reklama
reklama

Bohuslava Sobotku posedl duch Milouše Jakeše

Autor: Dušan Streit | Publikováno: 23.6.2010 | Rubrika: Politika
Ilustrace

 

Ano, je slušnější než nabubřelý Paroubek; to je každý. Ale toto střídání stráží připomíná situaci, kdy Miloš Jakeš – jak si tehdy říkal – vystřídal Gustáva Husáka v čele své strany. A tak si říkám, že se můžeme dočkat i socanské obdoby Karla Urbánka.

Paroubka je zbytečné rozebírat, vše podstatné o něm už bylo řečeno a důrazně se vyslovili i voliči. Ale pozor, stalo se, co jsem předvídal (jak je z prokliků zřejmé). Jak teď prokázal svou podporou akce Ztohoven s občanskými průkazy, svůj populismus hodlá ještě vystupňovat liberálním převlekem. Málokoho asi ošálí, když si vzpomeneme na CzechTek a vybavíme si jeho nohsleda Pecinu, avšak Paroubkův tah na osiřelé Sládkovy voliče je zřetelný.

Tento člověk, pokud se i se svým fortifikovaným populismem nebude mít možnost slavně vrátit, ČSSD rozloží. A tohleto má za zády Sobotka. Jenže on netuší nic. Nepochopil ani volební vzkaz. Bláhově si myslí, že odkladem volebního sjezdu strany získá výhodu na svého konkurenta Haška. Houby s octem.

Zatímco ODS „přečetla“ volby správně a udělali nikoliv jen kosmetické změny, v ČSSD nepochopili nic. Nedělám si iluze, že ODS radostně směřuje ke světlým zítřkům, ale socani se zmítají v agónii. Tuto stranu nepotopil totiž jen Paroubek, i když byl personifikací nenáviděného papaláše. Ale dostali se snad v poparoubkovské éře na výsluní jeho kritici? Ani náhodou.

Zatímco v potopolánkovské éře došlo v ODS k popravám Langra, Bendla, Béma a k sebevraždě Blba z Horní Dolní, v ČSSD stačí uvést prostý seznam zatuchlého kádru: Za Sobotkou Škromach, Zaorálek, Jandák, Rath, Urban, J. Havel, Martínek, Pecina a další neosauři* české politiky, kteří se prostě do nové doby nehodí, i kdyby nová krev v některých nových stranách nesplnila očekávání. A možná přijde i Dryml...

Zatímco ODS ukázala svou lepší tvář prostřednicrvím první místopředsedkyně Němcové, ČSSD se svým laciným trikem blondýn (Borůvková, Brožová, neoficiálně i P. Paroubková) vyhořela. Rybník jím vypálily holky z Věcí veřejných (Klasnová, Kočí a Andrýsová). I kdyby jejich vzdělání či životní zkušenosti nebyly špičkové, tak vzpomeňme, kam a s jakou výbavou to dotáhl třeba Vlček, abychom je nepodceňovali. Ta laťka totiž vůbec není vysoko a zdá se, že po volbách se naopak mírně zvýšila.

Vrátím se ještě k Bohuslavu Sobotkovi. Že je zcela mimo, prokázal i tím, jak tvrdošíjně prosazuje nepřijatelného Zaorálka do čela sněmovny. Zvláště, když ke všem argumentům proti němu přidáme i řečnické schopnosti tohoto nešťastníka.

Nechtěl bych být Bohuslavem Sobotkou, nosí na těle terč a neví o něm. ČSSD čekají špatné časy. A vůbec jim nemusí stačit k nabytí staré slávy ani krize v kombinaci s úsporným programem příští vlády. Litovat toho nebudu.

Jen pozor na Paroubka, tak se rodí extrémisté...s programem „čím hůře, tím lépe“.

*) novodobí dinosauři © Streit :-)

Napsáno pro http://www.blog.idnes.cz

reklama
6233 čtenářů | 57 komentářů | 
HodnoceníHodnoceníHodnoceníHodnoceníHodnocení
Tisknout článek Poslat článek e-mailem
Vaše hodnocení: 

Zde můžete nastavit své hodnocení
Komentáře


Re: Bohuslava Sobotku posedl duch Milouše Jakeše
(Pepan, 23.6.2010 3:30:23)
Odpovědět
Bohuslav Sobotka vydrží všechno. I třeba mluvit na mítingu hodinu k 3-5 lidem. Tak proč ne v čele ČSSD.
Re: Bohuslava Sobotku posedl duch Milouše Jakeše
(mm, 23.6.2010 7:08:09)
Odpovědět
Ha,ha,ha. Bohuslav Sobotka asi ano, a ČSSD už moc dlouho nevydrží a dluhy ji dotazí.
Bohuslav Sobotka je určitě nejčestnějším politikem v Česku ...
(J.Zíma,režiser, 25.6.2010 1:34:52)
Odpovědět
Bohuslav Sobotka,je dlouhodobě u nás nejpopulárnějším politikem a určitě právem.Je to mladý a slušný politik,kterých bychom potřebovali daleko víc.Proto také ve volbách dostal nejvíce preferenčních hlasů od voličů.
Re: Bohuslav Sobotka je určitě nejčestnějším politikem v Česku ...
(mm, 25.6.2010 13:34:20)
Odpovědět
Co míníte slušností podle Sobotky? To jeho nesmyslné zadlužení státu v době vysokého růstu HDP a nebo jeho luxusní byt, pořízený s nezdanitelných poslaneckých náhrad, de fakto z peněz daňových poplatníků?
Re: Bohuslava Sobotku posedl duch Milouše Jakeše
(Jirka, 23.6.2010 10:17:59)
Odpovědět
Největší státnický čin Bohouška Přesdržky by byl na jarním sjezdu ČSSD zrušit. Stejně tu bandu zadlužovačů nikdo nepotřebuje - a nejméně pak "obyčejní lidé".

