reklama
reklama

Efekt Kalousek

Autor: Odjinud | Publikováno: 15.9.2010 | Rubrika: Politika
Ilustrace

Miroslav Kalousek je fenoménem české politiky. Pro jedny je největší padouch, kterému nemohou přijít na jméno, pro druhé veleúspěšný ministr financí a politický génius, který dokázal stvořit zcela novou extrémně silnou stranu, jež radikálně zamíchala naším zatuchlým politickým rybníčkem. Ať už jste příznivcem pana Kalouska, nebo jeho zapřisáhlým odpůrcem, musíte mu přiznat, že je až obdivuhodně úspěšný. I když se okolo něj prohnalo mnoho skandálů, které by jiného politika svrhly do pekel, Kalousek vyšel vždy spíše posílen. Jak je to možné?!

Odpovědí je TOP09. Přestože tento Kalouskův projekt provázely od začátku obrovské pochybnosti a vlna kritiky na téma, že je to jednorázová strana, která je schována za svého maskota Karla Schwarzenberga, výsledek je zcela jiný. Nejen, že TOP09 volby neprohrála, ale v Praze dokonce rozdrtila svého největšího soupeře! V následujících vyjednáváních pak získala nejsilnější ministerstva, která jsou při reformách nejvíce vidět. A to prosím, Kalousek nikdy nesliboval žádné vrácení Elvise a pivo za korunu! Naopak drze poslal občanům složenku se splátkou státního dluhu. Jeho kritici byli  tenkrát na koni a slibovali drzounovi Kalouskovi tvrdou prohru, ale zas nic.

Naopak, topka se před volbami zviditelnila tak, že ji ani revitalizovaná ODS nedokázala vyšachovat. Při dělení ministerstev, to opět byla topka, kdo vysbíral neuvěřitelný zájem médií, který přebil viditelnost ostatních partnerů. Sukces story navíc pokračuje dál. Je-li po Jiřím Paroubkovi novým otlounkánkem médií šéf Věcí Veřejných Vít Bárta a jeho spojenec Radek John, je to opět Kalousek, kdo z toho vytěžil nejvíc. Přestože do médií říká tvrdé věci a nebojí se jít i do křížku s premiérem, výsledek je vždy stejný, Kalousek vyhraje. Navíc jeho popularita obrovským způsobem stoupá u lidí, kteří sledují vývoj ekonomiky a čtou zprávy, že ČR, ty „zlé“ ratingové agentury, které tak „ublížily“ Řecku, chtějí zvýšit rating! To je téměř neuvěřitelná situace, o níž se může i tak obrovsky silným zemím jako Velká Británie, nebo Francie, kterým  naopak hrozí přesný opak – tedy snížení ratingu, jen zdát.

A vítěz? No ten, kdo dokáže svůj úspěch prodat – a to prodat okamžitě – Kalousek. Ten, kdo na rozdíl od své konkurence nemusí tapetovat každý sloup, nároží a okno metra seznamy toho, co dokázal, jež jsou tak dlouhé, že je stejně nikdo nečte, a přesto jeho popularita roste. Teď asi mi mnoho čtenářů vyčte, že žádná popularita Kalouskovi neroste,  naopak ho víc a víc lidí nenávidí kvůli reformám. To je sice hezké tvrzení, ale má jeden zásadní problém – veřejně deklarovaná nálada ve společnosti a výsledek voleb, jsou dvě rozdílné věci. Jak totiž říká s oblibou náš Václav II – „pravda o politice je pouze u volebních uren a v peněženkách občanů“.  Toto tvrzení je 100% pravdivé. Mnozí jistě ještě mají ve velmi čerstvé paměti, jaké překvapení bylo, když největší, nejdelší a také nejdražší politická kampaň v dějinách státu, vygenerovala jediný výsledek – fenomenální prohru sociální demokracie a téměř bankrot Lidového domu. Tenkrát také nikdo nepředpokládal, že by „to“ – takhle – mohlo dopadnout. Jenže člověk míní a Bůh mění, jak se říká v méně ateistických zemích, než je ČR. Přesto to však platí i zde, v naší bezbožné kultuře, kde i ti největší koumáci a super kujóni občas zjistí, že ani prachama se otáčení zeměkoule změnit nedá.

