reklama
reklama

Kapitalismus selhal, říká Reaganův soudce

Autor: Lukáš Kovanda | Publikováno: 21.10.2009 | Rubrika: Ekonomika
Ilustrace

kovanda.blog.tyden.cz/clanky/3484/krize-je-selhanim-kapitalismu-rika-soudce.html

reklama
5506 čtenářů | 21 komentářů | 
HodnoceníHodnoceníHodnoceníHodnoceníHodnocení
Tisknout článek Poslat článek e-mailem
Vaše hodnocení: 

Zde můžete nastavit své hodnocení
Komentáře


Re: Kapitalismus selhal, říká Reaganův soudce
(Daniel Makay, 21.10.2009 13:43:16)
Odpovědět
Kapitalizmus nikdy selhat nemůže, protože je to systém svobodného trhu. Politická svoboda také nikdy selhat nemůže, protože svoboda ať ekonomická či politická je přirozená a obsolutní. Selhal jen a jen hříšný, bezbožný pohanský člověk.
Re: Kapitalismus selhal, říká Reaganův soudce
(zvon, 21.10.2009 16:44:58)
Odpovědět
O, jak se mylite.Kapitalismuz byl ke zhrouceni uz v ty dobe kdy se zhroutil komunismus , pozor ne socialismus.Diky vychodnim statum se kapitalismus na zapade prodlouzil o 20let , nyni tuto krizi pocitujeme i my.Ale nemyslim ze neprozivame krizi , tohleto bude uz trvaly stav , stav zapadniho systemu.
Re: Kapitalismus selhal, říká Reaganův soudce
(X, 21.10.2009 18:17:16)
Odpovědět
Pravda, socialismus se zhroutil už na papíře jeho tvůrců. Kapitalismus, jak ho marxisti a jimi inspirovaní levičáci nazývají, je přirozený stav věcí, nemůže se zhroutit, jistě se může měnit, ale nemůže se zhroutit. Nemá podobu institucionálního rámce, jak se snaží levičáci dokázat. Jeho údajné průvodní znaky jsou typické pro všechna lidská společenství, Švýcary stejně jako pro amazonské indiány, kteří si nedovedou představit peníze. Není to ani ideové prostředí, ani nicpodobného. Lidé v komuně se chovají směrem k maximalizaci svého prospěchu právě tak jako bankéř na Wall Streetu. Socialisti si lžou do kapsy, předpokládají-li, že někdy přestane kapitalismus existovat před koncem existence lidstva.
Re: Kapitalismus selhal, říká Reaganův soudce
(Hardy, 21.10.2009 17:13:20)
Odpovědět
Průšvih je nastaly úplně jiné podmínky v nýnějším světě, než jsme byli zvyklí. Amerika a Evropa oslabuje a velké části Azie, Čína, Indie atd posilují a rovněž bohatnou některé naftové země a i některé země latinské Ameriky, např. Brazilie. Vypadá to, že všechno bude trochu jinak a my se budeme muset tomu všemu přizpůsobit. Rozhodně ten luxus, totálně se zadlužit, jak nám to doporučuje část politiků, levicových politiků, je cesta do ekonomického marasmu a skoro bídy. Bůh nás chraň, ale naše chyby budou v dnešním světě drahé.
Re: Kapitalismus selhal, říká Reaganův soudce
(csv, 22.10.2009 13:56:59)
Odpovědět
No to je logické, kde nic moc nebylo se dobře jede kupředu, naproti tomu kde je nějaká úroveň se to zpomaluje.Kde co je čajna, i když objednaná evropany.
Re: Kapitalismus selhal, říká Reaganův soudce
(bus, 22.10.2009 13:43:04)
Odpovědět
Selhávají nenažraní lidé!!!
Re: Kapitalismus selhal, říká Reaganův soudce
(DSA, 22.10.2009 17:02:52)
Odpovědět
bus.to je pravda,jako na př.Topolánek.
Kapitalismus "přišel"po feudalismu..co přijde nyní??
(Jitka, 22.10.2009 21:41:47)
Odpovědět
K
Re: Kapitalismus "přišel"po feudalismu..co přijde nyní??
(X, 22.10.2009 22:30:42)
Odpovědět
To je právě ta lež...před kapitalismem žádný feudalismus nebyl. To si jen vymyslel Marx, aby mu hezky stimmovalo jeho dílo. Kapitalismus vytvořil ve svém dílku Kapitál a starších pracích, před ním neexistoval, je vlastně jeho otcem..:-) Dějiny nemají lineární charakter, žádné od jednoho k druhému. Lineární dějiny jsou jen židokřesťanská eschatologie a arbitrární volba znaků, které údajně odlišují jedno období od druhého. Jeden velkolepý nesmysl, ovšem nesmírně populární, asi jako křesťanství...
Re: Kapitalismus "přišel"po feudalismu..co přijde nyní??
(synapse, 23.10.2009 13:46:40)
Odpovědět
takže tedy pane X,co před ním bylo?Nicota,z níž se najednou vylíhl kapitalismus?Feudalismus,kapitalismus-to jsou jen teoreticky vytvořené kategorie,aby se to které období dalo nějakým způsobem označit a charakeristickým rysem pro definování období je způsob vlastnění výrobních prostředků a využití zisku z nich.Dalším zásadním znakem definování určitých období je míra svobody lidí.Pro období zvané feudalismus je charakteristické dědičné právo získání postavení a striktní kategorizace obyvatel,která neumožní lidem i sebevíce schopným se dostat ze své kategorie,do níž jsou zařazeni tím,v komu se narodili.Poddaní nemají žádná práva,žádné možnosti se ze svého postavení vymanit,nesmí vlastnit výrobní prostředky a jejich pán(dědičné postavení)rozhoduje o všem,co se jich týká-nejen např.o sňatku,ale hlavně o tom,zda budou či nebudou žít-on ty lidi vlastní.Toto období je nazýváno feudalismem,kapitalismus je již charakterizován naprosto jinak.Chcete tvrdit,že historické období,definované znaky feudalismu,neexistovalo?Hm,hm
Re: Kapitalismus "přišel"po feudalismu..co přijde nyní??
(X, 23.10.2009 18:47:04)
Odpovědět
Ano, jednotlivé znaky zpochybnit nelze, ALE jejich umělá kategorizace je vadná. Najdeme více společných znaků mezi feudalismem v jedné zemi a kapitalismem v zemi jiné než mezi dvěma kapitalismy.

