reklama
reklama

Kuřáci? Jejich léčbu platí celý národ

Autor: Lukáš Kovanda | Publikováno: 28.12.2009 | Rubrika: Rozhovor
Ilustrace

http://kovanda.blog.tyden.cz/clanky/3717/kuraci-jejich-lecbu-plati-cely-narod-martin-feldstein-podruhe.html

reklama
5156 čtenářů | 14 komentářů | 
HodnoceníHodnoceníHodnoceníHodnoceníHodnocení
Tisknout článek Poslat článek e-mailem
Vaše hodnocení: 

Zde můžete nastavit své hodnocení
Komentáře


Re: Kuřáci? Jejich léčbu platí celý národ
(Dr.Troškrt, 28.12.2009 9:01:41)
Odpovědět
Jak jsem na toto "jednosměrné moudro" narazil, byl pro mne dále článek zbytečný. Nějak autor zapomněl dodat, že náklady na léčení kuřáků,( které nelze exaktně vyčíslit), nedosahují zdaleka "vývaru" z daně z tabákových výrobků. Přesnější titulek by měl znít:"Kouření obohacuje celý národ!" Lépe by autor udělal, kdyby se "obul" do otylých! V tom případě by se trefil.
Re: Kuřáci? Jejich léčbu platí celý národ
(Fiter, 28.12.2009 9:38:05)
Odpovědět
O tom jak se stát pakuje na pohoných hmotách,tabákových vyrobků a alkoholických nápojů se psát nesmí.Přitom je naprosto jasné,že zdravotní pojišťovny vysává něco úplně jiného než nemoce z kouření.
Re: Kuřáci? Jejich léčbu platí celý národ
(standa01, 29.12.2009 13:26:14)
Odpovědět
Absolutní souhlas.
Re: Kuřáci? Jejich léčbu platí celý národ
(MÍRA, 28.12.2009 20:49:05)
Odpovědět
A kdo platí fetáky ešte jsem neslyšel aby kuřak zabil když nemá cigaretu a kupuje si je
Re: Kuřáci....
(Jitka, 28.12.2009 22:29:14)
Odpovědět
...pokud si kupují " legální drogu"..aťsi za života připlácí zdravotní pojištění....zdravotní pojišťny by poté mohly hradit l.léčbu závislosti na tabáku, jako třeba v Anglii..asi si tam všichni spočítali, co stojí " národ" nejméně......
Re: Kuřáci? Jejich léčbu platí celý národ
(viktor, 29.12.2009 14:11:48)
Odpovědět
Shoduji se s názorem, že tabákové společnosti zaolatí na dani tolik, že náklady na léčení nemocných rakovinou netvoří ani zlomek této částky. Bohužel, ale tyto peníze "požere" stát a na léčbu rakoviny opravdu nejdou a výdaje se samozřejmě platí z našeho zdravotního pojištění.
Ale k tomuto faktu je potřeba něco říci o tzv 100% přerozdělení. Nedomnívejte se, že všechny peníze, které vydáte za zdravotní pojištění se dostanou do kasy té které vaší zdravotní pojišťovny. Všechny tyto peníze končí na účtu spravovaném VZP, která poté podle dohodnutého klíče(jde o pětileté věkové kategorie, které jsou oceněny určitou sumou) pojišťovně zašle na jednoho pojištěnce bez ohledu zda jeho léčba stojí miliony nebo nebyl 20 let u lékaře. Vězte tedy vy kdo dobře vyděláváte a hodně platíte nejste pro pojišťovnu takovým přínosem, jak si myslíte a jak někdy argumentujete - v tomto systému je pro pojišťovnu nejlepší klient "zdravý důchodce", který nečerpá zdravotní péči. Bohužel tak je náš zdravotní systém nastaven a dokud se tato legislativní nastavení nezmění a pojišťovny nebudou moci získat alespoň nějaký zisk, se asi v českém zdravotnictví málo co změní. viktor
Re: Kuřáci? Jejich léčbu platí celý národ
(marta grossmanová, 30.12.2009 6:55:34)
Odpovědět
Vy si opravdu myslíte,že všechny nemoce jsou z kouření?Zamyslel se někdo nad tím co jíme?Já ano a jsem přesvědčena o tom,že jsou hlavně z jídla.Je tam spousta chemie a to je celá věda.Pořád se zkoumá,že je nárůst nádorových onemocnění.Tady máte odpověď.
Re: Kuřáci? Jejich léčbu platí celý národ
(standa01, 30.12.2009 14:27:27)
Odpovědět
Souhlasím s Vámi. Například kuře, které při normálním vývinu dosáhne kilogramu živé váhy za dobu přibližně 2-3 měsíců, musí být nacpáno chemií tak, aby téhož bylo dosaženo za maximálně 3 týdny. A to je tedy fofr. Dobrou chuť.
Re: Kuřáci? Jejich léčbu platí celý národ
(Cis, 31.12.2009 1:20:58)
Odpovědět
Kdo to řek? Že si ho podáme s pí Grossmanovou!!!

