reklama
reklama

Komunistická drzost 20 let poté

Autor: Odjinud | Publikováno: 5.11.2009 | Rubrika: Politika
Ilustrace

Drzost současných komunistů připomínat se veřejně zrovna v době dvacátého výročí konce Ústavou dané "vedoucí úlohy strany" je neskutečná a ukazuje nám, jak málo jsme se z historie poučili.

V poslední době jsme byli svědky několikerého připomenutí existence, ba dokonce stupňování požadavků od KSČM - nereformované dědičky předsametové KSČ. Přestože se tváří státotvorně a umírněně, je to stále stejná strana, vychází ze stejných idejí (marxismus-leninismus), obdivuje a obhajuje stále stejné osoby (Lenin, Stalin, Gottwald), omlouvá a bagatelizuje zločiny, jichž se tady (a mnohde jinde) v dobách své neomezené vlády dopouštěla.

Například v červnu se komunisté ozvali s protestem proti ČT, která vysílala pořad o Miladě Horákové - V.Filip se vyjádřil, že jde o neobjektivní a před volbami do Evropského parlamentu komunisty poškozující dokument. Ve skutečnosti se jednalo o autentické záběry a dobové výpovědi, holt se komunistům nehodila syrová pravda do jejich aktuálního „umírněného“ image.

Smrt na hranicích, archiv PolicieV polovině září se místopředseda KSČM Dolejš v rozhovoru pro MFDnes vyjádřil, že komunisté páchali zlo s „dobrými úmysly udělat svět spravedlivějším“. V celém rozhovoru se snažil ukázat stranu jako mírumilovnou a moderní, která by stejné chyby jako dříve už nikdy neudělala. O pár dní později se provalil „loterijní skandál“, ve kterém měl tento milý mladý (oproti ostatním) komunista své významné místo. Tolik k těm ideálům.

A právě teď se dokonce komunistický místopředseda Luzar rozhodl žádat Českou televizi, aby citovala ve svých zprávách i jejich stranický plátek Haló noviny a též kritizuje výrok „demokratické strany“, užívaný jako běžné označení nekomunistických stran v našem Parlamentu. Stačí si vzpomenout na dobu před dvaceti lety, ze kterého sekretariátu byl určován obsah zpravodajství a o kom se mluvilo soustavně pejorativně. Vedoucí úlohu ve státě měli komunisté danou přímo v Ústavě a s nikým se o ni nedělili.

Vždycky když čtu nebo vidím jejich politické hry a stavění se za moderní demokratickou stranu, vzpomenu na našeho šéfa oddělení, kam jsem po vojně v osmdesátém sedmém nastoupil. Pozval si nás s kolegou do kanceláře a ještě než nám řekl co chce, po telefonu komusi důležitě vykládal, jak má právě u sebe dva nadějné adepty. Dělal totiž zároveň šéfa partajní buňky a zjevně potřeboval ulovit nové mladé dušičky. Dlouho se pak nemohl smířit s tím, že jsme ho oba odmítli a asi mu to u šéfů moc nepomohlo. Nehraju si na disidenta, jen pořád vidím tu nechutnou sebejistotu s jakou předpokládal, že dva mladí kluci budou snadnou kořistí.

zdroj aTeo.czA přesně stejnou drzou sebejistotu bez morálního oprávnění vidím i u současných komunistů. Přestože neodmítli nic ze své krvavé historie, přestože stojí na stále stejných základech a hlásí se ke stále stejným idejím, navenek se tváří jako lidumilové a obhájci lidských práv a chtějí se opět etablovat zpět u moci. Je jen k ostudě ČSSD, že jim to na krajské úrovni umožňuje (Karlovarský a Moravskoslezský kraj), případně že využívá jejich tichou podporu (Střední Čechy, Vysočina). A naprostým lidským selháním je Rathovo veřejně hlásané přesvědčení, že s nimi lze i vládnout. To jen posiluje komunistické přesvědčení, že mají plné právo vrátit se na výsluní a požadovat i na celostátní úrovni svůj díl moci.

Z toho všeho mi vyplývá jediný možný důsledek - ač je už dvacet let po sametu, jsme plně zakotveni v NATO a evropských strukturách (teď už i v pevném svazku Lisabonské smlouvy), hrozba návratu komunistů trvá a je potřeba jejich minulost a ideové základy neustále veřejně vystavovat, tyto informace vysvětlovat a předávat mladším generacím a nenechat se ukolébat falešným pocitem, že s komunisty je možné spolupracovat. Jako s jednotlivci snad ano, na místní či obecní úrovni, v oblastech, kde nejde o moc. Na krajské či celostátní úrovni však jsou jako čertík z krabičky, vždy když se otevře, tak vyskočí. Když už jsme jim nebyli schopni zlomit pérko, raději neotvírejme krabičku.

Národ, který se nepoučí ze své historie, je odsouzen si ji prožít znova. To opravdu chceme?

