reklama
reklama
Přihlášení uživatele
Jméno:
Heslo:

Zasílání upozornění
Články autora

Úřednický mor

Autor: Karel Kříž | Publikováno: 30.8.2010 | Rubrika: Politika
Ilustrace

Z úřednického povolání placeného z děravé státní kasy se pomalu, ale jistě stává rakovina společnosti. Počet zbytečných panáků s hodně hlubokou kapsou, kteří si myslí, že jsou naprosto nepostradatelní a hlavně nepostižitelní, se zvyšuje raketovým tempem a při tom jejich činnost občanům životy rozhodně neulehčuje, ba naopak.

Existuje samozřejmě pár čestných vyjímek, většinou sedící na přetížených přepážkách, vykonávajících černou byrokratickou robotu, kterou jim vymýšlejí výše postavení bossové ksnadnějšímu ovládání a šikanování “prostého lidu”. Jistě i za dveřmi luxusních kanceláří se občas najde i bílá ovce, která to snad myslí dobře a snaží se svůj výkon optimalizovat ve prospěch jí svěřené odpovědnosti. Bohužel se zdá, že takových ubývá a hlavní zábavou úřednického aparátu se stalo tunelování státního rozpočtu ve prospěch spřátelených firem, vždy zcela evidentně podpořené napěchovanou obálkou do správných rukou razítkujícího démona.

Drzost samozvaných mesiášů státní správy začíná přesahovat všechny meze. Nejde jen o nějaké zalévání kytek, malování chodeb, mytí aut nebo nákup bonbónů na ministerstvu dopravy, či desetimiliónový byt z poslaneckých náhrad ekologického guru křesťanské strany. Zarážející je řešení těchto a stovek podobných kauz.

Nestane se vůbec nic. Ačkoliv se tímto způsobem prohospodařují milióny, dnes už možná miliardy korun a my každou chvíli vidíme naříkajícího ministra financí, který třesoucím se hlasem vysvětluje občanům výši zadlužení státní kasy, nedostatek financí na to či ono a žádajícího další a další peníze vydělané daňovými poplatníky, nikde neuslyšíte ani zmínku o tom, že by byl popohnán k odpovědnosti byť jediný státní úředník, který svojí “chybou” prošustroval balík, který poctivý tvůrce hodnot odíraný pomocí státního výpalného někdy nevydělá za celý život.

Ať si říká o ministru Bártovi kdo chce, co chce, ať si vytváří spekulace o jeho firmě, ať se mu kdosi vysmívá za jeho rétorický projev, já mám pocit, že jeho současná činnost má konečně správný smysl. Kéž by však měla opravdu také nějaké konkrétní výsledky a byla varováním pro všechny ty parazity, kteří si myslí, že stát je dojná kráva a daňový poplatník jen idiot na placení. Že je to bohužel ještě dlouhá cesta dokazuje zpráva o jím propuštěných zkorumpovaných panácích, kteří místo ve vyšetřovací vazbě skončili na vyhřátých křeslech ministerstva zemědělství. Dělají si z nás srandu?

Napsáno pro http://www.blog.idnes.cz 

reklama
3156 čtenářů | 49 komentářů | 
HodnoceníHodnoceníHodnoceníHodnoceníHodnocení
Tisknout článek Poslat článek e-mailem
Vaše hodnocení: 

