reklama
reklama

Komunistická zrůda učí naše děti lži

Autor: Petr Paulczynski  | Publikováno: 29.4.2010 | Rubrika: Politika
Ilustrace

Nebýt to titulek z iHNED, málem bych se ho bál sem dát. Dvojka na kandidátce pražské KSČM říká, že kolektivizace byla v zájmu národa, lidé tehdy dřeli bídu. Probůh, není to trestné? Asi ne, když bachař Vondruška co mlátíval vězně sedí v klidu v parlamentu. O synovi jiné mlátičky Grebeníčkovi nemluvě. Je to totožné jakoby v Bundestagu zasedal Mengele, nebo nějaký jiný dobytek.

Předsedkyně pražských komunistů Marta Semelová pracuje již čtvrtstoletí jako učitelka na základní škole. Zatímco před volbami 2006 byla ještě na nevolitelném místě, nyní má z pozice pražské dvojky velkou šanci na parlamentní křeslo. A její další šílený názor: "Dokumenty o Horákové do škol nepatří".

Ukazuje se, že jihočeská mutter a její Zelený nástupce mládežník Liška nechali po sobě ve školství pěkný svinčík. Jak by ne, když Kuchtovou zajímaly jen evropské peníze  a Liška se staral o legalisaci měkkých drog. S dekriminalizací trávy ani já nemám žádný problém, ať si každý kouří co chce. Ale že by to byl hlavní problém školství bych neřekl.

A mezitím nám ve školách řádí takové Semelové. Rudé fosilie s takovýmito názory. HN: Takže bylo správné vyvlastňovat majetek sedláků proti jejich vůli?
Já si myslím, že to bylo v zájmu těch prostých lidí, kteří se živili rukama a v zájmu celého národa.

HN: V zájmu celého národa bylo násilné vyvlastňování?
Já mluvím o tom, že v zájmu národa bylo vytváření podmínek pro rozvoj zemědělství.

HN: Ty podmínky se ale vytvářely za cenu toho, že mnoho rodin přišlo o své statky, na kterých hospodařily několik století.
Také ale na těch statcích předtím dřeli obyčejní lidé, kteří dostávali velmi malou mzdu a žili v bídě. To bylo přeci také nespravedlivé.

HN: Takže schvalujete způsob jakým kolektivizace probíhala?
Já si netroufám hodnotit jednotlivosti, ale ten celkový vývoj pro budoucnost lidí byl správný.

A tohleto nám prosím 20 let po sametu učí naše děti (v mém případě vnuky).

Učí je, že vlivem mnoha historických okolností se prý první pokus o socialismus nepodařilo postavit na trvalé základy. Tvrdí ale, že přes všechny nedostatky měl minulý systém proti současnému základní přednost - ctil sociální práva lidí, bez nichž jsou ostatní lidská práva pouhou iluzí.

"Naše cesta k socialismu je cestou demokratickou, cestou svobodné volby většiny. Jsme přesvědčeni, že na této cestě najdeme spojence, přemýšlivé občany, mladé lidi, kterým není budoucnost naší země lhostejná," praví dnešní komunisté v jakési své deklaraci.

Takže na závěr se vracím k porevolučnímu heslu "nejsme jako oni". Houbeles. Oni nejsou jako my. Čtěte soudružku Semelovou pořádně. Jestli Vám nenaskočila husí kůže, tak buď patříte k nim, nebo jste rozumu mdlého.

A tak si znovu vzpomínám na tátův již popřevratový bonmot. Synu, neboj. Jednoho krásného dne půjdou komunisti do prdele. Tak si říkám,že tento týden má být pěkně.

Jenom se bojím, že národ v tu dobu bude prožívat krizi v nákupních centrech a rudochy do onoho místa co naznačoval táta nebude mít kdo doprovodit.

A taky se  bojím, že Jyrka Paroubek by to nedovolil.

Napsáno pro http://www.blog.idnes.cz

reklama
4889 čtenářů | 52 komentářů | 
HodnoceníHodnoceníHodnoceníHodnoceníHodnocení
Tisknout článek Poslat článek e-mailem
Vaše hodnocení: 

