reklama
reklama

Paroubek a dluhy vedou do otroctví

Autor: Miroslava Němcová | Publikováno: 19.4.2010 | Rubrika: Politika
Ilustrace

Všechny země EU překročily letos maastrichtská kriteria a nebezpečně zvýšily svůj dluh. Potřebují peníze a chtějí si vypůjčit. Těch, kteří půjčují je stále méně a jsou přirozeně opatrní. Rizikovým zemím nepůjčí vůbec. To bohužel poznalo Lotyšsko a dopadne tak i Řecko a Španělsko možná ještě dříve. Stále ještě bohaté země si půjčí za únosných úrokových podmínek. Ostatním se peníze pěkně prodraží. Úroky dramaticky porostou.

To pro nás není dobrá zpráva. Ministr financí Eduard Janota opakuje svá varování: ročně platíme téměř 80 miliard korun na úrocích, ze samotného dluhu, který činí 1 bilion a 200 miliard korun nesplácíme ani korunu.

Jiří Paroubek tvrdí, že jsme na tom dobře, že jiní dluží více. Ano, třeba Francie nebo Velká Británie. Přesto jim investoři půjčují. Souvisí to s jejich ekonomikou, která není tak otevřená jako naše.

Když mluvíme o Francii, připomeňme jednoho jejího slavného ekonoma. Jean- Baptiste Say vydal v roce 1803 dílo s názvem Pojednání o politické ekonomii. Napsal v něm: „Pokud chceme napravit nešvar půjček, jediným možným postupem je ten, k němuž sahají nemocní lidé, když porušili svou střídmou životosprávu zhýralostmi a obnovují ji pomocí přísnější diety: kapitálu, který jsme pošetile rozházeli, musíme znovu nabýt krůček po krůčku, pomocí omezení veřejných útrat a neustálého využívání příjmů, které jsme tímto našetřili, na zpětné odkoupení dluhů.“

Kéž by tato slova brali všichni vážně. Kéž by nás nepotkalo to, co občany Islandu, kde došlo k devalvaci měny o 45 %. Vždyť snad je každému jasné, že budou-li se státy Evropy takto i nadále zadlužovat, budou na splácení úvěrů (či alespoň úroků z nich) potřebovat stále větší podíl příjmů z daní svých občanů. Naše děti nebudou vydělávat na zdravotní, sociální, bezpečnostní, vzdělávací … systémy, které určí kvalitu jejich života, ale budou vydělávat na naše dluhy. To by znamenalo jejich extrémní zatížení a ohrožení jejich životních podmínek. A to může vyústit v krizi demokratického systému, v nárůst extremistických sil. V důsledku tím může být ohrožena základní podmínka, která dává smysl našim životům a tou je svoboda. Bez ní není myslitelná ani ekonomická prosperita.

Kdo jiný by to měl vědět než my, občané země, která si prošla totalitním systémem a za vše, co souvisí se ztrátou individuální svobody tvrdě zaplatila.

Je nutno si připomínat, jakou odpovědnost jako politici neseme. Jestliže nebudeme dobře nakládat s penězi svými, připravíme o peníze a svobodu naše děti. Prosím, spojme se a nedopusťme to !

Napsáno pro http://www.blog.idnes.cz

reklama
3103 čtenářů | 28 komentářů | 
HodnoceníHodnoceníHodnoceníHodnoceníHodnocení
Tisknout článek Poslat článek e-mailem
Vaše hodnocení: 