Nic se z ničeho nevylíhlo. Dějiny prostě plynou, aniž by v nich bylo možné vysledovat nějaká skutečná "období". Marxismus stvořil tezi o údajně reálné existenci těchto "období". Podobné je to středověkem a novověkem, jistě najdeme nějaké fáze a přechody, ale stejně tak můžeme arbitrárně zvolit jiné.
Re: Kapitalismus "přišel"po feudalismu..co přijde nyní??
(synapse, 23.10.2009 23:42:55)
Odpovědět
to by se dalo říci,že jsou vadné všechny umělé kategorizace-např.třídění rostlin do tříd,podtříd atd.-jsou to uměle vytvořené kategorie,které jsme si vytvořili pro orientaci a definici a nejsou dogmatické-u některých rostlin je někdo zařadí jinam,než ten druhý,protože společné znaky k jedné kategorii mu připadají důležitější než znaky odlišující.A bylo by dost složité říkat-teď mluvím o Francii z let 1983 až 1997.Myslím,že ty základní znaky pro charakterizaci jednotlivých období jsou nadefinována dobře.
Re: Kapitalismus "přišel"po feudalismu..co přijde nyní??
(X, 24.10.2009 2:29:41)
Odpovědět
Já se jen zeptám, Vy nejste marxista, že??? Ba ani socialista... Upřímně řečeno, kdyby metoda sociálních věd nebyla rozhodující pro výsledek zkoumání, pak by, pravda, bylo jedno, jak ty dějiny rozdělím.

