reklama
reklama

Tak už si hergot vyberte: Masaryk, nebo Havel a Schwarzenberg?!

Autor: Dušan Streit | Publikováno: 3.6.2010 | Rubrika: Politika
Ilustrace

 

Poznal jsem, že je tady spousta lidí, kteří podléhají bludu. Jsou to ti, kteří politiky rozřaďují do fanklubů jako popové hvězdy. Pak nepoznají, že ty žánry nejen nejsou slučitelné, ale jsou i v rozporu.

Politici toho často zneužívají, nevymezí se jednoznačně proti jinému pojetí světa a politiky, pokud by se měli dotknout jiné respektované ikony, zejména historických velikánů. A to přesto, že jinak salámovou metodou rozkládají jejich odkazy.

Je to velmi pokrytecké a zákeřné. Takto se například Václav Havel přihlásil k odkazu Tomáše Garriguea Masaryka. Vědomě se snažil, aby jej lidé chápali jako jeho nástupce. Přihlásil se k masarykovským atributům prezidentského úřadu, kdy funkci pojal jako postavu nadstranickou, která se místo na prosazování konkrétního politického programu orientuje na obecnější filosofické a politické otázky a kdy se stylizoval do role mravní autority s mezinárodním přesahem.

Ve stínu obnovovaných pomníků TGM tak Havel skrýval, že nemá jeho vzdělání, že místo filosofie uplatňuje postmodernismus, místo vědy metafyziku a místo víry salónní levičáctví a elitářské mudrování. Vrcholu to dosáhlo při jeho trapné roli „humanitárního bombarďáka“. Zásadní rozdíl je také v charakteru. Zatímco Masaryk byl chlapsky přímočarý (viz hilsneriáda), Havel byl tajnosnubný okopávač kotníků (viz neadresné kritiky namířené proti Klausovi).

Zmiňovat Masaryka v souvislosti Havlem by bylo jeho urážkou. Masaryk by Havla vypráskal jezdeckým bičíkem. Vždyť tento kosmopolita-pozér podrývá samotnou existenci státu, který Masaryk vydupal ze země. Je to národní masochista Havel a jeho následovníci, kteří Masarykovo dílo rozvracejí. Není většího antagonismu!

Mezi ty, kteří zneužili globalizace a posloužili jako prostředek k demontáži státu, patří i trojští koňové, které všechny Havel vysadil v lůně domácího nepřítele. Jsou to mezi všemi: Vondra, Kocáb a Schwarzenberg. O tom posledním jsem psal zde: "Fenomén Schwarzenberg – epochální cesta do předminulého století".

Než tuto záležitost po reakcích na zmíněný článek ještě rozvinu, chtěl bych k Havlovi nadto dodat, že se mu podařilo svým blátivým myšlením infiltrovat Univerzitu Karlovu, zejména Fakultu sociálních věd a hlavně obor antropologie, který je zaneřáděn pavědou podle Grofa a Neubauera, jež neměla obdoby ani za komunistů. Jde o devastaci myšlení, oceněnou i Bludným balvanem, která tak vychovává mladé oběti tohoto úpadku.

A teď ke Schwarzenbergovi. Osobně bych neměl problém jít s ním na pivo. Není ve mně žádná zášť, může to být sok, kterého by bylo možné si vážit. Dokonce jej chápu v jeho rodinné anamnéze. A jednoznačně věřím i tomu, že on se do vlády necpe, aby si majetkově přilepšil.

Zajímavé byly reakce na můj předchozí článek. Opominu ty duše naivní, které si Schwarzenberga idealizují jako někoho mezi Karlem Gottem a princeznou Dianou. Jejich popartové vidění světa jim neberu. Ti ostatní se však rekrutují výhradně z nostalgiků po Rakousko – Uhersku. Dnes to schovávají za mlžnou clonu Evropské unie.

