reklama
reklama

Čunek: Romy je potřeba k práci přivést. Nemají pracovní návyky

Autor: Odjinud | Publikováno: 27.6.2010 | Rubrika: Politika
Ilustrace

ParlamentníListy.cz se zajímaly o názor senátora KDU-ČSL Jiřího Čunka, který je známý svým dlouhodobým zájmem o nepřizpůsobivé občany, jaký budou mít dopady vládní reformy v sociální oblasti na takzvaně sociálně vyloučenou romskou komunitu.

http://www.parlamentnilisty.cz/parlament/senat/168909.aspx

 

reklama
4566 čtenářů | 20 komentářů | 
HodnoceníHodnoceníHodnoceníHodnoceníHodnocení
Tisknout článek Poslat článek e-mailem
Vaše hodnocení: 

Zde můžete nastavit své hodnocení
Komentáře


Re: Čunek: Romy je potřeba k práci přivést. Nemají pracovní návyky
(Robin, 27.6.2010 6:25:22)
Odpovědět
Pene Čunek, Vy jste nepochopil to co stálo i Vaši vysokou karieru - romský problém se nesmí účinně řešit, neboť by to zničilo řadu toků peněz pro různé pseudohumnisty, neefektní aktivisty, neužitečné romské a proromské organizace a novináře. Korektní je jen oklo všeho chytře ke.cat.
Re: Čunek: Romy je potřeba k práci přivést. Nemají pracovní návyky
(Alberto Kvěch, 30.6.2010 12:04:20)
Odpovědět
Pane. Stáči,když se politici přestanou tvářit, že si váží voliče a skutečně si občana budou vážit.Ne občanovi poklonkovat, když momentálně kšeftují s jeho hlasem voliče a pak s názorem voliče opovrhovat.Politik si musí vážit výsledek své práce.Nemůže každý dělat ministra čehokoliv.To není jen o odbornosti, ale hlavně o schopnosti řídit, rozhodovat, mít osobní představu o cíli kterého chce dosáhnout a hlavně být vytvořenou osobností bez vlezdoprdelkování.To každý nedovede.Jen takový člověk může řídit stát.Také musí být ponížena kolektivní nevina.Po volbách se mnohé změní-určitě.Je dobře našlápnuto, ale občan bude muset stále více využívat svého demokratického práva a nesmí nechat vše na politicích.Jak politik nepracuje pro blaho státu, občan se musí postarat, aby z teplého místečka vypadl.Za 20 let stát ve své neshopnosti uměle vychoval téměř 1 mil.nic nedělajících,potulujících lidí.Velké změny lze dosohnout pouze po velkém dění,tj.po válce,revoluci, státním převratu atd.Všem se té šánce dostalo po roce 89 a tu šanci jsme hloupě propásli.Kdy se budou dít opět velké věci a dostaneme šanci je v nedohlednu, proto se musíme přičinit o změny v reálnem čase a reálné podmínky pro změny si musíme pracně vytvořit.Volič řekl své ve volbách-změnu chce.
Re: Čunek: Romy je potřeba k práci přivést. Nemají pracovní návyky
(frantisek zajicek, 27.6.2010 18:48:01)
Odpovědět
Nejaky cas jsem bydlel v Moste,meste trpicim spatnym souzitim s hnedoceskou komunitou,zijici v nedalekem Chanove.Tato komunita byla prevazne zamestnana u Technickych sluzeb mesta Most.Do prace Hnedocesi dochazeli,ale pracovni moralka byla ta tam a dodrzovani pracovni doby jim nic nerikalo.V te dobe se stavila administrativni budova pro Severocesky hnedouhelny revir(22 pater).Na revizi mela prijet z Prahy nejaka kontrola dokonce pry z ministerstva.Pristupova komunikace,v dusledku pokracujicich praci,byla ponekud zablacena.Vsichni Hnedocesi nafasovali lopaty a pod ozbrojenym dohledem 20!!!policistu cistili a cistili az-svete div se-do zdarneho konce.Pri dnesni demokracii zcela nemyslitelne!!!Pan Cunek ma pouze polovinu pravdy,nejenom privezt ale i dusledne kontrolovat.Ale to jiz smrdi otrokarstvim a pan Kocab by nam asi dal....
Re: Čunek: Romy je potřeba k práci přivést. Nemají pracovní návyky
(kapej, 28.6.2010 20:46:29)
Odpovědět
