reklama
reklama

Nečas na vlastní oči: Eskaloval Topolánkovu chybu

Autor: Dušan Streit | Publikováno: 12.7.2010 | Rubrika: Politika
Ilustrace

 

Ta hlavní chyba se jmenuje Kalousek a Schwarzenberg. Nečas k ní přidal ještě Johna a Bártu.

Topolánek chtěl tolik vládnout, že obětoval superministerstvo financí, zahraniční politiku a atomovou energetiku. Pravda, kompenzoval to Íčkem na vnitru. Do vlády pustil také Havlovu pátou kolonu Kocába, Schwarzenberka a Vondru. Nakonec na to všechno dojel.

Po siláckých řečech Nečase, že nepustí ministerstvo financí, že nelze pustit vnitro Věcem veřejným, protože jsou těsně spojené s bezpečnostní agenturou ABL, a že ODS si musí podržet roli ekonomického lídra vlády, udělal ze sebe Nečas kašpara. A mělo to rychlejší spád, než aby si mohl zachovat tvář.

O Nečasovu image však nejde. Z mého pohledu je vláda příšerná. Horší by mohla být už jen ta Paroubkova. Proč?

1. Na nejvýznamnější funkci zůstal provařený šíbr Kalousek. Rčení o kozlu v zahradě vzniklo snad už s výhledem na něj. Je také výsměchem proklamacím o vládě, která zůstane čistá a bude potírat korupci a klientelismus.

2. Čtvrtou stranou ve vládě je Havlova diverzní jednotka. Na veledůležitém ministerstvu to zastřešuje Schwarzenberg. Zle, matičko, zle bude pro svrchovanost České republiky. Přímo na klíčovém místě je nostalgik po Evropě před 1. světovou válkou. Když si k tomu připočteme Vondru na ministerstvu obrany, není úniku. Nedivil bych se, kdyby Kocáb zůstal někde za bukem ve vládních „službách“. A to nemluvím o Švejnarovi, Teličkovi a třeba Zieleniecovi. Sarkozy a Merkelová mohou být klidní.

3. Pro soudného člověka je opravdu nepřijatelné, aby John usedl na ministerstvo vnitra. Vzpomněl jsem si na něj, když jsem včera viděl v televizi, kterak dlohodobě ordinovala zdravotní sestra coby zubařka. Ale ona měla aspoň vzdáleně jakousi kvalifikaci. S Johnem je to ještě horší. Zaprvé je jen Bártovým bílým koněm. Zadruhé se zprofanoval jak svým osobním životem, tak svou pseudopodnikatelskou kariérou. Zatřetí, kdo slyšel jeho výstupy v průběhu koaličních vyjednávání, musel se zhrozit nejen z jeho morálky, ale i z jeho soudnosti. A začtvrté vyjevil inspiraci Pecinovou zálibou v zasahování ministra do vyšetřování policie. Máme se nač těšit.

4. Poprvé se stalo, že místa ve vládě si bylo možno koupit. A hle, jde o ministerstva, kde se točí miliardy. Bárta, který dal 2,8 milionu, bude ministrem dopravy. Jankovský, jenž poskytl své straně 3 miliony, bude ministrem pro místní rozvoj s penězovodem z Brusele. Bída je v tom, že i kdyby Věci veřejné po skončení této vlády dopadly jako zelení, že si podnikatelé i tak odnesou nejen obchodní, ale i bezpečnostní informace a kontakty.

5. Ukázalo se, že mladé ženy měly svou úlohu jen jako vějička na voliče. A přesto, že tyto blondýnky vypadaly gramotnější než Paroubkovy spice girls, do vlády se nedostala ani jedna. Když probírám ta jména potenciálních ministrů, tak asi je to škoda.

6. Mě osobně zklamalo i to, že ministrem spravedlnosti má být Pospíšil. A nejde jen o to, že v jistém smyslu ve vládě „politicky korektně“ nahradí menšinu představovanou dosud Slamečkou. I když vypadá jako uvážlivý člověk, jeho předchozí působení na ministerstvu rehabilitovalo i takového extravaganta, jakým byl „Katar“ Němec. Ten přes všechny šílené náklady aspoň hlídal, aby se soudci neurvali z řetězu. Pospíšil ten špagát opět povolil.

