reklama
reklama
Přihlášení uživatele
Jméno:
Heslo:

Zasílání upozornění
Články autora

Co se nesmí říkat nahlas aneb o politické korektnosti

Autor: Petr Paulczynski  | Publikováno: 27.8.2010 | Rubrika: Politika
Ilustrace

 

Tak jsem včera koukal na Hyde park, kde exceloval pronásledovaný Roman Joch. V porovnání s vystoupením jedné z jeho "pronásledovatelek" nevím odkud se vynořivší (pouze jediný odkaz nějak k zeleným poděsům v Googlu) Terezy Stoeckelové bylo jeho vystoupení hotový balzám na moji duši. Však také 69% hlasujících diváků v jeho prospěch o něčem vypovídá. A tak si dovolím malinkou úvahu na téma politické korektnosti.

Romská otázka, gay-lesbická orientace,  militantní islám, palestinští teroristé. Cokoliv řeknete nebo napíšete mimo mainstreamový proud levicově-salonních pseudointelektuálů na toto téma z vás ihned udělá xenofoba, homofoba, rasistu. Dnes je moderní pohybovat se výhradně v mezích politické korektnosti, což je prostý eufemizmus pro pozitivní diskriminaci.

Bohužel, této módní vlně podléhají politici, novináři i pedagogové. To, že se jedná o umělý problém, který majorita nepřijímá svědčí desítky zrušených diskuzí pod články na daná témata. A do toho mumraje přichází jako zjevení "sui generis" Roman Joch, odmítající projevy a činy pozitivní diskriminace. Konzervativec odmítající průlom do standardizovaného politického myšlení, do konzervativního jazykového výraziva, do ustálených společenských úzů. A ihned se ozývá onen výše zmíněný ryk, v němž zaniká to podstatné.

Pozitivní diskriminace je pseudohumanistická infekce, projevující se například vyhýbání se „rasistickým či sexistickým“ výrazům, podporou multikulturalismu, pokusy o zavádění kvót do přirozeného výběrového cyklu.

"Jejím cílem je vytvoření „jediného přípustného a správného“ stanoviska. Je to myšlenková tyranie vůči normální většině, fungující tak, že předstírá ohleduplnost a soucitnou laskavost vůči všem možným nenormálním menšinám, které vnímá jako tak či onak znevýhodněné, a musí je proto zvýhodnit,“ píše například známý publicista Benjamin Kuras. „Těch si dokáže navymýšlet tolik, až z nich udělá privilegovanou většinu a z normální většiny znevýhodněnou menšinu".

Politická korektnost dnešních našich dnů, již nerozlučně spjatá s pozitivní diskriminací zachvátila prostřednictvím mnoha nelogických nařízení Evropské unie celou kontinentální Evropu a došla svého vrcholu například úředně zaprotokolovaným popíráním spojení mezi islámskými teroristy, islámem a islamismem. Jsme svědky extrémního prosazovaní těchto levicových fenoménů omezujících osobní svobody napříč celou společností a deformujících skutečnost.

Tato infekce postihuje každého v jeho každodenním životě. Současní propagátoři pozitivní diskriminace, mluvčí politické korektnosti, různí samozvaní levicoví pseudointelektuální bojovníci za jakási nadstandardní práva menšin všeho druhu, feministky, sexuální devianti, ti všichni usilují o cenzuru, omezení svobody projevu a myšlení, o úplné vytlačení „nekorektních“ pojmů ze slovníků a mluvy, o odstranění tradičních označení, o cílené popírání přirozených typických rozdílů mezi rasami a etniky, mezi mužem a ženou, zdravým a postiženým, mladým a starým… atd., což nastoluje atmosféru strachu se těmito typovými charakteristikami vůbec zabývat.

Mnoho z těchto názorů lze označit za agresivní, demagogické a mnohdy hraničící s militantismem – například hnutí zvýhodňující homosexuální menšinu oproti většině heterosexuální, feministická (gender) hnutí a propagátoři multikulturalismu a nebezpečného míšení ras, zastánci neuvěřitelných práv zvířat… atd. Pozitivní diskriminace a politická korektnost doprovází jako přívěšek i další ultralevicové „ideály“ a stala se zbraní militantních ekologistů, aktivistů NGO-ismu, humanrightismu a trvale udržitelného rozvoje.

A tak zaplať pánbůh za zjevení naší politické scény pana Romana Jocha.