Ale pozor! To byla pro český národ doba temna. Doba českých služek a podkoních. Je třeba natvrdo říci – to, co oni nepřiznávají otevřeně -, že tyto reminiscence zákeřně podrývají nejen základy našeho státu, ale i Masarykovo dílo a smyl jeho života. A vysmívají se všem obětem, které za samostatný stát položily život. Žádné lavírování a havlovské náznaky zde nemají místo. Ten, kdo podrývá základy vlastního státu, který jsme zdědili, je vlastizrádce.

Nejsem žádný šovinista ani nacionalista. Žádnému státu neupírám stejný nárok. Jestli mě chtějí přesvědčit o konci národních zájmů, ať to zkusí vykládat Schwarzenbergovým kumpánům v Kosovu. Češi jistě nemají expanzivní choutky, jen vždy s menším či větším úspěchem museli tu svou hroudu hájit před nacionalismem cizím.

Na druhé straně si nemyslím, že bychom měli neustále čecháčkovsky vzývat nějakého protektora, který by se o nás postaral. Jsem dokonce přesvědčen, že nejlépe bychom to dokázali sami. A nebýt druhé světové války, nebylo by u nás ani komunismu a patřili bychom k nejvyspělejším státům světa. A to nejen v hokeji :)

A musím vyvrátit ještě jeden falešný argument, že druhou světovou válku nevyvolal revanšismus zaměřený proti výsledku první světové války, ale jen německý nacionalismus. Jako by šlo oba faktory oddělit. I samostatné Československo bylo přece důsledkem první světové války, a proto bylo napadeno. Takže návrat do předminulého století je pro Čechy fatálnější než návrat do minulého století, kdy byla ustavena novodobá státnost, a to přes všechny komplikace. To za prvé.

A za druhé, Německo přece bylo v první světové válce součástí Centrálních mocností. A svou roli hrál také pangermanismus, jazykově (nejen!) kompatibilní s Rakouskem. Třetí říše a NSADP kooptovala tuto ideologii. Takže pangermanismus hrál roli v obou světových válkách.

Jen blázen může českému vlastenectví nasazovat oslí hlavu nacionalismu a klást jej naroveň německému nacionalismu a nacismu. V tomto nepochopení mají zdroj všechny ty hloupé iluze o zářné budoucnosti v lůně EU.

Už dnes jsou národní státy oslabeny natolik, že čelit v našem koutě Evropy neopangermanismu bude obtížné. Zvláště tehdy, když nás v EU budou reprezentovat ctižádostiví popletové typu Havla a klanoví pragmatici typu Schwarzenberga.

reklama
3527 čtenářů | 22 komentářů | 
HodnoceníHodnoceníHodnoceníHodnoceníHodnocení
Tisknout článek Poslat článek e-mailem
Vaše hodnocení: 

Zde můžete nastavit své hodnocení
Komentáře


Re: Tak už si hergot vyberte: Masaryk, nebo Havel a Schwarzenberg?!
(Davidan, 3.6.2010 3:03:05)
Odpovědět
Mně se, mně se, mně se,

mně se všecko zdá,

že pan Švarcemberk

o ústavu hrá;

mně se, mně se, mně se,

mně se všecko zdá,

že o konstituci hrá:

to obležení

nadarmo není,

to se časem svým

v robotu zrněni!

Mně se, mně se, mně se,

mně se všecko zdá,

že o konštituci hrá!



Škoda je těch časů,

když jsme povstali,

když jsme konštituci

ve snu dostali;

škoda je těch časů,

když jsme povstali,

že jsme my vás neznali:

měli jsme vás znát,

na fůru vás dát,

za hranice vyjet,

tam vás vysypat!