7. Na dokreslení celé té frašky bude opět ve vládě bývalý komunista, který "předvídavě" vstoupil do KSČ v roce 1989. Jmenuje se Besser, je z TOP 09 a má k dovršení toho paradoxu obhospodařovat kulturu, asi ideologicky. Jo, a je zubař. Můžeme se potom divit, že to za ně musí vzít zdravotní sestry? ;-)

Vláda má máslo na hlavě ještě dříve než vznikla. Topolánek se může škodolibě usmívat. A Paroubek těšit na příležitost. My ostatní budeme platit, aby všechno zlé zůstalo a všechno, co ještě zbývá dobrého, padlo v plen.

reklama
5104 čtenářů | 30 komentářů | 
HodnoceníHodnoceníHodnoceníHodnoceníHodnocení
Tisknout článek Poslat článek e-mailem
Vaše hodnocení: 

Zde můžete nastavit své hodnocení
Komentáře


Re: Nečas na vlastní oči: Eskaloval Topolánkovu chybu
(Beroun, 12.7.2010 7:02:10)
Odpovědět
Vsechno se da hodnotit z ruznych pohledu. Pesimista vidi vsechno cerne, optimista ruzove. Skutecnost byva nekde mezi temito extremy. Koalice vznikla podle "vox populi, vox dei" a obvykle dostava "100 dnu hajeni", ktere jste ji neferove nedopral. Ja k tomu jen dodavam: "Uvidime"...
Re: Nečas na vlastní oči: Eskaloval Topolánkovu chybu
(ferda, 12.7.2010 10:41:44)
Odpovědět
pro " Beroun" - co se mne týče, souhlasím ,aby se jim dalo těch nepsaných sto dnů" hájení" já osobně to tedy dodržím :-))

