reklama
reklama

Kalouskova povodňová stovka

Autor: Karel Kříž | Publikováno: 11.8.2010 | Rubrika: Politika
Ilustrace

 

Českem prošla velká voda. Nic nového. Stoleté stavy vodních toků zde máme pomalu každý kvartál. Tak nějak hodně prší a znásilněná krajina nemá možnost se bránit. Vylívá si tedy doslova zlost na samozvaném pánu tvorstva a hlavně na jeho statcích. Televize, internet i tisk je zaplaven stovkami reportáží orámovaných autentickými obrázky zkázy a zmaru. Zbořené domy, odplavené mosty, zničené silnice. Plačící muži, zoufalé ženy, promáčené děti. Nešťastní i mrtví.

Co s tím? Jednoduché pravidlo starých sedláků orat po vrstevnicích je zapomenuto, stejně jako mnoho jiných. Člověk si přestal vážit Boha (pro ateisty - přírody), přestal respektovat po mnoho generací předávaná moudra, zapomněl na pokoru a sám si vylhal úlohu nového stvořitele. Snažit se měnit základní principy fungování tohoto světa však zřejmě není dobrá cesta. Matička Země má obrovskou sílu a moc. Tu neuplatíme ani neporobíme. Větru a dešti neporučíme.

Nicméně situaci lidí, které velká voda poslala až na samé dno bytí, je jistě nutno řešit. Úctu a čest všemzáchranářům, dobrovolníkům i různým bezejmenným, kteří uměli v těchto dnech pomoci. Materiálně, finančně, či přiložením ruky k dílu. Úctu a čest všem těm, kteří pomohli bez nároku na jakoukoliv zpětnou vazbu nebo osobní prospěch.

Jak se však k problému postavil stát, respektive jeho politická reprezentace? Přes veškerou liberální volební rétoriku, zásadně opačně. Možná můžeme ocenit snahu Radka Johna, Alexandra Vondry i Petra Nečase, pobíhajících, sic bez kravat, v blátě a dešti, přinášejících lidem alespoň "jakous takous" morální podporu. Možná můžeme ocenit rychlost přesunutých pár, podstatu nic neřešících, miliónů na krajské účty. Toť vše.

Zásadní sdělení se skrývá v Kalouskově povodňové stovce. Nejde o tu částku. Je, vzhledem k tomu, o kolik je již nyní daňový poplatník státem odírán, naprosto směšná. Je to o principu. Avizované snižování daní se, vážený občane, konat nebude. Naopak, při první příležitosti, která se nám namane, tě zase ještě o trochu více oškubeme. Zahrajeme na notu soucitu a opět ti trochu více vyrabujeme peněženku. Přece se jedná jen o jedny cigára a jedno pivo. Ani slovo o tom, kolik těch kartonů cigaret a sudů zlatavého moku platíme státu každý měsíc.

Na co vlastně ty daně odvádíme, když při každém větším dešti tu máme krizi, mediálně podávanou pomalu jako začátek třetí světové i se srovnatelnou panikou? Proč najednou není dostatek peněz na opravu infrastruktury, proč není na košťata, čistidla, vysoušeče? Kde je ten dobrý hospodář stát, který by měl právě v takových chvílích ukázat oprávněnost svojí existence?

Za ta kvanta peněz, která každý produktivní člověk odvádí do státního rozpočtu, by měl jejich správce garantovat určité služby. Makroekonomicky bezvýznamnou částku, která je třeba na obnovení povodněmi spláchnutých statků, by měl dobrý hospodář najít ve státní kase naprosto lehce a bez patetických řečí či pozérských gest. Bohužel se nestalo. Budeme asi “obdarováni” novou daní. Daní povodňovou. Jednu stovečku měsíčně, mladý pane, můžu to tak nechat?

Zklamal jste mne, pane Kalousku. Peníze tam dávno máte. Jen jste líní je najít. Nebojte se zeptat hejtmanů, kde jsou například ty z krizových fondů a nenasírejte lidi, co vám to divadlo platí.

Napsáno pro http://www.blog.idnes.cz

reklama
2538 čtenářů | 27 komentářů | 
HodnoceníHodnoceníHodnoceníHodnoceníHodnocení
Tisknout článek Poslat článek e-mailem
Vaše hodnocení: 

