reklama
reklama

Nečas: Nepodporujeme extrémy

Autor: Petr Nečas | Publikováno: 13.4.2010 | Rubrika: Politika
Ilustrace

Sociální výdaje už výrazně snížila vláda ODS tím, že prosadila adresnější vyplácení sociálních dávek. Co jsme zdědili po vládě Jiřího Paroubka a Kalouskových lidovců? Stamiliardové schodky rozpočtu v době hospodářského růstu a rekordní růst sociálních mandatorních výdajů.

Byli to zástupci dnešní TOP 09, kteří před volbami 2006 navrhli dvojnásobné zvýšení porodného a rodičovského příspěvku s dalším potenciálem růstu vlivem automatických valorizací. Současný „konzervativec“ Kalousek neváhal toto „dílo“ velebit na svých billboardech. Tuto nebezpečnou dluhovou povodeň jsme museli zastavit. Snížili jsme objem peněz jen na státní sociální podporu z hrozících 70 miliard Kč na 40 miliard ročně a v nemocenské o 10 mld Kč. Například přídavky na děti dnes dostává 40 procent rodin proti původním 90 procentům. Zpřísnili jsme pobírání dávek v hmotné nouzi a podpory v nezaměstnanosti, což se projevilo prudkým snížením dlouhodobé nezaměstnanosti. Úsporná rozpočtová politika a postupné snižování schodků veřejných rozpočtů jsou nutností. Prosazujeme prohlubování adresnosti sociálního systému a zpřísňování výplaty dávek tak, abychom eliminovali jejich zneužívání černými pasažéry. Budeme pokračovat v přenášení podpory rodin s dětmi do daňového systému a propojíme některé sociální dávky a daňové slevy. Zefektivníme systém vyplácení příspěvků na péči tak, aby nedocházelo k jeho zneužívání k jiným účelům. Nehodláme ovšem podporovat extrémní postoje, kdy na jedné straně ČSSD navrhuje 13. důchod - a na druhé straně TOP 09 nechce dva roky zvyšovat důchody. Chceme se vyhnout opatřením podobného typu, která by u nás vyžadoval Mezinárodní měnový fond před hrozícím státním bankrotem. To by se stalo pouze v případě realizace návrhů levice. Přes nereálné výstřelky, jimiž se chce TOP 09 pouze účelově vymezit vůči ODS, jsme přesvědčeni, že jsme s ní schopni nalézt realistická řešení současných ekonomických problémů a vyvést zemi z krize bez citelného snížení životní úrovně většiny obyvatel.

Petr Nečas
Autor je volebním lídrem ODS.
Psáno pro týdeník Týden.

reklama
2160 čtenářů | 32 komentářů | 
HodnoceníHodnoceníHodnoceníHodnoceníHodnocení
Tisknout článek Poslat článek e-mailem
Vaše hodnocení: 

Zde můžete nastavit své hodnocení
Komentáře


Re: Nečas: Nepodporujeme extrémy
(Brabec, 13.4.2010 0:59:57)
Odpovědět
Nevolit ČSSD a ODS. Volím Bobošíkovou.
Re: Nečas: Nepodporujeme extrémy
(j25, 13.4.2010 11:50:36)
Odpovědět
Je to vyhozený hlas pravice,navíc dáma by pro kariéru udělala zřejmě cokoliv viz. volba presidenta....Bohužel,každý hlas,která bude dán stranám,které se dnes nedostanou do parlamentu je hlas 2x ztracený. Malé strany by měli jít do voleb jako jeden blok,aby překonaly 5% hranici,ovšem nevím,jak by se pak mezi sebou dohodli na korytech.Jinak děkuji panu Zemanovi,že je včele zemanovců je vidět,že je státotvorný ...