A jak to souvisí s ďáblem Kalouskem? Velmi! Pokud totiž jeho úhlavní konkurence v Praze pokračuje na svém projektu historického znemožnění, který navíc korunovala geniální kampaní po vzoru Jardy Tvrdíka – aneb „voblep každej pangejt, ať to stojí, co to stojí“ a k tomu přidala další kousek z oranžové kuchařky volebních proher „najdi několik ne příliš oblíbených celebrit a foukni je do kampaně“  - nemusí Kalousek dělat vůbec nic. Stačí mu, že na rozdíl od svého jmenovce, kterého nabízí konkurence, a jež proslul snad jen svou památnou větou „na pomník se vyčůrám jako zatoulanej pes“, nabízí bankéře.

A to ne tak ledajakého! Rovnou bankéře centrálního a to bankéře extrémně úspěšného, za jehož působení (by the way) tuhle zemi nejen nestáhla ekonomická krize k tomu, aby musela sanovat své banky, ale vyvázla z ní navíc obrovsky posílena. A to dokonce tak, že ji „hrozí“ i zvýšení ratingu! Opravdu netuším, kdo sestavoval pražskou kandidátku nejmenované strany, kterou jsem volil a už volit nebudu, ale podle mě si to spletl s nějakým seznamem pro estrádu na Nově. A proto Kalousek opět vyhraje. Jelikož si asi jako jediný politik v této zemi uvědomuje, že lidé volí osobnosti, kterým mohou věřit. A důvěra lidí není o tom, kolik zkoupím billboardů a jak moc se politik na billboardu usmívá. Lidé naopak volí ty lidi, kterým věří.

Proto, i když ne každý musí být nutně v Kalouskově fanklubu, volba bude poplatná tomu, jaká je nabídka. Srovnáme-li pražskou nabídku, kde na jedné straně stojí pan „na pomník se vyčůrám“ a na druhou pan „jsem symbolem úspěšné ekonomiky“, výsledek, kdo má větší předpoklady k vedení města s několika miliardovým rozpočtem, je jasný. Problém dalších Kalouskových konkurentů, ať už ČSSD i VV je v tom, že jedna strana má kampaň sice skromnou, ale nudnou, druhá ji má naopak skvěle udělanou a navíc nabízí Markétou Reedovou, která by byla skvělá primátorka, ale …to by nesměla kandidovat za stranu, která plní denně titulní stránky deníků. Takže já sázím na Kalouska a možná i proto, že podle mého soukromého průzkumu mezi jeho voliči i nevoliči bude Kalouskova kandidáta volit 100% lidí, s nimiž jsem se s nimi o tom bavil…


Jiří Krám

Publikováno s laskavým souhlasem autora.
Zveřejněno na kram.blog.idnes.cz.

reklama
4961 čtenářů | 32 komentářů | 
HodnoceníHodnoceníHodnoceníHodnoceníHodnocení
Tisknout článek Poslat článek e-mailem
Vaše hodnocení: 

Zde můžete nastavit své hodnocení
Komentáře


Re: Efekt Kalousek
(Kalous, 15.9.2010 4:57:52)
Odpovědět
Volby ČSSD fenomenálně neprohrála (ta volby vyhrála ale pokazila co se dalo) ale levice. Teď budou za týden v úterý v Praze pozdě brečet desítky tisíc demonstrantů jak jim půjdou platy často o několik tisíc dolů.
Re: Efekt Kalousek
(mm, 15.9.2010 7:12:55)
Odpovědět
Ha,ha,ha. Co je to za vítězství,když nesestavovala vládu? Praroubek je zase druhý vítěz.
provaz a mýdlo k dispozici :-)
(křehké ptáče :-), 15.9.2010 13:14:43)
Odpovědět
prosím vás, nechejte zahrát písničku pro vedoucího všech loupežníků na světě, mistra Kalouska písničku od Michala Tučného" Pověste ho vejš, at se houpá" děkuji.