Jediný, kdo ČSSD potřebuje, jsou lidé "neobyčejní" - Paroubek, Sobotka, Zaorálek, Škromach - prostě "elita" (nebo jelita?)
Re: Bohuslava Sobotku posedl duch Milouše Jakeše
(Davidan, 25.6.2010 9:18:27)
Odpovědět
Zadlužovačů?
Víš vůbec, o čem píšeš, Jiříku?
Vypadá to, že jsi typický debilní produkt mediální masáže a ještě k tomu, neschopný si sehnat informace.
Je ale pravda, že takové prosťáčky, jako ty tahle nová koalice velmi potřebuje. Blbcům, se vládne dobře.
Re: Bohuslava Sobotku posedl duch Milouše Jakeše
(ferda, 23.6.2010 14:06:40)
Odpovědět
Zase se musím smát,:-))))))) jak jste vy, modré ,přihlouplé žumpy, průhlední a čitelní ve své hloupé a až trapné manipulaci v čele dnes s placeným žoldákem Streitem :-))

POKUD SI DOBŘE VZPOMÍNÁM, TAK NA NEDÁVNÉM KONGRESU ZLODĚJŮ ,ŠEJDÍŘŮ, VELRYBÁŘŮ A KMOTRŮ,TEDY KONGRESU ODS, BYL TZV. "BLBEC Z HORNÍ DOLNÍ" -KEN VODRÁŽKA,OZNAČEN ZA SOUČASNÉHO MILOUŠE JAKEŠE, DÍKY SVÉMU PROJEVU :-)))) TAKŽE SE PROBUĎTE, !:-)) NEBYL TO PAN SOBOTKA :-))
ALE TO JSTE PRÁVĚ VY, LHÁŘI, MANIPULÁTOŘI, ŠMEJDI, A MODŘÍ HNOJÍCI, ODVÁDĚT POZORNOST A SVALOVAT SVOJI ŠPÍNU NA DRUHÉ...:-))
POZOR ALE, MNOHO LIDÍ MÁ DOCELA DOBROU PAMĚŤ:)))

TAKŽE NA ZÁVĚR: sTREITE,JSTE LHÁŘ A PODVODNÍK A CO HORŠÍ,ŽE LŽETE I SÁM SOBĚ.
NA TO ŽE LŽETE I NÁM, NA TO JSME UŽ TAK NĚJAK PŘIPRAVENI :-))
Re: Bohuslava Sobotku posedl duch Milouše Jakeše
(mm, 23.6.2010 15:26:33)
Odpovědět
Neurážejte Ferdu Mravence a změňte si jméno. Ferda byl chytrý a pracovitý, což se o vás nedá říct.Co tak Hovnivál? Ani ten ne, ten je taky pracovitý.
Re: Bohuslava Sobotku posedl duch Milouše Jakeše
(ferda, 23.6.2010 16:19:17)
Odpovědět
pro ""mm" tedy "standu01" ale tečou ti nervy, co ? to se pozná, že jsi neurotická a slaboduchá osobnost, asi tak, jako valná část voličů, kteří umožnili takové sortě lidí, dnes sestavovat vládu....,

ps. Hop a je tu lidoTOP :-)))
hmmm, když se podívám na Knížete, tak Darwinova teorie o vývoji druhů tady sedla jak pr.d.e.l. na hrnec :-)))

kluci a holky "zmrdného teamu",pardon, chtěl jsem napsat "Modrého teamu" ale vlastně to první je přesnější, pozorujete jak bradavice na Nečasově svazáckém rypáčku začíná růst????:-))) a Kníže má čím dále tím větší problém, aby mu "prostý lid vůbec něco rozuměl ??? To je ale "Hic parta"....:-)))

srandy bude ještě kopec, co kopec, hora srandy, co hora srandy, velehora, ...:-))))

pro "mm" a už se tak nečerti, nebo tě trefí a bude o jednoho klauna méně...:-))
Re: Bohuslava Sobotku posedl duch Milouše Jakeše
(mm, 23.6.2010 20:35:56)
Odpovědět
Ha.ha.ha. Na to, aby mně tekly nervy pro hloupého Sobotku má dost roků. Můj mladší syn je o deset let starší než Sobotka. Komu tečou nervy jsi ty, ale to je tvůj problém, měl jsi používat vlastní rozum a nenechat se nachytat na hloupé sliby.
Re: Bohuslava Sobotku posedl duch Milouše Jakeše
(Jakub N., 24.6.2010 16:50:23)
Odpovědět
mm už se nedivím vašim hloupým nápadům,když jste tak starý.V tom případě vše odpuštěno.Demence je neléčitelná.
Re: Bohuslava Sobotku posedl duch Milouše Jakeše
(xyz, 23.6.2010 17:02:27)
Odpovědět
Ono je nejlepší na toho hňupa ,,ferdu " nereagovat. Tento oranžový vstekloun za to nestojí...
Re: Bohuslava Sobotku posedl duch Milouše Jakeše
(ferda, 23.6.2010 17:19:14)
Odpovědět
"xyz" = "Blb z Horní dolní" č. 2 ? :-)))

