reklama
reklama

Poděkujeme snad ještě za komunistický koncetrák?

Autor: Karel Kříž | Publikováno: 17.11.2009 | Rubrika: Politika
Ilustrace

“ČSSR byla krásná rozvojová země”. Národ nadšeně budoval socialismus a všeobecně očekával postup do vyšší ligy bolševického experimentu, který měl završit desítky let trvající úsilí dělníků, rolníků i pracující inteligence. Ráj na zemi se měl nazývat komunismus a všichni občané byli udržováni v naději, že je již na dosah. Jen co doženeme a předeženeme vrahy z Wall Streetu, vyrobíme dostatek dámských vložek a obyčejné kalhoty z rifloviny nebudeme muset nakupovat ve speciálních obchodech za imperialistickou měnu.

Když v roce 1917 soudruh Uljanov ovládl se svými kumpány šestinu světa a vypustil tak rudého Džina z lahve od vodky, tleskalo mu, stejně jako dnes, mnoho salónních intelektuálů ze všech koutů naší planety, tušíce v nové ideologii svůj osobní výtah k moci. Stejná řada všehoschopných zmetků živí tuto ideu postavenou na závisti, násilí, bezcharakternosti, pokrytectví, demagogii, výplachu mozků a lidské hlouposti dodnes.

Komunistická sebranka to měla vymyšlené dobře. Z neschopných idiotů nadělat komisaře pro všechno možné, tajné policisty, hlídače v lágrech, vyšetřovatele či rovnou soudce, rozhodující o životě a smrti nepohodlných odpůrců nového režimu. Lůze, zdivočelé revolucí, odsypat několik drobků z nakradených majetků po nenáviděné vykořisťovatelské třídě a těm nejoddanějším navíc i pocit důležitosti a neomezené moci.

Dlouho to soudruhům vycházelo. Hloupým mužikům vystoupalo jejich osobní ego do nebeských výšin. Stačilo prásknout něco na souseda s větší kozou a už se tento nebožák vezl do gulagu. Stačilo zamávat rudou knížkou a všichni měli strach i z anorektického chudáka s IQ pokojové teploty. Stačilo býti bezcharakterní kariéristická svině lezoucí do správných řití a jeden se měl jako v ráji. Proč tedy tento režim v roce 1989 zkolaboval?

Nikoliv. Jen přemaloval barvy na bojových standartách. Vojsko zůstalo stejné. Marx-leninismem vyškolení vůdci pochopili, že je třeba malinko povolit otěže, neboť polomrtvý kůň by pod jejich vedením chcípnul za nejbližší zatáčkou. Do sedla tedy posadili pár záložáků či naivních idealistů, ale štábu to zůstalo stále pevně v rukou.

Velkým písmenem M se ti nejdrzejší údajně odpoutali od vražedné minulosti, oranžovým hávem překrývají svoje bolševické choutky ti vyčůranější, nejvychytralejší jsou pak oblíbenými premiéry, novými eurokomisaři, vládními úředníky, váženými lobbisty, ústavními soudci, úřednickými ministry, majiteli akciovek sajících peníze ze státních zakázek, kariérními diplomaty či jinak z veřejných peněz placenými pijavicemi s velkou mocí a ještě větším sebevědomím. Ráj na zemi si udělali pro sebe.

Máme tedy dvacet let po listopadu jásat, že už nemusíme stát frontu na toaletní papír, že po nás nestřílí na hranicích, že nejsme v pořadníku na Trabanta, že na pultech hnijí nevykoupené banány, že si můžeme snad říkat a psát co chceme, že nás nikdo nezavírá do koncentráků za to, že nechceme rozorávat meze, že můžeme okupaci nazývat okupací a přesto studovat či že nemusíme na povinných manifestacích oslavovat syfilitického alkoholika s vražednými sklony?

Můžeme, zcela jistě, a buďme rádi alespoň za to málo, co se událo na poli základních lidských práv a svobod. Ale měli bychom mít na paměti, že pokud by soudruhům v bloku SSSR nedošla v roce 1989 nakradená škvára, nikdy by se nějaká Sametová nekonala. Nechali by nás klidně žrát kůru ze stromů jako v KLDR, popřípadě by zavedli totální komutalismus bez servítků jako v Číně. Takto po výprodeji do EU mohou zase chvíli chrochtat. Na dluh. Jak ještě dlouho? Jak ještě dlouho se bude vyplácet býti ona bezcharakterní kariéristická svině s rudou knížkou na dně šuplíku, lezoucí do správných řití?