To všechno již tady bylo a nikde se o tom nehovoří. Celých 40 let za bývalého režimu se cik@ni " přiváděli " k práci a povinnostem, postavila se nová sídliště - vždyť Chánov nebyl troskami - ale novými domy s byty 1. kategorie. Do školky se cik@nské děti vozily autobusem s vyškoleným doprovodem, družiny a zájmové kroužky zdarma, pracovní místa a povinnost pracovat byly normálním stavem nejen pro cik@nskou komunitu. V letním měsících jezdily cik@nské děti do speciélních letních táborů s programem jejich výchovy ( hygienické návyky, společenské chování atd. - například Holašovice v Jihočeském kraje je hostily vždy celé dva měsíce v několika cyklech ). Tyto " děti " jsou již dnes dospělé nebo téměř před důchodem a jak dopadly tehdy všechny smělé plány ? Jak vypadá Chánov a jiné " vyloučené " lokality ? Je to nikdy nekončící " boj ", nikdy jiní nebudou. Vyhozené peníze - majoritní většina NIKDY - NIKDY neměla takové výhody jako právě cik@nská komunita a výsledek v nehodlednu. Jen na ně doplácíme, tehdy i nyní. A teď naši " nejvyšší " - Kocáb a spol., včetně Čunka objevili Ameriku :) A to se prosím již předem ohrazuji - NEJSEM RASISTA.
Re: Čunek: Romy je potřeba k práci přivést. Nemají pracovní návyky
(Pepan, 28.6.2010 21:55:41)
Odpovědět
Asi se nic nevyřešilo, že ten přístup byl stejný. A ani se nechce nic vyřešit. A kdo by ho býval pravděpodobně dokázal vyřešit - pan Čunek, tak je mediálně měsíce zostuzován a ve vrcholné politice zničen. Jeho řešení rozdělit Romy na 3 kategorie a podle toho s nimi jednat je racionální. 1. Romové akceptující zvyklosti většinové společnosti, žijící jak ostatní občané (kloouk dolů, úcta k nim) 2. problémoví c.ikáni ale mající snahu se dostat do normálního života - těm pomáhat, ale jen pokud si to zaslouží a ocení to
3. chronicky nepřízpůsobiví c.i.káni (i bílí), notoričtí zloději a kriminálníci, neplatiči, ignoranti vzdělání - ty nacpat do pracovních táborů (nebo ještě lépe vrátit tam odkud přišli) , pustit ven jen dočasně za odměnu. Vyjímečně po delší době a dobrých výsledcích přeřadit do vyšší kategorie.
Metoda cukru a biče - ne podlézání a ustupování jak to dělají skoro všichni korektní politici. Mnoho nepřizpůsobivých z této skupiny by se pak velmi vrátilo do země z které k nám přišli nebo přímo do Brusele.
Re: Čunek: Romy je potřeba k práci přivést. Nemají pracovní návyky
(Jahoda, 29.6.2010 0:51:19)
Odpovědět
kdo nepracuje ať nežere a bylo by.
A to ,aby platilo pro všechny stejně,jak pro bílé,tak pro cigány,tak pro chronické kriminálníky a nefachčenky a neplatiče .
Včetně Kocába a Stehlíové, ovšemže.
Protože oni také nepracují a namísto toho parazizují a vysávají stát nesmyslným ministerstvem .
Poslal bych je do fabriky makat na tři směny tak,aby každá koruna byla poctivě vydělaná a proto se musela několikrát otočit v prstech,než se utratí.
Re: Čunek: Romy je potřeba k práci přivést. Nemají pracovní návyky
(Pepan, 29.6.2010 7:02:28)
Odpovědět
Jenže zase ten co neže.re dostane hlad a začne více loupit a krást. A naše věznice jsou přeplněné, jeden vězeň stojí náš stát v průměru více než 2x tolik než důchodce, cca 800 Kč. Paradoxně je asi levnější dát na sociálních dávkách pár tisíc než draze věznit. Takže to přinucení k práci mocí státu je asi jediné rozumné řešení.
Re: Čunek: Romy je potřeba k práci přivést. Nemají pracovní návyky
(Dělník, 29.6.2010 10:08:40)
Odpovědět
Jahoda,to heslo je víc než dobré§Jenže to by musela být práce a lidé by byli rádi.A pracovali by,aspon většina,za ty co se naučili být líní za posledních 20 let,kdy v tom byli podporování neručím.To heslo platilo za komunistů a musíme uznat,že bylo dobré.Kdo nepracuje at nejí!Kéž by se to vrátilo!Bylo by dobře.
Re: Čunek: Romy je potřeba k práci přivést. Nemají pracovní návyky
(Jahoda, 30.6.2010 11:56:06)