Zde můžete nastavit své hodnocení
Komentáře


Re: Úřednický mor
(Brabec, 30.8.2010 2:58:00)
Odpovědět
Autor má pravdu. Podobně nechápu ty keci o snižování stavů úředníků. Např. na předsednictvu vlády bylo za Klause 100 ouřadů, dneska jich je tam 500 a Nečas mluví o tom, že jich ubudu 10 procent.To si myslí, že jsme idioti ? A co různých poradců si všichni platí, další zbytečné úřady atd. atp.
Re: Úřednický mor
(K, 30.8.2010 12:26:53)
Odpovědět
Mohou je převést na Ústav dokumentace totalitních režimů - tam je 300 lidí s nadprůměrnými platy a ještě jim Hermann vymohl na mzdy další 4 miliony.
Re: Úřednický mor
(sesta, 30.8.2010 19:52:30)
Odpovědět
Polovinu propustit nebo snížit platy o 1/3,mají se jak prase v žitě a jsou neochotní,technika má ušetřit prac síly.ne naopak!!Důchodci buď důchod nebo práci,na mat.dovolené za tučné příspěvky pouze malý přivýdělek a ještě kontrola,kdo se o dítě v tu dobu prokazatelně stará,jako v Anglii,soc. pracovnice jsou aktivní,ne jako u nás,nikdo neví,kam jdou peníze od státu pro Romy,všichni pracují při MD načerno a mají peněz!! S takovou nikdy normální poctivec nic nebude mít,jen dobrý pocit a posměch ostatních.
Re: Úřednický mor
(j25, 30.8.2010 4:01:54)
Odpovědět
Nezpochybňuji,že administrativa státu je přebujelá a mnohdy místo služeb a servisu daňovým poplatníků se těmto ztrpčuje život jak to jde. Nezpochybňuji ani to,mnoho státem dobře placených zaměstnanců není zrovna příkladem pracovitosti,poctivosti a čestnosti. Otázka zní co s nimi? Je to podobná situace jako za socialismu kdy byla umělá zaměstnanost a všichni si dokázali důležitost svého zbytečného pracivního místa obhájit. Dnes se mluví o 5 až 8 % zbytečných byrokratů,ve skutečnosti je to 10 až 20%. Co s nimi? Jaké důsledky bude mít jejich propuštění? Bude významě ovlivněna kupní síla a tím i přežívání drobných živnostníků?Začnou Ti co zůstanou řešit správně nejenom ekonomiku,ale zruší zbytečné vyhlášky a zákony? Ustane předražování státních zakázek?Vždyť tento problém se týká nejenom úředníků,ale i lékařů,ředitelů škol atd... Nechápu pokud je pravdivé tvrzení pana Macha proč ČNB drží cizí dluhopisy /180 miliard/za které dostává 3% a vlastní dluhopisy prodává a platí z nich držitelům 6% úrok? Není to o tom, že jsou bankéři přestudovaní a při tom za své platy neznají ani obyčejné kupecké počty? Uvědomují si kolik práce dá vydělat daňovým poplatníkům rozdíl v úrocích z oněch dluhopisů? Nejedná se o porušování zákona a špatnou správu cizího majetku? Nemám nic proti důchodcům,ale nemají někteří z nich zaťaty drápky ve státní správě příliž? Měli by okamžitě uvolnit místa mladým ......co když dojdeme k tomu co již dávno zažil Šalamoun a budeme muset kostatovat, že se nám pod sluncem nic nelíbí,protože všechno je jen marnost a bída ....aby člověk nechal svět být tím čím je ...hleděl si Boha,jeho se bál a přikázání jeho dodržoval...
Re: Úřednický mor
(Fiter, 30.8.2010 7:56:52)
Odpovědět
Pane mýlíte se.Při dnešní technice je jich bez přehánění naprosto zbytečných 50%.Oni si totiž tu nepostradatelnost umí šikovně vymýšlet.A pokud jde o ty důchodce,tak se podívejte na naše komunistické soudce.Oni nechtějí odcházet do důchodu v 65 letech oni nechtějí při své stařecké nenažranosti odcházet vůbec.Teďka si představte že vás bude soudit 80letý senilní a připochcaný dědek.
Re: Úřednický mor
(pavjan, 30.8.2010 12:24:05)
Odpovědět
Problém je v tom, že s tím vláda nechce nic dělat, nebo nemůže, nebo se bojí. A také: který generál by si sám od sebe snížil stavy v armádě? Kromě toho socialistické tradice jsou u nás příliš silné. A jestli má někdo péči co s nimi, tak vám říkám, že člověk na podpoře je pro společnost levnější než zbytečný státní úředník. Krom toho je to problém systémový: čím složitější legislativa a organizace st. správy, tím více je třeba úředníků.Na závěr, pro ty kteří doufají, že se něco stane: nestane se vůbec nic.
