reklama
reklama

Cítí se Paroubek na Muže roku, světa, Marsu a Mr. Universe?

Autor: Dušan Streit | Publikováno: 7.4.2010 | Rubrika: Politika
Ilustrace

Od toho člověka musela dát Nejvyšší bytost ruce definitivně pryč. Jinak by neztratil poslední zbytky soudnosti. V sobotu jsem z jeho slov málem spadl ze židle.

Četl jsem totiž jeho rozhovor v Právu. Doporučuji, aby si jej přečetli všichni dostupní psychiatři. I laikovi musí být diagnóza zřejmá. Pouhý psycholog už si s tím neporadí. Kromě lží, překrucování a nesrozumitelných formulací tentokrát začal spontánně karikovat sám sebe. Karikatura spočívá jak známo v tom, že se zvýrazní nějaká chatakteristická nepříliš lichotivá vlastnost. A Paroubek dokázal to, před čím mají strach všichni pozemští imitátoři, kteří jej odmítají parodovat. Nejsou totiž z Marsu. Avšak Paroubek tentokrát překonal sám sebe.

Paroubek na mě - a všechny co znám - působí jako vykopávka z reálného socialismu. Jeho projevy se dají svou prefabrikovanou normalizační mluvou přirovnat k projevům Milouše Jakeše v Červeném Hrádku. Pokud tedy zrovna nezvolí formu o obsah okoukaný od Klementa Gottwalda, což předvedl po prohraných parlamentních volbách. Už jednou jsem napsal, že při tom používá dikci, jako by Miroslav Štěpán neblahé paměti hovořil přes firemní amplióny v předrevoluční ČKD, než jej vypískali. Přidejme k tomu jeho stále nasupený výraz a upocený vzhled a negativní dojem na posluchače je zaručen.

A tento člověk v rozhovoru v sobotním Právu k plánované debatě s Nečasem prohlásil: „Myslím, že budu dobře připraven a že pokud jde o debaty, tak v této zemi není nikdo, kdo se mně vyrovná. A to říkám bez jakékoliv zbytečné neskromnosti...“

Bože můj pohanský! Takový fór by nevypustil ani Krampol. Na pochybnost tazatele, že se označuje za nejlepšího řečníka odpověděl: „Když něco umím, tak se to nestydím říct.“

Tento nabubřelý výkvět rétoriky v rozhovoru dvakrát o Nečasovi bez odpovídající souvislosti plácl naučenou frázi: „...k tomu není moc zapotřebí“. Ze smyslu se nedá ani odvodit, zda měl na mysli – pokud tedy lze u Paroubka něco takového očekávat – „moc“ ve smyslu „síly“ nebo ve významu „mnoho“. Tento obrat se verbálnímu přeborníkovi zalíbil natolik, že jej zopakoval ještě jednou. Ani v jednom případě to v daném kontextu smysl nemělo žádný, byla to jen nicneříkající vata, za níž bylo cítit pouze averzi k novému soupeři.

Mistr světa v řečnění pokračoval: „Také jsem Nečase vyzval, aby některé věci v rámci strany dočistil, což je případ místopředsedy Ivana Langra.“ Ten člověk pozbyl soudnosti. Ne, že bych se chtěl Íčka nějak zastávat, ale úkolování politického soupeře, dokonce v pěti bodech, to už je na hlavu. Mohl by si zamést před vlastním prahem a „dočistit“ Pecinu. Ale vnímáte ty subtilní lingvistické výrazy na úrovni debaty IV. cenové skupiny někde - a někdy! - v RaJi?

Aby všem dokázal, že je opravdu nejzářivější hvězdou ve vyjadřování, Paroubek o kousek dál sděluje: „Pokud se ODS bude chovat sebezáchovně, tak její lídr bude muset situaci dočistit, například o Langra.“ Pestrost jeho vyjadřování opravdu nemá obdoby. Je vidět, že Paroubek je dědicem a pohrobkem všech čistek. ČSSD by se měla dočistit od Paroubka, ať nedělá ostudu.

Kromě dalších nesmyslů, co v tom celostránkovém, ale zcela prázdném rozhovoru, kromě své nabubřelosti, nadutosti, ješitnosti a plebejského hrubiánství předvedl, byla i jeho bezpáteřnost, když jediným kritériem jeho konání je stranický a potažmo osobní prospěch. Doložil to tímto usvědčujícím výpadem: „Pokud by Nečas se mnou šel do zítřejší debaty, tak jsem byl ochoten přijmout jeden z nich (z návrhů ODS, pozn. autora), tedy že by řízením resortu životního prostředí byl pověřen premiér. Mohl mít vyřešený problém.“ Já myslím, že všichni vidí tu amorálnost spojování věcného problému fungování vlády s nějakým stranickým čechráním peří a termíny televizních agitací. Navíc Nečas jasně řekl, že Velikonoce pro něj jsou důležitější než nějaké debaty.

