reklama
reklama

Máme tady velkou koalici už před volbami: Žlutou

Autor: Dušan Streit | Publikováno: 28.5.2010 | Rubrika: Politika
Ilustrace

 

Pro přítele socanů Babiše a proti Klausovi hlasovali za zdražování potravin a pohonných hmot, za nižší životnost našich motorů, za monokulturní prznění přírody a za naše příspěvky vyvoleným nejen KSČSSD, zelení a lidovci, ale také Íčko a spol.

Za ODS pro přehlasování prezidentského veta hlasovali tito poslanci: Jan Bauer, Pavel Bohatec, Zdeněk Boháč, Radim Fiala, Tomáš Hasil, David Kafka, Ivan Langer, Zdeněk Mach, Zbyněk Novotný, Jiří Papež, Miloš Patera, Jiří Polanský, Daniel Rovan, Pavel Suchánek, Lubomír Suk, Vladimír Šoltys a Jan Špika.

Pomohli tak socialistům a zeleným odblokovat záchrannou brzdu, kterou zatáhnul prezident Klaus.

A tak budeme stále vzorně plnit jakýkoliv nesmysl, který přijde z Evropské unie. Nebudeme se ohlížet ani na to, že v krizi, která k nám infiltruje právě prostředniczvím EU, budeme dobrovolně za účelem zisku vyvolených podnikatelů a na ně napojených politiků prodražovat pohonné hmoty. Doprava má multiplikační efekt, takže se promítne do všech výrobků.

Je až cynické, aby se na polích pěstovaly biosložky do spalovacích motorů, když svět trpí nedostatkem potravin. Jestliže tímto zničíme diverzitu naší temědělské výroby, staneme se navíc trvale odkázáni na dovoz potravin. O efektu těchto monokultur na přírodu a na jednotvárný vzhled polí ani nemluvím. Má to samozřejmě neblahý vliv i na živočišnou říši. A nechtěl bych být třeba včelou...

Navíc je veřejným tajemstvím, že energetická bilance pěstování a výroby biopaliv je negativní, stejně jako je tomu i u jiných „úsporných zelených“ módních bludů. Nehledě na to, že spalováním biopaliv se uvolňuje skleníkový plyn oxid dusný. A tak hlavní záminka pro přerozdělování našich daní a zvýšení cen padá, i kdyby celá ta klimatická fraška měla nakrásně něco do sebe. Nemá.

Musím vyjádřit zklamání, že ODS i po odchodu usvědčeného opovrhovalele předvolebními sliby Topolánka zůstává rozpolcená a oportunní. Návrat k tradičním hodnotám čitelné pravicové politiky se bohužel nekoná. S tím padá i autentický liberalismus založený na osobní a ekonomické svobodě.

A to je tragédie, protože nově vzniklé strany – TOP 09 a VV – tuto mezeru ani nemají v úmyslu zaplnit.

I když hlavním úkolem pro volby zůstává zastavit Paroubka, nelze přehlížet, že reálným vítězem tak či onak bude zelený pseudosocialismus – a to buď v tvrdém nebo měkkém balení.

Šťastnou ruku.

Napsáno pro http://www.blog.idnes.cz

reklama
2401 čtenářů | 22 komentářů | 
HodnoceníHodnoceníHodnoceníHodnoceníHodnocení
Tisknout článek Poslat článek e-mailem
Vaše hodnocení: 

