reklama
reklama

Klaus utrpěl nevýhru. Co bude dál?

Autor: Dušan Streit | Publikováno: 2.11.2009 | Rubrika: Politika
Ilustrace

Fischer vyjednal kulové. Evropská unie má, co potřebovala. Skočíme na tu "irskou vějičku"?

Jen velmi prostomyslní spoluobčané mohou výjimku z Lisabonské smlouvy pro náš stát slavit jako úspěch prezidenta nebo dokonce vlády. Evropská koza zůstala tak, jak v Lisabonu nakynula, takže český vlček ostrouhal, když mu místo kozy předhodili bezcenný cár papíru.

Po „zárukách" pro Irsko Klaus prohlásil: "Je to pro mě úsměvné a hlavně nedůstojné. Protože ta kvadratura kruhu, která vzniká v EU, v Bruselu a u které české předsednictví tak vehementně a intenzivně asistuje, je podle mého názoru nedůstojná. My všichni víme, že kvadratura kruhu není možná, nicméně přesně o to se pokusily tyto země. Říkat na jedné straně, že se tím dnešním slibem nemění nic na Lisabonské smlouvě, je hloupost...Ač je ve smlouvě napsáno, že zdaleka všechny země nebudou mít svého komisaře, tak teď se najednou slibuje, že budou. Každý normální člověk, žáček první třídy, ví, že to je změna Lisabonské smlouvy a že ji někdo slibuje. Takže je to změna."

Jedná se o to, že ratifikovaná podoba Lisabonské smlouvy bude po dokončení ratifikace platná tak, jak byla podepsána. Nějaké dodatečné „vysvětlující" doložky a mezivládní neratifikované „záruky" nebudou právně závazné, minimálně do další ratifikace, jíž se EU chtěla právě vyhnout. První příležitost bude při přistoupení Chorvatska. Ale pozor, ratifikace už není mezivládní dohoda. Tady parlamenty nebo orgán s právem ratifikovat vůbec není vázán předchozí zárukou své vlády.

Nehledě na to, že Irsko mělo referendum o Lisabonské smlouvě bez české výjimky! Irská vláda k této změně není vůbec kompetentní. Právní závaznost od nabytí účinnosti Lisabonské smlouvy po ratifikaci výjimek pro Irsko a Česko je, když ne nulová, tak určitě má nižší právní sílu než ratifikovaná podoba Lisabonské smlouvy. Nechci tady rozvíjet právní podobu „záruk", ale právě ono mezidobí ma Irsko přece jen ošetřeno lépe.

Proto nechápu prezidenta Klause, a to v souvislosti s jeho předchozím hodnocením výše uvedených „záruk" pro Irsko, že rozhodnutí bruselského summitu EU z 29. a 30. října 2009 hodnotil takto:

„S uspokojením jsem přijal, že Česká republika získala významnou výjimku z Lisabonské smlouvy. Pro Českou republiku tak Listina základních práv EU nebude platit. 

Děkuji touto cestou všem, kteří přispěli k nalezení řešení mé podmínky: premiéru Fischerovi a české vládě na straně jedné, představitelům dvaceti šesti zemí EU na straně druhé. Stejnou výjimku si před dvěma roky vyjednali Poláci a Britové. Naši vyjednavači tutéž výjimku - navzdory usnesení tehdejší vlády - prosadit neuměli či nechtěli.

Řešení, které nejvyšší představitelé států EU přijali, zásadně posiluje ochranu České republiky před možným prolomením tzv. Benešových dekretů a snižuje riziko ohrožení právních jistot a vlastnických práv českých občanů. Neplatnost Listiny pro Českou republiku nevede ke snížení úrovně sociálních jistot našich občanů. Platnost Listiny by úroveň svobod našich občanů naopak snižovala.

Ze všech těchto důvodů pokládám dosažený výsledek za maximální možný a žádné další podmínky k ratifikaci Lisabonské smlouvy vznášet nehodlám."

Zapomněl prezident, jak hodnotil „záruky" pro Irsko? Já samozřejmě nevěřím, že v tomto mezidobí neproběhne žádný pokus o revizi. Ale: Právě v tom mezidobí - jaká Lisabonská smlouva pro nás bude platit? Ta s Listinou základních práv EU, nebo bez ní? Podle mě musí soudy respektovat platné znění, tj. bez výjimek. Zároveň nám to ukazuje, jak se dá vágní "Lisabon" ohýbat podle potřeby, že vůbec nejde o to, co je tam, či není, přímo napsáno. 