Aby tomu debatní mistr nasadil korunu, tak Nečasovi vzkázal, že na jednání u Fischera nepůjde on sám veledůležitý, nepoctí jej svou vzácnou přítomností, ale pošle tam jen jednoho z místopředsedů ČSSD. Nečas si prý nezasluhuje zvláštní ohledy. Ten člověk žije mimo realitu. Neuvědomuje si, že obsazení ministerských postů v existující vládě je věcí premiéra a prezidenta. Být Nečasem, tak dám od té vlády, kde mají většinu socani, ruce pryč a nebudu opakovat Topolánkovu chybu, že se jí vůbec zúčastnil.

Paroubek je to nejhorší, co naše politika vygenerovala. Navíc se začíná chovat jako poloviční blázen, alespoň v tom ohledu, že jeho chorobná nadutost nemá reálný poklad. Vzpomeňme na poslání od Nejvyšší bytosti, nejzářivější hvězdu nebo na to, jak se právě on pasoval na spasitele českého sportu. To vyjádření, že se mu v debatách nemůže nikdo rovnat, zapadá jen do této diagnózy.

Pokud přesto všechno jej Češi budou schopni zvolit, aby se stal premiérem, pak se Topolánek na téma Čechů pro časopis LUI vyjádřil ještě velmi ohleduplně, shovívavě a laskavě. A to mám knedlo-vepřo-zelo rád.

Napsáno pro http://www.blog.idnes.cz

reklama
3230 čtenářů | 57 komentářů | 
HodnoceníHodnoceníHodnoceníHodnoceníHodnocení
Tisknout článek Poslat článek e-mailem
Vaše hodnocení: 

Zde můžete nastavit své hodnocení
Komentáře


Re: Cítí se Paroubek na Muže roku, světa, Marsu a Mr. Universe?
(psych, 7.4.2010 6:42:36)
Odpovědět
Nebezpecny silenec Paroubek podle svych slov citi, ze ma hitlerovske "zvlastni poslani od nejake nejvyssi bytosti" a dokonce pry o tom "nikdy nepochyboval".

Ve skutecnosti je to vsak jen jeden z mnoha projevu jeho vazne dusevni choroby, o ktere jeho jednodussi obdivovatele a podplaceni prospechari jeste nevedi...
Re: Cítí se Paroubek na Muže roku, světa, Marsu a Mr. Universe?
(Ladda, 7.4.2010 7:06:33)
Odpovědět
................Paroubek rovná se host ve IV cenové skupině. Tak to dopadá když IQ je zastřeno mimozemšťanem
Re: Cítí se Paroubek na Muže roku, světa, Marsu a Mr. Universe?
(Jana Cho, 7.4.2010 19:04:33)
Odpovědět
Psych a Ladda,stydte se.Proč se snižujete k tak podlému chování a pomlouvání.Každý ví své.Vaše hloupé pomlouvání se hodí tak na Vaše osoby.Podle sebe,soudím tebe.
Re: Cítí se Paroubek na Muže roku, světa, Marsu a Mr. Universe?
(j25, 7.4.2010 7:09:50)
Odpovědět
Vše je jen závist.Nezávidí mu náhodou všichni muži postižení krizí středních let novou ženu?
Re: Cítí se Paroubek na Muže roku, světa, Marsu a Mr. Universe?
(Hardy, 7.4.2010 9:28:22)
Odpovědět
Proč závist, špíše obavy.
Re: Cítí se Paroubek na Muže roku, světa, Marsu a Mr. Universe?
(Dušan Streit, 7.4.2010 10:26:21)
Odpovědět
Tak to je směšný argument. Když má žena, i když je relativně mladá, větší nos než prsa, tak se mi sakra nelíbí ;-)
Re: Cítí se Paroubek na Muže roku, světa, Marsu a Mr. Universe?
(ferda, 7.4.2010 13:07:44)
Odpovědět
Dušane, Dušane...:-))
někdo rád "kozy" jiný rád "duši".....