Škoda je těch časů,

když jsme povstali,

že jsme my vás neznali!
Karel Havlíček Borovský



Píseň Čechů r. 1850
Re: Tak už si hergot vyberte: Masaryk, nebo Havel a Schwarzenberg?!
(marko, 3.6.2010 8:13:56)
Odpovědět
Davidane, co takhle se jít vycpat???
Re: Tak už si hergot vyberte: Masaryk, nebo Havel a Schwarzenberg?!
(marko, 3.6.2010 8:15:44)
Odpovědět
Pardon - vyspat?
Re: Tak už si hergot vyberte: Masaryk, nebo Havel a Schwarzenberg?!
(press, 3.6.2010 8:42:45)
Odpovědět
Davidan - pako...
Re: Tak už si hergot vyberte: Masaryk, nebo Havel a Schwarzenberg?!
(Davidan, 3.6.2010 9:33:16)
Odpovědět
Tak jdi, co ti brání?
Re: Tak už si hergot vyberte: Masaryk, nebo Havel a Schwarzenberg?!
(onďa, 3.6.2010 8:35:14)
Odpovědět
hezké,p.Davidane.Krásná čeština i obsah-- no jó,K.H.Borovský.

článek dobrý...
Re: Tak už si hergot vyberte: Masaryk, nebo Havel a Schwarzenberg?!
(Lenka, 3.6.2010 9:04:07)
Odpovědět
Dušan Streit opět dokázal, že je hradní šašek. Článek nestojí za komentář. Slátanina.
Re: Tak už si hergot vyberte: Masaryk, nebo Havel a Schwarzenberg?!
(Lukáš L., 3.6.2010 11:26:14)
Odpovědět
Lenko,proč se zlobíš na Straita za pravdu?Jaká slátanina.Jsou tam prokazatelná fakta.
Re: Tak už si hergot vyberte: Masaryk, nebo Havel a Schwarzenberg?!
(Antek, 3.6.2010 11:53:53)
Odpovědět
Naprosto s Vámi souhlasím.Masaryk a Havel jak se mohl Havel s ním srovnávat to je troufalost nebetyčná
Re: Tak už si hergot vyberte: Masaryk, nebo Havel a Schwarzenberg?!
(Hardy, 3.6.2010 19:51:22)
Odpovědět
Lenko, proč to komentuješ, když to nestojí za komentář?
Re: Tak už si hergot vyberte: Masaryk, nebo Havel a Schwarzenberg?!
(Hugo, 3.6.2010 12:03:23)
Odpovědět
Pan Streit má pravdu.jeho rozbory a úvahy jsou naprosto relevantní,věcné, ač tvrdé.S těmihle názory by naše republika měla vyšší morální kredit. Za současných pop-politiků se můžeme rovnat jen opravdu Švejkovi.Dobří,ale nanapravitelně notoricky blbí.
Re: Tak už si hergot vyberte: Masaryk, nebo Havel a Schwarzenberg?!
(ferda, 3.6.2010 13:49:13)
Odpovědět
....., jsem překvapen, musím přiznat, že mile,:-))

článek je vyvážený, argumentačně velmi silný !

ps. ještě chvilku, a budu si muset o autorovi pozměnit svůj osobní názor......:-))
Re: Tak už si hergot vyberte: Masaryk, nebo Havel a Schwarzenberg?!
(Hardy, 3.6.2010 19:53:19)
Odpovědět
Ferdo, neuvěřitelné, poprvé s tebou i souhlasím.
Re: Tak už si hergot vyberte: Masaryk, nebo Havel a Schwarzenberg?!
(NN, 3.6.2010 12:07:42)
Odpovědět
Jeví se mi, že autor trpí chorobnou nenávisti k Havlovi, měl by se léčit. A že Schwarz nešel do politiky pro peníze? To ani Stalin a Hitler! Ona totiž chuť moci postihla nejen Klause.
Re: Tak už si hergot vyberte: Masaryk, nebo Havel a Schwarzenberg?!
(Lojza z paseky, 3.6.2010 14:14:13)
Odpovědět
K jednomu odstavci takto znějícímu:

Ale pozor! To byla pro český národ doba temna. Doba českých služek a podkoních. Je třeba natvrdo říci – to, co oni nepřiznávají otevřeně -, že tyto reminiscence zákeřně podrývají nejen základy našeho státu, ale i Masarykovo dílo a smyl jeho života. A vysmívají se všem obětem, které za samostatný stát položily život. Žádné lavírování a havlovské náznaky zde nemají místo. Ten, kdo podrývá základy vlastního státu, který jsme zdědili, je vlastizrádce.
Toto míní pan Streit.