Hlas lidu :-)))
Re: Efekt Kalousek
(Stallker, 15.9.2010 8:18:45)
Odpovědět
Co se týče té demonstrace…

Odborové svazy zaměstnanců státní správy svolaly na 21. Září 2010 demonstraci, na které hodlá, v co nejmasovějším měřítku vyslovit nesouhlas s připravovanými rozpočtovými škrty a personálními změnami ve státní správě. Chápu státní zaměstnance, demonstrace je zcela jistě jejich nezpochybnitelné demokratické právo. Na druhou stranu, pomalu a lehce se našimi médii začínají šířit zprávy, že i samotní, většinou řadoví, státní zaměstnanci a úředníci, přicházejí s mnohdy velmi zajímavými návrhy úspor, obvykle ze svých resortů a pracovišť. Docela mě potěšila informace, že i v tomto nepříjemném období, se najdou jedinci, navíc takoví, jichž se úspory bytostně týkají, kteří jsou schopni přesto všechno nabídnout i něco navíc. Promiňte, ale tato skupina, byť podstatně menší, má mé mnohem větší sympatie, než ta první. Kdysi dávno, na jednom školení manažerských dovedností, mne zaujala velmi zajímavá myšlenka.
„Prvním z nejdůležitějších ukazatelů, jak najít dobrého a schopného zaměstnance z řady ostatních je to, jak se vypořádá s problémem, který před něj postavíte. Drtivá většina lidí má tendenci hledat a obávat se negativních důsledků řešení, tedy změn. Dá se říci, hledá důvody (výmluvy), proč to nejde. Naopak jsou jedinci, kteří nehledají důvody, proč to nejde, ale snaží se hledat ŘEŠENÍ, jak to udělat, aby to šlo.“
Nevím proč, ale vzpomněl jsem si na tuto myšlenku opět v souvislosti s výše uvedeným. Od odpůrců vládních opatření denně v médiích posloucháme, jak úsporná opatření zvýší kriminalitu, protože nebudou policisté, zhorší zdravotní péči, protože odejdou lékaři a sestry, z důchodců se stanou bezdomovci, zněkolikanásobí se čekací doby na úřadech a kdoví co ještě. A to vše pouze proto, že vláda rozhodla v souvislosti se snižováním státního deficitu snížit platy a změnit tarifní tabulky. A tak je nutné, aby všichni zodpovědní šli demonstrovat, aby k tomu nedošlo, aby práva obyčejných lidí byla zachována, aby vládní změny nemohly zničit tuto společnost. Velkolepá slova, ale promiňte, já bych řekl, že jde jen a pouze o vlastní kapsy postižených (nebo přistižených?)…
Myslím, že se s mnohými čtenáři shodneme, že jsou státní zaměstnanci v drtivé většině nadstandardně hodnoceni. Snížení platů o deset procent tedy jen těžko někoho z nich pošle žebrat, nebo něco podobného. Někteří se pouze nebudou mít „velmi dobře“, ale jen „docela dobře“ nebo „dobře“. To je něco, co si mnoho jiných pracujících musí léta budovat. A už jen představa, že velmi dobře finančně hodnocení úředníci půjdou demonstrovat za své platy, v mnoha obyčejných pracujících lidech, kteří mnohdy s důsledky krize bojují už více než rok, vyvolává dost smíšené pocity. Mám mírné obavy, že pokud na Palachovo náměstí příjde několik desítek tisíc lidí, mohlo by to vyvolat místo vlny solidarity ostatních, spíše otázku: „Tohle všechno platíme z našich daní?“
Co se dá dělat, možná si budeme muset zvyknout, že drtivá většina našich spoluobčanů, státních zaměstnanců a úředníků, prostě patří do kategorie těch, kteří hledají důvody, proč to nejde. Místo toho, aby se alespoň trošku snažili najít řešení, jak to udělat, aby to šlo. Když už ne hledáním možných úspor na vlastním pracovišti, tak třeba alespoň tím, že by byli ochotni přijmout současná a myslím si, že dočasná, vládní opatření a přitom plnit své povinnosti, jak nejlépe umí. Ale ono ne každý, jak je patrno, si uvědomuje, že nelze vysávat svého živitele víc, než je schopen snést. Dříve či později bude setřesen, nebo živitel pojde… Obojí znamená konec.
Demonstrace ani stávky nepomůžou, tato vláda neustoupí. Už není kam. Vše to jen může přispět k závisti a nenávisti mezi lidmi.
Dovedu si ale představit něco úplně jiného. Představme si hypoteticky, že tato demonstrace dopadne naprostým fiaskem. Dejme tomu pár set účastníků a dost. A s následným písemným dopisem těch nezúčastněných naší vládě, něco v tomto smyslu. „Stojíme za Vámi, chápeme, že reformy jsou nutné. Pokud bude potřeba a škrty budou rozumné, uskromníme se. Dejte nám ale šanci, nemuset bránit vlastní zájmy silou“. Myslím, že právě toto by mohl být naprosto dokonalý signál našim vládním činitelům, že je tady ohromná síla, která za nimi a za reformami stojí. Dovedu si představit pány ministry s obdivem v očích, kterak začínají velmi intenzivně zvažovat, kde vzít a jak to udělat, aby takto loajálním zaměstnancům snižovat platy nemuseli. Nebo alespoň, co nejméně…
Zvažte dobře Vážení úředníci, co je lepší…

