reklama
reklama

Komunistická drzost dvacet let po oponě

Autor: Rudolf Polanecký | Publikováno: 18.11.2009 | Rubrika: Politika
Ilustrace

Komunisté přispěli se svou troškou do mlýna k oslavám dvacetiletého výročí pádu jejich neomezené moci nad všemi lidmi tohoto státu.

A bylo to pořádná troška, plná citlivých slov a přijmutí zodpovědnosti za tisíce popravených, umučených, umlácených a zastřelených na hranicích a statisíce a miliony zničených životů, uvěznění, zákazů studia, vyhazovů z práce a denodenní šikanu celého národa.

Nacisté se inspirovali v Sovětském svazu a zakládali likvidační koncentrační tábory. Komunisté udělali jeden velký koncentrák z celé země, když hranice se "západním agresorem" byly obehnány ostnatým drátem, systémem poplašných zařízení a několikakilometrovým hraničním pásmem, do nějž byl vstup jen na povolení a jinak zakázán. Naši představitelé tehdy slibovali, že imperialistům zalijeme hrdla naší "mírovou ocelí" a velení Varšavské smlouvy mělo plány "bleskové obrany" proti západním státům "preventivním vojenským útokem" a zabráním jejich území v průběhu asi tří dnů.

Dráty, které měly podle našich komunistů za úkol bránit pronikání imperialistických podvratných živlů na naše území sloužily k přesně opačnému účelu, aby se nikdo nedostal odsud. Opuštění republiky bylo považováno za trestný čin a emigranti byli v nepřítomnosti odsuzováni do vězení a jejich majetek byl zabavován.

Když jsme se konečně drátů zbavili, zjistili jsme ve skutečnosti zatím jen tušené, a to, jak je náš stát zaostalý. Vždyť drtivá většina národa znala Západ jen z propašovaných katalogů obchodních domů a tiše záviděla životní úroveň těch na Západě. Čtyřicet let devastace hospodářství a bůčkové politiky se podepsalo na celém národě a státu hodně tučným písmem.

Za dvacet let jsme ušli velký kus cesty, abychom naše jižní a západní sousedy dohnali. Stále zaostáváme, ale vzdálenost se výrazně zkracuje. Nehodlám zde rozebírat, co všechno se stihlo či nestihlo udělat nebo co se povedlo a co nepovedlo. Nikdy není nic zcela ideální, ale jde o to, aby pozitiva převažovala nad negativy, a k tomu skutečně v polistopadovém vývoji došlo.

Komunistická hranice nebo plot koncentráku?Komunisté ve svém prohlášení mluví o "dvaceti letech slibů a lhaní", které vyvrcholilo nynější krizí. Majetek vytvářený během 40 let vlády KSČ byl podle komunistů rozkraden a většina lidí si přála zachování socialismu. Kupónová privatizace se stala podle komunistů podvodem století, objevila se nezaměstnanost, lidé žijí na hranici chudoby, lidské zdraví a právo na vzdělání se stalo zbožím.

Ano, komunisté nikdy nic za minulého režimu neslibovali a nikdy nelhali. Stačí si vzpomenout jen na rok 1953 a měnovou reformu, při níž byl celý národ komunisty okraden o celoživotní úspory a hlavním terčem byli pochopitelně ti, kteří měli majetek větší než ostatní.

Za komunistů jsme se měli tak skvěle, že se neustále něco shánělo pod pultem a stále byl něčeho nedostatek. Tu dámských vložek, jindy toaletního papíru, exotické ovoce se objevovalo na pultech jen několikrát do roka, na auta byly pořadníky a i na ty se stály i týdenní fronty. To byl ten komunistický blahobyt, kde se plány plnily na 120%. Všichni do jedné řady, držet hubu a krok. Běda jak někdo vyčníval.

Krize, o níž komunisté mluví, je celosvětová a rozhodně není výsledkem polistopadových vlád. Je důsledkem otevřenosti naší ekonomiky, díky níž se naše výrobky staly ve světě konkurenceschopné a kde neputují čtyři pětiny produkce jen na trh uvnitř socialistického tábora, protože jinde jsou zcela nekvalitní a neprodejné.

Lidé si nepřáli zachování socialismu, chtěli svobodu, možnost jet bez omezení za hranice, mít se stejně dobře jako lidé v Západním Německu. Nechtěli už něco jiného říkat doma, přátelům a v práci nebo ve škole. Komunistům nedochází, že lidé měli dost koncentráku, ve kterém se nacházeli.

Ukradený majetek po KSČ je z velké části fikcí. Nebo snad někdo ukradl pozemní komunikace a domy? O rozkradení majetku KSČ a nejen KSČ se postarali sami soudruzi. Právě z jejich řad se pak rekrutovali první podnikatelé, přičemž mnozí z majetku ukradeného před dvaceti lety žijí spokojeně i dnes.

