reklama
reklama

Brouk Pytlík je proti Václavu Havlovi nula

Autor: Petr Paulczynski  | Publikováno: 19.7.2010 | Rubrika: Politika
Ilustrace

 

Disident, spisovatel, dramatik, prezident a na konec režisér. Renesanční člověk Václav Havel. Leonardo da Vinci  by ustrnul v němém úžasu. Své poslední drama Odcházení se rozhodl Václav Havel dokonce zvěčnit na filmovém pásu. A sám se posadil do režisérské židle. Proč ne, když si všeuměl a vševěd troufá. Drama s rozpočtem 44 milionů korun se má natáčet do konce srpna, premiéra je plánována na březen příštího roku. Hlavní postavy filmu ztvární Josef Abrhám a exprezidentova druhá manželka Dagmar Havlová.

Proč však do soukromého projektu vstupuje veřejnoprávní ČT mi uniká. Proč strká peníze od poplatníků-nevolníků do díla, které nikterak příznivě přijato nebylo a to i v celosvětovém kontextu. Neuvěřitelné odůvodnění předvedl mluvčí České televize Ladislav Šticha: „Odcházení, svou zatím poslední divadelní hru, napsal Václav Havel po dvacetileté odmlce. Příběh o odchodu jednoho a příchodu druhého politika k moci nepostrádá originalitu ani humor. Odcházení je sebeironickým bilancováním odcházející politické garnitury a sžíravým pohledem na nástup nové dravější generace," uvedl. 
 
„Tohle je ovšem opravdový skandál. Nejenže Václav Havel má spoustu vlastních peněz na to, aby mohl ze svého riskovat svůj mladický režijní debutantský propadák. Nejenže je nemravné, aby ČT, z miliard, které nám ukradne z peněženek v podobě zákonem přikázaných televizních daní financovala soukromé projekty filmových producentů - navíc obvykle svých kamarádů a přátel. Nejenže celý tento systém pokřivuje a ničí konkurenční prostředí na mediálním a filmovém trhu. Především je ale neuvěřitelné, že do okruhu tohoto mafiánského způsobu "financování" vstoupí i bývalý prezident," řekl  Petr Hájek. A neřekl to jenom Hájek, jehož mohou mnozí zpochybňovat. Řekl to i miláček národa Zdeněk Troška. „Od mnoha lidí jsem slyšel, že pan Havel to nemá zapotřebí a já s tím souhlasím. Svých peněz má dost," řekl ParlamentnímListům.cz populárnírežisér, kterému ČT odmitla kooperaci na pohádce od Boženy Němcové.
 
Aby bylo jasno. Havla si vážím pro jeho osobní statečnost s níž se postavil komunistické zvůli. Méně už se mi líbil v roli prezidenta pro svoji věčnou nepolitickou politiku, kdy chtěl aby stát řídila skupina nevolených vyvolených. Samozřejmě jím a jeho kamarádíčky z mokré čtvrti.
 
Jako spisovatele potažmo dramatika už ho holt nemusím vůbec. Přesto jsem přečetl a shlédl od něj co šlo. Odcházení podle mne je z toho všeho nejslabší. A tak se musím zeptat, proč ČT participuje na tvorbě tohoto dílka, které jsem ani neměl sílu dočíst.
 
Pan Havel, říkejme mu klidně doživotně pan prezident je již oficielně mimo politiku, i když se snaží tu a tam do ní nenápadně vstupovat prostřednictvím jiných např. pana Kocába, či veřejně deklarovanou podporou Zelených (naštěstí neúspěšnou). Zjevně ho však něco pudí znovu a znovu vylézat na světla politických ramp. Proč ne. Problém je, že tam neleze za svoje.
 