Zde můžete nastavit své hodnocení
Komentáře


Proč ODS se naklání ke dnu ?
(Podnikatel, 19.4.2010 2:03:19)
Odpovědět
Konečně můžeme říct, že se v ODS odehrálo něco, co se dalo očekávat. A zrovna tohle je špatná zpráva. Občanští demokraté se rozhodli, že na svých kandidátkách do sněmovny nechají kontroverzní politiky Pavla Béma i Ivana Langra, byť Mirek Topolánek požadoval jejich odchod. Poslední vůle dlouholetého předsedy ale nebyla jeho kolegy zamítnuta zcela. Prosadil svého nástupce. Volání Mirka Topolánka po odvolání Béma a Langra bylo naprosto legitimní. Jestliže měl dosavadní předseda odejít proto, že některými svými činy a unáhlenými výroky kazí straně dobrou pověst, pak Bém s Langrem by mohli vystupovat ve spotech: Takto vypadá nedůvěryhodný politik. Topolánkova výzva má však jeden zásadní nedostatek – přišel s ní pozdě. Stál v čele občanských demokratů osm let. Byl to dokonce on, kdo Langra vytáhl ze dna, když se před sedmi lety zdálo, že jeho kariéra je u konce. Kdyby pracoval na očistě...
Re: Proč ODS se naklání ke dnu ?
(jorkšír, 19.4.2010 6:25:31)
Odpovědět
Řeč byla o tom,kterak nás tupec Paroubek žene do dluhové propasti ze které se jen těžko vyhrabeme,ne o tom jakým způsobem se řeší personální otázky v ODS.
Re: Proč ODS se naklání ke dnu ?
(Fiter, 19.4.2010 7:07:55)
Odpovědět
To je přesně jejich parketa.Jakmile se ukáže na ČSSD a kam se můžeme pod jejich praporem dostat,tak se okamžitě hodí vyhybka a začne se řešit něco úplně jiného.Stačí se podívat na Paroubka,když mu někdo z novinářů položí nepříjemnou otázku,tak se kroutí jako červ a nejradši by dotyčného tazatele poslal do Jáchymova.
Dej si pohov modráku
(občan, 19.4.2010 7:47:54)
Odpovědět
Zapomněl jsi napsat do jaké zadele nás dovedl váš modrý vůdce .A pokud jde o Paroubkovo vystupování, rozhodně neukazuje prostředníčky, nekope do aut,neproducíruje se na adama ,neuráží kde koho kolem sebe a tak dále a tak dále. Buď zdráv a vesel ať se ve zdraví dočkáš voleb
Re: Dej si pohov modráku
(j25, 19.4.2010 8:59:39)
Odpovědět
Do té zádele nás ale zázračně rychlým tempem poslal váš idilická oranžová strana pomocí zadlužování,bojkotování jakýkoliv úspor a nedovolení vlády za jakoukoliv cenu. Pochopitelně nastavily pravidla zadlužování za svých vlád takže každá jiná vládě zůstal prostor pro usměrňování financí cca 15 % čož je hodně málo na to , že 85% je prožráno ještě před tím,než se vyrobí....
Re: Dej si pohov modráku
(občan, 20.4.2010 7:44:37)
Odpovědět
j25- nevím kolik je ti let, ale buď jsi hodně mladý a nebo sklerotický. Kdo začal likvidovat naše hospodářství- Od devadesátých let jsme rozdávali díky modré politice majetky státu, fabriky,hrady, zámky,hory, doly Vypisovali jsme privatizaci , taková akce přítele modrých Koženého také nebyla zadarmo a t d .Doporučuji ti noviny z let 1990 až 1996 , dočteš se moc zajímavého
Re: Dej si pohov modráku
(rarach, 19.4.2010 9:45:48)
Odpovědět
Ne, ten se jenom blbě chvástá jaký má drahý hadry, jaký má velký plat apod.
Re: Dej si pohov modráku
(Fiala, 20.4.2010 0:01:28)
Odpovědět
občane,plně s Vámi souhlasim,přestože nejsem voličem žádné strany.Poněvadž už se nemůžu dívat,kam nás přivedla pravicová vláda Topolánka.
A to nejen,že zadluženost státu je obrovská,ale korupce dosáhla "do nebe volající úrovně".Vládní politici se spolčili s mafiány a krade se čím dále víc.Politici ODS,aby zamlžili své nezákonné jednání,tak nás neustále straší komunistama.Jenomže,za komunistů to tady nebylo.
Re: Proč ODS se naklání ke dnu ?
(mikeš, 19.4.2010 8:54:24)
Odpovědět
Asi jste článek nečetl,protože je dle mého názoru velmi slušný a hodnotný. Jen bych dodal,že kromě zadlužování státu na straně jedné je na straně druhé hrozbou konce demokracie rovněž lobbování a zvýhodňování různých skupin obyvatel ,ale i profesí. Demokracie je již značně nakažena a vnitřně likvidována. Jsou zvýhodňováni menšiny / toto je příčinou nárustu extrmismu/,jsou zvýhodňováni politici imunitou/která je příčinou jejich nehospodárného a arogantního chování,hraničícího s hospodářskou kriminalitou/,není zamezeno lichvě a různým nekalým praktikám společností zabývajícími se výběrem dluhů a při čemž dlužníci jsou za bílého dne okradeni téměř o vše,je podporován obor hazardu,jsou podporovány neziskové organizace/kterým jde jen o zisk/, jsou přenášeny pravomoce na různé společnosti,které je monopolně zneužívají / ochranné autorské svazy a nadnárodní kolosy jejichž značky chrání celníci a policie z našich daní/......atd. Společnost je nemocná a mají na tom rovněž podíl byrokraté z EU/ nadřazenost, neznalost prostření zahledění do svého Já - viz neúčast na pohřbu polského presidenta/. Z lidí,kteří jsou šikanováni z některých výše uvedených důvodů a budou oškubáni do naha se dříve nebo později vyvine skupina teroristů,takže ti politici a lichváři,kteří se dnes občanům nevolníkům vysmívají ,se mohou v budoucnu /buď osobně,nebo přes své blízké/ setkat s terorismem skupin, nebo terorem tzv. osamělých vlků / jednotlivců /.
