reklama
reklama

Špidlova jistota desetinásobku

Autor: Rudolf Polanecký | Publikováno: 23.11.2009 | Rubrika: Politika
Ilustrace

Špidlovo eurokomisařské motto: "Je přeci správné mít stotisícový důchod"

Chudák Vladimír Špidla přišel o teplé místečko v Bruselu. Nahradí ho bývalý komunista Štefan Füle, který byl do současné dočasné prodloužené vlády delegován socialisty. Vladimíru Špidlovi končí zlaté časy a ani se nedivím, že se zpět do našeho politického rybníka nežene a raději chce být napojen na bruselský penězovod.

Být eurokomisařem je krásné. Sice se musí vykazovat nějaká činnost, většinou proto, aby se dokázalo, jak je tento post potřebný, vymyslí se pár dalších nařízení nebo norem, procestuje se Evropa a nejen ta a je vyděláno. Pravda, ta otravná zasedání se musí také přetrpět, ale neberte to, když je to tak královsky placeno.

Základní plat eurokomisaře je 19908 € měsíčně, tedy přibližně půl milionu a kousek. Za pět let si tedy český eurokomisař vydělal třicet milionů. Je to před zdaněním, takže se musí daně nějakým způsobem dorovnat, aby evropští byrokraté nestrádali. Proto ještě ke svému platu dostávají eurokomisaři 15% platu jako příspěvek na bydlení (bez pár drobných 3000 € měsíčně) a 607 € určených na zábavu. Suma sumárum 23500 €.

Poté, co český eurokomisař Špidla skončí, obdrží na odchodnou jeden plat navíc a následně po dobu tří let může čerpat odchodné v řádu stovek tisíc korun měsíčně. V roce 2016, až Špidla oslaví své pětašedesátiny, začne mu Evropská komise posílat doživotní penzi ve výši přes sto tisíc korun měsíčně. Řekněte sami, vy byste se dobrovolně odstřihli od takového zdroje financí za práci pochybné kvality?

Na otázku novinářů, zda je adekvátní, aby jako důchodce dostával doživotně sto tisíc měsíčně Vladimír Špidla odpověděl: "Ty peníze dostáváte za to, že nemůžete prakticky nic dělat. Komisaři získají znalost, která je mimořádně významná, a komise se snaží vytvořit podmínky, aby je nic nenutilo k tomu tuto znalost zneužít. Chtějí zajistit, aby svou odbornost používali ve prospěch veřejného blaha."

Vzletná slova o veřejném blahu... Jenže Špidlova socialistická aktivita byla příliš silná i pro jinak socialistickou EU, takže jeho nápady byly většinou házeny přes palubu jako neupotřebitelné a nesmyslné. Silně pochybuji, že by Špidlovy nápady skutečně byly prospěchem pro veřejné blaho. To si myslí snad jen on sám. 

Tak to je opravdu smutné, že Špidla jako důchodce nebude moci prakticky nic dělat. Jaká to významná změna proti dnešku... Spíše by se dalo uvažovat o tom, že doživotní renta je spíše jakýmsi druhem "držhubného", pokud mají eurokomisaři získané evropskounijní znalosti. Co kdyby náhodou někoho napadlo prozradit něco z jednání, či, řečeno s klasikem, to, oč tu běží?

Špidlův důchod je výsměchem všem voličům ČSSD, obzvláště, pokud sám Špidla považuje svou doživotní rentu za adekvátní. Fakt, že Vladimír Špidla působí jako mimoň je všeobecně známý, ale proč mu, kruci, někdo neřekl, že průměrný důchod v České republice je okolo deseti tisíc a voliči ČSSD většinou nemají ani ten? Pro Vladimíra Špidlu tedy platí Viktorova jistota desetinásobku...

Ne, jeho peníze mu nezávidím, ať si klidně za všechny možné příplatky koupí pozlacené vidle a svou hromadu peněz si jimi přehazuje. Zarážející a zároveň tragikomické na všem je to, že naši socialisté mají plná ústa chudých, spodních deseti milionů, ale jakmile dojde na jejich korýtka, tak ta jsou doslova a do písmene bezedná, jen aby se do nich vešlo co nejvíce.