Napsál Milan Matyáš pro http://www.blog.idnes.cz

reklama
7584 čtenářů | 65 komentářů | 
HodnoceníHodnoceníHodnoceníHodnoceníHodnocení
Tisknout článek Poslat článek e-mailem
Vaše hodnocení: 

Zde můžete nastavit své hodnocení
Komentáře


Re: Komunistická drzost 20 let poté
(mm, 5.11.2009 6:45:59)
Odpovědět
Kdo dal v roce 1989 generální pardon komunistům a využíval jejich služeb? Komu může poděkovat, že tu máme Paroubka a jeho šibaly a rudým komunistům stoupá sebevědomí?
Re: Komunistická drzost 20 let poté
(Hubert, 6.11.2009 11:10:18)
Odpovědět
AŤ ŽIJE KSČM.
Podvodníkovi Wolfovi nepomohli ani jeho ochránci z ODS
(Stiblíková z Ostravy, 6.11.2009 16:27:06)
Odpovědět
Konečně se podvodník Wolf dostane tam,kam už dávno patří,před soud.Wolfíku, moc prosím, vysvětli nám, obyčejným občanům, jak může být tvoje kauza politická. Tím, že jsi zpronevěřil peníze? Ale ale.... A i kdyby se ti ČSSD mstila (právem), kdybys nekradl, mohla by dělat psí kusy a stejně by jí to k ničemu nebylo. Takže vinu hledej napřed u sebe. Já vím, myslel sis, že v závětří ODSáků budeš v bezpečí, však taky o tvoje nevydání moc usilovali, ale už holt nemají tu sílu. Takže přestaň konečně bedákat a buď rád, že můžeš dokázat svoji nevinu. I když - ono se těžko dokazuje něco, co člověk nemá.
Re: Podvodníkovi Wolfovi nepomohli ani jeho ochránci z ODS
(student VŠB, 6.11.2009 17:04:17)
Odpovědět
Wolfíku, bez všechno z té lepší stránky. Ve vězení zhubneš a ještě se zdokonalíš ve zlodějnách. Učitelů je tam habaděj,stejně jako v ODS.
Chceme své ,,vůdce", ale opravdu to chceme?
(Hráč, 5.11.2009 6:49:02)
Odpovědět
Jako většina národů také chceme své ,,spasitele", kteří vše řídí za ,,nás". Jen naše lenost,pohodlnost a nechuť ,,řídit" sami stát vede k tomu,že tito exoti mají pořád vliv na náš život.
A bude to dlouho trvat - viz přístup ke vzdělávání . Mládež je nevzdělanější (až na vyjímky), na školy se dává co nejméně peněz a tak budujeme národ hrubců a omezenců. A ti budou rádi,když za ně vše bude někdo ,,chytrý" řešit.
Re: Komunistická drzost 20 let poté
(pavjan, 5.11.2009 9:44:44)
Odpovědět
Problém nejsou komunisti, ti si se svými 11% sami o sobě ani neprdnou. Problém je sociální demokracie, která v posledních letech zvedla prapor revoluce a spolu s komunistama může vytvořit většinu. Navenek můžou říkat, že s komunistama do koalice nepůjdou, ale protože mají téměř stejné programy a úplně stejné cíle, mají podporu zajištěnou. Nebezpečí je v tom, že sociální demokracie ve svých kláních v parlamentu pracuje na svých partajních zájmech(v zásadě komunistických) a nikoliv ku prospěchu státu.Za tohoto stavu je pak každá reforma polovičatým (a tudíž špatným) řešením. Možná se dočkáme toho,jak dojdem k socialismu demokratickou cestou. Je to jen otázka propagandy a nákupu voličů. Prožrat, zadlužit, znárodnit.
Re: Komunistická drzost 20 let poté
(koule, 5.11.2009 11:00:32)
Odpovědět
Sežrat,zadlužit a pak ukrást těm,kteří tvrdě pracují.A polovina národa je závistivá, tak jim to schvaluje.Co můžeme chtít, když 20 procent lidí by si podle průzkumů přála návrat před rok 1989. Jsme nepoučitelní a pod vedením levice se společně dopracujem ke státnímu bankrotu a já se obávám,že ani pak lidem nedojde, že za to může naprosto diletantská a neodpovědná(Tvrdík to názorně předvedl v ČSA)politika ČSSD,potažmo KSČM.
Já se jen vážně obávám,že za snahou Paroubka o ovládnutí země je to,aby se neprovalilo celé propojení ČSSD na mafii a s tím spojená korupce. Vzpomeňme,že Paroubkovi vždycky nejvíc vadilo,když neměl ministerstvo vnitra a teď tam prosadil Pecinu. Lidi mu to ale za sliby rádi umožní.Stačilo jen 30,-Kč u doktora a vkrajích už to funguje..
Re: Komunistická drzost 20 let poté
(Tonda S., 5.11.2009 11:16:40)
Odpovědět
