reklama
reklama

Slušňák Nečas vs. dráb Kalousek

Autor: Odjinud | Publikováno: 25.8.2010 | Rubrika: Politika
Ilustrace

 

Dva obři v jedné vládě, s vysokými posty, s velkou mocí, bojuji, bojují o stokorunu, stokorunu solidarity pro povodněmi poškozené, proflákuvší fakt, že jde o starý návrh účelově vytažený po přišlých a přešlých povodních nemění nic na tom, že jistý druh solidarity vůči potřebným je, ale je jím ospravedlnitelná snaha o zvyšování daní za každou cenu?

Dle ministra financí pana Kalouska byla a je dle předvolebních prohlášení ODS druhou sociální demokracií více ve středu politického spektra, jedinou a výsostnou pravicí tedy jest jen a pouze TOP09, což o to, šlo o předvolební rétoriku, není-liž pravda, že? Je ovšem nutno poznamenat a vznést otázku, která již byla mnohokráte položena, není pravice o tom nezvyšovat, spíše tedy snižovat daně? 

Celé toto lelkování a tanečky kolem stokoruny hlavně ze strany páně Kalouska je spíše úsměvné, neb ze strany pana premiéra Nečase jde zjevně o méně důležitý bod, který lze řešit i jiným způsobem, než-li zbytečně provokovat své pravicové voliče. Přeci jen zpronevěření se svým ideálům jsme u politických stran zažili již mnohokráte, tak budiž přičteno panu premiérovi na cti, že alespoň uvažuje i o jiných alternativách a snaží se držet předvolebních slibů. 

Není tedy zbytečné handrkovati se o obyčejnou stokorunu, kterážto je spíše známkou principiálního ústupku a porušení pravicové ideologie, než-li nějakým vážnějším problémem? Povodně byly, jsou a budou vždy, hlasuji pro koncepční řešení bez nutnosti zatínat drápkem do bubáka jménem zvyšování daní, už tak stačí, že se bude zvyšovat snížená sazba DPH. Nač zbytečně své vlastní voliče uvádět v deziluzi již na počátku ministrování, táži se, táži, nač se zbytečně dohadovat nad stokorunou, jsem vděčný za rozumný postoj našeho premiéra a snad se nenechá drábem Kalouskem zatlačit pod tlakem výhrůžek do kouta. 

Rozumní lidé potřebné škrty a reformy pochopí, ale zbytečným porušováním ideologie stanovené před volbami se dostává vláda na tenký led a "slušňák" Nečas, který je zjevně schopen stát se významným českým státníkem, si to evidentně uvědomuje. 
 
Napsal Jaromír Kaňák pro http://www.blog.idnes.cz

reklama
3385 čtenářů | 20 komentářů | 
HodnoceníHodnoceníHodnoceníHodnoceníHodnocení
Tisknout článek Poslat článek e-mailem
Vaše hodnocení: 

