reklama
reklama

Nečas je nadějí pro ODS i pro tuto zemi

Autor: Lukáš Petřík | Publikováno: 20.4.2010 | Rubrika: Politika
Ilustrace

Europoslance, člena výkonné rady a předsedu krajského sdružení ODS Vysočina Iva Strejčka označil nový volební lídr ODS Petr Nečas spolu s Hynkem Fajmonem a Martinem Římanem za své nejbližší lidi ve straně. Strejček to považuje za velkou poctu i zavázek. Nečase vidí jako velkou naději pro ODS i Českou republiku a pod jeho vedením se strana prý může vrátit k ideovým základům, které položil Václav Klaus.

EURO: Volební lídr ODS Petr Nečas se o vás vedle Hynka Fajmona a Martina Římana zmínil jako o svých nejbližších lidech v ODS. Co to pro vás znamená?
STREJČEK: Je to pro mě vyznamenání. Když to Petr Nečas řekl již několikrát a řekl to nepochybně velmi vědomě, tak to ve mě osobně upevňuje pocit zodpovědnosti a nutí mě to k intenzivní práci na co nejlepším volebním výsledku a pokud možno i na větší rekonstrukci ODS. S Petrem Nečasem patříme do podobného ideového formátu. Na problémy a jejich řešení se díváme podobně. Jsme v dobrém slova smyslu ódésáckými konzervativci, kteří si rozumí.

EURO: Co znamená Nečasův nástup pro celou stranu?
STREJČEK: Od Petra Nečase se jedná dva měsíce před volbami o velmi odvážný manévr. Já si toho velmi vážím, prorože Petr Nečas z mého pohledu přináší obrovskou naději jak pro ODS, tak pro naší zemi.

EURO: Proč si myslíte, že přináší naději?
STREJČEK: Petr Nečas je nesmírně pracovitý člověk. Po těch letech, co se s ním znám a co s ním spolupracuji, vím, že pracuje velmi tvrdě. Připravuje, píše ideové programy pro ODS. V ministerské funkci odvedl obrovský kus práce na ministerstvu práce, které je jedno z nejsložitějších. Petr Nečas je racionální člověk, který ví přesně odkud kam má vývoj v této zemi směřovat. Pro mě je nepochybné, že se naprosto hodí na křeslo ministerského předsedy. V této chvíli podle mého názoru Česká republika žádného jiného porovnatelného kandidáta z jakékoli politické strany nemá.

EURO: Vy jste ale znám jako ochránce Klausova odkazu v ODS a euroskeptik, který byl výrazně proti Lisabonské smlouvě. Vám nevadí, že se Nečas několikrát poměrně ostře opřel do prezidenta republiky a že hlasoval pro Lisabonskou smlouvu?
STREJČEK: Na to je komplikovaná odpověď, protože Petr Nečas byl v době, kdy se projednávala Lisabonská smlouva, ve vládě s účastí ODS. Významná část ODS Lisabonskou smlouvu odmítala, nicméně byli jsme v České republice osamoceni. Já realisticky chápu jeho pozici. Byl ve vládě, ve které nebyl premiérem a musel jí být loajální. Tohle já se snažím lidsky chápat. Jsem a nadále zůstávám ostrým odpůrcem a kritikem Lisabonské smlouvy a předávání naší suverenity do Bruselu. Názory Petra Nečase na evropskou integraci dobře znám a jsou blízké mým. Co se týká Václava Klause, tak se domnívám, že právě Petr Nečas je mostem či cestou k tomu, aby se ODS k ideovým základům, které položil Václav Klaus, znovu vrátila.

EURO: Nedávno proběhlo médii, že se ODS chystá opustit eurorealistickou frakci Evropských konzervativců a reformistů. Byla to informace, kterou vypustil generální tajemník evropských lidovců Antonio López-Istúriz. Vaše strana to oficiálně popřela, ale říká se, že na každém šprochu je pravdy trochu.
STREJČEK: Od A až do Z se jedná o provokaci Evropské lidové strany, kdy přání je otcem myšlenky. Evropští konzervativci a reformisté jsou v Evropském parlamentu slyšet. Já považuji za hanebné, že se tato účelová dezinformace objevila právě v době, kdy naši polští partneři Právo a spravedlnost, kteří jsou také členy naší frakce, oplakávají smrt svého zakladatele a polského prezidenta Lecha Kaczyńského. To je nepřijatelné lidsky i politicky. ODS zůstává pevnou součástí konzervativní frakce a volební lídr Petr Nečas také velmi ostře tyto dezinformace ze strany eurofederalistických lidovců dementoval.