Špidlova doživotní renta sice bude chodit z Bruselu, ale platit ho budeme ve skutečnosti my svými daněmi a odvodem státu do evropskounijní kasy. Paradoxně mu tak na jeho rentu budou přispívat i ti méně finančně ocenění. Zkrátka chudí si zaplatí svého stotisícového důchodce. To je, panečku, ta správná socialistická solidarita!

Socialisté stále poukazují na své ideové odpůrce nazývajíc je chamtivými zloději a nenažranci. Sami ale v těchto disciplínách jsou nedostižně vpředu. Tak tedy přejme zmatenému Špidlovi jeho jistotu desetinásobku důchodu, vždyť je to přeci adekvátní náhrada. Možná ještě závistivě pohlédne na důchodce, voliče ČSSD, kterak si u důchodu ještě vesele přivydělávají, zatímco on vlastně dělat nebude smět. I když, není zákaz jeho dělání pro tuto zem spíše štěstím?

Napsáno pro http://www.blog,idnes.cz

reklama
6004 čtenářů | 44 komentářů | 
HodnoceníHodnoceníHodnoceníHodnoceníHodnocení
Tisknout článek Poslat článek e-mailem
Vaše hodnocení: 

Zde můžete nastavit své hodnocení
Komentáře


Proč Topolánku ,musíš napínat plachty?
(Dončeová Irena,Vinohrady, 23.11.2009 0:33:32)
Odpovědět
Sakra, copak už neumí žádný politik otevřít hubu bez přiblblých frází a vzletných blábolů? Takových keců už v minulosti bylo habaděj., nyní se zase pilně opisují, pouze jména se mění. Proč musíš, Topolánku, napínat plachty? Proč prostě neřekneš - chci zůstat u korýtka, protože se jinak uživit neumím a protože jsem si už příiš zvykl na pohodlný život? Využívání vládních letadel pro soukromé účely, všelijaké výhody pro milenku (či milenky?), dovolené v Toskánsku zadara, nespočet pochlebovačů, což mi dělá moc dobře, "poctivě" vydělaná našlapaná konta v cizině, zákony šité na míru podvodníkům, protože my se k nim taky řadíme, zaprodání země cizincům, zvyšování korupce, hledání třídního nepřítele, kterým jsi ty sám a tvoje suita - proč tohle všechno skrývat pod napnutými plachtami? Dvacet let jste bourali, co se dalo - chcete v tom dalších dvacet pokračovat?
Korytáři sněmovali ...
(Jarošík z Přelouče, 23.11.2009 1:19:03)
Odpovědět
Přesně tak, neslyšel jsem v projevu ani slovo o lidech. Jen bububu Paroubek bubububu. Nechci stranu, která dává všechny síly na udržení se u moci, neví si rady s výměnou vedení, ale vizi to mají, vizi na deset let dopředu. To je snad vtip. Bojí se a neví co bude na jaře a "viziujou" na desetiletí. Začínám si myslet že nám tu pod zkratkou ODS vyrostla nová KSČ
Re: Korytáři sněmovali ...
(Lojza z Horní Dolní, 23.11.2009 1:26:10)
Odpovědět
Takže vylučování ze strany už schválili, kdypak vyjde Poučení z krizového vývoje? A už to tady máme,tentokráte v modrém.Blbci z Horní Dolní nás budou prověřovat.
Re: Korytáři sněmovali ...
(ewe, 23.11.2009 9:21:57)
Odpovědět
A oranžoví blbci tiše záviděli, co ?? Protože, když oni sněmují, tak řeč o korytářích je nemístná, nebo jak tomu mám rozumět ???
Rudý včera,modrý dnes,to je zloděj z ODS
(Volební komise ODS, 23.11.2009 23:18:31)
Odpovědět
Máme nové volební heslo:Rudý včera,modrý dnes, to je zloděj z ODS!!!!!!
Re: Korytáři sněmovali ...
(krajujec, 26.11.2009 8:58:56)
Odpovědět
protože rozumíš lejnu mokdráku, drž hubu a krok a neprovokuj n o r m á l n í lidi, kteří si vás , ač neradi, platí
Re: Korytáři sněmovali ...
(krajujec, 26.11.2009 9:01:20)
Odpovědět
