reklama
reklama

Nečas: Mladším generacím musíme připomínat pojmy jako je vlast, vlastenectví a hrdinství

Autor: Lukáš Petřík | Publikováno: 30.5.2010 | Rubrika: Rozhovor
Ilustrace

Lídr ODS Petr Nečas ještě před volbami odpověděl na otázky ParlamentnichListu.cz. Stejné otázky dostal i předseda ČSSD Jiří Paroubek. Otázky v požadovaném termínu nezodpověděl.

Volební lídr ODS Petr Nečas si postěžoval na vedení kampaně ČSSD. Podle něj Jiří Paroubek používá lživé argumenty a vše se snaží podřídit tomu, aby sestavil vládu a stal se premiérem.
"Navíc je politikem, který není schopen dodržet žádnou dohodu a mění názory ze dne na den," hodnotí svého největšího soupeře Nečas v rozhovoru pro ParlamentniListy.cz.

Co oceňujete na svém soupeři Jiřím Paroubkovi?

Jiří Paroubek dokázal sociální demokracii vytáhnout nahoru z období neúspěšného předsednictví Stanislava Grosse. To byl svého času nepochybně politický úspěch.

Co Vám na něm naopak nejvíce vadí?

Jiří Paroubek vnesl do české politiky nebývale agresivní politický styl, založený na lživých útocích a osobní konfrontaci. Pro uchopení osobní moci učiní vše. Neváhá veřejně lhát, že ODS chystá zpoplatnění léčby nemocí, výpověď bez udání důvodu, privatizaci zdravotních pojišťoven a důchodů nebo školné za 30 000 korun.

Podobnou lživou propagandu použila ČSSD poprvé před čtyřmi lety v kampani ODS minus. Navíc je politikem, který není schopen dodržet žádnou dohodu a mění názory ze dne na den. Shodil vládu uprostřed českého prostřednictví, což na rozdíl od od evropských zemí ocenila pouze Moskva. Zrušil předčasné volby. Podpořil protideficitní Janotův balíček, aby ho vzápětí rozcupoval. Podpořil změkčený státní rozpočet, aby ho vzápětí vzápětí ničil předvolebními úplatky. Zkrátka je nevypočitatelný partner pro jakákoli jednání.

Jaký je podle vás největší problém současné ODS?

ODS v současné době musí získat větší důvěryhodnost. Některé kroky z průběhu posledního roku nebyly přijímány veřejností pozitivně, což se odrazilo postupným poklesem přízně voličů. Stali jsme se pro řadu lidí nečitelní, zklamali jsme je.

Není možné, aby chod strany ovlivňovali lidé, nemající žádný politický mandát, a hájili tím v první řadě svoje osobní zájmy. S tímto problémem se potýká většina starých, nových i staronových stran, které se nyní pokrytecky tváří, že tyto problémy má pouze ODS.

Na rozdíl od nich však máme vůli naše vnitřní problémy řešit a přesvědčit veřejnost, že to myslíme vážně, když hovoříme o novém startu a změně zaběhnutých kolejí uvnitř ODS. Fakt, že část voličů odešla k menším politickým stranám, však na druhé straně může znamenat vládu Jiřího Paroubka. Proto žádám tyto voliče znovu o důvěru, protože cena za „vytrestání" ODS v těchto volbách může být až příliš vysoká.

Kdo by byl vhodný příští prezident ČR?

Na půdě ODS jsme zatím oficiálně o kandidátovi na post prezidenta nehovořili. Proto mohu v současné době sdělit jen svůj osobní názor, že vhodnou osobou je nepochybně současný předseda Senátu Přemysl Sobotka. Jsem přesvědčený, že by veřejnost ocenila jeho civilní, klidné a seriózní chování v tomto úřadu. Rozhodně veřejnost nepolarizuje a nerozděluje takovým způsobem, jako jiný kandidát, o kterém se dnes hovoří, Jiří Paroubek.

Podporujete přijetí eura, i když je v současnosti většina občanů ČR proti?