Zde můžete nastavit své hodnocení
Komentáře


Re: Kalouskova povodňová stovka
(ProšelTudy, 11.8.2010 10:47:56)
Odpovědět
Ta stovka samotná by mě snad ani tolik nemrzela, problém však je, že ji stát stejně smysluplně nevyužije. Schramstnou ji jako vždy na "provizích" "spřátelené" firmy.
Re: Kalouskova povodňová stovka
(děd, 11.8.2010 11:20:33)
Odpovědět
Přesně tak. Povodňový fond zmizí jako zmizel důchodový fond. I postižení tak doplatí na profláknuté politiky !
Re: Kalouskova povodňová stovka
(Šoumen, 11.8.2010 19:06:53)
Odpovědět
Zdravím děde. Máte pravdu, jen by se po povodňovém fondu zakouřilo. Přesně jak říkáte zmizel i důchodový fond, převážně na porcování medvěda, tedy za dlouhý počet roků ty jeho přebytky. A Kalousek s Topolánkem si na závěr "půjčili" 80 miliard, že prý je tam vrátí. No ale pak jim na to nějak nezbyl čas. Takže teď je tam 00 nic.
Re: Kalouskova povodňová stovka
(nela tenká, 11.8.2010 13:57:14)
Odpovědět
mne ta stovka přímo štve. Je potřeba si uvědomit, že stát nám již dnes na daních sebere 49,4% námi vydělaných peněz. No pokud s takou částkou neumí hospodařit v náš prospěch a pro naše potřeby pak je něco hodně špatně. stále jen slyšíme - nejsou peníze, na školy na silnice, na zdravotnictví, na státní investice, na hasiče, na zemědělce na lesy a můžeme pokračovat. Lidé chudnou a tím chudne i stát. Není bohatého státu bez bohatých lidí a tím nemyslím horní 1000.
Prostě pokud není stát schopen bez dalších daní řešit tuto situaci, měla by vláda skončit protože je k mému zděšení stejně neschopná ( nebo možná pro sebe všehoschopná) jako ty předešlé. A to je mi líto protože jsem jim věřila.
Re: Kalouskova povodňová stovka
(Davidan, 11.8.2010 16:49:06)
Odpovědět
Ona to není ani tak povodňová stovka, jako podvodňová stovka. Ale co jiného se dá od takové sebranky, jakou je nynější vláda ČR, čekat?
Re: Kalouskova povodňová stovka
(Martin B., 11.8.2010 12:07:21)
Odpovědět
Ten mrzák Kalousek se jen veze na neštěstí druhých lidí, a vidí příležitost, jak se opět trochu zahojit a lidumilně to zdůvodnit....
Re: Kalouskova povodňová stovka
(ks, 11.8.2010 22:20:06)
Odpovědět
Ale ti nešťastní lidé volili 2 volební období utrácení a zadlužování. kdo myslíte, že tu hostinu bude platit? Oranžová mafie, která si udělal ze státního rozpočtu penězovod? Ani náhodou, budou to obyčejní lidé, kteří se nechali utáhnout na vařené nudli slibů, že je vše zadarmo a státní kasa bezedná. Proto je dnes ve státní kaze jenom průvan.
Re: Kalouskova povodňová stovka
(Fila, 11.8.2010 13:09:21)
Odpovědět
Vážený pane Kříži,v článku máte pravdu,ale pro případ, že se budete tomuto tématu vracet Vás prosím - obešlete šéfy partají , které inkasují peníze za volební hlasy z našich daní, ať se jich vzdají ve prospěch postižených povodněmi - uvidíte (a my voliči s Vámi) tu reakci. Prosím nenechte se otrávit situací a pište dál. F. PS. S fantazií si představuji i petiční akci s názvem Státní příspěvek z voleb - postiženým povodněni.
Re: Kalouskova povodňová stovka
(nela tenka, 11.8.2010 13:59:44)
Odpovědět
až to milý pane Fílo vyhlásíte a sestavíte můžete počítat s mým podpisem pod petici.
Re: Kalouskova povodňová stovka
(BIDO, 11.8.2010 14:19:19)
Odpovědět
S tvrzením, že 100,- Kč snadno oželí každý nemohu souhlasit. Se solidaritou suchých s mokrými ano. Jenže někteří sušší již teď suší ústa. Zkusil si někdo spočítat kolik dělá % 100,- Kč při minimální mzdě 8.000,- a kolik při platu 28.000,- Kč? Tohle pan ministr nějak zapomněl porovnat. Procento z platu všech, co platí daně by bylo daleko solidárnější než obrat ty, co už takhle mají málo.
Re: Kalouskova povodňová stovka
(č, 12.8.2010 5:46:21)
Odpovědět
Kdyby si si neseděl na uších a neměl před očima rudo, tak by si se dozvěděl, že ona stovka bude sebrána tím, že se sníží o 100 Kč odečitatelná položka. Z toho vyplývá, že ti "chudáci", co vydělávají 8000 Kč, žádnou stovku platit nebudou.Když si tak snaživý a pracovitý, že náhodou platíš daně, tak tě o stovku nižší výplata opravdu nezabije.
