reklama
reklama

Třináct otázek pro voliče levice, aneb cesta do občanské ZOO

Autor: Karel Kříž | Publikováno: 20.5.2010 | Rubrika: Politika
Ilustrace

 

Soudruzi a soudružky, oslovuji vás takto, neboť jsem přesvědčen, že drtivé většině z vás to zní lépe než oslovení jiná, ačkoliv se ti s oranžovou šálou kolem krku naoko pohoršují. Jsem si vědom faktu, že jistě se slzou v oku musíte vzpomínat na dobu, kdy jste měli ústavně zaručenou vedoucí úlohu vaší bývalé strany ve společnosti a mohli jste díky tomu ovládat a plundrovat tuto zemi až k naprostému kolapsu ekonomickému i morálnímu, neboť jste z toho měli nemalé prebendy a výhody na úkor porobených občanů, z nichž ty nejnepohodlnější jste mohli úderem razítka posílat do kriminálů či přímo na šibenici.

Věřím, že velmi trpíte skutečností, že dnes již tato vaše neomezená moc nemá oporu v zákoně a vy musíte o svoje místo na sluci bojovat v jakýchsi volbách, kterýžto proces se v dobách budování socialismu, potažmo komunismu, vždy řídil nařízením ÚV s předem jasným výsledkem 99,9% pro vaši rudou partaj a její přílepky z Národní fronty.

Jistě si tedy i po dvaceti letech těžko zvykáte na nové věci jako je svoboda jednotlivce, odpovědnost, média bez dohledu cenzorského úřadu a rušiček štvavých vysílaček, volnost pohybu a shromažďování či třeba na protikandidáty ve volbách. Dříve by bylo samozřejmé všechny tyto drzé troufalce nechat chcípnout v base, jak jste naposledy předvedli s Pavlem Wonkou. Ale nezoufejte. Stejně jako soudkyně Marcela Horváthová, která jej na smrt poslala, se nemusí ani dnes o svoje místo bát, tak i vy dobře víte, že ta sametová nebyla až tak revoluce, ale spíše jen takové pimprlové divadýlko, kde se vlk nažral a bolševická koza zůstala celá.

Nikdo po vás nechtěl žádné pokání či snad vyvození nějaké osobní odpovědnosti. Totálně zdevastovanou zemi jste výhodně prodali nadnárodním koncernům vašich dřívějších ideologických nepřátel a ještě jste z toho dokázali vytěžit slušné provize do vašich soukromých kapes. Pro soudruhy, kteří za vaši věc bojovali v řadách VB nebo StB jste zařídili bohaté doživotní renty, za které se mohou v klidu domovů z emigrantských vilek posmívat žebráckým důchodům muklů z různých Jáchymovů, neboť tito, pokud vaši převýchovu v socialistického člověka vůbec přežili, nikdy již nemohli dostat relevantní vzdělání či slušnou práci.

Celkově tedy můžete být spokojeni. Už vám sice zotročený dav nemusí povinně mávat zpod tribun při oslavách komunistických svátků, nemáte v každé ulici nastrčeného udavače, nemůžete se mstít celým rodinám svých názorových oponentů pomocí kádrových materiálů, nejste schopni zajistit vymývání mozků všem malým dětem už od Jiskřiček a také jste přišli o většinu svých mocenských pák i o ozbrojenou pěst dělnické třídy, která vás měla se zbraní v ruce chránit tenkrát v listopadu 1989. Nicméně skóre na straně majtetků a různých výhod vám dokázalo heslo “Nejsme jako oni!” zajistit velmi slušné.

Pokud se na sebe dokážete podívat do zrcadla a svědomí je pro vás slovo bez konkrétního významu, nic s tím neudělám. Že vás postsametový řád dokázal za ta všechna zvěrstva popohnat jen k jakési omluvě na půl huby, ke které se stejně ani moc neznáte, je na pováženou, ale že máte tu drzost se stále drát k moci a vykřikovat znovu stejná hesla jako v letech 1945-1948 a bezuzardění tvrdit, že tentokráte už by to bylo pro ty obyčejné občany opravdu dobré, spravedlivé a nekonečně krásné, to mi tedy promiňte, to je na zvracení!

Vaše myšlení se neposunulo ani o milimetr blíže k hodnotám svobody, demokracie či volné a spravedlivé soutěže volného trhu. Jste stále zakopáni na frontě “revolučního” boje a likvidace ideologického, potažmo třídního nepřítele. Vaše politika je potřebuje ke svému životu, stejně tak jako jeho statky, kterými plníte kasy stranických sekretariátů, konta vůdců a usypáváte drobečky masám užitečných idiotů.

Svou práci však zřejmě děláte dobře. Přesně víte kam, kdy a jak zacílit, aby i v dnešní době stádo nepoučitelných ovcí opět vhodilo do volebních uren správně rudý či oranžový hlas. Nevypadá to sice na epochální a grandiózní vítězství, nicméně na pohodlný život a zajištění beztrestnosti sekty vyvolených to stačit dozajista bude. Již podruhé v historii na to sázíte samu podstatu existence našeho státu, již podruhé v historii si za levnou břečku a připálený párek koupíte tisíce nádeníků na stavbu Potěmkinovy vesnice,kterým tak šikovně umíte zaplatit jejich vlastními penězi či nakradenými penězi onoho bájného nepřítele obyčejného lidu.

Pokud jste volič ČSSD nebo KSČM a nepatříte do kategorie popsané výše, mám tedy pro vás 13. otázek a potěšilo by mne, pokud bych alespoň na nějaké dostal jinou odpověď, než že modří zloději jsou takoví, Kalousek makový či lidovci obojí:

 1. Proč chcete svým hlasem podpořit právě tuto skupinu lidí, která ovládá obě jmenované strany?

 2. Máte za to, že když dokázali za 40 let neomezené vlády přeměnit dříve ekonomicky vyspělou zemi na kovárnu RVHP s nedostatkem veškerého bohatství materiálního i duchovního, tak v současné době jako zázrakem začnou jejich pomatené ekonomické teze najednou fungovat?

 3. Myslíte si, že je nějaký rozdíl mezi programem ČSSD a KSČM, když vůdci obou partají sami přiznávají, že jejich průnik je takřka stoprocentní?

 4. Předpokládáte, že peníze na všechny populistické a demagogické sliby pro jakési “obyčejné občany” bude platit někdo jiný než vy? Věříte tomu, že díky chlapáckým slovům z vedení těchto stran se v případě nouze naplno rozjedou tiskárny bankovek a nikoho to nepostihne?

 5. Nemáte rádi bohaté lidi a tvrdíte, že to jsou všechno podvodníci, zloději a neplatiči daní, kteří mají za povinnost většinu vydělaných peněz odevzdat na hromadu určenou k přerozdělování dle “moudrého” uvážení ekonomických expertů, kteří ještě studovali politickou ekonomii od soudruhů ze Sovětského svazu a jejich kariérních podržtašků?

6. Zastáváte tezi o nutnosti likvidace zbohatlických zaměstnavatelů a převodů továren do rukou pracujících, kteří sami nejlépe vědí, co je třeba? Věříte, že pokud se tak stane, bude možné ze dne na den několikanásobně zvýšit platy, přidat desítky benefitů či zavést různé odborářské výmysly, a přesto zůstane firma v dnešním globálním světě konkurenceschopná a nezkrachuje? 

7. Jste zastáncem názoru, že stát je tady od toho, aby se o člověka postaral od narození až do smrti? Tušíte, co znamená slovní spojení platba daně, odvody na sociální a zdravotní pojištění ap. nebo jste přesvědčeni, že školství, zdravotnictví a podobné služby jsou zadarmo?

 8. Pamatujete si, že za reálného socialismu jste nemohl bez úplatku sehnat pomalu ani vepřové vnitřnosti? Dokážete si tedy v hlavě srovnat, že čím více stát zasahuje do pravidel volného trhu, tím více otevírá brány korupci a nahrává tak šedým příjmům pro vyvolené úředníky nebo jste zastáncem poučky, že když se plní plán tak musí být přece dobře?

 9. Věříte myšlence, že pravicová politika je jen pro vysokopříjmové skupiny obyvatelstva? Věříte, že pokud by tady nebyl všeobjímající sociální stát, chudí by umírali za zdmi nemocnic, pod každým mostem by živořila skupina bezdomovců, děti by nemohli chodit do školy a hnusní boháči by jen kouřili doutníky a všemu by se smáli jak se psalo v Rudém Právu či kreslilo v Dikobrazu?

 10. Dokážete vysvětlit svým dětem, které jednou budou muset zaplatit účet za dnes démonizovaný sociální smír, proč najednou nebude na důchody, na desítky sociálních dávek, na kvalitní zdravotní péči, na slušně fungující armádu, policii, soudnictví, záchranný systém či státní správu? Proč najednou korupce rozbují po vzoru nejchudších afrických států a po stejném vzoru se znehodnotí naše měna?

 11. Dokážete vysvětlit sami sobě, proč dobrovolně strkáte hlavu do stejné smyčky jako vaši předkové v roce 1946 a ještě se při tom tváříte, že dnes je přece všechno jinačí, protože máte za rohem deset hypermarketů, padesát kanálů na kabelovce, novou Fábii, na kterou jste nepotřebovali shánět bony, zaplacenou zálohu na dovolenou ve Španělsku a naši vojáci bojují v silách NATO?

 12. Dokážete vysvětlit svému svědomí, proč volíte cestu výměny osobní svobody a hrdosti za pohodlné sliby opečovávání státem na dluh, místo odpovědnosti a nezávislosti? Proč ze sebe děláte tupé stádo, spolehájící na milodary, které vám má zajistit vrchní pasák, jež se u toho bude v závětří svého stranického sekretariátu potutleně usmívat jak vás opět dokázal krásně obelstít a jak jste mu to opět sežrali i s navijákem?

 13. Opravdu věříte tomu, že pomocná ruka je jinde než na konci vaší paže? Věříte tomu, že páni politikové to všechno myslí upřímně a konají v zájmu vašeho dobra? Věříte, že pokud by to měli dělat zadarmo, drali by se k moci a slibovali stejně? Nebo si alespoň část z vás uvědomí, že většinu státní mašinérie nepotřebujeme, že o svých penězích bychom měli rozhodovat především sami, a že to celé politické divadlo slouží jen jako slušně vydělávající firma pro zúčastněné? Je tedy větším zlem opravdu pravicová politika, pro kterou je prioritou svoboda a osobní odpovědnost jedince či levicové falešné vábení do občanské zoologické zahrady?