Napsáno pro http://www.blog.idnes.cz

reklama
3284 čtenářů | 53 komentářů | 
HodnoceníHodnoceníHodnoceníHodnoceníHodnocení
Tisknout článek Poslat článek e-mailem
Vaše hodnocení: 

Zde můžete nastavit své hodnocení
Komentáře


Re: Poděkujeme snad ještě za komunistický koncetrák?
(Karči, 17.11.2009 8:07:57)
Odpovědět
Nejsem psychiatr, ale i tam poznám, že autor článku má velké vnitřní potíže. Je sžírán vlastní neúspěšností a proto kydá hnůj na všechny úspěšné v současnosti i v minulosti. Malá česká závist z jeho slov doslova tryská. Přeji mu, ať se z toho vyléčí a podaří se mu v životě taky dosáhnost víc, než jen psaní takových s.....k.
Re: Poděkujeme snad ještě za komunistický koncetrák?
(mm, 17.11.2009 8:42:55)
Odpovědět
Omyl, problém máte vy i bez psychiatra.To není o úspěchu či neúspěchu. To je o tom, že komunisti likvidovali schopné a úspěšné produkovali podprůměr, čili lidi nevzdělané, hloupé a proto je tolik závisti a nenávisti. Narodila jsem se na konci války a byla jsem až do revoluce člověk druhé kategorie a smutné je, že to postihlo i moje moje děti. Měla jsem tetu, kterou zavřeli do komunistického koncenráku v roce 1950 jako měla 24 let za podvracení republiky na doživotí. Nikdy jsme se nedověděli, čím republiku rozvracela. Když se v roce 1960 vrátila byla bělovlasá stařena bez zubů s vyhaslíma očima.O tomto je článek, ne o neschopnosti autora a váš příspěvek je o vaší neschpnosti pochopit situaci a neochotě si to připustit. I Václav Havel tyto oběti komunistické zhovadilisti ignoroval. Když odhalovali V Uherském Hradišti před nejhorším komunistickým kriminálem pomník obětem komunistické zlovůle, nejen že Havel nepřijel, ale jeho komunističtí se postarali o to,aby tam vůbec nepřišel.My nejsme jako oni/ kimunisté/, ale Václav Havel je charakterem komunista. Pokud by jste chtěl znát osudy lidí, které tvrdě doplatil na zlovůli komunistů, zajeďte si do Lanžhota u Břeclavi. Žije tam ještě dost pamětníků a jejich potomků
Re: Poděkujeme snad ještě za komunistický koncetrák?
(Otmar, 17.11.2009 9:58:33)
Odpovědět
Dneska se kdejaký moula, který seděl za totáče např. za zlodějnu považuje za pronásledovanýho režimeme. Běžte už do háje s těma báchorkama. Většíně lidí se dařilo dobře a otřepaný fráze typu: nedostatek banánů nebo vložek už jsou trapný. Proč autor nepíše, že lidi měli rekreace, léčení zdarma, půjčky nevratné nebo s malým úrokem, byty zdarma, školky, jesle. Studenti měli všechno za babku. Školství, zdravotnictví, zemědělství - to vše mělo úroveň. Blbnete mladejm hlavy a ti, jelikož nemohou srovnávat vám to žerou.
Re: Poděkujeme snad ještě za komunistický koncetrák?
(lkj, 17.11.2009 10:26:20)
Odpovědět
Otmare,konečně někdo kdo má rozum.Napsal jsi to tak jak to bylo.Kdo rozvracel republiku,sám si o kreminál říkal,tak proč si ted naříká.
Re: Poděkujeme snad ještě za komunistický koncetrák?
(NEGATIV, 17.11.2009 14:05:22)
Odpovědět
OTMAR a LKJ.. vy jste se tu tedy sesli, dve socansky piče. Zrejme jste museli za komancu praskat jak sjednany, kdyz se vam darilo tak fajn.
Re: Poděkujeme snad ještě za komunistický koncetrák?
(Free, 17.11.2009 17:58:47)
Odpovědět
tou většinou myslíte.." většina komunistů, ne? Rekreaci si umím obstarat sám a o tu úroveň socialistického zdravotnictví zadarmo skutečně nestojím, připomenujen, že existoval příkaz MZ, který zakazoval léčit dialyzou pacienty starší 65 let, protože k tomu veškerému nedostatku všeho materiálního patřil i nedostupnost právě tohoto typu lékařské péče.
Krom vložek soudruzi neměli dialyzační přístroje, víte? No ale měl jste to zadarmo, tak chorošo, že?
A co se týká nemateriálního, vám asi svoboda nic neříká , že? Co byste si s ní počal, vám stačí pivo a párek a rekreace ROH.
Za nestydatost, s jakou reagujete na příspěvek pronásledovaných, byste zasloužil po držce.
Na vině jsou tací,jako Klaus a jemu podobní ...
(Bc.Anežka Svobodová, 17.11.2009 14:51:24)
Odpovědět
Dnes se bude tančit ... no, všude jistě ne. Jednak není k hromadnému křepčení žádný důvod, jednak ani nálada. Spíš naopak.
K jejich skepsi úplně stačí srovnání, které se přímo nabízí: Masarykova první republika rozkvetla během dvaceti let, jež jí dějiny vyměřily, ze zanedbaného rakouského záhumenku ve všestranně rozvinutý, příkladně demokratický stát, možná nejvyspělejší v celé tehdejší Evropě. To, v co se za tutéž dobu vyvinulo z ruského područí vysvobozené Česko, je demokratický zmetek, parodie na právní stát s prosperujícím hospodářstvím a funkčním systémem sociálního zabezpečení, jejž jsme si před dvěma desítkami let bláhově vysnili.