protože rozumíš lejnu mokdráku, drž hubu a krok a neprovokuj n o r m á l n í lidi, kteří si vás , ač neradi, platí
Re: Korytáři sněmovali ...
(marko, 23.11.2009 9:38:44)
Odpovědět
Takže Lojzo z Horní Dolní , ty nás chceš
prověřovat ? Něco ti poradim : spoj se
s Irenou z Vinohrad a s Jarošíkem z Přelouče
a založte stranu Blbounů , ale bacha , aby se
vám nezavařily závity samou blbostí .
Re: Korytáři sněmovali ...
(Jonášová Eva,Kladno, 25.11.2009 20:41:23)
Odpovědět
Modrá pakáž z ODS v této zemi zdiskreditovala kdeco.Nejnověji vzdělání.
Re: Proč Topolánku ,musíš napínat plachty?
(Fiter, 23.11.2009 6:42:48)
Odpovědět
Ten článek vypovídá něco o mravnosti vašich socialistických předáků.Takže vaše příspěvky by se měly týkat obsahu článku.Vy, tak jako vždy hledáte raději chyby na někom jiném.Je mě z vás vy socanské otruby na nic.
Jak je ten Topolánek chytrej a inteligentní ...
(Gertruda z Toskánska, 23.11.2009 23:57:19)
Odpovědět
Topolánek tvrdí, že demokracie je ještě daleko a věřte mu!! Taky tvrdí, že lidi jsou ovce. A vy dobře víte, že když Topolánek něco řekne, tak je to pravda!! A jak je inteligentní! Bože, jak mi se dneska máme. Co na tom, že stojíme frontu na práci, ale představte si, že ji nemusíme stát na banány, no není to pokrok?
Re: Proč Topolánku ,musíš napínat plachty?
(Pepa K., 23.11.2009 10:59:59)
Odpovědět
Dončeková,výstižný příspěvek.Plně souhlasím.
Re: Proč Topolánku ,musíš napínat plachty?
(ewe, 23.11.2009 13:05:03)
Odpovědět
A Dončeková Ireno, není to na druhé straně stejné ?? Když už se navážíš do Topola ? Jenom jemu jde o korýtko? No tak spadni na zem. Od socanů je to stejný, ale navrh dávají populismus typu všem přidáme / i v době krize / , a plná huba keců, vše pro lid. Tak jestli jsi čekala stejný projev, tak sorry...
Re: Proč Topolánku ,musíš napínat plachty?
(Helou, 25.11.2009 11:00:39)
Odpovědět
ewe,je hrozné jak se Topol drží zuby nehty,je to na blití,zrovna tak to byla s Cunkem,je to obrázek ODS.At si vezmou příklad ze Standy Grosse,aby nepoškodil stranu,odešel i když měl pravdu.V zahraničí na Západ se takto jak TOPO.a Cun.nikdo nechová.
Re: Proč Topolánku ,musíš napínat plachty?
(frantisek zajicek, 23.11.2009 20:14:01)
Odpovědět
Ten samy clanek uz tu byl,ale pod jinym nickem...Pani Irenko,venujte se danemu tematu a nepapouskujte druhe,FZ
„Mají nám vládnout pravidla, nikoliv lidé“.
(Prof.Starý, 24.11.2009 0:26:11)
Odpovědět
Non sub hominem,sed sub legem,čili, mají nám vládnout pravidla, nikoliv lidé.Až toto se stane
skutkem,pak můžeme hovořit o demokracií.
Úbohost nad úbohost je Štěpánek .....
(Mgr.Lamač, 23.11.2009 0:51:59)
Odpovědět
Chci se jenom vyjádřit k té prezentaci "žertovného" Štěpánkova veledíla "Kronika Bratrstva Kočkovy pracky". Dle mých představ by měl humor v podání skutečně pravicově smýšlejících, vzdělaných lidí, vypadat úplně jinak. Mimochodem, mezi nejvíce ceněný humor patří ten, kdy si autoři dokáží dělat legraci sami ze sebe. Ubohé zesměšnování druhých patří tak do 4. cenové skupiny a hodí se někam na úroveň "humoristů", proslulých např. konstatováním: "...ona ta Zagorka je hodná holka...". Tím nechci říct, že neexistuje celá řada trapných afér spojených s lidmi i jinde, ale stavět kongres i jeho doprovodné akce na vymezování se proti jediné straně (ve skutečnosti spíše vlastně vůči jedinému člověku) mi připadá