Re: Úřednický mor
(K, 30.8.2010 12:30:59)
Odpovědět
Líbí se mi třeba posudlový lékař na sociálce, který dostane všechny odborné podklady a vše je jasné i laikovi který si myslí že rozhodne za pár minut a rozhodnutí dodtane do týdne. Bohužel to posudkový lékař dá zase smluvnímu posudkovému nlékaři, ten to někdy založí a rozhodnutí se objeví po řadě urgencí tak za půl roku. Např. u Alzheimera nebo noh přelámaných v krčku nemusí nikdo přemýšlet půl roku - ledaže by to byla státní taktika.
Re: Úřednický mor
(Huckleberry, 30.8.2010 6:49:17)
Odpovědět
Bárta se chová na naše poměry nestandartně, ale je tady vidět pohled podnikatele, který ví co dělá a za co platí svým zaměstnancům. Dokáže si spočítat na co má z vlastních zdrojů a co si musí zajistit zvenku. Bohužel zjišťuje množství pijavic na těle ministerstva, které řídí. Dokážou udělat takové audity i ostatní ministři? A nestálo by zato začít i se snížením počtu naprosto neproduktivních a zbatečných poslanců a senátorů, když už tam pouze sedí a horempádem schvalují Unijní nařízení? Nezdá se vám, že tato cesta do pekel je příliš rovná a dlážděná?
Re: Úřednický mor
(Sigůl, 30.8.2010 7:42:41)
Odpovědět
souhlasím s názorem, jen mám strach zda to pan ministr aspoň rok přežije v takovém stylu -podhoubí pražské lesa již bují
Radec.stall@seznam.cz
(Stallker, 30.8.2010 8:31:07)
Odpovědět
A opět nelze nic jiného, než souhlasit pane Kříži. Jen doufám, že se najde alespoň jeden odvážný novinář, který nenechá přeběhnuté ouředníčky napokoji, celou věc bude dále sledovat a pana ministra zemědělství vyzpovídá, co na to on.
Re: Úřednický mor
(J, 30.8.2010 9:22:51)
Odpovědět
Ono je to těžké propouštět nějaké úředníky. Většinou jsou to příbuzní, příbuzní těch bližších příbuzných a nejlepší přátelé těchto skupin. Už jste někdy viděli inzerát na místo úředníka? Není ho potřeba, někdo z rodiny dorostl a je automaticky nominován. :-(
Re: Úřednický mor
(Hrom, 30.8.2010 9:23:26)
Odpovědět
Pan Kříž má naprostou pravdu. Úředníků máme tolik, že bychom mohli odúřadovat polovinu států v EU. Souhlasím tentokrát s Fiterem, že kdyby polovina úředníků zmizela, ještě by se ti ostatní nudili. Otázka je, co s nimi potom. Ekonomika za současného stavu moc lidí nevstřebá a platit jim dávky v nezaměstnanosti je neefektivní. To je ten problém. Oni jsou totiž zaměstnaní uměle.
Re: Úřednický mor
(Jeeves, 30.8.2010 9:47:55)
Odpovědět
No tohle je argument, který vysílají sami ohrožení ouřadové. Jenže při své nulové užitečnosti,(možná až kontraproduktivitě), dělají větší díru do státní kasy se svým platem, nežli na nižší, a časově omezené podpoře. Navíc si myslím, že nouze by je naučila housti a svižně by si hledali užitečnější zaměstnání. Je to jenom manipulace!
Re: Úřednický mor
(vojtěch, 30.8.2010 9:42:56)
Odpovědět
Když k té zmiňované nabubřelosti státních úředníků,přidáte ještě to,že se nestydí tvrdit,že platí větší daně než platí živnostníci a drobní podnikatelé.Přitom dobře ví,že na rozdíl od těchto kategorií si napřed na všechny povinné odvody do státní kasy z té samé kasy vzali,takže jakýkoliv odvod je jenom pouhá vratka.A to samé platí i pro jejich zřizovatele a odvodů za zdravotní a sociální zabezpečení.Napřed vytažení z eráru a pak vratka.V tomto případě dokonce 100% vzal a 100% vrátil.Úplně zbytečné a drahé kolečko.Státní zaměstnanci mají pro příjmovou stránku státního rozpočtu naprosto nulový význam a pro výdajovou stránku,při jejich současných stavech ,mají téměř smrtící dopad.