Stále platí to, co říkáme dlouhodobě. Přijetí eura budeme prosazovat tehdy, kdy to bude pro naše občany výhodné. Přínosy k eurozóně musí převýšit jeho nevýhody. V současné době se situace dramaticky změnila. Eurozóna je v největší krizi od jejího vzniku. Nejcitelnější ránu jí zasadily vážné ekonomické problémy Řecka a je vidět doslova přímém přenosu, jak vypadají důsledky rozhazovačné politiky socialistických a populistických vlád.

Řecko nebylo první zemí na pokraji státního bankrotu a vážné problémy mají i další státy. Záchranné operace v řádech biliónů korun jsou vyvolány snahou zachránit euro, ovšem nikdo dnes přesně neví, jak tato situace dopadne.

My dnes musíme zvládnout naše veřejné rozpočty, ale ne primárně kvůli splnění podmínek pro přijetí eura, ale kvůli nám samým. V Evropě může po současných zkušenostech ochladnout zájem přijímat další země do eurozóny a nelze vyloučit, že problémy eura budou mít dlouhodobý charakter. Proto přijetí eura rozhodně není na pořadu dne.

Co pro vás znamená slovo vlast a vlastenectví?

Velice mě mrzí, že se tyto pojmy z české společnosti pomalu vytrácejí. A připomínají se jen v souvislosti se sportovním kláním, jakkoli je to pochopitelné. Titul mistra světa v hokeji nemůže nikoho nechat chladným. Každý se v takovém případě sám tak trochu cítí vítězem a těší ho úspěch našich barev.

Já měl na mysli něco jiného. Především odkaz našich hrdinů z minulosti, když pokládali životy za naši vlast, rodiny, svoje děti. Dnes si ho připomínáme vyznamenáváním těchto veteránů - hrdinů a připomínáním jejich činů, ale myslím, že jsme jim ještě leccos dlužni. Především mladším generacím musíme pojmy jako je vlast, vlastenectví a hrdinství ve větší míře vysvětlovat a připomínat.

Měl by o českém rozpočtu rozhodovat Brusel, nebo český parlament?

Rozhodně jsem proti tomu, aby Brusel rozhodoval o národních rozpočtech. To už bychom rovnou mohli zrušit parlamentní volby a předat vládu nikým nevoleným bruselským úředníkům. Na druhou stranu souhlasím se zpřísněním rozpočtové politiky v evropských zemích a náš program jde tímto směrem.

Jaké máte politické vzory?

Za vynikající postavu politických dějin považuji Winstona Churchilla. Ve svých počátcích byl neúspěšným politikem. Byl odpovědný za masakr v Gallipoli za první světové války, který skončil tragédií britských a australských jednotek. Ve dvacátých letech byl neúspěšným ministrem financí.

Jeho hvězda začala stoupat za druhé světové války, kdy se projevil jako odvážný a rozhodný státník. Psal fascinující knihy a články. Měl mimořádnou psychickou a fyzickou odolnost.

Další takovou osobností je Benjamin Disraeli. Také se zpočátku nemohl dlouho prosadit, a když se stal ministrem financi, neuspěl s rozpočtem. Přesto se stal symbolem Velké Británie. Je dalším příkladem vytrvalosti, trpělivosti a houževnatosti.

Jaký je váš oblíbený alkohol a kolik sklenek s přáteli vypijete?

Příležitostně vypiji několik skleniček vína.

Související:
Deul Paroubka s Nečasem byl korektní, bez faulů
 

reklama
2114 čtenářů | 22 komentářů | 
HodnoceníHodnoceníHodnoceníHodnoceníHodnocení
Tisknout článek Poslat článek e-mailem
Vaše hodnocení: 