K tomu snad dodati, že i Tomáš Masařík byl pro zachování Rakouské monarchie. Do jisté doby.
Můj děd z otcovy strany byl rakouský oficír, zúčastnil se mnoha bitev světové války, posléze jako legionář pobil mnoho bolševíků, patřil mezi onu partu, která se dostávala zpět přes Japonsko. Potom byl štábním kapitánem československé armády. Veliký český vlastenec. Psal vlastenecké divadelní hry, maloval vlastenecké obrazy. Až vláda národní fronty po pětačtyřicátém z něho udělala doživotního vrátného. Na Rakousko nedal dopustit. Babička z otcovy strany - dcera Schwarenbergského podlesního mi do své smrti ukazovala parte, které jejím rodičům zaslala „paní kněžna“ po úmrtí starého pána (Schw.) Ani ona nedala na Rakousko dopustit.
Děd z matčiny strany byl podruhem, absolvolval tři roky světové války, vrátil se bez oka a bez ruky. Taky kapku nadýchal yperit. Dostal za to trafiku (tu skutečnou, nikoliv ministerstvo). Nedal na Rakousko dopustit. Babička z matčiny strany byla ze šestnácti dětí, v pěti létech osiřela a od té doby pracovala jako děvečka na statku, později šla na službu do Vídně. Odtud se vrátila, když jí přišla zpráva, že František (její milý, můj děd) se vrátil z války. Z té trafiky si ušetřili na dům. Němci jim ho nechali, Češi jim ho sebrali. Na Rakousko nedala dopustit.
Všichni prarodiče mi říkali - byl to těžký život (bodejť ne, prožili dvě světové války), ale za Rakouska, kdo nebyl flákač a chtěl pracovat, měl se dobře.
A věřte nevěřte pane Streite, já dám více na mínění lidí, z jejichž krve pocházím, kteří v té době žili, nežli někoho, kdo v duchu bolševických učebnic hovoří o době temna.
To není žádná nostalgie, to je svědectví lidí, kterým věřím.
Re: Tak už si hergot vyberte: Masaryk, nebo Havel a Schwarzenberg?!
(Jeeves, 3.6.2010 19:19:32)
Odpovědět
Jasně! Nebylo to žádné "prohnilé mocnářství". Státní aparát šlapal jako hodinky. Nový stát byl jen plynulým pokračováním. Ovšem bez "ošklivé" šlechty. Diskreditací a vyvlastňováním se nový stát připravil připravil o morální vzory a hned se začaly prosazovat typické české vlastnosti průměrného plebejce, jimž se najednou otevřel prostor. Bezcharakterní "vyčůranost", viz aféry prvorepublikových stran a závist a nenávist vůči bohatým, viz úspěchy komunistů. Dovolím si tvrdit, že Masaryk otevřel dveře k pozdějšímu marasmu, který trvá dodnes. Pro moji babičku a dědu, kteří vyrůstali za monarchie byla sebemenší nekázeň, nebo krádež nemyslitelná. U pozdějších generací tento odpor již evidentně slábnul...
Re: Tak už si hergot vyberte: Masaryk, nebo Havel a Schwarzenberg?!
(Apollo 21, 3.6.2010 14:55:42)
Odpovědět
Takovoudle slátaninu už jsem dlouho nečetl.Jak mi vážený pane vzdělanče vysvětlíte, že monarchie na celém světě jsou daleko stabilnější než republikánské vlády. Není něco shnilého ve státě dánském ???
Re: Tak už si hergot vyberte: Masaryk, nebo Havel a Schwarzenberg?!
(kapej, 3.6.2010 19:46:07)
Odpovědět
... mělo by se vyučovat na školách... díky.
Re: Tak už si hergot vyberte: Masaryk, nebo Havel a Schwarzenberg?!
(Alberto Kvěch, 3.6.2010 21:04:24)
Odpovědět
Tak co Kopejku.Co říkáš na úspěch tvého oblíbence Macha.Kvěch měl pravdu ,že.