Re: Úřednický mor
(Stallker, 30.8.2010 10:09:25)
Odpovědět
Bohužel je jich ale dnes už tolik, že se stali nezanedbatelnou skupinou voličů.
Vojáci, policisté a hasiči již ohlásili, že budou demonstrovat. Až to příjde, možná se budeme divit, jaká je to síla.
Těžko s tím něco dělat...
Re: Úřednický mor
(katango, 30.8.2010 11:42:23)
Odpovědět
Vámi jmenovaní nejsou úředníci.
Re: Úřednický mor
(K, 30.8.2010 12:35:20)
Odpovědět
Navíc jaksi vypadá divně, že by policisté či vojáci demonstrovali - to snad nikde neexistuje, jen při revoluci. Mám dojem že jim to služební řád zakazuje. To mohou již i porušovat rozkazy a dělat si co chtějí?
Re: Úřednický mor
(Stallker, 30.8.2010 12:43:53)
Odpovědět
Zákon o služebním poměru nedovoluje stávkovat. Demonstrovat mohou.
A mimochodem, nevím přesně, jak je to u hasičů, ale u policie i v armádě pracuje dost velké procento tzv. občanských pracovníků a to podle mého úředníci jsou…
Re: Úřednický mor
(Sunny, 30.8.2010 14:48:19)
Odpovědět
Zdravím, Stallkere:-) Síla to jistě je, ale někdy mě tak napadá, k čemu máme vojáky, kteří odmítnou jít do mise s tím, že když šli k armádě, nepočítali s možností, že by mohli jít do války? Nebo policisty, kteří tak ještě honí řidiče na silnicích (aspoň něco), ale když vás okradou, zloděje nechytí a když si ho konečně najdete sám, upozorní vás na to, musíte respektovat jeho lidská práva. Když namítnete, že jako poškozený máte rovněž lidská práva, odpoví vám, že na práva poškozených zákon jaksi nepamatuje... V krajních případech liknavost policistů končí smrtí (viz. letošní případ manželů Malhockých z Českých Budějovic). Snad abychom se ozbrojili a o svou bezpečnost se radši starali sami. Snad jen ti hasiči jsou k něčemu... (Samozřejmě úmyslně nadsazuji, vím, že by to nefungovalo. )
Re: Úřednický mor
(blbeczhospody, 30.8.2010 15:29:32)
Odpovědět
podle mne nemáte pravdu.Podle Vás je tak na 90 % nepotřebujeme.A to je nesmysl.Jsou jedinci Váma popsaní,ale jedinci.Naprosta většina dělá svou práci dobře.Mám vojáka v Afganistánu,šel bez výmluv-a je to hrozné. Mám zetě u Policajtů a práce si váží a bere ji až moc vážně. Hasiči jsou vidět v době kalamit vždy mezi prvníma.Tak se do nich nenavážejte. A co děláte užitečného Vy ?Také jenom vedete řeči,hlavně proti těm,kteří opravdu dělají záslužnou a potřebnou práci.Zbytečných úřaadů a všelijakých funkcionářů- viz.parlament je jak máků.
Zakázat důchodcům ve všech oborech pracovat- důchod nebo práce.Hned by se uvolnilo tisíce míst.Zdanit víc milionáře.Snížit neúměrné platy ve vedeních st.a polostatních podniků,žádné vedlejší příjmy politiků,já,jako živnostník,daně platím, vysoké soc.a zdrav. pojištění a žijí slušně. Na kalamity a jako pomoc posíláme DMS,což v případě povinné povodňové stokoruny zruším.Z principu.Také bych zavedla po vysokoškolském studiu povinné praxe na min.
Stávkovat ne ,ale demonstrovat ve svém volnu můžou a já jim držím všechny palce,protože kroky této vlády jsou sice zatím teoretické,ale přesto dost hrozivé. Škrt sem a tam a nic jiného.Tak tohle umí i ten blbec z hospody.
roky.Žádná cizina. Nejdřív splatt státu dluh za studium a pak jdi kamkoli.A finanční úřady_ Znám živnostníky,drobné.kteří celá léta nezaplatili na dani ani Kč,chlubí se tím a ještě dostávají bonusy při DP. Mojí zaměstnanci jsou už roky stejní,spokojení a podle zákoníku.Tak by to mělo jít všude.
Re: Úřednický mor
(blbeczhospody, 30.8.2010 15:32:45)
Odpovědět
a papíry mi dělá žena a účetní a bez nich bych si to ani nedovedl představit.I ti úřednící jsou potřeba.
Re: Úřednický mor
(děd, 30.8.2010 16:28:59)
Odpovědět
V něčem bych s Vámi souhlasil, ale jak mohu věřit ženomuži? :

