reklama
reklama
Přihlášení uživatele
Jméno:
Heslo:

Zasílání upozornění
Články autora

Dobrý voják Schwarzenberg

Autor: Odjinud | Publikováno: 23.7.2010 | Rubrika: Politika
Ilustrace

 

"No, tak nám Schwarzenberg zmutoval v dobrého vojáka Švejka, paní Müllerová." Rakouský pisálek, který v deníku Die Presse napsal, že Kar von Schwanzerberg zmutoval ve Švejka však zapomněl, že Josef Švejk byl především vojákem rakouské armády, která v té době byla mnohým českým i moravským vlastencům k smíchu. Ostatně je dodnes.

K smíchu je rovněž neustálé vytahování kostlivců ze skříně v podobě Benešových dekretů. Rakušáci zapomněli, co provedli příslušníci Velkoněmecké říše našim lidem v pohraničí po Mnichovu? A pokud se nemýlím, Rakousko tehdy jako stát neexistovalo, protože bylo po "anschlussu", takže na okupaci našeho pohraničí se podíleli rovněž Rakušané. Lze se divit tomu, co následovalo po osvobození? Beneš jednal v souladu s rozhodnutím vítězných mocností. A divoké odsuny? Neprávo a násilí se nesmí omlouvat ani na jedné, ani na druhé straně. Ani v osmatřicátém, ani v pětačtyřicátém.

Nacionalističtí ubožáci, mezi něž autor článku v Die Presse asi patří, by si měli uvědomit, že dějiny se nedají vrátit zpět. Že musíme hledat to, so nás spojuje, nikoliv co nás rozděluje. V tomto duchu se vyjádřil před několika dny i sám knížepán. A že se stará o porušování lidských práv v Iránu, na Kubě či v Severní Koreji z něho dělá státníka světového formátu. "Sám svobody kdo hoden, zná vážiti svobodu každou", napsal v první polovině devatenáctého století rakouský občan Ján Kollár. A to platí dneska stejně, jako to platilo tehdy.

 Co se týká energeticko-jaderných "magorů", jak je svého času knížepán nazval, k tomu se nehodlám obsáhle vyjadřovat. Všichni tito blbečkové, nejen u nás, ale především v Rakousku, po svém řvaní, demonstrování a blokování hraničních přechodů se doma svalí na divan, pustí si televizi a dívají se na bordel, co způsobili. Ani nevnímají to, že do jejich rakouského televizoru jde elektřina z Temelína. Protože Rakousko dokázalo vynaložením obrovských nákladů vybudovat betonový pomník ve Zwentendorfu (nikdy nespuštěná rakouská jaderná elektrárna), ale není energeticky soběstačné.

Napsal Miroslav Kliment Pijáček pro http://www.blog.idnes.cz

reklama
3746 čtenářů | 32 komentářů | 
HodnoceníHodnoceníHodnoceníHodnoceníHodnocení
Tisknout článek Poslat článek e-mailem
Vaše hodnocení: 