Zde můžete nastavit své hodnocení
Komentáře


Re: Slušňák Nečas vs. dráb Kalousek
(jira22, 25.8.2010 6:47:42)
Odpovědět
Sakra ten závěr o správných škrtech a ideologii, není to nějaká učebnice z normalizace? Nebo poučení z krizového vývoje? Pane vachmajstr Vy jste ale hlava!
Re: Slušňák Nečas vs. dráb Kalousek
(Drak, 25.8.2010 8:24:10)
Odpovědět
To je jako pojednání o hodném a zlém policajtovi. Oba tihle pánové tvrdě pracují proti této republice a jejímu lidu, snaží se co nejvíc o okradení lidí a zrušení všech výdobytků, které si ze svých daní platí, snaží se stát vysát zničit, minimalizovat jeho servis občanům, vyrabovat jej tzv.privatizací a vše, co půjde zpoplatnit a nechat soukromým firmám.
Tito pánové a jejich vláda si nezaslouží sedět v palácích a limuzínách, ale na tvrdých pryčnách s doživotními tresty odnětí svobody.
Re: Slušňák Nečas vs. dráb Kalousek
(yyy, 25.8.2010 14:18:41)
Odpovědět
Souhlas. Naprosty! ODS A,ODS B,{ODS C]
Re: Slušňák Nečas vs. dráb Kalousek
(Kulich, 25.8.2010 10:37:15)
Odpovědět
Zvolit ve volbách Kalouska a TOP 09 byla blbost 1.třídy a volili to jen blb i.Jinak se to nedá říci.Studentíci se bavili,až se dobavili.Ted písou protesty a stávkují,nebo pláčou v koutku jak dopadli.Komu není rady,tomu nenípomoci.Kalousek je humus,který ve vládě nemá co dělat !
Re: Slušňák Nečas vs. dráb Kalousek
(yyy, 25.8.2010 14:20:32)
Odpovědět
Ani jeho /pod/sef,co udelal CR nesmrtelnou ostudu uznanim Kosova!
Re: Slušňák Nečas vs. dráb Kalousek
(mysak, 25.8.2010 19:24:56)
Odpovědět
pravda,kalousek,povesit tohoto hajzla zlodejskeho,pujde jednou tam kam opravdu patri,je to lidska hyena.
Re: Slušňák Nečas vs. dráb Kalousek
(Stallker, 25.8.2010 10:55:01)
Odpovědět
On si pan Kalousek na sebe vzal docela dost velký bič. V době krize se pokoušet šetřit státní kasu a snažit se o nějaké reformy, to asi nebude to nejpopulárnější a nejlehčí, co by se dalo dělat. Tedy alespoň dokud se to nepodaří. Asi každý politik si umí spočítat, že pokud rozumně přežijeme nejbližší dejme tomu dva, tři roky, nestane se žádný katastrofický scénář typu žebrající děti před kostelem, naopak, lidi na tom budou docela dobře a reformy se podaří rozběhnout, mohla by se Kalouskova popularita prudce zvednout. Zhruba někdy před příštími volbami. Na to je nutno dávat velký pozor a sem tam přihodit klacek pod nohy…
Docela si umím představit pana Kalouska, jak pomalu a postupně dává dohromady úspory z jednotlivých ministerstev. Vymýšlí, co a kde by se dalo udělat jinak, aby to stálo míň, v podstatě s každým zvlášť řeší každou maličkost a téměř každou si musí také docela razantně prosadit. Počítá každou miliardu (to zní divně, že?) a když už to konečně vypadá, že by to mohl poskládat tak nějak o fous, mu někdo takhle nad ránem zavolá, že na Liberecku jsou záplavy a bude to stát nějakých pět, šest miliard…
No já bych si asi šel hledat nějaké klidnější zaměstnání, třeba střelmistra do kamenolomu…
Jenže co teď? Myšlenka povodňové daně už tady kdysi byla, proč to nezkusit teď, je krize, peníze nejsou, rezervní a povodňové fondy jsou dávno prázdné, lidi by mohli být solidární. Jenže lidi jsou proti a dávají to docela otevřeně najevo. Alespoň tedy podstatná část. A v této chvíli přijde pan Nečas se svým náznakem couvnutí…