Prazští voliči,vezměte očistu ODS do svých rukou ...
(Hrubý,mukl 830, 19.4.2010 23:38:35)
Odpovědět
Když chce ještě někdo v Praze volit ODS, tak by si měl dát aspoň tu práci a přidělit preferenční hlasy těm na konci kandidátky, jedině tak se dá zabránit Bémově dalšímu korýtku a hlavně imunitě, kterou potřebuje jako sůl.Imunita je pro
něho životně důležitá,jinak by zbytek svého života strávil za mřížemi ....
Re: Paroubek a dluhy vedou do otroctví
(Petr, 19.4.2010 9:08:59)
Odpovědět
Škoda,že ODS se tím neřídí.
Re: Paroubek a dluhy vedou do otroctví
(dako, 19.4.2010 9:48:53)
Odpovědět
Nechápu proč se tady hlupáci hádají kdo stát více zadlužuje. Když tento stát bude více šetřit, čili více obírat lidi tak budou naši milí poslanci o to více utrácet a nakupovat třeba ponorky jen aby z těchto obchodů byly vysoké provize, které shrábnou do vlastní kapsy.
Re: Paroubek a dluhy vedou do otroctví
(Nostradamus, 19.4.2010 10:09:28)
Odpovědět
Nejvíc přožívám, když tady Miroslava Němcová rozdává hraběcí rozumy z ekonomických disciplín! Navíc je to neumětelka, která má jakousi střední zemědělskou školu a tato rádoby odbornice tady plácá otrocky opsané klišé, které ji má zviditelňovat. To jen dokazuje, jak je nejen trapná, ale jak je s tou svou stranou "vyprázdněná". Žádná myšlenka, žádná sebereflexe, prachubohé kecy stokrát omýlané.
Rád bych věděl co tato středně vzdělaná zemědělka pro ty kecy v praxi učinila jakožto 1.místopředsedkyně s tím traktoristou jakožto předsedou parlamentu ( Vlček ).
Primitivní kecy mají podle představ ODS přilákat inteligentnější část národa ( komanče a socany mohou volit jen naivní nebo jednodušší lidé ), je však tristní, když v uvozovkách pravicovou stranu reprezentuje např. tato prázdná nádoba, která profituje toliko v tom, že je žena a že ODS pro svůj image tam potřebuje "nějakou" ženskou. Dohlédnutí jen na špičku nosu-což je pro ODS dnes měřítko a nezabývat se vyřešením starých vykopávek, setrváním ve starých kolejích a poplácávat se po ramenou, jak jsou vinikající-to vše je hrob této v minulosti tak nadějné politické strany.
Tragické je to, že tito nýmandi budou potencionální voliče zahrnovat úvahami o ekonomické situaci, nikdy pro zlepšení této situace ničeho nedokázali,sami navyšovali počty zaměstnanců ve státní správě ( stovky darmožroutů s vizitkou poradce ), ruku v ruce se socany prožírali a rozkrádali státní rozpočet a dnes si berou pro volby jako rukojmí zadluženost státu s údajným receptem vyvést stát z krize.Další primitivnost napříč všemi stranami je rukojmí tématu boje proti korupci. Tyto hovada jsou příčinou tohoto stavu a na dnešním důsledku si budují volební program. Tato otrlost,zvrácenost a zrůdnost je servírována voličům pravicovými a středovými stranami stejně servilně jako tak činí zločinní komančí a ekvipáž Pablbků.
Jen tak mimochodem ODS se zavázala zprůhlednit a snížit počet odposlechů Velkého bratra-opak je skutečností a pak obtěžující věc a to vedení knihy jízd u podnikatelských subjektů-nic se nestalo. Nadále se statisíce ponikatelsých idiotů moří s vypisováním nesmyslů a ti, kteří mají důvod s údaji v knize jízd manipulovat, tak to stejně bez problémů provádí-takový je stav pravicového koaličního vládnutí, které chytlo svou politiku za rudý konec špagátu...
Re: Paroubek a dluhy vedou do otroctví
(pavjan, 19.4.2010 12:13:48)
Odpovědět
Zpět k tématu: Situace kolem státního dluhu jasně zobrazuje nezájem politiků i veřejnosti tento dluh sanovat. Obsluha státního dluhu brzo dosáhne takové výše, že začne neúměrně zatěžovat společnost. Čím déle se současný trend ponechá, tím horší to bude. Všichni říkáte jak máte rádi svoje děti a chcete pro ně to nejlepší. Lžete. Kdyby to byla pravda, finanční politika státu by byla poněkud jiná.
Re: Paroubek a dluhy vedou do otroctví
(Jirka, 19.4.2010 11:59:18)
Odpovědět
Největší dluhy sice nasekali socani, ale když se ODS dostala po 8 letech do vlády, tak ji ani nenapadla taková samozřejmost, jako ZAČÍT TEN ŠÍLENÝ DLUH SPLÁCET.