Stát, představujeme-li si pod tím pojmem dobře zajištěnou politickou honoraci, si to nejspíš uvědomuje, což je dobře. Proto ani on se do okázalých oslav kulatého jubilea znovunabytí svobody nijak nehrne, patrně z obavy, že by to rozčarovaní poddaní mohli pochopit jako drzou provokaci. Neochota posametových mocnářů bilancovat žalostné výsledky postkomunistické éry je do té míry zarážející.Důvody jsou ryze praktické, jimž vévodí stará nevraživost mezi představiteli někdejšího disentu a vyčuranými posttotalitními kariéristy, kteří přišli už k hotovému a pouze slízli sametovou smetanu. Nejmlsnějším kocourem z celé té party zlodějů původního disidentsko-studentského ideálu je úřadující tatíček Klaus.Pro pád totality nehnul ani prstem . O následné rozčarování z polistopadového vývoje se v největší míře zasloužili kriminálníci všeho druhu, kteří sametové heslo Nejsme jako oni, pochopili jako pokyn k bezprecedentnímu rabování státu, v němž začal platit zákon džungle. Postkomunistickým mrchožroutům, pravda, vévodily takřečené staré struktury s užitečnými styky získanými v komunistických sekretariátech, ale těm by sebelepší kontakty nebyly nic platné, kdyby se s nimi nespolčili národem
obdivovaní otcové velké privatizační loupeže. Tam někde je nutno hledat prapříčinu totálního fiaska sametového ideálu.V politice se rozbujel stejný neřád jako v hospodářské sféře. Mnozí »poražení« soudruzi, ať už se převlékli do demokratického roucha nebo zůstali věrní rudé víře, velmi rychle pochopili, že pohodlnější než rvát se s veksláky o beztak již ohlodanou socialistickou kost je bohatnout v politických funkcích, z nichž jejich vykonavatelům plyne
možná ještě větší zisk než kaskadérům na kapitánských můstcích zaostalého průmyslu. Je sice možná pomalejší, zato však plynulý a pojištěný neměnností jednou dobytých pozic .Proto jsou milníky toho neradostného času , takové kousky jako státní ochrana tunelářů a podvodníků s topnými oleji, ostudná transformační fraška, nad všechno pomyšlení svinská opoziční smlouva, státní správa prorostlá organizovaným zločinem a pogromy na odvážlivce, kteří na to
upozorňují, přiznaná justiční mafie, bilionová zadluženost země způsobená nekompetentním vládnutím zkorumpovaných pohrobků minulého režimu, pověst České republiky jako černé ovce NATO i Evropské unie a
z toho všeho plynoucí blbá nálada lidí, kteří si vysněné lepší časy představovali docela jinak.
Většina Čechů by měla pod okny papalášské tančírny tiše rozjímat, kdy a v čem naivní revolucináři udělali první osudovou chybu.
Re: Na vině jsou tací,jako Klaus a jemu podobní ...
(frantisek zajicek, 17.11.2009 19:27:17)
Odpovědět
Bezkonkurencne nejlepsi prispevek,vyborny postreh,FZ
Re: Na vině jsou tací,jako Klaus a jemu podobní ...
(antibakalář, 18.11.2009 13:33:08)
Odpovědět
Bakalářko Anežko Svobodová neblbni a běž si doplnit na plzeňskou fakultu vzdělání. Rakouský záhumenek byl tak vyspělý, že konkuroval Evropě, kam tě vede slepá vášeň? Celá Rakouská říše žila z průmyslu kotliny české-obecně známá fakta ze základky.

A to ostatní co jsi v komentáři vylila z tvé hlavičky jsou obecně známá fakta, nic jsi neobjasnila, jen sem tam popletla...