Napsáno pro http://www.blog.idnes.cz

reklama
5058 čtenářů | 28 komentářů | 
HodnoceníHodnoceníHodnoceníHodnoceníHodnocení
Tisknout článek Poslat článek e-mailem
Vaše hodnocení: 

Zde můžete nastavit své hodnocení
Komentáře


Re: Co se nesmí říkat nahlas aneb o politické korektnosti
(jh, 27.8.2010 1:44:13)
Odpovědět
Sledoval jsem Hyde park a šokovala mě paní to zástupkyně ombudsmana, která po Jochově standartním výstupu na jí položenou otázku s překvapením zjistila, že ten chlap má evidentně pravdu.

Možná neumí číst, možná jen nechodí na stránky Občanského institutu. možná odebírá Blesk, nevím...
Re: Co se nesmí říkat nahlas aneb o politické korektnosti
(Kalous, 27.8.2010 8:58:31)
Odpovědět
Nevím proč je "politická korektnost" připisována jen salonním levicovým pseudointelektuálům, možná je jich o něco více než pravicových - ale pravice je na tom s touto korektností téměř stejně - viz Topolánek na předvolební návštěvě v Gay časopise, kde chtěl získat nové voliče a díky své hlou.pé hubě si tam zničil karieru (ne díky návštěvě gayů ale narážkou na židy). Kdyby pravice většinově odmítala politickou korektnost, situace by byla úplně jiná. Proto dávat rovnítko mezi "politickou korektnost" a jen levici je b.lbost.
Re: Co se nesmí říkat nahlas aneb o politické korektnosti
(Kalous, 27.8.2010 9:00:25)
Odpovědět
Pozn.(mimo tema jh, k článku)
Re: Co se nesmí říkat nahlas aneb o politické korektnosti
(pavjan, 27.8.2010 10:11:13)
Odpovědět
Ale pane, Topolánek nedělal pravicovou politiku, jestli jste si nevšim. Positivní diskriminace, gender, antirasismus, nepřátelství ke konzervativním hodnotám většinové společnosti - to všechno má kořeny v neomarxismu. Ten ovládá současnou evropskou politiku.
Re: Co se nesmí říkat nahlas aneb o politické korektnosti
(Kalous, 27.8.2010 16:17:54)
Odpovědět
Ještě mně řekněte, že Topolánek byl neomarxista a a sežeru čepici (i když vzhledem keč svým rodičům a prarodičům by to bylo logické). Navíc se marxismus Vámi uváděnými tematy nezabývá nebo je vysvětluje jinak - žádnou pozitivní diskriminaci nezná, jen rovnost.. Evrppskou politiku ovládá Merkelová, Sarkozy, Brluscini či Cammeron - to jsou neomarxisté? Vždyť jsou to křesťanští demokraté nebo konzervativci ze stejné líhně jak ODS.
Re: Co se nesmí říkat nahlas aneb o politické korektnosti
(Glosator, 29.8.2010 1:35:34)
Odpovědět
Kalousi, ještě mnoho nevíte o neomarxismu...a máte pravdu, marxismus se zabývá něčím jiným.