Přeji panu prezidentovi pevné zdraví. Přeji mu zasloužený odpočinek v důchodovém věku. Už by si skutečně mohl od politiky odpočinout a zkusit napsat něco pořádného. Navrhuji téma Pravdoláskař obecný (Veritaseros vulgaris). Tento druh objevil svého času jistý Independent na serveru Nekorektně. Pravdoláskař je zpravidla neškodný, neb nemá vlastní politickou linii a omezuje se na prázdné hlásání pravdy a lásky. Není ale ani k ničemu, neb umí jen bourat a nikoli tvořit. K jeho typickým akcím, které měly sice bombastický efekt, ale žádný výsledek patří např. krize v České televizi v roce 2000, nebo výzva Děkujeme odejděte. Další hlavní protagonisté tohoto druhu jsou např. Jan Ruml, Jiří Pehe, Michael Kocáb, Martin Mejstřík, Jan Kraus, Václav Moravec a další.
 
A nakonec pár slov k naší-vaší ČT. Ta umí velmi dramaticky pojednat kdejaký nešvar a to v celé řadě pořadů. Co kdyby tak některý z investigativců prozkoumal jak je to s tím financováním předpokládaného propadáku? Už se těším, jak se bude věnovat nehospodárnému nakládání s veřejnými prostředky, neprůhlednosti zadávání zakázek, malými (přesněji spíš velkými) domů odpovědných pracovníků. A v Událostech komentářích se coby host bude pod drtivými otázkami redaktorky Drtinové potit generální ředitel a ti co podepsali v úterý 22. června  smlouvu se společností Buc-Film producenta Jaroslava Boučka na výše popsanou páně Havlovu režijní prvotinu.

Napsáno pro http://www.blog.idnes.cz

reklama
5297 čtenářů | 33 komentářů | 
HodnoceníHodnoceníHodnoceníHodnoceníHodnocení
Tisknout článek Poslat článek e-mailem
Vaše hodnocení: 

Zde můžete nastavit své hodnocení
Komentáře


Re: Brouk Pytlík je proti Václavu Havlovi nula
(M.Trundová, 19.7.2010 7:21:05)
Odpovědět
To jsem si početla !! Díky za perfektní zhodnocení tohoto počinu. Naprostý souhlas.
Re: Brouk Pytlík je proti Václavu Havlovi nula
(mysak, 19.7.2010 23:27:22)
Odpovědět
jdete uz doprdele s tim havlem,to vam nestaci,ze totu v teto zemi posral s tou disidentskou sebrankou, ze havel nechal bombardovat jugoslavii, toto mu schvalujete? to jste tedy dosti tupi.havel patri na h dejin.
Re: Brouk Pytlík je proti Václavu Havlovi nula
(Alberto Kvěch, 20.7.2010 12:00:46)
Odpovědět
www.dostklause.cz
Re: Brouk Pytlík je proti Václavu Havlovi nula
(Lidka, 19.7.2010 7:42:12)
Odpovědět
Díky za takový a jemu podobné články.Škoda jen, že chyběly v létech "panování" pana Havla.
Re: Brouk Pytlík je proti Václavu Havlovi nula
(Alberto Kvěcha, 19.7.2010 8:15:42)
Odpovědět
Také tomu nerozumím a nechápu, jaké k tomu má vedení tel.důvod.Vedení tel ,by se mohlo k věcem vyjádřit.Snad proto,že se jedná o dílo prezidenta.Kěkdo píše knihy,někdo připravuje film.Každý prezident má pocit, že musí po něm něco zůstat v podobě osobního díla..Nevím.Nerozumím.
Re: Brouk Pytlík je proti Václavu Havlovi nula
(ferda, 19.7.2010 12:17:13)
Odpovědět
......Každý prezident má pocit, že musí po něm něco zůstat v podobě osobního díla.... tolik komentář p. Kvěcha.