Děkuji za případné odpovědi.

reklama
3371 čtenářů | 118 komentářů | 
HodnoceníHodnoceníHodnoceníHodnoceníHodnocení
Tisknout článek Poslat článek e-mailem
Vaše hodnocení: 

Zde můžete nastavit své hodnocení
Komentáře


Re: Třináct otázek pro voliče levice, aneb cesta do občanské ZOO
(dhimmi, 20.5.2010 1:08:45)
Odpovědět
Tyto otázky jsou velmi zajímavé,ale přece si proboha nemyslíte,že Vám na ně voliči KSČ(M) a ČSSD odpoví?Co chcete po lidech,jejichž syn se vypracoval z ničeho na schopného manažera,postavil si nový krásný dům,má dvě malé zdravé děti a jeho rodiče zarputile volí komunisty,kteří kdyby vyhráli volby,tak z jejich syna a vnuků udělají žebráky?Toto mené moje fantazie,ale SKUTEČNÝ případ,který jen dokresluje děsivé sobectví těchto lidí,kteří mají ale jinak plnou hubu keců o spravedlnosti,solidaritě a rodinném štěstí.
Re: Třináct otázek pro voliče levice, aneb cesta do občanské ZOO
(Sova, 20.5.2010 2:25:41)
Odpovědět
Nebo jejich děti za velkých finančních obětí vystudovaní jsou bez práce. Nebo sami vyletěli před důchodem a zbytečně stojí front na pracovním úřadě. Nebo jsou před exekucí. Nebo jako důchodci nemají na zaplacení nájmu a drahých léků. atd.
Re: Třináct otázek pro voliče levice, aneb cesta do občanské ZOO
(berg, 20.5.2010 7:26:43)
Odpovědět
jaké lemply to máte na mysli? né že bych takové neznal, ale oni potřebují spíš flašku než práci
Re: Třináct otázek pro voliče levice, aneb cesta do občanské ZOO
(Sova, 20.5.2010 9:36:34)
Odpovědět
Ty ignorante, jen nezaměstnaných v registraci je přes 600 000 (a další desítky tisíc neregistrovaných) - na 1 volné místo je třeba 50 uchazečů. Početně horší než za krize 1929-33 která vedla k nástupu Hitlera a vzniku 2. svět. války. Asi b.lbý pražák.
Re: Třináct otázek pro voliče levice, aneb cesta do občanské ZOO
(berg, 20.5.2010 19:33:11)
Odpovědět
no moc jsi se netrefil, ty sociálně starostlivý voliči puchejře, žiju v nejchudší oblasti čr(zkus si tipnout kde to je), kdo chce tady pracovat, tak si práci najde, zajímavé ale je, že to nejsou pobírači soc. dávek, ti zájem pouze předstírají
Re: Třináct otázek pro voliče levice, aneb cesta do občanské ZOO
(Sova, 20.5.2010 20:33:19)
Odpovědět
Přeji Ti modrý ptáku, aby jsi měl jako správný volič pravice průměrný měsíční plat min. 50 tis (spíše 100 tis. a více) - jinak jsi bl.b a pracuj až pojdeš hladem
Re: Třináct otázek pro voliče levice, aneb cesta do občanské ZOO
(berg, 21.5.2010 1:54:54)
Odpovědět
nic jiného jsem nečekal, co socan, to hulvát, přesně tak je znám, ty pracanty poctivé, snaživé, bojující za spravedlivý sociální řád pro sebe
Re: Třináct otázek pro voliče levice, aneb cesta do občanské ZOO
(berg, 21.5.2010 2:12:11)
Odpovědět
jo a ještě, "pracuj až pojdeš hladem" - no takovou koko.... jsem ještě neslyšel, ty jsi asi fakt pracant
Re: Třináct otázek pro voliče levice, aneb cesta do občanské ZOO
(Sova, 21.5.2010 5:32:14)
Odpovědět
Ano, průměrný člověk který pracuje a má průměrný a nižší plat (tj, 2/3 praovníků) než je celostátní průměr a je stoupenec pravice - tak dělá koko...
Re: Třináct otázek pro voliče levice, aneb cesta do občanské ZOO
(Jeeves, 20.5.2010 8:03:45)
Odpovědět
Třeba ti rodiče jsou jen lstiví a sichrují se pro případnou změnu. A zdatný syn pak bude vedoucím v konzumu.
Re: Třináct otázek pro voliče levice, aneb cesta do občanské ZOO
(ferda, 20.5.2010 14:40:15)
Odpovědět
pan Kříž, a co třeba tohle...?:_))


Za odhalení skandálu na právech v Plzni dostane padáka

Za odhalený skandál na právech v Plzni dostane padáka
Akreditační komise hrozí, že bude muset své místo opustit, Foto: SXC

Vlivní ministři za ODS jsou proti pokračování Vladimíry Dvořákové v čele Akreditační komise, vadí jim, že veřejně komentuje aféry s tituly na plzeňských právech.

Tito ministři mají vazby na aktéry skandálu, píše ve čtvrtečním vydání deník MF DNES.

ODS má navíc mezi podezřelými studenty své členy – Ivanu Řápkovou,Bendu a Milana Jančíka.

Dvořáková jako první varovala, že bývalé vedení plzeňských práv v čele s Milanem Kindlem vytvářelo nebezpečnou klientelistickou síť.
Teď šéfce Akreditační komise hrozí, že bude muset své místo opustit. A vzniká podezření, zda to neorganizuje právě ona klientelistická síť. O odklizení Dvořákové se potichu pokusili dva ministři a náměstek za ODS. Všichni mají vazby na lidi kolem Kindla – tedy ty, kteří mají důvod se Dvořákové mstít, zjistila MF DNES.

.....tak to je ta demokracie v podání šmejdů z ODS,to je stoka ...., proč někomu má vadit, že se o darebácích hovoří veřejně?
Kdo má čisté svědomí ,ten může být v klidu, ne?

Pěkně to tady zaneřádili kluci z ODSS :-))