EURO: Jaký byl váš vztah k polskému prezidentovi Lechu Kaczyńskému?
STREJČEK: Lech Kaczyński, se kterým jsem se několikrát setkal, byl nesmírně silnou politickou figurou. Polský prezident tvrdil, že zájmy Ruska a sjednocené Evropy pod dominancí německých zájmů znovu destabilizují středoevropský prostor, pokud tamní státy opustí cestu budování vlastní silné národní identity a suverenity. Proto byl prezident Kaczyński tak pevným vůdcem důsledně hájícím polské národní zájmy. I proto, a o to víc, je dnes smutno v České republice. Cítíme, že ztrácíme spolehlivého spojence. Prezidenti Kaczyński a Klaus si v uvědomování rizik ztráty národních suverenit rozuměli.

Euro 16. 4. 2010

reklama
2379 čtenářů | 24 komentářů | 
HodnoceníHodnoceníHodnoceníHodnoceníHodnocení
Tisknout článek Poslat článek e-mailem
Vaše hodnocení: 

Zde můžete nastavit své hodnocení
Komentáře


Re: Nečas je nadějí pro ODS i pro tuto zemi
(fedra, 20.4.2010 13:58:58)
Odpovědět
Jak ODS splnila smlouvu s voliči před volbami v r.2006?

ODS nezvýši spoluúčast ve zdravotnictví!
Pár měsíců po volbách ODS zavedla poplatky ve zdravotnictví, které se vztahovaly i na kojence.
ODS bude tvrdě potírat korupci!
Dalíci, Řebíčci, Janoušci si spolu s politiky, které je kryli, si přilši na těžké miliardy na předražených státních zakázkách. ODS a TOP 09 se staví proti Pecinovu a protikorupčnímu balíčku. ODS blokuje přijetí zákona o majetkovém přiznání.
ODS prosadí vládu práva a právní stát!
Za Topolánkovy vlády zde řádila "justiční mafie" s účastí Nejvyšší státní zástupkyni Vesecké, která zametla pod koberec všechny citlivé kauzy ohrozujíci Topolánka a jeho ministry.
A ve výčtu nesplněných slibů ODS by bylo možné pokračovat!