jak tak pozoruji, vy by jste svým počtem "Blbů" vystavěli i velkoměsto :-)))) a nad ním bude hrdě vlajka s modrou strakou vlát a na ní heslo : krást! krást! krást! :-))))

ps. dobrý neee? líbí se vám to ? mně docela ano,.... župmičky, jenžto hoříte modrým, metanovým plamínkem :-))))
Re: Bohuslava Sobotku posedl duch Milouše Jakeše
(Katsanson, 23.6.2010 22:45:20)
Odpovědět
Správně, je to vůl.
Re: Bohuslava Sobotku posedl duch Milouše Jakeše
(ordoš, 23.6.2010 23:25:59)
Odpovědět
Nejsem voličem ODS,většinu života jsem žil v komunismu.Pamatuji 50léta.vnímám současnou politiku.Ale vaše argumenty ,kdo krade jsou liché,kradli společně dle situace,jak ODS,takˇˇCSSD.Miloš Zeman si rozumněl s panem Klausem.Privatizací to začalo až dodnes,kdy se začíná inventůra.Ne všechno zavinila světová krize.Pan Paroubek přechytračil sám sebe,tím,jak zbytečně shodil vládu a nepřistoupil na trmín před.voleb.ODS parta,kolem Béma atd,dlouhé povídání,ale vaše nadávání není argumentace,tudíž škoda slov.Kdo nechce nepochopí.
Re: Bohuslava Sobotku posedl duch Milouše Jakeše
(Krystýna K., 24.6.2010 16:55:10)
Odpovědět
ordoš,já a se mnou mnoho lidí kvitovalo,že shodil vládu,protože vládnutí Topola už se nedalo vydržet.Kdyby byl dál,tak jsme byli dávno jak v Řecku ještě hůř.Takže Paroubek nás vlastně zachránil.Jen si vzpomente co se tehdy dělo!Nedalo se na to dívat.Paroubek byl v opozici a udělal to nejlepší co mohl.Že jsme byli v EU na řídícím místě nebylo tak důležité.
Re: Bohuslava Sobotku posedl duch Milouše Jakeše
(Davidan, 25.6.2010 9:22:03)
Odpovědět
No tak se radujte. Sobotku popadl duch Jakeše. Vodrážku určitě ne.
Ale ti vaši milovaní Babinští vám připravili lahůdky, milí blbci volící koalici:
Experti ODS, TOP 09 a Věcí veřejných, kteří vyjednávají o budoucí podobě zdravotnictví, doporučují navýšení poplatků za lékařské vyšetření u praktického lékaře a ambulantního specialisty ze současných 30 na 50 korun. Podle TOP 09 by se měla zvýšit i platba za pobyt v nemocnici z 60 na 100 korun a o deset korun, na stokorunu by se měl zvednout i poplatek za návštěvu pohotovosti.
Hosana, hosana, modří věřící.
Re: Bohuslava Sobotku posedl duch Milouše Jakeše
(jorkšír, 23.6.2010 7:25:05)
Odpovědět
Jestli je tento nadpis v reálu to asi nikdo neví,ale jako velmi pravděpodobné se jeví to,že tento socialistický výtečník jako Milouš Jakeš dopadne sám.
Odstaven z politiky,v opovržení,zapomenut.
Re: Bohuslava Sobotku posedl duch Milouše Jakeše
(berg, 23.6.2010 19:36:33)
Odpovědět
ale to je hezké né? když se chvilku ještě bude konstruktivně zubit, tak bude furt sranda, ale potom asi příjde ještě těžší váha než puchejř a ti čekatelé na pečené holuby budou zase vítat vůdce
Re: Bohuslava Sobotku posedl duch Milouše Jakeše
(U.Jurgenes@sezna.cz, 23.6.2010 8:36:06)
Odpovědět
Štrajt je blbec...
Re: Bohuslava Sobotku posedl duch Milouše Jakeše
(press, 23.6.2010 9:02:42)
Odpovědět
No tak na tebe nemá...
Re: Bohuslava Sobotku posedl duch Milouše Jakeše
(pavjan, 23.6.2010 10:22:41)
Odpovědět
Jurgenes je blbec.
Re: Bohuslava Sobotku posedl duch Milouše Jakeše
(Modre jelito, 23.6.2010 9:01:29)
Odpovědět
Co si budem namlouvat,nejveci MLUVKA je "dinosaurus" Necas. Ten dokazal placat si jatra ve snemovne cirka pet hodin o nicem prej v zajmu veci. Byly to obstrukce a media to prehlizej.
Re: Bohuslava Sobotku posedl duch Milouše Jakeše
(ks, 23.6.2010 9:18:47)
Odpovědět
Jakou to souvisí se Sobotkou z ČSSD? Nečas je člen ČSSD? Sobotka je názorný příklad, že starého psa nové kousky nenaučíš. Roků má sice málo, ale je starý politický matador, které se nic nového nenaučil a staré nezapomněl. Stejný případ jako Paroubek. Nestačí jen změnit barvu. Místo rudých komunistů jsou oranžoví, jinak je vše při starém.
Re: Bohuslava Sobotku posedl duch Milouše Jakeše
(Kamil L., 23.6.2010 10:02:34)
Odpovědět
ks.kdybys měl takovou úroven jakou má Sobotka,tak si můžeš gratulovat.Je to neslušnější člověk v politice,je chytrý a slušný.Jenže to se u nás ted nenosí.Právě proto to prohrává ,manipulanti,lháři ho šikanují a budou to dělat tak dlouho,až ho vyštípou.Ti dobří musí z kola ven.Oni si vezmou k sobě jen kdo jim kýve a jde jim do krámu.Bohužel žijem pod mafií to mi nikdo nevymluví.Vidíme to jak se máme čím dál víc.Na nic nejsou peníze,komunisté měli na vše.Na studia vysokoškoláků,ve zdr.se nemuselo platit,všichni měli práci atd.To chtěla CSSD Paroubek a Sobotka a proto je mafie a hloupí voliči vyřadili.Bohužel je to chyba pro většinu lidí této republiky.Běžte se vycpat s Jakešem,Sobotka s ním nemá nic společného.
Re: Bohuslava Sobotku posedl duch Milouše Jakeše
(pavjan, 23.6.2010 10:26:53)
Odpovědět
Ale to je nemilé Kamile.
Kdyby měli všichni politici úroveň jako Bohouš Sobotka,tak tu dnes máme jen chleba na stírací losy.
(jorkšír, 23.6.2010 11:44:16)
Odpovědět
.Ty si samozřejmě myslíš něco ouplně jiného,a to jen proto,že jsi chodil sosat pivo za dvě kačky,když se nad tebou z tribuny naparoval zakrslý Paroubek na svých monstršou.
Re: Bohuslava Sobotku posedl duch Milouše Jakeše
(Jerry1, 23.6.2010 11:59:06)
Odpovědět
To Kamil L.: Naivní Kamile L. Nevím, jak jsi přišel na to, že B. Sobotka je ten nejslušnější v politice. Jeho projev, jeho face vypadá na tel. obrazovce docela přijatelně. Ale to je fabulace pro "obyčejné lidi". Jinak je to nejhorší slizký had, a o to horší, že had je ve skutečnosti suchý. Něco si k osobě B.S. zjisti, než ho budeš hloupě vychvalovat (např. z jeho působení na MF ČR). Je docela chytrý, to je pravda. O životě však nic neví, protože z fakulty ho strana vynesla rovnou do PS. O mnoha věcech pouze přesvědčivě mluví, to by mu také šlo. A ještě jedna otázka: kde by ČSSD vzala na socialistické hospodaření= rozdávání peníze? Jak hospodařila s veřejnými prostředky, předváděla 8 roků.
Re: Bohuslava Sobotku posedl duch Milouše Jakeše
(mm, 23.6.2010 12:38:29)
Odpovědět
Nestojím o to, být na stejné úrovni slušnosti jako Sobotka. Slušný člověk se nespojí s Paroubkem, nelže a nekupuje si luxusní byt z nezdaněných poslaneckých náhrad, čili z peněz daňových poplatníků.
Re: Bohuslava Sobotku posedl duch Milouše Jakeše
(berg, 23.6.2010 19:49:59)