Zde můžete nastavit své hodnocení
Komentáře


Re: Máme tady velkou koalici už před volbami: Žlutou
(Pepan, 28.5.2010 6:12:03)
Odpovědět
Pozdě bycha honit. A kdo by zaplatil za smluvně zasetou řepku zemědělcům 2-3 mld, kterou by mohli zaorat a rok úrody na polích by šel k čertu? Pan Klaus, Štreit ? Ta krtika je nějak pozdě.
Ne každý ODSák je lump, ale každý Lump je ODSák.....
(Strnad, 28.5.2010 23:41:06)
Odpovědět
Nečas stále opakuje, stále stejné fráze,straší bankrotem,nezaměstnaností,snížením mezd,důchodů!Dnes jsme se dozvěděli,že investice k nám klesly o padesát procent!!!!Takže po zrušení pobídek teď jdou na Slovensko,tvrzení Římana,že investoři přijdou i bez pobídek se ukázalo jaksi mimo!Kdo tedy může věřit slibům ODS,jmenovitě Nečase,že vytvoří 150 tisíc pracovních míst?Kde ti lidi budou pracovat?ODS je banda lhářů,zlodějů korupčníků,jejich vládnutí bylo vždy katastrofou pro naše hospodářství!Zmiňovat se o rekordném schodku je zbytečné.Pravicové teorie o nízkých daních,tím nižší nezaměstnanosti a příchodu investorů jaksi v praxi vůbec,ale vůbec nefungují!!!!!Selským rozumem je jaSNÉ,ŽE PODNIKATELÉ POTŘEBUJÍ HLAVNĚ ZAKÁZKY,TO VŠAK ODS a JEJICH SERVILNÍ,EKONOMIČTÍ poradci jaksi nechápou!!!!!
Re: Máme tady velkou koalici už před volbami: Žlutou
(karelm, 28.5.2010 7:02:45)
Odpovědět
Tak hoši konec srandy, už jsme si pohráli zabojovali o titul mistra české ligy.V reprezentaci však musíme táhnout za jeden provaz.Vzhůru do velké koalice,jen ta spasí Česko.
Bém chce jenom získat imunitu ....
(Suchopárek, 28.5.2010 23:12:44)
Odpovědět
Bém svou přítomností na kandidátce
ubere bezpochyby v Praze ODS hlasy těch voličů, pro které je naprosto nepřijatelný. On si to ale ve své nebetyčné pýše vůbec neuvědomuje. Jemu jde hlavně o imunitu, aby jeho kšefty typu Opencard zůstaly pokud možno nepotrestány. Strana, která mu posloužila jako výtah k moci, je mu v této chvíli naprosto ukradená.
Re: Máme tady velkou koalici už před volbami: Žlutou
(Jeeves, 28.5.2010 7:52:54)
Odpovědět
Klausovo veto by zničilo naše zemědělce. Prý. Ale doposud jsem čítával, jaký óóóóbrovský zájem je o řepkový olej všude okolo. Tak ať si ho těm dychtivým zájemcům prodají! Vyrábět umí kdejaký osel. To by se také mohli třeba poslanci usnést, pro pomoc našim zemědělcům, že si do nádrže musíme cpát řepu!
Re: Máme tady velkou koalici už před volbami: Žlutou
(Pepan, 28.5.2010 11:40:47)
Odpovědět
Nějak to otáčíte - řepka se nepěstuje kvůli zemědělcům (i když je to pro ně momentálně výhodné) ale kvůli zelené lobby v EU a u nás. Kdyby se ta řepka na zemědělcích nechtěla, tak by ji nezaseli.
Re: Máme tady velkou koalici už před volbami: Žlutou
(Jeeves, 29.5.2010 0:58:52)
Odpovědět
Pepane, z Vašeho příspěvku jsem poněkud zmaten. Zdá se mi, že jde o humor, ale nejsem si tím tak úplně jistý. Snad se shodneme na tom, že řepka, i cokoliv jiného, se pěstuje pro zisk a nikoliv na něčí rozkaz.
Re: Máme tady velkou koalici už před volbami: Žlutou
(Pepan, 29.5.2010 13:49:19)
Odpovědět
Víte co jsou to smlouvy? Víte že to zvyšování bylo dávno dohodnuto i když je to blbost v EU a pro krytí zvýšené výroby naplánovány plochy řepky navíc? Myslíte že jde vypěstovat řepku za týden? Mylíte že by tu zemědělci vyseli jen tak že se jim to možná vyplatí?
Re: Máme tady velkou koalici už před volbami: Žlutou
(Stallker, 28.5.2010 8:49:37)
Odpovědět