Občanské Dosluhující Strany,

ps: A PAN NEČAS BYL KDE ????? :-))))
Re: Nečas je nadějí pro ODS i pro tuto zemi
(Libor M., 20.4.2010 14:20:15)
Odpovědět
Nečas a nadějí?Ksmíchu!!!To co Topolánek.
Re: Nečas je nadějí pro ODS i pro tuto zemi
(xyz, 21.4.2010 7:39:07)
Odpovědět
Libor, a to chceš říct, že nadějí pro tuto zemi by byl Paroubek ??
Re: Nečas je nadějí pro ODS i pro tuto zemi
(kkkkk, 21.4.2010 11:26:21)
Odpovědět
xyz,samozřejmě ,že Paroubek .Je to opak Topolánka a Nečase,takže naděje.
Re: Nečas je nadějí pro ODS i pro tuto zemi
(jorkšír, 20.4.2010 15:38:06)
Odpovědět
Nikdo samozřejmě nemůže vědět ani tušit,jestli by byl Nečas lepším premiérem než jeho předchůdci,a to že směřuje na tento post začíná být pomalu jasné. I kdyby volby vyhráli socialisté,poslanec Paroubek jím prostě nebude.
Ale jedna věc je nad slunce jasnější,nebude horším než tenhle nabubřelý papaláš.
Re: Nečas je nadějí pro ODS i pro tuto zemi
(kp, 20.4.2010 17:36:28)
Odpovědět
Pan Nečas je pouhý modrý neschopný papaláš :-)))
Re: Nečas je nadějí pro ODS i pro tuto zemi
(Brabec, 20.4.2010 20:42:53)
Odpovědět
Nečas je tam 20 let - tak jakápak naděje. Pro ODS je jediná naděje: propad ve volbách. Ještě horší je pohled na ODS na místních úrovních - samá mafie. Takže vykopat je, nastane odliv členů a pak znovu do práce! Dneska tam není nikdo kdo by byl pravičák. Je veliká škoda V.Tlustého.
Re: Nečas je nadějí pro ODS i pro tuto zemi
(Jeeves, 20.4.2010 23:28:58)
Odpovědět
Pan Strejček nás chtěl evidentně rozesmát. Děkujeme. Povedlo se!
Re: Nečas je nadějí pro ODS i pro tuto zemi
(čech, 21.4.2010 7:30:55)
Odpovědět
Tak tuhle krávovinu mohl napsat jen obrblbec a nechat si za ní ještě platit. Od koho asi ????????
Re: Nečas je nadějí pro ODS i pro tuto zemi
(swet, 21.4.2010 7:40:32)
Odpovědět
No jó, socani hned po ránu, a už perlí....
Re: Nečas je nadějí pro ODS i pro tuto zemi
(čech, 21.4.2010 12:16:43)
Odpovědět
nestraník jsem a nestraník budu , ale blbost není deviza.Vidím, slyším a posuzuji. Buď zdráv modráku, ať se ti daří
Re: Nečas je nadějí pro ODS i pro tuto zemi
(Jana Ch., 21.4.2010 9:16:00)
Odpovědět
Věřím, že pan Nečas vyzvedne ODS . Jestliže prohraje pravice bude to velice špatné. Komunisti spolu s ČSSD odradí většinu sponzorů, podnikatelů a to pak odnesou "obyčejní lidé". To, že zde kritizujeme či děláme soudy na jednotlivými lidmi nám nepomůže. Někdy se mi zdá, že nejvíce křičí ti, co nic nedokázali, co jim změna režimu spíš vzala.
Každý by si měl položit otázky: Je cesta zpátky možná? Může ČSSD či komunisti změnit systém?
Není to náhodou tak, že ti co nemají chtějí, aby se vzalo těm co něco ještě mají?
Ať chcípne koza i sousedovi, když ta naše je po smrti.- Toto je heslo těch, co volí ČSSD a komunisty.Nic se nezmění, chudí budou ještě chudší.
Re: Nečas je nadějí pro ODS i pro tuto zemi
(ferda, 21.4.2010 9:37:57)
Odpovědět
takhle psát, může snad jen ten, kdo kradl, krade a chce ještě krást ze statních peněz, nebo je prostě jen blbej, ,že? Jano Ch.

pravice náš stát přivedla cugrunt do maléru a ted se tváří, že ona zná lék ! :-)) copak to není k smíchu ??? chytrý se usměje a blb jim uvěří......

a všichnni Vy, co pořád strašíte těma komančema, jste už dosti trapní, pokud se člověk dívá na diskuzní pořady, kde tedy jsou oni komunisti zastoupeni, obvykle vyhrávají svou argumentací, klidem a inteligencí nad ostatníma.
To vám Jano Ch. a vám podobným vadí, rozumím tomu, protože jsou docela jiní než jste Vy, většina darebaků z pravicové hnoje této země!