ps a tak se jich ,vy modré žumpy a hnojíci stále zastávejte, jste jedna krevní skupina....
jeden genetický fond pokřiveného modrého zmetka....:-)))
Re: Třináct otázek pro voliče levice, aneb cesta do občanské ZOO
(berg, 20.5.2010 20:12:02)
Odpovědět
takže dle tvé logiky, ty jsi naklonovaný puchejř, to ti teda nezávidím :-) sexy mozek :-)není to problém? těším se na tvé myšlenkové výlevy, ferdáčku
Re: Třináct otázek pro voliče levice, aneb cesta do občanské ZOO
(Češka, 21.5.2010 8:57:55)
Odpovědět
dhimi,komunisté by z jejich syna udělali žebráky?Toho se vůbec nebojím.Za komunistů nebyl ani jeden žebrák a kolik je jich dnes????Kdo je z nás udělal?K tomu není co dodat.Kolik je nezaměstnaných?Kolik zadlužených ?Ko¨lik pod mostem,kolik po smrti pod tlakem tohoto režimu?Bezdomovci kteří umrzli,zoufalci ,kteří si vzali život?Myslete prosím hlavou.Děkuji.
Re: Třináct otázek pro voliče levice, aneb cesta do občanské ZOO
(berg, 22.5.2010 17:53:48)
Odpovědět
něco tak blbého jako "češka" opravdu existuje? víš o tom, že v 70-tých letech (a to dle statistiky komančů) bylo sebevražd 2x tolik co dnes?
Re: Třináct otázek pro voliče levice, aneb cesta do občanské ZOO
(Sova, 24.5.2010 17:05:09)
Odpovědět
Ty chytrý bergu, víš že ve zhruba srovnatelném porovnání je nyní 4x větší zločinnost a 2x více policistů než před r. 89? Zločinnost nepřizpůsobivých byla tenkrát sledována - 7x větší než u ostatní populace, nyní alespoň 20x (zhruba polovina vězňů ve věznicích)... Daň za demokracii 30 tisíc bezdomovců 80 romských ghett
Re: Třináct otázek pro voliče levice, aneb cesta do občanské ZOO
(dhimmi, 20.5.2010 1:10:12)
Odpovědět
oprava:toto není moje fantazie
Re: Třináct otázek pro voliče levice, aneb cesta do občanské ZOO
(Drak, 20.5.2010 2:24:20)
Odpovědět
Mám dojem, že jak pisatel článku, tak první přispívající, patří do blázince. Opravdu jste oba takoví idioti, za jaké se tu vydáváte?
Re: Třináct otázek pro voliče levice, aneb cesta do občanské ZOO
(Fiter, 20.5.2010 8:10:15)
Odpovědět
Proč by měli patřit do blázince?Já tu dobu pamatuji velmi dobře a vím,že na tom článku není nic smyšleného.Vzpomínám na první dovolenou u moře v bývalé JSFR.Posudky z pracoviště,místa bydliště a ponížené škemrání o devizový příslib.Vycestovat soukromě do kapitalistické ciziny zhola nemožné.Toto je jenom jedna setina té hrůzy,která tady byla za reálného socialismu pod vedením KSČ.Takže s tím blázincem opatrně.Největšími nepřáteli dnešní svobody nejsou 70letí důchodci,ale lidé kolem padesáti let.Ti co měli vybudované různé cestičky jak v tom cenzurovaném hnojníku bez námahy přežít a byli v nejlepších letech.Najednou bác a přišel 89.Všechno co měli tito docela obyčejní lidé vybudováno se zhroutilo a navíc se ukázalo,že ne všichni,ale většina je co se týče samostatnosti naprosto neschopná a nic v podstatě neumí.Koho asi budou volit dnešní padesátníci?(ne všichni)
Re: Třináct otázek pro voliče levice, aneb cesta do občanské ZOO
(Sova, 20.5.2010 9:43:13)
Odpovědět
Fitere, víte že existuje také nějaký technický pokrok bez ohledu na to jestli je socialismus nebo kapitalismus? Někdo také ještě pamatuje na protektorát a dokonce 1. republiku a neříká, že se dnes alespoň nemusí skrývat před gestapem a nejsou poválečné potravinové lístky. Mnozí z těch ale co zažili i Masaryka nakonec konstatují že se nejlépe žilo za socialismu (vyjímka excesy 50. let souvisící se studenou válkou). Shánět devizový příslib na Západ a do Jugošky bylo sice nepříjemné, ale zase jsme v zahraničí neměli žádné dluhy jak nyní, nebyl státní dluh 1,3 bilionu Kč a v devizách nám cizina spíše dlužila.
Re: Třináct otázek pro voliče levice, aneb cesta do občanské ZOO
(jojo, 20.5.2010 9:53:23)
Odpovědět
Technicky pokrok je zavisly na kapitalismu. Uved jediny domaci prostroj, kteyr by kdy byl vynalezen v socialismu. neexistuje. Technicky pokrok jde v ruku v ruce s kapitalismem a se snahou lidi o zbohatnuti.
Re: Třináct otázek pro voliče levice, aneb cesta do občanské ZOO
(Sova, 20.5.2010 10:28:50)
Odpovědět
Jojo socialistické vynálezy a výrobky se větovým renomé: polarografie (Heyrovský), oprace srdce skoro první v EVropě (ledvin možná i 1.), pasivní radiolokátor Věra (resp. Tamara kopírováno po 89 Američany), špičkové akrobatické letouny Zlín (1. místa ve světových soutěžích), větroň Blaník, turbíny ČKD po celém světě, TATRA špička vítězící ve mezinárodních soutěžích, PRAGA V3S brázdí vody záplav jako jediný náklaďák i nyní, špičkové potraviny a pivo (na rozdíl od dnešních marketových šmejdů), vynikající české sklo (nyní zbankrotovalo a zaniklo), lovecké zbraně ze Zbrojovky (rozkradena), střelivo Selier Bellot (tento režim firmě hází klacky pod nohy aby nemohla vyvážet),... JoJo asi absolvent dnešní školy, nic neví.
Re: Třináct otázek pro voliče levice, aneb cesta do občanské ZOO
(Sunny, 20.5.2010 11:44:48)
Odpovědět
Zkuste si udělat domácí úkol: kolik z vámi jmenovaných firem má kořeny v první republice? Jsem si jistá, že jejich úspěchy mohly být podstatně větší, kdyby se jejich vedení po válce neujali kádrově prověření soudruzi:-)
Re: Třináct otázek pro voliče levice, aneb cesta do občanské ZOO
(Sova, 20.5.2010 12:55:29)
Odpovědět
Proč by ty úspěšné socialistické firmy neměli základ i za 1. republiky nebo za císaře pána (těžko si Tesla Pardubice, před 20-40 lety moderní polikliniky) - ale je důležité že fungovaly a pokračovaly v tradici - na rozdíl od dnešního vytunelování, vykradení a zbankrotování - vinou nových soudruhů po r. 89. A nynější firmy jsou spíše montovny Západu, postupně se přesouvající dále na Východ za levnější pracovní silou. A domácí úkol pro Vás - jmenujte nějaký špičový světový výrobek por r. 89 - německá Volkswagen-Škodovka?
Re: Třináct otázek pro voliče levice, aneb cesta do občanské ZOO
(berg, 20.5.2010 20:26:24)
Odpovědět
sova, vy se mi snad zdáte, republika v 89 zugrund, a nyní prý "technický pokrok", kde byla startovací čára pro státy v evropě v roce 45 a po 40-ti letech marka za 18 Kč, to je teda výsledek, hanba blít, a potom tyhle kecy sovy, njn komančský provokatér
Re: Třináct otázek pro voliče levice, aneb cesta do občanské ZOO
(Sova, 20.5.2010 20:40:41)
Odpovědět
To je skutečně nablití modrý genie - bilance státního dluhu v r. 89 téměř vyrovnaná (nepatrný přebytek asi 1 mld Kč), bilance zahraničního dluhu v plusu - zahraničí nám dlužilo asi 10 mld dolarů (Havel to pak začal odpouštět - např. Nicaragui, Zeman Rusku z asi 100 mld Kč na skutečně splacených asi 30 mld - Putin tvrdil, že by splatil vše na rozdíl od opilce Jelcina). Bergu, buď moc mladý nebo s demencí.
Re: Třináct otázek pro voliče levice, aneb cesta do občanské ZOO
(berg, 21.5.2010 1:59:28)
Odpovědět
no fšak to povídám, komančský provokatér, co o ekonomice ví akorát to, co mu řekli na vumlu
Re: Třináct otázek pro voliče levice, aneb cesta do občanské ZOO
(Sova, 24.5.2010 17:11:33)
Odpovědět
Ano bergu, ve VUMLU přednášeli o cestě V. Havla do Nicaragui za jakousi presidentkou - když se na ni podíval, odpouštěl české dluhy. Přednášli o Zemanovi jak prodal poslední zbytky českého zlata do USA a prošustroval část splátky ruského dluhu. Hlavně tam přednášeli o současném státním dluhu ve výši 1,3 bilionu Kč (+ dluhy domácností také cca kolem bilionu Kč)
Re: Třináct otázek pro voliče levice, aneb cesta do občanské ZOO
(Káně, 21.5.2010 9:01:26)
Odpovědět
Sova,máte pravdu!!!!!!!Palec nahoru.
Re: Třináct otázek pro voliče levice, aneb cesta do občanské ZOO
(Karel 4., 20.5.2010 9:58:08)
Odpovědět
Sova já s vámi plně souhlasím a ještě dodávám pro p.Fitera a ostatní,že cesta do zahraničí není tak nutná jak práce pro nezaměstnané a j.nevýhody dnešní doby.Pro vízum do Ameriky se stále musí stát fronta.Jezdit do zahraničí nemůže 80 % lidí,protože na to nemají.Někteří mladí si na to berou bezhlavě půjčky a potom přijdou třeba i o střech nad hlavou.Kdo chce vidět vidí.Někdo žije nahoře a dolů nedohlédne,třeba politici z ODS a nebo Kalousek.Bohužel.
Re: Třináct otázek pro voliče levice, aneb cesta do občanské ZOO
(jojo, 20.5.2010 10:00:59)
Odpovědět
Vy posuzujete zda je neci cesta do zahranici nutna ci nikoliv? Vy jste nejaky rozhodci, co ej nutne a co ne?
Re: Třináct otázek pro voliče levice, aneb cesta do občanské ZOO
(Šoumen, 20.5.2010 11:02:42)
Odpovědět
Vrať se do školy, nebo řekneme mámě že jsi za školou.
Re: Třináct otázek pro voliče levice, aneb cesta do občanské ZOO
(Alan Kieslinger, 20.5.2010 15:46:33)
Odpovědět
Sovo, Vy jste ale kousek - vraždící a mučící mašinérii KSČ nazýváte "excesy" a de facto z toho viníte imperialisty, kteří podporovali studenou válku.
Vy byste se neměl pokoušet odpovídat na položené otázky.
Re: Třináct otázek pro voliče levice, aneb cesta do občanské ZOO
(Sova, 20.5.2010 16:10:18)
Odpovědět
Omezený Kieslingere - a co myslíte že těm asi 20 politickým vraždám s vinou KSČ (ostatních asi 160 poprav byla poprava obyčejných zákeřných vrahů). Prostě ta doba byla hrozná - a nejen u nás. V letech 1945-47 dle po 60 letech odtajněných dokumentů britské tajné služby Britové ve své zoně umučili bez soudu několik set německých komunistů hladem a ubitím, přečkali Hitlera a n epřečkali Brity. Jen mučírnou v Bad Nenndorfu u Hannov eru prošlo v l. 45-47 372 mužů a žen. Na fotografiích (většina pochopitelně zmizela) je vidět chodící mučené kostry - a mají Britové výčitky svědomí "Je příliš pozdě aby za tyto činy nesl kdokoliv osobní nebo politickou odpovědnost". The Guardian, Ian Cobain 1996
Vy byjste měl znát celou historii a souvislosti a ne to co Vám nakváče Topolánek nebo Nečas.
Re: Třináct otázek pro voliče levice, aneb cesta do občanské ZOO
(Šoumen, 20.5.2010 10:57:47)
Odpovědět
Tak pročs nejel třeba do Bulharska, bez posudků, protekce a úplatků. Tos musel lézt těm komoušům do zadku ty vole. Já jsem se do Jugoslávie za celý život nedostal.
Re: Třináct otázek pro voliče levice, aneb cesta do občanské ZOO
(Šoumen, 20.5.2010 10:59:54)
Odpovědět
Ten Ferda je vám opravdu k něčemu dobrý, už jste se naučili používat slovo "hnojník".
Re: Třináct otázek pro voliče levice, aneb cesta do občanské ZOO
(Jirja, 20.5.2010 9:13:53)
Odpovědět
Rudý Draku - máš dost! A abych nezapomněl - byl jsi už pro dávky? Jestli ano, tak líbej nohy těm, kteří pracují a platí daně! Protože oni Tě živí, parazite.
Re: Třináct otázek pro voliče levice, aneb cesta do občanské ZOO
(Sova, 20.5.2010 10:32:37)
Odpovědět
Jirjo, možná má Rudý drak odpracováno 40 let a vyhodila ho zbankrotovaná firma před důchodem, nikde ho nevezmou. Na ty socální dávky má vyděláno.
Re: Třináct otázek pro voliče levice, aneb cesta do občanské ZOO
(jb, 20.5.2010 8:01:17)
Odpovědět
Drak a Sova nesouhlasí s pisatelem, ale na otázky neodpověděli. To nás, nevěřící, zmatené a tápající nechtějí o své pravdě přesvědčit?
Re: Třináct otázek pro voliče levice, aneb cesta do občanské ZOO
(Sova, 20.5.2010 10:07:21)
Odpovědět
Na ty otázky nemá smysl odpovídat, zvláště pro skalního pravičáka. Některé nemají historický a faktický smysl (proč jsme se stali kovárnou RVHP), některé jsou stupidní (spojení cílů ČSSD a KSČM - 3/4 členů ČSSD KSČM nenávidí , KSČ kdysi ČSSD zlikvidovala za její pozitivní postoj ke kapitalismu). Na privatizaci se ČSSD sama podílela (s menším zpožděním než se renovovala a zesílila) - znáte větší privatizátory než Klaus a Gross? ČSSD nikdy nic znárodňovat nebude. Přistřižení těch nejbohatších je nutné i v jejich zájmu - globální kapitalizmus velmi rychle zvyšuje bohatství nepatrné skupiny a chudobu stále většího počtu lidí - autor ani vy nevíte co je to evropský sociální stát - a to respektuje celá evropská pravice. Nechce sociální vzpouru.
Re: Třináct otázek pro voliče levice, aneb cesta do občanské ZOO
(Dr.Str., 20.5.2010 8:12:16)
Odpovědět
Je to jasné: Křížovi vadí, že v ústavě není zaručena vláda čistého kapitalismu, bez daní ze zisku firmy, bez práv pro zaměstnance, bez kontroly finačního úřadu.
Re: Třináct otázek pro voliče levice, aneb cesta do občanské ZOO
(Jirka, 20.5.2010 8:47:01)
Odpovědět
A čehopak ráčí být soudruh doktorem? Dle příspěvku to vypadána RSDr. Je vidět, že Lenin v Tvém mozku drží, seč může. Kupředu levá, státnímu bankrotu a ožebračení blbů, volících rudou verbež, vstříc!
Re: Třináct otázek pro voliče levice, aneb cesta do občanské ZOO
(jojo, 20.5.2010 9:54:53)
Odpovědět
To jste to docela prekroutil doktore ved....
proc neopdovite na dotazy a pka muzete prijit s necim svym do mlyna, misto podsouvani toho, co Krizovi vadi....
Re: Třináct otázek pro voliče levice, aneb cesta do občanské ZOO
(Šoumen, 20.5.2010 11:09:42)
Odpovědět
Kříž je blb už odjakživa, a už jste viděli, jak bývalí komunisté znárodňují "svoje" nakradené firmy z malé a velké privatizace a majetek věnují lidem? Už asi vidíte, jak zadrátovávají hranice a jiné zhovadilosti. Vy jste opravdu s tím rudým nebezpečím magoři, včetně Kříže, potomka z bývalé komunistické rodiny s tatínkem u PS-VB.
Re: Třináct otázek pro voliče levice, aneb cesta do občanské ZOO
(Šoumen, 20.5.2010 11:38:18)
Odpovědět
Ty máš taky těch bývalých svazáků Nečasů plnou palici ty postsoudruhu. Jseš snad kopáč? Že je u tebe každý doktor soudruh z RSDr? Nebo jsi nebyl u advokáta, nebo u lékaře? Tak to budeš tedy asi překvapen, tam jsou též doktoři, někteří JUDr. a jiní MUDr. Zopakuj si některé ročníky zvláštní školy.
Re: Třináct otázek pro voliče levice, aneb cesta do občanské ZOO
(Skřivánek, 20.5.2010 17:12:15)
Odpovědět
Ne mu vadí že se nepodařilo zakotvit do ústavy vládu jedné stran.Asi mu jde o vedoucí úlohu ODS
Re: Třináct otázek pro voliče levice, aneb cesta do občanské ZOO
(nobody, 20.5.2010 8:38:56)
Odpovědět
Výborný článek, ale špatný rok. Toto se mně dobře poslouchalo na Hlasu Ameriky v roce l975.