Re: Nečas: Nepodporujeme extrémy
(frantisek zajicek, 13.4.2010 19:12:57)
Odpovědět
Je sice pravda,ze Presypaci hlava nastartoval ekonomiku,Tuneldedek Lukoilovic Pruzinsky to vedl zugrunt,ale mam dojem,ze se obklopil nevhodnymi lidmi.Z toho jeho Jurskeho parku(dinosauri),ma radost pouze farmaceuticky prumysl.Vysoky tlak,revma,cukrovka,prostata,paradentoza,alzheimer...a hlavne skleroza.Tito pseudopolitici totiz zapomeli na jednu dulezitou vec a to,ze uz tady jednou byli...Ja Presypaci hlavu volit nebudu,ale pokud pujde vlade po krku,ma moje synfonie.Jinak Necas se chlubi pouze uspechy ODS,ale o neuspesich za tech 18 let,co je ve vlade,taktne mlci,FZ
Dojemná snaha ODS o svou očistu a nápravu ...
(JUDr.Hronek, 14.4.2010 0:13:49)
Odpovědět
ODS skutečně projevuje dojemnou snahu o svou "očistu a nápravu". Téměř jako desetinásobný bestiální vrah, který na vylepšení své pověsti před vynesením rozsudku přispěje desetikorunou na pozůstalé obětí.
Re: Dojemná snaha ODS o svou očistu a nápravu ...
(Smejkalová, 14.4.2010 22:42:52)
Odpovědět
Myslím si, že byla promarněna šance, zabodovat ve volbách. Spousta lidí si myslela, že v ODS nastane změna, bohužel toto rozhodnutí ukázalo, že se jede se stejnými lidmi ve stejných kolejích. Je to škoda, určitá šance byla, nyní je to úplně jasné, že ODS podvedla své voliče.
Re: Nečas: Nepodporujeme extrémy
(Alberto Kvěch, 13.4.2010 12:54:23)
Odpovědět
Křečovitou Bobošíkovou ,euroskeptičku -nikdy.Dala se na cestu euroskeptiků, má prostě smůlu.Kdyby nebláznila a nebojovala proti EU, mohla být i v parlamentu EU.Nerad bych se díval jak zneužívá křeslo v poslanecké sněmovně proti Bruselu.Ne,ne,ne pane Brabče.Lidé mají dost pol. intrik Bobo - viz volby prezidenta.Tu blbost udělal i Topolánek, že nominoval do EU euroskeptiky,Fajmona,Strejčka atd.a prosazoval hloupě a zaslepeně Klause.
Re: Nečas: Nepodporujeme extrémy
(jorkšír, 13.4.2010 7:00:14)
Odpovědět
Asi nemá cenu tady lidem říkat co kdo kde kdy zapinkal,co jsme udělali my,co udělat chceme atd.Lidé kteří volí pravici si udělali obrázek sami,a přes všelijaké potíže tu přízeň zachovají.
Je třeba se snažit vyhrát volby,odstřihnout od rozhodování ve sněmovně populistickou levici,pak dojde i na to že extrémy všeho druhu se snad přestanou v politice vyskytovat.
Re: Nečas: Nepodporujeme extrémy
(frantisek zajicek, 13.4.2010 19:17:03)
Odpovědět
Ano,lide,co volili pravici...ale je dnesni ODS pravicova?Mam takovy dojem,ze ani omylem!Napravo vidim pouze TOP 09,FZ
V ODS je už pozdě na očistu a nápravu ...
(Kabátová,Praha, 14.4.2010 0:37:49)
Odpovědět
Gauneři z ODS zcela zdiskreditovali pravici,jako politický směr.Nějaké kosmetické úpravy v podobě vyškrtnutí Jančíka ,pádu ODS do zapomění nemohou zastavit.Bohužel se zde otevírá prostor pro politický nihilismus v podobě Paroubka.Dílo skázy bude dokonáno a to tak rychle,že i všichni Nickové klikající si navzájem za ČSSD radši změní svoje jména....Jančík patří do kriminálu a ne na kandidátku.Jedině kriminál pro Jančíka mne může přesvědčit o tom,že se začíná v ODS něco dít.Nicméně je stejně pozdě.ODS svou tragickou roli dohrává neslavně,smutně a jako vždycky arogantně a hloupě!!