Re: Kalouskova povodňová stovka
(občan, 11.8.2010 14:35:11)
Odpovědět
Kalousku, Kalousku, Pán Bůh to všechno vidí, ale až ten ti to všechno jednou sečte, ty se Kalousku z toho pose... a právem. Jsi šmejd, který neumí nic jiného než parazitovat na neštěští druhých.
Re: Kalouskova povodňová stovka
(lysak, 11.8.2010 14:58:42)
Odpovědět
kalous je negramot a lidska hyena,skonci v pekle jako jeho podarenej brastr-to byl peknej smejd,tak jako kalousek.ono na kalouse dojde.
Re: Kalouskova povodňová stovka
(MrDalík, 11.8.2010 16:07:25)
Odpovědět
Pane Kalousku vzdejte "ekologickou zakázku" a projekt pražské vojenské nemocnice a bude peněz na loikvidace povodňových škod dodt. A nestrašte s arbitrážemi za zastavené projekty.
Re: Kalouskova povodňová stovka
(Daniel Makay, 11.8.2010 16:14:23)
Odpovědět
Jak trefné, že peníze alkoholik a sprosťák Kalousek hrající si na křesťana, konzervativce a pravičáka přepočítává na láhev alkoholu a cigarety. Alespoň je jasné kolem jakých myšlenek se točí jeho život. Možná až bude tahle antikristovská bestie umírat na rakovinu bude přepočítavat peníze na léky, na které mu bude díky systému, který zde zavádí chybět. EU chystá 120 nových daní, mimo jiné za vodu ze studní, za ovoce z ovocných stromů ze zahrádky, vypěstované zeleniny a jiné. Máme se prostě na co těšit v téhle pohanské sodomistické Evropě. Kalousek jen plyne s proudem. Orwellovský slovník používá obratně. Prý příspěvek solidarity-povinný Kalousku, jak za komančů z výplaty. Kalousku jako "křesťan" by jsi mohl vědět, že solidarita se nedá vynutit protože to není solidarita, ale nedoprovolná daň, tak mluv ty lháři a podvodníku. Ale to ty neumíš, už dlouho ne, protože místo duše máš už dávno démony a v ústech pekelný oheň a v hlavě vychlastaný mozek.
Stát musí šetřit
(Brabec, 11.8.2010 18:04:20)
Odpovědět
rušit přebytečné úřady a úředníky. Musím připomenout V.Tlustého - toho chlapa je fakt škoda !
Re: Stát musí šetřit
(Šoumen, 11.8.2010 18:59:17)
Odpovědět
Tak to by nesměl Nečas chtět vyrobit ve státní správě nová místa, placená, pro absolventy škol, aby získali nějakou praxi, a aby je mohli potom firmy zaměstnat. Tak to je to správné šetření. Jen více a více úředníků. To je náš cíl. Hlavně práce v kanceláři a alespoň za 20 litrů, jinak se nevyplatí vstát ráno z postele. To je prosím hlavní myšlenka dnešních absolventů. A o tom to je.
Re: Kalouskova povodňová stovka
(Šoumen, 11.8.2010 18:54:06)
Odpovědět
Víte, dříve se koryta řek a potoků bagrovala, aby při velké vodě měla voda rychle kam odtékat. Za dvacet let se koryta vůbec nečistila, až se toho chopila na Labi firma Viamont pana Řebíčka. Na co bagrovat řeku, asi cca za 200 milionů, když může naše firma zvednout mosty cca o 1,5 metru, čímž bude splavnost zaručena a bude to jen za pakatel cca 12 miliard. No dosti Řebíčka. I koryta potoků a potůčků se čistila. Pak přišla zelená squadra, která tvrdila, že nelze bagrovat a čistit, neboť v potoce žije vzácná Mihule říční, kterou bychom úplně zlikvidovali. No a pak přišly velké deště potůčky, potoky, říčky a řeky se rozvodnily, spláchli Mihuli říční a vzácné raky směrem do prde.. , takže jsme stejně zeleně nic nezachránili. No ale už prý chystají zelení šašci žalobu na velké černé mraky, bouřky a přívalové deště, tak jsem zvědav, jak uspějí.
A ta stovka na povodně od Kalouska? To je něco podobného, jako se za komunistů nosila ve školách desetikoruna na záplavy v Bangladéši. A je o tom docela dobrý vtip. Ale ten až příště.
Re: Kalouskova povodňová stovka
(QQ, 11.8.2010 22:28:56)
Odpovědět