Odpovědět
panenko skákavá, fakt ještě existují, co nezapomněli, jak jsme se měli dobře, to byla doba! na fšecko bylo a to ...no... jo to taky bylo a ne že ne
Re: Bohuslava Sobotku posedl duch Milouše Jakeše
(berg, 23.6.2010 9:35:06)
Odpovědět
souhlas, jsi jelito a ještě mimo mísu
Re: Bohuslava Sobotku posedl duch Milouše Jakeše
(xyz, 23.6.2010 11:38:33)
Odpovědět
modré jelito,a kolik toho naplácal generalissimus Paroubek, a mezi náma Sobotka, Zaorálek, Jandák,Rath...ti všichni se moc rádi poslouchají , tak si neotírej hubu o Nečase.Za to , že jste socánci v prdeli si můžete sami, protože to lhaní, co jste vypouštěli do etéru už vám nikdo nežral....
Re: Bohuslava Sobotku posedl duch Milouše Jakeše
(pavjan, 23.6.2010 10:48:28)
Odpovědět
Když někdo přizpůsobí pravdu tak, aby to vyhovovalo jeho zájmům, říká se tomu účelové tvrzení. Když někdo používá toto pořád a dokonce tomu začne sám věřit, má problém. Když někdo navrhuje špatná řešení jen proto, aby byl v opozici má rovněž problém. Toto postihlo socialistickou elitu a nezdá se, že by na tom chtěla něco měnit.
Re: Bohuslava Sobotku posedl duch Milouše Jakeše
(ooo, 23.6.2010 11:41:40)
Odpovědět
Socani nemůžou vydýchat,že už jedou druhou ligu. Při tom jejich naparování je pád na hubu o to tvrdší...
Re: Bohuslava Sobotku posedl duch Milouše Jakeše
(Hardy, 24.6.2010 21:25:02)
Odpovědět
Nejen to, prošustrovalo se cca 700 mil. na volební kampaň a nejsou peníze. I bývalý advokát CSSD Altner, kterému ČSSD dluží velké peníze, podal další žaloby, a to i na Paroubkův majetek. Pokud byli socani u lizu, soudy nikdy nerozhodly, nebo žaloby vrátily, nyní to bude zřejmě jinak.
Re: Bohuslava Sobotku posedl duch Milouše Jakeše
(mirax, 23.6.2010 13:07:59)
Odpovědět
No,třeba nebylo v ČSAD tolik zlodějů jak v ODS takže nejsou potřeba ani takové změny.
Re: Bohuslava Sobotku posedl duch Milouše Jakeše
(Lucka, 23.6.2010 13:29:16)
Odpovědět
Když píšeš takové bláboly, tak si to po sobě aspoň příště přečti. Pokud myslíš ČSSD, tak zlodějů tam je dost na to, aby to lidi už v kombinaci s těma jejich slibama pro blbečky konečně přestalo bavit. To se jim stalo, a teď kňourají. Sobotka ještě netuší, jak si s Paroubkem užije, kumpáni ho taky klidně podrazí. Ale v případě socanů - čím hůř pro ně, tím líp pro voliče, snad se v ČSSD tak snadno nevzpamatují....a bude od nich pokoj.
Re: Bohuslava Sobotku posedl duch Milouše Jakeše
(Lucka, 23.6.2010 13:30:37)
Odpovědět
P.S. jedině se omlouvám, pokud jsi to myslel ironicky...:-))
Re: Bohuslava Sobotku posedl duch Milouše Jakeše
(pravák, 23.6.2010 16:14:42)
Odpovědět
Duch M.Jakeše alespoň v novodobé politice již odešel.Jmenoval se M.Topolánek.Měli mnoho společných znaků.Za všechny bychom mohli uvést IQ.Pokud jde o Zaorálka,rozhodně neplatí, na koho "praví soudruzi" ukáží, ten musí z kola ven.Kde toto kádrování skončí? Nebude se jim třeba líbit člen kontrolního výboru, no tak si odhlasují jiného, nějakého povolnějšího nebo koupeného.VždyŤ s tím mají zkušenosti.Jako komunisti.Je zajímavé, že pro knížete je Zaorálek nepřijatelný (prý je příliš konfrontační)zatímco jeho místopředseda komunikuje s oponenty pomocí zdviženého prostředníčku tituluje své spoludiskutéry "kokoti" a má více než kladný vztah k alkoholu v pracovní době.I tihle soudruzi jednou prohrají volby a mohou být také kádrováni.Co potom budete říkat vy kovaní.Nejspíš, že to je prý návrat ke komunismu.
Re: Bohuslava Sobotku posedl duch Milouše Jakeše
(Vošic, 23.6.2010 16:29:41)
Odpovědět
Je potřeba se zaměřit na problémy,které nás všechny čekají a není to jen očista politických stran od pijavic,ale na politické stany byly a jsou doposud napojeny tasemnice,které škodí daleko více. Nová vláda a s ní celá nová PS bez rozdílu stran bude muset vyčistit byrokratické zatuchlé rybníky ,které jsou plné leklých ryb/ neproduktivních a zbytečných úředníků/ , ale hlavně státní a polostátní firmy od nenažraných ředitelů,kterí pobírají odměny aniž by měli odpovídající výkon. Poslední zveřejněný Janečka - ČT Současně se musí provětrat členové dozorčích rad těchto organizací,které jim odměny schvalují a při tom se chechtají voličům-občanům do xichtů. Měla by být jasně stanovena pravidla,aby si nemohli vedoucí pracovníci státních institucí a firem dělat ve mzdové oblasti co se jim zamane. Je to obrovské nebezpečí globalizace a zotročování občanů. Jsou trendy lobbistů prosazovat zákony,které umožňují soukromým a polosoukromým organizacím a neziskovkám kontrolovat a úkolovat občany. Pak to dopadá tak,že např. občan platí koncesionářské poplatky,platí daně ze které je ČT dotována a její zaměstnanci na nás kašlou a myslí si polibte nás..nás...Pánové klidně si žerte,ale nemlaskejte u toho a nedrážděte občany.Je potřeba reagovat na zoufalý stav ČT, zveřejnit všechny členy rady která odhlasovala v době krize nepřiměřené odměny a to vč. uvedení politické strany za kterou jsou dosazeni. Je nutno zvolit radu novou,která bude přidělovat odměny dle výkonu a ne dle jmen. Nebo už veřejnoprávní televize není veřejná a mohou si tam dělat co chtějí? Kdo rozmotá propletence ČT-Min.kultury-Ochrané svazy?
dělají si z nás ...
(dam, 24.6.2010 9:32:49)
Odpovědět
Problémy, očista polit. stran, šetření - utahování opasků? Jak dlouho nám bude trvat, než se probereme z letargie? viz dnešní Aktuálně:
Stát, jehož rozpočet svírá obří deficit, zaplatí za 25 let 5,5 miliardy korun, aby zajistil nocleh pro 240 zdravotních sester, postavil tříhvězdičkový hotel, bazén, parkoviště nebo informační centrum.
Pokud by ministerstvo obrany použilo 5,5 miliard jen na vyřešení bytové otázky středního zdravotního personálu, jehož ubytování je podle ministerské zprávy "v kritickém stavu", bylo by to stejné, jako kdyby sestřičky bydlely 18 let v luxusním pražském hotelu Hilton - bez jakékoli slevy, zato se snídaní.
Stavbu ubytovny, hotelu či bazénu ve vojenské nemocnici považoval kabinet Jana Fischera za natolik důležitou, že ji schválil ještě v pondělí před volbami 24. května s tím, že smlouva musí být podepsána nejpozději do týdne. Náměstek ministra obrany Martina Bartáka to stihl ještě den před otevřením volebních místností.