ostatně čemu se u Vás divit, že ??? podle toho co tady píšete, tak si Vás dovedu klidně představit i na té louce....:-))
Re: Cítí se Paroubek na Muže roku, světa, Marsu a Mr. Universe?
(ThujaGarden, 7.4.2010 22:49:05)
Odpovědět
Ferdo tos vymyslel sám ty poeto? To o zelené louce? Mám tě ráda, i když jsi úplně blbý.
Re: Cítí se Paroubek na Muže roku, světa, Marsu a Mr. Universe?
(Jiří Peřina, 7.4.2010 11:57:43)
Odpovědět
Mohu s klidným svědomím prohlásit,že mně byla vždy sympatičtější bývalá manželka pro svoji normálnost(dát si při tiskovce dvojtou porci guláše je klasikane?),než nabubřelá Petra,která zapadla po boku nadutce Paroubka jako by tam odjakživa patřila.Její opěvné články na svého chotě jsou toho důkazem.Co se týče vzhledu,tak tam má sice navrch Petra,ale i tak to absolutně není můj typ.Orlí nos a vychrtlost není nositelem ženské krásy.
Re: Cítí se Paroubek na Muže roku, světa, Marsu a Mr. Universe?
(jorkšír, 7.4.2010 12:56:34)
Odpovědět
Nos má jak Ital přirození,ale to by taky až tak nevadilo,ani to že si ho brala z lásky ( k jeho penězům ),ona má jednu vadu a to nechci urazit všechny blondýny = ona je blbá jak necky. A to je hodně diskriminační.
Re: Cítí se Paroubek na Muže roku, světa, Marsu a Mr. Universe?
(Sunny, 7.4.2010 13:09:02)
Odpovědět
Podívejte se na to z té lepší stránky: zatímco mládí se zlehoulinka vytratí, blbost jí zůstane, neboť ta je údajně věčná. Aspoň nějaká jistota v dnešním proměnlivém světě:-)))
Re: Cítí se Paroubek na Muže roku, světa, Marsu a Mr. Universe?
(ferda, 8.4.2010 10:20:55)
Odpovědět
jorkšíre, jak víš,jaké má Ital přirození?