Navíc, "Lisabon" je škodlivý sám o sobě. Není třeba právního vzdělání, aby bylo jasné, že rozkládá suverenitu státu. Zejména tam, kde pro naše vnitřní poměry nám bude většinově vnucena vůle, kterou nebude možné vetovat. Co to bude za stát, o němž budou rozhodovat lidnaté státy? K čemu nám bude Parlament, Senát, Ústavní soud, a všechny ty původně demokratické nástroje státní správy? Dokonce i prezident se stane jen kladečem věnců pod kuratelou nějakého „Blaira" a totéž platí o ministru zahraničí, který bude jen pověřencem nějakého „Kouchnera" (jména v uvozovkách možno aktualizovat).

Já se tedy neraduji. Naopak jsem velmi smutný a zklamaný. Pokud to není nějaký Klausův trik, tak bych jeho „nevýhru" mohl nazvat ještě horším jménem. Pokud opravdu „Lisabon" podepíše, historie tak opravdu učiní. A dobrá vůle se nebude počítat.

Ano, Klaus dal slovo. Ale měl by říct. Ano, ale až po ratifikaci výjimek.

Napsáno pro http://www.blog.idnes.cz

reklama
3219 čtenářů | 21 komentářů | 
HodnoceníHodnoceníHodnoceníHodnoceníHodnocení
Tisknout článek Poslat článek e-mailem
Vaše hodnocení: 

Zde můžete nastavit své hodnocení
Komentáře


Re: Klaus utrpěl nevýhru. Co bude dál?
(Vašek H., 2.11.2009 11:05:53)
Odpovědět
EU Klause podvedla.BD schválila,že uzná,ale obrala nás o Listinu práv.Nechá si to Klaus líbit???To je podraz od EU.
Klausovo vydírání EU, je vlastizradou
(JUDr.Tomášek J., 2.11.2009 23:16:36)
Odpovědět
Klausovo okradení českých občanů o jejich práva v EU lze téměř nazvat vlastizradou, neboť jeho postup žádný demokratický orgán Česka neodsouhlasil. Jedno se musí Klausovi přiznat. Dobře umí pracovat s českým primitivismem a sudetská otázka je toho smutnou ukázkou. Všichni horliví zastánci další antisudetských hradeb naletěli Klausovi jako malí haranti. Výsledkem není žádná Výjimka, ale Krádež práv. Krádež proto, že s takovým svévolným postupem Klause žádný legálně demokraticky zvolený orgán České republiky nevyslovil souhlas. Fischerova vláda nejenže nemá žádnou lidovou volbou posvěcený mandát, ale navíc vláda nemůže měnit ústavní zákony. Svévolná krádež práv českých občanů je ale vlastizradou, podle řady právních expertů je.

Klaus totiž mohl požádat ve kráceném řízení, aby obě komory Parlamentu na jeho návrh přistoupily a mohl dodat svému postupu legitimitu a legalitu. Nic takového ale Klaus neučinil, protože moc dobře věděl, že takový souhlas by byl pro většinu politických stran nepřijatelný. Něco jiného je obrana proti případným nárokům vysídlenců, a něco jiného je zbavit občany jejich nezcizitelných práv.

Příslovečná lenost Česka nepodnikne s postupem Klause nic a jeho popularita u primitivů opět vyletí nahoru. Inu, po pozvání Sovětským vojsk 1968 tu máme další ukázku toho, jak málo si OBČANÉ Česka váží demokracie, svobody a platného práva.

A tak se jen můžeme horlivých klausovců zeptat: Jak by asi šli dnešní občané jiných zemí EU zabírat v Česku zpět své domy, svá pole, lesy, sklárny apod.? Jak by asi nařizovali jakékoliv soudy v EU Česku zaplatit těmto lidem nějaké odškodné? Umí si někdo představit, že otázka odsunutých Němců se dotýká Francie, Belgie, Nizozemí, Polska a dokonce Norska? To jsou všechny tyto státy v klidu a jen Česko bylo ohrožené? Kolik ještě musí kdo předložit důkazů, aby jste pochopili, jak Klaus vašeho strachu využil a zneužil?
Re: Klausovo vydírání EU, je vlastizradou
(kapej, 3.11.2009 23:52:07)
Odpovědět
Nestudoval jste náhodou taky v Plzni ? Nenazývejte odpůrce LS, EU a Vašich právnických doměnek primitivy - to není demokratické...
Škůdce Evropy Klaus podepsal ...
(Šenkeřík, 3.11.2009 20:41:20)
Odpovědět
Nikdo veřejně nepřizná termín uvedený v titulku, ale faktem zůstává, že Václav Klaus se do dějin Evropy a dějin českého národa zapsal špatným písmem. Tak jej také historici nakonec budou hodnotit. Své zemi, kterou měl reprezentovat přinesl jen ostudu, orgány ústavní , vládní a soudní stále jen napadal a principům evropské integrace se vysmíval.