I známí politologové tvrdí, že tady nejde ani tak o stovku na povodně, jako o mocenský boj. Je mi líto, i když se pan Nečas ukázal v posledních měsících jako schopný a velmi solidní politik, toto trošilinku zavání populismem a v tomto případě bych se přiklonil na stranu pana Kalouska. Když se to vezme z podstaty, stovka z odpočtu skutečně není zas tak moc a já ji klidně dám. Samozřejmě ale, pokud mi někdo bude schopen garantovat, kam ty peníze doopravdy půjdou, až se zase něco semele. Pokud to dostanou lidi, aby si postavili nová bydlení, O.K.. Pokud to dostane firma za trojnásobně předražený most, tak to sorry….
A beru to také z toho pohledu, že nevím dne ani hodiny, kdy se mi může stát něco podobného a budu potřebovat pomoc také.
Re: Slušňák Nečas vs. dráb Kalousek
(Střelec, 25.8.2010 12:33:46)
Odpovědět
Stallkere, jenže tenhle Sidorovič - alias Kalousek není to neviňátko, které na první pohled "stalkerům" pomáhá. I na Tobě vždycky vydělal a zase vydělá.
Re: Slušňák Nečas vs. dráb Kalousek
(Stallker, 25.8.2010 13:21:03)
Odpovědět
Ano vydělá. Nevím jak Kalousek osobně, ale stát z mých daní určitě. Jako každá státní moc, která vybírá daně, před Kalouskem i po něm. Tak je to holt na tom našem světě zařízeno. Můžeme se s tím smířit nebo brečet. Pokoušel jsem se pouze z vlastního pohledu okomentovat výše uvedený článek.
Re: Slušňák Nečas vs. dráb Kalousek
(Sunny, 25.8.2010 13:56:51)
Odpovědět
Zdravím, Stallkere :-) Myslím, že vám rozumím, ale tentokrát to vidím jinak ( a podotýkám, že nejde o tu stokorunu, protože měsíčně na různé "bohulibé" účely vynakládám podstatně víc): domnívám se, že stát nám prostřednictvím nejrůznějších daní bere nestydatě moc peněz. Je jen jeho chybou, že s těmito penězi neumí hospodařit. Takže z tohoto důvodu mi jakékoliv další zvyšování daní připadá zbytečné. Ale budiž, jestliže potřebují víc, ať jdou s kůží na trh a řeknou to na rovinu. Asi bych to skousla, ikdyž nadšení pro věc vypadá jinak... Mě docela uráží, že je to prezentováno jako "povodňová stovka" - jinými slovy povinná solidarita. Soucit s lidmi v nesnázích, účast, pomoc - to jsou přeci věci, které bychom měli dělat dobrovolně a od srdce. To nelze nařídit zákonem. Navíc mám obavu, že mnoho lidí zareaguje tak, že budou mnohem míń podporovat různé charitativní organizace, což by byla škoda. Vaše poznámka o tom, že by muselo být dobře ošetřeno, aby peníze byly vynaloženy opravdu na pomoc zaplaveným, je naprosto přesná. Zdá se, že už jsme se všichni setkali s tím, jak stát hospodaří. Pomoc určitě ano, ale ať je dobrovolná.
Re: Slušňák Nečas vs. dráb Kalousek
(Stallker, 25.8.2010 15:18:07)
Odpovědět
:-)… Hello Sunny. Konečně se mi podařilo trefit trošku odlišný názor. Obvykle sotva chci na něco odpovědět zjistím, že už v podstatě totéž napsala Sunny a navíc… podstatně líp! Víte jak tím trpí moje ego? :-)))… Jako by mi někdo četl myšlenky…
Ale vážně. Máte pravdu, povodňová stovka, by jako povinná solidarita prezentována být neměla. Mimochodem, pojem povinná solidarita mi přijde jako protimluv. To, že bych byl ochoten pustit i tu stovku měsíčně navíc, bylo míněno spíše v souvislosti s tím, že podobných katastrof docela přibývá. Jedno jestli dílem člověka nebo nějakým dlouhodobým planetárním klimatickým cyklem, ale prostředky, které stát tvoří běžnými způsoby, už na řešení všeho nestačí. A lidé, které podobná katastrofa postihne (nemluvme jen o povodních), zpravidla potřebují pomoc hned. A to stát, pokud na to má zvláštní fond, dokáže. Nebo by alespoň mohl a měl. Charitativní organizace, pokud se nepletu, v první fázi jsou schopny pomoci jen velmi omezeně. Případně poté vyhlásí sbírku a pomoc může plynule plynout i později. V tomto jsou naopak nedocenitelné.