Ne, nikdo to netvrdí (nebo se mě všici bojí:)
Re: Kuřáci? Jejich léčbu platí celý národ
(Vlasta H., 1.1.2010 10:26:47)
Odpovědět
Marto G.souhlasím s vámi.je to pravda,že naše strava je plná jedů a mělo by se stím něco dělat.Také mnoho lidí konzumuje hodně tuků.sádla,špeku atd.Neříkám,že by se tyto potraviny neměly konzumovat vůbec,ale je mnoho lidí,kteří se neznají a dopřávají si hodně zabijaček,uzeného,uzenin atd.Tím si nahromadí nemoci,které si léčí za peníze nás všech a ještě se k tomu zabíjí.Je třeba více osvěty typu pořadu TV s dr.Kateřinou atd.Je mi těchto lidí líto,asi nevědí jak moc si škodí.Kuřačka nejsem a nikdy jsem nebyla.Vím,že je to také nezdravé.Dívejte se na pořad V televizi "Jsme to,co jíme".Do nového roku hodně zdraví a zdravý životní styl.!
Re: Kuřáci? Jejich léčbu platí celý národ
(martagrossmanová, 31.12.2009 6:29:46)
Odpovědět
Děkuji Vám,že máte stejný názor na jídlo.Je to hnus co jíme.Salám není salám,sýr není sýr,čokoláda není čokoláda.Všichni to ví a přesto dovolí,aby se to vyrábělo.Kde je kontrola?Děti mlsají cukroví z Číny,které je jedovaté jenom se na něj podívám.Fuj.
Re: Kuřáci? Jejich léčbu platí celý národ
(achjo, 1.1.2010 16:01:04)
Odpovědět
nekupuj to levné,jak to může být kvalitní? Co stojí kilo masa a za co kupuješ párky, špekáčky? Nemluvě o vietnamcích. Kup si třeba kvalitní naftu, benzín do auta a poznáš.. V čajně si to nechá dělat kvanta podniků, jinak by nekonkurovali, ukaž mi "západní" počítač???
Re: Kuřáci? Jejich léčbu platí celý národ
(marta grossmanová, 1.1.2010 19:56:15)
Odpovědět
Ty jsi asi nepochopil co jsem tím myslela.Chtěla jsem říct, že takové věci by se vůbec neměly dostat na náš trh! Já levné věci nekupuji. Koupím si raději jeden kvalitní jogurt místo tří, které kolem mléka jen prolétly. Proč se takové potraviny nevyráběly dříve??? A mimochodem-já bych svým dětem nekoupila cukroví vyrobené v Číně ani omylem!!
Re: Kuřáci? Jejich léčbu platí celý národ
(buxanto, 9.1.2010 9:52:12)
Odpovědět
no pravda je takato: fajciar kupi krabicku cigariet s toho cca 5Okč ide vo forme spotrebnej dane do statnej pokladne. Fajciari fajcia dajme tomu dene krabicku po dobu svojho aktivneho zivota cca 40 rokov = cca 730 000 kč!!! + si pripocitajme zdravotne poistenie kazdeho fajciara co cini mozno aj 1 400000 kc dokopy. to je málo na liecenie rakoviny jedneho fajciara? a to treba povedat ze nie kazdy fajciar dostane rakovinu alebo co.
Pravda je v skutocnosti taka ze fajciari a alkoholici si platia svoju liecbu nepriamo pomocou daní. Tak nech tu nejaka samozvana mudra hlava nerozprava sprostosti a premnazamna moze mat aj 14 titulov.
Přihlášení uživatele
Jméno:
Heslo:

Zasílání upozornění
Články autora
Reklama