koule,co mluvíš a svádíš na levici,když 20 let vládla pravice a kam to dotáhla?Jedině levice může udělat pořádek a přát lidem.Vím,že je krize a není z čeho brát,ale záleží na přerozdělování peněz.Pravice to dá sobě a bohatým,levice myslí na všechny občany,v tom je ten rozdíl.To jsou blafy,že 20 let vládla levice,kdes to vzal?Patříš k těm,že co je špatné hází na levici,ale lidé to mají prožité a vědí koho volit.Proč je CSSD zase v žebříčku volitelnostiprvní?????
Re: Komunistická drzost 20 let poté
(koule, 5.11.2009 11:39:36)
Odpovědět
Milý příteli,podívej se na vývoj státního dluhu od roku 1998,kdy převzala vládu ČSSD až do roku 2006 ( kde je tvých 20 let vlády pravice?).Stihla nastavit povinné výdaje státu tak,že se z toho nemůžeme vyhrabat a zadlužujem se čím dál víc. A reformovat to pro její odpor nejde. Jednou to poznáš sám,až ten stát zbankrotuje.Je to stejné,jako když Tvrdík v ČSA nakoupil velká letadla,která nešla obsadit a rozhazoval peníze i jinak.Ta letadla jsou tam pořád a schodek ČSA to pořád dál zvětšuje.Dneska už tu firmu nikdo nechce,protože by musel - a teď pozor!- zaplatit její dluhy.Se státem je to stejné.Ten samozřejmě nikdo koupit nemůže,tak ty dluhy zaplatí kdo? No přece jeho občané.Jak? No třeba,že u lékaře nebudeš platit 30,-Kč, ale všechno!!!Atd. To je realita,které nemůžeš uniknout, ať si teď myslíš cokoliv.Jednou to poznáš sám,i když bych to nikomu nepřál.Proto nikdy nebudu volit Paroubka.
Re: Komunistická drzost 20 let poté
(hjk, 5.11.2009 22:26:54)
Odpovědět
koule,ještě vyjmenuj dluhy a podvody ODS a srovnej to s CSSD.ODS vládla pořád.Paroubek jen část a s nimi v koalici.Kdo má větší vinu?Proč ODS nezakročilo proti Tvrdíkovi?Vždyt byli v koalici.Není to i jejich vina?
Drzost modrých bolševiků nezná mezí a neuvěřitelná arogance.
(Prof., 6.11.2009 23:07:58)
Odpovědět
Drzost modrých bolševiků nezná mezí a neuvěřitelná arogance.
Re: Komunistická drzost 20 let poté
(Jula D., 8.11.2009 14:13:44)
Odpovědět
koule v r.l998 převzala vládu CSSD,ale v koalici s ODS a j.vládla jen přechodně a zase se to dostalo Odesákům,ti nás drancovali nejdelší dobu.Přiznej to.
Re: Komunistická drzost 20 let poté
(mary, 5.11.2009 12:13:06)
Odpovědět
Tondo, je vidět, že si stojíš na drátě ...
Re: Komunistická drzost 20 let poté
(Tonda S., 6.11.2009 9:45:05)
Odpovědět
Mary,to ses zmohl - a jako vždy na hodně.Já si stojím na drátě,ale ty máš v hlavě temno,slušně řečeno.Jako vždy,od tebe nikdy nic lepšího nevypadne.Jen nějaký štěk do prázdna.
Re: Komunistická drzost 20 let poté
(whaler, 5.11.2009 15:19:23)
Odpovědět
Jedním z největších nedostatků kapitalismu je nerovnoměrné rozdělení bohatství. Zato obrovskou předností socialismu je rovnoměrné rozdělení bídy.
Čest tvojí práci, soudruhu.
Re: Komunistická drzost 20 let poté
(Lída F., 5.11.2009 22:29:01)
Odpovědět
whaler,ta bída zbyla po vládě pravice.Co může levice rozdělit?
Re: Komunistická drzost 20 let poté
(joska, 5.11.2009 18:56:47)
Odpovědět
Protože je volí tupci, kteří jenom vyžírají stát
Re: Komunistická drzost 20 let poté
(kicmiz, 5.11.2009 19:04:34)
Odpovědět
Tondo kolik jsi zaplatil za těch 20 let na daních,co jsi dal společnosti? Prosím nepočítej daň pokud jsi státní zaměstnanec,městský zaměstnanec,nebo zaměstnanec nějaké neziskovky apod... protože na tu daň musí nejdříve někdo vydělat.Neříkám tím však,že všichni výše uvedení nejsou pro stát potřeba .....
Re: Komunistická drzost 20 let poté
(Tonda K., 5.11.2009 22:23:34)
Odpovědět
kicmic,já jsem důchodce 66 letý.Pracoval jsem poctivě 33 roků a platil daně a ted se musím dívat na ty podvody a poslouchat,že není a důchody a že důchodci zadlužují stát.Koho já jsem zadlužil?Socialisté,Paroubek vládli v koalici s ODS a ODS vládla celých 21 let,ti mají největší podíl na tom jak jsme dopadli.To musí být každému jasné.Pracoval jsem za komunistů,nadřel jsem se,byly potíže,ale věděl jsem ,že zítra půjdu do práce a že se mě stát v bezpráví zastane.Byla jistota.Ted mladí s tou mafií a bez práce ,jak se mají.Já o sebe nebojuji,mám se dobře,jsem skromný a důchod i když malý zatím mám,ale je mě líto mladých a vnoučat,jaké mají perspektivy a jak už ted někteří žijí.Nezaměstnanost ničí rodiny,nervy mají nadranc,kolik je sebevražd.To nebylo.