Ale pane Kvěchu. po Havlovi přece už něco velkého zůstalo : HODNOTOVĚ ROZVRÁCENÁ REPUBLIKA,REPUBLIKA ROZPRODANÁ VE VALNÉ VĚTŠINĚ ZAHRANIČNÍM DOBRODRUHŮM,ZVRÁCENOST, ,LEŽ,PODVODY A KRÁDEŽ, JAKO SOPEČENSKÁ NORMA.....
MYSLÍM SI, ŽE TATO JEHO DÍLO JE DOSTI VELKÉ :-))
Zavři už tu žumpu, Ferdo
(Jirka, 19.7.2010 14:05:40)
Odpovědět
Ty jsi nám tu chyběl, soudruhu!
Re: Zavři už tu žumpu, Ferdo
(meda, 20.7.2010 10:33:43)
Odpovědět
ty ses ale primitiv.
Re: Brouk Pytlík je proti Václavu Havlovi nula
(Sášenka, 19.7.2010 14:10:14)
Odpovědět
Naprostá pravda,Havel se ještě omlouval sudeťákům,zrušil zbrojní výrobu-zlatý důl pustil západu,amnestoval přes 23 000 zločinců,Schwarzenbergovi pomohl k nezaslouženému majetku,sobě také za kolaboraci rodičů a dědy a s Klausem dovršili rozprodání a rozkradení země,morální degeneraci a výsledek je vidět,jsme zadlužená země kde pracující jsou námezdní silou cizinců,sluhové ve vlastní zemi bez vyhlídek na lepší budoucnost.Hrdina a idol sametové revoluce,chce se mi zvracet.
Re: Brouk Pytlík je proti Václavu Havlovi nula
(mysak, 19.7.2010 23:28:49)
Odpovědět
proto rikam,havel patri do kriminalu i to je malo.
Re: Brouk Pytlík je proti Václavu Havlovi nula
(Adéla, 19.7.2010 19:00:28)
Odpovědět
Ferdo,tleskám ti,říkáš to správně.U Havla to začalo a špatně to zkončilo.To musí uznat každý a soudruh být nemusí,ty chytráku nade mnou.Havel si přišel na své a ještě se chce vytáhnout.Myslí si o sobě a lidi to ví,jak to je.Jen pár pochlebovačů ho ještě uznává z řad aristokratů.To je jasné.
Re: Brouk Pytlík je proti Václavu Havlovi nula
(ferda, 19.7.2010 22:12:49)
Odpovědět
Děkuji, Adélko :-))

mohu Tě prosím krapítek poopravit ? Ano? děkuji :-))

.....nikoli z řad aristokracie, ale pouze z řad zaprodanců, kreatůr, imbecilů, zlodějů,podvodníků, feťáků, alkoholiků,odpadů a šmejdů jemu podobných...