Zde můžete nastavit své hodnocení
Komentáře


Re: Nečas: Mladším generacím musíme připomínat pojmy jako je vlast, vlastenectví a hrdinství
(bohumir, 30.5.2010 10:04:36)
Odpovědět
Vaše slova o vlastenectví zní pěkně-tak proč jste hlasoval PRO přijetí Lisabonská smlouvy,Jste "bruselský" kašpárek.
Re: Nečas: Mladším generacím musíme připomínat pojmy jako je vlast, vlastenectví a hrdinství
(Pepan, 30.5.2010 10:19:01)
Odpovědět
To je nový druh vlastenectví - europolitní nebo kosmopolitní.
Re: Nečas: Mladším generacím musíme připomínat pojmy jako je vlast, vlastenectví a hrdinství
(olana G., 31.5.2010 16:38:53)
Odpovědět
At se Nečas nedělá směšným.Proč nepodporoval vlastenectví atd.dříve.Vždyt je tolik let ve vedení.Slibuje jak malý kluk před výpraskem,jen aby dostal koryto.Potom mu bude vlastenectví ukradené jako předtím.
Re: Nečas: Mladším generacím musíme připomínat pojmy jako je vlast, vlastenectví a hrdinství
(Janek, 30.5.2010 10:30:01)
Odpovědět
Nečas lže jako když tiskne,ODS zavinila současný mravní úpadek společnosti a povýšila zlodějnu,podvod a pohrdání zákonem na normu a leckdy na druh hrdinství.Také se račte dotázatí mladší generace na pojem vlastenectví,nastavíte si ihned zrcadlo dosavadní pravicové politiky.Tento humus byl právě včera posvěcen,a hloupostí,zlovůlí a touhou pijavic po ještě větším mamonu prodloužen k dalšímu kostrbatému životu.Čeká nás hrdinství,ustát toto vše pokud možno ve zdraví pane Nečasi.Máte mojí nedůvěru.
Re: Nečas: Mladším generacím musíme připomínat pojmy jako je vlast, vlastenectví a hrdinství
(antimodrák, 1.6.2010 6:08:26)
Odpovědět
Souhlasím a jen dodám, že je Nečas tak čestný, že nedodržuje slovo KDYŽ ODS PROHRAJE, ODSTUPUJI Z POLITIKY .To prohlásil v předvolebním boji.
Re: Nečas: Mladším generacím musíme připomínat pojmy jako je vlast, vlastenectví a hrdinství
(Krištov, 30.5.2010 10:42:04)
Odpovědět
Vážený pane Nečas, máte pravdu ještě připomínat, jak pod zákony vyrobené v parlamentu se kvalitně kradlo.
Re: Nečas: Mladším generacím musíme připomínat pojmy jako je vlast, vlastenectví a hrdinství
(Davidan, 30.5.2010 11:59:30)
Odpovědět
Už vidím, jak vzory hrdinství budou vrahové Mašínové a jim podobní, vzory vlastenectví Schwarcenbergové, Havlové a podobní vyčůránkové a vlast, to je přece pro ODS něco naprosto nesrozumitelného, protože jinak by ji nemohli zdevastovat tak, jak to udělali. Vlastí se možná ČR stane pro židy, kteří se sem stěhují z Izraele.
Nečas je slušně vypadající zrůda.
Re: Nečas: Mladším generacím musíme připomínat pojmy jako je vlast, vlastenectví a hrdinství
(Pepan, 30.5.2010 16:35:10)
Odpovědět
Však také Vámi vyjmenovaní čeští vlastenci již dostali odměny - bratři Mašínové zvláštní medaili od rusofoba Topolánka - rusofilního Kramáře, Scwarzenberkové za věrné služby císaři a Habsburkům statky českých pánů, V. Havel evropskou cenu K. Velikého za sjednocování Evropy
Re: Nečas: Mladším generacím musíme připomínat pojmy jako je vlast, vlastenectví a hrdinství
(jana, 30.5.2010 16:44:06)
Odpovědět