tak je to přece jen pravda, že jsi "Hulič z Hlaváku".......
Re: Cítí se Paroubek na Muže roku, světa, Marsu a Mr. Universe?
(ThujaGarden, 9.4.2010 20:59:56)
Odpovědět
Ferdo, úchyláku, ty jsi taky hulič? A z Hlaváku?
Re: Cítí se Paroubek na Muže roku, světa, Marsu a Mr. Universe?
(ferda, 10.4.2010 13:09:42)
Odpovědět
:-)))) Já nevím, na rozdíl o něj, " jaké má pééro Ital, víš ? Ty jedna zahradní , výstavní, kravko :-)))
Re: Cítí se Paroubek na Muže roku, světa, Marsu a Mr. Universe?
(Ladislav M., 8.4.2010 14:33:54)
Odpovědět
Vy ketasové,co je Vám do toho,jak má kdo dlouhý nos a co si kdo myslíPomlouvat Paroubka a jeho ženu je velmi ubohé a nic Vám to není platné.Lidé ho berou víc než ODS.Ulisný Nečas,senilní Swancenberk atd.se mu nevyrovnají.
Re: Cítí se Paroubek na Muže roku, světa, Marsu a Mr. Universe?
(ks, 7.4.2010 15:17:30)
Odpovědět
Souhlasím. Navíc paní Zuzana je nejen normální, ale i vzdělaná a je to na ní znát. Kdežto Petra sice umím jazyky, ale vzdělání se na ní neprojevilo.
Re: Cítí se Paroubek na Muže roku, světa, Marsu a Mr. Universe?
(Věra D., 8.4.2010 14:37:34)
Odpovědět
ks.ty hodnotiteli,do čeho se to pouštíš?Jak můžeš vědět jaká je 1.nebo 2.žena Paroubka?Vždyt jsi s ní nežil.To je věc jich dvou a nám do toho nic není.Porovnej Talmanovou a Topolánkovou a rozdíl je viditelný.Proč nepíšeš o nich?
Re: Cítí se Paroubek na Muže roku, světa, Marsu a Mr. Universe?
(Sunny, 8.4.2010 14:56:26)
Odpovědět
:-))) Vůdce nařídil hájit čest druhomanželky? Vedete si dobře:-)))
Re: Cítí se Paroubek na Muže roku, světa, Marsu a Mr. Universe?
(vvv, 7.4.2010 16:05:31)
Odpovědět
Koho myslíš, že by mu bylo závidět ? Namistrovanou slověnu s frňákem ...vrána k vráně sedá...
Re: Cítí se Paroubek na Muže roku, světa, Marsu a Mr. Universe?
(standa01, 7.4.2010 7:40:35)
Odpovědět
Já se jenom těším na Moravcovu středeční předvolební debatu v přímém přenosu ze severočeského kraje. Tam proti nejlepšímu z nejlepších ve všech oborech, diskusi nevyjímaje, by měl nastoupit nějaký Zeman....Tuším, že se bude na co dívat a zombie z Vysočiny z něj udělá trotla během několika úvodních minut.
Re: Cítí se Paroubek na Muže roku, světa, Marsu a Mr. Universe?
(jorkšír, 7.4.2010 8:07:16)
Odpovědět
Tak to bude zajímavý duel,Paroubek v něm bude tahat za kratší konec,neboli,bude se na co dívat.......
Re: Cítí se Paroubek na Muže roku, světa, Marsu a Mr. Universe?
(Sunny, 7.4.2010 10:13:46)
Odpovědět
Nevěřím, že tam přijde. Zeman by ho roznesl na kopytech a on to dobře ví.
Re: Cítí se Paroubek na Muže roku, světa, Marsu a Mr. Universe?
(jorkšír, 7.4.2010 11:20:52)
Odpovědět
Ředitel zeměkoule se musí dostavit,jinak by sám sebe politicky popravil. Smečka kolem něj je hladová,oni by ho roztrhali na kusy. Tady jde o hodně,ukázat slabost to by byla konečná. Zeman to ví taky a tomuhle oranžovému trotlovi má co vracet.
Cvrlikání hrdliček to rozhodně nebude.
Re: Cítí se Paroubek na Muže roku, světa, Marsu a Mr. Universe?
(Sunny, 7.4.2010 13:14:34)
Odpovědět
:-) V tom případě bude mít Paroubek nejspíš příležitost prokázat, jaký je řečník a jak na něj nikdo nemá. Ačkoliv nejsem Zemanovým fandou, v tomto souboji bych si na něj vsadila:-)
Re: Cítí se Paroubek na Muže roku, světa, Marsu a Mr. Universe?
(jorkšír, 7.4.2010 13:43:01)
Odpovědět
Zeman má jednu výhodu,málo kdo a málo co jej vytočí. On si pořád vede svou,nedívá se přihlouple do kamery jako Paroubek,a dovede o čemkoliv mluvit souvisle,nikomu neskáče do řeči.
Paroubek každou debatu kterou jsem měl možnost kdy sledovat pojímal jako především svou politickou presentaci,hlavně v OVM,kde mu to Moravec umožnil kdykoliv.
Podívám se dnes taky,samozřejmě. V prvopočátcích politického návratu Miloše Zemana měl tento mít debatu právě s Paroubkem a ten mu to zatrhnul,byl z toho celý cimprlich že mu Zeman natrhne kalhoty,ale nyní už to nejde,nejít do tohoto duelu. To by letěl z Lidového domu okamžitě.
On z něj sice poletí i tak,ale ještě to chvilku potrvá.
Re: Cítí se Paroubek na Muže roku, světa, Marsu a Mr. Universe?
(standa01, 7.4.2010 17:43:25)
Odpovědět
Já začínám být optimista a myslím, že to až tak dlouho nepotrvá...Praference mu sice mírně, ale přece klesají. Pokud to dojde až tak daleko, jak já si myslím, tak i v případě že vyhraje volby, nedá dohromady ani s bolševiky 101 hlasů v PS. Pokud se tedy k nim nepřidá korouhvička Cyril. Tu stojedničku by naopak mohli dát do kupy ostatní strany a tím pádem je Bachor out, neprojde mu nic, ani menšinová vláda.
Navíc doufám, že i přes nečinnost naší policie k nám do té doby prosákne z Rakouska nebo z Ameriky pár informací o Pandurech a to mu zlomí vaz definitivně. Jinak nechápu, proč do toho Dnes a ostatní media nešlapou o moc víc.
Re: Cítí se Paroubek na Muže roku, světa, Marsu a Mr. Universe?
(jorkšír, 7.4.2010 18:31:27)
Odpovědět
Doufám že máš pravdu,uvidíme. Dnešek ale hodně napoví kam že to vlastně ČSSD v čele s poslancem Paroubkem směruje.
Re: Cítí se Paroubek na Muže roku, světa, Marsu a Mr. Universe?
(Oranžovej . rudoch, 7.4.2010 10:20:43)
Odpovědět
Nadávat,krást,lhát,neplatit daně a pomlouvat poctivé lidi,na to jste jedničky vy modrý potrati.Až bude ten duel mezi Nečasem a Paroubkem,doporučuju pozorně sledovat jak Jinakor(jinak orientovaný)nehrává tomu modrýmu nechutkovi.To už je zařízeno.A teď mi můžete nadávat modrý skunkové.Howgh.Chindim vám do huby,do plic a do jater.
Re: Cítí se Paroubek na Muže roku, světa, Marsu a Mr. Universe?
(Jirka, 7.4.2010 11:54:22)
Odpovědět
Proč tolik milých slov, soudruhu? Že by jsi trpěl podměrečným penisem? Nebo jsi impotentní?Nechutná Ti? Nebo je to jen obyčejná idiotóza kombinovaná s bezmezným obdivem k puchejřovi?