ale jen tak na okraj k tvému příspěvku:...Skutecnost byva nekde mezi temito extremy..." nechtěl jsi, Beroune napsat místo slova"extrémy" exkrementy? :-))
Re: Nečas na vlastní oči: Eskaloval Topolánkovu chybu
(Šoumen, 12.7.2010 11:40:31)
Odpovědět
Koalice ještě není podepsaná a vláda ještě není jmenována, tak jakých 100 dní pane Beroune. Pořád má alespoň cca 1 den až týden na to, aby je mohl proprat, ale ten článek už jsem četl, je to tak týden, takže je dost starý na to, aby tu strašil. Tedy ten článek.
Re: Nečas na vlastní oči: Eskaloval Topolánkovu chybu
(jorkšír, 12.7.2010 7:32:26)
Odpovědět
Nejhůře už bylo. Ti co se o to postarali už v dnešní době o ničem nerozhodují. Naštěstí.
Postavit na základech torza slušnosti a odbornosti novou vládu je samozřejmě velmi těžké,ale Nečas je muž rozumného kompromisu,tak se mu to snad povede. Chtěli jsme to,tak mu držme palce.
Re: Nečas na vlastní oči: Eskaloval Topolánkovu chybu
(Šoumen, 12.7.2010 11:44:41)
Odpovědět
Nečas je muž kompromisu, tak prokompromisil všechno, co jen mohl. Vůbec neměl přistoupit na to, že bude šíbr Kalousek ministrem financí a John ministrem vnitra. Ale chtělo se mu být premiérem a vládnout, tak to má. Ale těžko se mu bude vládnout právě Kalouskovi, který si už teď s ním vytírá zádel.
Re: Nečas na vlastní oči: Eskaloval Topolánkovu chybu
(lik, 13.7.2010 15:44:44)
Odpovědět
Jo,Nečas je po našemu chuj.
Re: Nečas na vlastní oči: Eskaloval Topolánkovu chybu
(ok, 12.7.2010 7:52:06)
Odpovědět
Také si myslím, že je poměrně zpozdilé, kritizovat vládu, která ještě ani nebyla jmenována. Je třeba si uvědomit, že nikdy nebude existovat vládní sestava, se kterou by byli všichni spokojeni. Buďme vděčni, že volby dopadly tak, jak dopadly a ponechme námi zvoleným čas, aby ukázali, co dovedou.
Re: Nečas na vlastní oči: Eskaloval Topolánkovu chybu
(Stallker, 12.7.2010 8:43:34)
Odpovědět
I přes výše popsanou kritiku, je dle mého názoru momentálně vznikající vláda jedna z těch lepších variant, které nás mohly potkat. Chtěli jsme v politice nové tváře? Máme je tam. A ti ostatní, kteří zůstali, přestože mnozí skutečně mají máslo na hlavě? Pro mne je pozitivním signálem alespoň to, že zůstali převážně ti, kteří si uvědomují neúnosnost současné situace a hodlají s tím něco dělat…
Souhlasím s výše uvedenými příspěvky, 100 dní hájení. Budeme-li to počítat od voleb, zhruba 45 už mají za sebou. A zatím to nevypadá až tak špatně…
Re: Nečas na vlastní oči: Eskaloval Topolánkovu chybu
(kouč, 12.7.2010 11:09:47)
Odpovědět
Určitě, tato vláda je pořád lepší varianta, než by byla Paroubkova vláda založená na planých slibech a lžích !!! Ono se dá velice těžko zavděčit všem tak, aby byla spokojenost na sto procent !