jasně, a když někdo projeví vlastenectví je v lepším případě prohlášen za nacionalistu či fašistu, každý projev lásky k vlasti, ve smyslu ne Lisabon, ne protěžování menšin atd. je nazývám rasovou nesnášenlivostí ( opačně to ovšem neplatí). Kde byl ten pán před volbami,že takhle nemluvil, nebo, podpořil Klause v jeho boji proti bruselské hydře ? Možná mi to uniklo.
Re: Nečas: Mladším generacím musíme připomínat pojmy jako je vlast, vlastenectví a hrdinství
(Ivar, 30.5.2010 17:44:46)
Odpovědět
To je geniální nápad, Nečasi! Už to známe z minulosti. Meresjev, Zoja Kosmoděmjanská, Pavlík Morozov, Fučík atd. Jenže úplně nejdůležitější je, abyste se vy, vrcholní politici, chovali jako lidé a ne jako hyeny. A nepodporovali bombardování vejci, rány pěstí a flaškami a další, jak jsme viděli nedávno. A netvrďte stále dokola, že agresivní politiku zavedl pouze Paroubek. Z těch letáků, které jsme dostávali v poště, kde jste Paroubka trapně zesměšňovali, pod úroveň, je mi ještě dnes na blití.A na závěr ještě dotaz: Jako příklad hrdinů máme např. uvádět prachsprosté vrahy Mašínovi?
Re: Nečas: Mladším generacím musíme připomínat pojmy jako je vlast, vlastenectví a hrdinství
(Daniel Makay, 30.5.2010 18:50:44)
Odpovědět
Pokrytec Nečas, který se pocelou dobu podílel na morální a ekonomické devastaci národa, hovoří o zodpovědnosti a rozpočtové disciplíně. Dovedu si živě představit jak bude řešit neřešitelné věci dluhové pasti. Určitě to, ale nebude řešit na úkor přebujelé byrokracie a nesmyslných zákonů, ale na úkor slušného občana, to si živě dovedu představit. A a´t hošani na nás hlavně nepříjdou s nutnými obětmi za vlast, to bych se jim s chutí vysmál. Jen si vzpomeňte pro kolik orwellovských zákonů tenhle "křesťan" zvedal ruce, včetně zelených karet a Lisabonské smlouvy.
Re: Nečas: Mladším generacím musíme připomínat pojmy jako je vlast, vlastenectví a hrdinství
(marko, 30.5.2010 19:50:34)
Odpovědět
Máte smůlu, vážení, váš milec Paroubek nepovede
naši zemi do oranžového ráje. To je daň za to
svinstvo, co tady způsobil a je to moc dobře.
A myslím si, že vy všichni tady něco chcete,
nevíte co, ale nedáte pokoj, dokud to nedostanete.
Re: Nečas: Mladším generacím musíme připomínat pojmy jako je vlast, vlastenectví a hrdinství
(Drak, 30.5.2010 22:42:12)
Odpovědět
Projevil ses svým příspěvkem, jako blbec, asi blbec budeš. Nazdar!
Re: Nečas: Mladším generacím musíme připomínat pojmy jako je vlast, vlastenectví a hrdinství
(Pytloun, 31.5.2010 21:56:17)
Odpovědět
Marko, tys byl poněkud opožděný vždycky a Tvůj Nečas je jen dočasně instalovaná figurka. Vždyť se Nečas strachy málem podělal do kalhot, když mohl ODS převzít poprvé a to po Klausovi, tehdy ji nepřevzal. Doufám, že jsem poněkud osvěžil Tvoji poněkud mdlou paměť, resp. pomohl jsem Tvé ctěné paměti. Vždyť Ty jsi Alzheimerův posthumus, Ty pravicová nádhero. Socana Paroubka nech na pokoji je politicky mrtvý, do mrtvol se nekope, to slušní lidé nedělají.
Re: Nečas: Mladším generacím musíme připomínat pojmy jako je vlast, vlastenectví a hrdinství
(marko, 1.6.2010 8:36:45)
Odpovědět
Pytloune, ty ale umíš uhodit hřebíček na hlavičku, máš to sice trochu popletený, ale to je u socanů normální, takže nazdar!
Re: Nečas: Mladším generacím musíme připomínat pojmy jako je vlast, vlastenectví a hrdinství