Bohužel všechny vlaky už ujely a ČR je v totální ...
Pravice není schopna sama vládnout, a to jak by si to autor představoval je zcestné.Která pravice by tu měla vládnout ? Ta v tom Topolánkově nebo Nečasově pojetí, kdo to bude sponzorovat, občané ? Co vlastně nabízíte, další bordel ? Když dluhy zaplatíme, zase to rozkradete, vždyť tady vládli zločinci.
Sami naháníte hlasy levicovým stranám, protože jste ..... A nakonec si všichni podáte ruce.
Re: Třináct otázek pro voliče levice, aneb cesta do občanské ZOO
(Sunny, 20.5.2010 9:57:26)
Odpovědět
Celých 20 let po sametu v této zemi nevládl nikdo jiný, než bývalí komunisté, čerstvě rozlezlí do všemožných partají. Jak jinak to asi mohlo dopadnout? Podařilo se jim zdiskreditovat kapitalismus jako systém nejméně na jednu generaci dopředu. Dokázali něco, na co by se tupými agitkami z minulého režimu nikdy nezmohli. Ale pořád se najde dost lidí, kteří jim na to skočí.
Re: Třináct otázek pro voliče levice, aneb cesta do občanské ZOO
(Václav B., 20.5.2010 10:01:51)
Odpovědět
Sunny uvědom si,že jsi jeden z nich.Také jsi žil za socialismu.Neházej vinu na druhé,když jsi byl také účasný.Všichni jsme z jednoho hnízda.Záleží na charakteru člověka,ne v které je straně.
Re: Třináct otázek pro voliče levice, aneb cesta do občanské ZOO
(Sunny, 20.5.2010 10:23:09)
Odpovědět
Pane, dovolte, abych se ohradila proti vašemu tvrzení: za socialismu jsem byla děcko a na vládnutí v této zemi jsem se rovněž nepodílela. Za vinu mi můžete klást pouze to, že jsem chodila k volbám. Letos půjdu zase a konečně si dovolím ten luxus, že budu volit stranu, jejíž program považuji za nejlepší. Už ne žádné menší zlo. Blbé kecy politických hochštaplerů o tom, že můj hlas nejspíš propadne, mě nezajímají.
Re: Třináct otázek pro voliče levice, aneb cesta do občanské ZOO
(Měsíc, 20.5.2010 17:26:03)
Odpovědět
Milá suny ,byla-li jsi děcko tak víš pendrek.Hovořit o tom co jsi sama neprožila je při nejmenším troufalé.Ano můžeš volit koho chceš,ale nepoučuj ty,kteří více zažili.Jinak máš samozřejmě právo na názor.Ale znáš to jak sama říkáš pouze z novin.Jinak ti přeji hodně uspěchů v životě.
Re: Třináct otázek pro voliče levice, aneb cesta do občanské ZOO
(Sunny, 21.5.2010 8:58:46)
Odpovědět
To je mi novinka. Děcka neprožívají? Nevnímají atmosféru kolem sebe? Hm, tohle dnes hodím do placu na rodinné radě:-) Naši mladí se umlátí smíchy... Promiňte mi to zlehčování, ale znovu musím nesouhlasit. Děcka vnímají svět kolem sebe velmi dobře a velmi citlivě.
Re: Třináct otázek pro voliče levice, aneb cesta do občanské ZOO
(Sunny, 21.5.2010 9:03:10)
Odpovědět
Ještě k tomu poučování: není to mým cílem a pokud to tak vyznělo, omlouvám se. Taky přeji vše nejlepší.
Re: Třináct otázek pro voliče levice, aneb cesta do občanské ZOO
(Sova, 20.5.2010 10:38:46)
Odpovědět
Sunny, přeskočilo Vám? Řecko (Itálie, Irsko, Lotyšsko, Španělsko, Island) také řídili 20 let komunisté? Stejní pito.mci jak horliví revoluční komunisté v 50. letech žijí i nyní - ale ztočeni o 180 stupňů, dříve za vše mohli imperialisté nyní zase komunisté.
Re: Třináct otázek pro voliče levice, aneb cesta do občanské ZOO
(Sunny, 20.5.2010 11:05:23)
Odpovědět
Ano, v Řecku dlouhodobě vládly levicové strany, které jsou hlavními viníky současných problémů. Pravicově zaměřené vlády, které se čas od času nakrátko dostaly k moci, však rozhazovačnou politiku levice nijak nekorigovaly. Bohužel. Nemuselo dnes být tak zle. U těch ostatních zemí se přiznávám, že nevím, jaké bylo složení zodpovědných vlád - dovzdělám se. Ale soudě dle problémů, kterým tyto země čelí, bych si tipla na většinové působení levicových stran.
Re: Třináct otázek pro voliče levice, aneb cesta do občanské ZOO
(Sova, 20.5.2010 13:05:17)
Odpovědět
To Vám o Řecku navykládal Nečas? Vždyť největší záraz řeckému dluhu udělala pravice v posledních 5 letech (karamanlise), nyní za levice bylo konečně vše vytaženo na povrch. Prostudujte kdo vládne na blízkém řeckém Kypru (pro natvrdlé - opakovaně komunistická vláda podporovaná sociálními demokraty) a proč si vede pod levicovým řízením lépe než většina států EU!! Běžte už s tou levicí a Řeckem do ri.ti, vždyť je to dílo i EU a německých bank a vlivu americké Goldman Sachs... Už je to trapné.
Re: Třináct otázek pro voliče levice, aneb cesta do občanské ZOO
(Sunny, 20.5.2010 13:30:10)
Odpovědět
Nejsem zvyklá sbírat rozumy na stranických sekretariátech. Informace o Řecku jsem čerpala z článku pana Kovandy (rozhovor s panem Manosem). Doporučuji k přečtení.
Re: Třináct otázek pro voliče levice, aneb cesta do občanské ZOO
(Sova, 20.5.2010 13:47:50)
Odpovědět
Manose jsem četl - ale také musíte vědět kdo to je, vyhozený rýpal který se chce za ten vyhazov pomstít. K ucelenému obrazu je třeba si přečíst článků daleko více, jak pravicových tak levicových. A taky pochopito jak je možné že zmizelo tolik miliard eur a přesto je Řecko v průměru chudá země (přes novinářské údaje o milionových odstupných, 3 a4x větších platech a důchodech, flákání .. ap) a 20% obyvatel tam žije v úplné bídě, 2x tolik než u nás. A tyky si přečtěte přehled o řeckých objednávkách vojenského materiálu které Řecko nutně nepotřebuje (za pravice, 6 mld EU) - např. moderní válečné lodě z Francie a Německa - zde si Řecko dělá velký dluh a Francouzi a Němci bohatnou (Řekové byli k nákupu přinuceni). Nebo si něco zjistěte o činnosti bankovní skupiny z USA Goldman Sachs jak radila podvody krýt přes budoucí zisky z hazardních her. Ky.dy Nečase i Manose nejsou vše.
Re: Třináct otázek pro voliče levice, aneb cesta do občanské ZOO
(BCA, 20.5.2010 17:32:00)
Odpovědět
Pane sova diskutovat se suny je asi jak ji čtu zbytečné.Nedávno ještě čurala do plín.Je tip nomenklaturní novodobé svazačky možná TOP nebo něco podobné.
Re: Třináct otázek pro voliče levice, aneb cesta do občanské ZOO
(Skřivánek, 20.5.2010 17:17:23)
Odpovědět
naprosto s vámi souhlasím.Není snaha politiků zavést pořádek ale zvýšit své zisky.Domnívám se ,že to jde téměř všem našim moudrým politikům.
Re: Třináct otázek pro voliče levice, aneb cesta do občanské ZOO
(alois, 20.5.2010 9:52:02)
Odpovědět
Článek dobrý, nicméně silně pokulhává za skutečností. Pan Kříž si totiž stále ještě myslí, že ODS, TOP09, Lidovci a VV jsou pravice. NEJSOU! Nikdo se zdravým pravicovým pohledem na svět by nemohl říci, že strany, které podporují čistě levicový projekt, kterým je EU, jsou pravicové. Jediná doopravdy pravicová strana u nás je Strana svobodných občanů - www.svobodni.cz
Re: Třináct otázek pro voliče levice, aneb cesta do občanské ZOO
(Sunny, 20.5.2010 10:28:25)
Odpovědět
Souhlas. ODS pojem pravice v této zemi silně poškodila. A ty další dvě strany: VV - působí na mě nepříliš přesvědčivě a TOP09 - političtí turisté, nic víc. Osobně se mi nejvíc líbí program Svobodných, budu je volit.
Re: Třináct otázek pro voliče levice, aneb cesta do občanské ZOO
(Šoumen, 20.5.2010 11:24:56)
Odpovědět
Znám jednoho bývalého kovaného komunistu, který na potkání každému říká:"Jsem pravičák a vždycky jsem byl pravičákem." Je pravda v některém z předchozích příspěvku, nejde o levičáctví, nebo pravičáctví, ale o charakter každého člověka. A každý, kdo se chce dostat do politiky za hodně peněz a pocit moci, nemá s charakterností nic společného. To jen ta správná pravice z bývalých komoušů tu zařídila to, že se lidé soudí podle tohoto a né podle charakteru. Po revoluci jsem znal jednu rodinu, která se sichrovala pro všechny případy. Táta komunista, jeden syn v OF - pak ODS, jeden syn u lidovců, dcera později v US_DEU a matka byla ve straně Národně socialistické. Takže tihle lidé na tom zřejmě nebyli nijak charakterně dobře. A jak jsem psal, Kříž je také takový "pravičák" co neviděl charakter ani z rychlíku.
Re: Třináct otázek pro voliče levice, aneb cesta do občanské ZOO
(nela tenká, 20.5.2010 11:16:00)
Odpovědět
Protože si dobu vlády soudruhů dobře pamatuji, budu vždy volit pravici. Argumenty Sovy nechápu. Buď jste mladý a blbý a nebo na horním místě kandidátky KSČM. Ty otázky pana Kříže jsou jasné, argument nezaměstnaných, pane Bože, každý v mém okolí kdo chtěl pracovat, práci našel. Menšiny ji holt nehledají proto ji ani nenajdou. Vědecký pokrok, no asi tak ,v knize Vejce a já si v americe hospodyně(živily se jako rodina chovem slepic) pořizovala do domácnosti myčku nádobí - Amerika 50 let minulého století, u nás byla automatická pračka k mání až v 70 letech a myčka v 90 letech. To je ten socialistický pokrok. Fabriky byly plné zboží , které nikdo nechtěl, ale v rámci udržení zaměstnanosti se vyráběli. Jít do obchodu si něco normálně koupit bylo nemožné. Přesně je to podané ve filmu Na samotě u lesa. Slovo nemáme bylo nejčastější odpovědí prodavače. Pod pultem a u překupníků se koupit dalo, ale kdo na to měl? Předpokládám, že sova jistě, soudruzi i bez vzdělání měli vždy velké platy. Nejčastěji se vyskytovali ve funkcích předsedy ROH, kde jejich jedinou prací bylo předat kolekce na vánoce. Na určení počtu měli sekretářky a na agendu. Jejich pravopis byl totiž dost bídný. O dovolených i v naší vlasti si člověk který neměl kontakt a dobré vztahy s ROH mohl nechat zdát. Prostě jsme na ni neměli ani když jsme oba pracovali , jsme VŠ. Dovolená pro mladé byla pouhých 14 dní ročně, a na měsíc dovolené měl nárok až člověk těsně před důchodem. Jen totální zabedněnec a nebo prospěchář se slíbeným teplým místem může volit ČSSD a KSČM.
Re: Třináct otázek pro voliče levice, aneb cesta do občanské ZOO
(Šoumen, 20.5.2010 11:30:45)
Odpovědět
Nejste z Prahy? Tam se hledá i pro VŠ práce dobře. Zkuste se procestovat republikou. Ono to bude pak vypadat jinak než cestování z Prahy do Německa, nebo USA. Já jsem za ROH ani neměl chuť cestovat, taky jsem na to neměl moc peněz, musel jsem totiž živit rodinu. No a vidíte teď už zase na to cestování nemám a protože jsem sprostý, tak pojedu na dovolenou do prd...
Re: Třináct otázek pro voliče levice, aneb cesta do občanské ZOO
(nela tenka, 20.5.2010 14:05:16)
Odpovědět
Jsem z vesnice o 1000 obyvatel od Prahy dost vzdálené. Ale jsme pracovití a nepotřebujeme MNV aby se o nás staralo. Nejsme líní za prací dojíždět ,denně. Ty máš prd proto, že jsi nemakačenko a líto mi tě není.
Re: Třináct otázek pro voliče levice, aneb cesta do občanské ZOO
(Šoumen, 20.5.2010 17:43:29)
Odpovědět
Jsem pouze ve 48% důchodu, což je akorát tak na nájem a léky a namazaný chleba s paštikou. Za celý život práce je to almužna./Nejnižší v EU/. Z vesnice bohužel nejsem, tak nemám zahrádku na zeleninu a vlastní barák. A za toho nemakačenka - záplavy na Vás, aby vám smetly tu zahrádku a barák vy čůzo.
Re: Třináct otázek pro voliče levice, aneb cesta do občanské ZOO
(berg, 20.5.2010 19:52:03)
Odpovědět
to je nádhera, takový paštikový tlachal s internetem :-), a kdo za to může, že nemáš barák, zahrádku, na léky, co vlastně máš? PC jo, to je jasné, uniformu LM ve skříni, asi smlouvu s liháčem, a nasr... jsi na celý svět, že tě soudruzi nezaopatřili :-)
Re: Třináct otázek pro voliče levice, aneb cesta do občanské ZOO
(Šoumen, 21.5.2010 8:11:24)
Odpovědět
Bergu, ty mladý tlachale, vím že jsi mladý zdravý a krásný, ale také tě to jednou čeká a uteče to rychle, tak abys nebyl překvapen a měl našetřeno. Ty už v mém věku Internet nebudeš mít, protože rodiče budou po smrti, aby ti ho platili, a ty na něj nebudeš mít. Tolik o tvém budoucím důchodu ty modrej svazáku. Jseš blbej jak ten Kříž. Palice vymytá modrou propagandou.
Re: Třináct otázek pro voliče levice, aneb cesta do občanské ZOO
(berg, 21.5.2010 11:35:23)
Odpovědět
dík, ukážu to moji, ať mi nenadává do plesnivých dědků :-), no ale ty máš asi fakt problém se životem, celou dobu údernicky buduješ socík a potom ti někdo řekl, že se to nepovedlo, to je opravdu na nasr...
Re: Třináct otázek pro voliče levice, aneb cesta do občanské ZOO
(Šoumen, 21.5.2010 8:52:49)
Odpovědět
Jo a ty zmrde, PC jsem měl už tehdy, kdy sis hrál v uhláku na horníka. Tvůj táta měl to semeno vystříkat radši do hajzlu, než z něho udělat takovou kreaturu.
Re: Třináct otázek pro voliče levice, aneb cesta do občanské ZOO
(berg, 21.5.2010 11:00:54)
Odpovědět
:-) pěkné ty paštikáři, tak to už máš PC opravdu dlouho, a co ta uniforma? to jsem asi trefil
Re: Třináct otázek pro voliče levice, aneb cesta do občanské ZOO
(Šoumen, 20.5.2010 17:57:47)
Odpovědět
50 let? Tak až tě vyhodí z práce, což je asi tak věk na vyhazov, tedy uvolnění místa mladším, tak už nebudeš muset nikam dojíždět. Snad jedině do města na pracák. A jseš opravdu nela tenká, nebo jsi tlustá jak machna.
Re: Třináct otázek pro voliče levice, aneb cesta do občanské ZOO
(Zdeněk L., 21.5.2010 9:13:22)
Odpovědět
nelo tenká,vám u Prahy je hej.Máte asi dobré autobus.a vlakové spojení.U nás na Moravě jsou jen rozbité silnice,dostrupnost veřejné dopravy minimální,také bydlím ve vesnici s 1000 obyvateli.Mám auto,benzín je zde za 34,-Kč.takže nemám na dojíždění.Auto mi víc stojí v garáži.Mám zaměstnání,plat nestačí,když zaplatím energie,léky,jídlo jen chudé.Jít na oběd do restaurace u nás nepřipadá v úvahu.Taková je tady úroven dvou třetin obyvatel obce.
Re: Třináct otázek pro voliče levice, aneb cesta do občanské ZOO
(Sova, 20.5.2010 13:17:35)
Odpovědět
B.lbá Nelo jste sama. Teoreticky kdyby nepadl Sovětský svaz, tak i socialismu by se vše vyvíjelo, vždyť růst ND byl každoročně asi 3% (nyní 3% padá). A určitě by situace v obchodech vypadala jinak - např. cca v r. 85 bylo dosaženo potravinové soběstačnosti a nyní asi 40% potravin dovážíme. Nechcete srovnávat dnešní dobu také s protektorátem či r. 12933 či s dobou císaře pána? To se přece nedá bez korekce nějakými vývojovými trendy. Soudruzi žádné velké platy neměli - náš ředitel měl plat až jako sedmý po dělnících, údernících s přesčasy (dnes by měl 10x větší) - víte ho.v.o