mimořádně trapné a o celém kongresu a úrovni ansámblu na něm shromážděném hodně vypovídající. Je taky obzvlášť směšné, když předlistopadové atributy ("rádobyhumorný" návrat do sjezdových komunistických atmosfér) zesměšňují ti, kteří je ještě před jednadvaceti lety brali jako běžnou součást svého stranického či svazáckého života. Zdá se, že jediným stmelujícím bodem, který tuto rozhádanou bandu prospěchářů ještě spojuje, je úporný boj proti fenoménu Paroubek. Na stranu, která se chce stále ještě prezentovat jako nejsilnější v zemi, opravdu velmi ubohé, politováníhodné vysvědčení. Snad i parta puberťáků si dokáže počínat kultivovaněji.
Re: Úbohost nad úbohost je Štěpánek .....
(mary, 23.11.2009 9:18:47)
Odpovědět
Měla bych zájem o tuto knížku... Kde se dá sehnat ? Pane Štěpánek bravo !!!
Re: Úbohost nad úbohost je Štěpánek .....
(šéf nakladatelství Halo noviny, 24.11.2009 0:36:30)
Odpovědět
Tato knížka byla vydána v nakladatelství Halo noviny a je už rozebraná.Nakladatelství uvažuje
o druhém vydání ,ještě před vánočními svátkami.
Jelikož je obrovský zájem ze zahraničí,připravuje se vydání v několika světových jazycích,zejména v čínštině a vietnamštině.Pokud by vám vydání ve vietnamštině vyhovovalo,pak se obraťte na kterýhokoliv stánkaře ve vaším městě.
Re: Úbohost nad úbohost je Štěpánek .....
(marko, 24.11.2009 11:27:52)
Odpovědět
Ubohý oranžový hlupáku , dobře si vás Jirka vychoval , přesně podle sebe , fízlovské
metody , chování 4. cen . skupiny a v místě , kde lidi mají mozek , máte oranžovou šlichtu .
Nové volební heslo ODS !.
(JUDr.Macek, 25.11.2009 20:27:04)
Odpovědět
Marko,víš s kterým heslem jdou odesáci do voleb?
Maji nové volební heslo:Rudý včera,modrý dnes, to je zloděj z ODS!!!!!! Velmi výstižné a pravdivé heslo.
Re: Úbohost nad úbohost je Štěpánek .....
(Fiter, 23.11.2009 18:46:59)
Odpovědět
Pane Lamači,na sjezdu ODS se řešily úplně jiné problémy než nějaký Paroubek.Jestli se tady někdo o někoho soustavně otírá,tak je to právě váš Paroubek,který toho ani po třech letech nenechal.
Vždycky a kdekoliv když je u toho televize,tak si s chutí zaryje do ODS.Vy si klidně toho vašeho Paroubka zvolte.Já vám ho s chutí přeji.Nám nejvíce vadí,že Paroubek říká s komunisty ne a přitom je bez nich kde? V p....i.
Re: Úbohost nad úbohost je Štěpánek .....
(René T.,bejvalý personalista ODS, 23.11.2009 23:28:04)
Odpovědět
Fiter,pokud někdo žádal o podporu komunisty,tak to byl jedině Václav Klaus,při volbě prezidenta.
A pak ještě část pravicových poslanců a senátorů,
při schvalování Lisabonské smlouvy.Dále bych upozornil,že nejvíc těch skutečně "nebezpečných"
komunistů,se ukrylo právě v ODS.
Re:Topolovi stačí 10 let,Vize to zachrání,pomlouvání Paroubka a CSSD....
(XYZ, 24.11.2009 10:56:52)
Odpovědět
Fiter,ano jednalo se hlavě o Paroubkovi a jeho shazování a také o tom,jak by vychtralá ODS se udržela 10 let u moci.To by asi Topolovi stačilo.Vize to dosvědčuje.Je to pravda,kterou si nepřiznáš.Sledoval to na 24 celý národ.každý si udělal obrázek,jenže všichni nemají internet a nemohou ti to napsat.Dají to najevo u voleb.
Re: Špidlova jistota desetinásobku
(mmm, 23.11.2009 6:30:21)
Odpovědět
Můžu se zeptat, co mají společného vaše komentáře s uvedeným článkem? Zase didkuse já o vozy, ty o kozy, čili dialog hluchých.
Kongres ODS se pokusil oklamat občany