Zde můžete nastavit své hodnocení
Komentáře


Re: Komunistická zrůda učí naše děti lži
(Brabec, 29.4.2010 3:27:09)
Odpovědět
Máte pravdu, ale já vždycky vidím, že seděli ve vládě ODS ! Tak nad kým má člověk zvracet ?!
Re: Komunistická zrůda učí naše děti lži
(ordoš, 29.4.2010 6:44:15)
Odpovědět
Ono se bohužel nejedná jen o tuto soudružku,těch soudruhů na důležitých místech je stále dost.Velikou chybou je ,že lidé to padceňují,jediná možnost ,jak je omezit jsou volby .Nedávno jsem se potkal s jedním komunistou,oba jsme důchodci.On léta dělal ředitele já jsem byl celý život dělníkem.Samozřejmě došlo na politiku no ,mírně řečeno je stále věrný a zase se zastával dělníků.Tudíž jsem namitl,jak se ředitel i za komunistů může zastávat dělníků,nedokázal nato odpovědět.Jak přiznal,žije si velice dobře,znárodnění v 48 mu nic neříká po delší době jsem sice byl schopen argumentovat,ale pochopil jsem,že VUML nevystudoval nadarmo.Na závěr debaty jsem mu řekl.Václave vidíš na ulici se můžeme bavit o politice.To jsem ještě neviděl večerní zprávy,kde policisté kontrolují a zapisují odpůrce ČSSD na mítinku.Docela mně to vzalo ,zřejmě Paroubkův , Tvrdíkův způsob,jak jednat s lidmi,kteří s nimi nesouhlasí.To už tady bylo.Voliči pozor je to názor nežadoucího důchodce u mladé generace,který nechce a nebude volit 13důchod.
Re: Komunistická zrůda učí naše děti lži
(Dan, 29.4.2010 9:50:24)
Odpovědět
Nazdar bývalý dělníku,myslel jsem si, že máš selský rozum! Byl jsi celý život zaměstnaný ? Asi ano. Dnes bys již asi tak nemluvil, kdybys nemohl sehnat několik let práci! odpovídá Ti také dělník! Uvědomuješ si, že jsi měl celý život zajištěnou práci ? Nyní se Ti jako důchodci dobře radí . Tak si klidně na náměstí vykládej o politice,stejně Tě nikdo nebude brát vážně. Běž si koupit banán a podívej se při té příležitosti na Pracovní úřad a promluv se zde z lidmi,kteří stojí frontu na práci! Asi si neuvědomuješ co říkáš i lidem, kteří by se rádi živili rukama, přemýšlej o tom? Třeba to pochopíš jaké jsi měl štěstí mít práci!!! Píši Ti kaké jako současný dělník, ale spolu bychom si moc nepovídali, protože nevíš co je to žít z životního minima, bez perspektivy co dál ? Tak ahoj a čest Tvým názorům , pokud neotevřeš oči a nezamylíš se objektivně nad tím co tato súpolečnost opravdu přináší dělníkúm, kteří již mají po padesátce a celý život také dřeli?????
Re: Komunistická zrůda učí naše děti lži
(Linda S., 29.4.2010 10:52:04)
Odpovědět
Dane máš naprostou pravdu.Mnoho lidí si tento fakt nezaměstnanosti jako velké tragedie,která nás potkala neuvědomují.To je chyba.Proto tolik lidí volí komunisty.
Re: Komunistická zrůda učí naše děti lži
(Alan Kieslinger, 29.4.2010 11:02:57)
Odpovědět
Dlouhodobě nezaměstnaní by neměli mít volební právo, neboť jej jejich chápání reality značně pokřivené.
Re: Komunistická zrůda učí naše děti lži
(vk, 29.4.2010 20:10:40)
Odpovědět
a víš, že jsi byl povinen! pracovat? A co jsi mohl dosáhnout, když jsi se staral jen a jen o sebe, děcka nebyli v PO, ty v ks, sčsp či něco podobného, i zájmového, kde to vedla ksč? Všec jsme si rovnnim, že, i v majetku. díky, nechci! A jsem obyčejný! občan.
Re: Komunistická zrůda učí naše děti lži
(standa01, 30.4.2010 11:39:46)
Odpovědět
Ten, kdo Vámi popsané skutečnosti pochopit nechce, tak je nikdy nepochopí.
Re: Komunistická zrůda učí naše děti lži
(ordoš, 29.4.2010 20:28:43)
Odpovědět
Tak ,pane Dane tento argumant s tou prací je typicky komunistický.Znám,také hodně lidí,kteří dělat nechtějí.Předně soudruhu 4 roky před důchodem mně komunistka vyhodila z práce ,takže jsem práci neměl a bylo to za politické názory.Ona ortodoxní soudružka dodnes pracuje v americké firmě.Nějak jí to nevadí.Nicméně dle vaší,nebo tvojí rétoriky je zbytečné vést polemiku,jako tenkrát se soudruhem Vaškem.Byla by to dlouhá a věřím zbytečná debata.Vycítíl jsem ironii,šťastný důchodce rozumuje.Víte co říkal Werich.Mladý blbec bude jednou starým blbcem.ČEST.