Ovšem cílem pozitivní diskriminace je nepochybně rovnost - na to ani nic studovat nemusíte.
Re: Co se nesmí říkat nahlas aneb o politické korektnosti
(Kalous, 29.8.2010 7:50:33)
Odpovědět
Všichni lidé, všechny rasy jsou si rovny, tudíž mají i zhruba stejné schopnosti - tak proč se musí zvýhodňovat černoši v USA (výhody při vstupu na VŠ nebo do státních úřadů před bílými) nebo ci.káni u nás např. sociálně (přenostní příděl bytů, mnohem vyšší podíl sociálních dávek, snadnější uznávání invalitidy, příspěvky navíc na vzdělávání - stát na to vydá 4 mld Kč, nepřímo 9 - údaj od pracovníků EU) - vždyť to je diskriminace bílých v jádru. Diskriminací se diskriminace neodstraní.
Re: Co se nesmí říkat nahlas aneb o politické korektnosti
(Trident, 29.8.2010 14:38:05)
Odpovědět
Myslíte, že bez afirmací by v USA byla alespoň desetina černých lékařů oproti jejich poměru k populaci? Cílem pozitivní diskriminace je bezesporu rovnost - o tom jestli vede k úspěchu, se s Vámi nepřu.
Re: Co se nesmí říkat nahlas aneb o politické korektnosti
(Kalous, 30.8.2010 12:41:28)
Odpovědět
Také se s Vámi nepřu - máte pravdu - pak ale neexistuje rovnost ras, každá je v něčem dobrá v něčem slabší, některá má v průměru mnohem vyšší inteligenci - takže těm "hloupějším" je třeba pozitivně diskriminačně pomoci. Ale to už je rasismus (i když pozitivní). Tak ať ti korektní politici nežvaní - sami rasismus podporují.
Re: Co se nesmí říkat nahlas aneb o politické korektnosti
(Glosator, 29.8.2010 1:41:41)
Odpovědět
Až pozdě jsem si všimnul geniální Vaší věty - ze stejné "líhně". Hmm, kdo musel projít vzdělávacím systémem na západě je nutně ovlivněn neomarxistickou ideologií.
Re: Co se nesmí říkat nahlas aneb o politické korektnosti
(Beroun, 29.8.2010 7:52:59)
Odpovědět
Vase "Evrppskou politiku ovládá Merkelová, Sarkozy, Brluscini či Cammeron" je evidentni nesmysl. Pouha momentalni exekutiva ma od korenu politiky velmi daleko.
Re: Co se nesmí říkat nahlas aneb o politické korektnosti
(Kalous, 30.8.2010 12:46:24)
Odpovědět
Jo Beroune, ti jmenovaní skutečně Evropu neovládají, ale určitě na ni mají větší vliv než nějaká Rada Evropy či evropský president. Skutečným vládcem Evropy jsou největší majitelé bank a průmysloví magnáti, ti se postarají aby byli navoleni takoví Sarkozyové, Merklové, Berlusconiové (ten na to má ale své peníze)... a sloužili jim
Re: Co se nesmí říkat nahlas aneb o politické korektnosti
(Huckleberry, 27.8.2010 6:28:20)
Odpovědět
Pořad jsem sledoval, výsledek nemohl dopadnout jinak, protože většina hlasujících má zdravý rozum a není "postižena" multikulti jedem. Pseudokorektnost se nám vymstí jako následek našeho vlezdoprdelismu EU.
Re: Co se nesmí říkat nahlas aneb o politické korektnosti
(Sunny, 27.8.2010 14:35:12)
Odpovědět
Taky mě napadlo, že na tom ještě nejsme tak zle a že zdravý rozum nakonec zvítězí:-)
Re: Co se nesmí říkat nahlas aneb o politické korektnosti
(Alberto Kvěch, 28.8.2010 9:10:12)
Odpovědět
Hucku.Nám se už hlavně vymstil vlezdoprdelismus Klausovi.Tam hledejte jádro současného katastrofálního stavu v Česku.EU nám v ničem neublížilo.
Re: Co se nesmí říkat nahlas aneb o politické korektnosti
(xXx, 29.8.2010 8:00:11)
Odpovědět
EU tezce omezuje nase narodni zajmy i suverenitu. Jen opravdovy hlupak si muze libovat v narizenich ouradu regulovat napr. zakriveni okurek! ;)))))
Re: Co se nesmí říkat nahlas aneb o politické korektnosti
(j25, 27.8.2010 6:44:38)
Odpovědět
Není co dodat.
Re: Co se nesmí říkat nahlas aneb o politické korektnosti
(ferda, 27.8.2010 13:42:58)
Odpovědět
jejda :-)) najednou pravičácký hnůj požaduje korektnost :-))) ale to jsem se zasmál :-)

ps. nestydíte se , po tom , co jste předvedli v minulých volbách , vůbec vyslovit toto slovo ???

když se nad tím zamyslím, jak jste pálili podpásovky, tak si říkám, že ti kluci,Ráth, Paroubek, Sobotka aj. do dělali docela dobře.
Já vím, vy by jste chtěli takové amorfní osoby typu Urbana,či servilního Haška, to by možná šlo, ale jen do chvíle,než by vás tito ohrožovali....
pak bychom zase četli jak i tito Urbanové jsou nekompetentní a co hlavně ,že se spojí i s komunisty a tomu vy,pseudopravičáci musíte zabránit,třeba i jakýmkoli způsobem....
Jocha moc nemusím, ale v hodně věcech to říká správně :-))
chci věřit, že národ již pomalu procitá z té šaškárny ,ktré jsme dnes svědky:-)
Re: Co se nesmí říkat nahlas aneb o politické korektnosti
(Glosator, 29.8.2010 1:45:11)
Odpovědět
Ferdo ty jsi prostě vůl až to není hezký.:-)

