reklama
reklama

Bulvarizace politiky politickými celebritami

Autor: Dušan Streit | Publikováno: 6.8.2009 | Rubrika: Politika

Místo o politiku jde pouze o prebendy. Místo politiků máme jen mediálně známé tváře - celebrity. Začíná to dostupovat vrcholu, kdy i skandály jsou spíše nástrojem pro zvýšení popularity než důvodem k politickému zatracení. A politika je jen  prostředkem k lehkému žití.
 

Chtělo by se říci, že situace spěje k tomu, aby tady došlo k radikálnímu posílení extremistických stran. Ale pozor! Které to jsou ty extremistické strany? Nejsou to náhodou právě ty, které jsou zrovna u moci nebo v parlamentu?

Vždyť si to vezměte. Nás strany opíjejí nějakými hloupými programy, z nichž nemíní splnit ani čárku. Zvláště Paroubek je přeborník ve využívání průzkumů k tomu, aby věděl, co má plebsu slíbit, aby se udržel u moci. Vedou se, a to napříč stranami, akademické disputace o hrozbě rostoucího zadlužení. Ale zůstává jen u keců a rozhazuje se dál, což nezastavil ani Kalousek, ani Janota, i když se rádi stavějí do role strážců státní kasy. Že je B. Sobotka větší šílenec? Asi ano, ale ono už je lhostejné, jestli zastřeleného ještě utopí.

Václav Klaus měl pravdu, když i na případu ODS poukazoval na vyprázdnění politiky. Zůstal tam jediný obsah - zůstat u moci a hlavně u hospodářského vlivu. Známe to z Maďarska: lhát ráno, odpoledne i večer, aby se prodloužila agónie, v níž někteří na palubě Titanicu stále tančí, protože mají ulité čluny.

Dělají si z nás srandu. A toto nespisovné slovo používám záměrně. Politici se začali chovat jako mediální elity, tedy celebrity. Stačí jim ukázat dršťku - také tento obrat využívaný třeba herečkou Bohdalovou a jinými baviči při silničních kontrolách uvádím úmyslně - a svět veškerých výhod je jim otevřen. Najednou nehraje roli stranické tričko, rozdělí si lukrativní fleky, zajistí si prebendy a všichni i s rodinami, milenkami a lobbisty se sejdou třeba v Monte Argentario. Jen zvlášť vypečené kousky se dostanou až na Floridu.

Ale v Itálii je taky krásně, ne? Zvlášť když úplně náhodou jsou zadarmo k dispozici tři jachty, zcela náhodou vedle sebe parkující v jednom přístavu. Ale ne abyste si mysleli, že za tím je něco více, než vzájemné sympatie majitelů a výletníků. Nakonec třeba Topolánek tyto manýry pochytil přímo od Berlusconiho. No a co? Možná zase padne i nějaká facka nebo něco horšího, jak už delší dobu vyhrožuje.

Stejně voličům nezbude, než volit někoho z těch výtečníků. Ale neměli by si být tak jisti, že lze voličům kálet na hlavu nekonečně dlouho. Jistěže je špiclování odporné, zvlášť, když se k tomu propůjčí bývalý špión a tak odpudivá figura jako Randák. Ale kdo nám to tady nastavil úroveň státních orgánů, politiky i veřejnou morálku?

Co s tím? Sládek by řekl, naházet do Vltavy. V symbolické rovině se k tomu připojuji a myslím si, že už je nejvyšší čas. Vyházejme ty zprofanované figury u voleb! Jiná cesta není. A nedejme se mýlit ani tím, když si staří šíbři navlečou nové kabáty.

Nechci v tomto článku dělat agitaci konkrétní straně. Ale řešením je, nebát se uzavírací klauzule a volit třeba neparlamentní strany. Jinak k očistě nedojde.

Ještě pár poznámek:

- Pravý extremismus se skrývá v „politické korektnosti", jak si můžeme ověřit teď na extrémním přístupu úřadů vůči rumunským cikánům, devastujícím chráněná území.