"Také bych zavedla po vysokoškolském studiu povinné praxe na min.".......

"a papíry mi dělá žena a účetní a bez nich bych si to ani nedovedl představit.I ti úřednící jsou potřeba."
Re: Úřednický mor
(blbeczhospody, 30.8.2010 17:04:11)
Odpovědět
aha.te´d jsem si to přečetl.Chybička se vloudila.Jsou horší věci,děde. A co s tou ženou a účetní.Mám 28 zaměstnanců,tak jsou obě vytížené na 100 %
Re: Úřednický mor
(frantisek zajicek, 30.8.2010 18:48:13)
Odpovědět
Dede,takovych je tady vic.Podle me to neni chyba,dotycny je zenska a pise jako muz.Asi si dodavaji vice kuraze,nebo se nam chteji vyrovnat?FZ
Re: Úřednický mor
(blbeczhospody, 31.8.2010 9:37:11)
Odpovědět
kouknu se raději. Ne .nejsem ženská,mám ho.
Jdu točit pivo ,ale ještě si natřu rty,abych se hostům líbila.
Re: Úřednický mor
(K, 30.8.2010 18:54:45)
Odpovědět
A budou také demonstrovat, aby přišli o výhody které jiní nemají? - výslužné, odchodné - do důchodu mohou jít mnohem dříve a mají ho významně větší. Někteří skutečně pilně pracují, jiní se flákají - vždyť jich je 2x tolik než za komunistů.
Re: Úřednický mor
(Sunny, 31.8.2010 10:57:42)
Odpovědět
Škoda, že jste tak nepozorný:-) V textu bylo jasně uvedeno, že se jedná o nadsázku. Ale bohužel to, co jsem psala vychází také z osobní zkušenosti, takže mi promiňte můj poněkud skeptický pohled. Jeden z našich přátel se taky pravidelně účastní misí, ale právě toto jsou ti jednotlivci, o kterých píšete a kteří zaslouží uznání. Ne ti, kteří sedí doma na zadku a stěžují si, že musí pravidelně cvičit, aby udělali testy na fyzičku a nevylili je z armády. A věřte mi, že takových kolem sebe vidím víc a jsou to v podstatě úředníci v uniformě. Takže každému vojákovi a policajtovi, který bere svou práci vážně a vykonává ji zodpovědně, náleží mé sympatie i úcta. Ale je jich zatraceně málo.
A co se týče hasičů, tam je to snad jasné. Jejich potřebnost bych nezpochybňovala.
Re: Úřednický mor
(Stallker, 31.8.2010 12:12:43)
Odpovědět
Hezké ráno Sunny :-),, na oba příspěvky opět nelze říci nic jiného, než souhlas. Hasiči jsou jasní, co se týče armády nevím, ale co se týče naší slavné policie, podobné zkušenosti mám také. A je mi to docela líto.
Nedávno jsme si takhle seděli v naší oblíbené hospůdce (mimochodem slušný podnik) a v poněkud pozdější hodině se tam porvali dva mírně opilí jedinci. Oba patřili k privilegovanému minoritnímu etniku a bylo po výplatě dávek. Číšnice zavolala policii. Pánové v uniformách, místo toho, aby oba ožraly sbalili a odvezli na záchytku, se dost hrubě obořili na servírku, jestlipak ví, kolik stojí výjezd policejní hlídky a jestli si neumí v hospodě udělat pořádek, když nalévá opilcům. Chudák holka zůstala naprosto mimo. Tak jsem si dovolil se zapojit. Slušně jsem se dotyčného zeptal na jeho služební číslo. První reakce byla, co já s tím mám společného, že mě zajímá jeho služební číslo. Odpověděl jsem, že nic. Jen si myslím, že oni dva, jako policisté, nedělají svou práci. Možná by si mohli přečíst to, co mají napsáno na dveřích služebního auta, co stojí venku. Dotyčný velmi neochotně své služební číslo ukázal, teprve poté oba jedince vyvedli ven. Že nemají zaplaceno, to nikdo neřešil. To zmínila až servírka poté, co se jí doklepaly kolena. Nakonec jsme se dozvěděli, že opilci pokračovali ve rvačce kousek za rohem. Policie už byla samozřejmě pryč. Co dodat. Není nad osobní zkušenost…
Re: Úřednický mor
(Sunny, 31.8.2010 13:08:46)
Odpovědět
Ano, to je jeden z typických případů. Na jednu stranu ty policisty skoro chápu: proti cikánům se bojí zasáhnout, aby nebyli následně nějakým lidskoprávním pomatencem obviněni z diskriminace. Ten drobný detail, že zákony by měly platit pro všechny bez rozdílu, pomíjím, neboť jak nám ukazuje denně život, praxe je jiná. Na stranu druhou je mi taková zbabělost odporná, když někdo ve strachu ze ztráty zaměstnání nekoná svou povinnost a svým laxním přístupem umožní lumpům beztrestnost. Jako dítě jsem od dědy slýchávala rčení "kdo se bojí, sere v síni". Tehdy jsem tomu ještě moc nerozuměla. To až později:-) A až jsem to pochopila úplně, udělala jsem si zbroják...
Re: Úřednický mor
(Stallker, 31.8.2010 14:25:56)
Odpovědět
:-)))... Zbroják, dobrá volba. Já ho nemám, ale mám velkého psa. Za toho obvykle člověka nezavřou...
Re: Úřednický mor
(Jan Novák, 30.8.2010 16:04:12)
Odpovědět
V roce 1924 vycházel v Brně časopis Život města. Jeho vydavatel pan Vavřín Brumovský v jedné své úvaze napsal, že kdo nebude v tomto státě úředníkem, nebude člověkem. A lidi na práci budeme dovážet ze zahraničí. Znovu zdůrazňuji, tento problém zde již byl a to v roce 1924!!
Re: Úřednický mor
(děd, 30.8.2010 16:11:40)
Odpovědět
Výňatek z článku Malý efektivní stát " : Závěrem se dá k uvedeným číslům konstatovat, že cca 20% obyvatel ve výrobě tvoří ekonomickou podstatu skutečné vyrobené materiální hodnoty, ze které je následně živen celý náš stát. V roce 1989 v ČR připadlo na jednoho úředníka 26 obyvatel v roce 2009 je to už jen pouhých 13 obyvatel. Pokud to takovýmhle tempem půjde dál, dostaví se efekt zvaný sebedesktrukce. "
Velmi potřebné policii politici znechutili práci tak, že se raději zásahům vyhýbají a "pracují" na tom za co jim nehrozí šikana.

Hasiči jsou jediní, kdo si zaslouží úctu i peníze.