Re: Nečas: Nepodporujeme extrémy
(kamil, 13.4.2010 7:07:31)
Odpovědět
Miluji ty kecy ,že socani v době hospdářského růstu nešetřili.V listopadu 89 naprostá většina viděla naději na zvýšení životní urovně.Roky šly a pořád nic.Takže když byl růst tak to konečně mělo příjít-to podstatné zvýšení životní úrovně ne?Kdy jindy?Všichni slbovali utahujte bude líp i komouši 40let.Teď zase pravice slibuje utahujte v zájmu budoucnosti.Tak kdy to bude?MImochodem,kdyby v dobách růstu vládla pravice stejně by také nešetřila.Prachy by prodrbala v ruzných snížení daní, poplatků, pojistného,
odškodňování,odměňování kdekoho a zbytek v zadávání předražených veřejných zkázek zasloužilým.To se to dnes kecá.
Re: Nečas: Nepodporujeme extrémy
(j25, 13.4.2010 7:45:07)
Odpovědět
Zvýšení životní úrovně mělo přijít pro ty co pracují a ne pro vyžírky /tím myslím lidi,kteří se vyhýbají dlouhodobě práci/, každopádně se domnívám,že by strana,která to myslí s tímto státem vážně měla prosadit zrušení imunity politiků a tuto nechat pouze na kecy v PS a Senátě. Nadměrná imunita je škodlivá už z důvodu,že ochraňuje před zodpovědností jak hospodářskou,tak trestní....dále se domnívám,že by měly být zveřejňovány pravdivé informace z oblasti ekonomiky a zákonů. Je smutné,jestliže vysocí představitelé VZP mystifikují obyvatelstvo například tím,že OSVČ platí nižší sociální a zdravotní pojištění než zaměstnanci ,čímž zcela úmyslně šíří nenávist pracujících zaměstnanců,proti pracujícím OSVČ. Skutečnost je následující : zaměstnanec za výše uvedené platí 11% z příjmu,OSVČ platí21,35% při čemž toto pojištění nelze uznat do nákladů a proto z něj /přesto,že je má stát na účtě/musí OSVČ zaplatit daň 15 % což je dalších 3,2% ,tzn.OSVČ platí 24,55% z příjmu.Kromě toho musí OSVČ zaplatit za to že vytváří pracovní místa za své zaměstnance do těchto pojištění dalších 34%. Je to smutné a současně varující,aby odbory a některé strany lhali o skutečné míře zdanění - uvedená pojištění není nic jiného než tvrdá daň.... Nejlépe by bylo,aby každý politik i novinář dostal ihned po pronesené lži facku v přímét vysílání TV,jejíž program by se mohl jmenovat Lež a trest.
Re: Nečas: Nepodporujeme extrémy
(Božena Koženka, 13.4.2010 12:36:33)
Odpovědět
Souhlasím s tím,že imunita politiků je příliž velká a divím se že si její zrušení některá strana nedala do volebního programu.Rovněž by měl být omezen hazard,jelikož dělá mnoho rodin nešťastných /a mám pocit že z něj tečou do politických stran desátky/. Rovněž by mělo být zamezeno lichvě,stát s tím nic nedělá / nebo dělá minimum/.Drogy - prodej a výroba dávat za ně doživotí ničí totiž celé rodiny.Prověření majetků u státních a městských zaměstnanců - jejich majetky a bankovní účty/nemovitosti i např. auta/ neodpovídají příjmům které mají. Část národa má již majetek evidován - zejména podnikatelé OSVČ a ostatní firmy,takže je potřeba to dotáhnot do konce.