Odpovědět
Já to již psal a to ,že každý jedninec v přírodě musí mít pouze takový příjem energie,která odpovídá jeho váze.
Pouze tak bylo umožněno přežití druhů zvířat v nezmněněné ´podobě řádově třeba po stovky milionů let.
To znamená,že ...dám přáklad myš ,která váží méně jak slon musí mít menší spotřebu energie jak ten slon a pokud je tato přírodní rovnováha porušena,příroda je vyčerpávána a ničí se,jinak řečeno-neodpovídá to přírodním zákonům,aby myš se svou váhou měla stejnou spotřebu energie jako ten slon.
V přírodě je míněno energií to,co je přijímáno v potravě a nezbytné ůkony,které zvířata provádí ke svému přežití,jako stavění si hnízd,doupat,a pod.
Bylo vypočítáno,že průměrný člověk,který váží asi 100 kg(+- ) má stejnou spotřebu energie jako slon,který váží 5000 kg.
A zde je vidět ten nesoulad s přírodním zákonem,který přírodu vyčerpává,ničí a který přírodě škodí.
Pokud je toto ale bráno v globálu,potom se takto poškozuje celá planeta.
Já ale nevěřím,že by to znamenalo konec planety,když ji člověk nemístně drancuje a vysává.
Planeta to jistě přežije-ale na ůkor člověka,kterému se za tato příkoří pěkně pomstí.
Viz třeba zaplavy,hurikány a pod-na tom všem nese svou velkou vinu i člověk a to tak,že ničí své životní prostředí.
Abych to ale zkrátil a šel k věci.
Byla zde zmínka o nepracujících parazitech.
Je jistě jedno,jaké barvy kůže,to nebudu rozvádět,zde se jedná prostě o někoho,kdo nepracuje a parazituje na společnosti.
Tak tedy tento parazit,který nepracuje a parazituje a pracující společnosti,nejen že do této společnosti nedodává pro ní prospěšnou energii ve formě hodnot tvořených prací.
Ale on navíc tuto energii od společnosti přijímá a parazituje na tom.
Takový člověk ale potom nemá vzhledem ke své váze (100kg) příjem energie jako ten slon vážící 5000 kg,ale spotřebovává energii poplatnou bíložravému dinosauru,vážícímu bez mála několik desítek tun!
A čím více je těchto parazitujících "dinosaurů",tím více nadnormál energie spotřebují .
Tak proto tato jejich existence ,kdy prostě nepracují a nevytváří hodnoty a parazitují na společnosti -NEODPOVÍDÁ přírodním zákonům.
Tečka.
Re: Čunek: Romy je potřeba k práci přivést. Nemají pracovní návyky
(Jahoda, 2.7.2010 19:32:20)
Odpovědět
a to mě přivádí k existenci státu Izrael.
Pokud si uvědomím,že tento stát se nachází v poušti která se skládá z písku , kamení a skal rozpálených naprosto stejným sluncem
jako je na Sahaře,Saudské Arábii a tento stát nejen že má v průměru 1,5 Nobelové Ceny za rok,ale tento stát dokonce i prosperuje v době celosvětové hospodářské kríze,potom se zákonitě ptám-proč,?
Zkrátka ta energie´kterou ten národ a tím pádem i každý jednotlivec v něm vynakládá na prácí jak fizickou,tak duchovní což se projevuje ve vzdělání ,se odráží ve výsledcích.
Jednak je na místě pouště zelená a ůrodná země a potom tím,že židé mají průměrně 1,5 Nobelové Ceny za rok i po stránce intelektuální a vzdělání .
A vzdělání je také energie .
Kdo studoval ví o čem je řeč..
Abych to tedy zhrnul....pokud jsem nakousl přírodní zákony a jejich rovnice týkající se energie přijaté a vydané...potom tím,že na místě kde byla od nepaměti poušt a nyní je tam ůrodná zem,prosperující společnost vzdělaných lidí a národ,který tuto pouštní zem dokázal takto zušlechtit...potom energie,kterou tito lidé berou od přírody k svému přežití je mnohonásobně MENŠÍ než energie,kterou do přírodního prostředí ,potažmo přírody tito lidé vkládají.
Re: Čunek: Romy je potřeba k práci přivést. Nemají pracovní návyky
(Alberto Kvěch, 30.6.2010 8:44:46)
Odpovědět