No a armáda ? Její podstatná část se stala velice nákladnou součástí alibismu armády USA při "zavádění svobody a demokracie" po americku ve světě, bez jakýchkoliv výsledků.
Re: Úřednický mor
(Přemysl Zajíc, 30.8.2010 17:49:28)
Odpovědět
Přeji příjemný den a zvu Vás i pana Kříže na malé zamyšlení. Kdo generuje úřednickou agendu? Běžní výkonní úředníci, ó nikoliv, naši legislativci, poslanci, lobisté prostřednictvím těch předchozích. Pro ty kteří jsou nuceni s touto nepřehlednou legislativou pracovat, to asi není často nic příjemného. Co je cílem? Aby právo (zákony) bylo nepřehledné, umožňující různý výklad,cestičky, finty, aby se mohlo lovit v kalných vodách. Komu to prospívá? Těm, kteří z takového stavu profitují, kteří se živí na úkor tohoto nešťastného státu. To ale přece nejsou zdaleka jen úředníci! Úředník je v současnosti otloukánkem novinářů, politiků a lidí, kteří uvažují s povolební revoluční razantností, to už tady ale bylo, ne? Snad někdy v 50. letech - úředníci do výroby! Ale do jaké, víte o nějaké volné výrobě, když to nějak v tom našem hospodářství skřípe.
Jinými slovy, úředníků je jen tolik, kolik jich vygenerují svými zákony a další předpisy naši volení zástupci lidu, je to přímá úměra. Je úsměvné, že těmito tvůrci jsou i někteří členové naší škrtací (škrtící) vlády. Jaké je řešení? Vzít si příklad ze zemí, kde nezbytná byrokracie slušně funguje a současně však má autoritu (podporu občanstva)k sankcionování nepravostí společnosti. Kolik přestupků anepravostí u nás denně projde bez povšimnutí, kolik se jich zastrašení úředníci neodváží vůbec řešit!
Re: Úřednický mor
(Karkulka, 30.8.2010 20:12:12)
Odpovědět
Úedníci jsou placeni podle kg papíru do sběru, proč jinak by u každého dotazníku, tabulky atd bylo uvedeno zašlete elektronicky a v listinné podobě do... Proč musí mít každý úředník tiskového mluvčího/mluvčí? Papíra umí vymýšlet a chrlit, ale mluvit se ještě nenaučili? Nebo že by se báli, že potom neustojí, co řekli?
Re: Úřednický mor
(Emma, 30.8.2010 20:17:44)
Odpovědět
Jen aby těch 10% bylo skutečností. Nejvyšší čas, protože s tím narůstajícím počtem úředníků placených erárem, máme podobný problém jako Řekové.Zajímavá bude účast všech možných ředitelů,vedoucích odborů, náměstků atd.o které
by mělo jít v první řadě.
Re: Úřednický mor
(Stallker, 31.8.2010 10:34:40)
Odpovědět
Úředníci, věčné téma. Pár jich znám a musím uznat, že to jsou normální lidi, docela inteligentní, většina taky chápe, že reformy jsou nutné, protože jinak by zanedlouho nebylo na výplaty vůbec. To je ale asi tak všechno. Je pochopitelné, že když se začalo mluvit o úsporách a o tom, že se jich to bude týkat také, nikomu z nich se to nezalíbilo. Švagr bydlí v příhraničí, pracoval jako celní úředník. Když jsme před lety vstoupili do EU, většinu celníků se podařilo umístit na jiných úřadech. Přesto bylo potřeba pár z nich propustit. On byl jedním z nich. Zarazilo mě ale, že ze čtrnácti propuštěných si bez problémů našel práci jen on a ještě jeden…
A práce je v onom regionu dost, takže problém je asi někde jinde. I on, jako bývalý státní zaměstnanec a já v tomto s ním souhlasím, tvrdí, že státní zaměstnanci mají obvykle obrovský problém se uplatnit v soukromém sektoru, protože prostě mají úplně jiné pracovní návyky, jsou zvyklí na jiné podmínky nebo je např. nic nenutí pracovat pod tlakem, jako ostatní. Jinak řečeno, aktivně pracovat neumí…
Věřím, že na dalších úřadech je to podobné, mnozí z Vás, po svých zkušenostech s nimi, mi jistě dáte za pravdu.
Úředníci chtějí stávkovat (nebo alespoň demonstrovat). Přestože se oproti jiným mají relativně docela dobře, mají pocit, že je jim křivděno. Nevím proč, toto mi silně připomíná to hezké české, když někoho pálí dobré bydlo…
Nelze než našim spoluobčanům, demonstrujícím úředníkům popřát, aby se právě jim nepřihodilo něco podobného, jako mému švagrovi. Protože život v ekonomicky aktivní části naší společnosti je mnohem těžší. Možná to někteří z nich pochopí, možná si to rozmyslí a přijmou fakt, že trošku se uskromnit na rok, možná dva, je mnohem přijatelnější, než přijít o dobrou práci napořád.