Zde můžete nastavit své hodnocení
Komentáře


Re: Dobrý voják Schwarzenberg
(jira22, 23.7.2010 9:16:00)
Odpovědět
No se s tímhle politikem jsme si pomohli. Upřímně řečeno nevybočuje z průměru ostatních ministrů zahraničí s vyjímkou Kohouta. Na druhou stranu, každý národ má takové vedení jaké si zaslouží a byl zvolen za TOP. Třeba bude v příštích volbách kandidovat zase za někoho jiného kdo bude mít větší šance.
Re: Dobrý voják Schwarzenberg
(Shark, 23.7.2010 11:42:32)
Odpovědět
Pomohli zcela jistě, protože již od 80.let 20. století byl ve službách Evropské unie v diplomatické službě a na rozdíl od Kohouta se nemusí nikde představovat, Schwarzenberg je letitá diplomatická veličina. Zatímco Schwarzenberg jednal s Mitterandem, Kohout mohl tak jednat s okresním tajemníkem KSČ.
Re: Dobrý voják Schwarzenberg
(Pepan, 24.7.2010 6:28:06)
Odpovědět
A co nám asi ten zkušený diplomat vyjednal? Svobodu pro Kosovo, zatahování do válek, oslabování státnosti ve prospěch EU, spolupráce s Bilderbergem.. ..
Re: Dobrý voják Schwarzenberg
(alfa27, 24.7.2010 2:17:56)
Odpovědět
No jo..agent Kavan byl lepší a Luba "jako"Zaorálek to by byla jiná kapacita.
Re: Dobrý voják Schwarzenberg
(mysak, 24.7.2010 14:00:19)
Odpovědět
vyhodte tohodle zvatlu matlu,je to ostuda nasi zeme,takoveho politika v zemi,hnus,vyhnat to i s kalousem.hnuj.
Re: Dobrý voják Schwarzenberg
(mysak, 24.7.2010 14:00:19)
Odpovědět
vyhodte tohodle zvatlu matlu,je to ostuda nasi zeme,takoveho politika v zemi,hnus,vyhnat to i s kalousem.hnuj.
Re: Dobrý voják Schwarzenberg
(ok, 23.7.2010 10:53:16)
Odpovědět
Dějiny se nedají změnit. V tom má autor pravdu. Jedno by se ale změnit mohlo a také mělo. A to je náš postoj k oněm událostem. Proč už konečně nepřiznat to, co vlastně všichni víme, že celý plošný odsun více než 3 miliónů lidí, bylo jedno veliké svinstvo. Neustálé žvásty o tom, že se vlastně jednalo o jakousi spravedlivou odvetu jsou z jakéhokoli hlediska nesmyslné a neudržitelné.
Re: Dobrý voják Schwarzenberg
(berg, 23.7.2010 12:33:21)
Odpovědět
no ale vemte to z pohledu zastánců odsunu, toho majetku, co tu zbylo a navíc nekvalitní německé obyvatelstvo bylo nahrazeno kvalitním etnikem z východu slovenska :-) ono sice vadí nejvíc zase těm odsunovačům ale při trošce dobré vůle by se mohlo odsunovat znovu (bohužel tentokrát bez zůstatkového majetku)
Re: Dobrý voják Schwarzenberg
(Alberto Kvěch, 23.7.2010 12:48:55)
Odpovědět
Vážený pisateli. Můžete se svěřit, kde jste žil do roku 38,případně do roku 45 a po roce 45 pokud jste v té době žil?
Re:PRO AROGANTNÍ A NEVZDĚLANÉ KRETÉNY...
(ferda, 23.7.2010 22:55:57)
Odpovědět
....Nejhorší situace nastala, když přišla zpráva, že pohraničí bude přivtěleno k Německé říši. Němci uspořádali na Čechy úplný hon. Nastalo přímé vyhánění Čechů z tohoto území. Z Broumova jsme odjížděli jako předposlední, mimo otce, který tam zůstal do poslední chvíle. Po nás pak již odcházela jen armáda. Bylo to strašně smutné a stále jsme se ptali, co jsme komu udělali. Hrozná byla také otázka, co dál. S sebou jsme si vzali jen to, co se vešlo do tašek, ale většinou jen potraviny. Škoda každého vyhnance byla veliká. My jsme ztratili veškeré vybavení celého třípokojového bytu, veškeré zásoby jídla, topiva atd. Nikdo nám naši škodu nikdy nenahradil.

!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
Podle úředního sdělení ministerstva vnitra, jež se opíralo o odevzdané dotazníky k 3. prosinci 1938, bylo v českých zemích z okupovaného pohraničí vysídleno do vnitrozemí 151 997 osob (z toho 85 % Čechů, 11 % Židů a 9 % Němců). Zdaleka přitom nešlo jen o státní zaměstnance, kteří při čistkách přišli o práci nejdříve, ale i o další vrstvy obyvatelstva - 23 tisíc dělníků, 8 tisíc živnostníků, 1 tisíc rolníků, zbytek připadal na děti a další rodinné příslušníky. Do tohoto počtu nebyli zahrnuti ti, kteří po Mnichovu uprchli mimo ČSR. Započítáni tam nebyli ani státní zaměstnanci, kteří měli mít zaručeno, že obdrží pevné zaměstnání ve státní službě. Dohromady se jednalo asi o 10 tisíc osob, takže celkově v souvislosti s násilným obsazením pohraničí uprchlo kolem 160 tisíc osob včetně rodinných příslušníků. Jen čeští uprchlíci zanechali v Sudetech - podle vlastního zjištění Henleinovy kanceláře - soukromý majetek v hodnotě 3 miliardy tehdejších Kč. .....