Ps. ukázka nekonečného farizejství : Jančík je odvolán z postu místopředsedy ODS za špatný mediální obraz pro ODSS ale doprd@le jako starostu Prahy 5 si toho od pohledu grázla nechají, prý je tam ODSS štíplá na dva tábory, / jeden kdo krade a druhý kdo krade ještě více !!!:_)/ ....Vy voliči ODSS, jste vážně tak hloupí, nebo je vás vážně tak hodně kdož kradete, podvádíte, korumpujete, lžete že ta ODS má pořád poměrně dosti hlasů ???!!!
Re: Nečas je nadějí pro ODS i pro tuto zemi
(Libuše L., 21.4.2010 11:33:20)
Odpovědět
ferdo,palec nahoru!Ten strach z komunistů je tak zbytečný,jak strach z Ježibaby.Jano CH.lituji vás,že jste tak zmanipulována,nebo špatně uvažujete.Vždyt se podívejte na ty představitele ODS a pravice.Kdo je bez viny a dobrý?Ani jeden.Co průserů a nemalých mají prokázáno.Co k tomu ještě dodat.
Re: Nečas je nadějí pro ODS i pro tuto zemi
(kapej, 21.4.2010 13:34:22)
Odpovědět
Naprosto s vámi souhlasím a všem těm, kteří hrozí " komoušema " doporučuji přečíst si knihu Lubomíra Štrougala Paměti a úvahy, která nedávno vyšla... Cituji : Banky a podniky neměly žádné rizikové úvěry, resp. koncem roku 1989 výše poskytnutých úvěrů nesplácených ve lhůtě činila jen 700 milionů Kčs.. podniky měly ve vnitřních fondech 164 miliard Kčs ... inflace se pohybovala v průměru kolem 1 %,, takže vklady obyvatelstva, které činily 278 miliard Kčs ( koncem roku 1989 ) se trvale zhodnocovaly o 2 %, u životního pojištění o 6 %... Ročně se v ČSSR narodilo v průměru 230 000 dětí, nevyskytovali se nezaměstnaní, lidé bez výplat, bezdomovci, narkomané byli nepočetní, kriminalita dosahovala zhruba úrovně jedné čtvrtiny či třetiny té současné ( ročně zhruba 200 vražd, z toho v ČR 130 . Měli jsme dokonale funkční a technicky moderně vybavenou armádu - asi 450 moderních bojových letadel ( převážně nadzvukových ) a 200 helikoptér. Jenom letadla a helikoptéry měly odhadem hodnotu okolo 150 miliard Kčs... k tomu rozsáhlý obranný průmysl ...plus rozsáhlý trh RVHP... v zemi s tisíciletou historií dvě třetiny populace bydlely v domech a bytech postavených po roce 1948 ... Mám pokračovat ? Všechno, co je v knize napsáno, je statisticky i fakticky doložitelné. Bylo by třeba hodnotit všechno v kontextu doby a také potrestat ty, kteří způsobili rozkradení a vytunelování všeho, likvidaci průmyslu, zemědělství, které bylo soběstačné a kteří nesou značnou vinu na současném mravním úpadku společnosti. Jsou to především ODSesáci...
Re: Nečas je nadějí pro ODS i pro tuto zemi
(ferda, 21.4.2010 15:37:20)
Odpovědět
pro "kapej" píšu jedna !!!
to jsou fakta......, jenže hnojům ten dnešní marasmus náramně vyhovuje, jsou po krk ti modrohnojíci v hnoji ale libují si, jak je jim teploučko :-))))
Re: Nečas je nadějí pro ODS i pro tuto zemi
(fedra, 21.4.2010 15:42:53)
Odpovědět
když tady čtu ty příspěvka těch modrohubých šelem tak si říkám, že takhle psát, může snad jen ten, kdo kradl, krade a chce ještě krást ze statních peněz, nebo je prostě jen blbej:-)

pravice náš stát přivedla cugrunt do maléru a ted se tváří, že ona zná lék ! :-)) copak to není k smíchu ??? chytrý se usměje a blb jim uvěří......

a všichnni Vy, co pořád strašíte těma komančema, jste už dosti trapní, pokud se člověk dívá na diskuzní pořady, kde tedy jsou oni komunisti zastoupeni, obvykle vyhrávají svou argumentací, klidem a inteligencí nad ostatníma.
To jim modrohnojům a jim podobným vadí, rozumím tomu, protože jsou docela jiní než oni.

Ps. ukázka nekonečného farizejství : Jančík je odvolán z postu místopředsedy ODS za špatný mediální obraz pro ODSS ale doprd@le jako starostu Prahy 5 si toho od pohledu grázla nechají, prý je tam ODSS štíplá na dva tábory, / jeden kdo krade a druhý kdo krade ještě více !!!:_)/ ....Vy voliči ODSS, jste vážně tak hloupí, nebo je vás vážně tak hodně kdož kradete, podvádíte, korumpujete, lžete že ta ODS má pořád poměrně dosti hlasů ???!!!
Re: Nečas je nadějí pro ODS i pro tuto zemi
(brko, 21.4.2010 16:45:26)
Odpovědět
Opakuješ se slinto fedro ferdo. Máš to předepsaný, ubožáku?
Re: Nečas je nadějí pro ODS i pro tuto zemi
(fedra, 21.4.2010 17:38:57)
Odpovědět
"brko" maš problemy s"brkem" ano? tak nezoufej, strč si ho do úlu a zabouchej :-)))))