Re: Komunistická drzost 20 let poté
(Janek, 6.11.2009 20:49:54)
Odpovědět
Je to přesně tak,je mi 65 let,důchodce,byl jsem kvalifikovaný dělník,v žádné straně ,vyjma Svazarmu(motoristický sport) jsem nebyl.S tím že jsem nekomunista se nechlubím-nikdo mne tenkrát ani neoslovil,politika mě byla buřt.Před r.89 byla doba fakt nic moc,všude hvězda,hesla,politruci a oddanost SSSR umocněná mezilidským jidášstvím.Muselo se však žít a záleželo fakt na každém jednom,jak se s tím popasoval.Ovšem celkem dobře se dalo. Podívejte se prosím rozumně na to co nám přinesla revoluce,skutečně jsme chtěli tento marast v našem státě?Kdo zde žije ví dobře o čem je řeč.Nestrašme se pořád komunisty,věřte že lidé nebudou čím dál více vzpomínat na dobu kdy to sice nebylo nic moc ale lidem (dělným) se žilo o hodně lépe a nebyl v tomto státě tento strašný chaos. To co se děje dnes je jeden velký zločin a novodobá doba temna-nevím jak bych to lépe a v mezích slušnosti vyjádřil.
Re: Komunistická drzost 20 let poté
(XYZ, 8.11.2009 14:18:45)
Odpovědět
Janku máš pravdu.Bezmoc vládne.
Re: Komunistická drzost 20 let poté
(Fiter, 5.11.2009 19:59:48)
Odpovědět
Tondo já se na tebe za ten nesmysl co jsi napsal nezlobím.Máš to jenom v hlavě trochu pomotané.
Re: Komunistická drzost 20 let poté
(Tonda S., 6.11.2009 10:06:29)
Odpovědět
Fiter,já to mám pomotané,ale ty to máš prázdné.Nevíš která bije.
Re: Komunistická drzost 20 let poté
(Davidan, 5.11.2009 13:57:34)
Odpovědět
koule, kde jsi byl posledních dvacet let? To jsi spadl z nebe a do ruky ti jako první padla MfD, ne? Tolik keců, nepodložených fakty, už jsem dlouho nečetl.
Re: Komunistická drzost 20 let poté
(koule, 5.11.2009 16:34:15)
Odpovědět
Teď jsi nám právě sdělil,že čteš moc málo (řekl bych,že i málo přemýšlíš) :-).
Re: Komunistická drzost 20 let poté
(Luboš D., 5.11.2009 11:27:54)
Odpovědět
pavjan,prožrat a zadlužit,to už udělaly vlády posledních 20 let a byly pravicové.To znárodnění byto chtělo,ale jen něčeho,jinak nechat volné podnikání.Držím levici palce,at se jim to povede po volbách.Zelezná opona už neboj,toto jsou jiní komunisté a jiná doba.Vývoj jde dopředu všude v celém světě.
Re: Komunistická drzost 20 let poté
(Karel J., 5.11.2009 11:08:10)
Odpovědět
To máte těžké,souhlasím,že to tak bylo,ale něco hodně podobného by se dalo napsat o ODS a vládách posledních 20 let a ještě přidat pár snímků zmrzlých a zabitých bezdomovců,sebevrahů,mladých z bezmoci,třeba zadlužení,přijítí bez práce atd.Nevidím v tom velký rozdíl.Dívejte se na to nestraně.Drzost je od ODS,že chce zase vládnout.Zajímavé,že o jejich chybách ahrůzách co způsobili se nepíše.
Re: Komunistická drzost 20 let poté
(Jiří K., 5.11.2009 11:10:46)
Odpovědět
Karle,vidím v tom také hrozbu,kdyby se dostala do vlády ODS a TOP 09.Dá se to přirovnat kčlánku.Souhlasím.
Re: Komunistická drzost 20 let poté
(Igor T., 5.11.2009 11:22:40)
Odpovědět
Karle,souhlasím a k těm snímkům bych přidal vyhořelý dům z Vítkova a zmrzačené dítě,které za nic nemůže.Toho bezpráví se stalo za posledních 20 let víc,než za komunistů.Ještě,že mají Horákovou,pořád dokola omílají o něčem,ale co je ted,to neveřejní a nevystrkují.Chce to víc objektivity a spravedlnosti.Jo a ještě ta Plzenská kauza k tomu a Topolánkovo Toskánsko.To by se toho našlo.Kam se hrabou bývalí komunisti.
Re: Komunistická drzost 20 let poté
(Gerhard Simon, 5.11.2009 11:58:15)
Odpovědět
bolševičtí pitomci,to co udělali komunysté u nás po unoru 48,by zasloužili postavit mimo zákon.To co napáchli na vlasních lidech,kolektivizace zemědělství,odsouzení a popravení vojáků co bojovali za svou vlast v zahraničních legiích,co Slánský,čepička i ti další z zvlastních řad,čili stranické čistky,co zavřené hranice,že jste neměli šanci navštívit vlastní příbuzné třeba v Polsku,vy chtráci.Je načase aby ta naše generace vymřela,.jinak bude furt stejně.S tím vším souhlasíte,tak jste rudé hovada.