- Evropská unie nás z problémů nevytrhne, protože - jak je vidět na případech Berlusconiho, britkých poslanců nebo německé ministryně - obdobné problémy jsou všude. K jejich odhalení a vyřešení je naopak třeba co nejmenší odtržení voličů od politiků a „blízký dohled", což Brusel, kde se ustavila navíc nová elita, vylučuje.

Když si nepomůžeme sami, nepomůže nám nikdo. To bychom měli před volbami mít na paměti. Jinak po státním krachu dojde i na tu Vltavu.

Napsáno pro http://www.blog.idnes.cz

reklama
3468 čtenářů | 24 komentářů | 
HodnoceníHodnoceníHodnoceníHodnoceníHodnocení
Tisknout článek Poslat článek e-mailem
Vaše hodnocení: 

Zde můžete nastavit své hodnocení
Komentáře


Re: Bulvarizace politiky politickými celebritami
(Brabec, 6.8.2009 5:07:56)
Odpovědět
Jako obvykle . výborný článek
Re: Bulvarizace politiky politickými celebritami
(Ajdarów, 6.8.2009 8:54:28)
Odpovědět
Tak si konečně pomozme. Stačí založit sdružení daňových poplatníků s hlavním cílem buzerovat politiky a úředníky v oblasti utrácení naších daní. Vždyť tady jde právě o ty prachy. Pokud toto sdtužení bude dost silné, určitě dokáže aspoň trochu ovlivnit rozežranost politiků a státního aparátu.
Re: Bulvarizace politiky politickými celebritami
(František L., 6.8.2009 10:24:19)
Odpovědět
V dnešních novinkách zde na internetu čtu o zvyšovýní daní stavebníkům rod.domků a dalších staveb soukromníků.To je do nebe volající blbost.Stát má tuto iniciativu lidí podporovat a ne je brzdit.Stavebníci stát k tomu,aby stavěli prakticky nepotřebují a mají jim platit o mnoho více než dřív?Nějaký pan Zajíček z Brna píše,že kkdyž mají 5 mil.na stavbu,mají i 10 tisíc na poplatky pro stát.To je asurdní.každý nestaví za 5 ale za 1 mil.svépomocí a staví z mála,musí si utáhnout hodně opasek,aby postavil.Bude se žádat o byty stát?Dá je mladým lidem?jak za komunist,kteří se postarali o bydlení mladých a dávali půjčky,bezúročné,nebo nenávratné.Nikdy jsem na komunisty nevzpomínal,ale budem vzpomínat čím dál víc.
Re: Bulvarizace politiky politickými celebritami
(František L., 6.8.2009 10:24:31)
Odpovědět
V dnešních novinkách zde na internetu čtu o zvyšovýní daní stavebníkům rod.domků a dalších staveb soukromníků.To je do nebe volající blbost.Stát má tuto iniciativu lidí podporovat a ne je brzdit.Stavebníci stát k tomu,aby stavěli prakticky nepotřebují a mají jim platit o mnoho více než dřív?Nějaký pan Zajíček z Brna píše,že kkdyž mají 5 mil.na stavbu,mají i 10 tisíc na poplatky pro stát.To je asurdní.každý nestaví za 5 ale za 1 mil.svépomocí a staví z mála,musí si utáhnout hodně opasek,aby postavil.Bude se žádat o byty stát?Dá je mladým lidem?jak za komunist,kteří se postarali o bydlení mladých a dávali půjčky,bezúročné,nebo nenávratné.Nikdy jsem na komunisty nevzpomínal,ale budem vzpomínat čím dál víc.
Re: Bulvarizace politiky politickými celebritami
(jorkšír, 6.8.2009 15:16:52)
Odpovědět
Je třeba poukazovat na zhýralost politiků,dnes a denně.
Otázka zní,bude li to k čemu.
Nedivím se vrcholným politickým celebritkám,že se drží v politice zuby nehty,je to vlastně nejvýnosnější povolání u nás vůbec,bez jakékoliv odpovědnosti vůči voličům,ze všech průšvihů se v politice narozdíl od ostatních činností dá v pohodě vykecat.