Kupónová privatizace rozhodně nebyla žádným podvodem století. Byla to cesta jak co nejrychleji dát majetku státu nějakého vlastníka. S tím, že dojde i k podvodům se tehdy počítalo, ale bylo to považováno za nutnou a přijatelnou daň změny komunistického socialismu na fungující kapitalismus a záruku, aby se situace nezvrtla zpět. Hlavní cíl co nejrychleji zprivatizovat majetek státu byl splněn. Ze svého okolí neznám nikoho, kdo by na kupónové privatizaci tratil.

Ano, máme nezaměstnanost, která za komunistů nebyla. Právo na práci bylo povinností a kdo nepracoval, putoval do vězení za příživnictví. Nezaměstnanost je průvodním jevem kapitalismu. Za prvé vždy bude existovat určité procento populace, které zkrátka pracovat nechce a za druhé, máme-li tržní prostředí, je logické, že firmy také krachují, protože nejsou schopny nabídnout konkurenceschopný výrobek nebo službu, popřípadě se neumí přizpůsobit nabídce a poptávce. Nezaměstnanost je tedy zcela normální a přirozený jev.

Komunistický projev probral z letargie ministra Kocába, který přislíbil, že vláda bude řešit podnět senátorů o postavení komunistů mimo zákon. V nedávných dnech přitom vláda ústy premiéra a bývalého komunisty Fischera konstatovala, že senátorský podnět nepodpoří, protože komunisté jsou demokratickou stranou.

"Pokud se vrátíme do roku 1946 a k tomu, s jakým programem tehdejší KSČ zvítězila ve volbách, měli by představitelé její pokračovatelky o nesplněných slibech raději mlčet. Její vláda trvala celých 40 let a dodnes se musíme vyrovnávat s tímto negativním dědictvím," reagoval předseda socialistů Paroubek.

Přitom právě ČSSD a zejména její předseda komunistům neustále nadbíhá a chce je znovu instalovat k moci. ČSSD nevylučuje povolební spolupráci, kdy by komunisté byli tichými koaličními partnery a středočeský hejtman Rath si dokonce pochvaluje jak úžasně funguje krajská vláda ČSSD s komunisty: "Chovají se předvídavě a nejdou do podrazů a intrik."

Václav Havel byl zcela neoddiskutovatelně jednou z hlavních person "plyšáka". Tenkrát stačilo jediné jeho slovo a vše bylo okamžitě splněno, stál za ním prakticky celý národ. Dnes už je jisté, že s komunisty udělal obchod "vy nám vládu a my vám klid". Kdyby v roce 1990 řekl, že se má komunistická strana zrušit, stalo by se jen to, co sami komunisté očekávali a stalo by se to obratem.

Havlovy výroky o tom, jak si to veřejnost nepřála, jsou jen snahou zamaskovat dohodnutý kšeft s komunisty. To je Havlovo nejzávážnější pochybení, díky němuž dnes musíme řešit drzost komunistů, kteří se stále netají obdivem k marxleninismu a nechutně kritizují vývoj k demokratické společnosti otevřené světu, čemuž oni sami v zájmu uchování své moci bránili.

Napsáno pro http://www.blog.idnes.cz

reklama
5111 čtenářů | 59 komentářů | 
HodnoceníHodnoceníHodnoceníHodnoceníHodnocení
Tisknout článek Poslat článek e-mailem
Vaše hodnocení: 

Zde můžete nastavit své hodnocení
Komentáře


Několik vět k 17.listopadu 2009
(Tomášek L., 18.11.2009 0:21:53)
Odpovědět
Několik vět k 17. listopadu 2009

Jen si klidně oslavujte, vy obtloustlí, zestárlí a zpohodlnělí koryfejové sametu, svobody a demokracie, pravdy a lásky! Jen si vzájemně dýchavičně blahopřejte! A snažte se nevidět, kde jsme se to po dvaceti letech ocitli! A když vám to přece bude smrdět, tak se otočte zády a zacpěte si nos a dělejte jako by nic...


Ale nesnažte se nám ukrást to, co jsme si my, obyčejní lidé, s nejlepšími úmysly přáli a alespoň v náznaku se i pokusili před dvaceti lety vybojovat!