Re: Komunistická zrůda učí naše děti lži
(Vašek, 29.4.2010 7:18:01)
Odpovědět
Ano jistě je lepší mít v obchodech banány a nemít práci,než mít práci a byt a stát frontu na banány
Re: Komunistická zrůda učí naše děti lži
(standa01, 29.4.2010 7:27:03)
Odpovědět
A není nejlepší mít všechno, filosofe? A jak to souvisí s výše uvedeným článkem o stalinistické učitelce? Osvětli mi to, prosím. Nebo jen tak zase cintáš nesmysly?
Re: Komunistická zrůda učí naše děti lži
(Sunny, 29.4.2010 9:13:25)
Odpovědět
Naprosto ukázková demagogie :-)
Re: Komunistická zrůda učí naše děti lži
(Fiter, 29.4.2010 9:25:01)
Odpovědět
Kdyby to byly jenom banány tak by to šlo.On ale ten nedostatek v naší krásně zadrátované zemi byl ve všem.A vůbec se mě nechce rozvádět co jste vy komunisti udělali morálních škod.
Re: Komunistická zrůda učí naše děti lži
(Linda S., 29.4.2010 10:53:40)
Odpovědět
Vašku to je úvaha desetiletého dítěte????
Re: Komunistická zrůda učí naše děti lži
(Pe, 29.4.2010 9:24:32)
Odpovědět
Obludné je to co pisatel píše! To je ta obluda, která nás chce strašít a obchází celou republikou! Proč tolik strachu , nenávisti !Copak asi tento pisálek potřebuje zakrýt ? Vždyť nejlepší obrana je útok ! Je mně jako věřícímu člověku zle co se dnes děje.
Re: Komunistická zrůda učí naše děti lži
(GWF, 29.4.2010 9:40:04)
Odpovědět
Zřejmě jste věřící jen tý svý červenooranžový bandě. Ale čert vás vem. Jen bych chtěl ještě reagovat na "ordoše". I mě neskutečně nadzvedly záběry z náměstí v Pardubicích, to byla síla. Tohle by přeci nemělo nechat klidným nikoho. Ta "tlustá čára" za minulostí nás bohužel stála a ještě bude stát draho.
Re: Komunistická zrůda učí naše děti lži
(Sunny, 29.4.2010 9:40:32)
Odpovědět
Jako věřícímu člověku by vám mělo být spíš zle z toho, že komunisté rozlezlí ve všech parlamentních politických stranách stále ovlivňují naše životy a pokoušejí se zbavit nás našich svobod. Tohle není žádný planý poplach. Bolševik to nikdy nevzdá.
Re: Komunistická zrůda učí naše děti lži
(BB, 29.4.2010 10:06:40)
Odpovědět
O jaké svobod+ a demokracii mluvíte ? Byl jste již někdy bez práce ? Asi ne tak co víte o svobodě? O svobodě bídy! A neřikejte mně, že nechci pracovat !
Re: Komunistická zrůda učí naše děti lži
(Sunny, 29.4.2010 10:24:03)
Odpovědět
O vašem vztahu k práci nic nevím, takže nehodlám posuzovat. Ano, byla jsem kdysi bez práce asi dva měsíce. Potom jsem si našla místo, které nebylo sice podle mých představ, ale byla jsem za něj vděčná a ještě ve zkušební době, jsem tuto práci mohla opustit, protože jsem dostala lepší nabídku. Tehdy to bylo jednodušší, nebyla krize a firmy se nebály zaměstnávat lidi. O demokracii jsem ve svém příspěvku nepsala ze dvou důvodů: za prvé, u nás si většina lidí myslí, že demokracie je cochcárna, což je omyl a za druhé, to co existuje u nás, není demokracie, jen jakási iluze. Psala jsem o svobodě jednotlivce a to proto, že ji považuji za naprosto prvotní základ lidské existence, stejně jako třeba vodu a vzduch.
Re: Komunistická zrůda učí naše děti lži
(standa01, 29.4.2010 16:24:17)
Odpovědět
To, jestli člověk práci má anebo nemá, to nemá se svobodou a demokracií nic společného. Mimo ortodoxních netáhel, kteří právě tu svobodu vyžívají k tomu, že pracovat nemusí (jejich věc, ovšem ne za moje peníze), znám stovky lidí, kteří bez práce nějaký čas byli. Ten, kdo pracovat chce si práci i teď, v době krize, sežene. Dříve či později, možná méně placenou, možná pro začátek jinou než si představuje, ale sežene. Stejně jako ti lidé, které znám. Musí se ovšem chtít, ne jen čekat.
Re: Komunistická zrůda učí naše děti lži
(standa01, 29.4.2010 17:01:28)
Odpovědět
Je věřící asi tak, jako já Rocco Siffredi...:-)
Re: Komunistická zrůda učí naše děti lži
(Sunny, 29.4.2010 9:35:41)
Odpovědět