Re: Komunistická drzost 20 let poté
(důchodce 1., 5.11.2009 22:51:48)
Odpovědět
Gerharde,Němčoure,nevystrkuj růžky a mluv pravdu.Do Polska jsme mohli.Emigranti chtěli ven,porušili zákon,tak at tam byli,nemohli se divit,že je nemohou příbuzní navštěvovat.Byli to dobrodruzi,jak ti bratři,vrazi,které Topol ještě vyznamenal.To je výsměch všem,co padli ve válce.A obrázek našeho vládce Topola.Jednou ho dějiny odsoudí,on toho má víc na svědomí.
Re: Komunistická drzost 20 let poté
(Katsanson, 5.11.2009 23:06:52)
Odpovědět
Důchodče Vy jste s prominutím vůl. Když chtěl někdo z toho bolševickýho svrabu na svobodu tak porušil zákon? Já jsem také v důchodu ale ještě nejsem senilní.
Re: Komunistická drzost 20 let poté
(důchodce 1, 6.11.2009 9:57:22)
Odpovědět
Katson,když člověk napíše pravdu,tak je senilní podle tebe a sám se pochval,jak jsi chytrý,ty chtráku.Ty nevíš,že vlastní chvála smrdí.Ty mě nemůžeš urazit.že jsem senilní mi ještě nikdo ne¨řekl,jsi první a zna mě hodně lidí.Ty jsi hlavně nadutý a myslíš si,že jen ty máš pravdu,to je zřejmé z tvého příspěvku.
Re: Komunistická drzost 20 let poté
(Lidl, 7.11.2009 9:29:41)
Odpovědět
Katson,ukazuješ,že jsi senilní a zapomětlivý.Kdo utekl přes hranice do r.1989 na Západ ,dopustil se porušení tehdejšího zákona.Jinak by se po nich nestřílelo.Máš krátkou pamět.
Re: Komunistická drzost 20 let poté
(nevím, 5.11.2009 12:03:32)
Odpovědět
A co rok 68,to nebyla vlastzrada
Re: Komunistická drzost 20 let poté
(joska, 5.11.2009 19:08:48)
Odpovědět
Zase jednostranné vidění, proč píšete jen o Vítkově/ souhlasím s tím,že je to hrozné, ale napište také o tom,kolik lidí přepadlo, zbilo toto utlačované etnikum...
Re: Komunistická drzost 20 let poté
(Karel H., 6.11.2009 10:04:28)
Odpovědět
joska,souhlasím,že Romské etnikum je problémové,ale to je věc vlády,senátu,aby udělala opatření a pořádek.Na to tam jsou.Máme policii atd.Zapalovat jim domy,mrzačit děti,zabíjet je ,není řešení a není to humánní.Za co bere vláda ,senát,parlment ty enormní platy????Kde je bezpečí pro všechny lidi.Proč nechal Langer rozrůst neonacisty?Premier Fišer je ohrožen s rodinou jenom proto ,že se hlásí k židovské víře.Přečti si tady na PC dnešní novinky.Kde to žijem?Kam to spěje?
Re: Komunistická drzost 20 let poté
(naso, 5.11.2009 11:50:14)
Odpovědět
naso,5.11.Proč se již 20.let stále omílá téma komunisti,když od počátku nebyl zájem od Havla, Dientsbira a dalších nových vůdců - ikon,,revoluce" jejich další existenci ukončit.Byla to naivita,láska a pravda... nebo úplně jiné, prozaické důvody?Dnes slouží jen tzv.pravici k vyčpělému strašení občanů před volbami i když oni jsou svou morálkou a shopnostmi řídit chod státu daleko větším nebezpečím pro občany(platí rovněž i pro ČSSD).
Re: Komunistická drzost 20 let poté
(Masos, 7.11.2009 9:35:05)
Odpovědět
naso,ale vždyt komunisté nic špatného nedělají,tak máš pravdu,proč se zde omílají.Nemají na ně za posledních 20 let jedinou negativní věc.
Re: Komunistická drzost 20 let poté
(Hardy, 5.11.2009 15:53:36)
Odpovědět
Demokracie chodí po dvou nohách, levé a pravé, proto se i vlády levicové a pravicové střídají. Nevím, znám spoustu podnikatelů co volí ODS, nepřipadají mi jako gauneři a platí daně a často veliké daně, pravice spíš vytváří hodnoty - pomiňme různé zloděje a gaunery, kteří také občas podnikají, je to asi daň za podnikání. Levice je také naprosto nutná, protože hodnoty realizuje, spíše rukama a měla by chránit sociální smír a rovné příležitosti pro všechny. Průšvih je, když dlouho vládne levice a nebo i pravice. Radikálnější levice s podporou voličů zadluží zemi, což stejně zaplatíme my všichni, mnohdy i naše děti. Divoká pravice devadesátých let, také špatně, klientelizmus a až i mafiánské praktiky, to také už známe. Je těžké si někdy vybrat.