Jo a nezapomeň si zase napsat, že jsi bakalářka-to dodá komentáři šťávu!
Re: I. rep.vzorem?
(Ale no tak, 18.11.2009 21:31:47)
Odpovědět
Nevím, co se furt dobrého vidí na I. republice. Jak si žili normální lidi?? Co měli? I ten nezaměstnaný má dnes auto, chatu, byt, barák, jak vybavená, kolik jich mělo jen blbé rádio? Jak chodili oblečení, děcka, bosky. Kam cestovali? za prací? Si o tom něco zjistěte!
Re: Poděkujeme snad ještě za komunistický koncetrák?
(Dylus, 17.11.2009 8:36:23)
Odpovědět
Ano , tak bylo alespon postarano o ty neprizpusobive , nemohouci .Slusny clovek o nich ani nevedel.Dnes se kazdemu bezdomovci stava koncentrak sira obloha, zbite pristresi z papirovych krabic ap.Azylove ubytovani to je misto kde jsou nucene zit ti co nemaji praci slusne placenou aby si mohli dovolit bydlet ve vlastnim byte.Je to tzv. nucena svoboda
Re: Poděkujeme snad ještě za komunistický koncetrák?
(KS, 17.11.2009 8:47:43)
Odpovědět
I lidé bez doma jsou produktem komunistického režimu, který chtěl všechny ovládat a vyprodukoval skupinu lidí, závislých na druhý,kteří se nedokáží sami o sebe postarat.
Re: Poděkujeme snad ještě za komunistický koncetrák?
(zzzzz, 17.11.2009 10:28:01)
Odpovědět
KS,jsi pomatený?Nemá to logiku co jsi napsal.
Re: Poděkujeme snad ještě za komunistický koncetrák?
(ks, 17.11.2009 8:57:32)
Odpovědět
Pane Kříži, děkuji za výstižnou charakteristiku komuistického ráje pro někoho a děsivého pekla pro druhého.
Re: Poděkujeme snad ještě za komunistický koncetrák?
(Hoho, 17.11.2009 9:28:16)
Odpovědět
Pane Kriz bud jste karieristicka svine a nebo si libujete prezivat jako bezdomovec, jako nekdo kdo nemusi nic delat protoze taky nic od zivota nechce ani neocekava.Zakladni prava cloveka a svoboda jsou mu fuk.
Re: Poděkujeme snad ještě za komunistický koncetrák?
(Hej, 17.11.2009 10:34:56)
Odpovědět
Doufám,že se v Praze také vynoří manifestace lidí bez práce a budou volat:"My chceme práci".Jenže tento režim je naučil nedělat a brát zadarmo peníze z sociálky.Co také ,když zrušili fabriky velkých formátů.Třeba Poldovku aj.Kam mají jít lidé pracovat.Znám jich hodně,že jsou spokojeni bez práce.Peníze dostanou,tak co jim schází.Potom se řve z parlamentu,že komunisté nás zadlužili.Do roku 1989 jsme jako Ceskoslovenská republika neměli ani korunu dluhu,ba naopak nám dlužili.Kam nás dovedla Havlova a Topolánkova garnitůra.Hlavně ,když z nich je šlechta bohatá.Spokojenost nadevše.
Re: Poděkujeme snad ještě za komunistický koncetrák?
(dita, 17.11.2009 11:14:53)
Odpovědět
Pro Hej: ty vole, ty jsi nepostřehl, že je celosvětová krize, a že tato nezaměstnanost není naše specialita ?? Tak blbě může kdákat jenom zabejčený komouš....
Re: Poděkujeme snad ještě za komunistický koncetrák?
(Hej, 17.11.2009 13:32:33)
Odpovědět
ty chytrá dito,ty nevíš,že už před krizí jsme se topili v dluzích.Nesváděj všechno na krizi.Krize nám zavřela Poldovku?Kdepak tenkát byla krize.Nerozumíš ničemu,nedělej chytrou.
Re: Poděkujeme snad ještě za komunistický koncetrák?
(Atomový hovado, 17.11.2009 14:09:46)
Odpovědět
Haha, ani koruna dluhů... až na to, že ČSSR měla v roce 1989 dluh asi 140 miliard Kčs a pohledávky byly nedobytný. Jo, vono taky vyzbrojovat teroristy něco stojí, zvláš´t když nemaj z čeho zaplatit.
Re: Poděkujeme snad ještě za komunistický koncetrák?
(dita, 17.11.2009 17:03:53)
Odpovědět
Pro Hej: Chytrou nedělám, protože na takovýho chytrolína jako seš ty nemám... A s tou Poldovkou běž někam... Tady je řeč o krizi jako takové, ale ty si mel co chceš !! Je vidět, že chodíš na mítinky Čssd...
Re: Poděkujeme snad ještě za komunistický koncetrák?
(Fiter, 17.11.2009 16:50:55)
Odpovědět
Nemá cenu těmto pakoňům odpovídat na jejich příspěvky.Oni jsou v té své blbosti přesvědčeni,že za socialismu bylo lépe a nic a nikdo je nepřesvědčí i kdyby jim podával sebedůkaznější materiál.
Máme banány,ale nemáme práci ...
(Kožnar, 18.11.2009 0:11:52)
Odpovědět
Topolánek tvrdí, že demokracie je ještě daleko a věřte mu!! Taky tvrdí, že lidi jsou ovce. A vy dobře víte, že když Topolánek něco řekne, tak je to pravda!! A jak je inteligentní! Bože, jak mi se dneska máme. Co na tom, že stojíme frontu na práci, ale představte si, že ji nemusíme stát na banány, no není to pokrok?
Re: Poděkujeme snad ještě za komunistický koncetrák?
(Bára, 17.11.2009 14:04:34)
Odpovědět
Vy jste normální komunistický hulvát, který nic nezažil. Pan Kříž má pravdu a ví o čem píše
Z rudých komunistů se stali modří komunisté ....
(politolog Karel H., 17.11.2009 15:08:46)
Odpovědět
Ano, ano, vážení modří soudruzi, naše strana musí ukázat nerozbornou jednotu a semknutost pod již osvědčeným vedením strany a vyjádřit jasný souhlas s programem příští desetiletky. Z naší strany musíme důsledně vymýtit každý pokus revizionistů a oportunistů o rozvrácení naší jednoty, síly a neochvějné snahy o opětovné dosažení koryt a rozchvácení toho, co k rozchvácení ještě zbylo, a důsledného zametení stop pod vedením spolehlivého soudruha Langera a jeho kolektivu imperialistické práce. Vzhůru za dalšími úspěchy pod vedením našeho modrého praporečníka, soudruha Topolánka. Kupředu, pravá, zpátky ni krok! S naším milovaným vedením na věčné časy a nikdy jinak!