Re: Nečas na vlastní oči: Eskaloval Topolánkovu chybu
(Šoumen, 12.7.2010 11:51:11)
Odpovědět
Pane Stallkere, 100 dní se počítá vždy až po jmenování vlády, nebo nového ministra, takže zatím nemají právo na nějakých 100 dní a může je tu proprat každý. Jinak jaký byl teplý vikend, doufám že koupačka, pivínko na zahrádce pod deštníky, nebo grilovačka? Dnes jsem měl v půl deváté na slunku 41 stupňů. Tak to je tedy mazec.
A bude prý ještě hůř, tedy to počasí.
Re: Nečas na vlastní oči: Eskaloval Topolánkovu chybu
(Stallker, 12.7.2010 12:04:25)
Odpovědět
Pokud počítáte 100 dní od jmenování vlády, dáváte jim vlastně mnohem víc času.
Jinak víkend super, koupání, pivínko taky, jen ten teploměr už pomalu nemá dost čáreček. V neděli odpoledne u nás 36 ve stínu!!! Psi se prali o místo pod stromem a vlaštovky chodily pěšky… Ale jinak doufám, že u Vás taky dobrý…
Re: Nečas na vlastní oči: Eskaloval Topolánkovu chybu
(Šoumen, 12.7.2010 15:31:20)
Odpovědět
Ty vlaštovky se vám povedly, to neznám. Jinak taky dobrý, žádný kolaps, i když to vedro je úmorné, ale horší je větší zima. Mají přijít bouřky, ale teplota moc dolů nepůjde. Fronta je mezi Francií a Německem, tak to bude ještě alespoň den trvat, než se dostane až sem k nám. Myslím, že je lepší dát vládě víc času. Hlavně uvidíme co se z toho Kalouska vysype za moudra, když měl o to MF tak velký zájem. Zatím se mějte.
Re: Nečas na vlastní oči: Eskaloval Topolánkovu chybu
(Sunny, 12.7.2010 11:26:48)
Odpovědět
Naprosto chápu autora článku, že po předchozích zkušenostech nehýří optimismem. Myslím si ale, že nová vláda zatím neměla moc příležítostí se projevit a tak si chvíli počkám, než budu dělat nějaké závěry. Fakt je, že nad obsazením některých ministerstev opravdu nejásám, ale myslím, že pořád je to lepší, než kdyby vládu sestavovala socdem. Takže "osoby a obsazení" teď neřeším. Podstatné bude, co předvedou. V zájmu nás všech jim přeji, aby byli úspěšní:-)
Re: Nečas na vlastní oči: Eskaloval Topolánkovu chybu
(ferda, 12.7.2010 11:45:58)
Odpovědět
:-))) já zase v zájmu všech, jim přeji aby byli neúspěšní, a co nejrychleji odešli :-)))

ps. Myslím si, že tato vláda, která se chystá, je mnohem nebezpečnější, než nebezpečí, které mají tito "kluci" pořešit :-))))

.... ale to je jen můj osobní názor, že....

také si myslím,si že by mělo platit i v pojetí modrých ptáků a modrých křepelek, že v demokracii mít svůj vlastní názor, není teroristický čin, že? Děkuji :-))
Re: Nečas na vlastní oči: Eskaloval Topolánkovu chybu
(Stallker, 12.7.2010 12:17:17)
Odpovědět
Zdravím Sunny,
Souhlasím a dodal bych, podle mého je to na docela dobré cestě. Důkazem je i tento portál. V podstatě není o čem psát.