Vy, kteří jste záhy přešli od povšechných frází k pochybným praktikám privatizace téměř veškerého majetku národa,
vy, kteří jste se rozhodli prostě pohotově zhasnout a počkat, až se národní majetek rozkrade,
vy, kteří jste tak utíkali při těchto lotrovinách před právníky,
vy, kteří jste založili společenský systém na lži, korupci, mafiánství, lhostejnosti, cynismu a zisku bez jakýchkoli skrupulí, v prostředí amorálnosti a bezpráví,
vy, kteří si dovolujete po tom všem kázat o „blbé náladě“, kterou jste sami zavinili,
vy, kteří se snažíte všechna ta institucionalizovaná darebáctví vydávat za drobné vady jinak dobrého díla,
vy, kteří bez skrupulí zavádíte neoliberální reformy, jež nás běžné občany dále ožebračují a bohatým umožňují dále a rychleji bohatnout,
vy, kteří se snažíte podřídit zdravotní péči, vzdělání a vědu úzkoprsým měřítkům ekonomického profitu a tím je ohrožujete v jejich vlastní podstatě,
vy, kteří rozhazujete miliardy ze společných prostředků tu na sanaci krachujících bank, tam na nesmyslné a absurdní faraónské projekty nevratného zabetonování měst, vesnic i volné krajiny,
vy, kteří jste s nadšením vrtěli svými ocásky nad příslibem americké základny a radaru, a opakovaně posíláte české občany, aby se účastnili neobhajitelných agresí proti jiným národům, proti jejich životu a svobodě,
vy, kteří soustavně bráníte uzákonění Ústavou předpokládaného lidového rozhodování - referenda,
vy, kteří ignorujete občanskou společnost a snažíte se ji jak můžete pomlouvat a škodit jí,
vy, kteří se s takovou ochotou stále znovu a znovu hrnete do jakýchkoli funkcí,
vy, kteří ovlivňujete soudy a státní správu tak, že masívně porušuje zákony,
vy, kteří jste chtiví moci a majetku, nemáte svědomí a dopouštíte se drzých hanebností všeho druhu


dávejte si pozor! Na našich hřbetech nelze štípat dříví do nekonečna! Svým způsobem se vám musíme divit. Možná je to jen váš nedostatek představivosti, ale pokud bychom si dovolili my páchat stejná alotria, jako vy – báli bychom se odplaty. Ale vy se zjevně ničeho neobáváte. Myslíte si spolu s oním svérázným starcem, na Hradě, že ten výnosný ohňostroj bude pro vás pořádán věčně. Nepropadejte tomuto uklidňujícímu omylu! Nebude!!
Re: Několik vět k 17.listopadu 2009
(Tesař,mukl 1452, 18.11.2009 0:54:34)
Odpovědět
Zloději a podvodnici jsou spokojeni a nadšeni, za totače by seděli v base, dnes můžou i do parlamentu. Obyčejni lidé jsou na tom sice o něco hůře, můžou sice cestovat, když na to maji penize, ale statisticky se máme skvěle. Podobně jako průměrná mzda. Menšina 1proc. populace má takové platy, že to rozhodi statistiku tak, že chlap co má bruto 12000čisteho jásá a nechape jakto, že má mit průměrně 25000Kč. A to jsou je ty mzdové drobnosti, že nám rozkradli a rozprodali celou republiku, to je jiný příběh. Teď se svině začínaji bát, tak by tu rádi dostali americké základny, aby ochránili tu demokraCIA všemi prostředky a nemuseli se bát, že přijde den, kdy zůčtujem spolu.
Re: Několik vět k 17.listopadu 2009
(MildaM, 18.11.2009 10:21:01)
Odpovědět
Krásné slovní spojení "bruto 12000čisteho"
Re: Několik vět k 17.listopadu 2009
(Kyh, 18.11.2009 6:45:40)
Odpovědět
Ano, to jsou negativa ktere tizi cely nas narod.
Re: Několik vět k 17.listopadu 2009
(Jirka, 18.11.2009 8:39:25)
Odpovědět
Jistě, soudruhu! Co na tom, že si žijeme, jak se nám před 20 lety ani nesnilo (tedy ti, kteří chtějí pracovat). Co na tom, že cestujeme po světě, naše děti mohou studovat, k získání práce není třeba partajní knížku....

