reklama
reklama

Vláda Věcí Veřejných nebo Věcí ABL?

Autor: Petr Paulczynski  | Publikováno: 14.7.2010 | Rubrika: Politika
Ilustrace

 

Věci Veřejné vletěly do politiky jako kometa. Líbivá slova, líbivá hesla, ušlechtilé cíle, ale čím dál tím víc se ukazuje, že šlo o velice dobře zvládnutý marketink firmou ABL, s níž je tato strana silně provázána.

Přejme si, aby slova Víta Bárty o zpřetrhání vazeb na svou domovskou firmu byla skutečně pravdivá a aby nebyla jen myšlena upřímně, ve stejném slova smyslu, jak to národu před pár lety předvedl nedostudovaný mašinfíra.

Nemohu se zbavit dojmu, že v tomto případě jde nikoli o provázanost byznysu s politikou, ale přímo o zapojení a proniknutí byznysu do politiky. Stačí se podívat na pár veřejně dostupných informací. Vít Bárta, budoucí ministr dopravy, byl spolumajitelem firmy ABL a veřejnosti byl ukázán dokument, v němž svůj podíl prodal svému bratrovi. Podrobnosti smlouvy, jakož i cena zveřejněny nebudou. Skepticky se lze tedy domnívat, že mohlo jít o odkup za symbolickou cenu a de facto Vít Bárta zůstává zainteresován ve firmě ABL.

Přítelkyně Víta Bárty Kateřina Klasnová pro změnu usedne ve sněmovně na místopředsednický post. Další člověk provázaný s firmou ABL, Kamil Jankovský bude ministrem pro místní rozvoj, kde se točí velké peníze. Na místo Bártova náměstka přichází člověk, který byl obchodním ředitelem ABL. Už jen tato fakta musí zákonitě vyvolávat pochybnosti.

Firma ABL nejprve řekne, že se nebude ucházet o vládní zakázky po dobu, kdy budou VV ve vládě a následně se prohlášení opraví pouze na ty resorty, které nemají VV pod palcem. Ve hře je tendr na náramky pro domácí vězně a to je kšeft, který by si určitě ABL nechtěla nechat utéct. na tomto místě vyslovím svůj předpoklad, že pokud se ABL tohoto tendru zúčastní, pak státní zakázku dostane.

Radek John chvílemi vypadá, jako by ani netušil která bije. Nemyslím si, že by snad byl nějak ambiciózní, ale o to víc vynikají jeho slova, kterými mírní silácké vyjadřování dalších představitelů VV. Celý dojem je pak takový, že je de facto nastrčenou populární figurou jako lákadlo na hlasy voličů a osobou poddajnou, která bude řídit ministerstvo vnitra podle představ nových politiků za VV spjatých s firmou ABL.

Bývalý investigativní novinář je podle některých reakcí člověkem, který svou budoucí funkci bude zvládat s velkými obtížemi, pokud ji vůbec zvládat bude. V tomto názoru nejsem osamocen, myslí si to zhruba 70% v průzkumu oslovených občanů, a to je něco, s čím VV budou ve své podstatě pracovat.

Vnitrostranická referenda o všem možném i nemožném, která jsou navíc určena jen pro zaregistrované sympatizanty před volbami, ačkoli strana ve volbách získala přes 569 tisíc hlasů, jsou dle mého názoru snadno zneužitelná a absolutně nevypovídající o tom, co si skutečně voliči VV přejí.

Stát se "Véčkařem" je snadné. Stačí se zaregistrovat a už můžete hlasovat. Bez ohledu na to, jestli jste Véčka volili nebo ne. Vždyť v posledním zveřejněném výsledku anket VV, se zúčastnilo jen 2600 sympatizantů z celkového počtu okolo 20 tisíc, to je 0.46% voličů VV.