Pane Kapejku.Staletí se mocipánové pokoušeli o převýchovů, ale nkdy se to nepovedlo a nepovede.Nelze je převychovat,oni jiní jsou, a budou.Postačí, když je sami vlastní hloupostí a politickým populismem nebudeme kazit.Už jsem jednou psal, že kapitalismus je dobrý systém, který ve své podstatě,zásadách neumí a nesmí řešit problem jednotlivce.Kapitalismus vytváří prostor pro uplatnění jednotlivce a všechny sociální falešné vymoženosti populistických politiků není kapitalismus,kapitalismus ničí a neaktivním lidem ubližuje.Je přirozené,že je někdo chudší někdo bohatší, že někdo žije na vyšší úrovni a někdo živoří.Co na tom.Je to přirozené.Jsem pro sociální politiku, ale pouze a podtrhuji pouze vůči lidem nemocným a pečujícím o vážně nemocné.Ostatní nesmí dostat bezpraně ani korunu.Je na každém, zda se pro svůj lepší žívot přičiní, nebo zůstane chudým. Je na každém, zda vykouří tři krabičky cigaret nebo žádnou.Nemůže člověk, který vyšel ze třetí třídy základní školy požadovat finance jako má člověk, který vystudoval dvě vysoké školy,stále se zdokonaluje,dovede tři jazyky.Zde by mělo platit to komunistické "KDO NEPRACUJE AŤ NEJÍ" Veškeré to tlachání populistických politiků o sociální solidaritě s těmi soc. slabšími je podvod, který ničí stát a dnes celou Evropu.EU obsadili tací podvodní socialisté a to je průser.Pokud bude ve státech EU parlamentí demokracie založená na činnosti politických stran, je i přirozené, že si politické strany budou kupovat hlasy voličů na úkor celé společnosti a růstu jednotlivých státu i celé EU.Tam kde vládnou politické strany, zákonitě dochází k poklesu ve všech oblastech.Kdy to lidu dojde, že je nutné zrušit politické strany je otázkou.Oni sami sebe nezruší.Svědkem je současný stav v Česku.To, co jsme za dvacet let působení politických stran v demokracii dokázali je trapná, trestuhodná ubohost.Díky páni nepolitici,politikáři,hezky jste dali demokracii a státu na pr..l.Jsem rád ,že je konec Topolánků,Langrů,Paroubků ...
Re: Čunek: Romy je potřeba k práci přivést. Nemají pracovní návyky
(HB, 30.6.2010 9:29:25)
Odpovědět
Pane Kvěchu nikdy jsem Vás nemusel, ale napsal jste takový příspěvek, že se zdrahám uvěřit, že jte to vy. 100% souhlas.
Re: Čunek: Romy je potřeba k práci přivést. Nemají pracovní návyky
(Alberto Kvěch, 30.6.2010 11:35:04)
Odpovědět
Pane,paní.Píši stále stejně, bez zaujetí, proti komukoliv, se smyslem pro spravedlnost,slušnost, s maximální vážeností si práce pro dobrou věc,pořádek, řešení věcí k dobru, ať ji prosazuje kdokoliv.Neopisuji celé stránky dějepravy,nikomu neříkám ,že znám "ŘÍMSKÉ PRÁVO",necítím se nedoceněný a necítím potřebu seberealisace prostřednictvím osobních příspěvků, jak jiní často činí na portálu.Píši vždy jen osobní názory k dění,někdy souhlasím, nebo nemohu souhlasit,ale vždy z osobního přesvědčení vycházející ze zkušeností.
Re: Čunek: Romy je potřeba k práci přivést. Nemají pracovní návyky
(Pepan, 30.6.2010 13:32:35)
Odpovědět
Pane Kvěchu, s tím se dá souhlasit i nesouhlasit. Ti co nechtějí nebo nemají šanci pracovat a nebudou mít ani korunu, začnou více krást, zvýší se násilnosti až po vraždy. Již nyní je 4x více trestných činů než před r. 89 při dvojnásobku policistů. Naše vězení jsou přeplněná, zavírají se oči i nad tím že někdo do vězení ani nenastoupí a nic se neděje (pan Kudrik, otec Natálky - měl být potrestaný šéf policie v jehož rajonu se odsouzený veřejně pohyboval a bylo mu to jedno). vězni se ve vězení většinou flákají a stát na ně platí v průměru si 800 Kč denně. Takže ubráním sociálních dávek i když nesmyslných se prudce zvýší kriminalita a přijde to ještě dráž. Cesta jde jinudy. Povinnost pracovat!
Re: Čunek: Romy je potřeba k práci přivést. Nemají pracovní návyky