Žádná smlouva nikdy Česko rep. Československo neuchránila před okupacemi, před totalitami a zvůlí. Evropská unie jistě zdaleka není ideální, ale je daleko větším a bezpečnějším přístavem, než Klausem proklamovaná samostatnost, stejně samoúčelná, jako je samoúčelné jeho neústavní prezidentství. Vyděračským požadavkem na odebrání práv Charty EU českým občanům se Klaus povýšil nad ústavní orgány, nad Parlament a se zavilou nenávistí k českým obyvatelům je ponížil tak, jako kdysi oni ponížili sudetské Němce v čase vyhnání. Z Klause se stal nový Dr. Beneš.

Klausovi neděkujme. Ostatně nikdo mu v Evropské unii nepoděkuje. Není za co. On sám se za tři roky odebere do politického propadliště předem vyplněného senátory z ODS, a pokud mu EU oplatí stejnou mincí, jakou on užil, pak mu předem nikdo nemusí závidět. Zlo sázel, zlo sklidí.
Re: Škůdce Evropy Klaus podepsal ...
(kapej, 3.11.2009 23:56:29)
Odpovědět
Jen pro upřesnění : Nejdříve Němci vyhnali všechny Čechy z pohraničí a volbou Henleinovy strany rozbili Československo, k odsunu Němců ( ne všech - to mohu doložit ) došlo na základě dohody vítězných mocností, tedy Anglie, USA a Sovětského svazu. O Dr. Benešovi si něco přečtěte, hlavně to, co řekl v prosinci 1945 - do písmene se všechno po 64 letech vyplnilo... Zřejmě v historických souvislostech tápete a chtělo by to znalosti ...
Re: Klaus utrpěl nevýhru. Co bude dál?
(kapej, 2.11.2009 12:20:53)
Odpovědět
I pro mne je to obrovské zklamaní, že to Václav Klaus neustál a dobrá vůle se opravdu v historii nepočítá... Náš předseda vlády trošku zapomněl, že je jen snaživý úředník ...Ještě pořád doufám, že snad ÚS ...
Re: Klaus utrpěl nevýhru. Co bude dál?
(frantisek zajicek, 2.11.2009 20:14:54)
Odpovědět
Kapej,jenom tak mezi nama,co z toho vyplyne pro Cesko,kdyz nepodepise,nebo co se zmeni konkretne pro Vas.Bude neco lepsi?Neni Vam lito mlade zeny,ktera odlozi sve dite do babyboxu protoze nema na najem?A kdo z nas nadelal zebraky?Kdo byl tech 20 let ve vsech klicovych funkcich?Ted k nemu vzhlizite jako ke Spasitelovi?Koho spasil?Ty 2/3 domacnosti na hranici bidy?Ja se Vam divim,FZ
Re: Klaus utrpěl nevýhru. Co bude dál?
(Janečková,úřednice, 2.11.2009 21:23:03)
Odpovědět
Svatá pravda,Klausův kapitalismus nadělal v naší republice 70% chudáků a 5%boháčů-zlodějů.Ten zbytek jsou čestní lidé,kteří se bojí ozvat,stejně jako za socialismu.
Úřednická vláda napravuje podvody ODS
(Zámečník,Brno, 2.11.2009 22:27:30)
Odpovědět
Díky úřednické vládě se začíná něco měnit. Věřím, že lidé dostanou rozum a přestanou volit ODS a její odnož TOP 09. Otázkou je koho..
Drtivá většina občanů by si přála,aby i nadále vládla tato úřednická vláda.
Re: Klaus utrpěl nevýhru. Co bude dál?
(kapej, 3.11.2009 23:42:24)
Odpovědět
Zajíčku, nevzhlížím ke Klausovi jako ke spasitelovi, vím, jak špatně se žije 95 % lidí, kteří se živí prací a nikdy si nic neukradli, ani privatizace jim nic nepřinesla. Vím, že privatizace po sametové revoluci se budou jednou v historii nazývat " podvodem a krádeží století " a taky vím, kdo za ní stál. Ti pánové jsou u moci pořád, pan Dlouhý se například vůbec nezdráhá být naším eurokomisařem, - a přitom třeba Bakalovi podepsal privatizaci dolů i s byty... Mohla bych jmenovat další a další, kteří jsou bohatě zabezpečeni, Dyba, Kočárník, Ježek, Kalvoda ( nestydí se okrádat stát a cpát miliardy dalšímu darebákovi - Šťávovi z Bechyně - spolužákovi Kalouska ). Ale na druhé straně, v