To, že komunisti lžou, je stará věc. Ve škole, kam chodily moje děti, například jedna soudružka učitelka tvrdila, že po roce 1948 a 1968 odcházeli lidé z Československa do ciziny za prací. O pronásledování, věznění, mučení a krádežích soukromého majetku taktně pomlčela. Jenže děcka o minulém režimu ledacos vědí a tak se dcerka přihlásila a řekla, že od rodičů slyšela, že to bylo jinak. Doma nám to pak rozčileně líčila a nedovedla pochopit, jak někdo může takhle nestydatě lhát. Takže jsme museli zajít do školy a požádat soudružku učitelku, aby se držela osnov. Nechci tvrdit, že to bylo stoprocentně účinné, ale malinko se pak držela zpátky :-)
Re: Komunistická zrůda učí naše děti lži
(Uno, 29.4.2010 10:00:10)
Odpovědět
Čteš dnešní noviny, posloucháš zprávy v televizi a v rohlasu , co na ně říkáš ? Co říkáš této morální společnosti? Není to dost argumentů, abys pochopil , kde žiješ? Myslíš, že dnešní společnost a škola dává dětem ty správné pravdy?
A pro koho tyto prevdy pracují ?
Re: Komunistická zrůda učí naše děti lži
(Sunny, 29.4.2010 10:12:06)
Odpovědět
V rámci duševní hygieny nečtu dnešní neobjetivní a tendenčně zaměřené noviny ani nesleduji stupidní televizi. Občas si přečtu eportál, protože zdejší články i některé diskuzní příspěvky ve mně vzbuzují naději, že není ještě tak zle. Ano, vím zatraceně dobře, v čem dnes žijeme, ale vím také, že jediný, kdo může můj život ovlivnit a učinit ho lepším, jsem já sama. Nikoliv žádná politická strana. A o to snažím a pracuji na tom každý den.
Re: Komunistická zrůda učí naše děti lži
(standa01, 29.4.2010 16:14:25)
Odpovědět
Chtěl bych se zeptat, co si Vy představujete pod pojmem společnost? Naše morální společnost? Nejsme to náhodou my všichni? Neměli by jsme se za to trochu stydět? Morálku naší společnosti vytváříme my všichni, včetně Vás. A proto možná na tom není zrovna nejlíp.
Re: Komunistická zrůda učí naše děti lži
(Lars, 4.5.2010 1:57:48)
Odpovědět
Tvoje dcera je nejspíš pěkná kráva. Překrucovat historii a zastrašovat to pravičáci vždycky uměli. Se teda máte čím chlubit, že zastrašujete učitele.
Re: Komunistická zrůda učí naše děti lži
(gutl, 29.4.2010 9:38:17)
Odpovědět
O co vá jde .Celá naše vláda byla v ksč
Re: Komunistická zrůda učí naše děti lži
(Chytrakzhospody, 29.4.2010 9:57:05)
Odpovědět
Pane Paulczynski můj tchán byl zemědělec. Pocházel ze statku a celý život na (tzv. státním)statku pracoval. Říkal, že v padesátých a šedesátých letech prý zahraniční (i ty ze Západu) návětvy nám organizaci našeho zemědělství záviděli. A já mu nemám důvod nevěřit. Pouze říkali, že způsob kolektivizace (JZD nebo státná statky) by jim u nich neprošel, ale na druhou stranu říkali, že jiný způsob asi možný není. Jo a jen na závěr bych vám doporučil stáž do kriminálu a to kdekoliv na světě. Kdo tam má mít dozor. Bachaři nebo vybraná sorta vězňů
Re: Komunistická zrůda učí naše děti lži
(Sunny, 29.4.2010 10:33:46)
Odpovědět
Nedokážu posoudit, jestli ta zemědělská družstva byla takový zázrak. Každopádně bylo špatně, že v rámci "kolektivizace" byly spoustě rodin ukradeny majetky a pozemky. Jestli chce někdo žít v socialismu, nechť si ho má, ale nesmí jej vnucovat ostatním, kteří o to nestojí. V tomto směru je to dobře vyřešeno v Izraeli prostřednictvím kibuců. Škoda, že to nejde u nás. Aspoň by se konečně ukázalo, kdo to s tou solidaritou myslí vážně a kdo je jen parazit vykřikující vyčpělá hesla. Obvykle se nesázím, ale tipla bych si, že ani Paroubek nebo Filip, by v kibucu žít nechtěli. Zato jsem si jistá, že by to ze srdce přáli "obyčejným lidem".
Re: Komunistická zrůda učí naše děti lži
(Marie S, 29.4.2010 11:15:04)
Odpovědět