Pláčete na nesprávném hrobě. Za komunistů se rozoraly meze, cesty, vytrhaly se remízky a z pastvin a luk se nadělaly velké lány bez ohledu na přírodní podmínky. Potoky a řeky se zregulovaly a záplavové oblasti se přeměnily na ornou půdu. Dnes, když přijde prudký déšť, tak voda z polí teče po silnici, protože se porušil přirozený spád vody do vodních toků. Ani po revoluci se na tom nic nezměnilo. Navíc se pěstují monokultury na velkých plochách. které nemají schopnost zpomalit odtok vody.
Re: Kalouskova povodňová stovka
(č, 12.8.2010 5:53:07)
Odpovědět
A ještě bych dodala. Viděla jsem jak voda brala nové lávky i ty staré mosty, protože byly nízko nad vodou. Takže to zvyšování mostů mi nepřipadá až tak špatný nápad. Holt kdo na to přišel, tak zbohatl. Ruku na srdce, bagrování koryt je sysifofská práce, čili furt dokola a řeka ta potvora zase to koryto za chvíli zanese. Kdežto zvýšený most ten je na furt. A o tom to je. Tím se nikterak nezastávám pana Řebíčka, ale měl holt lepší nápady než Vy nebo já a proto má víc než kdokoli z nás. Závist je sfiňa, že.
Re: Kalouskova povodňová stovka
(Šoumen, 12.8.2010 9:12:12)
Odpovědět
Zvýšený most je na furt? Než se řeka opět více zanese, tak budeme zase zvedat mosty, takže myslíte na furt, jako furt zvedat?
A vaše nejapná připomínka o té závisti je obzvláště pitomá. Asi skalní modrásek, ti to používají nejvíc a sami jsou závistiví "jako sfiňa".
Re: Kalouskova povodňová stovka
(Šoumen, 12.8.2010 9:17:14)
Odpovědět
Za 20 let kapitalistické vlády zase nebyla bagrována žádná řeka a vyčistěn jediný potok.
Ono bydlet tam, kde slyším jak mi v noci zurčí potůček a po povodni si postavím nový dům na stejném místě, tak se vůbec nedivím, že to pojišťovny nechtějí proplácet. Je to pořád dokola. Vůbec mi těchhle lidí není líto.
Re: Kalouskova povodňová stovka
(Šoumen, 12.8.2010 9:23:48)
Odpovědět
A ještě bych dodal, že ti zelení jsou opravdovými ekoteroristy a měli by být za svoje pitomé názory pronásledováni. Viz fotovoltaika, větrné elektrárny, řepka do pohonných hmot apod. A mihule říční nebo raci co už po povodních žijí v sargasovém moři. Nechat je přivázat na stromy na Šumavě - viz kůrovec, oplotit je, aby tam za nimi nikdo nemohl s jídlem a pitím a nechat je tam chcípnout.
Re: Kalouskova povodňová stovka
(Šoumen, 12.8.2010 9:36:35)
Odpovědět
Za komunistů pamatuji jen povodně při velkém a rychlém tání na horách, a to byly ty vaše velké lány a vykácené remízky. A to pamatuji hodně. Za posledních 20 let kdy se o krajinu nikdo nestaral, tak jsou povodně při každé větší bouřce. Je to ten kapitalistický způsob stavění hrází, abych ušetřil co nejvíc do vlastní kapsy a pak to tak vypadá, hráze se protrhávají a zaplavují vesnice a města. A když už pláčete vy, nad velkými lány, tak proč za 20 let se nezalesnily nějaké remízky a proč se zase neutvořily nějaké meze. Jenže to by se pak traktory farmářů třeba točili na nějakém půlhektaru kolem dokola. Ono je to spíš o nezájmu vlády a potažmo státu o lidi, co jim vždy za čtyři roky vhodí ten jejich volební lístek do urny.
Re: Kalouskova povodňová stovka
(zum, 11.8.2010 19:16:03)
Odpovědět
Především tato "stovka" není z ekonomického hlediska nic než tzv. "daň z hlavy"
- tj. feudální opatření které má za účel z lidí sedřít co nejvíce peněz nehledě na jejich ekonomické možnosti, opravdu to vypadá že nám zde Schwarzenberg skouší znovuzavést feudalismus
Re: Kalouskova povodňová stovka
(Milda, 11.8.2010 21:58:26)
Odpovědět
Ach ta naše česká povaha.
Re: Kalouskova povodňová stovka
(dusan sukenik, 11.8.2010 22:03:39)
Odpovědět
kdo nam zaruci, ze penize na povoden zustanou opravdu na povoden,po 20 letech zkusenosti s nasimi politiky nemam duveru uz verit zadnemu, at se uzakoni, ze pokud budou zpronevereny, budou vraceny zpet danovym poplatnikum, ale z ceho by to asi chteli vratit, kdyby se provedla kontrola za 10 let zpet kam poputovaly penizky danovych poplatniku mozna by nemuseli souhlasit se schodkem 135 miliard.
Přihlášení uživatele
Jméno:
Heslo:

Zasílání upozornění
Články autora
Reklama