Ano, souhlasím, zvyšování daní není ani zdaleka ideální řešení a taky z toho nadšením neposkakuju. Ale jestli je to v současné době jediný způsob, jak zajistit alespoň základní prostředky postiženým lidem v případě nouze, protože jinak už opravdu není kde brát, tak s tím opravdu souhlasím.
Jo a omlouvám se, zapomněl jsem na docela důležitou věc: pokud to bude opatření dočasné!!! Dokud nebude vláda mít možnost zajistit prostředky jinak.
A ještě jedna podstatná věc. K výše uvedenému by měla být přičtena i případná pomoc z EU. Tam, pokud vím, na to peníze jsou.
Re: Slušňák Nečas vs. dráb Kalousek
(Sunny, 27.8.2010 14:31:39)
Odpovědět
:-)Určitě se shodujeme na tom, že v situacích jako byla tato, by stát měl být schopen pomoci. To, že není, je veliká ostuda. Dnes jsem někde četla, že ta "povodňová stovka" má fungovat snad jeden rok. Mě to nijak neohrozí a myslím, že snad nikoho z nás, ale opravdu bych byla ráda, kdyby se to podařilo a tyto peníze byly rezervovány jen pro případy přírodních katastrof. Já mám zkrátka vždycky trochu strach z toho, když se stát hrne něco spravovat a s něčím hospodařit, protože zatím jsem nabyla dojmu, že to prostě neumí. Ale zřejmě teď neexistuje lepší řešení.
Re: Slušňák Nečas vs. dráb Kalousek
(xxx, 25.8.2010 14:23:16)
Odpovědět
A to, aby se usetrene penize nedostaly na trikrat predrazene stavebni nebo jine zakazky nebo korupci jste schopen a ochoten garantovat?
Re: Slušňák Nečas vs. dráb Kalousek
(Davidan, 25.8.2010 11:38:01)
Odpovědět
Zastávám názor, že ČR se octla v rukách psychopatů.
Viz:http://domaci.eurozpravy.cz/politika/13842-zivnostnici-zrejme-zaplacou-drabek-chce-zrusit-jejich-vyhody/
a když si dáte trochu práce a najdete si fotografie, Nečase, Jocha podobných, naleznete i v jejich očích stejný výraz šílence, jako je na snímku Drábka.
Re: Slušňák Nečas vs. dráb Kalousek
(hjk, 25.8.2010 12:14:24)
Odpovědět
Tak,tak,a k tomu právě slouží skvělý a jedinečný režim zvaný Demokracie.U pevného jednotného státního zřízení by nemohli drancovat státní kasu a ještě jim za to zvyšovat daně.Proto taky jde celý západ do hnoje,včetně USA- bohatých a úspěšných- ale padouchů.
Re: Slušňák Nečas vs. dráb Kalousek
(yyy, 25.8.2010 14:25:50)
Odpovědět
Ano, jiz pred casem. Dnes je to jen tezsi pripad.
Diky ceskym obcanum.
Re: Slušňák Nečas vs. dráb Kalousek
(mysak, 25.8.2010 19:28:41)
Odpovědět
ano,vladnou man debilove,blazni,psychopati,vzdyt tez uznavame vrahouny,zlodeje,blazny ,debili a kreteny,podler toho to take v nasi zemi vypada,cemu se divite lide,masar,byl tez vrah,nechal strilet do delniku,pak se nedivte.horakova?ta chtela zase valku a dnes zni delaji boha,proste hnuj v teto zemi vladne,hnuj hyen.
Je velmi jízlivej!
Re: Slušňák Nečas vs. dráb Kalousek
(alfa27, 26.8.2010 7:31:49)
Odpovědět
nejde o stokorunu..Jde o to, že státní instituce za každé vlády rozhazují.Vy všichi tady věříte, že až stokurunku po stokorunce něco v rozpočtu nastřádá a třeba tři roky nebudou povodně,že se na ty prachy nesáhne? Já ne.Nejspíš za to budou plyšoví medvídci s logem nějakého ministerstva a nová myčka pro ministerkou limuzínu.Jediným výsledkem bude, že lidi se na..ou a až se bude zase vybírat pro nějaké oběti nějaké pohromy,pošlou charitu k šípku.
Re: Slušňák Nečas vs. dráb Kalousek
(bob, 26.8.2010 15:50:57)
Odpovědět
http://socyberty.com/issues/analysis-why-the-hell-the-girls-squeal/
Přihlášení uživatele
Jméno:
Heslo:

Zasílání upozornění
Články autora
Reklama