Stát přitom na stavbu ubytovny nemá. Půjčil si na ni prostřednictvím takzvaného projektu PPP (propojení privátního a státního kapitálu) a bude ji splácet 25 let průměrnou částkou 220 milionů. Při použití "Kalouskova přepočtu" na obyvatele tak Fischerův kabinet na sklonku svého úřadování zadlužil každého občana částkou přes 550 korun.
Karel Samec, mediální zástupce vítězného konsorcia Prague Military Hospital Concession upozornil, že z průměrné roční splátky je nutné odečíst asi 16 milionů, což by měl být příjem vojenské nemocnice z nájmu komerční části nového areálu - hotelu s podezmním parkovištěm.
I tak stát zaplatí za nové budovy za 25 let více než 5 miliard korun.
Investuje anonymní společnost
Výběrové řízení na stavbu ubytovny bylo navíc jen málo transparentní.
Tři ze čtyř zájemců byli vyloučeni a ministerstvo obrany se nakonec na ceně dohodlo právě s konsorciem Prague Military Hospital Concession. V rámci takzvaného PPP projektu má konsorcium ubytovnu nejen do roku 2014 postavit, ale potom celých 25 let provozovat.
Členy konsorcia jsou vedle stavebního podniku Metrostav neznámé firmy. V první řadě to platí pro akciovou společnost EC Property, která vznikla až tři měsíce po vypsání veřejné soutěže. Jejího vlastníka nejde určit, protože vydala pouze akcie na doručitele. Přesto má společně s bankou ČSOB projekt financovat, její šéf Tomáš Hardt řídí celé konsorcium.
Server iHNED.cz uvedl, že právě realitní firma EC Property je většinovým podílníkem v Prague Military Hospital Concession. EC Property je součástí čistě české investiční skupiny Redwood Capital.
Také správcovské firmy jsou neprůhledné
Akcie na doručitele má také firma Okin group, která bude v ubytovně zajišťovat údržbu, ostrahu a úklid. V obchodním rejstříku je jako stoprocentní vlastník uveden generální ředitel Michal Jelínek, to však nejde vzhledem k formě akcií ověřit. Okin group spravovala do jara 2010 na severní Moravě 44 tisíc bytů pro společnost RPG Zdeňka Bakaly.