Krafat je třeba! Vpřed, jenom vpřed! V čele se soudruhy Filipem a Paroubkem státního bankrotu docílíme!
Re: Několik vět k 17.listopadu 2009
(Gord, 18.11.2009 12:27:25)
Odpovědět
Zato s blbci, jako jsi ty, budeme za chvíli plajte, hlupáku.
Re: Několik vět k 17.listopadu 2009
(nevím, 18.11.2009 13:25:32)
Odpovědět
ty idiote nech se vyšetřit,komunisté patří na sloupy jako v madarsku,zasraný bolševický hulváte.
Re: Několik vět k 17.listopadu 2009
(unkas, 18.11.2009 17:32:06)
Odpovědět
tam patří taková prasata jako jsi ty!!!!!!
Re: Několik vět k 17.listopadu 2009
(Otmar, 20.11.2009 15:51:42)
Odpovědět
Myslím, že naši slavní pseudokapitalisté začínají ztrácet nervy.
Re: Několik vět k 17.listopadu 2009
(vp, 18.11.2009 17:36:34)
Odpovědět
Proč tak zostra,za chvíli lidi udělají sami pořádek,donekonečna nejde žvanit že můžem cestovat a že děti zbohatlíků mají doktorát za měsíc.
Nedůvěryhodný Klaus ...
(Zedník,doc.ČVUT, 19.11.2009 1:19:08)
Odpovědět
Po Klausově nejnovějším vystoupení před studenty pražské právnické fakulty vzniká víc než dojem, že je stejně důvěryhodný jako notorický kuřák v čele protitabákové kampaně.
Ba co víc: tvrdí-li dnes, že v záležitosti špatného Lisabonu neodstoupil kvůli ještě horšímu Maastrichtu, za jehož působení podal přihlášku do společenství, jež je na smlouvě, takto médii pojmenované, založeno, pak mu patří hluboký obdiv – za to, jak mistrně dovedl politiku do polohy zvané cizím výrazem ad absurdum.
Takovýto rozpor musí dříve či později každého politika v očích přemýšlivější části veřejnosti morálně diskreditovat. Václav Klaus není výjimkou.
Anebo, v lidovějším pojetí: působí jako muž, který se dobrovolně ožení a po svatbě kudy chodí, tam prohlašuje, že manželství stojí za …