Takže paní Němcová - Vy máte taky pěknou hroudu másla na hlavě. A v pěkném sociálnědemokretickém volebním programu strany ODS pro roky 2010 -2014 o splácení dluhu ani čárka...... řečeno slový pana prezidenta: SIGNIFIKANTNÍ!
Re: Paroubek a dluhy vedou do otroctví
(pavjan, 19.4.2010 12:20:45)
Odpovědět
Podívejte se na vývoj zadlužování v závislosti na hospodářekém růstu. Ono je něco jiného zadlužovat stát v době hospodářského růstu a něco jiného v deobě recese. (To je k prvnímu odstavci)
Re: Paroubek a dluhy vedou do otroctví
(Fiter, 19.4.2010 13:44:59)
Odpovědět
Vážený Jirko cožpak vy nevíte,že to byli socani kdo v roce 2006 nastavil takové mandatorní výdaje pro další volební období,že to prostě nebylo možné.A i kdyby to bylo možné,tak zajisté víte co Paroubek vyváděl aby vláda vládnout nemohla.
Re: Paroubek a dluhy vedou do otroctví
(Fighter, 19.4.2010 15:31:55)
Odpovědět
Fitere, už zase blábolíš tak, jak je u tebe zvykem. Podívej se, kdo dával v PS ty populistické návrhy, jejichž platnost teď kritizuješ. Bylo to v přímém přenosu v televizi. Až zjistíš původce těchto návrhů (budeš se asi divit), tak to okomentuj. Odhlasovali to skoro všichni, protože se báli hlasovat jinak - bylo to těsně před volbami.
Re: Paroubek a dluhy vedou do otroctví
(Davidan, 19.4.2010 12:00:50)
Odpovědět
Nevím, kdo psal Němcové tenhle článek, ale podepsala se pod něj, tak je za blbce ona.
Nějak tam totiž zapomněla dodat, že občané, kteří mají šetřit a zaplatit dluhy státu, nemohli sebeméně ovlivnit, jak je s penězi nakládáno a jak je rozpočet sestaven. To bylo, je a asi bohužel bude, jen a jen v rukách politiků. Takže dluhy ČR je nutné připsat jen a pouze neschopným politickým garniturám, které se rekrutují povícero z pitomců, kteří okamžikem zvolení snědí veškerou moudrost světa.
Proto například sestavují rozpočty, do kterých automaticky započítávají deficit, na který předem vydali státní dluhopisy. Tím automaticky, rok co rok vytváří zbytečné deficity, ze kterých potom obviňují občany.
Neuvěřitelná , buď hloupost, nebo hra, kterou chtějí ČR a její občany ožebračit a dostat do područí SB a MMF. Tak se to běžně vyrábí!
Re: Paroubek a dluhy vedou do otroctví
(Jirka, 19.4.2010 12:10:39)
Odpovědět
Takže už je Vám jasné, že všehoschopní polovzdělanci typu Gross, Paroubek, B. Sobotka, Rath a další jsou zemskými škůdci?!