Provoz ubytovny dostane na starost společnost Targa Management. Její irský vlastník Quinlan Nominees Limited nevyvíjí v mateřské zemi žádné viditelné aktivity. Samotná Targa spravuje pražský hotel Holiday Inn, který patří městské společnosti Kongresové centrum.
Jak rostla cena
K částce 5,5 miliardy za ubytovnu pro 240 zaměstnanců, hotel, bazén a další objekty se došlo postupným vývojem. Svědčí o tom podrobné vládní dokumenty, které má redakce Aktuálně.cz k dispozici.

Ústřední vojenská nemocnice zavrhla nejlevnější variantu, podle níž by šlo potřebné ubytovací prostory pronajmout. Běžná ubytovací cena se dnes v Praze pohybuje mezi 3 až 4 tisíci měsíčně. I když je třicetkrát levnější než v Hiltonu, odpovídá nákladům na ubytování zaměstnanců fakultních nemocnic.
Původní projekt na ubytovnu počítal se stavební investicí 750 milionů a ročními náklady na provoz ve výši necelých 40 milionů. Pak ale cena narostla.
Podle zjištění Aktuálně.cz zvýšené náklady projektanti zdůvodnili tím, že kromě ubytovny pro 240 sester a dalšího středního zdravotního personálu postaví ještě zmiňovaný tříhvězdičkový hotel s 240 lůžky pro návštěvníky pacientů a hosty vědeckých konferencí. V komplexu vznikne ještě konferenční centrum, pětadvacetimetrový bazén či parkoviště.
Do projektu pod názvem "Ubytovna personálu ÚVN, ubytovna hotelového typu a parkoviště" se nakonec dostala přestavba všech budov nemocničního komplexu, které přímo neslouží medicíně. Postaví se tak vstupní areál, informační centrum, služebna ostrahy a vojenská kaple.
Víc plavčíků a tunel
Loni v prosinci se cena stavby zvýšila na 960 milionů a náklady na provoz dosáhly téměř sta milionů ročně.
Ani ekonomická krize totiž nezabránila nárůstu cen stavebních prací, ani energií či vodného a platů. Zjistilo se také, že stavbu komplikuje nevyhovující geologické podloží. Zároveň si ministerstvo obrany vyžádalo lepší vybavení a služby, například nový tunel propojující podzemní parkoviště s nemocnicí, anebo vyšší počet plavčíků u bazénu.

Konsorcium bude provozovat ubytovací komplex 25 let a tak se zakázka dostala k ceně 2,6 miliardy. Soukromý partner bude zároveň inkasovat případný zisk z hotelové části, konferenčního sálu, restaurace a obchodních ploch, které může pronajímat.
Na 5,5 miliardy se projekt dostane, protože konsorcium bude financovat stavbu ze svého a stát bude 25 let platit úroky.
"Původně uvažovaná cena 0,8 miliard se týkala pouze výstavby kompletní nemovité infrastruktury. Zde k žádnému navýšení nedošlo," řekla Aktuálně.cz mluvčí ministerstva obrany Lucie Kubovičová.
Ministerstvo obrany tvrdí, že jedním z významných důvodů navýšení nákladů byla nutnost dodržení bezpečnostních standardů areálu. "Nezbytné je zabezpečení kompatibility bezpečnostních systémů s bezpečnostním systémem vojenského areálu, který je v současné době modernizován podle standardů NATO a dále veškeré potřeby sladit s požadavky na akreditaci Ústřední vojenské nemocnice," poznamenala mluvčí Kubovičová.
Janota: To je Bartákův kontrakt
Správce státních peněz, ministerstvo financí hodilo odpovědnost na miliardovou zakázku na ministerstvo obrany Martina Bartáka.
"Stanovení výdajových priorit v každém resortu je odpovědností příslušného ministra," uvedl v písemné odpovědi na otázky Aktuálně.cz Ondřej Jakob, mluvčí ministra financí Eduarda Janoty.