Re: Třináct otázek pro voliče levice, aneb cesta do občanské ZOO
(nela tenká, 20.5.2010 14:19:04)
Odpovědět
Dobu soudruhů si dobře pamatuji je mi 50let, tak jsem si ji prožila v plné parádě. Jasně jsem popsala rozdíl mezi životem za soudruhů u nás a na západ od našich hranic. Tvé bláboly o soběstačnosti ve výrobě potravin jsou mi k smíchu neb jsem pracovala v zemědělství a to bylo za soudruhů dotované daleko víc než jsou dnes dotované státy staré EU. Žasnu nad tím jak může být někdo tak zabedněný, že nevidí tak zřetelný hospodářský růst. Jasně , že jsou problémy a nic nejde hladce vždyť jsme jen lidé. Ale konečně máme šanci sami za sebe si žít svůj život. Možná to jak byl rozdílný technický pokrok pochopíš když si vzpomeneš na auta. Pominu to, že za 1 republiky jsme byli v tomto oboru špička, kterou soudruzi totálně pohřbili. Ale vzpomeň si na " bouráky v zahraničí - západ, a naše dodo ( pro mladé dodělej doma) škodovky. Automobil žiguli, chlouba SSSR, do posledního šroubku ošlehnutý od Fiatu, východoněmecký trabant a varburq proti mercedesu a wv. A mohu toho vyjmenovat ty socialistický hospodářský růste daleko víc. Ale to se blbě poslouchá viď. Závěrem , kdo volí levici je duchem chudý a nebo blbý.
Re: Třináct otázek pro voliče levice, aneb cesta do občanské ZOO
(Sova, 20.5.2010 14:58:52)
Odpovědět
Nemá to sice smysl - ale přesto konstatuji . první v kosmu byl americký Sputnik, americký buldog Lajka, Kaliforňan Gagarin, první cizinec po občanovi SSSR a USA britský černoch Gagarin. Zemědělství a tvorbě cen potravin asi rozumíte jak koza petrželi - jak v socialismu tak v kapitalismu jsou ceny potravin cílenou státní politikou záměrně tlačeny dolů aby měl prostý lid jídlo levné a nebouřil se - rozdíl blížící se ktržní ceně musí dorovnat dotace. Moje rodina byla v zemědělství od nepaměti, měla menší statek - ale otec i matka (dojička) konstatovali, že tak dobře jak za komunistů se nikdy neměli (před tím dřina kromě zimy třeba denně od 4.00 do 22.00) Pochybovat o tom, že naše zeměděllství a třeba i lesnictví patřilo před r. 89 k evropské špičce a nyní je rozvráceno (polovina firem před anebo v bankrotu, 60% skotu vybito, chovná stáda krav likvidována, vepřové nerentabilní, lesy drancovány) může jen absolutně neinformovaný člověk.
Re: Třináct otázek pro voliče levice, aneb cesta do občanské ZOO
(Sova, 20.5.2010 16:20:54)
Odpovědět
oprava: místo britský černoch Čech Remek
Re: Třináct otázek pro voliče levice, aneb cesta do občanské ZOO
(onďa, 20.5.2010 16:36:27)
Odpovědět
krásně to popisujete,p.Sovo.Podepisuji se pod každým slovem.Sice jsem se Vám do toho nechtěla plést,ale jsem ráda,že máme na levici takové chytré a vzdělané lidí jako Vy.. a mnoho dalších
a na hloupé otázky by se dočkal opět stejných odpovědí- tak je raději ignorovat...
Re: Třináct otázek pro voliče levice, aneb cesta do občanské ZOO
(Sova, 20.5.2010 16:50:33)
Odpovědět
Díky.
Re: Třináct otázek pro voliče levice, aneb cesta do občanské ZOO
(BCA, 20.5.2010 17:38:28)
Odpovědět
Dle příspěvku vidím,že jste žena.Podepisují každé vaše slovo.p.sova dělá čest moudré sově.Ale jeho snaha je asi boj s větrnými mlýny.Jinak vám oběma přeji hlavně zdraví.
Re: Třináct otázek pro voliče levice, aneb cesta do občanské ZOO
(david, 20.5.2010 23:01:23)
Odpovědět
V době před listopadem 89 jste zapomněl na výborně fungující zdravotnictví. Dnešní doba má k dokonalosti demokracie, svobody a toužebně pěstovaného kapitalismu hodně daleko. Zlodějny, podrazy a pohrdání každého každým je současný trend rádoby svobodné ČR.
Re: Třináct otázek pro voliče levice, aneb cesta do občanské ZOO
(Silberstein, 20.5.2010 21:49:54)
Odpovědět
Milá paní Nelo Tenká, prohlásila jste, že ten, kdo volí levici je blbý nebo chudý duchem. Komouše a socany v česku volí (střízlivě řečeno) cca 42 procent občanů s volebním právem, pak jste urazila cca tři miliony a třista tisíc občanů této země. Jste žena, jen z tohoto důvodu Vás nechci nějak nazvat nebo ohodnotit. Jsem volič ODS a odpovědně prohlašuji, že Vy i ostatní zdejší pravicoví diskutéři i novináři jste Paroubkovi nahráli tolik voličů, že on to musí ve volbách vyhrát i kdyby nechtěl. Vaše články i diskusní příspěvky zde publikované jsou většinou fakt ubohé, od volby pravice nerozhodnuté voliče jen a jen odrazují. To jsem tady řekl již několikrát, mám zájem o korektní politickou diskusi a té jsem se tady zatím nedočkal. Namísto slušnosti tu čtu sprosťárny, urážky a lži - z čehož vniká jen odpor a nenávist. Přeji Vám vše dobré ! SMILE.
Re: Třináct otázek pro voliče levice, aneb cesta do občanské ZOO
(Štastný Jim, 20.5.2010 11:27:51)
Odpovědět
Přátelé,jediným řešením pro tuto zemi je jednota rozumných lidí.Pokud neodložíme naše žabomyší spory o tom čo bolo a nezačneme makat a tvrdě šetřit čeká nás tvrdé procitnutí ze sna.Tvrzení že k Řecku máme daleko je naprosto zcestné.Rychlost s jakou narůstá náš dluh je děsivá.Vyžaduje to od nás všech velké oběti.Otázkou je jen zda naši politici to dokážou zúročit,nebo jak víme z minulosti,jen prožrat a zašantročit??????????
Re: Třináct otázek pro voliče levice, aneb cesta do občanské ZOO
(Sunny, 20.5.2010 11:52:57)
Odpovědět
Souhlas.
Re: Třináct otázek pro voliče levice, aneb cesta do občanské ZOO
(děd, 20.5.2010 16:21:29)
Odpovědět
Ano, souhlas. Už jste zaplatil Kalouskovou složenkou částku kterou jste prý "prožral"?
Re: Třináct otázek pro voliče levice, aneb cesta do občanské ZOO
(pavjan, 20.5.2010 11:51:56)
Odpovědět
Článek je přesnej. V ČR je však jasná převaha levicových voličů. Myslím, že je článek nepřesvědčí. Jsou rozhodnuti už několik let a jsou kovaní. Myslel jsem, že budou volit Zemanovu stranu. To se ale nestalo a já je chápu. Co kdyby totiž Zeman začal dobře hospodařit. To by byl průser, tak radši zůstaneme u Jirky a u Štěcha. Takže následující 4 roky si prožijem pod vládou socialistů a komunistů.
Re: Třináct otázek pro voliče levice, aneb cesta do občanské ZOO
(ssso, 20.5.2010 12:55:56)
Odpovědět
Probůh, nestraš ! Z té představy se člověku dělá zle...
Re: Třináct otázek pro voliče levice, aneb cesta do občanské ZOO
(Sova, 20.5.2010 13:25:01)
Odpovědět
Klídek - můžete se třeba rozdodnout jak předpotopní svazačka Eva Pilarová, Castrova kdysi kamoška - budu volit ODS a když vyhraje ČSSD, tak emigruji (myslím že v Blesku)
Re: Třináct otázek pro voliče levice, aneb cesta do občanské ZOO
(Šoumen, 20.5.2010 17:53:23)
Odpovědět
Pan Sova - nejlepší příspěvky. A to prý jsou ti pravičáci vzdělaní a inteligentní. Nesahají vám pane ani po paty. A ta Pilarová, nebojte ta tu zůstane, kde by teď svým zjevem a rozhrkaným zpěvem dostávala tolik prachů. Jen u nás.
Re: Třináct otázek pro voliče levice, aneb cesta do občanské ZOO
(Silberstein, 20.5.2010 20:58:07)
Odpovědět
Mluvím k pánům Sovovi a Šoumenovi - pí Pilar, bývalá zpěvačka a svazačka, dnes agitátorka-propagandistka pravice, heroina Senilična Zombična URNOVA, má soukromé problémy s Paroubkem, ať to dá radši k soudu, její diskusní příspěvek o vystěhování (byť jinde pronesený) sotva koho zajímá, nanejvýš tak znehodnocuje politickou debatu. Pí Pilar není zdaleka tak čistá, jak sama sebe na veřejnosti prezentuje. Řekl bych že ji postihla stařecká ztráta paměti, i když jen v lehčí formě. Pokud by se vystěhovala, nevznikne škoda nikomu a ničemu, jen samotné pí Pilar. Zcela prokazatelně měla možnost opustit Československo ještě za totáče, což neudělala, netroufala si, protože nebyla zas tak velká umělkyně, aby se v zahraničí prosadila jako zpěvačka zpívající anglicky a německy. Její totáčové mládežnické festivalové výkony nebyly k tomuto účelu dostatečnou kvalifikací. Jen se maně ptám, co by tam tato gerontka dělala dnes. Nakonec se vystěhovat může i v případě, že to Paroubek prohraje. Snad jedině high fidelity Fidél Castro, tento koryfej komunismu, po uzdravení docela svižný geront, by nedovolil, aby (na Kubě) namísto na koncertním pódiu skončila v domově důchodců.
Re: Třináct otázek pro voliče levice, aneb cesta do občanské ZOO
(vlk, 21.5.2010 2:37:32)
Odpovědět
prý volič ods :-) kádrovácký chytrolín, urážející někoho, kdo se s komančama nezapletl
Re: Třináct otázek pro voliče levice, aneb cesta do občanské ZOO
(Šoumen, 21.5.2010 8:18:40)
Odpovědět
Tak to máte pane Silbersteine fakt docela pravdu. Ale jsou lidé, kteří to nepamatují tu její vlezlost komunistům do řiti, a hlavně její zpěv na politických festivalech.
Re: Třináct otázek pro voliče levice, aneb cesta do občanské ZOO
(marko, 21.5.2010 8:57:45)
Odpovědět
Silbersteine, jste hlupák a nelžete, že jste voličem ODS. Vždyť vy si náramně notujete se
Šoumenem a jinými pitomci. A ačkoli "toužíte" po
věcné diskusi, vůbec vám nevadí hnusně pomlouvat
a vymýšlet si, stejně jako Šoumeni, Ferdové, Sovy atd. Vždyť vy se skvěle hodíte do party
tady těch sexymozků. Tak aspoň nekecejte!
Re: Třináct otázek pro voliče levice, aneb cesta do občanské ZOO
(Silberstein, 21.5.2010 14:55:47)
Odpovědět
Pane Marko, opět žvaníte a urážíte. Za svými slovy o pí Pilar si stojím, o její "čistotě" toho vím dostatek, bylo by toho více, tak na menší román.. Nesnáším přímou politickou angažovanost umělců, to je ve světě rarita nebo výjimka, u nás je to téměř hromadný jev. Nikde není napsáno, že úspěšný umělec bude úspěšný i v politickém angažmá či jiné lidské činnosti. Dostal - li někdo od Boha umělecký talent, nechť dělá umění, skutečných umělců je málo, musíme si jich vážit a je na umělcích, aby svůj talent nerozmělňovali činnostmi, na něž evidentně nemají. Jak to vypadá s politickou angažovaností umělců, viz slib věrnosti Velkoněmecké Říši v Národním divadle, Anticharta, komunistické a protokomunistické filmy, seriály, inscenace, písně atd. zkrátka mám těch šaškáren plné zuby. V těch skutečně těžkých dobách jen nepatrné množství umělců obstálo se ctí a proto mám vztek, když se najednou v pravicové či levicové politice angažuje někdo, kdo se za komoušů měl docela dobře a zneužívá k tomu neoprávněně svou popularitu získanou uměleckou činností. Když už nic nehrozí, je z něj např. pravičák, zatímco za komoušů držel poslušně hubu a krok a aktivisticky a aktivně pomáhal budovat socialismus. Ti, kdož měli odvahu se postavit proti nacistům či komunistům, za to zatraceně draze zaplatili a po sametu za to většinou nic nezískali, často nic nezískaly ani jejich děti jakožto pozůstalí. Za Protektorátu si někteří umělci v rámci loajality k Říši často měnili i svá jména a příjmení poněmčováním. (Opravdu nechci posuzovat, zda to byla kolaborace či polokolaborace.) S úctu a pokorou se skláním před skutečnými hrdiny z doby Protektorátu, za všechny jmenuji např. paní Letenskou, pana Karla Hogera a pana oldřicha Nového. Moji úctu mají i všichni umělci i kulturní pracovníci, kteří se jasně a nekompromisně postavili proti komunistické zvůli za tuhého totáče. Proto mne dvojnásob štve politická činnost těch kumštýřů v době po sametu, najednou vidí svého nepřítele, kterého dříve oslavovali a udržovali při životě. Co závěrem - mám jen jediné přání, ať ten kdo v těžkých dobách morálně neobstál třeba jen svou lhostejností, nedává jakékoliv rady ostatním lidem, např. i rady, koho volit.
Re: Třináct otázek pro voliče levice, aneb cesta do občanské ZOO
(berg, 22.5.2010 17:58:58)
Odpovědět
vzhledem k tomu, že jste volič ODS, tak vás se její rada netýká, socanská trubko
Re: Třináct otázek pro voliče levice, aneb cesta do občanské ZOO
(Silberstein, 23.5.2010 13:22:13)
Odpovědět
Pane Bergu, snad jste opravdu nepochopil, o čem mluvím. Já nejsem žádný sexy mozek, jsem ten, kdo ví a umí. Nevystudoval jsem na plzeňských právech, ale v Praze na VŚ s převahou matematiky a fyziky. Mám také velké životní zkušenosti. Když paní Pilar sklízela úspěchy na komunistických festivalech, já dělal za trest nádeníka. Tomu se říkalo politicko-převýchovná péče. Nikdy jsem nebyl v žádné politické straně, jsem dlouho na světě a nemám selektivní paměť. Moje nestranictví mne pomohlo, jinak bych tu nádeníčinu na čtyři směny dělal až do sametu, jako např. Jiří Dienstbier, s nímž se samozřejmě srovnávat ani ve snu nemohu. Po několika letech mi mé "politické chyby" prominuli, mohl jsem se vrátit ke své odborné práci. Oni to komouši neudělali proto, že mne nějak milovali. Udělali to proto, že moji práci potřebovali a nemohli mne operativně nahradit. Politické lemply z řad umělců nemám rád. A je mi úplně jedno, jsou - li to vagabundi z pravice nebo levice. Lidé na jejich chování za totáče nezapoměli, řada z nich navíc neuspěla nejen v politice, ale i v podnikání. Tito lidé dělají v politice jen škodu a ze všeho nejvíce pak pravici. Volím -li ODS, to ještě opravdu neznamená, že od pravičáků musím přijmout cokoliv a od kohokoliv. Zejména od těch profláknutých bulvárem a žijících už dávno v jiném světě, který je běžnému voliči na hony vzdálen. Musím se smát Ferdovým výplodům, jak Vás rozčílují a nejen Vás, ale většinu debatérů z pravice. Podle mne je to recesista, který Vás záměrně dopaluje a doma setomu vychechtává.
Re: Třináct otázek pro voliče levice, aneb cesta do občanské ZOO
(Silberstein, 23.5.2010 13:44:52)
Odpovědět
Pane Bergu, nedělejte ze sebe blba, těch je v Česku dost i bez Vás a to njen na levici, ale i na pravici.
SOVOVI nebo SOVĚ ?
(děd, 20.5.2010 18:21:14)
Odpovědět
1*
Re: SOVOVI nebo SOVĚ ?
(onďa, 20.5.2010 19:28:17)
Odpovědět
dnešní debata je fajn,trochu mi tu chybí p.Ferda se svým břitkým humorem a Karkulka s vtipnými komentáři.
Tak voda klesá, ale u nás nebe tmavě šedé-snad se sluníčka dočkáme..