(Řápek L.,učitel gymnázia, 23.11.2009 23:39:19)
Odpovědět
Můžu se zeptat,co měl Paroubek společného s Kongresem ODS,když v tamních projevech čelních funkcionářů byl neustále zmiňován.Mnozí televizní diváci se často ptaji,z kterého sjezdu
ČT pořizovala přenos,když v projevech místopředsedů byl neustále hodnocen Paroubek
a práce ČSSD.
Re: Špidlova jistota desetinásobku
(swet, 23.11.2009 8:53:50)
Odpovědět
No jak vidno, pánové s oranžového spektra si popletli článek !!! tady je řeč soudruzi o Špidlovi, a o jeho prospěšnosti Česku, ale jak vidím, za všechno může Topolánek a Ods. Je vidět, že váš vůdce vás dobře zapracoval.. A propó, kde by byla k mání knížka ,,Bratrstvo kočičí pracky " ??
Re: Špidlova jistota desetinásobku
(Regina M., 23.11.2009 11:03:15)
Odpovědět
swed.Spidla je velmi nezajímavý politik.Nemastný ,neslaný,umírající mrtvola.Desetinásobek si zařídil pro sebe,na jiné kašlal.Co o něm chcete psát?Byla o něm malá informovanost,co vlastně v EU dělá.
Re: Špidlova jistota desetinásobku
(ewe, 23.11.2009 11:13:06)
Odpovědět
Regino, taky se ptám .... Nic, nic a zase nic. Možná se naučil řeč, kterou neovládal...
Re: Špidlova jistota desetinásobku
(Davidan, 23.11.2009 12:55:28)
Odpovědět
Ty si snad myslíš, že kdyby tam byl někdo z modrých, tak by se uvedených prebend vzdal?
Sebereflexe Topolánka a jeho soukmenovců ...
(Živnostník z Berouna, 24.11.2009 0:06:04)
Odpovědět
Víkendové kongresování ve Vysočanech potvrdilo neměnnost Topolánkova buranství a autoritativní subordinaci, kterou v ODS předseda nastolil. Týká se to jak morálky a slušnosti jeho samého, tak slepé poslušnosti jeho nohsledů. ODS nenašla vnitřní sílu ke změně a tím se celá ODS odsoudila k pozici nemožnosti koaličního spojení s jinou stranou, než se stranou přeběhlíků exbratra Kalouska. Strana zelených se do parlamentu nedostane a tak má ODS o jednotlivce z této strany méně možných pojenců. Kauzy, které členové ODS (Benda, Řápková atd.) vyvolali a zapříčinili svým "ziskem titulů",urážejí všechny studenty. Ani kongres nepřinesl změnu k sebereflexi, jak ji Topolánek sliboval. Ukázalo se, že v ODS je síla vazeb na podnikatele mocnější, než síla morálky, slušnosti a odpovědnosti vůči voličům.
Ctihodný Topolánek a kmotrové ...
(Anča z mlejna, 24.11.2009 0:16:08)
Odpovědět
Nechápu proč ty dobré lidi špiníte , lidičkové diskutující . Vždyť každý i ten nejmenší penízek si vydělali vlastnou poctivou prací ( často i v přesčasech na úkor rodiny )nebo na brigádě v Toskánsku a zajisté poctivě odvedli daně . Proč jim říkat Kmotrové , podle Puzza ? V Itáli se sami mezi sebou nazývají ctihodnými ! Jsou soli pro národ a pevně věřím , že ne projímavou !
Re: Sebereflexe Topolánka a jeho soukmenovců ...
(Josef B., 24.11.2009 17:26:56)
Odpovědět
živnostníku,jako bych to psal já.Souhlasím a souhlasí mnoho lidí,protože je to pravda.To jen ti řvouni zarytí Odésáci nevidí.Demagogové.
Re: Špidlova jistota desetinásobku
(Zita H., 25.11.2009 11:06:47)
Odpovědět
mmm,swed,nejde o člének.Jde o pravdu o kongresu ODS.Nezamlouvejte to.Vím,že to nechcete slyšet.Je to od vás ubohé,nemáte argumenty,cítíte pravdu,tak melete o článku.Každý může psát o čem chce a popravdě a to je zde splněno.Uvědomte si to prosím !
Re: Špidlova jistota desetinásobku
(verbum, 23.11.2009 9:41:51)
Odpovědět