Je mi Tě líto, soudruhu. Sedni do křesla, otevři lahváč a koukni na oblíbenou telenovelu - to Tě uklidní. A neboj - dávky ještě chvíli budou!
Re: Cítí se Paroubek na Muže roku, světa, Marsu a Mr. Universe?
(Oranžovej rudoch Jirkovi, 7.4.2010 14:28:58)
Odpovědět
Děkuji za milá slova to jsem opravdu nečekal takové pěkné ohodnocení.Ty jsi zvědavý na míry,viď?Patříš patrně mezi pány kteří se schází v Platejzu na Národní třídě a pak si jdou sednout do výklenku v Seminářské zahradě...Ale řeknu Ti to: 24 plus 5 to je dohromady kolik?A teď už jdi ať nezmeškáš rande!Zdraví Tě Oranžovej rudoch.A pozdravuj ty pány.
Re: Cítí se Paroubek na Muže roku, světa, Marsu a Mr. Universe?
(vvv, 7.4.2010 16:09:28)
Odpovědět
oranžovej- rudochu, a co tím chtěl básník říci ???
Re: Cítí se Paroubek na Muže roku, světa, Marsu a Mr. Universe?
(standa01, 7.4.2010 17:48:28)
Odpovědět
Nechtěl říci nic, to bys toho po něm chtěl příliš..Je to prototyp Bachorova voliče.
Re: Cítí se Paroubek na Muže roku, světa, Marsu a Mr. Universe?
(Jana, 8.4.2010 6:41:52)
Odpovědět
Tak Ty jsi určitě z Košíř?Světský asi si příbuzný z Kočkovýma jinak to neni možný. A já ti zase seru do krku křapiku.
Re: Cítí se Paroubek na Muže roku, světa, Marsu a Mr. Universe?
(Oranžovej rudoch, 8.4.2010 11:12:48)
Odpovědět
Z Košíř jsem a nestydím se za to, Vy přivanrovalci z Moravy.Zasrali jste nám Prahu a roztahujete si tu držky.Můj děda vždycky říkal že co přijde z Východu stojí za h...o.Měl pravdu.Světskej bohužel nejsem ale mám je rád.A teď Ti seru na klády a tomu pisálkovi taky.Zmulaste oba a ten modrej hmyz na téhle stránce taky.První kdo začne nadávat bude pasován na Krále paroháčských potratů.Howgh.
Re: Cítí se Paroubek na Muže roku, světa, Marsu a Mr. Universe?
(Ludmila, 8.4.2010 10:23:20)
Odpovědět
Ty musíš být pořádnej vul.
Re: Cítí se Paroubek na Muže roku, světa, Marsu a Mr. Universe?
(Sunny, 7.4.2010 10:21:26)
Odpovědět
Pane Streite, pácháte vynikající osvětu, když píšete o Paroubkovi, ale obávám se, že tím toho psychopata jen posilujete. Myslím, že nejlepší by bylo ignorovat ho, nemluvit o něm, dělat jakoby nebyl. A zaměřit se na něco velmi, velmi pozitivního. Nejspíš by to bylo dost těžké, když je Paroubek prakticky všude, ale za pokus to stojí:-) (Já vím, připomíná to osvědčený postup "nevidím zlo, neslyším zlo", ale fakt už mě nenapadá žádné další nenásilné řešení.)
Re: Cítí se Paroubek na Muže roku, světa, Marsu a Mr. Universe?
(bozena Němcová, 7.4.2010 10:54:36)
Odpovědět
Ohlas na článek - cca 1500 komentářů. Většina znechucených a otřesených zpupností a samolibostí
komtura J.P. Stydící se spolustraníci mlčí.
Na to se těžko hledá obhajoba. Kéž by se zastyděli i dosavadní příznivci a voliči socanů.
Re: Cítí se Paroubek na Muže roku, světa, Marsu a Mr. Universe?
(Jirka, 7.4.2010 11:56:49)
Odpovědět
Omyl. Socani se za puchejře nestydí - on jim imponuje. To víte - víc než blb je přeci pablb.
Proto i Paroubek je víc než Roubek.
Re: Cítí se Paroubek na Muže roku, světa, Marsu a Mr. Universe?
(berg, 7.4.2010 17:01:20)
Odpovědět
přečti si ferdu o kousek níž, nebo toho oražového rudocha, a hned budeš vědět kdo jsou voliči paroubka, stydět se za dona číča můžou tak leda ostatní, on je jejich
Re: Cítí se Paroubek na Muže roku, světa, Marsu a Mr. Universe?
(sepin, 7.4.2010 10:40:32)
Odpovědět
Ba co více, cítí se ředitelem zeměkoule. Je to blázen, který patří do svěrací kazajky.
Re: Cítí se Paroubek na Muže roku, světa, Marsu a Mr. Universe?
(strejda, 7.4.2010 10:47:41)
Odpovědět
Na titulek Vašeho článku se dá odpovědět,že ano,cítí!Jen si myslím, že Vy ho úspěšně následujete.
Re: Cítí se Paroubek na Muže roku, světa, Marsu a Mr. Universe?
(ferda, 7.4.2010 13:23:57)
Odpovědět
je mi docela příjemně, když tady čtu ten hustý a páchnoucí modrosliz...:-))