P.S. A mimochodem, zúčastnit se demonstrace, mají v úmyslu kompletní špičky české politické levice. To o něčem svědčí.
Re: Efekt Kalousek
(jira22, 15.9.2010 9:01:24)
Odpovědět
Zajímavé. Co se týká státních zaměstnanců nevyjímaje učitelů, ale v vyjímkou hasičů kteří jediní odevzdávají poctivou práci je sdělení o platech nepochybně pravda. Ovšem to ostatní co se snaží na úkor těch nejchudších a střední třídy kalousci udělat je nepochybně sprostá zlodějna. Nemůžou přece mít víc kalousci na úkor těch ostatních , nebo snad jo? A Kalousek jako jejich jednička nepochybně víc má a výhody na úkor ostatních také.
Re: Efekt Kalousek
(Kalous, 15.9.2010 9:35:48)
Odpovědět
Dobré pane Stallker. Ale já si myslím, že v čele demonstrace nepůjdou levicové politické špičky, ale soudci Ustavního soudu a všichni ti co mají měsíční plat více než 100 tisíc měsíčně. Je to procento zkrácení nejvíce postihne - je rozdíl 10% (nebo u soudců 4%) u platu 100 tisíc (4000 Kč u soudců) anebo u 10 tisíc (400 Kč) - to je rozdíl a velká nespravedlnost, to bych si také jako ústavní soudce nenechal líbit a sám sobě rozhodl, že mám pravdu, přece se nenechám okrádat. To také o něčem svědčí.když spravedlnost, tak pro všechny stejně.
Re: Efekt Kalousek
(Alan Kieslinger, 15.9.2010 11:17:00)
Odpovědět
Je nemorální, že státní zaměstnanec má právo na stávku.
Re: Efekt Kalousek
(mysak, 15.9.2010 11:31:49)
Odpovědět
jdi doprdeler.
Re: Efekt Kalousek
(kalous, 15.9.2010 20:28:25)
Odpovědět
Kieslingere, státní zaměstnanci jdou zatím v úterý demonstrovat - berou si na tu dobu dovolenou nebo náhradní volno. Stávka možná teprve přijde.
Re: Efekt Kalousek
(frantisek zajicek, 15.9.2010 19:02:10)
Odpovědět
Nedavno jsem v TV videl Necase diskutovat na toto tema.Tvrdil,ze mluvil s horniky a ti meli po dobu krize snizen plat o 25%.Nikdo nedal vypoved a vsichni to prezili.Tak proc by nemohli prezit snizeni platu statni zamestnanci o 10%?A mel jednoznacne pravdu.Takze nejen Kalousek,zainteresovana do problemu je cela vlada a doufam,ze neustoupi.Znam tech urednicku spoustu a opravdu si ziji nad pomery.A jejich prace?Nedavno jsem registroval nove auto a stare odhlasoval.Za dvermi byly potrebne tiskopisy,ale neco tam chybelo.Nebyl uredni den(ten je klasicky jako za totace Po,St,Pa)zaklepal jsem,prednesl sve prani a tiskopis obdrzel.Se mnou tam byla mladsi pani,tu sproste odmitli i pres jeji prosby,ze je ze vzdalene dediny a kvuli uradum si musela vzit dovolenou.Pry maji schuzi.V kancelari"schuzovaly"3 zenske u kaficka!!!Kdyz si predstavim,ze podobne"preschuzovani"jdou verejne protestovat,co k tomu dodat?No jo,vsichni jsme si krivi,jenom nekteri krivejsi.Jinak s Vami naprosty souhlas,FZ
Re: Efekt Kalousek
(Kalous, 15.9.2010 20:32:21)
Odpovědět