A TO JE OK ???? KRETÉNI, NEŽ NĚCO ZE SEBE VYBLIJETE, TAK SI ASPON NĚCO NASTUDUJTE !!!

OTAZKA JE- MĚLI JSME BÝT NA NĚ ZA TOTO HODNĚJŠÍ??? KDO SI MYSLÍ ŽE ANO, JE BUDTO FAŠISTA NEBO KRETÉN......
Re:PRO AROGANTNÍ A NEVZDĚLANÉ KRETÉNY...
(Stallker, 24.7.2010 10:42:55)
Odpovědět
Mockrát jsem se zařekl, že na ferdovy žvásty odpovídat nebudu, ale na toto musím.
To, že oni byli v osmatřicátém jako divoké svině ještě neznamená, že se češi v pětačtyřicátém musí zachovat stejně svinsky. K Benešovým dekretům, odsun a zabavení majetku prokazatelným kolaborantům: Ano, jednoznačně. Šikanování, násilí a to i proti dětem, bohužel i zabíjení, to jednoznačně NE. A to tady při odsunu němců skutečně bylo. Z mého pohledu až příliš často a běžně. Pamětníci, s kterými se mi podařilo o těchto událostech hovořit říkali téměř svorně, že mezi lidmi bylo až příliš nenávisti proti němcům. Asi to chápu. Ale nikoho to neomlouvá. Ani to, že bylo těsně po válce, ve které byli lidi zvyklí na horší věci...
Benešovy dekrety: ano, se vším, co k tomu patří. Ale zároveň také pravdu o některých českých "sviních", co se schovávaly za pásku na rukávu a posléze za stranickou knížku.
Re:PRO AROGANTNÍ A NEVZDĚLANÉ KRETÉNY...
(ferda, 24.7.2010 11:10:12)
Odpovědět
STALLKERE, KDYŽ U TEBE NEFUNGUJE ZAŘEKNUTÍ, VYZKOUŠEJ TŘEBA ZAŘÍKÁVÁNÍ :-)))

PS. TO JSTE VY VYŠICHNI PRAVICOVÉ MÁTOHY U NÁS, ŘEKNETE ROZHODNÉ "ne"! ALE PŘED TÍM JEŠTĚ RYCHLE TŘIKRÁT "ANO" :-))

nejste k ničemu jinému, než k smíchu :-))
Re:PRO AROGANTNÍ A NEVZDĚLANÉ KRETÉNY...
(Pavlína D., 24.7.2010 16:31:03)
Odpovědět
Stallker,musíš vycházet z toho,že je sem nikdo nezval,tak byli vyhnání,to je správné.Že se při tom někteří Češi chovali špatně nechválím,ale vždy se mezi lidmi najde svině i ted.Němci se chovali 100X hůř,tak je neobhajuj.
Re:PRO AROGANTNÍ A NEVZDĚLANÉ KRETÉNY...
(Pepan, 24.7.2010 18:20:10)
Odpovědět
Pokud vím, tak německé kolonisty zvali do neosídlených oblastí zejména v pohraničí čeští králové v 12. století. Tedy pěkně dávno.
Re:PRO AROGANTNÍ A NEVZDĚLANÉ KRETÉNY...
(xxxx, 24.7.2010 14:19:39)
Odpovědět
souhlas
Re:PRO AROGANTNÍ A NEVZDĚLANÉ KRETÉNY...
(onďa, 24.7.2010 16:26:13)
Odpovědět
zdravím,FERDO- SOUHLASÍM S KAŽDÝM SLOVEM

... A TO JSI NAPSAL JEN ZLOMEK PRAVDY..


a i když si p.Stallkera vážím,neumím si představit,že by po utrpení,které lidé v tamtěch dobách prožili- mohli a uměli být schovívaví- třeba s odstupem času- ale tenkrát určitě ne..

jsem poválečná,ale z vyprávění pra - i rodičů hodně vím..