(anblbec, 1.6.2010 13:41:03)
Odpovědět
arko, jestli je tady někdo blbec, tak jsi to ty.Blábolíš o něčem , o čem nemáš ani páru, žiješ jen nenávisti. Jdi se léčit
Re: Nečas: Mladším generacím musíme připomínat pojmy jako je vlast, vlastenectví a hrdinství
(Pytloun, 3.6.2010 16:32:52)
Odpovědět
Marko, jednoznačně stojím za tím, co jsem řekl. Jestliže jsem něco popletl, pak mi to sděl. Trpíš asi mongolismem, užívej Antimongol, známý to italský lék. K socanům nepatřím, byl jsem poražen ve volbách jako volič ODS.
Re: Nečas: Mladším generacím musíme připomínat pojmy jako je vlast, vlastenectví a hrdinství
(Bic, 1.6.2010 21:21:43)
Odpovědět
Dalsi blby z ODS , MUSITE OPRAVDU MOC TRPET .Takovym jsou doporucovany me sluzby velky bic a maly dvur.Vrele doporucuji.Pokud nevyuzijete mych sluzeb uz navzdy zustanete hlupakem
Re: Nečas: Mladším generacím musíme připomínat pojmy jako je vlast, vlastenectví a hrdinství
(Hamlet, 31.5.2010 13:10:59)
Odpovědět
Tím myslí to jejich motto: "Nebát se a nakrást"?
a ještě kdybychom tak věděli kam směřujeme, co nás čeká, nějaká idea za čím jít, proč jít. Zatím je to vzduchoprázdno
Re: Nečas: Mladším generacím musíme připomínat pojmy jako je vlast, vlastenectví a hrdinství
(mirek, 25.6.2010 10:32:26)
Odpovědět
Ano mladým lidem se to musí připomínat protože o vlastenectví nemaj ani paru ale VY taky ne čtu vaše příspěvky jste zvyklí někomu skakat do trenek .Dřív němcum po valce jste nechaly zavírat lidi kteří za nas krvacely ve 2 světové a popravovaly je.Hanba vam po 1968 jste davaly nam zabrat pro vas byl politickej i malej kluk jen ste udavaly a znepřijemnovaly nam život vlezdoprdelstvím k rusum a bolševismu .Ted po 89roce jste se předvedly ted nevíte komu dřív skočit do trenek všem lezete do zadku nutí te sve zaměstnance učit se rusky -německy a snad i arabsky sami víte že v zahraničí se nikdo neučí česky. Davate ponaučení svejm dětem že vlastenectví nema význam ale jen zisk a o hrdinství víte prd jen pomlouvat lidi kteří pro naš stat něco udělaly.Naučily jste naši mladež jen podvadět a krast a hlavně nepracovat ale pro vas je to hrdinství a pro ně už taky .Vy se tady dohadujete kdo je lepší jestly ODS nebo ČSSD vždyt po 89 komunisti zustaly a bolševici naskakaly do všech stran.Všichni jsou stejnía proto nic se nezmění .Říkaj mi už mame a vy si nic nezaslouží te pro vas nam nezbyly peníze a davaj si bohate padaky a nam říkaj opatrně je krize pro nas zbyly jen EXEKUTOŘI vy hrdinove
Re: Nečas: Mladším generacím musíme připomínat pojmy jako je vlast, vlastenectví a hrdinství
(mirek, 30.6.2010 13:04:41)
Odpovědět
teda lidi co jste to za zbaběle skety Davidan -bis.atd samej vlezdoprdelistickej bolševik jsem nestranej věřím že ksč je vam mylejší ale že nas utlačovaly a braly si co libo vam nevadí Davidan je vul kterej osočuje lidi kteří něco znamenaj sam je nic -hovínko u =plotu a ten BIS by potřeboval tím bičem co tu ordinuje sam by bičem potřeboval přes tu vylízanou pr..l buzík.Dřív strachy držely hubu ted je svoboda slova tak jen z dalky uražet a pomlouvat ,sami pro stat nic neudělaly
Přihlášení uživatele
Jméno:
Heslo:

Zasílání upozornění
Články autora
Reklama