A ty brilantní analýzy...
Re: Co se nesmí říkat nahlas aneb o politické korektnosti
(xXx, 29.8.2010 7:58:06)
Odpovědět
Vystizne jste vyjadril sine majoritni nazor ucastniku vsech diskusi, kam zavita "ferda". Naavic zreejme trpi nejakou mentalni porucjhou, ktera mu veli delat nove radky v textu nez jakehokoli duvodu. :DD
Re: Co se nesmí říkat nahlas aneb o politické korektnosti
(j25, 29.8.2010 18:42:36)
Odpovědět
Přečetl jsi článek,nebo je tak bliješ do větru.Přečti si jej a pak řekni svůj názor na téma v článku nefoukej si tady pořád na ty své povolební hemeroidy.
Re: Co se nesmí říkat nahlas aneb o politické korektnosti
(ann, 27.8.2010 22:47:00)
Odpovědět
Souhlas s autorem článku, je to přesně tak. Ferda nám zase zasmradil portál.
Re: Co se nesmí říkat nahlas aneb o politické korektnosti
(On, 28.8.2010 9:36:52)
Odpovědět
ann,ferda vždy tady do toho smradu pustí čistý luft.Vám se to nemůže líbit.Nemáte rád pravdu.
Re: Co se nesmí říkat nahlas aneb o politické korektnosti
(Glosator, 29.8.2010 1:48:27)
Odpovědět
Vždy žasnu nad tím je pozoruhodně ubohá je úroveň české levice. Co chtít od hnutí, jehož největším "mozkem" je nezakotvený plagiátor Bělohradský?
Re: Co se nesmí říkat nahlas aneb o politické korektnosti
(Ota, 28.8.2010 11:01:51)
Odpovědět
Joch je jeden z mála,který říká veřejně a bez emoci to co si myslí o tzv.pozitivní diskriminaci většina pracujících občanů a co bylo za Havla tabujizované téma.Myslím si,že nás zničilo díky mediím a hercům nekritické idealizování pseudohumanisty Havla(pokračovatel a jeho kamarád Kocáb) a vzápětí bezbřehý obdiv a důvěra v geniálního ekonoma Klause a privatizaci.Stále za všechno může 40 let komunismu,ale v roce 89 nebyla ani koruna státního dluhu,nebyla cizincům prodána žádná firma,pole ani les a v zemědělství byla nadprodukce a vývoz.Tím neobhajují tehdejší ani dnešní komunisty a jejich politiku,ale chci říct,že za dnešní morální i ekonomickou mizerii nejde do nekonečna alibisticky vinit minulý režim s tehdejšími exponenty.Plná zodpovědnost leží na polistopadových vládách a politicích s primárním podílem Havla a Klause.Z reakci na vystoupení Jocha je vidět,že občané mají svůj názor a zkušenost,kterou nemůžou žvásty Kocába,Uhla,Stehlíkové a dalšich tzv.ochránců změnit,jen můžou být medvědí službou do budoucna.Neřešený problém může přerůst a nejen u nás až v pogromy,které si určitě nikdo nepřeje,ale ve vztahu ke škrtům bude gradovat.Léta potlačovaný pocit nespravedlivého zvýhodňování jedné skupiny obyvatel bez viditelného efektu,musí nutně vést časem ke vzniku i tzv.extrémních skupin,zvláště u mládeže,která očekává od vlády i společnosti ne sliby ale řešení.Proč asi vzniklo pořekadlo,bez práce nejsou koláče?Tento obludný a absurdní systém nebude možná do nekonečna ufinancovat žádná země a týká se to rovněž zvýšeného exodu imigrantů do Evropy,až na jednotlivé vyjímky politických uprchlíků.Nařízení EU pro členské země je přerozdělovat,není řešením.
Re: Co se nesmí říkat nahlas aneb o politické korektnosti
(xXx, 29.8.2010 8:03:35)
Odpovědět
Primo roztomile (post-) komunisticke blaboly a lzi. Nastesti uz ale ruda mafie vymira... ;)))
Re: Co se nesmí říkat nahlas aneb o politické korektnosti
(Vladimír Neckář jr, 28.8.2010 17:20:06)
Odpovědět
Kdyby se tam pár slov obměnilo tak to mohlo vyjít v Tribuně někdy koncem sedmdesátých let.
Re: Co se nesmí říkat nahlas aneb o politické korektnosti
(xXx, 29.8.2010 8:04:38)
Odpovědět
To plati o cemkoli. :DDD