Rozdávají peníze pracovitých lidí líným, hloupým a neschopným - voličům ČSSD. Souhlasím s Vámi, že by to měl být trestný čin zpronevěry.
Re: Paroubek a dluhy vedou do otroctví
(občan, 20.4.2010 17:38:54)
Odpovědět
Jasné je mi jen, že jsi vůl jak anděl, jak by pravil náš dědeček.proč nám pořád chceš tady namluvit,že modráci,černozadelníci a zelenáči jsou andělé spásy?Vrať se do roku 1992 a dál, a hned uvidiš, kdo nás rozkrádal
Re: Paroubek a dluhy vedou do otroctví
(Mary, 20.4.2010 14:08:47)
Odpovědět
Teď jste to tou poslední větou trefil. Obávám se, že světová banka a Mezinárodní měnový fond vesele půjčuje na to aby si politici mohli nahrabat do svých kapes korupčním jednáním a z našich dětí si pak udělají otroky. To mě na tom všem nejvíc štve. Půjdu k volbám, ale nebudu volit žádnou stranu. Odevzdám na protest prázdnou obálku - jako neplatný hlas.
Re: Paroubek a dluhy vedou do otroctví
(pipina, 19.4.2010 18:56:32)
Odpovědět
Ahoj Davidane už my bylo smutno po tvých moudrech.Alůe chybí ferda.Možná že se přemenoval.Vý jste takový krásný a zároveň blbí kluci k pohledání.Je n do toho a půl je hotovo.Bez vaších keců je mi smutno.
Tvá Máňa.
Re: Paroubek a dluhy vedou do otroctví
(ThujaGarden, 19.4.2010 21:06:20)
Odpovědět
Ferda a Davidan jsou dva 4% kámoši, mají na vše téměř stejný názor, nesnáší hnojíky a modré straky a různý modrosliz, jinak jsou oba úplně blbí, ostatně proto tak hájí svou oranžovou až rudou zástavu.
Re: Paroubek a dluhy vedou do otroctví
(Davidan, 19.4.2010 21:56:18)
Odpovědět
A to je všechno co umíš ? Na víc nemáš ? Asi ne, protože modří blbci se vyznačují jedním závitem, který tu předvádíš.
Re: Paroubek a dluhy vedou do otroctví
(ferda, 19.4.2010 21:30:07)
Odpovědět
pro "pipina" takže další, která je na hlavu, tedy přesněji řečeno, psychiatricky nemocná....:-) rozdvojená osobnost-nick má "pipina" a zdraví jako "Máňa"....
no, ale na druhou stranu, nic nového pod sluncem, všichni ti, jenž stále podporují jakoukoli pravici, jsou bud takto postiženi, nebo prostě jsou to zloději, kteří ještě nemají dost nakradeno, tak se všemožně snaží plívat a zvracet ty své přihlouplé příspěvky...:-)))

ps.vypadá to, že vy, modré intelktuální mátohy, díky své hlavě, přesněji řečeno, jejímu neobsahu, zde budete věčně, protože jak říká jedno přísloví..." kde nic není, ani smrt nebere" a v teěch vašich makovicích je nanejvýš jen smrdutý zápach.....:-)))


veršík pro modrohnojíky na dobrou..." včera rudý, modrý dnes, to je zloděj z ODS :-))
dobrou, Vy zlodějská a ulháná modrá chátro :-))
Re: Paroubek a dluhy vedou do otroctví
(Davidan, 19.4.2010 22:04:36)
Odpovědět
A tohle, milí modří, je běžnou praxí, těch vašich idolů:

„To, co dělá ODS v Mladé Boleslavi, jsem neviděl nikde na světě. Žádná pravice by nikdy nedopustila tak zbytečné zadlužování, jako se to děje ve vašem městě, je to velmi nebezpečné, lidé si ponesou následky mnoho let,“ zhodnotil ekonom Jan Němec, který přednáší na přední americké universitě a vyrůstal v Mladé Boleslavi.

ODS a další pravicové strany ve vedení města již před časem schválily dva úvěry na 44 a 72 milionů korun – dohromady tedy 116 milionů korun. Teď k nim přibyly další dva úvěry ve výši 224 a 180 milionů, tedy dohromady 404 milionů korun. Za pouhé dva roky tedy ODS nadělala sekeru ve výši 520 milionů korun.
Re: Paroubek a dluhy vedou do otroctví
(gerle, 21.4.2010 13:59:23)
Odpovědět
Paní Němcová,už nemáte co nabídnout,jenom pořád ty Vaše jalové jedovaté poznámky.Už jste tam moc dlouho.Uvolněte místo taky těm druhým.Už jste lidově řečeno profláklá a je vás tam takových víc.Jsou tam jiné tváře,které se kvůli takovým starým strukturám nemohou prosadit.Vraťte se mezi knížky,to je to nejlepší co můžete pro republiku udělat.Dobrý den.
Přihlášení uživatele
Jméno:
Heslo:

Zasílání upozornění
Články autora
Reklama