dovedu si celkem i dost dobře představit, jak asi vypadá takový modropisatel,.....:-))

- orosené čelo, zkřivený obličej nenávistí ke všemu ,co není nastaveno na jejich ideovou frekvenci,hustá pěna v obou koutcích, chvějící se ruce, a dole, dole podělání strachem, že to bude jinak, než "oni" chtějí...:-)))

ps. Je to smutný pohled, na ty modré mátohy, ještě smutnější je ale fakt, že je jich pořád ,podle mého názoru, hodně...... /inu, zlodjů je vždycky hodně:-))/
ale na druhé straně, se nekonečně dobře bavím, když to tady čtu a představuji si vás..... :-)))))))))))))))))

myslím si, že nejste nic víc, než chrochtající modroprasátka, válejicí se ve svém vyprodukovaném hnojíku, :-))
jdete cítit i přes monitor PC :-))

přesto i vám," hezký hnojíkový den" :-))
MODROSOUDRUZI !
Re: Cítí se Paroubek na Muže roku, světa, Marsu a Mr. Universe?
(Davidan, 7.4.2010 14:26:02)
Odpovědět
Tohle mluví za vše:

Most mezi ČR A Izraelem dá 600 milionů na výzkum
Tisk
Hodnocení čtenářů: / 7
SlabéVynikající
Autor: Ministerstvo zahraničních věcí České republiky
Wednesday, 07. 04. 2010

Praha, 1.4.2010 - Dnes startuje program Gesher/Most na podporu společného aplikovaného výzkumu českých a izraelských firem a institucí. je vůbec první svého druhu. Společné výzkumné projekty českých a izraelských firem a institucí si ode dneška začnou rozdělovat finance z nového programu Gesher / Most na podporu aplikovaného výzkumu a vývoje.

Do roku 2016 program rozdělí nejméně 600 milionů korun. Financovat ho budou paralelně Česká republika a Izrael. První výzvu programu vyhlásilo Ministerstvo školství, mládeže a tělovýchovy ČR právě dnes. Rozdělování peněz má starosti agentura CzechInvest, které se podniky můžou o finance z první výzvy hlásit až do 17. května.

„Pro české firmy je podpora spolupráce s Izraelem výjimečnou událostí, která podtrhuje historické vazby mezi oběma zeměmi. Česko má s Izraelem vynikající vztahy, které program Gesher / Most dál prohlubuje, protože motivuje české a izraelské podniky k intenzivnější spolupráci,“ říká předseda vlády České republiky Jan Fischer. „V Izraeli se nadmíru dobře daří převádět výsledky výzkumu a vývoje do praktických produktů, a právě v téhle oblasti určitě můžou české firmy najít inspiraci.“

„Startem programu Česká republika vstupuje do elitního klubu hrstky zemí, se kterými má Izrael obdobné smlouvy podepsané,“ dodává Yaakov Levy, velvyslanec státu Izrael v České republice. „Gesher / Most přinese izraelským firmám nové nápady v oblasti výzkumu a navíc nám může pomoct otevřít dveře k dalších obchodním partnerům.“

„Program Gesher / Most je vůbec prvním svého druhu, který Česká republika s některou zemí světa připravila,“ vysvětluje Jan Kohout, ministr zahraničí ČR. „Podobné projekty přitom běžně fungují například v Německu, ve Spojených státech, ale třeba i na Slovenku nebo v Polsku, takže věřím tomu, že Gesher / Most pomůže vydláždit cestu k obdobným smlouvám i s dalšími státy.“