Zajíčku přál bych Ti dělat třeba měsíc daňového úředníka na Finančním úřadě. Ale někde se fakt flákají ale je to spíše vyjímka. Je to jak všude jinde.
Re: Efekt Kalousek
(Stallker, 17.9.2010 8:23:47)
Odpovědět
No já osobně bych to bral všema deseti...
Re: Efekt Kalousek
(carda, 15.9.2010 8:03:33)
Odpovědět
volby neprohrála ani ČSSD, ani levice, ale voliči. Bohužel musíme přiznat p. Kalouskovi vysokou inteligenci/lidově "vychcanost/,což je ovšem to nejhorší. Blba s jeho názory by se už dávno všichni zbavili.
Re: Efekt Kalousek
(kalous, 15.9.2010 9:21:12)
Odpovědět
Jo Cardo máte pravdu - plejáda nejpopulárnějších politiků : Gross, Buzková, Havel, Vl Dlouhý,Topolánek, Bohuslav Sobotka, Kalousek, Schwarzenberk....
Re: Efekt Kalousek
(Maftík, 15.9.2010 11:11:05)
Odpovědět
http://www.vymenilijsmepolitiky.cz
Re: Efekt Kalousek
(Stallker, 15.9.2010 11:20:20)
Odpovědět
Áááá... pan agitátor už je i tady...
Re: Efekt Kalousek
(jiri hladik, 15.9.2010 10:35:20)
Odpovědět
Bude to vlký pád až vyplave na povrch co má politický cestovatel ulito.
Re: Efekt Kalousek
(jiri hladik, 15.9.2010 10:36:19)
Odpovědět
Bude to vlký pád až vyplave na povrch co má politický cestovatel ulito.
Re: Efekt Kalousek
(jiri hladik, 15.9.2010 10:36:37)
Odpovědět
Bude to vlký pád až vyplave na povrch co má politický cestovatel ulito.
Re: Efekt Kalousek
(jiri hladik, 15.9.2010 10:37:17)
Odpovědět
Bude to vlký pád až vyplave na povrch co má politický cestovatel ulito.
Re: Efekt Kalousek
(jiri hladik, 15.9.2010 10:37:19)
Odpovědět
Bude to vlký pád až vyplave na povrch co má politický cestovatel ulito.
Re: Efekt Kalousek
(RZ, 15.9.2010 16:35:29)
Odpovědět
Jak to že nikdo nepředpokládal vítězství pravice - při pohledu na odporného Paroubka , který se navíc odvařil v debatách , to nemohlo dopadnout jinak .Hlavně přišel již před volbami o snad ještě hloupějšího-ne možná jen profláklejšího soupeře-Topolánka ze společnéh pořadu "výměna manželek". Takže již najednou neměl nad kým zvítězit. To kluci socanští neodhadlia navíci když se 2 perou Kalosek se vždy směje . Na to není třeba studovat politologii , aby člověk pochopil která bije.
Re: Efekt Kalousek
(rené, 15.9.2010 19:32:23)
Odpovědět
jO. má to,ale jeden háček,tady je všechno s korumpované.
Re: Efekt Kalousek
(p, 16.9.2010 11:40:58)
Odpovědět
Nauč se česky!
Re: Efekt Kalousek
(mirek, 16.9.2010 13:12:07)
Odpovědět