ps.jinak prima večer :-))
Re: Brouk Pytlík je proti Václavu Havlovi nula
(Alberto Kvěch, 20.7.2010 11:58:39)
Odpovědět
Ferdo.A nepodílel se více na rozprodání,možná rozkradení rep. více náš světový ekonom než Havel?
Re: Brouk Pytlík je proti Václavu Havlovi nula
(Alberto Kvěch, 20.7.2010 11:59:42)
Odpovědět
Nerozumím tvé reakci.
Ať si natáčí filmy za SVOJE!
(Petr Holý, 19.7.2010 8:21:02)
Odpovědět
Proti Havlovi v podstatě nic nemám, je mi spíš ukradený a fuk. Divím se ale, proč jeho vychvalovaná demokracie a volný trh nyní, v případě jakéhosi filmu pro jeho kult osobnosti, mu nyní nevoní. Ať si točí film, může to konečně každý. Ale ať si své filmařské rozmary platí ze svých milionů, proč z peněz, co my všichni diváci posíláme do televize. Navíc v Americe psali kritici jaká je to jeho "odcházení" hrůza v jeho stylu. Zkrátka propadák. --- Nebo skutečně jde jen o poděkování Havlovi za jakýsi samet? Já mu nic opravdu nedlužím, ani žádné poděkování, proč tedy moje peníze do "jeho" filmu?!
Re: Ať si natáčí filmy za SVOJE!
(Pepan, 20.7.2010 5:16:34)
Odpovědět
Za samet již byl odměněn půlkou Lucerny a jejím zhodnocením od Chemapolu.
Re: Brouk Pytlík je proti Václavu Havlovi nula
(pipina, 19.7.2010 10:44:33)
Odpovědět
Pán Janeček + Havel by se měli zamyslet a v klidu odejít do stracena.Nebude mi po nich smutno.
Re: Brouk Pytlík je proti Václavu Havlovi nula
(Štastný Jim, 19.7.2010 11:58:08)
Odpovědět
V.H si vážím za jeho statečné občanské postoje v období nesnesitelné,husákovské normalizace.Období po zvolení presidentem považuji za postupný ústup od ideálů a možná i posedlost mocí.Která je nám lidem tak vlastní.
Re: Brouk Pytlík je proti Václavu Havlovi nula
(snufina, 19.7.2010 16:56:01)
Odpovědět
Prosím Vás jaký statečný?????? Kdyby mi nabídli zezápadu takovou pomoc a finanční hojnost, tak jsem tímm disidentem byla taky. Všechno jídlo, oblečení a auto měli z TUZEXU!!!!!! Já jsem byla perekuovaná za živmnostenský původ a nikdo po mě ani nevzdechne. Je to hnus!!!, že koncesionářské poplatky jdou na jeho KRAVINY. Ani v Americe to nechtějí vidět a ČT dá 44.mil????? Hrůza, humus, pravda jenom pro někoho a láska?, ta se koupí, když se restituuje. Hanba!!!
Re: Brouk Pytlík je proti Václavu Havlovi nula
(Čtenář, 20.7.2010 11:38:58)
Odpovědět
Proč jste toho nevyužil a tím disidentem nebyl?
Re: Brouk Pytlík je proti Václavu Havlovi nula
(meda, 20.7.2010 10:35:27)
Odpovědět
ty ses ale vul.
Re: Brouk Pytlík je proti Václavu Havlovi nula
(kytka, 19.7.2010 13:00:09)
Odpovědět
Koncesionářské poplatky by měly být zrušeny a pak může česká televize financovat co chce.Ostatní televize také nejsou dotovány z našich peněz a tak jsou opatrní s výběrem projektů,kterým poskytnou finance.Je smutné,že kult pana Havla je stále českou televizí tak podporován.Točit film,proč ne,když má takové ambice,ale má své peníze a měl je použít na své dílko.
Re: Brouk Pytlík je proti Václavu Havlovi nula
(Šoumen, 19.7.2010 13:44:39)
Odpovědět
Na premiéře cca 200 lidí, kámošů, a posléze DVD za 49,- aby se nám alespoň něco vrátilo zpátky, že? Jinak zrušit televizní poplatky a dotovat ČT ze státních peněz, podstatně méně, než ty poplatky jsou, a budete vidět, že buď si to Blekota zaplatí sám, anebo nebude mít nic. A konečně vyhodit parazita Janečka, za to, že hazarduje s koncesionářskými poplatky, a zakázat mu ve veřejnoprávní televizi reklamy.
Re: Brouk Pytlík je proti Václavu Havlovi nula
(Šavel, 19.7.2010 14:45:56)
Odpovědět