Předseda VV Radek John nevěří, že by vyhlášené referendum o koaliční smlouvě mohlo krachnout. Výsledek referenda je pro VV závazný. Pokud bude účast stejná jako u předchozích anket, pak bohatě stačí pár stovek rádoby sympatizantů k tomu, aby jednání o vládě přišla vniveč. Lidový dům je sice od voleb a po odchodech Jiřího Paroubka, Jaroslava Tvrdíka a Petra Dimuna jako opařený, ale stále mějme na paměti, že se Lidový dům přiznal k tomu, že si platí internetové diskutéry.

Vraťme se ale k VV. Tato strana vzbudila naděje voličů mediální tváří Radka Johna, kterému by pravděpodobně v očích veřejnosti neublížilo takřka nic (stačí si připomenout jeho neslavný odchod z TV Nova a mnohaletou nevěru včetně nemanželské dcery) a k tomu dodala pár modelek z prvních stran časopisů. Marketinkový populismus převzala tato strana od neslavného vítěze voleb, ačkoli nejde o populismus úplně stejný, jako předváděla ČSSD.

Jako naprosté popření demokracie se ale jeví stejně totalitní praktika, jakou zavedl ve Středočeském kraji David Rath. Všichni noví poslanci a poslankyně za VV museli podepsat papír, ve kterém se zavazují hlasovat podle vnitrostranického diktátu bez ohledu na svůj vlastní názor pod pokutou několika milionů korun. Holt Ústava ČR pro VV nic neznamená.

Věci Veřejné jsou příliš provázané s bezpečnostní agenturou a jejich vyděračská prohlášení, že buď dostanou ministerstvo vnitra nebo vláda nebude, nejsou známkou nového stylu politiky. K tomu navíc zisk ministerstva, kde se točí velké peníze včetně evropských, prohlášení ABL, že se dál bude ucházet o státní zakázky... Nu, přejme si, aby politika VV byla průhlednější než Standův křišťál a aby se z vlády a sněmovny nestal rodinný podnik, odloučené pracoviště firmy ABL.

Napsáno pro http://www.blog.idnes.cz

reklama
2757 čtenářů | 14 komentářů | 
HodnoceníHodnoceníHodnoceníHodnoceníHodnocení
Tisknout článek Poslat článek e-mailem
Vaše hodnocení: 

Zde můžete nastavit své hodnocení
Komentáře


Re: Vláda Věcí Veřejných nebo Věcí ABL?
(Alberto Kvěch, 14.7.2010 9:40:44)
Odpovědět
Petře P.A co by jste chtěl.Aby do funkí jmenovali z řad občanů, kteří 15 let nepracují a zneužívají soiální příspěvky?Jinými slovy tvrdíte, že kdo podniká je špatný,zločinec atd. To neměl Bárta chodit do práce? Proč nepíšete o šikovnosti a intelektuální úrovni Bárty a jeho řídících shopnostech,že je konečně na ministerstvu člověk schopný a ne jen politický tlachal atd.V souvislosti s Radkem Johnem se často setkávám s názory, že je nezkušený. A jaké zkušenosti měli dřívější politici ministři?Za naše peníze zavedli ve státě jen bordel, ve kterém je zločinec více ceněn než slušný člověk.Díky bohu ,že Radek John nemá zkušeností dosavadních devastátorů ve všech oblastech a konečně mají občané naději změn k lepšímu a únik z balastu, který tady politici ti ZKUŠENÍ politikáři nastolili.Proč nepíšete o všech těch, dle Vás shopných ministrů , kteří byli spoluvinící zametání obrovských rozkrádaček pod kobereček a neusilovali o řádné vyšetření podvodů(zlodějen,rozkrádaček veřejných financí),vyšetřování podvodně odložili(bez potrestání vyníků uzavřeli).Sotva se najde člověk v podobě Johna, který si je nešvárů na ministerstvech vědom, chce zavést pořádek,spravedlnost a jako když píchnete do vosího hnízda.Jistě mají strach,že zločin bude konečně trestán a slušný člověk ochraňován.John nic jiného nepropaguje.Zajímavé ,že ti různí chytráci nevidí nedostatky dosavadní politiky, ale na VV nasuzují, když ještě nemohli ani začít pracovat.Všichni ti dosavadní politici a jejích vlezdoprdelkové mají strach z VV věci veřejných, že konečně do politiky přinesou jiné mravy.Staří papaláši těžili,profitovali z dosavadního kocourkova,teď mají z Radka Johna strach a oprávně se obávají s jakými novými prvky vyjde.Radku jen tak dál.Nenech se zastrašovat a různými pisálky,politology a dosavadními politikáři degradovat.Bojí se změn.Vám osobně se pane pisálku divím.Staňte se součástí změn k lepšímů,změny propagujte a neškoďte.Na výsledky práce Johna si počkejte a nebalamuťte občany ještě před započatou prací.Je to od Vás neslušné,hloupé a průhledné.
Re: Vláda Věcí Veřejných nebo Věcí ABL?
(nela tenka, 14.7.2010 10:32:36)
Odpovědět
Pane Kvěchu, po přečtení článku mne napadlo to samé co Vás. Mám radost, že s Vámi mohu souhlasit ve všem co jste napsal.