Kupředu pravá .....
Re: Poděkujeme snad ještě za komunistický koncetrák?
(Bára, 17.11.2009 14:07:33)
Odpovědět
To, co jsem npsala patřlo pro hoho
Re: Poděkujeme snad ještě za komunistický koncetrák?
(Jej, 17.11.2009 10:44:02)
Odpovědět
Běžte někam s komunistickým koncentrákem,nedá se to srovnat s dnešním.Kolik lidí je bez střech nad hlavou,kolik si jich vzalo život s bezmoci,nikdo nepomůže,leda podvede,ožebračí.Kolik je vidět žebráků,kdo si může dovolit jít na oběd do lepší restaurace,kdo na to má?Vzpomínáme na dobu před sametkou v dobrém.Bylo líp.Jen zbohatlíci chválí tuto dobu.
Re: Poděkujeme snad ještě za komunistický koncetrák?
(karel66, 17.11.2009 11:20:55)
Odpovědět
Nejsem žádný zbohatlík ale do doby komunistickýho ráje bych se nechtěl vrátit ani na půl dne . Jestli si někdo stěžuje na to jak dnes žije , měl by si stěžovat jen na svoji lenost nebo hloupost . Nikdo mu nezakazuje vzít si svoji budoucnost do svých rukou . Ano pro někoho byl socialismus snažší místo k životu , v práci předstíral práci a jeho nadřízení zase předstírali že ho za práci platí . Každý si mohl dovolit jít do restaurace , na nechutné a ošizené blafy servírované neochotným personálem . Každý měl právo na bydlení , v bytech za pár kaček , bez ůdržby , dílem ukradených původním majitelům , dílem lajdácky postavených .Socialismus měl plná ůsta řečí o péči o lid ale ve skutečnosti pro něj byl lid jen dav nesvéprávných otroků kterým se bída lakovala na blahobyt . A žebráci ? Ale byli , sice nežebrali ale popelnice vybírali , i sebevrazi byli . Hlavně ale vládnoucí elita vraždila a zavírale vlastní lid jen za to že chtěli žít svůj život , bez diktátu a bez ohýbání hřbetu . Současný stav není ideální , mnoho věcí jsme si představovali jinak a lépe ale ani na vteřinu mě nenapadne smutnit po době před dvaceti lety .
Re: Poděkujeme snad ještě za komunistický koncetrák?
(Fiter, 17.11.2009 16:45:02)
Odpovědět
Faktem je,že stav není ideální,protože jsme s nimi nezatočili tak,jak by zatočili oni s námi.Narvali by nás za katry ani bychom nemrkli.
Re: Poděkujeme snad ještě za komunistický koncetrák?
(právo, 18.11.2009 21:35:00)
Odpovědět
Kdo nevyužil právo na práci seděl pro příživnictví, děkuji, nechci! Lidi umí, jen až na vyjímky, natahovat ruky - dejte, dejte...
Re: Poděkujeme snad ještě za komunistický koncetrák?
(swet, 17.11.2009 10:59:50)
Odpovědět
Pane Kříž, napsal jste to velice výstižně !!! Člověk zírá, kolik hňupů se ještě najde, co fňukají po době minulé... Dík za objektivní článek !!!
Re: Poděkujeme snad ještě za komunistický koncetrák?
(Karčí, 17.11.2009 12:00:30)
Odpovědět
A to je právě ten problém - kdo má jiný názor, je označen za hňupa. Někteří nejsou schopni přiznat, že nic není černobílé. Takže buď se mnou souhlasíš a pokud ne, tak jsi hňup. Myslím, že je třeba přiznat, že socialismus má svoje výhody a nevýhody a totéž se týká i kapitalismu u nás. Chci říci, že když jsem zastáncem jednoho, nemusím hned zadupat to opačné a lidi, kteří na to mají jiný názor označit za hňupy.
Re: Poděkujeme snad ještě za komunistický koncetrák?
(mary, 17.11.2009 13:36:56)
Odpovědět
Karčí, prosím sděl mě prosím výhody socialismu. Asi jsem tenkrát chyběla ve škole. Nebo, že by to bylo tím, že se nemuselo makat a mít všechno nalajnovaný, držet hubu a krok, a čekat až ti nějaká baba z uličního výboru potvrdí výjezdní doložku, ovšem pokud jsi byl dostatečně prokádrován .To už lidi hodně rychle zapoměli..
Re: Poděkujeme snad ještě za komunistický koncetrák?
(karči, 17.11.2009 17:26:46)
Odpovědět
Mary, neříkám, že socialismus má jenom klady, stejně jako kapitalismus není dokonalý. Jen říkám, že i na socialismu bylo něco dobrého, co by se lidem líbilo i dnes. K těm přednostem, které už napsali někteří přede mnou, dodávám příkladmo ještě tyto:
-všichni měli kde bydlet a nemuseli bydlet na ulici
-všichni mohli pracovat a věděli, že za svou práci dostanou i zaplaceno
-pacienta z nemocnice nevyhodili umřít před bránu /Olomouc/
-neživili jsme tisíce úředníků na úřadech práce, které nemusely existovat,
neživili jsme tisíce úředníků ve zdravotních pojišťovnách, které stejně nezajišťují zdravotnictví zdarma,
neživili jsme tisíce úředníků na sociálkách - nikdo neumíral hladem
-studovat mohli všichni a nejen ti, kteří na to mají
-nefinancovali jsme krachy desítek bank, jejíchž prostředky skončily v kapsách několika jednotlivců
- neplatili jsme stamiliony za volební kampaně před každnými volbami
-neplatili jsme profesionální poslance a senátory, poslanci měli svou práci,
lidé dělali něco i pro druhé /akce Z/, a nejen pro sebe, aniž by za to něco dostali nebo očekávali
a tak bychom mohli dlouho pokračovat....
Re: Poděkujeme snad ještě za komunistický koncetrák?
(Free, 17.11.2009 18:05:17)
Odpovědět
Moc pěkný kecy.
píšete
pacienta z nemocnice nevyhodili umřít před bránu /Olomouc/
Vy se šeredně mýlíte: To co popisujete je selhání jednoho člověka, v socialistickém ČSSR však selhal celý systém zdravotnictví.