"Ministerstvo obrany navrhlo tento projekt jako svoji prioritu mezi pilotní PPP projekty, jako takový byl schválen vládou a po několik let připravován. Dohodnuté platby představují půl procenta celkového ročního rozpočtu," konstatoval mluvčí Jakob.
"Hovoříme-li o zadlužování, je třeba si uvědomit, že stát se každým svým investičním projektem zavazuje k dlouhodobým výdajům. V případě běžné zakázky na stavbu musí po jejím převzetí od dodavatele organizačně zajistit a financovat její provozování a údržbu. U PPP projektu stát platí podle toho, nakolik služby poskytované dodavatelem odpovídají dohodnutým parametrům," dodal Jakob.
Podle ministerstva financí nezahrnuje 5,5 miliard jen samotnou stavbu, ale zároveň i její údržbu, provoz, údržbu, vodné i stočné a generální opravu.
Ušetříme stovky milionů, tvrdí armáda
V oficiálních dokumentech ministerstva obrany, které má redakce Aktuálně.cz k dispozici, se konstatuje, že je metoda PPP pro stát výhodná.
"Nabídka Prague Military Hospital Concession je výhodnější o 269 milionů (10,1%) než tradiční veřejná zakázka," uvádí se v překládací zprávě pro vládu.
"První platba za vybudovanou infrastrukturu se navíc uskuteční nejdříve po 44 měsících," dodala mluvčí ministerstva obrany Lucie Kubovičová.
Ministerstvo si v oficiální zprávě pro vládu pochvaluje i to, že se Ústřední vojenská nemocnice díky této investici stane "nemocnicí s komplexní nabídkou nemocničních a vzdělávacích služeb poskytovaných ve vysoké kvalitě", a to pro pacienty, návštěvy, zaměstnance, klienty a účastníky vzdělávacích akcí.
Projekt podle ministerstva obrany "může pozitivně ovlivnit střední a vyšší podnikatelské prostředí v České republice, a to nejen v kategorii zdravotnictví, ale i v dalších segmentech podnikání".
Re: Bohuslava Sobotku posedl duch Milouše Jakeše
(Jenda, 23.6.2010 17:06:35)
Odpovědět
Vážený pane Streite. Již delší dobu mě přesvědčujete, že lidé vašeho typu by neměli pracovat ve sdělovací sféře.Skončil Paroubek, takže si hledáte další obět, čím budete nás prosté občany zase rezdělovat. Já sice Sobotku nemusím, ale myslím si , že k soužití potřebujeme řešit daleko důležitější věci, čemuž vy by jste měli přispět vašimi objektivnímy články.
Re: Bohuslava Sobotku posedl duch Milouše Jakeše
(ferda, 23.6.2010 17:25:54)
Odpovědět
Jendo,to by jsi chtěl po Streitovi hodně moc....
to je podobný, jakoby jsi chtěl, aby ho.v.n.o. nesmrdělo...:-))

Tak toho pisálká nechme páchnout dál, ale co horší, on těm některým mátohám tady, docela stále voní....:-)))
inu co, svůj ke svém, že ? :-))))
Re: Bohuslava Sobotku posedl duch Milouše Jakeše
(Hardy, 24.6.2010 21:19:56)
Odpovědět
Tak kluci proč to čtete, když je to tak blbé?
Re: Bohuslava Sobotku posedl duch Milouše Jakeše
(helštýn, 23.6.2010 17:19:43)
Odpovědět
Pro Ferdu,umíš něco jiného než být sprostý? Dýchá z Tebe duch totality,pokud víš co to je! Anebo máš to hulvátství vrozené.Pak Tě upřímně lituji!!!
Re: Bohuslava Sobotku posedl duch Milouše Jakeše
(ferda, 23.6.2010 17:51:06)
Odpovědět
....pokud neumíte relevantně argumentovat vůči příspěvkům, které se zde mnody vyskytují a jen na ně nenávistně reagujete, vy modrožumpy, tak jsem nabyl přesvědčení, že rozumíte jen sra.č.k.ám...... a tak jsem nabyl dojmu,že s některými z vás jinak komunikovati nelze :-))))

jedno přísloví říká: "koho svědí, ten se škrábe"

a vy,modré straky, se drbete, jen co je pravda :-))))