„Program Gesher / Most bude rozdělený do pěti tříletých výzev. Do každé z nich Ministerstvo školství, mládeže a tělovýchovy vloží přibližně 60 milionů korun,“ vypočítává Miroslava Kopicová, ministryně školství, mládeže a tělovýchovy ČR. „Program podporuje vzájemnou spolupráci firem z obou státu a současně se přísně zaměřuje na komerční využití výsledků výzkumu – a právě v tom je jeho obrovská hodnota.“

„Izrael patří k technologickým velmocím v informačních a komunikačních technologiích, v biotechnologiích nebo ve sféře bezpečnostním výzkumu, a právě v těchto oblastech program spolupráci Čechů a Izraelců podporuje. Konkrétně se projekty musejí týkat: informačních a komunikačních technologií, udržitelných a čistých technologií, biotechnologií a lékařské techniky, oblasti zemědělských a potravinářských technologií či moderního strojírenství – nových materiálů, nanotechnologií, kybernetiky nebo robotiky,“ říká Vladimír Tošovský, ministr průmyslu a obchodu ČR.

„Už nyní víme o dvou desítkách českých firem, které se chtějí do programu zapojit. Nepochybuji o tom, že po dnešním oficiálním vyhlášení první výzvy se jejich počty ještě zvýší,“ dodává Alexandra Rudyšarová, pověřená generální ředitelka agentury CzechInvest, která má program na starosti. „Platí, že náklady českých účastníků projektu platí Česká republika, náklady těch izraelských zase Izrael.“

Smlouvu o podpoře vzájemných projektů podepsali 30. března 2009 na Pražském hradě zástupci České republiky a státu Izrael za přítomnosti prezidentů Václava Klause a Šimona Perese. První impuls ke vzniku programu však vznikl už v březnu 2008 během návštěvy Mirka Topolánka v Izraeli při jednáních s izraelským ministerským předsedou Ehudem Olmertem. Program byl oficiálně představen na konci minulého roku na Česko izraelských technologických dnech, které pořádá agentura CzechInvest.

Program Gesher / Most je určený pro malé, střední a velké podniky. Veřejné výzkumné instituce se ho mohou zúčastnit pouze ve spolupráci se soukromou firmou. Základní podmínkou přitom je, aby se na každém projektu podílel nejméně jeden partner z České republiky a jeden z Izraele. Výsledkem výzkumu musí být konkrétní produkt, u kterého je velká šance, že se ho podaří komerčně prosadit.