zdravím tě, odpade, co říkáš na volební preference....., už balíš raneček, kryplíku modroocasej...:-)))))
Re: Nečas je nadějí pro ODS i pro tuto zemi
(Užjemitovlastněfuk, 21.4.2010 17:33:39)
Odpovědět
V zásadě máte pravdu.Až na pár maličkostí. Veškeré velké loupeže současnosti činí tzv. bývalí komunisté. A to zcela bez ohledu ve které straně jsou. Veškeří ministři, naprostá většina parlamentu jsou tzv. bývalí komunisté, či jimi vedení nezvedenci. Nadpoloviční většina všech výše jmenovaných spolupracovala s StB či dokonce KGB.
Dále dlužno podotknout, že dnes existuje daleko větší míra socialismu, nežli za dob Štrougalových.
Komunismus, jako společenský systém jest daleko blíže dnes, než byl kdy v rusku (tzv. sssr). Tady vycházím z předpokladu, že jest otázkou maximálně deseti roků, kdy daně dosáhnou 100%. A to je přeci ryzí komunismus.
Při vědomí toho, že placeným agitátorům nemá smyslu klásti důkazy, mám pro vás dobrou zprávu. Komunismus je na dohled. Se všemi jeho positivními prvky, neboť negativních nemá. Mně už zbývají maximálně jednotky roků. Už to nějak doklepu. Ale takovým blbounům jako jste vy, přeju aby si toho užili hojně. Nejmíň do sta let.
Re: Nečas je nadějí pro ODS i pro tuto zemi
(kapej, 22.4.2010 13:34:29)
Odpovědět
I já vám musím dát za pravdu v tom, že mnozí z našich podnikatelů jsou bývalými komunisty, v roce 1989 bylo v KSČ podle dobových statistik v celé tehdejší republice aktivně téměř 2 miliony lidí. V tom nejsou zastoupeni ti, kteří byli vyloučeni, vyškrtnuti či jinak odejiti po roce 1948, před a po roce 1968 ... S nadsázkou se dá říci, že v každé rodině bylo v určité době i několik komunistů, to jsou čistě početní fakta. Nevím, proč mi ovšem nadáváte do blbounů, to zřejmě je forma Vaší ubohé argumentace, za což je mi vás upřímně líto, nestojíte mi za další diskusi. Vrána k vráně sedá, příště si debatujte se sobě rovným - tj. s dalším blbounem.
Re: Nečas je nadějí pro ODS i pro tuto zemi
(ThujaGarden, 22.4.2010 1:24:47)
Odpovědět
Ferdo jste neuvěřitelný hlupák a zabedněnec. Až ČSSD vyhraje volby, ale ne s 30%, bude to míň, a pokud skutečně zvednou daně podnikatelům, tak jich až třetina uvažuje o přesunutí sídla firmy do zahraničí, i kvůli daním. A to poškodí i levici, zaměstnance a pracovníky. Bez podnikatelů to nejde, ti tvoří pracovní místa. Zkuste Ferdo vy vytvořit nějaké pracovní místo pro někoho nezaměstnaného a uděláte dobrou věc, místo těch urážlivých řečí které máte na každého kdo má jiný názor.
Re: Nečas je nadějí pro ODS i pro tuto zemi
(kapej, 22.4.2010 13:24:27)
Odpovědět
Podívejte se na " socialismus " ve Švédsku, kde neplacení a převádění daní do jiných aglomerací je považováno za trestný čin. Daně těch, kteří vydělávají miliony dosahují až 60 %. Proto také země prosperuje, ale to by dnešní podnikatelé zřejmě považovali za totalitu, neboť o fungování ekonomiky toho vědí pramálo. Pro ně je většinou prioritou vlastní zisk ( pokud možno nedaněný ) získaný prací lidí za minimální uzákoněnou mzdu. Smyslem činnosti většiny podniků s cizím vlastníkem, je vyrábět zde v republice za dampingové ceny ( tedy s minimální ziskem ) a zisk realizovat až " venku ", kde ho mohou " ulejt do daňových rájů ". Je to pro ostudu. Ekonomie by měla být vyučována již na základních školách, tzv. zákon hodnoty a nadhodnoty je platný i dnes.
Re: Nečas je nadějí pro ODS i pro tuto zemi
(Pedro, 27.12.2011 21:19:50)
Odpovědět
samospasitelná čssd, která se obrovskou měrou podílela na zadlužení a vytvoření korupčního prostředí v tomto státě.
..Už se moc těšíme!
Přihlášení uživatele
Jméno:
Heslo:

Zasílání upozornění
Články autora
Reklama