Havel je nejen brouk Pytlík, práce,ale "umění" všeho druhu,politik,dramatik,spisovatel,teď i režisér.Janečka vyhodit na hodinu,co dělá rada ČT? Na jedné straně se ředitel chválí jak snižuje lidí a náklady,na druhé straně sponzoruje z peněz koncesionářů rozmary ješitného,senilního alkoholika,milionáře,kterému nestačí stotisícový důchod z našich daní včetně placení kanceláře,asistenta,automobilu a dalších prebend.Tento nekritický skrblík a lakomec,po negativním ohlasu hry Odcházení v zahraničí,zvláště Americe,se nestydí okrádat občany,platiče televizních poplatků,aby si zahrál na režiséra a promrhal 44 milionů na svůj vrtoch.Jen za půlku Lucerny dostal přes 200 milionů,tak má za co točit.Musí to být pěkná hovězina,když to odmítaly hrát přední pražské scény a nenašli se ani sponzoři na film od světoznámého disidenta, bojovníka proti komunismu.Sehrál to domluvené,sametové předání moci komunisty za beztrestnost,důchody,renty a posty v tzv. novém, svobodném, demokratickém uspořádání země tak věrohodně s herci,kteří si na poslední chvíli zachraňovali kádrový profil,že obalamuntili prakticky celý národ.A ti co znali pravdu,tak mlčeli,buď za funkční úplatky,nebo ze strachu,aby je zfanatizovaný dav nelynčoval,že pomlouvají bojovníka,hrdinu,idol.Ve skutečnosti komunisty vycvičenou figurkou,hrabivého,falešného alkoholika.Příští rok ještě dostane od Bartošky,dalšího tuneláře přes kulturu,Zlatý globus buď za film,nebo celoživotní dílo-odcházení.
Re: Brouk Pytlík je proti Václavu Havlovi nula
(ferry, 19.7.2010 15:49:47)
Odpovědět
Jenom za prodej "své"poloviny Lucerny dostal od jistého tak zvaného kontroverzního podnikatele dvěstě milionů...Jeho švagrová ji sice odkoupila zpět za 145 milionů,ale to je jiná rodina... V jedné starší Chvilce pro tebe u holiče jsem si přečetl,že ta dáma tu Lucernu provozuje..
Re: Brouk Pytlík je proti Václavu Havlovi nula
(lili, 19.7.2010 15:56:14)
Odpovědět
Naprosto souhlasím s autorem. Ty jeho ptákoviny by si měl opravdu financovat sám...Pokud má dostatek svých skalních příznivců, tak ti mu snad na ty bláboly přispějí !!!
Re: Brouk Pytlík je proti Václavu Havlovi nula
(j, 19.7.2010 18:55:26)
Odpovědět
Tunel jako prase! Snad si nemyslíte, že to veledílo bude stát ve skutečnosti tolik peněz? To spíše Janeček ucítil příležitost, jak si zvednout svoji bídnou životní úroveň. Počítám, že tak třetinu mu Bouček vrátí do kapsičky...
Re: Brouk Pytlík je proti Václavu Havlovi nula
(QQ, 19.7.2010 19:51:19)
Odpovědět
Jsme v Česku. Ono bude stát mnohem víc.
Re: Brouk Pytlík je proti Václavu Havlovi nula
(Hardy, 19.7.2010 21:29:49)
Odpovědět
Je to smutné, jak posametová "morální ikona" Havel bledne a bledne.
Re: Brouk Pytlík je proti Václavu Havlovi nula
(Kytka, 20.7.2010 10:05:44)
Odpovědět
Za doby panování p.Havla nebylo možné o něm něco kritického napsat.Stal se modlou a ta se nekritizuje.Nebo si naivně myslíte,že cenzura listopadem 89 skončila?Ono bude zajímavé jednout číst dějiny sametu,škoda,toho se už asi mi padesátníci nedožijem.
Re: Brouk Pytlík je proti Václavu Havlovi nula
(Čtenář 1, 20.7.2010 11:41:59)
Odpovědět
Že jste něco nedočetl, vážený pane, ještě neznamená, že to není dobré.......
Re: Brouk Pytlík je proti Václavu Havlovi nula
(ach jo ..., 20.7.2010 16:35:34)
Odpovědět
Paulczynski, to musej neustále papouškovat cizí myšlenky ? Až Vám Hrad naservíruje zase další nápad, tak se ho budou zastávat a držet jako h.. košile ? Je mi fakt smutno, že si neumíte vymyslet něco sám ... Hrad se o vaše lísání do přízně neprosí !
Re: Brouk Pytlík je proti Václavu Havlovi nula
(mirek, 27.7.2010 15:34:58)
Odpovědět
Typický český narod za totality jste chodily na 1 maje do pruvodu s protahlou hubou a štastným usměvem a kdyby vam někdo dal podepsat chartu tak ji strachy sežerete a ted machrujete že by jste taky chtěly bejt disidenty MOHLY jste baly jste se .Jen kdyby jste měly jít do kryminalu jako on všechny by jste udaly věřím že vaše jmena se dají najít v Cibulkovejch spisech jako placený udavači .Sam jsem podepsal chartu tak proč jste jí nepodepsaly taky ? Byly jste spokojený a jen v zavodech podepisovaly anticharty.Jen tupec muže označit Havla a ostatní že za rozkradení a problemi v čechach muže HAVEL.Víte že po 89 komunisti zustaly ale bolševici a vam podobný se rozutekly do všech stran.A snad i víte že president nema pravo VETA a sam nic nezmuže a kor když byl obklopen hejnem poradcu s KSČ Vlastně to nema cenu blbovi nic nevysvětlíš
Přihlášení uživatele
Jméno:
Heslo:

Zasílání upozornění
Články autora
Reklama