Suny a ty zase nesmíš vnucovat svůj názor,že JZD byla jen špatná.Nejsem ze zeměděl.rodiny ,je mi 65 let a vše si pamatuji.Nejsem podjatá a musím říct,že začátky byly velmi těžké.Vstup z donucení do JZD nebyl milý nikomu.Po založení zemědělci brali malé peníze a žilo se jim hůře/i když většina si na záhumenku vypěstovala a hlad neměli.Já jsem měla rodiče dělníky v průmyslu,platy malé a jídlo nebylo k dostání.Klidně můžu říct,že jsme neměli nic do huby/.Potom se ale situace v zemědělství velmi zlepšovala a družstevíci si žili opravdu dobře.Stát je podporoval.Proto jsou ted nespokojeni.Měli výhody v daních i jejich manželky ,když dělaly jinde,platily z platu minimální dan a to bylo cosi!Až jsme měli zemědělství,které nám záviděl celý svět,tak se to zvrhlo.Vracely se pole,rozpustila se družstva atd.Dnes jsou na tom zemědělci nejhůř,nikdo jim nepomůže a 80 % jídla máme z dovozu.Orná púda je zastavěna domy ,nebo silnicemi.Až nám jednou vypoví dovoz,co budeme jíst?To je můj pohled nepodjatého člověka,který se zemědělství nikdy neměl nic společného.Ale mám věk a pamatuji.Ještě k tomu dodám něco o nás důchodcích,nejen zemědělských.Narodidili jsme se ve válce,nebo po válce,prožili jsme těžký život.Za komunistů po válce se muselo jen dělat a dělat.platy malé.mateřská dovolená 4 měsíce.Potom zase do práce,vše stihnot,nebyly papírové plíny,ústřední topení elektrospotřebiče atd.Potravin málo.vše na fronty.Prožili jsme těžký život a ted musíme poslouchat,že není na naše důchody,že jsme na obtíž.Hlavně generace našich vnuků nás odsuzuje,na faceboku se dočtete věci o důchodcích.Kdyby nebylo nás,nebyli by ani na světě.Tak svět odplácí,je to až hanebné.Vláda a mladí by to měli přehodnotit a uvědomit si reálnou skutečnost.
Re: Komunistická zrůda učí naše děti lži
(děd, 29.4.2010 11:56:02)
Odpovědět
Paní Marie, napsala jste vše stručně a jasně. Věřím že to podepíše min.80 % naší generace asi proto, že náš mozek nezatemnily banány a vymývači mozků. Každý režim má v čele svoji šlechtu s patolízaly - dříve zfanatizované ideology, dnes bezohledné politické a ekonomické mafie. Mladší generace potřebuje více času než pochopí o co se hraje.
Myslím, že to stačí, aby z nás zdejší diskutující udělali komunisty, aniž by nás znali.
Re: Komunistická zrůda učí naše děti lži
(Stallker, 29.4.2010 12:49:24)
Odpovědět
Jsem poněkud mladší, přesto mi to nedá a rád bych k tomu něco řekl. Těžko z dnešního pohledu říkat, jestli byla JZD dobrá nebo špatná, ale uvedl bych jeden příklad z naší, dříve částečně zemědělské rodiny. Pradědeček, i když nebyl zrovna sedlák, nějakou půdu měl. Stejně jako mnoho, mnoho dalších. Neměli bychom dělit „předsocialistické“ zemědělství jen na sedláky a na ostatní, úplné chudáky. Tak to nebylo. Ještě před válkou, jelikož nebyl dostatečně bohatý, se domluvil s dalšími dvěma sousedy, kteří na tom byli podobně. A každý z nich obstaral něco. Jeden traktor, druhý mlátičku, třetí secí stroj, s tím, že si vzájemně pomůžou. A dařilo se na tehdejší poměry dobře (protože mimo jiné postavil dům). Tohle je podle mě velmi přijatelný příklad kolektivizace. To, jak vznikala JZD posléze v padesátých letech, byl opravdu jeden obrovský hnus. A nelze toto obhajovat slovy, že účel světí prostředky. Tohle jsou argumenty diktátorů. Soukromé zemědělství fungovalo dobře, celý problém je v tom, že bylo těsně po válce, všeho bylo málo a nezapomeňme, že zákonitě chyběla zemědělská produkce odsunutých Němců. Perfektní doba na kolektivizaci pod praporem „lepších zítřků“. A bohužel to kupodivu zpočátku skutečně dobře fungovalo. Jestli se tedy dá říci o něčem, že funguje, když bylo možno zrušit potravinové lístky. Časem se ale situace zhoršovala (neosobní práce v JZD proti velmi motivované práci na vlastním) a dovolil bych si opět zapomětlivým připomenout, že ještě počátkem osmdesátých let Československo nebylo soběstačné v produkci potravin !!! Prosím tomuto neoponujte, to si nevymýšlím, to je oficiální statistika, potvrzená dokonce tehdejším režimem (obilí bylo například dováženo z Kanady). A jestli v dnešní době nějaká učitelka tvrdí, že kolektivizace byla dobrá, tak ať raději neučí. Opravdu dobrý učitel by měl učit fakta a podat to dětem tak, aby si dokázaly udělat svůj názor samy, ne vnucovat někomu svůj osobní názor.