Pan ministr Bárta přišel ze soukromého sektoru a zcela jednoznačně dal několikrát najevo, jak obvykle řeší prohřešky a nekompetentnost jednotlivců úspěšný podnikatel. Kéž by takoví byli i ostatní ministři. Možná bychom za pár měsíců měli úředníků podstatně méně a zvládli by podstatně více práce, než dnes.
Re: Úřednický mor
(Sunny, 31.8.2010 11:14:51)
Odpovědět
Já tedy opravdu nejsem odborník na státní správu, ale selským rozumem nedokážu pochopit, jak je možné, že v dnešní době, kdy jsme špičkově vybaveni počítači, internetem a veškerou možnou komunikační technologií, máme úředníků skoro třikrát tolik, než jich bylo za dob Československa. Teoreticky jich mělo po rozpadu republiky ubýt o cca 40%, a potom ještě nějaká procenta právě díky vyspělým technologiím, šetřícím a urychlujícím práci. Vzpomínám si, že když jsem po škole nastupovala na své první místo do účtárny jednoho podniku, měla jsem na starosti účtování pohledávek (nejprimitivnější účetní činnost :-) - asi abych jako nezkušená nemohla napáchat národnímu hospodářství nějaké větší škody...). Veškeré vybavení: sečítačka, papír, tužka a občas psací stroj (holt někdy bylo potřeba napsat nějakou tu upomínku). Dnes mám k dispozici PC, kvalitní účetní software a zvládnu na tom kompletní účetnictví pro naši rodinnou firmu a ještě několik dalších. Čili se dá říct, že moje práce se mnohonásobně zefektivnila. Státní správa je rovněž velmi kvalitně vybavena, což vnímavému člověku neunikne, když občas musí na úřady. Tak kde je tedy zakopaný pes?
Re: Úřednický mor
(děd, 31.8.2010 11:16:32)
Odpovědět
Naprostý souhlas s každým slovem. Ale co s těmi propuštěnými, kterých by jistě mělo být, vzhledem k dnešní technice),více než 20 %? (viz příspěvek výše).
Re: Úřednický mor
(Sunny, 31.8.2010 13:14:45)
Odpovědět
Nerada bych, aby to vyznělo příliš cynicky, ale o to bych se nestarala. Z osobní zkušenosti vím, že člověk se o sebe nejlíp postará sám. Věřte, že zdravý člověk si práci vždycky najde, pokud skutečně chce a pokud musí platit účty (což nejspíš musíme všichni). I za tu cenu, že by třeba na přechodnou dobu musel vzít práci, která zcela neodpovídá jeho schopnostem.
Re: Úřednický mor
(blbeczhospody, 31.8.2010 13:38:03)
Odpovědět
Vy jste idealistka,nebo bydlíte ve velkém městě,nebo nechcete vidět realitu.My jsme v podhůři,o sezóně docela dost turistů,mám i brigádniky.Ale poroučí počasí.Místní ,co mají kliku,dojíždějí do města pár desítek km a tady i v okolí práce prostě není.Jak rádi by vzali i mimo profesí.Není.Máme i obchod ,lidé nakupují nejnutnější,výjimečně něco dražšího.Já zaměstnávám jen místní,ale je to zatraceně málo.Mají tady domy,rodiny a domov,stěhovat se za práci není kam.A to tady před pár léty byla nezaměstnanost průměrná.Pozavírali podniky a šlo to jak lavina,vše,co navazovalo.
Přesvědčovat Vás nebudu,tady to tak prostě je.
Re: Úřednický mor
(Sunny, 31.8.2010 14:13:22)
Odpovědět
U nás je to podobné. Posledních pár let žiju ve vesnici, kde je pracovních příležitostí minimum. V blízkém okresním městě je to trochu lepší, ale zase jsou mizerné platy, takže když si spočítáte dojíždění za prací, tak to není žádná sláva. Spousta lidí žije opravdu z ruky do huby, ale pracují. Kdo může, něco si vypěstuje, chovají domácí zvířata atd. Když je člověk zdravý, vždycky se dokáže o sebe postarat, o tom jsem se mnohokrát přesvědčila. Jo, a turisty tu nemáme ani v létě:-) A nemyslím, že bych byla nějaká velká idealistka, jen žiju po svém a necítím se jako oběť. Jedině tak totiž můžu ovlivňovat svůj život, případné úspěchy i občasné prohry. Jeden člověk řekl: "Když už jste dole...tak tam aspoň udělejte pár kliků." Taky je musím někdy udělat a tak vím, že to není žádné drama.
Re: Úřednický mor
(Stallker, 31.8.2010 14:38:45)
Odpovědět
:-)… zase to napsala líp…
Ale vážně, opět souhlas. Dovolil bych si zmínit ještě jednu důležitou věc. Přirozená fluktuace zaměstnanců. Už jsem o ní slyšel i z úst některých politiků (že by četli tyhle diskuse?). Ono by klidně mohlo stačit využít toho, že lidé občas přirozeně mění zaměstnání. Jedno, jestli si najdou jinou práci, jdou podnikat nebo do důchodu. Lidi odchází i ze státní správy. Věřím tomu, že pokud by se určitou dobu prostě nepřijímali noví, nebo alespoň za dva odcházející by byl přijat pouze jeden nový zaměstnanec, problém by se do několika let vyřešil v podstatě sám. Bohužel, dnes je situace taková, že se mnohdy práce pro přebytečné úředníky cíleně vyhledává, aby měli co dělat. Nebo alespoň vykazovat. Doporučuji seriál „Jistě pane ministře“, v jednom z prvních dílů skvěle vysvětleno.