Pozitivní počiny mocných jsou zajímavé jen pro historiky, současnost netáhnou…
Re: Nečas na vlastní oči: Eskaloval Topolánkovu chybu
(Sunny, 13.7.2010 12:56:07)
Odpovědět
Také zdravím, ikdyž se zpožděním :-) Je to tak, zdá se, že ústředním tématem těchto dní je počasí. Včera jsem byla z těch veder už natolik zpitomělá, že jsem si musela na chvíli zalézt do sklepa. Máme tam nádherných sedm stupňů a deset centimetrů vody, které se udržely po lijácích, jichž jsme si "užívali" před cca třemi týdny. Bylo tam jako v kostele...:-)
Re: Nečas na vlastní oči: Eskaloval Topolánkovu chybu
(Jana, 12.7.2010 12:21:27)
Odpovědět
Pane Streite,vy nevíte, že Kocáb je vládním zmocněncem pro národnostní menšiny?o této funkce jej ustanovil Fischer sotva od něj oficiálně na svá bedra,jak řekl, převzal agendu ministerstva po jeho zrušení.A zajisté také proto mu věnoval toto koryto,neboť poradce Kocábovi dělal Fischerův nejmladší studující syn, samozřejmě za ne malý plat.
Re: Nečas na vlastní oči: Eskaloval Topolánkovu chybu
(mysak, 12.7.2010 12:40:54)
Odpovědět
necasova parazitni vlada skonci jako topolova vlada,budte si jisti,skonci drive nez zacala.lid je vyzene ten hnuj odeesacky a topkuo9,jak si cernoprdelnici rikaji s kalouskem a vv.je to hnuj a odpad spolecnosti.
Re: Nečas na vlastní oči: Eskaloval Topolánkovu chybu
(Negativ, 12.7.2010 14:09:45)
Odpovědět
Ale prosim te, uklidni se ty bolseviku. A co bys chtel? Vlastne to je jedno, bo ty o nicem nerozhodujes. :-)))
Re: Nečas na vlastní oči: Eskaloval Topolánkovu chybu
(Michal Kretschmer, 12.7.2010 14:21:54)
Odpovědět
Praktikující homosexuál patří do vězení a ne do vlády. Když už jej nelze zavřít, tak aspoň ho nedat na žádné místo, kde může svou zvráceností ovlivňovat veřejné mínění (tedy napúř. školství, spravedlnost, kultura). Když takový člověk bude třeba zaujímat nějakou managerskou posici ve stavební firmě, morální škoda nemusí vzniknout.
Re: Nečas na vlastní oči: Eskaloval Topolánkovu chybu
(Šoumen, 12.7.2010 15:43:24)
Odpovědět
Akorát by se v té stavební firmě každý rozmyslel se ohnout, třeba pro tužku, nebo zednickou lžíci. Jak to blahé paměti řekl pan Dušek, a poštval proti sobě půl národa a většinu politiků, i těch co nepatří k té menšině gayů. Vždyť i politici v otázkách pana Moravce radši sedí, když on přichází ke stolu a nic tím neriskují. No, představte si, kdyby mu prdlo v bedně a viděl by politika, jak se ohýbá pro tužku a kamery by to snímaly pro veřejnost, tak to by asi byly ty správné Otázky pana Moravce. Hned by vyhrál TýTý, nebo jak se to jmenuje.
Re: Nečas na vlastní oči: Eskaloval Topolánkovu chybu
(Urban, 12.7.2010 14:42:49)
Odpovědět
Ať je to tak, nebo tak, článek mě slušně pobavil. Bylo to lepší než číst blitky pana Holce a další nesmysly. Jestli to dopadne jak autor předpovídal ukáže budoucnost. P.S. Mít paní Bártovou jako ministrini obrany by nebylo špatné po nočním poplachu a osobním přístupu k věci by mnozí v AČR zůstali.
Re: Nečas na vlastní oči: Eskaloval Topolánkovu chybu
(onďa, 12.7.2010 18:54:24)
Odpovědět
dobrý den Všem- zdravím ,Ferdo a Šoumene. Grilovačka se povedla,trochu tmavší,ale dobrý.Nás zezhora grilovalo sluníčko.
Těch 100 dnů hájení přece vymysleli novináří a platí pro ně..
Tentokrát s autorem plně souhlasím a z toho,co má nová vláda v plánu- jsem docela zděšená.Nic dobrého jsem tam nenašla a k čemu 100 dnů,když oni sami mají velice naspěch...
a to referendum... k smíchu.
Blíží se k nám bouřky,tak ať nepřinesou nikomu nic zlého
Re: Nečas na vlastní oči: Eskaloval Topolánkovu chybu
(onďa, 12.7.2010 19:00:54)
Odpovědět
a k těm vlaštovkám-ono se to sice jen tak říká,ale mám pár korelek a anduláka ve veliké voliéře a opravdu se jim vůbec nechce lítat.Jen šplhají a chodí po zemi,kde mají několik bazénku -misek s vodou.
Re: Nečas na vlastní oči: Eskaloval Topolánkovu chybu
(Šoumen, 12.7.2010 19:06:14)
Odpovědět
Zdravím paní onďo, také mě grilovalo sluníčko, ale přijdou bouřky, tak ať spláchnou ten přízemní ozón. Ale pak má být zase Palermo, tak ať to přežijem ve zdraví i s tou slavnou koalicí. Snad vyhodí i Kocába - vyžírku, když už John zametá na MV, tak by Kocába také neměli šetřit, nebo na tu multikulti dojedeme. A hlavně snížit dávky cik@nům a zrušit úřad pro Specielní záležitosti - tj. úřad který jim kupuje ledničky, mikr. trouby. Jsou třeba na magistrátě v Brně, ale i na mnoha jiných městských úřadech. I když to nepovažuji za pravděpodobné. Ti se budou mít vždy lépe než majorita. Zatím se mějte pěkně.
Re: Nečas na vlastní oči: Eskaloval Topolánkovu chybu
(onďa, 12.7.2010 19:39:15)
Odpovědět
tak nevím ,mně připadá ta čerstvá/zítra/ vláda tak kuriózní,že se můžeme dočkat ledačeho. S Těmi Romy máte pravdu,ale vůbec nemá cenu se nad tím pozastavovat- tam nikdo nic nezmění- nejhorší,že by se s něma svezla spousta našinců,kteří jsou nešťastní z toho,že práce není. A v mém kraji je jich požehnaně a jenom minimu se opravdu nechce. V okolí je jich dost- chlapů,kteří si zhuntovali tělo na šachtě a teď-relativně mladí-nemají šanci.
Ale nezoufejme- bude hůř..
Jen se nedostat do nemocnice,to už by bylo o život...