Každý přihlášený projekt posoudí nezávislá komise jak na české tak na izraelské straně. Proto je také nutné přihlášky připravit v angličtině. Pokud se experti z obou zemí shodnou, můžou se podniky těšit na to, že jim Gesher / Most zaplatí polovinu všech nákladů vynaložených na společný výzkum. Přihlášky do programu je nutné podat nejpozději do pondělí 17. května do 14:00 hodin. Veškeré informace včetně podrobných podmínek programu jsou dostupné na internetových stránkách Ministerstva školství a na webu agentury CzechInvest.
Článek je tiskovou zprávou Ministerstva zahraničních věcí České republiky.
Re: Cítí se Paroubek na Muže roku, světa, Marsu a Mr. Universe?
(Stallker, 7.4.2010 15:04:36)
Odpovědět
A o čem všem to vlastně mluví?
Re: Cítí se Paroubek na Muže roku, světa, Marsu a Mr. Universe?
(retro, 7.4.2010 16:15:34)
Odpovědět
Stallker, neber Davidana a ferdu vážně. Ti jsou s jednoho ranku s Paroubkem. Oba si myslí jak jsou výborní, a jenom unavují na diskuzi !! Potřebují si pustit ventilek, doma to mají asi zakázaný..
Re: Cítí se Paroubek na Muže roku, světa, Marsu a Mr. Universe?
(Hardy, 7.4.2010 23:00:09)
Odpovědět
No a co jako? To je špatně nebo dobře, že spolu dvě technologicky vyspělý země spolupracují? Co já vím, tak má Izrael technologický dohody asi se 45 zeměmi světa a v oblasti Hi-Tech technologiích je to velmoc.
Re: Cítí se Paroubek na Muže roku, světa, Marsu a Mr. Universe?
(Poblijón, 7.4.2010 17:01:27)
Odpovědět
Sociální inženýr Paroubek si evidentně dělal legraci a všichni mu to baští.
Re: Cítí se Paroubek na Muže roku, světa, Marsu a Mr. Universe?
(ssso, 7.4.2010 17:39:20)
Odpovědět
Jó tak legraci ? No myslím, že už jsme ho měli čest poznat... kdyby to byla legrace, zak by to ještě šlo. Ale on nám to pan jedinečný myslí smrtelně vážně, a v tom ja ta tragedie !!! Tyto vejšplechty může vypustit pouze narušený člověk...
Re: Cítí se Paroubek na Muže roku, světa, Marsu a Mr. Universe?
(Patrície, 8.4.2010 10:20:48)
Odpovědět
Ten se muže cítit tak akorát za největšího lháře,druhej Hitler,kam vstoupí všude je poušť.
Re: Cítí se Paroubek na Muže roku, světa, Marsu a Mr. Universe?
(Ing. Libor Křižka, 8.4.2010 11:05:59)
Odpovědět
Na Facebooku je přes 66 000 lidí, kteří jasně vyjadřují, co si o tom pánovi myslí. Nejsou to lidé ze žádné úzké zájmové skupiny, jsou to Ti "občané našeho státu", ke kterým pan Jyrka tak plamenně hovoří a jejichž zájmy hájí, tu s Marťany a tu tajně s komunisty. Myslím, že zájem o něho pramení hlavně z očekávání, u blbů z toho, že jim dá co slíbil, a u trochu chytřejších z toho, jak to bude, pokud se nedej bože tohle --- dostane k moci. Za --- dosaď zvíře, co má místo nosu zásuvku neboli rypáček.( Sorry prasátko, z Tebe vedle exkrementů, alespoň užitek)
Re: Cítí se Paroubek na Muže roku, světa, Marsu a Mr. Universe?
(Šoumen, 8.4.2010 11:57:34)
Odpovědět
Pane 66 000 lidí je, jako když se prdne do moře. A myslím navíc že jsou to převážně "lidé", kteří zatím nemají volební právo.
Re: Cítí se Paroubek na Muže roku, světa, Marsu a Mr. Universe?
(Sunny, 8.4.2010 15:00:38)
Odpovědět
:-) Tam je důležité to slůvko "zatím". Dávám bolševikovi rok, maximálně dva... (no, řekněme jedno volební období, ale víc ani omylem).
Re: Cítí se Paroubek na Muže roku, světa, Marsu a Mr. Universe?
(Šoumen, 8.4.2010 20:00:39)
Odpovědět
Já jsem použil také důležité slůvko "navíc".
A prosím, které bolševiky myslíte, ti modří už to mají za sebou a Top09 tak rok, maximálně dva, a ti ostatní, tak to nevím. Čssd to asi vypadá na výhru ve volbách, a ti rudí taky nevím, zatím tu nic nezkurvili po 89 roce a v parlamentu budou sedět i za rok, i maximálně za dva. Jsou ale i jiné citáty z jiných filmů, takže celkem nic vlastního že?
Re: Cítí se Paroubek na Muže roku, světa, Marsu a Mr. Universe?
(Šoumen, 8.4.2010 20:05:23)
Odpovědět
A v příspěvku žádné důležité slovo "zatím" není, nebo jste si ho tam domyslel/a/? Nevím, aby pak zatím to nebylo 10 milionů lidí včetně kojenců. Muhehe.
Re: Cítí se Paroubek na Muže roku, světa, Marsu a Mr. Universe?
(Sunny, 9.4.2010 13:40:33)
Odpovědět
Cituji: "...převážně "lidé", kteří zatím nemají volební právo..."
Já tam to slovo "zatím" tedy vidím. Zkuste se spíš zamyslet nad těmi úvozovkami u slova lidé. Pohrdáte-li mladou generací, pohrdáte budoucností. Na druhou stranu, nemyslím, že by vám to vadilo.
Re: Cítí se Paroubek
(Jarda 1, 9.4.2010 12:29:53)
Odpovědět
Ten rozhovor s Paroubkem v Právu jsem četl a zkonstatoval jsem, že rozhovor, který je na celé jedné straně se netýká volebního programu jeho strany jak by jeden očekával ale od začátku do konce mele pouze a jenom o ODS. Docela divné že?
Re: Cítí se Paroubek
(Sunny, 9.4.2010 13:43:22)
Odpovědět
Normálka. Kdyby měl mluvit o volebním programu, musel by nějaký mít. To, co socdem prezentuje neí program, jen snůška nereálných stupidních slibů. Jak primitivní, ale jak účinné...
Přihlášení uživatele
Jméno:
Heslo:

Zasílání upozornění
Články autora
Reklama