a představte si, kdyby někdo v dnešní době ublížil,nedej bože- připravil o život někoho z Vaších nejbližších. Kdo z Vás by netoužil po odvetě? já určitě ano...
Re:PRO AROGANTNÍ A NEVZDĚLANÉ KRETÉNY...
(Stallker, 25.7.2010 8:40:37)
Odpovědět
Dobrý den paní Onďo.
Je to tak, jak jsem napsal, asi to chápu, nemohu s tím ale souhlasit. V jednom z dřívějších příspěvků jsem psal o tom, že se lidé někdy chovají jako ovce. Toto je klasický příklad. Sudetští němci, se nechali jako stádo zblbnout Hitlerem a Henleinem, pod hákovým křížem se z nich na sedm let stali vlci a nakonec "sklidili bouři". Porážka, potupa, odsun. Nesouhlasím ale, že se Češi, i přes roky utrpení mnohdy začali chovat jako Supi. Tohle je oko za oko a s tím já nesouhlasím. V islámském právu také máte trest useknutí ruky za krádež. Jako preventivní opatření dobrý, ale když už někomu useknete ruku, tak z něj vlastně vyrobíte žebráka. Nedej bože, že se později přijde na to, že kradl někdo jiný...
Re:PRO AROGANTNÍ A NEVZDĚLANÉ KRETÉNY...
(onďa, 25.7.2010 9:55:27)
Odpovědět
dobrý den přeji

- neříkám,že s tím plně souhlasím,ale chápu to a hlavně si nejsem jistá,jak bych se zachovala já v těch dobách...

ale nebyla jsem tam a tohle jsem nemusela zvažovat...
Re:PRO AROGANTNÍ A NEVZDĚLANÉ KRETÉNY...
(Alberto Kvěch, 25.7.2010 10:14:32)
Odpovědět
Ferdo super a s prokazatelnými argumenty.Situace Čechů byla mnohem horší,ale to by bylo na celou knihu.Různí oponenti by měli přemýšlet.Děkuji.Jsem potěšen.Konečně rozumné slovo na eportálu.Jinak i pan autor článku má pravdu.
Re: Dobrý voják Schwarzenberg
(Pepan, 24.7.2010 6:30:43)
Odpovědět
ok, Vám je líto že nemáme takové nebo spíše ještě větší problémy jako Slováci s Maďary (nebo dokonce jaké měli Srbové s Kosovskými Alkbánci)
Re: Dobrý voják Schwarzenberg
(Alberto Kvěch, 23.7.2010 12:53:48)
Odpovědět
Pane autore článku.Konečně rozumný nezaujatý pohled.Děkuji.Na eportálu neobvyklé.
Ale my na rakousaky proste nemame jak rikal pan profesor potucek u nas ten kdo je bohac je v rakousku chudak.I ten nejvetsi chudak v rakousku se ma tak ze si muze dovolit auto nebo dum.Beznej rakousak si vozi zadek v bavoraku zatim co beznej cech si vozi zadek ve favoritu.Zatimco beznej rakousak jezdi na dovolenou do thajska mi jezdime na chatu.V rakousku neni pro lidi problem zapltit ucty vijit z vejplatou chodit kazdej tejden na veceri do restaurace, zatim co u nas je problem si koupit v hospode polivku a stejen mame problemy vijit.To me velice mrzy a jsem z toho nestastnej.
pro"lilipudan" ty a zajíc mate něco společného, jak on má velké varlata, ty máš velký mozek.....
...podívej se ale taky, kolik ten tvůj západ již tenkrát měl žebráků, fetáků,lidí na ulici,bez práce atd.

a jak říkal mistr Hus: chudoba cti netratí...