Považte, že Linného stratifikace v botanice vede k tomu, že organismy vnímáme určitým způsobem. Omezujeme tak vlastně svůj pohled na přírodní vědu. Nicméně, Linného stratifikace je praktická a fakticita je v přírodních vědách příliš tíživá (jednoduše: pokud je patrný opak tvrzeného, je velmi těžké ho "nevidět"). V sociálních vědách skutečnost tvrzeným vytváříme nebo extrémně ovlivňujeme. Tvrdím-li, že existuje kapitalismus jako pojem, tvrdím také, že dějiny jsou lineární.
Re: Kapitalismus selhal, říká Reaganův soudce
(synapse, 23.10.2009 14:10:19)
Odpovědět
Víte,ti akademičtí ekonomové,kteří si sedí zakuklení ve svých kancelářích a na svých vědeckých pracovištích,kde snovají ekonomické teorie o fungování ekonomiky naprosto odtrženě od reálu a když se v reálu celé jejich teorie najednou sesypou jako bubliny,tak žasnou a diví se.Státy,které vycházely z jejich nesmyslných teorií jsou v hajzlu,oni řeknou sorry,sedí dál na svých seslích a produkují další hovadiny.Podstatou lidské povahy je nenažranost-kdo má hodně,chce víc.Pokud je systém nastaven na "neviditelné ruce trhu" a umožní jim "podnikat"bez jakékoliv zákonné kontroly,která udrží ekonomiku státu v rovnováze,konec je stejný,jako při hře Monopoly-někdo má všechno,ostatní hráči nemají nic a hra končí.Pokud se dlouhodobně většina majetku hromadí v rukou úzké skupiny lidí,a pokud nebudete tiskout další a další peníze,tak je snad logické,že o co má někdo víc,o to musí mít někdo méně.Méně a méně má v tomto systému většina- a většina je trh,tržní síla.Pokud ji ožebračíte,nemá kdo nakupovat.Když nikdo nenakupuje,není pro koho vyrábět,továrna se zavře,lidi vyhodí a opět se sníží kupní síla.Děje se to přeci cyklicky,díky tomu byla druhá světová válka.protože válka je řešení-všechno se rozbije a začínáme od začátku.Těch pár miliónů mrtvých-jo,když se kácí les...A výrobci zbraní se pěkně napakují-i za druhé svétové byly firmy,které dodávaly zbraně oběma stranám,kdopak asi dodává zbraně a hlavně náboje do Afg.?Nemají na svém území jedinou zbrojovku,a Rusko to není,je tam tak sledované,že by z toho byl okamžitě skandál.Jinak na zbrojním průmyslu stojí rozpočet USA-mají první místo,za nimi je Itálie a Rusko(desetinásobně méně).A při pochybnostech o pádu dvojčat-jsem opět u toho,prachy jsou prachy a lidí je jako sraček,že.
Re: Kapitalismus selhal, říká Reaganův soudce
(X, 23.10.2009 18:50:39)
Odpovědět
Velmi hlubokomyslné...teorie jste odsoudil a stvořil svou vlastní. Když odmítáte akademické úvahy, proč hájíte jednu z nejakademičtějších? Tedy tu o segmentovaných lineárních dějinách???
Re: Kapitalismus selhal, říká Reaganův soudce
(synapse, 23.10.2009 23:30:41)
Odpovědět
nebyl účel,aby to bylo hlubokomyslné.Ekonomické teorie se odsoudily samy tím nejméně popiratelným způsobem-selhaly v praxi,nefungují.
Co se týče linearity dějin-netvrdím,že jsou lineární,ale to,že se lidská společnost a s tím i její politická i ekonomická struktura vyvíjí a v důsledku toho i mění.Jednotlivá odbdobí,proto,aby se dala nějak označit,aby se např.v diskusi vědělo,o jakém období kdo mluví,jsou nějakým způsobem definována.Samozřejmě by mohla být označována i např.stoletím,nébo datem od..do,ale protože charakteristické znaky určitého období nepůsobily jen např.v datu od r.1800 do 1900,tak mi připadá praktičtější to období definovat podle jeho hlavních charakteristik,tedy především podle toho,co jej odlišuje od toho,co bylo,a toho,co následovalo.
Re: Kapitalismus selhal, říká Reaganův soudce
(X, 24.10.2009 2:30:24)
Odpovědět
Viz již výše.
Re: Kapitalismus selhal, říká Reaganův soudce
(synapse, 25.10.2009 19:53:25)
Odpovědět
Přeji hezký večer. Pokud do toho budete mít chuť,tak mi,prosím,popište,jak se konkrétně,např.ve vztahu k výše uvedenému článku,bude v reálu projevovat nelineárnost dějin,souvislostí,příčin a následků ve vývoji společnosti.Převeďte mi tuto do konkrétní situace.
Re: Kapitalismus selhal, říká Reaganův soudce
(jj, 25.10.2009 19:38:43)
Odpovědět
Ten pán už asi senilní(nebo se nechal někým zaplatit). Tvrdit že centrální bankovnictví je základem kapitalismu může tvrdit jen podvodník, centrální baenkovnictví bylo vždy základem socialismu nikoliv kapitalismu a jestli dnes něco krachuje tak západní "central banking socialism".
Re: Kapitalismus selhal, říká Reaganův soudce
(synapse, 25.10.2009 20:01:49)
Odpovědět
No,já nevím-přečetla jsem mnoho výhrad proti FED a systému,kdy ona rozhoduje o množství vytisknutých dolarů,které uvede na trh bez jakékoliv možnosti zásahů státu do jejího rozhodování.Množství peněz v oběhu dost radikálním způsobem ovlivňuje ekonomiku státu,a pokud o tom rozhoduje pro USA jedna soukromá instituce,tak je to centralizace jako hrom,ne?Neviditelná ruka trhu je v čudu.
Re: Kapitalismus selhal, říká Reaganův soudce
(nobel, 25.10.2009 20:03:34)
Odpovědět
Souhlasim
Přihlášení uživatele
Jméno:
Heslo:

Zasílání upozornění
Články autora
Reklama