Re: Komunistická drzost 20 let poté
(Jiří Peřina, 5.11.2009 16:37:51)
Odpovědět
Komunisté a socialisté v současné podobě jsou naprosto identické strany,jen u těch socialistů je název"demokratická",což je jen zástěrka a klam na voliče.Jak je možné,že všichni socialističtí hejtmani naprosto drze a bez zkrupulí porušují ústavu a zákony v naší republice a komunisté to schvalují?Přesně tak se chovala KSČ.Ta taky podepsala listinu práv a svobod v Helsinkách v roce 1985,ale "doma" se chovala zcela jinak.Nenechnme se zblbnout.Je velice zdrcující,když rodiče nemůžou za svými dětmi,které raději emigrovaly,než aby se nechaly vykořisťovat vedoucí stranou a Národní frontou,tak jako tomu bylo v minulých letech a to hned dvakrát.
Re: Komunistická drzost 20 let poté
(Jiří Peřina, 5.11.2009 16:39:14)
Odpovědět
oprava-byl to rok 1975
Re: Komunistická drzost 20 let poté
(Jan B., 5.11.2009 22:42:57)
Odpovědět
Peřino,ted není vykořistování?Kde žiješ?Zelezná opona byla blbost,to už se nevrátí i kdyby to levice vyrála a byla to dan za osvobození Ruskem,ale kdo rozpoutal 2.svět.válku?Kdyby nebylo války,nebylo by Ruska a jejich vydírání.Kdo za to tedy mohl?Němci.Ukaž na pravého viníka.Neplač nad emigranty,vybrali si co chtěli,byli to většinou dobrodruzi,až na vyjímky.Byla taková poválečná doba,ale zavinili to Němci!
Re: Komunistická drzost 20 let poté
(Zuzka L., 5.11.2009 22:45:55)
Odpovědět
Peřino,ty špatné zákony,co zavedla ODS se musí porušovat,to jinak nejde.Je třeba je zrušit a udělat pořádek.
Re: Komunistická drzost 20 let poté
(XYZ, 7.11.2009 9:40:18)
Odpovědět
Pravice,střed,levice.Zajímavé je:když se střed spojí s pravicí je vše v pořádku,OK.Když se střed spojí s levicí,tak se řve a útočí.Je to demokracie?Je to chození po dvou nohou?Dokud nebudou lidé objektivní ,nebude nikdy klid.
Re: Komunistická drzost 20 let poté
(Vesely Alois, 5.11.2009 17:27:48)
Odpovědět
pro mm.Rezaty ksindl,kteremu se to kvuli majetku urcite vyplatilo.
Re: Komunistická drzost 20 let poté
(Vesely Alois, 5.11.2009 17:32:16)
Odpovědět
Pro Tondu S.Nezlob se,ale nerad.Jsi vul
Re: Komunistická drzost 20 let poté
(Tonda S., 5.11.2009 22:54:46)
Odpovědět
Veselý Alois,nezlob se,ale ty jsi mezek.
Re: Komunistická drzost 20 let poté
(FRANTIŠEK KOUDELKA, 6.11.2009 8:12:52)
Odpovědět
DRZOST KSČM !!! před 20 lety byt 3+1 - 30 000 kčs + DESET LET JISTÁ PRÁCE,. VYUČENÍ zdarma + tři roky praxe-OKAMŘITÉ ZAMĚSTNÁNÍ- ŽÁDNÝ ÚŘAD PRÁCE A NEZAMĚSNANOST,. nebylo bezdomovců TOTO JE REALITA VLÁDY KSČ DO ROKU 1989
,,DÍKY DEMOKRACII VŠE JINAK "
čest práci Dělník
Re: Komunistická drzost 20 let poté
(Středoškolák, 6.11.2009 10:13:46)
Odpovědět
FK,přidávám se k tobě,dobře vystižené.Lidé mlčí,protože se bojí války.Já taky.Raděj bídu a ponížení od dnešní garnitury,než válku.Bohužel.Oni jsou si toho vědomi,tak s námi cvičí.Je to tragedie.To Havel nevidí a ti ostatní co chválí posl.20 let.Ti mladí to neprožili,jsou manipulováni a ti starší a staří drží hubu.Co mají dělat.
Re: Komunistická drzost 20 let poté
(Koudelková j., 7.11.2009 9:47:21)
Odpovědět
Koudelka F.máš pravdu,jenže ti mladí to nevědí a pravičáci je manipulují a ukazují jen na nedostatky,které byly,co bylo dobré tají.20 let vývoje a bez vykořistování Rusů bychom se s komunisty měli určitě líp.Už jenom to,že má každý právo na práci by nezrušili.To by mladí potřebovali nejvíc.
Re: Komunistická drzost 20 let poté
(Krištov, 6.11.2009 10:31:48)
Odpovědět
Můj soused má názor, není to komunismus, ani modroptákovismus, ale vychytralý čecháček, který je ve správný čas na správném místě a začne hemtat a svoji momentální silou likvidovat okolí.
Re: Komunistická drzost 20 let poté
(col, 6.11.2009 13:46:19)
Odpovědět