hezký večer všem diskutérům,,,,,
Pro slušnou paní Onďu
(marko, 21.5.2010 9:20:43)
Odpovědět
To je fakt! Největší myslitel všech dob, vysoce
inteligentní Ferda, který, jen otevře svá zlatá
ústa, tak létají ta nejněžnější slůvka, zvláště pak k řadám jeho soudruhů ve zbrani proti všem těm, kteří si drze dovolují mit svůj a odlišný
názor. Náš gentlemane Ferdo, nastupte, Onďě se
po vás stýská, už dlouho neslyšela ta milá a čistá slůvka, kterými nás tady oblažujete.
Re: SOVOVI nebo SOVĚ ?
(Sunny, 21.5.2010 10:46:21)
Odpovědět
Nazývat slovní průjmy sociologa ferdy břitkým humorem, to chce notnou dávku tolerance:-) Ale proti gustu...
Re: SOVOVI nebo SOVĚ ?
(onďa, 20.5.2010 19:28:21)
Odpovědět
dnešní debata je fajn,trochu mi tu chybí p.Ferda se svým břitkým humorem a Karkulka s vtipnými komentáři.
Tak voda klesá, ale u nás nebe tmavě šedé-snad se sluníčka dočkáme..

hezký večer všem diskutérům,,,,,
Re: Třináct otázek pro voliče levice, aneb cesta do občanské ZOO
(p.novak, 21.5.2010 7:40:18)
Odpovědět
Pěkná blbost, ale opravdu, opravdu pěkná...
Re: Třináct otázek pro voliče levice, aneb cesta do občanské ZOO
(Sunny, 21.5.2010 9:13:49)
Odpovědět
Musím říct, že diskuze pod článkem dopadla přesně dle očekávání :-) Nikdo z voličů levice neodpověděl na jedinou z otázek.
Re: Třináct otázek pro voliče levice, aneb cesta do občanské ZOO
(ferda, 21.5.2010 11:19:16)
Odpovědět
.....SUNNY,RUKU NA SRDCE,VLASTNĚ TY ŽÁDNÉ NEMÁŠ A S TVÝM MOZKEM JE TO STEJNĚ TAK...:-))