Takovýto způsob uvažování sotva můžeme vnímat jako cestu ke zvýšení prestiže a posílení autority prezidentského úřadu. A o tu, nikoli jen o šimrání vlastního ega, by prvnímu muži republiky mělo jít především. Nebo v českém politickém Kocourkově už neplatí ani toto nepsané pravidlo?
Re: Několik vět k 17.listopadu 2009
(Starší, 19.11.2009 7:53:46)
Odpovědět
Jirko,je trapné říkat,jak jsme žili před 20 lety.Měli jsme víc svobody jak ted,to za prve.Vývoj jde dopředu i bez Havla a sametky.i bez nich bychom měli banány a toalet.papír.To je hrozné jak se mladí oblbují.Také na oslavách byly jem mladí a pár lidí co se jim vrátil majetek,nebo několik pomatenců.Copak se dá srovnávat s20,40 lety.To můžem říkat,"to jsme neměli za Franz Josefa."Uvědomte si tu blbost co říkáte.Budte objektivní a hodnotte hlavně mravní úpadek a samolibost některých lidí ,kteří ze sebe dělají nadlidi.Tam je nebezpečí.Máme se lépe co do hmotnosti,obchody plné zboží,ale na dluh celé republiky.Nebudte Jirko blbeček jak ti zmanipulovaní.Jen mladí se dají manipulovat.Staří a starší to mají zažité,mohou srovnávat po všech stránkách.
Re: Několik vět k 17.listopadu 2009
(Mila, 18.11.2009 17:29:43)
Odpovědět
Komouši začínají vystrkovat růžky. Co to tady píšeš za nesmysly. Když víš jak to tady všichni rozkradli, tak seš vinen také. Proč jsi na ně neposlal trestní oznámení. Nebo zase jenom mlátíš prázdnou slámu? To je vaše vina komunistů, že moráka lidí je taková jaká je. Vy jste tady učili lidi lhát a krást. Nepamatuješ si větu, kdo nekrade okrádá rodinu. Vy jste učili lidi špiclovat a donášet na sousedy. Bude ještě dlouho trvat než tyto neřesti zmizí. Je mě z tebe a takových lidí jako ty na blití. Už vy komouši zalezte a neotravujte tady slušné lidi .
Re: Několik vět k 17.listopadu 2009
(unkas, 18.11.2009 17:33:27)
Odpovědět
Tu větu rozšiřovali takoví zloději jako jsi ty!!!!!!
Re: Několik vět k 17.listopadu 2009
(kt, 18.11.2009 17:40:38)
Odpovědět
Dvacet let jsem poslouchal větu, že za nedostatky nAŠÍ socialistické společnosti mohou "přežitky kapitalismu" a teď slyším totéž naruby a to, že za nedostatky našeho kapitalismu mohou přežitky socialismu. Už som z toho volajaký zmetěný.
Re: Několik vět k 17.listopadu 2009
(JUDr.z Plzně, 18.11.2009 23:13:59)
Odpovědět
Mílo,ty se rozčiluješ,protože se chystá hon na ty
zloděje z Klausovy privatizace.Teď tě to mrzí,že jsi poslechl vedení ODS a šel jsi do toho s nima.
Kamaráde,pamatuj si,se žbánkem se chodí pro vodu
tolikrát,až se ucho utrhne.
A teď tě čeká trest.Budou tě soudit soudci z Plzně a ti neodpustí nikomu nic.
Re: Několik vět k 17.listopadu 2009
(Eda G., 19.11.2009 8:03:03)
Odpovědět
Mílo,tady je důkaz,že žijem v nesvobodě.Můžeš ukázat a jmenovat kdo nám rozkradl republiku?Můžeš to dát k soudu i když víš,kdo to byl?Prohraješ soud a ještě tě zavřou.Taková je tady demokracie aspravedlnost a za pravdu ti ještě vynadají,že jsi komouš,i když nejsi.To tady ještě nebylo.Podívej se jak si žjí zloději ve Velké chuchli.CEZ a j.To není z poctivé práce.Nikdo nechce rozvnostářství,ale at má každý co si zaslouží.to u nás vůbec není a je to stále horší.Topolánek tomu dal volná průchod a sám se vezl na této vlně.
Re: Několik vět k 17.listopadu 2009
(Iveta N., 19.11.2009 8:06:44)
Odpovědět
Mílo,samozřejmě,svedte to na komouše.Jsi jinak normální?Myslím,že jen papouškuješ co slyšíš od těch co to potřebují a ty jsi jejich otrokem.Pomáháš jim,aby byli ještě bohatšíma dřeli nás v poklidu dál.tTakové oni potřebují.Otevř oči.
Re: Několik vět k 17.listopadu 2009
(bbbb, 18.11.2009 21:02:13)
Odpovědět
No dobře, a kdyby se ti podařilo být bohatější, psal by jsi toto???
Re: Několik vět k 17.listopadu 2009
(zzzzz, 19.11.2009 8:10:00)
Odpovědět
bbbb.to je blbá otázka.Sám sis ale odpověděl.Ti bohatí co kradou tady opravdu nepíší,jen se smějí,jak někteří ještě za ně kopou.
Re: Komunistická drzost dvacet let po oponě
(lunochod, 18.11.2009 5:47:23)
Odpovědět
Vše, co komunisté říkali o sobě, byla lež. Ale vše, co říkali o kapitalismu, byla pravda.
Re: Komunistická drzost dvacet let po oponě
(Nestraník 1, 19.11.2009 8:12:28)
Odpovědět
lunochode,to je úspěch.Aspon půl pravdy už se komunistům uznává.Ono to dlouho nebude trvat a uzná se jim pravda celá.
Re: Komunistická drzost dvacet let po oponě
(Fiter, 18.11.2009 6:00:02)
Odpovědět
Dva bývalý soudruzi se už probudili.To nám ten den pěkně začíná.Už zase plivou tu svoji špínu.A takových tu dneska bude.Prý bychom se měli začít bát.Přitom to jsou oni kdo způsobil hospodářskou a morální devastaci.
Re: Komunistická drzost dvacet let po oponě
(unkas, 18.11.2009 17:34:38)
Odpovědět
Nebolí tě ústa,hlupáku?
Re: Komunistická drzost dvacet let po oponě
(Jiří L., 19.11.2009 8:15:35)
Odpovědět