Jaka a v cem drzost? Ano to by se libilo ODS zastrasit lidi pred komunismem aby meli volnou cestu k drancovani, podvodum, vykoristovani, obohacovani se .Aby cely narod byl poslusny ke vsemu negativnimu co ODS vymysli a schvaluje.Strana CSSD vzdy byla stranou celeho naroda , stranou ktera hajila prava prosteho lidu , protoze opravdovy demokrat je ten ktery nedovoli nasilnicke chovani k prostemu lidu .
Re: Komunistická drzost 20 let poté
(Karči, 6.11.2009 14:07:03)
Odpovědět
Stejně jako komunistickou drzostí je možné nazvat období před ním a současnost "kapitalistickou drzostí". Jsou desítky zemí, kde nikdy nebyl komunismus ani socialismus - byl tam kapitalismus a při tom zvěrstva, která se tam pod záminkou budování demokracie stala a stále stávají, byla a jsou daleko závažnější, než se tady udála v době komunismu.
Takže je bezpředmětné se hádat o tom, jestli je kapitalismus lepší neý komunismus - diskuse by měla být vedena o tom, zda máme slušné nebo neslušné vlády. V obou systémech se totiž nabízejí obě možnosti.
Re: Komunistická drzost 20 let poté
(kapej, 6.11.2009 17:59:09)
Odpovědět
Ještě doplnění : Prosím, rozeberte stejným způsobem drzost a zločinnost KDÚ - ČSL, potomků nereformovatelné církve, vyznávající Ježíše Krista jako jediného božského vyvoleného, v jehož jméně po celá století právě církev páchala strašné zločiny, vyhlazovala celé národy a obracela je na víru - jak ? Upalováním, mučením, křížovými výpravami a krádežemi ve velkém...Před každou válkou taky církev " žehnala zbraním ". Po celých 40 let totality byli součástí jednotné Národní fronty... Proti víře osobně naprosto nic nemám - proti církvím jejich Svobodům a Kalouskům ANO...Ve volbách mívají daleko méně procent než KSČM a přesto si osobují právo mluvit za všechny a do všeho i dnes. Děkuji za objektivní posouzení jejich drzostí.
Re: Komunistická drzost 20 let poté
(Mána, 7.11.2009 9:53:07)
Odpovědět
kapej,palec nahoru,konečně někdo řekne pravdu o KDU,lidovcích a církrvních zvěrstvech.Když chcete kritisovat historii,tak to tam také patří.
Re: Komunistická drzost 20 let poté
(naso, 6.11.2009 19:18:05)
Odpovědět
Za drzost, na kterou doplácíme všichni považuji to,že se na kandidátkách většiny vladních stran se objevuji na předních místech již téměř 20let stále stejní ,,odborníci" odtržení od reálných problémů občanů.Někteři z nich nepracovali ani měsíc před nástupem do sněmovny(např.Langer,Konečná,Benda a další),dokonce ještě jako poslanci,, úspěšně" studovali.Jaká je jejich odborná zdatnost ve funkcích vč.ministerských, pocitˇujeme pak v následných dopadech jako paskvily v zákonech a novelách.Je nepochopitelné že členské základny těchto stran a funkcionáři nižších stupnˇů neusiluji o změny v kandidátkách,cožpak nevidí kvality a oblibu svých dvacetiletých trvalek?Není právě při dvacetiletém výroči ,,revoluce" ten správný čas tohle nahlas připomínat a změnit do voleb?Ještě je čas na změnu, krize nepočká,ale naopak se prohlubuje.Stejní ,,odborníci" nás nezachrání ale definitivně potopí.Stačí jen vzpomenout co nám již předvedli reálně v podobě utahování opasků,balíčků,batohů atd.,které jsme pocítili ale jen my tzv.dole, oni své chyby a podíl zodpovědnosti nikdy nepřiznali a drze se hlásí opět do svých zasloužených doživotních trafik ve sněmovně spojených ještě z vedlejšáky.n
Re: Komunistická drzost 20 let poté
(Jiljí Horák, 7.11.2009 16:31:33)
Odpovědět
Ač nejsem členem KSČM nezbývá mi, než autorovi připomenout, že to je právě ta demokracie. Jedině naplnění hesla"nejsme jako oni" může nastolit ve společnosti dělnou atmosferu místo současného neustálého plivání a řešení neřešitelného chtění. aby zase všichni mysleli stejně(ikdyž opačně).
Re: Komunistická drzost 20 let poté
(Cara, 7.11.2009 17:19:42)
Odpovědět
Ilustracni foto z archivu vystihuje take soucanou beznadej mnohych tech co prisli o praci a marne ji hledaji,z bezmoci a bez nadeje uzivit sebe a rodinu si voli radeji smrt.
Re: Komunistická drzost 20 let poté
(Pesimista H., 8.11.2009 14:39:18)
Odpovědět