Pro ostatní VV jsem nevolila a to proto, že můj názor na EU je zcela odlišný od VV.
Re: Vláda Věcí Veřejných nebo Věcí ABL?
(děd, 14.7.2010 10:58:53)
Odpovědět
Mimořádně souhlas do posledního písmene.
Re: Vláda Věcí Veřejných nebo Věcí ABL?
(Kalendová, 15.7.2010 13:09:17)
Odpovědět
Alberto Kvěchu,souhlsím.napsal jste pravdu.Jsem také ráda,že je tam R.John a slibuji si od něho,že rozštourá ty podvody a zkoncuje s nimy s potrestáním.Konečně!To si přejem.
Re: Vláda Věcí Veřejných nebo Věcí ABL?
(Alberto Kvěch, 15.7.2010 14:01:11)
Odpovědět
Jistě.Je čas, zaběhlé praktiky politických devastátorů zbourat a začít znova.Proto občané Johna volili a tu změnu očekávají.John má obrovskou podporu a držme mu všehny prsty, všech deset.Bude to v soupeření se starými zakořeněnými papaláši v různých kauzách potřebovat, ale není sám.Občan už nechce ty staré papaláše,všelijaké ty Topolánky,Langery,Paroubky,Klause ale i Kalousky,Zahradily,Svobody a celou řadu komunistických dočasných politiků ani vidět.
Re: Vláda Věcí Veřejných nebo Věcí ABL?
(televizák, 15.7.2010 16:20:20)
Odpovědět
Proboha co od těch částečně karieristických a částečně zkrachvaných domýšlivých existencí které se 3.700 hlasy dostali do vlády čekáte ?
Dělají jenom Kalouskovi hlasovacího panáka. A ten až se definitivně usídlí u moci, to znamená že spolkne i Nečase ,jim zamává odchodnou.
Re: Vláda Věcí Veřejných nebo Věcí ABL?
(Alberto Kvěch, 15.7.2010 17:27:47)
Odpovědět
Televizáku.Očekával jsem,že někteří staří papaláši spoluviníci současného stavu vypadnou po volbách z parlamentu a dále nebudou stát likvidovat.To se díky rozumným voličům v určité míře podařilo.Volič dal konečně najevo patřičnou nespokojenost a to je důležité.Volič nepodlehl laciným blafům socanů, kteří manipulovali s hloupostí lidí a věřili ,že s jejich pomocí vyhrají-přepočítali se.To je přeci obrovský úspěch.Občan projevil vzdělanost, nespokojenost a touhu po změnách.V daných podmínkách super. V parlamentu je dost nových nezkorumpovaných i mladých tváří.Dále musíme vycházet z možností, které se po volbách naskytli a to byl vznik středopravé koalice.Co chcete zatím více.Nováčky v parlamentu nepodceňujme, mohou stát řidit jen lépe-hůře ne ,tak proč je nepodpořit.Všichni snad chceme lepší stav. Uvidíme.Doufám ,že nevěříte těm starým papalášům.Vše je jen začátek změn.
Re: Vláda Věcí Veřejných nebo Věcí ABL?
(televizák, 15.7.2010 16:21:36)
Odpovědět
Proboha co od těch částečně karieristických a částečně zkrachvaných domýšlivých existencí které se 3.700 hlasy dostali do vlády čekáte ?
Dělají jenom Kalouskovi hlasovacího panáka. A ten až se definitivně usídlí u moci, to znamená že spolkne i Nečase ,jim zamává odchodnou.