(Alberto Kvěch, 30.6.2010 15:27:50)
Odpovědět
Jistě souhlasím.Mluvíte o stejném, jen jinak.Česko ale uplatňovalo špatnou sociální politiku i v době, kdy bylo práce poměrně dostatek.Jinak Vás můžu ubezpečit,že i dnes, v době tak vysoké nezaměstnanosti máte potíže sehnat i za slušný plat, dělníka, který něco umí do práce.V přijímacím řízení má potencionální zájemce o práci finanční nárokyve výši 130 až 160 Kč , ale v zápětí zjistíte ,že v samotné práci je dráhý i za 30 Kč.Nic neumí,co může zničí, nemá pracovní návyky pravidelně chodit do práce,holduje alkoholu a mluvíme-li o cikánech je jasné, že Vás hned v 1 týdnu okrade o el. nářadí a o vše co může pod cenou prodat, aby měl na cigára.To je vážení skutečnost.C....i nepovažují krádeže, lhaní, podvádění a bezpracné žití za přestupek, ale za šikovnost, kterou se pyšní a stává se v očích druhých cik. šikovným gerojem, který se dovede postarat o rodinu.Nejsou ničím vázaní k prostředí a žijí tam, kde mají určité výhody, kde mohou něco bezpracně získat a kde nejsou za své přestupky bráni k odpovědnosti.Politici mají plno řečí co učiní pro malé a střední živnostníky a nic.Je jen jediná pomoc živnostníkům.Vyplácet práceschopným postupně menší a časem žádné sociální příspěvky.To je jediná pomoc podnikatelům, kteří mohou být živiteli těchto lidí.Vše je věcí organizační a vytvoření jasných pravidel"Chceš se uživit -musíš pracovat, CHCEŠ VÍCE PENĚZ,MUSÍŠ VÍCE PRACOVAT, VÍCE UMĚT A MUSÍŠ SE STÁT PRO SPOLEČNOST PRO KTEROU PRACUJEŠ TAKÉ FINANČNÍM PŘÍNOSEM "-jinak nemůžeš dostat přidáno.Věci jsou většinou jednoduché, jen si je sami děláme složitými.
Re: Čunek: Romy je potřeba k práci přivést. Nemají pracovní návyky
(Pepan, 30.6.2010 16:11:01)
Odpovědět
Vážený Kvěchu, zase máte a nemáte pravdu. Před chvílí jsem měl co do činění s 2 absolventy průmyslové školy strojní, jeden hned po škole velmi šikovný, druhý asi 5 lincencí navíc, propuštěný u krachující firmy - oba obsluha CNC strojů, sváření, jeden i vysokozvihy. A kulový. Oba přes velkou aktivitu oficielní zaměstnání nenašli, živí se jak to jde. Prostě v některých krajích hnus, krize relativně jak v 30. letech
Re: Čunek: Romy je potřeba k práci přivést. Nemají pracovní návyky
(Alberto Kvěch, 30.6.2010 22:18:48)
Odpovědět
I já jsem byl po delší době zaměstnání u jedné firmy propuštěn.Nikdy jsem to nebral osobně, řekl jsem si,že jsem se stal součástí procesu snižování stavu,zvedl zadek,začal se starat a podnikat.Dnes jsem rád za výpověď.Přinesu do rodiny více peněz,jsem svobodnější,nejsem nikomu podřízen,pánem svého času a hlavně svého rozhodování.
Re: Čunek: Romy je potřeba k práci přivést. Nemají pracovní návyky
(Pepan, 30.6.2010 22:46:39)
Odpovědět
I oni dva nezaměstnaní hoši s dobrou odbornou průpravou začnou podnikat, ale třeba jako dřevorubci nebo podobně bez využití "žádané"kvalifikace.
Re: Čunek: Romy je potřeba k práci přivést. Nemají pracovní návyky
(Alberto Kvěcha, 30.6.2010 22:24:07)
Odpovědět
Konstatujete určitou skutečnost, která se jistě stala a není možné s vaším tvrzením nesouhlasit.Přeji hezký večer.
Re: Čunek: Romy je potřeba k práci přivést. Nemají pracovní návyky
(kapej, 1.7.2010 22:19:21)
Odpovědět
Téměř se vším, co jste pod můj příspěvek napsal, mohu než souhlasit. Poslední věta, že jste rád za konec Topolánků, Langrů a Paroubků však ve mně vyvolává otázku, jak vnímáte systém " škatulata hejbejte se " v naší nově se rodící vládě... Copak pan Nečas, Kalousek, Tluchoř, Němcová, Schwarzenber a další ... nebyli u moci celých dvacet let ? Přeji pěkný prodloužený víkend :)
Přihlášení uživatele
Jméno:
Heslo:

Zasílání upozornění
Články autora
Reklama