vzít ve statní zpravě 10 procent ale když nemusí soudci protože je to proti ustavě ,tak by nemusel žadnej.Todle je proti ustavě lidi kteří se zučastnily a věděly jak se stratily peníze bud arbitraží nebo jinýma praktikama jsou vini a nebo spoluvina tak by si to měla zaplatit ze sveho ta strana a nebo člověk za to zodpovědný.Jsou tu lidi kteří bydlej na pokraji bídy ,měly by povolit Eutanazii aby lidi mohly odejít stohohle špatneho světa s uctou a ne chcípnout pod mostem ,kam tě vyhnal Exekutor.Je to k smíchu v Italii sami řekly že utržily jako stat hodně milionu že sebrali par lidí z mafie .Tady si Krejčíř než utekl poslal na konto několik desítek milionu a soud uznal že nic trestneho neprovedl a CO JE TOBĚ DO TOHO JAK JE ZÍSKAL. Takže jak mile je někdo bohatej tak přišel k penězum ne čistým spůsobem . Milionaři šetřily a nejedly proto maj tolik peněz a to ja nevěděl. Jasně že šetřily ale na lidech ,davaj jim směšnou mzdu a koukaj co bys ještě nechtěl luzo
Re: Efekt Kalousek
(yyy, 16.9.2010 21:02:49)
Odpovědět
Divim se jmenovanemu centralnimu bankeri,ze se chce s jmenovanym sycem usatym uspinit.
Ty prachy za to nestoji.
Re: Efekt Kalousek
(Pepa Vvyskoč, 17.9.2010 11:07:50)
Odpovědět
Kalousek,Kalousek!Arogance,přeběhlictví,pohrdání lidmi.Ale před kamerami velký humanista a zachránce republiky.U mnoha občanů"Kecal z Prodané nevěsty".Co dobrého přinesl tento politik do tohoto světa?Jen to,že potvrdil,že dovede-li člověk využívat ústa k mlácení prázdné slámy,je nakonec uznávaný.A následky?To už není tak zajímavé,omyl se přihodí každému.A " já už jsem se omluvil".Tož,p.Kalousku,můžete kecat dál.
Re: Efekt Kalousek
(Pepa Vvyskoč, 17.9.2010 11:08:12)
Odpovědět
Kalousek,Kalousek!Arogance,přeběhlictví,pohrdání lidmi.Ale před kamerami velký humanista a zachránce republiky.U mnoha občanů"Kecal z Prodané nevěsty".Co dobrého přinesl tento politik do tohoto světa?Jen to,že potvrdil,že dovede-li člověk využívat ústa k mlácení prázdné slámy,je nakonec uznávaný.A následky?To už není tak zajímavé,omyl se přihodí každému.A " já už jsem se omluvil".Tož,p.Kalousku,můžete kecat dál.
Re: Efekt Kalousek
(svaz pytláků, 17.9.2010 17:52:00)
Odpovědět
Kalousek,věrný svému jménu se schoval za starého dřímajícího blekotu a fandu sudeťáků K.S.Na primitivy,kteří se dívají na pohádky působil zakázaný titul knížete jako znak vyjimečnosti, serioznosti,bezelstnosti a bodrosti.Když miliardář a kníže příjde do hospody a dá si pivo s poddanými v podzámčí,no až to budou kdysi vykládat vnoučatům,nebudou věřit a ta čest když ještě některým podal ruku.Zblbnul i studenty, technaře,byl pro ně jako živé zjevení z historie.Kalouska(y) za nim v kouři z fajfky nikdo neviděl ani nechtěl vidět.Druhou silnou skupinou byli podnikatelé-podnikavci,viz příklad Bakaly.Spousta starých a také otrávených voličů z ODS a ČSSD k volbám nešla,což byl další důvod volebního výsledků TOPky a VV.Ono k vystřizlívění dojde nejpozději po novém roce,ale zase se bude čekat kdo co udělá,ani odborové svazy nejsou jednotné a solidární vůči sobě i když je jasné ,že dojde na všechny,ne jen státní zaměstnance.Tragedii je,že ze současných parlamentních stran není žádná,která by stála za hlas.Proto se musí volby co nejdříve opakovat,ale s jinými pravidly a úsporami.