Re: Nečas: Nepodporujeme extrémy
(piralon, 13.4.2010 12:38:43)
Odpovědět
Plky Boženky co ji má z koženky.
Re: Nečas: Nepodporujeme extrémy
(Fighter, 13.4.2010 17:43:40)
Odpovědět
J25. Máte ta čísla trochu popletená, nebo to maskujete schválně. Mělo by se porovnávat, kolik peněz přijde do fondů za zaměstnance nebo za OSVČ se stejným hrubým příjmem nebo ziskem. Někdo řekne, že stejně, jenže u OSVČ se to vypočítává z 50% (dříve dokonce z 30%). Takže se naučte dělit dvěma nebo třemi a pak se ptejte proč je málo peněz ve fondech zdravotních pojišťoven a proč nejsou peníze na důchody.
Re: Nečas: Nepodporujeme extrémy
(j25, 14.4.2010 7:54:49)
Odpovědět
Nemůžete u toho co dojde do fondů stovnávat zaměstnance obecně, jednak je jich daleko více, jednak jsou pokroucené odvody tím,že za statisíce státních zaměstnanců platí odvody z nepřiměřeně vysokých mezd stát z toho co ukradne jiným nebo z toho jak vysoce se zadluží,jednak za nadnárodní monopoly a kolosy jako např. ČEZ a banky kde jsou rovněž pokroucené odvody díky vysokým mzdám. Prostě je to zde vše zlobbováno a cca l milionu OSVČ je nastaveno nepříznivé podnikatelské prostředí. Již pouze možností např. pobírat nemocenskou,atd... Sjednoťte platby procentem u všech bez rozdílu a bude po problému. Někdy mám ocit ,že tento stát řídí mimoni,kteří jsou úplně odtrženi od reality života,jsou zvřeni ve svých kancelářích ,obklopeni prdelolezci a rozhodují na základě mylných a zkreslených informací. Pochopitelně se dá s čísly manipulovat a je otázkou k čemu je přiřadíme , nebo když se řekne A,jestli se dodá B.
Re: Nečas: Nepodporujeme extrémy
(Fighter, 14.4.2010 14:55:31)
Odpovědět
Toto je také z velké části pravda.
Re: Nečas: Nepodporujeme extrémy
(pokor, 14.4.2010 13:26:14)
Odpovědět
Ale,ale pokud by j25 vydělil 24,55 % dvěma, ta by stále vyšla vyšší platba za sociální a zdravotní pojištění pro podnikatele,jelikož zaměstnanec platí jen 11%.
Re: Nečas: Nepodporujeme extrémy
(Fighter, 14.4.2010 14:58:34)
Odpovědět
Psal jsem o částkách, které se za zaměstnance dostanou do fondů. A to je víc než u OSVČ ( v současnosti dvakrát více).
Re: Nečas: Nepodporujeme extrémy
(Brouk, 14.4.2010 22:23:30)
Odpovědět
Kolik je je zaměstnanců a kolik je OSVČ a za kolik zaměstnanců platí do fondů stát? Nepřesouvá stát platby do fondů z toho o co zvýšil státní dluh? To je horší něž kdyby tam nepřiteklo nic.
Re: Nečas: Nepodporujeme extrémy
(Fiter, 13.4.2010 12:35:58)
Odpovědět
Kamile, já nevím co vy si představujete pod pojmem dobrá životní úroveň.Jak se dneska lidi mají,tak se v životě ještě neměli.S dobou před rokem89 se to vůbec nedá srovnávat.Lidé mají velice krátkou paměť a komunisti i socani do velmi dobře vědí.Když vidím kolik je vždycky v diskusi bulíků,kteří obhajují socialismus tak si říkám,že se jim po té době kdy nebylo vůbec nic musí strašně stýskat.Ještě pořád před sebou vidím ty sedřené ženské,které chodily z továren a rovnou do fronty na zboží,které dneska koupíte všude bez front a ještě si můžete vybírat.Pamatuji ty fronty na kus masa ráno ve 3hodiny.Šla by dneska nějaká mladá frcina stát frontu na maso a ještě ke všemu ráno ve3hod? No nešla,ale řvát že platí u doktora 30Kč to jim jde na výbornou.Já bych jim to bezplatné soc.zdravotnictví naordinoval,aby si uvědomili jak se dneska všichni mají.