Pro nedostatek dialyzačních přístrojů vydalo MZ směrnici, dle které nebyli léčení pacienti starší 65 let. Prostě je nechali chcípnout. Zcela systémově a plánovaně.
Nebylo totiž pro jejich množství kam je přijmout.
Příště pište, jen o tom, co skutečně znáte.
Re: Poděkujeme snad ještě za komunistický koncetrák?
(Pro free, 18.11.2009 6:08:19)
Odpovědět
Ty jsi a chces byt slepa ke vsemu nelibivemu co se kolem nas deje.Socialismus to nejsou jen komuniste ale radovi obcane kteri vyuzivali a dokazali vyuzit a uzivat si vsech socialnich i nesocialnich vyhod jake lidem v te dobe strana KSC nabizela.Ty ani nechapes spravny vyznam slova SVOBODA.
Re: Poděkujeme snad ještě za komunistický koncetrák?
(Free, 17.11.2009 18:08:40)
Odpovědět
studovat mohli všichni a nejen ti, kteří na to mají

Ne , nemohli. Protože existovalaly komise, které prověřovali celou rodinua z politických důvodů byli studenti nepřipouštění na vysoké školy. Měl jsem s tím také problém, moje třídní prof. musela zfalšovat a upravovat údaje do studijního hodnocení o naší rodině, jinak jsem nestudoval.

Opakuji, piště o tom, co skutešně znáte.
Re: Poděkujeme snad ještě za komunistický koncetrák?
(karči, 17.11.2009 18:56:34)
Odpovědět
Socialistické zdravotnictví znamená zdravotnictví před dvaceti lety - za dvacet let muselo pokročit zdravotnictví bez ohledu na zřízení. Zdravotnictví v kapitalistických státech bylo před dvaceti lety taky jiné než dnes a než bude za dalších 20 let.
Re: Poděkujeme snad ještě za komunistický koncetrák?
(Free, 18.11.2009 15:38:00)
Odpovědět
Jenomže tehdejší zdravotnictví v Evropě nemělo problémy s nedostatkem přístrojů. Používáte trapné výmluvy. Nedostatek dialyzačních přístrojů měly jen socialistické státy. Máte pravdu v tom, že vývoj to změnil.S příchodem kapitalismu je jich teď dost a jsou dokonce i ve městech menších než okres.
Opakuji znova- piště o čem máte úplné a správné informace.
Re: Poděkujeme snad ještě za komunistický koncetrák?
(ivanka101, 26.11.2009 10:28:51)
Odpovědět
Tak k tomu socialistickému zdravotnictví - v 18.letech mi na klinice platické chirurgie v Bratislavě operovali nos. Bylo přijato mnoho nových pacientů, doktoři nestíhali na operačním sálě bylo v létě 43 stupňu. Ten lékař, co mě operoval, měl takový vztek, že mi v jedné nosní dirce vymlátil všechnu chropakovitou tkáň a ten nos mi zkazil. Když mi ten nos předělávali později ve Frankfurtu nad Mohamem, tak jsem musela obětovat koušek ouška ....