otázce suverenity a státnosti má Václav Klaus pravdu a LS to naprosto změní. Staneme se jako stát pouhou periférii na odklad zboží a imigrantů, bez možnosti veta. V otázce BD sami během pár měsíců uvidíme, jak dopadne naše pohraničí a neříkejte mi nic o hodných Němcích... Obě války v minulém století to dokázaly ... Ostatně, už nyní se volí prezident a ministr zahraničí EU. Těch 15 zaprodanců u Ústavního soudu ( sloužili všem a vždycky za minulých režimů, zvláště pan Rychetský ) i naši vládu považuji za vlastizrádce a jako takové je budou jednou nazývat i dějiny... Ty státy, kde jsou " normální " politici, ty do EU nikdy nevstoupily a ani nevstoupí - Švýcarsko, Norsko a další. My bychom EU nepotřebovali, oni potřebují nás, protože jsme ve středu Evropy a nedokázali to naši politici využít v prospěch nás všech. Můj děda byl v 1. válce a vrátil se jako invalida, manželovo děda tam zahynul, můj strýc bojoval u R.A.F. u 311 perutě, druhý strýc byl popraven v 54 roce a mohla bych jmenovat i další důkazy. Ti všichni nebojovali a nepokládali životy za EU, ale za svoji vlast - a VŽDYCKY BOJOVALI PROTI NĚMCŮM... Pro mne osobně podepsáním LS jsem naprosto odepsala naše politiky - kašpary. Teď už nepotřebujeme ani prezidenta, ani vládu, senát a parlament. Vládnout nám budou z Bruselu a na co krmit ty pajduláky, kteří chlemtají za naše peníza a naše zájmy nehájili. Mrzí mne u pana Klause, že neabdikoval - podpisem se stal stejným kašparem, jako ostatní...
Teplé místečko dostalo přednost ....
(student VŠE, 3.11.2009 20:28:30)
Odpovědět
Vážený pane prezidente, pokud jste tak bytostně přesvědčený, že přijdeme podpisem o suverenitu, proč jste tedy smlouvu neodmítl podepsat a neabdikoval? Teplé místečko je teplé mistečko, že? Zásady se tady nehodí a těžko by se poté jezdilo za peníze daňových poplatníků po světě hlásat Vaše nesmyslné názory o globálním oteplování, že?
Re: Klaus utrpěl nevýhru. Co bude dál?
(mluvčí z Janského vršku, 4.11.2009 18:29:52)
Odpovědět
Přečtěte si http://profesor-klaus.osoba.cz/
Je opravdu ODS v rozpadu ?
(Havelková Z., 2.11.2009 21:43:04)
Odpovědět
Už od vzniku ODS,vznikla i v naší obci její organizace,která měla ještě v loňském roce 98 členů.Minulý měsíc organizace zcela zanikla,když
většina členstva přešla do TOP 09 a zbytek členů
přestal platit příspěvky.Důvodem je nesouhlas
s politikou vedení strany.Mnozí se ptají,co bude dál?
Re: Je opravdu ODS v rozpadu ?
(Jelínek z Olomouce, 2.11.2009 22:11:12)
Odpovědět
Ale, ale, paní Řápková nám najednou mlčí jak ta rybka a ani nezvedá telefon? Co to? Vždyť vždycky mívala řečí jako vody, bylo dokonce problém ji v jejích slovních vodopádech vůbec přerušit. Ale tady nejde o zabavení počítače nějakého chudáka, který dluží Chomutovu šest set kaček, paní Řápková, ale o to, zda má stát v čele města člověk, u něhož lze s úspěchem pochybovat, zda mu označením slovem podvodnice nekřivdíme. Snažila jste získat body, když jste za potlesku mnoha v této zemi velmi razantně vystupovala proti tzv. nepřizpůsobivým. Někdo jim říká lůza. Já říkám lůza podvodníkům, kteří baží po moci a penězích tak silně, že pošlapou vlastní čest i čest a práva těch, kteří je (často díky velké naivitě) do zodpovědných funkcí navolili. Takhle nedůstojné reprezentanty v míře tak široké tenhle stát neměl snad ani za minulého režimu.Stačí,když nám zásluhou ODS,vznikla největší justiční mafie na světě,která se den ze dne rozrůstá.