Re: Vláda Věcí Veřejných nebo Věcí ABL?
(Jana, 14.7.2010 11:21:05)
Odpovědět
Stoprocentně souhlasím s panem Paulczynskim.Vy, kteří tak obhajujete p.Bártu jste jistě také v 36 letech miliardáři.Podařilo se mu to úsilovnou prací,jak říkáte,za 12 let,neboť předtím studoval ty všechny vysoké školy.A teď, jak řekl John,během několika dní vystuduje sám ještě vysokou dopravní.Schopným patří svět všehoschopným ještě více.
Re: Vláda Věcí Veřejných nebo Věcí ABL?
(Alberto Kvěch, 14.7.2010 12:18:22)
Odpovědět
Jano.Můžete vysvětlit co chcete příspěvkem říci ? To ,že je někdo bohat neznamená,že je špatný.To, že je někdo chudý, také není zločin.
Re: Vláda Věcí Veřejných nebo Věcí ABL?
(Rambousek, 14.7.2010 13:56:04)
Odpovědět
Souhlasím s názorem autora článku.Jaký důvod může mít úspěšný podnikatel Bárta,aby šel do politiky a na ministerský post dopravy.Dle Johna studuje 12 hodin denně dopravu(asi rozdíly mašinek a jízdní řády),to mohl studovat jako xtou nedokončenou vysokou školu při zaměstnání.Zapojení dalších spolupracovníků z ABL do politiky i vrcholových funkcí,nabízí dost logických vysvětlení,ale žádné v zájmu občanů.Nováčci v ministerských křeslech v době krize asi moc voličům nepřinesou,ale sobě,to je jiná kapitola.A o to tady asi jde,Kvěchouši,nemyslíš,zaplatíš!
Re: Vláda Věcí Veřejných nebo Věcí ABL?
(frantisek zajicek, 14.7.2010 19:08:37)
Odpovědět
Minule tu nekdo vzpominal 100 dni hajeni nove vlady.Takze uvidime...Vidim,ze Paroubek uz neni in,tak se hledaji chyby tam,kde jeste nejsou.Nikdy jsem si nestacil vsimnout,ze by se zdejsi pseudopisalkove,byt jen malicko,otreli o KSCM.Proc asi,pane Paulczynski?FZ
Zhrzený Klausofil?
(M.Paul, 14.7.2010 19:11:01)
Odpovědět
Pěkné čtení na dobrou noc. Vy osobně jste se přiznal ke příslušnosti ke Klausově klace. Děkuji pěkně. Jsem ultrapravičák a právě proto nesnáším rusofila Klause.
Vy jste jen z jeho pohůnků, články to dokazují. Jen se divím, že ve Vašem zápalu nespojíte estébáky a komouše Havlovi (Čalfa, Klímová, ....) s estébáky a komouši Klausovými (Vostrý, Dyba + Dlouhý).
V Německu proběhla denacifikace. Díky Havlovi a Klausovi jsme se nikdy dekomunizace nedočkali. Ale teď to hrozí z podnikatelských kruhů, kteří tohoto xindlu mají dost? Děkuji pěkně za Váš komentář, hned víme odkud zatuchlý vítr vane.
Re: Vláda Věcí Veřejných nebo Věcí ABL?
(lubomír, 14.7.2010 22:03:43)
Odpovědět
I když všeobecně je jasné, že byznys a politika patří k sobě, přesto je nutné říci, že toto bude opravdu unikátní poprvé, kdy Cosa nostra pronikne přímo do vlády. Potřebovali bychom více než Italové dr. Cattaniho.
Přihlášení uživatele
Jméno:
Heslo:

Zasílání upozornění
Články autora
Reklama