ps. je ale zvláštní, jak s nostalgiílidé vzpomínají, jak za miinulého režimu lidi měli k sobě blíže a žilo se klidněji...., projedte se dnes vesnicema, každá druhá, jakoby byla stižena morem, nikdo nikde....duch vesnic zemřel....
Lilipudane- doufám,že jsem Vás správně pochopila a že si děláte srandu..
pokud ano- dobrý...
lilipudane já vás chápu a souhlasím.Byl jste asi špatně pochopen.Chcete tím říct,kam to naše vláda dotáhla a že Rakušané umí opravdu lepší hospodařit.Je mi to jasné.My máme na starého favorita,malé výdělky.Rakušané mají bavoráky a velké výplaty.Je to vedením,jak stát umožnuje,aby lidé mohli bohatnout.Bohužel nemáme štastnou volbu lidí.U nás je pár miliardářů,kteří se mají íp jak Rakušané,ale jen pár.
Re: Dobrý voják Schwarzenberg
(orel, 23.7.2010 20:36:10)
Odpovědět
Rakousko-uherská armáda byla jedna z nejsilnějších na světě.
Re: Dobrý voják Schwarzenberg
(Hardy, 23.7.2010 21:25:16)
Odpovědět
Ano byla a i Hitlerova armáda byla po několik let nejsilnější armádou světa. Ale byla, platí čas minulý.
Re: Dobrý voják Schwarzenberg
(orel, 24.7.2010 2:21:50)
Odpovědět
Ano, ale to právě není důvod, aby nám byla k smíchu.
Re: Dobrý voják Schwarzenberg
(Pepan, 24.7.2010 6:34:11)
Odpovědět
Ta rakousko-uherská armáda byla fakt silná, myslím že od r. 1866 každou bitvu a válku prohrála.
Re: Dobrý voják Schwarzenberg
(orel, 27.7.2010 1:06:46)
Odpovědět
C.k. armáda a námořnictvo v roce 1866 rozhodným způsobem porazily Italy. Na jedné frontě ze dvou tedy zvítězily; to se nestává často. Hornaté území Bosny a Hercegoviny se spoustou fanatických muslimů dokázala naše slavná armáda ovládnout během čtyř měsíců. Dokázala zastavit ruský nápor v Karpatech a osvobodit Halič. Výrazně se podílela na osvobození kongresového Polska od Rusů. Se zlomkem svých sil zastavila armádu Itálie, země, která měla tolik obyvatel co mateřská Francie. Začátkem listopadu 1918 císařská vojska stála u Azovského moře.
Re: užitečný ........ pijáček
(Lojza z paseky, 25.7.2010 18:41:12)
Odpovědět
Ohledně onoho Zwentendorfu - možná autorovi článku uniklo, možná vynechal záměrně, že Karel Schwarzenberg byl tehdá v Rakousku odpůrcem zprovoznění elektrárny. A to Rakousko elektřinu potřebovalo pro vlastní potřebu. Nyní jest pro dostavbu Temelína. Přesto, že ČR žádný další zdroj nepotřebuje. Přesto, že je největším evropským vývozcem elektřiny. Přesto, že vývoz elektřiny zdražuje naše platby vládnoucí straně ČEZ. Přesto, že i jakž-takž rozumný argument o snížení energetické závislosti na zajebaném Rusku padl. Nevíte čím to asi bude?
Že rakušákovi jde do televizoru či pračky elektřina z Temelína či Dukovan, nebo taky ze severočeských uhelných elektráren - to je přeci pro onoho Rakušana výhra. On nemá svou zem zaplevelenou stovkami čtverečních kilometrů obehnaných ostnatým drátem kolem jaderných elektráren. On nemá na svém území příšernou změť sloupů a drátů, čadících komínů. Ač se nechci dopouštět autorova vzteklého stylu, dovolím si konstatovat: Evropa si řekla, že elektřinu z Číny zatím dovážet nelze. Tak ji budeme dovážet z Čech, Moravy, Slezska a Doudlebska. A nalezla dostatek užitečných idiotů, kteří ji v tom podporují.
O tom ostatním, na čem se autor ukájí nemá smyslu psáti. Je už sedmimilióntýmdvěstěpadesátýmšestým, který podobné důvody uvádí. A přibližně stejný počet používá argumenty proti.
Re: užitečný ........ pijáček
(bubulín, 26.7.2010 9:03:25)
Odpovědět
Pisateli pravděpodobně také uniklo že milý knížepán dříve také vystupoval nejen proti jaderné energii ale také proti Benešovým dekretům a nedostal rakouské občanství protože se nezřekl šlechtických výsad což p.pijáčkovi asi imponuje protože má komu lízat boty.
Dále si dovolím upozornit,ze před rokem 1938 byl rok 1918 a před ním i další roky ve kterých se soužití mezi Čechy a Němci vyvíjelo díky naší vzkříšené národní hrdosti až k rozbití největšího mnohonárodostního státu v Evropě za velé podpory západních velmocí.Ani Slováci v tomhle státě nechtěli být.Kam od té doby ČR jde je vidět z nářků některých přispěvovatelů.Ještě že ten stav můžeme svést na komanče.Zatím nám ale vniklo svobodné Kosovo a muslimové se derou o svá práva v celé Evropě kam je pozval kdo?????
Snad dají našim potomkům na vybranou jako dávali Němci za Hilera.