Re: Nečas: Nepodporujeme extrémy
(klv, 13.4.2010 13:31:16)
Odpovědět
Fiter,máme se lépe,máte pravdu,ale není to zásluha ODS.Nečas je samý extrém a bude to zapírat.Nejde jen o jídlo a zboží denní potřeby/zaplat PB,že je máme/ale jsou zde jiné aspekty,které vedou k nespokojenosti.Hlavně morálka lidí.
Re: Nečas: Nepodporujeme extrémy
(kamil, 13.4.2010 15:12:35)
Odpovědět
To co vy v příspěvku vzpomínáte nebyl stav r.1989.Podle toho by lidem mělo stači jen,že nemají hlad ale ten neměli i v r.1989 také.Mysleli vyšší životní úrověň jako např.v Rakousku.Jenže té brzy dosáhli vetšinou jen Ti,kteří byli v 90tých letech ve správnou dobu na správném místě.Drtivá většina utřela hubu a to jsem měl namysli.
Re: Nečas: Nepodporujeme extrémy
(oplt, 13.4.2010 16:41:50)
Odpovědět
Kamile,souhlasím,dobře vystiženo.Dnes je v novinkách,že Topolánek je v Rakousku ,utratil za den 100 tisíc a žije na zámečku/snad je jeho/?Ten byl na správném místě,nás okradl a má se lépe,my to říct nemůžem.
Re: Nečas: Nepodporujeme extrémy
(Galda, 13.4.2010 15:47:51)
Odpovědět
Kecáš Fitere. Nikdy nikdo nechodil do fronty na maso ve tři hodiny ráno, snad jen debil, jako jsi ty. Ve tři hodiny ráno, totiž nikdo nikomu maso nerozvážel, protože se na jatkách začínalo porážet v 6 hodin. Takže si ty pohádky nech laskavě od cesty a jdi si stoupnout někam do fronty, s dalšími blbci, jako jsi ty.
Re: Nečas: Nepodporujeme extrémy
(Fighter, 13.4.2010 17:34:43)
Odpovědět
To sedí.
Re: Nečas: Nepodporujeme extrémy
(kapej, 14.4.2010 2:09:46)
Odpovědět
A ty " sedřený " ženský chodily do důchodu od 53 do 55 let maximálně, dnešní třicátnice budou dělat do 70 nebo možná déle... Zajímavé, že o šetření z důvodu zadluženosti mluví především ti, kteří už mají našetřeno z toho, co za posledních dvacet let rozkradli a vytunelovali. Pak řeknou - každý si musí pomoct sám - oni už si pomohli pro svoje rodiny až do šestého kolena a nám ostatním zbyly oči pro pláč. A kromě toho, o té " strašné " minulé době mluví zpravidla ti, kteří ji nezažili.
Re: Nečas: Nepodporujeme extrémy
(gerle, 14.4.2010 5:12:35)
Odpovědět
I já pamatuju fronty na maso v padesátých letech,ale ne od 3 hodin, nýbrž celou noc.U nás v Košířích nad Zvonem byla Masna.Staré báby když bylo slušné počasí seděly u krámu na židlích a drbaly.Před otevřením je vystřídaly jejich mladé.Nebylo to pochopitelně každý den,ale jen tehdy když byla hláška že tam něco bude.A Ty si teď utři nudli,půjdeš na váhu!