Re: Úřednický mor
(Sunny, 1.9.2010 10:31:58)
Odpovědět
:-) Jim Hacker je i mým oblíbencem. Ikdyž musím říct, že někdy mě až mrazí, protože mi připadá, že přes veškerou nadsázku je to hodně ze života.
Re: Úřednický mor
(Stallker, 1.9.2010 19:51:32)
Odpovědět
:-) No ono to tak trochu je ze života. "Prý" to napsal člověk, který na nějakém tom ministerstvu docela dlouho pracoval...
Mimochodem, dnes vypadla nová zpráva, že "nějaký" Kopřiva vyletěl z ministerstva obrany. To je paráda. My tady řežeme do politiků a mezitím nějaká šedá myš, o které jsem nikdy neslyšel, řeší stomilionové tendry. Ministr pochopitelně nic neví. A vůbec bych se nedivil, kdyby zítra všichni svorně řekli, že to bylo nedorozumění, že je všechno v pořádku. Prostě Humphrey, jak vymalovaný...
Re: Úřednický mor
(blbeczhospody, 1.9.2010 8:53:53)
Odpovědět
tak nesoutěžím,kdo to napíše líp.jenom odpovídám na Váš příspěvek,kde říkáte,že si každý zdravý... a může přijmout dočasně... atd. Fakt je ,že tady lidé chovají dobytek a mají zahrady,ale snad bychom měli jít dopředu,ne couvat do minula. A vše kolem.Namá to cenu.Sytý hladovému nevěří a já mám z budoucností obavy.Dočetl jsem Kalouskův plán a čím dál horší.To zbytečné strašení a hraní si na Boha je nebezpečné .
Re: Úřednický mor
(Sunny, 1.9.2010 10:34:52)
Odpovědět
Ano, když si někdo hraje na Boha, je to vždycky průser.
Re: Úřednický mor
(Přemysl Zajíc, 31.8.2010 13:26:01)
Odpovědět
Dobrý den, reaguji na Váš příspěvek a souhlasím s ním do té míry, že skutečně mezi úředníky jsou kupodivu většinou slušní lidé, kteří se někdy nehodí do současných vlčích poměrů, které připomínají ranné období kapitalismu. Proto není divu, že se jim nedaří přeorientace do prostředí někdy trochu obskurních soukromých firem, kde vítězí buď flexibilní zaměstanec v mladém kolektivu, nebo je zaměstanec pouhým výrobním prostředkem k naplnění životní úrovně zaměstnavatele (těm slušným zaměstnavatelům se omlouvám). Pokud sleduji současné tendence (vzorce) chování některých čelných představitelů podnikatelských svazů a jejich vítězný úsměv při veřejných vystoupeních, zcela chápu, že některý zaměstnavatel pokládá lidi práce za onuci a odpad a je jim prokazována ta milost, že smí pro jeho milost pracovat.
Re: Úřednický mor
(Petr 2, 1.9.2010 8:56:05)
Odpovědět
Jsem lesák a pamatuji dobu,kdy ministr potřeboval zaměstnat příbuzného a tak se vytvořila funkce výstrojního referenta ,který se staral o to jaké hvězdičky budeme nosit.Jeden rok se nosily na prsou poté na límci a tento referent vymyslel také obježník ve kterém byla také otázka:Různé jiné zajímavosti z Vašeho úseku.Nebyli jsme líní a i na tuto paskárnu jsme řádně odpověděli,že máme v revíru dvě "indiánské rezervace".Co myslíte že se stalo?Vůbec nic a tak jsou na Šumavě dodnes dvě indiánské rezervace
Re: Úřednický mor
(mirek, 1.9.2010 13:21:06)
Odpovědět
Všichni mate pravdu a je poznat i kdo je uředník ale neva nebojte se budou propuštět jen male uředníky a stare po padesati ty už se propouštěj už ted.Malo kdo se dožije duchodu ale i to je velka uspora hlavně aby velký uředník měl aspon nad 60 000 jinak stím nevyžije vemte si iředitele a jejich naměstkove se jim to pohybuje nad 100 000 kč to není zavist jak oni řeknou /to je nenažranost/pak Ti řeknou šetři už to přehaníte -jste líný nic neumíte a chodíte pozdě a bez udaní duvodu jsi venku .Jen kdyby tu byly opravdu statní odbory jako jsou jinde na světě tak by zaměstnanec si mohl na podnikatele mohl stěžovat ale tady je vypadni nezdržuj,nemaš hned ti tam pošlu Exekutora.ZA šPIDLI jsme měly Švedskou reformu ale bez jejich zakonu.Ale vemte si třeba dříve nebyly počítače a občanku i pas jsi měl jak si pospíchal pas jsem měl druhý den a dnes je jich tam jak psu samí počítače a občanka je na tři neděle,co se děje stěma uředníkama,maj toho tolik