Fiter,už se čeká jen,kdy se probudíš konečně ty.Ono to jednou bude.Už se jich takových jako ty probudilo dost.Sleduji to tady na portále.To musí probudit každého.I ti hloupí Honzové zmoudří.
Re: Komunistická drzost dvacet let po oponě
(Bklaf, 18.11.2009 6:41:22)
Odpovědět
Kazdy sebevrah ve mne vzbuzuje odpor.Bez rozdilu jestli umyslne skoci na plot pod elektrickym vedenim nebo skoci z Nuselskeho mostu ci jinak si vezme zivot.Tito lide patri do ustavu a ne je vystavovat jako hrdiny.
Re: Komunistická drzost dvacet let po oponě
(Jakl, 19.11.2009 8:22:49)
Odpovědět
Bklaf,souhlasím s vámi.Oni už nevědí co by vytáhli.At vyfotí dnešní sebevrahy z bezmoci donucení si vzít život,bezdomovce,žebráky.To nevidí???
Re: Komunistická drzost dvacet let po oponě
(swet, 18.11.2009 8:06:04)
Odpovědět
Jak je vidno, komouši už po ránu dští oheň a síru....
Re: Komunistická drzost dvacet let po oponě
(Jura t., 19.11.2009 8:25:09)
Odpovědět
swed.jak jsi starý,tak jsi hloupý držtaška pochlebovač.Dštíš smrad a smrt.
Re: Komunistická drzost dvacet let po oponě
(hanca, 18.11.2009 9:08:38)
Odpovědět
Souhlasim s autorem do posledni tecky. az na jednu vec: nepriblizujeme se zemim zapadni evropy tak rychle, jak by se autorovi zdalo. mame sice preplnene obchody, funkcni bankovnictvi a mnohe firmy, ale pristup lidem k vecem verejnym a spolecnym je porad stejny jako za realneho socialismu: kdo nekrade, okrada rodinu. pani komunisti, co tu obhajujete tu bezcharakterni totalitu, muzete mit radost ze soucasnych spicek. jen dovedli k dokonalosti to, co vy jste zacali: kradeze, lzi a korupce. jen pred 20 lety uz nebylo co krast, tak to muselo zkrachovat. a nazory pod clankem jen dokazuji, ze tu nejhorsi devastaci zpusobil komunismus v hlavach lidi...to nepujde jen tak vymazat, tohle musi vymrit.
Re: Komunistická drzost dvacet let po oponě
(ha, 18.11.2009 21:04:09)
Odpovědět
No a co s tím? Jen nadávat??
Čína je náš blahobyt
(Žáček,ekonom, 18.11.2009 23:21:37)
Odpovědět
hanca,dovolím si doplnit " máme plné obchody zboží z komunistické Číny ".Nebýt komunistické
Číny,tak USA by už nepřežily a 90% lidí na celém světě by trpělo chudobou.
Re: Čína je náš blahobyt
(Linhart, 3.5.2012 19:57:39)
Odpovědět
V Číně žádný komunismus není.
Re: Komunistická drzost dvacet let po oponě
(Nestraník 1, 19.11.2009 8:20:31)
Odpovědět
hanča,příznačné.co je špatné,svedte na komunisty.Ti Pitrové,Krejčíři a j.zloději vůbec nejsou komunisti,tak nelži!!!!!Radíš se tím k těm zlodějům.Kdo lže i krade.Komunisti to nejsou.Jsem nestraník,ale dobrý pozorovatel dnešní garnitury.
Re: Komunistická drzost dvacet let po oponě
(Linhart, 3.5.2012 20:02:39)
Odpovědět
Pitr, Krejčíř a další opravdu nejsou komunisti. Jsou to synáčkové komunistů, a to nikoli řadových, ale vysoce postavených tzv. ekonomických kádrů. Kdo jiný mohl vědět, co po listopadu 89 dělat, aby se dostal k bohatství? Jestli má Petr Cibulka v něčem pravdu, tak je to jeho výrok o stejné startovní čáře, kterou na počátku privatizace všichni měli - ale někdo na ní stál v trabantu a jiný v mercedesu.
Re: Komunistická drzost dvacet let po oponě
(kapej, 18.11.2009 9:12:37)
Odpovědět
Vyměnili jsme fronty na banány za zkorumpovanou politiku " banánové republiky ", vhodné jen na montážní haly a dovoz zboží, včetně odpadu z rozvinutých kapitalistických zemí... A bude hůř...
Re: Komunistická drzost dvacet let po oponě
(olin, 18.11.2009 11:32:25)
Odpovědět
Karel Čapek
Nenávist, neznalost, zásadní nedůvěra, to je psychický svět komunismu; lékařská diagnóza by řekla, že je to patologický negativismus. Stane-li se člověk masou, snad je snáze přístupen této nákaze; ale v privátním životě s tím nelze vyjít.
Re: Komunistická drzost dvacet let po oponě
(CsV, 18.11.2009 21:12:14)
Odpovědět
A co to řekl o komunismu KHB?? Proslýchá se, že komunismus jest zhovadilost. Stačí?
Re: Komunistická drzost dvacet let po oponě
(Linhart, 3.5.2012 20:05:55)
Odpovědět
Palacký napsal na konci svého života o komunismu: Národy, které se zásadami svrchu řečenými budou řídit, upadnou během několika generací do naprosté zhovadilosti.
Re: Komunistická drzost dvacet let po oponě
(KHF, 19.11.2009 8:28:11)
Odpovědět
oline,jak můžeš mít pravdu.když 20 let už komunisti nejsou u moci.Jsi pomatený,nebo zmanipulovaný.?Jak dlouho se ještě budete odvolávat na komunisty?Není Vám to trapné?Lidé nejsou hloupí.
Re: Komunistická drzost dvacet let po oponě
(Ivan123, 18.11.2009 12:09:07)
Odpovědět
Koncentráky okopírovali nacisté od Britů, kteří demokraticky zavírali do koncentráků ženy a děti Burů v Jihoafrické republice. Tam jim nedávali jídlo a nechávali je zemřít a tím nutili burské povstalce proti "demokratické" koloniální nadvládě, aby se vzdali.