Cara,ano,ano to se nyní děje a důležité si toho všímat a řešit to.Důležitější ,než remcáni tady o ničem a vzájemné osočování.Nezaměstnanost ničí rodiny,vede k beznaději,trpí psychyka celé rodiny a vede k tragediím.To je třeba vidět.Je to obrázek dnešní doby.Lidé bez práce nemají na zaplacení nájmu,potravin,výdajů na děti a stát po nich chce pojištění zudr.a soc.Není to lehké.Dělíme se na dvě poloviny,bohaté,kteří se baví a žijí v blahobytu,nechtějí vidět co se děje dole a na podprůměrně žijící,někteří opravdu hodně.Také je problém s podvodníky,kteří okrádají ještě ty chudobné,že je zblbnou,nechají podepsat staré lidi to,co je přivede na ulici bez střechy nad hlavou a není boha u nás,kdo by se jich zastal a tyto povodníky likvidovalKolik je zlodějů,kteří vykradou byty,oloupí babičku ,která jde z obchodu atd.To je hrozný obrázek dnešní doby.
Re: Komunistická drzost 20 let poté
(ttopolánek, 8.11.2009 16:19:04)
Odpovědět
Opravdu neslýchaná drzost, těch předlistopadových komunistů,kteří za podpory KGB a stb provedli listopadový puč,který připravovali s chartysty pod vedením s.Hegenbarta na pokyn Gorbačova.Prosperující průmysl rozkradli,nebo na pokyn západních firem zlikvidovali.Pod záštitou ODS a soc.dem.,kam se přesunuli,rekordně zadlužili náš stát a nyní se snaží rozkrást letiště a aerolinie,za spolupráce vých.mafie.Podívejte se,kolik je v ostatních stranách předlistopadových bolševiků na ved.místech,stejně jako ve vládě.
Re: Komunistická drzost 20 let poté
(Dalalík, 8.11.2009 16:28:48)
Odpovědět
AŤ žije KSČM,strana ,které má na kontě nejméně skandálů a nepodílela se na rozkradení našeho hospodářství.Členové vedení této strany se nepodíleli na vládě tatality,zatím co hodně členů vedení ODS, Lidovců a sociální demokracie byli vysocí funkcionáři totalitní moci nebo jejich potomci.
Volte jedině KSĆM!!!
Re: Komunistická drzost 20 let poté
(Jiří J., 9.11.2009 11:00:59)
Odpovědět
Já se ještě přidám k drzosti čerstvě vystudovaných lékařů,kteří se cítí být nevolníci.Je to ale sorta ti lékaři.Myslí si,že jsou Bozi a musí mít největší platy,závidí právníkům aj.At mají,ale prvních 5 let by měli přijmout s pokorou a doučit se praxi.Tím,že utečou do zahraničí,vystudovali za státní peníze nás všech a platit daně chtějí odvádět do Německa a Anglie.Co mají říkat učilelé.Mají čtvrtinový plat jak oni,vysokou školu 5 let a nastoupí podle tabulky také prvních 5 let za úplný pakatel.Práci mají také zodpovědnou,pracují s živým materiálem,musí děti/hlavně ty malé hlídat,aby se jim něco nestalo/ a ještě je učit.Nemám rád srovnávání,ale podobá se to hodně,tyto dvě profese.Až jsou lékaři na úrovni,mají praxi 10 a více let a jsou špičkoví,at jsou dobře zaplacení.Nikdo jim nezávidí.Takže píši o drzosti nejen komunistů,ale mladých nastupujících lékařů.
Re: Komunistická drzost 20 let poté
(Nespojený F., 9.11.2009 11:06:15)
Odpovědět
Jiří J. je to pravda a ještě jim musíme dávat 30 Kč.v ambulacích,chudákům.My máme důchod 8 tisíc a oni mají 70 tisíc za měsíc/obvodní a j./To je ten kapitalismus.Vykořistování těch nejchudších.Nůžky se hodně rozevřely.Cítíme to na každém kroku.Já jsem nebyl od revoluce ani na jedné dovolené.Peníze nosím k lékaři a hlavně do lékárny.Hlavně,že jsme to vyhráli.Hranice otevřené,jed si kam chceš !
TO JE TAK TĚŽKÉ POCHOPIT
(dědek, 9.11.2009 11:50:54)
Odpovědět
kdo dal a dává komunistům šanci, přestože jsme se jich chtěli zbavit? Kdo provedl privatizační loupež tisíciletí, umožnil okradení lidí o úspory a oslavoval podnikavce místo podnikatelů? Čím úspěšnější zloděj tím bližší politikům vládních stran bez rozdílu !
Nezajímá je co chtějí lidi. Jde jim o to kdo urve o volbách větši skupinku voličů a hurá na 4 roky za svými zájmy,šarvátkami o prebendami.
ONI jsou ti co znechucují lidi a tím připravují nástup KSČM. (Ale kdo ví ?... v dnešních podmínkách....)
Přihlášení uživatele
Jméno:
Heslo:

Zasílání upozornění
Články autora
Reklama