Vašich názorů si vážím, pane Straite, tentokrát bych si ale dovolil mírně odlišný vlastní názor. Alespoň v něčem. Pravda je, že když už do toho naši zemědělci investovali, mělo by se to dotáhnout do konce. Letos. Ale pravdou také je, že pokud EU záměrně zamlčela jisté negativní výsledky studií vlivu na životní prostředí biopříměsí do paliv, má naše budoucí vláda skvělou možnost nás opět zviditelnit. Možná to zní jako utopie, ale stačilo by omezit platnost tohoto zákona pouze do okamžiku, než budou spotřebovány příměsi vyrobené z letošní úrody. A pak vše ukončit s jasným vzkazem do Bruselu, že pokud a hlavně dokud budou vymýšlet takové pí…viny (omlouvám se za ten výraz, ale do Bruselu se hodí nejlépe), tak si to u nás budeme prostě dělat po svém. Zemědělci dostanou svoje, producenti také a navíc mají skoro rok na to, aby se přeorientovali na něco jiného a Brusel dostane jasný vzkaz, že nejsme jenom tupé ovce.
A co se týče zvyšování ceny potravin, neviděl bych to tak jednostranně. Roky se píše o velké zemědělské nadprodukci civilizovaného světa. Důsledkem jsou neskutečně nízké výkupni ceny pro pěstitele, které je nutné kompenzovat obrovskými dotacemi. Přebytky samozřejmě mohou být přesměrovány jako humanitární pomoc do třetího světa. S minimálními náklady. Teď někdo přišel na to, jak by si mohli zemědělci pomoci a začít trochu slušně vydělávat a to i bez cizí pomoci. Jenže produkce biopaliv zvýší poptávku a tedy i cenu potravin. Neviděl bych to jako problém u nás, rohlíky se stále dají koupit za 0,90-Kč, mléko za 11,- atd., spíše v tom třetím světě. Na ně by asi zbylo podstatně míň… Můj osobní názor: do některých afrických zemí se humanitární pomoc posílá ve velkém už více než dvacet let. To je jedna dospělá generace. Nebylo by lepší naučit je postarat se o sebe sami? …nebylo, protože by na nás přestali být závislí a spousta mocných tohoto světa by se nemohla chlubit tím, jací jsou humanisté.
A poslední věc, biopaliva mohou být i naprosto úžasná věc. Třeba dřevo pro přímé spalování a výrobu tepla. Vysadíte stromky, deset let rostou a vyrábí kyslík, pak je pokácíte, zatopíte v krbu, zůstane hromádka popela a trochu oxidu uhličitého… A na toto jsou studie, že za deset let každý strom vyprodukuje mnohem více kyslíku než poté při spalování oxidu uhličitého. Že by perpetuum mobile? Ne, jen dokonalé využití sluneční energie. Na toto by se měli zemědělci zaměřit, ne na řepku do benzínu. To je zvrácenost…
Re: Máme tady velkou koalici už před volbami: Žlutou
(Dušan Streit, 28.5.2010 11:11:10)
Odpovědět
Souhlasím - nejsme ve sporu. Jen jsem to tak nerozváděl :) Děkuji.
Re: Máme tady velkou koalici už před volbami: Žlutou
(Pepan, 28.5.2010 11:47:32)
Odpovědět
Souhlasím až na to - vysadíte stromky, deset let rostou a pak je spálíte chyba, za dest let tam máte ještě "Pruty" dospělý strom roste cca 100 let. Topit dřevem má smysl jen jako odpadem - jinak je to blbost. A Afričany nikdo nenaučí aby se postarali sami o sebe, jsou většinou líní a baví je hlavně se množit. Naučili by je to jedině Číňani a ne naši praštění evropští humanisté (jedna rodina 1-2 děti a tvrdě makat).
Re: Máme tady velkou koalici už před volbami: Žlutou
(Stallker, 28.5.2010 12:32:33)
Odpovědět
Nebyly myšleny duby, ty skutečně rostou sto let. Ale existují rychlerostoucí dřeviny, které skutečně po deseti letech mají kmen vysoký 5 metrů a přesné tloušťky polínka do kamen... A navíc, na rozdíl od potravinářských plodin je můžete hnojit prakticky čímkoliv.