Těch zhruba sto popravených za celé období vlády bolševiků v ČSR se u propagandistů mění na tisíce. Jen vzrůst zločinnosti po roce 1989 připravil o život daleko více lidí, než jich bolševici popravili. Počet bezdomovců, kteří to mají "na doživotí" je taky srovnatelný s počtem vězňů v uranových dolech. Policie teď obušky mlátí demonstranty z Dělnické strany, takže se stále zakazují nepohodlné názory, jen se jedná o jiné názory. Atd..
Re: Komunistická drzost dvacet let po oponě
(Fiter, 18.11.2009 18:21:01)
Odpovědět
Co říkáš Ivane,že by jsi navštívil psychiatra a nechal jsi si tu svoji tykev vyšetřit.
Re: Komunistická drzost dvacet let po oponě
(Tis, 18.11.2009 19:40:47)
Odpovědět
Lžete, nacisté neokopírovali koncentrační tábory od Britů, ale od sovětského ruska vy blbe. To je mělo od Britů.
Re: Komunistická drzost dvacet let po oponě
(Dark, 18.11.2009 20:03:55)
Odpovědět
Chybí vám chlapci vzdělání. Jste na tom stejně jako novináři. Drzé huby a prázdné hlavy.
Re: Komunistická drzost dvacet let po oponě
(RU, 18.11.2009 21:14:24)
Odpovědět
Houbec, pomnite Žálář národů, z tama to mají.
Re: Komunistická drzost dvacet let po oponě
(paulbryn, 3.5.2012 6:44:45)
Odpovědět
zajímalo by mě,jak víte od koho nacisti okopírovali koncentráky.On se Vám Himmler nebo někdo podobný svěřil?Každopádně,je zajímavé, že s nimi přišla Velká Británie v době,kdy se nechala ráda oslovovat jako matka moderní parlamentní demokracie.
Re: Komunistická drzost dvacet let po oponě
(Jeptiška, 19.11.2009 10:14:03)
Odpovědět
S nacisty všech národů je třeba zatočit a umlčet je.Nehádejte se ,kdo koho napodobil.Jedno je jisté:koncentráky tady byly a hrozné,běžte se podívat do Osvětimi,do Buchnwaldu atd.Byla to hrůznost,která je zdokumentována a stále nezbořena.Kdo tomu může nevěřit?Hlavní viníci jsou Němci,aspon tady v Evropě.Náckové musí skončit i u nás,jinak je to cesta do pekel.Nejsou to komunisté,ta hrosba.Neprovokujte.berte to vážně.Vaše jeptiška.
Re: Komunistická drzost dvacet let po oponě
(pavjan, 18.11.2009 12:42:08)
Odpovědět
Spolupráce ČSSD a KSČM je pochopitelná, jsou totiž ze stejného těsta. Komunisti se drží celkem v pozadí, ale je to ČSSD kdo tady zvednul prapor revoluce. Také v ČSSD se najde více politiků gottwaldovského typu. Komunisti podle svých projevů alespoň někdy myslí na prospěch státu. Socialisti naproti tomu myslí na prospěch svůj i kdyby to stát mělo zruinovat. Myslím, že v současné době ČSSD je větší ne bezpečí než KSČM - i když obou je dost.
Re: Komunistická drzost dvacet let po oponě
(Dark, 18.11.2009 20:06:42)
Odpovědět
Nějak jsi nezmínil ODS, která je koministy prolezlá. Nebo to u nich neplatí?
Tyhle všechny kecy o koministech jsou blboučké. Ti, co tu teď kradou, jsou zloději. Politika s tím nemá nic společného. Za tu se jen schovávají.
Re: Komunistická drzost dvacet let po oponě
(odkaz VIL, 18.11.2009 21:15:51)
Odpovědět
No co, vlezli kde se dalo, jak to říkal Lenin o lavírování???
Re: Komunistická drzost dvacet let po oponě
(libaš, 19.11.2009 10:07:35)
Odpovědět
pavjan,i když mají KSC a CSSD chyby,pořád jsou lepší a o hodně,než ODS a TOP O9.To je evidentní.
Re: Komunistická drzost dvacet let po oponě
(Zita, 19.11.2009 18:37:31)
Odpovědět
pavjan,to jsi objevil Ameriku?KSCM a CSSD jsou přeci oposice,takže mají podobné cíle.To je přece normální.Co te na tom udivuje?
Re: Komunistická drzost dvacet let po oponě
(žralok, 18.11.2009 22:17:47)
Odpovědět
Jelikož zde sprostě spíláte komunistům,mohu Vám,ač jsem nekomunista jen říci že výsledkem dvacetiletého kapitalistického vedení tohoto státu je:Dnešní TV zprávy-bylo zřízeno zvláštní konto pro dobrovolné příspěvky na snížení státního dluhu.Vulgarita je zde zbytečná.Jedeme.
Re: Komunistická drzost dvacet let po oponě
(hanca, 19.11.2009 10:16:14)
Odpovědět
vase reakce jen odkazuji, co nam komunismus za ta leta vtloukl do hlavy...samozrejme, ze Pitr a jemu podobni nejsou komuniste, proc by byli? jsou to karieriste, tak jako byla vetsina za komunistickeho rezimu, kt presne takovym vzestup umoznoval. a prave takove bezcharakterni karieristy nam vsim, co delala, byvala totalita pomohla vychovat.
podivejte se na vsechny byvale socialisticke zeme. vsechny se potaci ve stejnem bahne: dluhy, korupce, kradeze ve velkem, zazracni miliardari a znechuceni lide...
ziju uz nejaky cas na zapade a neni to stejne, i kdyz se tu obcas objevi nejaky skandal. za ty nese nekdo odpovednost, ve svedsku odstoupila ministryne po te, co jeji deti dostaly v letadle zdarma nejake bombony. to bylo povazovano za nepripustne zneuziti moci verejneho cinitele. umite si to predstavit u nas? ve skandinavii stoji u silnic budky s domacim zbozim: brambory, jablka, drevo atp., kt projizdejici kupuji. zadny prodavac, jen kasicka, do kt hodi prislusny peniz. umite si to predstavit u nas? jsem si jista, ze by krome jablek a kasicky zmizel i ten pult. to je vychovou, pane, dlouholetou vychovou!