ale buďme optimisty- a zdravými optimisty..

ale s těma ledničkama jsem to nepochopila.
Re: Nečas na vlastní oči: Eskaloval Topolánkovu chybu
(Šoumen, 12.7.2010 20:17:28)
Odpovědět
V Brně na magistrátu je oddělení pro specielní záležitosti. Tam přijde cik@án a řekne že chce ledničku, protože jsou vedra a nemá kde chladit lahváče. Nebo že má 8 děcek a kazí se mu potraviny. Tak se ho zeptají kde bydlí a koupí mu ji a dovezou domů. A to je se vším, třeba ty mikr. trouby pračky apod. Mám to od kámošky, která mi řekla, že o tom vůbec lidé neví, takže se celkem nic neděje mezi majoritou. A říkala, že taková oddělení jsou na většině městských úřadů. A člověk, který o tom neví, tak tam nechodí, Protože neví o co jde. Je to pro to, aby té naší minoritě mohli kupovat cokoliv a nemusejí u toho ostatní být.
Jak jste psala, tak znám jen málo lidí co nepracují schválně. Je pravdou, že okolo 50 let se těžko shání práce, protože chtějí mladé, kreativní, i když třeba blbé lidi.Lidé, kteří se zhuntovali na šachtách nemají vůbec šanci. A lepší to asi nebude. Spíš je tenhle systém dovede k sebevraždám, nebo předčasným úmrtím, aby jim nemusel vyplácet důchody. To že se prodlužuje věk odchodu do důchodu je sice pěkné, ale od 50 let lidé neseženou práci a jsou na dávkách. Takže je to ještě horší. Pokud vláda nezohlední profese, které třeba do 65 let není možné vykonávat a neumožní těmto lidem jít do důchodu v 58-60letech, tak je to na nic. V 90tých letech zrušili důchodové kategorie, prý s tím, že nikde v Evropě nejsou. Ale pak se člověk dozvídal, že ve Francii stávkují kamioňáci, aby mohli v 50 letech do důchodů, protože se jim zdálo že 55 let je moc. Prostě lidé politikům uvěřili, že něco takového, jako dřívější odchody do důchodu nikde v Evropě nejsou, protože tenkrát cestovalo jen málo lidí a nezajímali se o to. Samozřejmě, že by se mělo u profesí, které jsou rizikové - šachty, atomové elektrárny, hutnictví apod. znovu uvažovat o něčem takovém jako byly důchodové kategorie. Ale o to našim politikům vůbec nejde. Jim jde o to, aby mohli hravě hrabat pod sebe alespoň do 80 let. A protože fyzicky nepracují, tak se i toho věku klidně dožijí a budou pořád politiky, protože se vždy najdou lidé co je zvolí. Fuj to jsem se nějak rozepsal. Musím jít zalít kvítka na balkoně a plkám tady. Mějte se paní onďo a ať ty pařáky přežijeme ve zdraví.
Re: Nečas na vlastní oči: Eskaloval Topolánkovu chybu
(onďa, 13.7.2010 7:43:52)
Odpovědět
díky- o tom jsem opravdu nic nevěděla..
a s tím ostatním je to přesně tak...- ale jak říkám- je zdravější být optimistou- nic netrvá věčně.
U nás sem tam i mráček- ale výheň.
Hezký den ....
Re: Nečas na vlastní oči: Eskaloval Topolánkovu chybu
(roman z kamene, 13.7.2010 22:27:10)
Odpovědět
Zdravím Šoumena!Po přečtení první věty tvého komentáře jsem vyprskl smíchy.To mě pobavilo.Snad ten tvůj komentář bude někdo z toho magistrátu číst,aby to oddělení rychle zrušili.A nebo by si to mohl přečíst Kalousek,aby věděl kde má začít šetřit.On už začal na porodném.Zas by si to mohl přečíst Kocáb a napadnout to,že je to protiromské opatření to porodné.Více to porodné odnese ale bílá majorita jestli se nemýlím.Jo ale že jim všechno platili,to vím.Hlavně za komančů.U nás taky byly rodiny s počtem 8-10děcek,a cikánka část děcek dotahla s sebou na úřad.A úřednice aby se jich zbavili tak jim vyco´lovali love,a byl klid.Jinak zbytek souhlas.
Re: Nečas na vlastní oči: Eskaloval Topolánkovu chybu
(Nostradamus, 13.7.2010 9:15:19)
Odpovědět
Jakýpak hájení 100 dní, vždyť ti šašci o svých "šancích" jednali dávno před volbami, konečně od voleb si již ukrojili další polovinu. Co je to za kecy 100 dní, vždyť to se ani papaláši nerozkoukají v těch nekonečných chodeb svých úřadů, natož aby něco kloudného udělali, či vymysleli! Řekněme 2 roky, to se již dá hodnotit.

Nicméně lidičky, ať je to jak je, hlavně, že tam nejsou potrati Bursíci, Sobotci, Paroubci, Tvrdíci, Cyrilové a podobná hovada, byť jich je tam ještě i tak dost, ale hlavně že tam nejsou smraďoši komančí.
Přihlášení uživatele
Jméno:
Heslo:

Zasílání upozornění
Články autora
Reklama