Hezký den a z klece ven, modrohnojíci :-))
Re: Bohuslava Sobotku posedl duch Milouše Jakeše
(Hardy, 23.6.2010 21:30:53)
Odpovědět
Myslím, že Sobotka se snaží být slušnější a vstřícnější n ež byl Paroubek a asi vyhraje i post předsedy po Paroubkovi, uvidíme. Hlavně, že je Paroubek pryč, vůbec se mi po něm nestýská.
Re: Bohuslava Sobotku posedl duch Milouše Jakeše
(Davidan, 23.6.2010 21:52:09)
Odpovědět
Zatímco v potopolánkovské éře došlo v ODS k popravám Langra, Bendla, Béma a k sebevraždě Blba z Horní Dolní,... napsal Streit, nevidíce pro les strom a ejhle, ono se líhlo jinak a jinde, že Dušane:
Policie odpouslouchávala i předsedu branně-bezpečnostního výboru, pana Vidíma. Ano, s ním mám pravděpodobně ještě větší problém, než s Langrem. Řeknu-li to kulantně, domnívám se, že někdy jedná v příkrém rozporu se zájmem občanů České republiky. A navíc, byl to právě on, o kom jsem dostal informaci, že nakoupil spolu se skupinou několika lidí obrovské pozemky kolem Prahy, které byly (nebo budou) záhy vyjmuty ze zemědělské půdy a určeny pro průmyslovou výstavbu. Obratem ruky lze na těchto spekulacích vydělat stovky milionů, možná miliardy korun.
http://www.lidovky.cz/praha-prodala-pozemky-nedaleko-dalnice-d1-vyrazne-pod-cenou-pof-/ln_domov.asp?c=A100621_103132_ln_domov_glu
Nepíšete ty článečky proti ČSSD, jen jako zástěrku sviňáren ODS?
Re: Bohuslava Sobotku posedl duch Milouše Jakeše
(mm, 24.6.2010 6:45:03)
Odpovědět
Informace ti dodalo propagační oddělení Lihového domu? Ha,ha,ha.
Re: Bohuslava Sobotku posedl duch Milouše Jakeše
(Hop09, 24.6.2010 13:31:16)
Odpovědět
To se směješ tomu, jaký jsi hlupák?
Re: Bohuslava Sobotku posedl duch Milouše Jakeše
(Stallker, 24.6.2010 8:56:50)
Odpovědět
Hezký článek. Přestože nejsem voličem ODS, posledních pár týdnů jim docela fandím. V zájmu objektivity bych si dovolil připomenout to, co již zde bylo minimálně jednou napsáno. Tato strana, přes svou nevalnou minulost začala určitý očistný proces. Od hlavy. To, co je popisováno v tomto článku, to není hlava, to je na komunální úrovni, to podle mého přijde na řadu zanedlouho. Možná si jen někteří radní uvědomili, že zanedlouho už nebude možné dělat takové prasárny beztrestně, tak to zařídili hned. Nemyslím si, že jim to projde…
P.S. Já nejsem podvodník, neumím v tom chodit, ale nedokážu pochopit dementnost zůčastněných. Jak může někdo na takové úrovni, když jde o tolik peněz, schválit prodej čehokoliv 2. června firmě, která vznikla oficiálně až 3. června? Takoví lidi si zaslouží zavřít za blbost a ne vydělat miliony…
Re: Bohuslava Sobotku posedl duch Milouše Jakeše
(Davidan, 24.6.2010 13:30:04)
Odpovědět
To je ODS. A bude. Jsou to jen samí takoví.
Re: Bohuslava Sobotku posedl duch Milouše Jakeše
(NN, 24.6.2010 13:49:57)
Odpovědět
Není to můj vlastní názor, pouze převzatý, ale sedí: ODS vyměnila několik tváří, aby mohla nerušeně pokračovat v přesouvání peněz od nejchudších k nejbohatším.
Ať žije denivelizace! Kalousek na hrad!!!
Re: Bohuslava Sobotku posedl duch Milouše Jakeše
(Kapr, 25.6.2010 7:58:11)
Odpovědět
Tak už dost a vypínám počitač, proto že. Patřím ke generaci a skupině lidí kteří na vlastní kůži poznali co je to vláda lidu a její kriminály. Vaše názory, vzájemné urážky a vytahování kdo je lepší demograt, nebo co, opravdu nutí vážení všeznalci k zamyšlení co by vaším názorům říkali ti lidé, kteří v dobách opravdového útlaku a politického teroru si odseděli mnohaleté těžké žaláře nebo dokonce položili život. Je mě z vášich rádoby moudrých a nadutých řečí, modří či oranžovi svazáci na zvracení.
Re: Bohuslava Sobotku posedl duch Milouše Jakeše
(Stallker, 25.6.2010 10:16:37)
Odpovědět
Nezoufejte pane, přispivatelé na tomto portále pravděpodobně nejsou reprezentativním vzorkem naší populace, chce se mi doufat, že ve skutečnosti jsme na tom lépe. A i přes vulgárnost některých dopisovatelů (anonymita umí své), jsou zde někdy k přečtení velmi zajímavé názory, odkazy a myšlenky. Jak levicové, tak pravicové…
Re: Bohuslava Sobotku posedl duch Milouše Jakeše
(George, 25.6.2010 22:31:07)
Odpovědět
Když se rozdávala hloupost a malost, autor článku hamižně šel několikráte. A vyplatilo se. Větší s...y jsem nečetl ani od krejčího Vasila.
Re: Bohuslava Sobotku posedl duch Milouše Jakeše
(jirka, 26.6.2010 16:52:39)
Odpovědět
Zabývejte se raději tou zrůdou, tím knížetem. V zahraničí na dovolené se mi smáli, kdeže jsme ho sebrali. Česky neumí, je hloupý jako štoudev, jeho předci jen odírali národ a díky penězům má možná nějaký cár o vzdělání. To je ostuda. "Politik" má má projev a nejen to že se div neskácí, ono mu ani není rozumět! To je charizma! To je úroveň. To Paroubek je proti němu myslitel. S kým ho máma měla?
Přihlášení uživatele
Jméno:
Heslo:

Zasílání upozornění
Články autora
Reklama