TI, KDO ZAČALI NEODPOVÍDAT NA KLADENÉ OTÁZKY JSOU JAK JINAK, KLUCI Z ODS, VIZ PŘÍKLAD NÍŽE :-))

PS NEBYL TEN ZIELINEC DLOUHOU DOBU JEDEN Z ČELNÍCH PŘEDSTAVITELŮ- "ODS"?....

a sakra, tak to je blbý.....:-)))

Rozhovor s ministrem zahraničí ČR
Josefem Zieleniencem z roku 1993



Dne 12.3.1993 byl ministr Zielenec na besedě s občany Hranic na Moravě.
Po zdárné besedě jsem si dovolil požádat pana ministra zahraničních věcí České republiky o rozhovor a předal jsem mu písemně otázky. Pan ministr mi odpověděl:

„Ze kterých jste novin?“ „Necenzurované, pane ministře, dříve Rudá Kráva“, odvětil jsem panu ministrovi.

„Já se na ty otázky podívám obecně a vzhledem k tomu, že mám vůči vašim novinám velké výhrady, dám Vám vědět. Teď vám ale odpovídat na nic nebudu.“ Tím ukončil zdárně se rozbíhající interview náš pan ministr...

Vzhledem k tomu, že pan ministr je zaneprázdněn řízením zahraniční politiky České republiky a mohlo by se snad nedej Bože stát, že by se mu písemné otázky mohly někam zatoulat, dovolím si otázky opět písemně připomenout.

1. Kdy, kde, a v jaké rodině jste se narodil?

2. Jak se Vaše rodina dostala do země, kde jste se narodil?

3. Víte, jaký byl osud polských komunistů a pracovníků Kominterny konce třicátých let v bývalém SSSR?

4. Čemu Vaše rodiče vděčí za to, že stalinské čistky, jako snad jediní členové vedení Komunistické strany Polska, přežili?

5. Do jaké míry použilo podle Vašeho mínění NKVD při vyvražďování polských komunistů svou osvědčenou agenturní síť v jejich řadách?

6. Čím si členové vaší polské rodiny získali takovou důvěru NKVD a její nástupkyně KGB, že byli po těchto vražedných čistkách prověřeni pro práci v diplomatických službách Sovětského svazu?

7. Do kdy jste žil v Moskvě a jakou školu jste tam navštěvoval?

8. Byl jste v SSSR členem Komunistického svazu mládeže a pokud ano, v jakých funkcích?

9. Jakými zaměstnaními prošli Vaše rodiče v Moskvě a v jakých funkcích působili v zahraničí?

10. Z jakého důvodu se Vaše rodina přemístila začátkem 60. let do Prahy, proč Váš bratr zůstal v Polsku a z jakého důvodu nežil s rodinou v Praze?

11. Jaké jazykové vybavení měla Vaše rodina při odjezdu do Československa a jaké zaměstnání získali Vaše rodiče po příjezdu k nám?

12. Kdy jste u nás maturoval, na jaké odborné střední škole a kam jste šel studovat po maturitě?

13. V jakých politických stranách a společenských organizacích jste působil a v jakých funkcích?

14. Do jakého zaměstnání jste po absolvování VŠE nastoupil a jakými zaměstnáními jste prošel do 17. listopadu 1989?

15. Kolikrát a do jakých zemí jste měl povolen výjezd a kým před 17. listopadem?

16. Jste signatářem Charty 77, když ne, tak proč?

17. Co jste dělal na obranu politických vězňů a jaké postoje jste zaujímal v letech masových demonstrací proti komunistické diktatuře v letech 88-89?

18. Znal jste některé pracovníky Prognostického ústavu před 17. 11. 1989, když ano, které konkrétně?

19. Mohl by jste nám něco říci o Vašich politických aktivitách těsně před a těsně po 17. listopadu a na které straně barikády jste se angažoval?

20. Co jste dělal mezi 17. listopadem a tím vzácným okamžikem, kdy jste se náhle, z ničeho nic, zjevil ve vedení „pravicové“ ODS? Kdo vás tam dostal?

21. Je pravdou, že jste se ucházel po 17. 11. 1989 o akademickou kariéru a je-li to pravda, proč jste neuspěl?

22. Kdy hodláte požádat o občanství České republiky, pokud ho nemáte a kdy jste o toto občanství žádal, pokud ho máte a kdy Vám bylo uděleno? Vzdal jste se už sovětského státního občanství a pokud ano, tak kdy?

Děkuji Vám velmi srdečně za vaše případné odpovědi

Luděk ŠIŠÁK


Autor: Šišák Luděk

N.N. 07/1993, strana 15



Aktualisační dodatek Necenzurovaných novin: Na žádnou z těchto veřejně položených otázek Josef Zieleniec ani po osmi letech neodpověděl...