Závistivé žvásty - a co kdyby na Špidlově místě byl nějaký soudruh z ODS? To by asi bylo vše OK, že?
Re: Špidlova jistota desetinásobku
(brouk, 23.11.2009 11:10:37)
Odpovědět
Určitě by o něm bylo alespoň slyšet. Kdež to o Šidlovi se dozvídáme , že je na odchodu, a moc se mu nechce. Ale o nějaké prospěšné práci, kterou by zaznamenal nic... pouč mě !
Re: Špidlova jistota desetinásobku
(lordpavka, 23.11.2009 11:54:14)
Odpovědět
Kdyby,kdyby! Ale socani tam do toho neznáma prskli mimoně Špidlu! Tak nerozumuj! A teď je tam vyzvědač donašeč komanč!!!
Re: Grossova jistota držhubného
(analytik, 23.11.2009 11:32:03)
Odpovědět
Gross zlikvidoval Špidlu, aby dostal jeho koryto, vykopl Teličku a šupl tam toho troubu, aby mu zavřel hubu.Kdyby Špidlík nedostal svoje, tak následné aféry socanů by naplnily kriminály a koloťuk by své stamilióny nemohl tak výhodně investovat.
Stotisícový doživotní padáček je taktéž doživotní držhubné-fakt ten Gross nebyl žádný blbec-konečně všimněme si takového drobného detailu, že na toho koloťuka nikdo nebékal a to ani z opozice-kurňa ten musí mít napěchovaný trezor kompro materiály.
Re: Špidlova jistota desetinásobku
(Pe-t, 23.11.2009 16:28:16)
Odpovědět
Tak když už je řeč o běžci dálkových tratí Špidlovi, nesmíme zapomenout, že tu poslední trať EUROUNIJNÍ ZLATÉ CIHLY dostal přece za odměnu. Za co? Za maximální angažovanost při zmanipulování arbitráže Lauder versus Česká republika, z níž ČR vzešla jako poražený za 10,5 miliard Kč a spolu s oranžovými, dubovými a černokabátníky zorganizoval štvanici proti nepohodlnému řediteli Novy. Měli již plně pod kontrolou Českou televizi, potřebovali i Novu, aby ovládli významnou měrou mediální prostředí. A to se jim také díky tehdejšímu premiéru Špidlovi podařilo. Takže za deset a půl miliardy ze státní kasy, doživotní odměna. Kdo by to nebral, že, jak by dodal náš Václav I. A nyní tam bude člověk odchovaný tak pracně odstraňovaným ideologickým režimem přímo v jeho slavné Mekce. Nu což. Evropa se nám mění za pohybu, víme ale v co?
Re: Špidlova jistota desetinásobku
(pavjan, 23.11.2009 17:29:43)
Odpovědět
Podle socialistů je sociální spravedlnost to, že když má někdo prachy, tak mu je seberou a dají je tomu kdo je nemá.Přitom se jim vždycky něco zadře za nehty. Socialisti vždycky rádi rozdávají, ale ne ze svýho Jimi neustále zdůrazňovaným krédem je solidarita a sounáležitost. Tak teď, když se Špidla vrátil s balíkem z Bruselu, se může projevit.
Re: Špidlova jistota desetinásobku
(Člověk ČR, 24.11.2009 8:24:02)
Odpovědět
Předseda vlády Špidla: "Zdroje jsou". A měl pravdu, sám je toho důkazem. Zlatí socialisté, myslí na dobro nás všech...
Re: Špidlova jistota desetinásobku
(jaromír, 26.11.2009 10:56:52)
Odpovědět
Jsem při CSSD /ač ne jejich členem/,ale Spidlu nemusím.Očekával jsem od něho víc za jeho vládnutí i v EU.
Re: Špidlova jistota desetinásobku
(zeman, 21.1.2010 22:03:16)
Odpovědět
Vladimír Iljič Špidlič a Standa Strojvůdce jsou jen protipólem téhož: neschopných a všehoschopných pantátů, co si říkají politici bez nohledu na barvu. Je čas, abychom se vrátili ke světlým činům našich předků a vyházeli je do jednoho z oken . Slavata a Martinic by mohli radit.
Re: Špidlova jistota desetinásobku
(Tomáš Fiala, 27.11.2009 5:35:07)
Odpovědět
Špidlovi nefandím - ale tohle byste si měli přečíst:

MÉDIA: I pro bulvár platí pravidla
27. listopadu 2009


V těch pár dnech od chvíle, kdy jsem nebyl znovu navržen do Evropské komise, mi MF Dnes věnovala více prostoru než jindy za celý rok mého mandátu. Ani teď se ovšem tato pozornost netýkala náplně mé politiky. Místo toho o mně MF Dnes nejprve napsala, že za mé vlády skokem narostlo zadlužení České republiky. Pak mě charakterizovala jako komisaře, který si držel svou zemi "od těla". A nakonec se v rozhovoru i následných článcích soustředila hlavně na to, že teď budu pobírat vysokou "doživotní rentu".
Zadlužení v roce 2003 narostlo zčásti kvůli více než 70 miliardám na úhradu historických povodní (které jsem nezavinil), ale zejména kvůli tomu, že do státního rozpočtu bylo započteno téměř 500 miliard ztrát z privatizace z 90. let uložených na "černém kontě" v Konsolidační agentuře. Tyto ztráty jsem nechal započíst do rozpočtů, a tak jsem označován za viníka, zatímco jejich původci jsou prohlašováni za vzorné, neboť měli vyrovnané rozpočty. To je pozoruhodná logika: viníkem podle ní není ten, kdo škodu způsobil, ale ten, kdo trvá poctivě na jejím zaplacení.

Komentovat výši odchodného a důchodů evropských komisařů je samozřejmě možné. Ale ani nejhorší bulvár si nedovolí vložit někomu do úst větu, kterou vůbec neřekl, jak to učinila MF Dnes mně s titulkem "Doživotní rentu si zasloužím". Takovými zjevnými fauly bohužel Mf Dnes rozhodně nepotvrzuje své ambice být "nejserióznějším deníkem" v ČR. K tomu, co si já osobně zasloužím nebo nezasloužím, jsem se totiž nevyjadřoval - jen jsem věcně popsal, jak a proč tato pravidla v Evropské komisi platí. Mj. jsou zárukou toho, že bývalí komisaři mají v dalším politickém působení zajištěnu plnou nezávislost.

Do třetice: svou zemi jsem si od těla nedržel, mohu to snadno dokázat. Mé aktivity v ČR obnášely nejméně 50 pracovních dní ročně – kromě jednání se členy vlády jsem vystupoval mj. na konferencích a univerzitách, účastnil jsem se veřejných diskusí, jezdil jsem do krajů možná víc než většina domácích politiků atd. Od těla jsem si držel, podobně jako předtím v české vládě, jen lobbisty, kteří pak o mně šířili, že s nimi "nekomunikuji". Měli ovšem na mysli přesně ten typ klientelistické "komunikace", po kterém v českém státní rozpočtu zůstala svého času ta pětisetmiliardová díra. Ano, přiznávám, tento druh "komunikace" neovládám a ani ovládat nechci.

Tento text byl psán pro MF Dnes. Redakce ho však odmítla publikovat, i když autorovi nejprve přislíbila poskytnout prostor na jeho reakci. Nakonec mu však toto právo odepřela.

Vladimír Špidla
Přihlášení uživatele
Jméno:
Heslo:

Zasílání upozornění
Články autora
Reklama