Re: Máme tady velkou koalici už před volbami: Žlutou
(Pepan, 28.5.2010 15:22:08)
Odpovědět
Ty rychlerostoucí dřeviny zase nemají žádnou výhřevnost, jejich dřevo je řídké a v ohni shoří skoro jako papír. Je to nesmysl, stejně jak hnojení dřevin. Stejně tak i zmutované rychleji rostoucí dřeviny - zase řídké nekalorické méně hodnotné dřevo.
Topil by jste v krbu topolovým dřevem? Asi těžko. Ty řídká dřeva mají využití tak maximálně na výrobu papíru (jiná technologie než ze snrku) a letí v subtropech.
Re: Máme tady velkou koalici už před volbami: Žlutou
(Stallker, 28.5.2010 16:06:54)
Odpovědět
Dovolil bych si nesouhlasit. Bambus je například také rychlerostoucí dřevina a přestože se zrovna na topení nehodí, je velmi tvrdý, pevný a v Číně z něj staví i lešení...
Mimochodem, to co jsem zde popsal není z mé hlavy. A údajně to funguje.
Re: Máme tady velkou koalici už před volbami: Žlutou
(Pepan, 28.5.2010 20:34:45)
Odpovědět
Funguje to leda v pralese. Někde také topí suchými kobylinci a kravským trusem, také je to výhodné. To topení např. odpadem z lesa - štěpkami je ještě větší dotovaná ptákovina než fotovoltaické panely. Bez obrovských dotací by to nefungovalo (obrovská spotřeba nafty, těžká mechanizace), leda někde na vesničce tahat si domů větve ručně. A nepočítat žádnou práci a energii traktorů. A to chcete pěstovat topoly na polích? Nebo štěpkovat pilařskou kulatinu a cenné výřezy? Topení dřevem uspokojí akorát pár chatařů majitelů lesa či vesničanů - jinak je to další drahý humbuk zelených. 1 ha lesa vyprodukuje max. 6m3 dřeva - to není ani na 1/2 roku topení když by se všechno dřevo jen pálilo. Ptákovina.
Re: Máme tady velkou koalici už před volbami: Žlutou
(Stallker, 29.5.2010 9:46:15)
Odpovědět
No jak vidím, zřejmě to víte nejlíp...
Re: Máme tady velkou koalici už před volbami: Žlutou
(Pepan, 29.5.2010 13:55:25)
Odpovědět
Ani ne - ale kromě topení biomasou jako odpadem je to většinou silně dotovaný ekonomický zločin nebo i humanitární - např. spalování obilí (1g obilí má nyní paradoxně cenu asi 1kg palivového dřeva, úplná kravi.na) I klest z lesa vlastně odpad není - má to být po setlení hnojivo pro další les.
Re: Máme tady velkou koalici už před volbami: Žlutou
(děd, 28.5.2010 11:53:56)
Odpovědět
Naprostý souhlas. Teď jde o to, kdo by takovou změnu zámkona odsouhlasil, když v PS se hlasuje podle toho, kdo návrh podal a ne podla toho jak je rozumný.
Re: Máme tady velkou koalici už před volbami: Žlutou
(Stallker, 28.5.2010 12:41:34)
Odpovědět
Bohužel, zase pravda. Jestli to dnes a zítra dopadne podle předpovědí, tak se budou naši mocipáni další dva roky dohadovat kdo s kým a za kolik, místo toho aby začali něco (myšleno cokoliv) dělat. A jak je znám, tak první, co vymyslí, bude něco v tom smyslu, jako třeba Úřad pro kontrolu a regulaci úřadů. Samozřejmě s potřebou personálního obsazení pěti sty zaměstnanci.
Re: Máme tady velkou koalici už před volbami: Žlutou
(děd, 28.5.2010 13:02:56)
Odpovědět
S pětisty zaměstnanci ? Snad známými a za něco.
Přesto jdu volit, abych měl p r á v o
nadávat :).
Re: Máme tady velkou koalici už před volbami: Žlutou
(Stallker, 28.5.2010 13:40:07)
Odpovědět
:-)...
Re: Máme tady velkou koalici už před volbami: Žlutou
(Šoumen, 28.5.2010 16:59:59)
Odpovědět
I já děde, taky asi budu 4 roky nadávat, jestli tam ta vláda tak dlouho vydrži.
Přihlášení uživatele
Jméno:
Heslo:

Zasílání upozornění
Články autora
Reklama