PS!!! pokud jste dovolili takovým a jemu podobným lidem být v pravicové straně, potažmo vládě, pak jste to vy, kdo může za tu situaci, která nastala!!!
.... tak si vy, pravicový šmejdi pořád nestěžujte a přiznejte, že jste magoři, když jste tak servilně podporovali takové Zielince a jemu podobné !!!
Zdar, modří pošuci, jenžto nemáte nejen srdce, mozek, ale ani špetku paměti !!! :-)))
Re: Třináct otázek pro voliče levice, aneb cesta do občanské ZOO
(berg, 21.5.2010 11:52:53)
Odpovědět
ferdyšu, fantastické, tak takový "dotazník" mi už dlouho chyběl, ta dikce a témata, no prostě skvělé, tys musel být celý život pěkná....matka selátek
Re: Třináct otázek pro voliče levice, aneb cesta do občanské ZOO
(děd, 21.5.2010 11:39:52)
Odpovědět
Jak Vy odpovídáte na hloupé otázky neobjektivních fanatiků jako je bojovník Kříž, který zaspal 20 let a svými výplody si hraje na generála po válce ? (Jakpak asi před 20 lety bojoval, asi neměl sílu protože hladověl pod mostem.) Názor většiny lidí je formován tím, kdo co a jak za 20 let udělal, co sliboval, čí a jaké zájmy hájí do budoucna a ne srovnáváním s výplody zastydlého mozku, který si nevědomuje jak se svět za 20let změnil.
Zkuste si přečíst celý článek:
Týdeník v rozhovoru s Klausem (úryvek): …..Ale tato autorka revolučním způsobem říká: on to není paternalismus, ale parentalismus, od parents (rodiče, pozn. red.). Tedy že to nejde shora dolů, že to lidem není vnucováno, ale jde to „bottom up", zdola nahoru, tedy že si to vlastně v jakékoli demokratické společnosti lidé přejí a vynutí. Proto si nejsem jist, že je to levicovost české společnosti, spíše je to obecná lidská vlastnost, která působí všude.
Re: Třináct otázek pro voliče levice, aneb cesta do občanské ZOO
(Sunny, 21.5.2010 13:31:47)
Odpovědět
:-) No, pokud jsem si všimla, tak pan Kříž otázky směřoval k voličům levice, takže já na ně odpovídat nemusím.
Re: Třináct otázek pro voliče levice, aneb cesta do občanské ZOO
(Stallker, 21.5.2010 13:41:49)
Odpovědět
Omyl, názor většiny lidí není formován tím, kdo, co a jak za 20 let udělal, co sliboval, čí a jaké zájmy hájí do budoucna. Názor většiny lidí je formován tím, co je jim nakukáno… Bohužel…
Re: Třináct otázek pro voliče levice, aneb cesta do občanské ZOO
(Stallker, 21.5.2010 11:35:21)
Odpovědět
Vážený pane Sovo,
Už dříve jsem na tomto Webu psal, že jsem ochoten respektovat názory a postoje jiných. Pokud jste levicově založený člověk, budiž, je to Vaše právo a v rámci demokracie je, řekl bych žádoucí, aby zde byli lidé odlišných názorů. Můj postoj je výhradně pravicový a pro úplnost, čtyřicátník, tudíž pamatuji období hlubokého míru docela dobře a navíc jsem z malého města daleko za Prahou (12% nezaměstnanost u nás). Dovolil bych si Vašim příspěvkům oponovat, přestože jsem nucen uznat, že máte v mnoha věcech pravdu.
Znám jednu paní, která v 53-ti letech přišla o práci a do 55-ti, než šla do důchodu, byla na pracáku, posléze na sociálce. Jelikož se dnes důchod počítá tuším z příjmu posledních tří let, tak zůstala na min. důchodu a asi ji už nikdo moc nepomůže. Jedno, že před tím pracovala třicet let. Tohle je hnus, tohle by se změnit mělo, protože stát se to může i nám. Ale také znám lidi, kteří přišli po padesátce o práci, nešli do hospody k pivu kritizovat poměry, ale šli hledat práci, to i přes agentury a i do 60km vzdáleného krajského města. A našli. Záměrně píši v množném čísle.
To jen jako příklad toho, že ani dnešní doba není bez chyb. Přesto, pokud bych si mohl vybrat mezi dneškem, nebo dobou reálného socialismu, zcela jednoznačně bych si vybral dnešek. Přestože i mě čeká (pokud dožiju) důchod a tedy nic moc vyhlídky. Za socialismu nebylo líp, i když si to dodnes někteří myslí. Vzpomněl jste tady některé socialistické vynálezy a výrobky. Jeden ekonom kdysi řekl, „Je pravda, že i navzdory tomu, že socialismus je prostředí naprosto nepřátelské jakémukoliv pokroku, i zde určitý pokrok je, jelikož lidé mají odjakživa přirozenou touhu vyniknout“. Měl byste zapátrat v paměti a vzpomenout, jak byli naši špičkoví vědci a lékaři hodnoceni, jak někteří z nich skončili a jak by se asi měli na západě. Mimochodem, vědeckotechnický pokrok na západě byl cca šestkrát rychlejší, než u nás. Tedy pro můj selský rozum, na jeden soc. vynález připadá šest adekvátních kapitalistických? Co z toho lze vyčíst. Že jsme hloupější? Ne. To jen normalizace z našich lidí a to i z těch, kteří by v tržním hospodářství mnohé dokázali, udělala stádečko klidných oveček. Když do Vás někdo 40 let hustí, že je lepší držet hubu a krok a nevyčnívat z řady, hodně z Vás se prostě přizpůsobí. Pak přijde doba, kdy je potřeba zvednout zadek a postarat se o sebe sám a ejhle, to už tak pohodlné není a bohužel, spousta z Vás už se nepřizpůsobí. A pak sedí u piva a kritizují celý svět. Navzdory tomu naši lidi dokázali mnohé, jak jste napsal. Ale PROSÍM, uvědomte si, že komunisté, potažmo socialismus na tom měli zásluhu jen pramalou, jestli vůbec nějakou.
Psal jste také něco o tom, že spousta českých firem byla po r. 89 vytunelována, rozkradena. Pravda, asi ano, ale nezapomeňte také na druhou stranu věci. Spousta firem (podle mého mnohem více, než těch vytunelovaných) skončila jednoduše proto, že čtyřicet let socialistického provozu, řízení a centrálního plánování, z nich učinily nekonkurenceschopné skanseny. A jakmile se rozpadla RVHP a s ní pětiletkově plánovaný odbyt, zjistilo se, že naše zboží vlastně nikdo nechce. Pokud bych já měl řídit podobný podnik, asi bych se v takovéto situaci snažil možná také rozprodat, co se dá, vyplatit lidi a zkusit to jinak a líp. Protože snažit se udržet firmu, která nemá šanci přežít je nesmysl a končí to jen tím, že na to doplatí zaměstnanci, např. nedoplacené mzdy atd. A se zemědělstvím je to totéž. Vůbec totiž nezáleží na soběstačnosti. Pokud to nejste schopen vypěstovat, prodat a přitom neprodělat, tak to nemá smysl. Socialistické zemědělství skutečně bylo neskutečně dotované. A bohužel, zemědělci si na to zvykli. Tudíž žádný pokrok a skončilo to tam, kde to skončilo. Jak je možné, že Kanada a USA jsou největší producenti obilovin na světě. A bez dotací!!!
A pak přišly montovny. Lidi dostali práci (námeznou, ale práci). Pravda, nezapomeňte, že to byla vláda ČSSD, která začala nabízet investiční pobídky velkým nadnárodním investorům. Zajistila tak spoustu pracovních míst, to je pravda, ale za jakou cenu? A aby to nebylo všechno, chtějí v investičních pobídkách pokračovat i po současných volbách. Skvělé řešení. Lidi dostanou práci, ale jen tolik, aby mohli dál remcat. A remcalům přidáme něco na úlevách, dávkách, příspěvcích a oni nás za to budou volit. Jedno, že většina zisků těchto firem a tedy i případných daní mizí v zahraničí.
Mimochodem, to souvisí také s našimi dluhy. Píšete, že v době hlubokého míru dluhy nebyly. Spíš jiní dlužili nám. No, určitě to nebylo tak strašné, jako dnes, ale dluhy byly. Samozřejmě také jiní dlužili nám. Když se to pak všechno sečetlo, byli jsme na tom účetně opravdu dobře. Problém byl v tom, že my jsme dlužili na západ (tj. dluhy, které se musí platit) a nám dlužily státy RVHP, africké země atd. (tj. pohledávky, které povětšinou nikdo nikdy neuvidí). Podotýkám, byl to výsledek socialistického hospodaření. Výsledek: když to Klausovi počtáři po r. 90 sečetli podle pravdy, ejhle, byl tady solidní základ státního dluhu. A jak víte, od té doby tomu jen přidáváme. Nejvíc mi ale vadí, že tomu přidali socani v době ekonomického růstu, bez ohledu na to, co bude. Vždyť přece zdroje jsou. Jen Vám nikdo neřekl, že ty zdroje jsme my všichni. Vyždímat a psovi předhodit kost. A ten pes mě za to bude ještě bránit. Vzpomněl jste tady také Řecko, Kypr a další. Myslím, že nemá smysl polemizovat, jestli kolaps Řecka způsobila pravice nebo levice a kdo úspěšně vládne 20 let na Kypru. Ono je to o tom, kdo jakou politiku dělá. Komunisté na Kypru otevřeně podporují volný trh a nízké daně, pravice v Řecku naprosto v klidu akceptovala neúnosný sociální systém (opravdu budovaný po desetiletí levicovými vládami). Svět je naruby.
A souvisí to i s tím, co se děje u nás. Myslím a nikdo mi to nevymluví, že nejdříve je potřeba peníze vydělat a pak teprve můžete část rozdat. A měla by být jakási rovnováha mezi bohatými, střední vrstvou a chudými. Když píšete o sociálním smíru, nevyřešíte to tím, že těm nejbohatším přistřihnete zisky. Nepatřím mezi nejbohatší a asi nikdy nebudu. Ale tohle mi silně připomíná znárodnění. Oni mají hodně, tak jim to prostě vezmeme. Vždy jsem se živil poctivě, nikdy nikomu nebudu brát nic, co mi nepatří i kdyby statisíce jiných řvali „my na to máme právo“! Ne, nemají. Jednou ze základních myšlenek demokracie je to, že každý má šanci, pokud chce, má talent a je dostatečně schopný, dostat se nahoru. Pravda, ne každý to dokáže, ale to není chyba v systému, to je chyba v nás a čtyřiceti letech komunistické výchovy. Závist těm úspěšnějším je hnus. Mimochodem, statistická data o sociálních podmínkách lidí se dají interpretovat různými způsoby, nevěřte prosím všemu, co uvidíte na youtube přednášce jednoho sociologa…
No a nejvíc mě dojal Váš názor, že kdyby nepadl Sovětský Svaz, socialismus by se také vyvíjel… Pane Sovo! Právě padnutí Sovětského Svazu byl konec vývoje socialismu!!! Soudruzi sami věděli, že to prostě nejde dál. Vždyť byli padesát let pozadu za západem a to ve všem, kromě zbrojení a kosmonautiky, kteréžto jediné dvě oblasti jste neopoměl zmínit.
Co se dá dělat, klidně si dál vychvalujte staré pořádky, já jen doufám, že je u nást dost těch, kteří už dostali rozum. Jedno jestli budeme volit vpravo nebo vlevo. Ale už nikdy zpátky tam, co píšete Vy. Já bych rád o sobě a svém životě rozhodoval sám. Ne nějaký kádrovák, který mi jediným podpisem může zku.vit život. Nechci poslouchat v televizi kecy o tom, jak jsmě úspěšní ve všem, na kolik procent těžíme černé uhlí a plníme plán (pak si přijdu objednat do uh. skladů na příští zimu a dozvím se, že mám nárok jen na hnědé uhlí a jenom na polovinu). Nechci poslouchat, že konečně (po 35-ti letech) jsme soběstační ve výrobě potravin a pak přijdu do zeleniny, v regálech akorát brambory a mrkev. Nechci ráno vstát a na stole lísteček od přítelkyně, že ve čtyři ráno vyrazila vystát frontu před drogerii (mají přivézt vložky a toaletní papír). Nemám zájem jezdit do práce starým, rozklepaným autobusem, ani špinavám vlakem. A přestože mám tuzemskou dovolenou rád, nechci na ni jezdit podle rozpisu a pořadníku stranického sekretariátu. Věřte, že by toho bylo opravdu hodně, co by se sem dalo napsat…
Re: Třináct otázek pro voliče levice, aneb cesta do občanské ZOO
(Sunny, 21.5.2010 12:03:51)
Odpovědět
Výborně řečeno:-)
Re: Třináct otázek pro voliče levice, aneb cesta do občanské ZOO
(děd, 21.5.2010 12:11:11)
Odpovědět
Vážený,
hezky napsáno, slohově na 1*. Pište více i pro širší veřejnost. Možná, že všechny lidi přesvědčíte jak se mají skvěle a snad i zaplatí Kalouskovu složenku za to co "prožrali". A prožrali by toho více, kdyby Kožení, Kočárníci, Mackové, Krejčíři a j. za podpory politiků posledních 20 let to nezachránili.
Opravdu píšete hezky, ale vůbec nechápete co lidem vadí a co chtějí. Pište dál, rád čtu vše i jiné názory a životní zkušenosti.
Re: Třináct otázek pro voliče levice, aneb cesta do občanské ZOO
(Stallker, 21.5.2010 14:02:21)
Odpovědět
Za ten sloh děkuji :-). Ke Kalouskově složence. Fascinuje mě, jak vesele všichni tvrdí, že je to složenka pro lidi za to, co prožrali. Dle toho, jak jsem to pochopil já (a nemyslím si, že bych byl přemrštěně inteligentní), je to jen a pouze jistá, možná nepříliš povedená, forma upozornění, jak velký je náš společný dluh. Rozpočítáno na jednotlivce. A s malým upozorněním do budoucna. Pokud s tím nezačneme něco dělat, půjde to tady všechno do kytek…
Ve svém příspěvku jsem ale chtěl říci něco jiného. Fantazírování o tom, že staré pořádky byly lepší, je KRAVINA. Bohužel, nové pořádky, jedno za jakou stranu, začali dělat stejní lidé, kteří byli u koryt za těch starých pořádků. Jen možná nebyli tolik vidět. Ale to je jedno, o výsledcích jejich počínání tady píšete pořád dokola a v některých stranách jsou dodnes. Volit je nebudu, svou šanci už dostali. Škoda, že Vám to uniklo.
Re: Třináct otázek pro voliče levice, aneb cesta do občanské ZOO
(Sunny, 21.5.2010 14:15:15)
Odpovědět
Je to tak. Ale z nějakého nepochopitelného důvodu spousta lidí tuto skutečnost naprosto ignoruje.
Re: Třináct otázek pro voliče levice, aneb cesta do občanské ZOO
(Stallker, 21.5.2010 14:29:25)
Odpovědět
A s tím samozřejmě souvisí i výše uvedených třináct otázek pana Kříže. Vážení levicově smýšlející přátelé, nechcete se pokusit odpovědět alespoň ne některou z nich?
Re: Třináct otázek pro voliče levice, aneb cesta do občanské ZOO
(Sova, 24.5.2010 17:36:52)
Odpovědět
Vážený pane Stallker,
stručně lze Váš komentář těžko okomentovat. Samozřejmě máte také svou pravdu. Ale jednotlivé věci při tak složité debatě má smysl hodnotit ve velmi vývojových zjednodušených trendech. Smyslem lidstva není vyrobit co nejvíce, vydělat co nejvíce - v tom je globální kapitalismus většinou bez konkurence. Ale nakonec ho ta honba ničí - nyní může svět zase dělat díky krizi jen na 70% výrobní kapacity, není schopen prodat to co by jinak vyrobil. Čína se svou 1 mld levné pracovní síly může vyrobit zboží sama zanedlouho pro celý svět. Svět se dostává možná do ještě větší krize než socialismus. Řekněme že se příliš neosvědčil předchozí socialismus - to co je zde nyní, je také v krizi. Zesnulý papež Jan Pavel II. antikomunista konstatoval "Kapitalismus není budoucnost lidstva" Za socialismu, i když šel pokrok pomale dopředu, byly problémy - tak trend byl mírné zlepšování. Nyní je trend postupné zhoršování životních podmínek pro většinu lidí bez jasné naděje na zlepšení.
Re: Třináct otázek pro voliče levice, aneb cesta do občanské ZOO
(Sova, 24.5.2010 18:00:43)
Odpovědět
Jen malý doplněk - ten počet 6x vynálezů ve prospěch kapitalismu není zase tak vypovídající. V některé oblast techniky ano - jinde to bylo srovnatelné (viz kosmonautika, letectví) v některém základním výzkumu jsme byly na světové úrovni (medicina, biologie). Jen po r. 89 jsme začali vše předchozí shazovat (např. v mém oboru jsem byl po r. 89 ve Francii, pokládali nás za zaostalce ani ne na úrovni svých bývalých kolonií - a nakonec Francouzi zjistili, že jsme dále než oni).
Re: Třináct otázek pro voliče levice, aneb cesta do občanské ZOO
(Stallker, 24.5.2010 19:50:37)
Odpovědět
Děkuji Vám za odpověď, jak jsem řekl, přestože máme odlišné názory, jsem rád, že se zde najdou i rozumní a inteligentní oponenti. A máte pravdu, dalo by se polemizovat velmi dlouho.
Přihlášení uživatele
Jméno:
Heslo:

Zasílání upozornění
Články autora
Reklama