A zmínil bych ještě výše uvedený vztah mládež versus senioři. To, co dnešní mládež šíří na internetu je někdy opravdu mizérie, ale není to tak trochu naše vlastní vina? Jak jsme si je vychovali, takové je máme. Už jedno staré rčení říkalo, že dva rodiče se v pohodě postarají klidně i o dvanáct dětí, ale dvanáct dětí se někdy nedokáže postarat o dva staré rodiče…. Takže v podstatě nic nového. Tenhle stát dává na důchody opravdu strašně moc, ale to se nevyřeší tím, že bude dávat míň (jak si myslí někteří mladí). To se vyřeší jedině tak, že bude stát, a tedy ekonomicky aktivní lidé vydělávat víc. A nezlobte se, že opět opakuji to, co už několikrát. Prosím Vás to s oranžovými nepůjde!!! A ještě k těm současným zemědělcům. Věřte, oni se nemají zas až tak špatně. Alespoň ti, kteří se snaží. A to je myslím správně. Věřte, vím, o čem mluvím.
Re: Komunistická zrůda učí naše děti lži
(Sunny, 29.4.2010 13:42:36)
Odpovědět
"Opravdu dobrý učitel by měl učit fakta a podat to dětem tak, aby si dokázaly udělat svůj názor samy, ne vnucovat někomu svůj osobní názor."
Tak tohle je naprosto přesné. Fakt je, že takových učitelů je jako šafránu. A co se týče omladiny, souhlasím s Vámi: je to záležitost rodičů. Žádná doba ani žádný režim nemůže nikomu zabránit, aby ze svých dětí vychoval slušné lidi.
Re: Komunistická zrůda učí naše děti lži
(standa01, 29.4.2010 17:15:55)
Odpovědět
Je učitel a učitel. Jedna z nich je popsaná výše, druhý se nepodělal z bolševických výhrůžek a zveřejnil výsledky studentských voleb. Věřím tomu, že fosilie popsaná výše je už jenom výjimkou potvrzující pravidlo.
Re: Komunistická zrůda učí naše děti lži
(Stallker, 29.4.2010 17:21:02)
Odpovědět
Leč ta fosilie má tu drzost kandidovat ve volbách!?!
Re: Komunistická zrůda učí naše děti lži
(standa01, 30.4.2010 7:00:04)
Odpovědět
Stejně jako profláknutý Kraus....Dělají si z lidí bohapustou srandu. Oni ví, že my víme a je jim to jedno. Bezcharakterní šmejdi.
Re: Komunistická zrůda učí naše děti lži
(Sunny, 29.4.2010 13:33:15)
Odpovědět
Paní Marie, nikomu svůj názor nevnucuji a ani jsem neřekla, že JZD byla špatná. Napsala jsem jen, že špatná byla násilná kolektivizace a na tom musím trvat. Jinak s vaším příspěvkem docela souhlasím. Jste zřejmě stejná generace, jako moji rodiče a vždy jsem tvrdila, že jste bohužel narodili do špatné doby: nejdřív válka, potom komunisti, v mládí naděje v podobě "pražského jara" a následná okupace. Po létech normalizace přišla manšestrovka, od které jsme si asi všichni slibovali lepší a slušnější budoucnost... Jak to dnes vypadá, denně vidíme a o té slušnosti...raději nemluvit. Těmi skupinkami na Facebooku se netrapte. Změnit to nemůžete a zbytečně Vás to mrzí. Oni i ti mladí jednou zestárnou a zmoudří. Škoda jen, že se tomu nepřiučili doma, u rodičů. Ale to by bylo na dlouhé povídání. Užijte si krásný den:-)
Re: Komunistická zrůda učí naše děti lži
(standa01, 29.4.2010 16:41:10)
Odpovědět
Drahá paní.
Věřte mi, že to, co provedl Mádl a Issová, já osobně odsuzuji. Ne tu myšlenku, aby se mladí pokusili přesvědčit své prarodiče o tom koho volit, já také doma přesvědčuji, ale ten hrubý a vulgární způsob, kterým to udělali. Je mi nad tím trapno.
Stejně tak je mi proti srsti aktivita proti starým lidem na facebooku, což považuji za druhou stupiditu.
Starých lidí máme povinnost si vážit, třeba jen za to že nám dali život, že nás vychovali a svým způsobem se o nás někdy až dojemně starají dodnes. A v neposlední řadě tu platí ještě ono klasické: "Nečiň jiným to, co nechceš aby ostatní činili tobě".
Zdravím Vás, s01.
Re: Komunistická zrůda učí naše děti lži
(Petr, 29.4.2010 12:13:37)
Odpovědět
Vždyť má pravdu.
Re: Komunistická zrůda učí naše děti lži
(nobody, 29.4.2010 13:57:23)
Odpovědět
Já jsem pro. Padají tady docela silná slova a jména. Nenávist, Mengele. Přikloňme se k názoru oko za oko, zub za zub. O kolektivizaci bych mohl psát román z vyprávění rodičů.Po roce 90 byla vězení k dispozici. Kde by skončil autor článku a jeho rodina. Nic o něm nevíme a diskutujeme. Ruml, Pithart, Dlouhý(á), Klausová ...