a cina? kapitalismus v socialistickem kabate. mohla bych to obratit, nebyt usa a evropy, kt daly Cine moznost odbytu, nebyla by na tom podstatne hur? ale Cina ma jednu vyhodu, kt povazuju za obecny rys asijskych tygru: totiz enormni disciplinu a pracovitost.
Re: Komunistická drzost dvacet let po oponě
(Mařka, 19.11.2009 18:46:02)
Odpovědět
hanca,uvědom si,že komunisté karieristy jako Pitr tvrdě potírali,což bylo správné,ale ted jsou podporováni.V tom je rozdíl.Tvé přirovnání s cizinou je nám prt platné.My žijem tady a jsme v marastu po ODS.Bud ráda,že jsi tam a nemluv nám tady do toho,ono se ti to jeví jinak,když tady nežiješ.Je pravda,že za komunistů se kradlo,ale ted se krade o 100 procent víc.
Re: Komunistická drzost dvacet let po oponě
(Občan007, 19.11.2009 18:12:47)
Odpovědět
Prožil jsem celé období, vychoval a zabezpečil děti. Nechci popírat, že při střetu dvou stran o který nepochybně šlo zejména v 50. letech bylo vše čisté. Jako celek je však článek hulvátskou snůškou hospodských žvástů, které jsem měl možnost léta poslouchat od opilců a jiných společensky deklasovaných živlů. Drzost současnosti je tuto dobu takovou formou připomínat v zemi kde je 10% nezaměstnaných a nejméně dvojnásobný počet těch, kteří "svobodně" drží "hubu a krok", aby o práci nepřišli. Navíc v zemi, kde podle údajů o krádežích je evidentní kdo vlastně získal svobodu.
Re: Komunistická drzost dvacet let po oponě
(Sosna, 19.11.2009 19:54:47)
Odpovědět
Tohle zni jako kdyz zlodej krici chytte zlodeje.Na komunisty nelze zapomenout a neverit ze byli spatni.V kazdem z nas je kousek komunisty i kdyz o komunismu vime jen z vypraveni.A to co se mluvi o Horakove je urcite prehnane a kdovi jak to skutecne bylo.Byt po valce valkou vsechno rozbombardovane, vsude kolem bida, utrpeni, strach, hlad,obrovska bolest ze ztraty pribuznych ve valce, v koncentracnich taborech, tim vsim co prozili musela takova Horakova na lidi pusobit provokativne az arogantne.Kdyby sla radeji prosazovat ty sve idee do Ameriky ktera nebyla poznamenana valkou .Chci jen rict ze komunistum nefandim ale taky nejsem antikomunista.
Re: Komunistická drzost dvacet let po oponě
(Klima, 19.11.2009 20:18:34)
Odpovědět
V ty chvili bych takovemu cloveku jako byla Horakova nafackoval.Mela pockat na prihodnou dobu , precenila sama sebe a podcenila lid zdrceny valkou.
Re: Komunistická drzost dvacet let po oponě
(zorod, 26.12.2009 15:31:34)
Odpovědět
dofám že v nejbližší době založíme vyšetřovací vládní poslaneckou skupinu pro vyšetření zločinů kapitalismu těch obětí každým rokem přibívá o desetitisíce občanů,aby to bylo podle práva!!!!nejsem komunysta.
Přihlášení uživatele
Jméno:
Heslo:

Zasílání upozornění
Články autora
Reklama