Tak to bylo to socialistické zdravotnictví, které bylo zadarmo.
Re: Poděkujeme snad ještě za komunistický koncetrák?
(Cakan, 18.11.2009 6:29:51)
Odpovědět
Free Vy jste studovat za komunistu nemohla asi jako dnes nezamestnany bezdomovec nemuze pracovat.Vy jste totiz na studium nemela patricny prospech, studium je totiz uplne o necem jinem a ne o znamostech ktere upravi a pozmeni Vase nedostatecny prospech.
Re: Poděkujeme snad ještě za komunistický koncetrák?
(Free, 18.11.2009 15:41:28)
Odpovědět
Rozdíl v tom bude. A dost patrný. Ne každý nezaměstnaný chce pracovat. Příklady známe.
Patřičný prospěch jsem měl, jinak bych nedosáhl doktorátu.
Re: Poděkujeme snad ještě za komunistický koncetrák?
(cakan, 18.11.2009 20:06:58)
Odpovědět
Tak preci.Soudruhum bylo suma fuk kadrovy profil zaka pokud nebylo v nem hrube poruseni skolniho radu a nikoli politicka angazovanost.Mi rodice nikdy nebyli ve strane KSC a presto jsem se dostala na prestizni skolu , nebot rohodujici byly pro ne me vynikajici studijni vysledky.Ani po revoluci jsem nezahalela a rozsirovala jsem si vzdelani takze se nebojim ze budu nekdy nezamestnana , coz se jeste nestalo.Taktez moji rodice jeste nidy nebyli nezamestnani.
Re: Poděkujeme snad ještě za komunistický koncetrák?
(cakan, 18.11.2009 20:07:49)
Odpovědět
Tak preci.Soudruhum bylo suma fuk kadrovy profil zaka pokud nebylo v nem hrube poruseni skolniho radu a nikoli politicka angazovanost.Mi rodice nikdy nebyli ve strane KSC a presto jsem se dostala na prestizni skolu , nebot rohodujici byly pro ne me vynikajici studijni vysledky.Ani po revoluci jsem nezahalela a rozsirovala jsem si vzdelani takze se nebojim ze budu nekdy nezamestnana , coz se jeste nestalo.Taktez moji rodice jeste nidy nebyli nezamestnani.
Re: Poděkujeme snad ještě za komunistický koncetrák?
(Kovák, 17.11.2009 12:36:13)
Odpovědět
Až dosud jsem měl autora článku za objektivního a vždy pravými slovy schopného vystihnout situaci. To co z něj však dnes vypadlo je ubohé a prošpikované nenávistí. Možná by nám měl pan Kříž sdělit svůj náhled na "úspěchy" 20-ti svobodných let, během kterých jsme nechali rozkrást a rozprodat to nejcenější, tedy vodárny, producenty tepla a energií,plynaře, těžaře, strojaře, pivovarníky,cukrovary,textilky,sklárny, nechali zdecimovat zemědělství a většinu potravin začali dovážet od dotovaných producentů z EU. Zisky z těchto "úspěšných" prodejů jsme pak prošustrovali tak, že dnes dluží každý z nás 111 tis. Kč a dluh každou vteřinou roste o 6 tis. Kč. Že by to vše byla práce kariérních dřívekomunistů? Anebo je to snad ten správný projev svobody? Možná by to pan Kříž mohl nazvat pravým jménem, tedy "sametová neokolonizace".
Re: Poděkujeme snad ještě za komunistický koncetrák?
(Krištov, 17.11.2009 12:48:20)
Odpovědět
Ismus - ismus - ismus, jeden lepší než druhý, ale v každém ismu se najde dostatek čecháčků, kteří jsou ve správný čas na správném místě.
Re: Poděkujeme snad ještě za komunistický koncetrák?
(Davidan, 17.11.2009 20:51:13)
Odpovědět
A co takhle, Kříži:

Několik vět k 17. listopadu 2009

Jen si klidně oslavujte, vy obtloustlí, zestárlí a zpohodlnělí koryfejové sametu, svobody a demokracie, pravdy a lásky! Jen si vzájemně dýchavičně blahopřejte! A snažte se nevidět, kde jsme se to po dvaceti letech ocitli! A když vám to přece bude smrdět, tak se otočte zády a zacpěte si nos a dělejte jako by nic...


Ale nesnažte se nám ukrást to, co jsme si my, obyčejní lidé, s nejlepšími úmysly přáli a alespoň v náznaku se i pokusili před dvaceti lety vybojovat!