Nikomu nic špatného nepřeji.My už to máme za sebou a Vy mistři světa nehoňte machry, jestli na to nemáte. Dodržujte alespoň platné zákony.
Re: Komunistická zrůda učí naše děti lži
(Robin, 29.4.2010 17:50:39)
Odpovědět
Pane Paulcinsky, Vy jste b.lb jak trám. Na vlastní kůži jsem zažil kolektivizaci, mizerné mzdy v nových JZD - ale výsledek byl nakonec takový, že zemědělci v JZD v 70 a 80 letech se měli tak dobře, jak se již nikdy mít nebudou. Do kolektivizace museli rolníci dřít denně min. 14 hod denně, bez svátků a a dovolené - v JZD již žili jak normální lidé. Bez JZD by stejně 80% rolníků zkrachovalo tak jak např. v NSR: I Rakouští farmáři jim (členům JZD) záviděli, nebýt turismu, zkrachovali by. Většího pi.tomce jak Paulczinski jsem na tomto portálu nepotkal. To co následovalo po r. 1989 byl rozklad zemědělství a úpadek výroby v některém odvětví až o 60%, vybití chovných stád skotu, zničení výroby vepřového - dovoz z Polska ard.
Re: Komunistická zrůda učí naše děti lži
(Janek, 29.4.2010 18:27:47)
Odpovědět
Robine,nerozčiluj se,to bude nějaký vemeno co jen provokuje.
Re: Komunistická zrůda učí naše děti lži
(ordoš, 29.4.2010 20:50:24)
Odpovědět
Velice zmatený názor.Pocházím z venkova,kolektivizaci pamatuji velice dobře,nevím jestli to mohu říct jsem už starý.Komunistické zemědělstvi.průmysl atd.byl centrálně plánován dotovan,tam lidé ztratili vztah k soukromému vlastnictví.Následně tento způsob hospodaření způsobil konec centrální ekonomiky,ale i KSČ sežrala sama sebe.Samozřejmě povel přišel z Ruska.Dlouhé povídání, nejde všechny prožitky a názory vyjadřovat datlováním.Bylo to horší než tady řada z Vás prezentuje.Samozřejmě dnes a budu mluvit o východních zemích a specielně u nás je typ komunistického kapitalismu,zní to divně ,ale je to tak.Něco obdoba Číny ,něco Ruska.Nevím přesně,jak systém nazvat,ale jedno vím zcela určitě je to důsledk 50let komunismu vymývání mozků,předělávání dějin.Sočasná doba u nás účtuje.
Re: Komunistická zrůda učí naše děti lži
(Robin, 29.4.2010 22:59:35)
Odpovědět
Ordoši, také nějak zmatené. Socialistické zemědělství v souhrnu (jistě byla sem tam i negativní vyjímka) bylo na evropské špici a Západ velmi uvítal, když bylo rozbito - zbavil se tak silného komkurenta. Třeba československé lesnictví bylo s rakouským, bavorským i skandinávským také evropská špička, nyní je zčásti úplně rozvráceno, lesy jsou vyloženě rabovány a ničeny (čestná vyjímka část lesů LČR). Samozřejmě kolektivizace přinesla často zbytečně i lidské tragedie - ale výsledek byl pro většinu zemědělců pozitivní - na rozdíl od r. 1989, kdy bylo ze zemědělství skoro 3/4 lidí vyhozeno.
Re: Komunistická zrůda učí naše děti lži
(ordoš, 30.4.2010 6:55:32)
Odpovědět
Já nehájím a neříkám,že jsou nyní věci v pořádku,říct ,že to potom bylo bezvadné,i přesto,že došlo k tragediim je právě ten problém.Problém byl r.48snad nemyslíte,že bez kolektivizace by zemědělství zaniklo a stát ustrnul..Před válkou jsme měli dobrý lehký a textil.průmysl po válce a nástupu vlivu Ruska jsem se přeorientovali na těžký průmysl s energetickou náročností.Celá ta doba 50let byla zrůdná.Do vedení JZD se někde dostali lidé,kteří s nim neměli co dělat.Později vliv nápadůCCCP,jako hnízdové sázení brambor,Vysoká podestýlka atd.Představte si,že ,když jsem povinně ve 2 třídě sbíral mandeljnku,tak nám učitelka vykládala,že přilítla USA letadla a přes noc je tam shodila,ne to není ,žert to byla tehdejší realita.Některá družstva v 70letech prosperovala dle toho,jak vlivného funkconáře měla na kraji,nebo výše,který zajistil sbvencování.Zemědělství se vyvíjelo v celém světě na ha pracovalo na západě daleko méně pracovníků než u nás,ano,aby byla zamněstnanost.Ještě se vrátím na začatek tématu k té soudružce učitelce.V 6 