Re: Tak už si hergot vyberte: Masaryk, nebo Havel a Schwarzenberg?!
(kapej, 4.6.2010 1:58:21)
Odpovědět
Pane Kvěchu, kdysi dávno jsme spolu a taktéž s panem Zajíčkem vedli diskuse na téma Lisabonské smlouvy a EU. Předpokládám, že i Vy i pan Zajíček si mé názory pamatujete - nejsem zastáncem kdejaké " hajzlbáby z Bruselu, která nám bude vládnout nejlépé " a za tím si stojím. Lidi, takové eurohujery jako jste vy, považuji já za zrádce národa a vlasti v tom nejzákladním slova smyslu a za tím si také stojím. Pan Mach nebyl mým volebním " koněm ", myslím, že se ve volbách naše pravicová média a nevyváženost předvolební kampaně vypomstila na paní Bobošíkové a za tím si taky stojím. Ostatně - ODS slovy pana Nečase z poslední debaty mezi ním a panem Paroubkem, zdaleka tak nepodléhá " úletům " jak rychle do eurozony a k přijetí Eura... pan Nečas přímo řekl, že je třeba počkat, až si země eurozony vyřeší vlastní problémy... Taktéž předpokládám, že pan Nečas bude velmi poslušným " koněm " pana prezidenta Klause, proto, neradujte se. Takže, asi jste moc neposlouchali a nezvažovali, o co všechno se nyní hraje. Nic není ani bílé a ani černé - ODS nevyhrála a VV nyní ustupují značně ze svých volebních proklamací. Opět to bude strana na jedno použití tak, jako zelení. A vůbec ... Jestli na těchto stránkách je někdo demagog, tak jste to Vy osobně a přitrubujeme Vám sám velký Dan z Moravy, co čeká na samostatné Moravské království s císařem pánem z Bruselu ( nebo že by vzal za dostatečné pana Schwarzenberga je také možné ).
Re: Tak už si hergot vyberte: Masaryk, nebo Havel a Schwarzenberg?!
(mirek, 23.6.2010 13:40:58)
Odpovědět
Streit hloupej nejste ale totalní českej a zavistivej blb kterej ted muže psat a mluvit a nic se mu nestane.Pomlouvaš lidi kterým nemužeš čuchnout ani k zadku víš sam jak to měl Havel těžke pototalitním režimu dělat presidenta kde měl lidi kteří mu kazaly co smí a nesmí a nevěděl co si muže dovolit .Ty bys neměl odvahu za totality bolševismu napsat jediný članek jak by stebouSTB zatočila a jemu budeš něco vyčítat .Ja jsem jen obyčejný dělnickej chartista a přišel jsem sním jednou do styku obyčejný člověk pan Havel ne namyšlenej pomlouvačnej hnup jako TY sice pak mu namluvily Dašu a to byla chyba po druhe do toho neměl jít ale politikum vyhovoval i bolševikum v jiných stranach.Pan Schvarzenberg at je jakej je ale těžit prachy tam nešel na každeho se něco najde jsme češi a po bitvě je každej general.Ani jeden zvas Masaryka nezažil a jen kecijakej byl dobrak a hlavně čech a sami tady s EU už aby jsme měly euro a hodně rychle do evropske unie s holím zadkem děte do hajzlu .Streite přal bych Ti křížovej vejslech u STB a všechny bys naprašil
Re: Tak už si hergot vyberte: Masaryk, nebo Havel a Schwarzenberg?!
(mirek, 23.6.2010 13:52:43)
Odpovědět
ještě bych chtěl dodat podívej se do CIBULKOVEJCH spisu to je lidí 2 velke knihy a co řadek 1cm to jeden člověk samej udavač a bonzak vas tam je .Jenže lidi ani stud nemaj a ještě pomlouvaj a pak ne jeden člověk mi říkal za to muže Havel NE mi si zato mužem sami jak se o nas ve světě mluví co čech to zloděj a špatný člověk
Přihlášení uživatele
Jméno:
Heslo:

Zasílání upozornění
Články autora
Reklama