Re: Nečas: Nepodporujeme extrémy
(Firmus, 13.4.2010 9:06:28)
Odpovědět
Měli by se prověřit důchody veksláků,kteří si důchody zaplatili už za komunistů.A dnes to pokračuje.A není jich málo.
Re: Nečas: Nepodporujeme extrémy
(sestra, 13.4.2010 17:37:44)
Odpovědět
Jsou všichni stejní,ale nechci,aby socani a pod.zadlužili i pravnoučata,protože jsem 40 let pracovala ve zdravotnictví,důchod mám o třetinu nižší než úřednice z MěÚ a zdraví zhuntované. Teď mám přispívat ČD na jejich směšné režijní jízdné a já bych měla chtít léky bez doplatků,ale to jsou žabomyší války,které mě štvou,stejně jako flákačia Romové,kteří mají dvakrát větší příjmy bez práce,kupují drahé nesmysly a jezdí s nákupy pouze TAXI. Takže.volte si koho chcete,jen ne socany a jejich sliby,které nikdy nejsou schopni splnit.
Re: Nečas: Nepodporujeme extrémy
(Mirek, 22.4.2010 9:02:17)
Odpovědět
Pane Brabec čssd a ODS nechceš volit ja take ne ale když budeš volit Bobošíkovou a ona vyhraje tak musí s nějakou stranou do koalice tak chceš nechceš oni tam budou pořad
Re: Nečas: Nepodporujeme extrémy
(Mirek, 22.4.2010 19:15:23)
Odpovědět
Pane Fiter jste fakt vul kolik vam je že tak mluvíš a zdravotnictví bys naordinoval skoč si k svemu DR.at ti naordinuje něco na tu řepu nebo co to maš . Nemluv o ODS jako nejlepší straně 1989 si bolševici přehodily z leva do prava a hlavně aby se soudruzi neptaly kde zebral na Auto a dum za 15 mil. a všichni naskakaly do ODS . Ve 3 rano nikdo nestal frontu na maso snad jenom Ty asi si chytrej nikdy nebyl. Neobhajuju bolševiky kálím na ně . Ale dřív ta fronta stala za to maso a uzeniny se daly jíst a ne to semlete lejno co nam prodavaj ted se žrat neda a ty hajzlíci stěmi obchodaky který zotročujou naše ženy co tam prodavaj a maj 10 let danove prazdniny jste přitahly vy s ODS a hlavně privatizaci s Klausem padly jsme na hubu a jdem do EU s holou prdelí
Re: Nečas: Nepodporujeme extrémy
(Mirek, 22.4.2010 19:50:00)
Odpovědět
Furt přemýšlím jak k volbam ale nejspíš nepudu jsem pro uřední vladu a politik by měl bejt nestranej a aby nepodlehal moresumsveho sveho stranickeho předsedy a nechci volit lidi kteří křičí že si musíme utahnout opasky ale sami si rozdavaj prachy že maj na ně narok a smlouvu a nemužeš je vyhodit at provedou cokoliv politik by měl mít stud a hrdost a ne vlez doprdelství jak nas nutí furt někomu lízt do zadku . A myslím že mi jako češi jsme diskryminovaný lidi s východu a i cigani jsou socialně i duchodově líp ale jako čech nemate na nic narok mam dost přatel kteří nemaj na duchod narok a nedostavaj nic že musí odpracovat 100 hod at to skusí říct ciganovi a proto takove lidi volit nebudu SYTÝ HLADOVEMU NEVĚŘÍ tobě musí stačit 6-7000 kč ale sami se 100 000 kč nevyjdou At jsou v jake koliv straně tady se nic nezmění aje to horší než před 1989 lidi se víc bojí tady vladne mafie s ruznych zemí strach ,zavist, nasilí, nesmíš si obhajovat svuj dum ani svím psem ublížit lumpovi zaplatíš takový politici at sejdou bodnout NEJDU
Přihlášení uživatele
Jméno:
Heslo:

Zasílání upozornění
Články autora
Reklama