třídě v r54 mně ,respektive nás učitelka učila,že,jednou až dobudujeme socialismus a později vyšší formu tj.komunismus.Budou lidé ,tak uvědomělí,že každý příjde do obchodu a vezme si chleba dle svých zásluh,prostě věci budou zadarmo.Nikdy jsem nato nezapomněl.Ona mě měla ráda,mně to bavilo,ale jen do té doby než jsem řekl,že jsme nechali Rusáky vyhrát v hokeji to byl malér.Doma meli veliký strach museli k řediteli dostal jsem dvojku z chování.Nechte stranou nostalgii,jistě ,žil jsem na venkově velice skromě,ale byl jsem mladý,tyto věci však dokáži od sebe oddělovat.Pamět mě zatím slouží a bylo toho daleko více co takhle kultůra atd.Není prostor ani chuť přesvědčovat,PŘESVĚDČENE
Re: Komunistická zrůda učí naše děti lži
(Robin, 1.5.2010 18:51:09)
Odpovědět
Asi jste u dobu Ordoši zažil. Také jsem tu mandelinku sbíral, kdo našel první mandelinku, dostal od s. učitelku čokoládu. A nepřišla sem mandelinka v 50. letech z Ameriky? Jistěže, stejně jak před tím dříve brambory. Nepamatuji nějaké subvencování (na rozdíl od dnešních dotací) ale obyčejné bankovní půjčky, které bylo nutno splatit. Ani s těmi letadly shazujícími americkou mandelinku to nemusela být blbost - pamatuji si jak ze Západního Německa létaly při příznivém větru balony a shazovaly protikomunistický materiál a další, třeba propagační čokoládu - ta mohla být otrávená, neokusil jsem ji, ale těch letáků jsem našel spousty. Tehdy byla nereálná vize komunismu, nyní není vize žádná (cit. papež Jan Pavel II, antikomunista - kapitalismus není budoucnost lidstva).
Re: Komunistická zrůda učí naše děti lži
(standa01, 30.4.2010 7:08:09)
Odpovědět
Socialistické zemědělství bylo na evropské špici...Větší pitominu jsem snad ještě neslyšel. A jezdili se k nám učit a patrně také závidět. Panebože, pane, vy jste ale.... Patrně jste se nikdy nebyl podívat v "normálním" socialistickém JZD. Pokud ne, tak Slunce, seno a pár facek to špičkové evropské zemědělství zobrazuje ještě v dost upravené podobě. Ve skutečnosti to bývalo mnohem horší..
Re: Komunistická zrůda učí naše děti lži
(Robin, 1.5.2010 19:03:09)
Odpovědět
Stando Vy jste stejný b..bec jak Paulczynski - Slunce, seno, jahody ap. je parodie a absolutní nesmysl. Asi jste nic jinéoho neviděl. V tom socialistické zemědělství, resp. rodinní příslušníci byli od začátku 30 let - vybudovali drůbežárnu, vepřín, kravín - z drůbežárny je po r. 89 rozvalina, z vepřína stolárna a z kravína výrobna krmiv pro psy. Sám jsem byl např. po r. 89 v delegaci českých lesníků ve Francii, kteří nás pokládali za zaostalce ještě pod úrovní francouzské Afriky - zde se však přesvědčili že jsme mnohem lepší a dál než oni (socialistické lesnictví a většina zemědělství). A běžte dál sledovat Slunce, seno, jahody .. na víc nemáte.
Re: Komunistická zrůda učí naše děti lži
(ordoš, 6.5.2010 7:42:04)
Odpovědět
Neměl by jste nikomu nadávat,ale upozorňuji Vás nejdříve jste lidem majetek sebrali ,některé pozavírali a nyní chválite,jak jste byli bezvadní.O čem tedy diskutovat.Možná,když jste za komunistů jezdil do Francie měl ještě vedlejšák..... a k tomu vystudovaný VUML,pak je s Vámi skutečně debata bezpředmnětná.
A mohli jste si tak před 1989 otvírat hubu???? Veřejně???
Re: Ach ta paměť
(Davidan, 29.4.2010 20:49:40)
Odpovědět
Jistěže, jen jsi nesměl být připosraný.
Re: Ach ta paměť
(standa01, 30.4.2010 7:10:10)
Odpovědět
Tys patrně nebyl, proto se ti po tom tak stýská.
Re: Ach ta paměť
(Jahoda, 1.5.2010 19:15:47)
Odpovědět
Je pravda,že je v Praze snaha odstranit památník maršála Rudé armády Koněva,který osvobodil Prahu?
Pokud je mě známo,tak to byla vedle americké armády také i Rudá armáda,která bojovala s fašizmem na ůzemí ČSR .
Proč se dnes někdo snaží na tyto oběti zapomenout a znevážit je?
A titulek tohoto komentáře zní-Ach ta pametˇ.
Ano....a z mé strany pouze toliko-NEZAPOMENOUT!
Přihlášení uživatele
Jméno:
Heslo:

Zasílání upozornění
Články autora
Reklama