Re: Dopis Zemskému škůdci-Kalouskovi a jeho kamarádům :-)
(ferda, 18.9.2010 15:31:30)
Odpovědět
pane Kalousku jste již drahnou dobu,jak se říká „u toho“ ?) od r.94 v poslanecké sněmovně, za tu dobu jste dopomohl naši republiku tak rozkrást, že důchodci, prostí občané, stání zaměstnanci a obyčejní občané živoří a přemýšlejí, jak zítra.
Dnes nám vysvětlujete , jak je to možné vše spravit, jak tomu zabránit a jak se k tomu postavit.
Vždyť jste křesťan (taky člen SSM, KSČ, OF, ODS, ODA, KDU ČSLD nyní TOP 09),- pohledme s úctou, na politickou mapu tohoto zemského škůdce ?
….. vážený pane, jste opravdu ten který to má spravit??? Vy jste onen spasitel?, ne, Vy jste ten, co nám tuto republiku přived do marasmu dneška, odejděte, vy už jste si nakradl a taky to již stálo mnoho životů, umyjte si své ruce od krve, vraťte všechny své klíče od všech úřadů a prebend, zabouchněte za sebou dveře a nezapomente také za sebou zhasnout ?)
Protože po vás tu již nezbude nic, co bude fungovat !!!!
Re: Efekt Kalousek
(ru, 18.9.2010 17:21:41)
Odpovědět
Vládo ušetřete klidně 20 % platů, ale zrušením zbytečných ministerských rozpočtových a příspěvkových organizací. A ne snižováním platů, které jsou 4-5 x nižší než v západní Evropě. Proč je nezveřejníte ,jsou to stavky parazitních výzkumáků a ústavů. Ale to si kalous nedovolí, kam by dali ty své známé.
Re: Efekt Kalousek
(Statnik, 19.9.2010 10:45:59)
Odpovědět
Čtu si ty "hluboké" myšlenky a nevím,jestli se smát nebo plakat.Poměrně bedlivě sleduji momentální politiku a nikde sem jsem nezaznamenal že by Vámi většinou tak nenáviděný Kalousek resortním ministrům přikazoval snižovat platy. Pouze je zaúkoloval aby snížili výdaje cirka o 10%.To že si s toho např.pan John udělal to,že sníží mzdy státním zaměstnancům je jen a jen jeho věc.To že se nesmyslně plítvá prostředky je snad jasné každému.Jiný ministr s VV pan Bárta má k věci daleko lepší přístup.Okamžitě jednal, ministerstvo spacifikoval a nenažraný dodavatele extrémně předražených staveb usměrnil.Je zajímavé jak ti samý stavitelé drahých staveb dokázali snížit cenu zakázek.Proč to nešlo předtím je otázka na kterou si každý musí odpovědět sám.Stát musí prostě jednat jako každý dobrý hospodář či podnikatel. Sám podnikám a pokud bych k tomu přistupoval jako stát,vydržel bych tak měsíc. Jinak musím souhlasit s hlasy,které se oprávněně pozastavují nad věcí,jako jsou platy soudců.Jasná ukázka toho jak jsme si rovní a někteří jsou si rovnější.Takže je se potřeba zamyslet zda na vině je "satan Kalousek" či někdo jiný,za výplaty ve státní správě odpovědný.
Přihlášení uživatele
Jméno:
Heslo:

Zasílání upozornění
Články autora
Reklama