Vy, kteří jste záhy přešli od povšechných frází k pochybným praktikám privatizace téměř veškerého majetku národa,
vy, kteří jste se rozhodli prostě pohotově zhasnout a počkat, až se národní majetek rozkrade,
vy, kteří jste tak utíkali při těchto lotrovinách před právníky,
vy, kteří jste založili společenský systém na lži, korupci, mafiánství, lhostejnosti, cynismu a zisku bez jakýchkoli skrupulí, v prostředí amorálnosti a bezpráví,
vy, kteří si dovolujete po tom všem kázat o „blbé náladě“, kterou jste sami zavinili,
vy, kteří se snažíte všechna ta institucionalizovaná darebáctví vydávat za drobné vady jinak dobrého díla,
vy, kteří bez skrupulí zavádíte neoliberální reformy, jež nás běžné občany dále ožebračují a bohatým umožňují dále a rychleji bohatnout,
vy, kteří se snažíte podřídit zdravotní péči, vzdělání a vědu úzkoprsým měřítkům ekonomického profitu a tím je ohrožujete v jejich vlastní podstatě,
vy, kteří rozhazujete miliardy ze společných prostředků tu na sanaci krachujících bank, tam na nesmyslné a absurdní faraónské projekty nevratného zabetonování měst, vesnic i volné krajiny,
vy, kteří jste s nadšením vrtěli svými ocásky nad příslibem americké základny a radaru, a opakovaně posíláte české občany, aby se účastnili neobhajitelných agresí proti jiným národům, proti jejich životu a svobodě,
vy, kteří soustavně bráníte uzákonění Ústavou předpokládaného lidového rozhodování - referenda,
vy, kteří ignorujete občanskou společnost a snažíte se ji jak můžete pomlouvat a škodit jí,
vy, kteří se s takovou ochotou stále znovu a znovu hrnete do jakýchkoli funkcí,
vy, kteří ovlivňujete soudy a státní správu tak, že masívně porušuje zákony,
vy, kteří jste chtiví moci a majetku, nemáte svědomí a dopouštíte se drzých hanebností všeho druhu


dávejte si pozor! Na našich hřbetech nelze štípat dříví do nekonečna! Svým způsobem se vám musíme divit. Možná je to jen váš nedostatek představivosti, ale pokud bychom si dovolili my páchat stejná alotria, jako vy – báli bychom se odplaty. Ale vy se zjevně ničeho neobáváte. Myslíte si spolu s oním svérázným starcem, na Hradě, že ten výnosný ohňostroj bude pro vás pořádán věčně. Nepropadejte tomuto uklidňujícímu omylu! Nebude!!

16. listopadu 2009

Iniciativa za společenskou změnu


za správnost: Petr Kužvart
Re: Nekolik vet k 17.listopadu
(Vet, 18.11.2009 6:22:10)
Odpovědět
Ano takhle chceme taky my vyjadrit svuj nazor k 17.listopadu .K oslavam to ma ovsem daleko.
Re: Nekolik vet k 17.listopadu
(ivaanna, 18.11.2009 13:22:32)
Odpovědět
Kocovina
Sklenka z českého křišťálu, v ní syntetickej rum, vybledlý plakát OF nad postelí, kde je dnes konec všem listopadovejm snům, zase jsme naletěli.
Na pražském orloji smrt odměřuje čas, nad tím co vidí, tiše hlavou kývá, supi a hyeny teď mají hodokvas, rvou to, co ještě zbývá.
Morálka v krajině nám nějak poklesla, korupci podvod otevírá dvéře, my, že jsme vyhráli, tak teď jsme u vesla, bohužel na galéře.
Sklenka z českého křišťálu, v ní syntetickej rum. Chybí tu zvyk, nalít čistého vína, dávno je konec všem listopadovejm snům, zůstala kocovina.
Poděkujeme snad ještě za komunistický koncetrák?
(olin, 18.11.2009 11:59:18)
Odpovědět
Karel Čapek " Proč jsme se nestal komunistou "

Nenávist, neznalost, zásadní nedůvěra, to je psychický svět komunismu; lékařská diagnóza by řekla, že je to patologický negativismus. Stane-li se člověk masou, snad je snáze přístupen této nákaze........
Re: Poděkujeme snad ještě za komunistický koncetrák?
(noo, 18.11.2009 21:36:53)
Odpovědět
Protože jak řekl KHB je to zhovadilost!
Re: Všichni komančí a jejich posluhovači do krimu!
(spravedlivý, 18.11.2009 13:43:51)
Odpovědět
Není určeno pro Rudé Kméry-těch se tady vyzvracelo v komentářích dost.

Pro ty ostatní : BUDE BOHUŽEL HŮŘ, TA RUDÁ CHAMRAĎ DOKONALE PARALYZOVALA NAŠI ZEMI-TO JE REALITA!
Re: Poděkujeme snad ještě za komunistický koncetrák?
(jh, 19.11.2009 10:08:51)
Odpovědět
Pro ty, co správně pochopili Kříže, důležitá zpráva:

Hlášení místního rozhlasu !!!

"Kdo ještě není JUDr., autobus do Plzně odjíždí zítra v 8,00 hod od
kravína".
Re: Poděkujeme snad ještě za komunistický koncetrák?
(koudelka antonin, 7.3.2010 6:07:39)
Odpovědět
tenkrat bylo lepe,priznejme si to a nestydme se za to
Přihlášení uživatele
Jméno:
Heslo:

Zasílání upozornění
Články autora
Reklama