Re: Je opravdu ODS v rozpadu ?
(Honza ,metař z Vysočan, 2.11.2009 23:24:27)
Odpovědět
V téhle zemi ještě do nedávna platilo, že každý blbec má dnes maturitu. Už jsme zase o krok dál. Dnes každý blbec v ČR má titul JUDr. Ode dneška si titulu JUDr přestávám vážit. Je jich v naší zemi jako hub po dešti.
Re: Je opravdu ODS v rozpadu ?
(Mudr.L., 4.11.2009 15:54:58)
Odpovědět
pane Jelínku,paní Rápková je asi na měsíc v lázních.Proto nepíše.
Re: Je opravdu ODS v rozpadu ?
(Jiří M., 4.11.2009 15:59:10)
Odpovědět
p.Havelková,ODS a TOP 09 je bohužel totéž.Takže se nic nezměnilo.Po volbách dají hlasy dohromady a budou vládnout v koalici.To je přece jasné od začátku.Kalousek je vykuk a má to s Topolánkem domluvené.Bylo to jasné od začátku.Knížepán je přece také z ODS.Manipulanti,jako vždy.
Re: Klaus utrpěl nevýhru. Co bude dál?
(ordoš, 3.11.2009 7:18:24)
Odpovědět
Jsem starší člověk,většinu života jsem prožil v minulém KSČrežimu.Byljsem nadšen 89 rokem neříkám,že všechno je špatně.Dospěl jsem však k názoru,že zásadní problém se přihodil ve 48,znárodnění a odvlastnění soukr.majetku.Ztráta vyvíjení se národního kapitalu předpoklady pro republiku byly veliké,ale vládou KSČ vzalo všechno jiný směr.Zdá se to v čase nemožné,ale důsledky toho všeho poznáváme i dnes.Nyní se k nám blíží opět ruský bratr ne s vojsky,ale s penězy z ropy a chce investovat do energetiky a to je velice nebezpečné.Pozorně sledujte,jak ,který politik se v této situaci chová.Rusko není spolehlivý partner,vždyť s kapitalismem má menší zkušenosti než my.Náš problém tkví v závistivosti a rovnostářství což je zásadní ideologie KSČ a ta jako taková je nezničitelná a oni to vědí.Nejsem stoupencem žádné politické strany koho budu volit nevím,ale pečlivě sleduji chování našich politiků a musím konstatovat je to tristní pohled a pro mne koho z nich volit,poněvadž k volbám určitě půjdu,ale ne v dobrém rozpoložení.Radši se špatnou EU než s ruským medvědem je to zjednodušující argument,ale platí.
Re: Klaus utrpěl nevýhru. Co bude dál?
(Jindra C., 3.11.2009 15:19:52)
Odpovědět
ordoš.myslím si a nejsem také mladý,že je dobré být zadobře jak se Západem,tak sVýchodem.Vím co nám Rusi natropili,ale hlavou proti zdi nemůžem,to bychom potrestali sami sebe.Rusko nám prodává plyn a zatím jsme na nich závislí.Budme na ně hodni a oni budou hodni na nás.Tím nemyslím podlézat jim a doplácet na ně,to vůbec ne.Jak se říká"Já pán,,ty pán"Kamarádi budme a dluhy si platme".Mohlo by se to začít vyhrocovat a to si nepřejem.Války bylo dost.
Re: Klaus utrpěl nevýhru. Co bude dál?
(kapej, 3.11.2009 23:48:05)
Odpovědět
Teď už ne " ty pán - já pán ". Teď už pan EU a pan Rusko...Nás se toto rozhodování již netýká, vše bude zařizovat ministr zahraničních věcí EU a Brusel. Jste mimo realitu.
Re: Klaus utrpěl nevýhru. Co bude dál?
(Šoumen, 5.11.2009 17:36:34)
Odpovědět
Víte, ono je to asi tak jako že člověk držel za komunistů hubu, aby si to nepohnojil politicky, tak dnes to přešlo k tomu, že člověk drží hubu zas, aby nepřišel o zaměstnání. Radši se nechá šikanovat šéfíky. A myslím, že zatím není za posledních 20 let dokázáno, že Rusko je nespolehlivý partner, viz třeba dodávky ropy a zemního plynu. Jedinou krizi v dodávkách plynu způsobila Ukrajina, která si myslela že je možné rusy jako dříve okrádat a chtěla plyn zdarma.
Takže spíše pozor na to, jak lezeme do zádele EU.
Přihlášení uživatele
Jméno:
Heslo:

Zasílání upozornění
Články autora
Reklama