Těmto zhýralcům volič schází jen jednou za pět či kolik let,to je pak republika namalovaná naoranžovo či na modro,po volbách humbuk utichne,a naši milovaní se mohou v klidu věnovat svým pokoutním činnostem,sem tam si nějaký ten zhýralec přijde na slušný balík,někdy i na sto mega,a vše je v poho.
Cesta ven z tohoto marasu není,to by musela začít třetí světová.
A tak dále budem chodit k urnám a doufat,že se to tentokrát povede a zemi povede ta méně zkorumpovaná partaj.
Re: Bulvarizace politiky politickými celebritami
(Karel 4., 7.8.2009 13:43:42)
Odpovědět
Jokšír,souhlas,je dodám,že se nemusí ani z podvodu vykecat,ale chrání je jejich jestiční bezúhonnost.To by se mělo odbourat.Jsou lidé jako ostatní a proč by se jim mělo vše odpouštět.Mají si za své pykat jako my.
Re: Bulvarizace politiky politickými celebritami
(jorkšír, 6.8.2009 15:16:56)
Odpovědět
Je třeba poukazovat na zhýralost politiků,dnes a denně.
Otázka zní,bude li to k čemu.
Nedivím se vrcholným politickým celebritkám,že se drží v politice zuby nehty,je to vlastně nejvýnosnější povolání u nás vůbec,bez jakékoliv odpovědnosti vůči voličům,ze všech průšvihů se v politice narozdíl od ostatních činností dá v pohodě vykecat.
Těmto zhýralcům volič schází jen jednou za pět či kolik let,to je pak republika namalovaná naoranžovo či na modro,po volbách humbuk utichne,a naši milovaní se mohou v klidu věnovat svým pokoutním činnostem,sem tam si nějaký ten zhýralec přijde na slušný balík,někdy i na sto mega,a vše je v poho.
Cesta ven z tohoto marasu není,to by musela začít třetí světová.
A tak dále budem chodit k urnám a doufat,že se to tentokrát povede a zemi povede ta méně zkorumpovaná partaj.
Re: Bulvarizace politiky politickými celebritami
(Jouda, 6.8.2009 15:27:00)
Odpovědět
Václav Fischer byl stělesněním neposkvrněnosti,Martin Bursík jakbysmet,nebo snad jimi zůstali jen komouši a aristokrati? Vy nikoho neznáte kolem sebe,komu se dá věřit?
Re: Bulvarizace politiky politickými celebritami
(kicmiz, 6.8.2009 15:43:34)
Odpovědět
znám,moji ženu a sebe,ale volte raději mě... žena je příliž přísná a spravedlivá,ale zase by byl pořádek - žádné předražené zakázky,žádné dotování politických stran a těch,kterým se nechce pracovat,žádné krácení daní od malých až po velké - státní pokladna by byla k prasknutí - špatné by bylo jen to že by od té pokladny měla klíče sama,takže by věděla o každé koruně,která by z ní odcházela..
Re: Bulvarizace politiky politickými celebritami
(kicmiz, 6.8.2009 15:51:26)
Odpovědět
takže jako doma - pokladna plná,ale je to prd platné nemám od ní klíče
Re: Bulvarizace politiky politickými celebritami
(sestra, 6.8.2009 21:27:13)
Odpovědět
Svatá pravda,všichni zkorumpovaní,slibotechny nemožného,což by měl rozumný volič pochopit a nenaletět na třeba blbých 30 -Kč u doktora.Platy se všude snižují,jenom ne ve státní správě,o snižování stavů pracovníků nemluvě,ČD stále bez peněz,ale všichni jejich zaměstnanci a důchodci s celými rodinami jezdí zadarmo,takže to musí ten zbytek zaplatit,politici mají i přes dlouhé prázdniny svoje výhody za 45 tisíc bez cestování do"práce",dá-li se to takle nazývat,káží vodu a pijí víno. Nejlíp jsou na tom celebrity,fotbalisté a pod,snad jsou ti lidé vážně pitomí,nemají na živobytí,ale na širokohubou Bílou dají těžké prachy. Školné- asi nějaké musí být,soc.slabším chytrým se pomůže,bohatí flákači a věční studenti na to mají,ale někdo by měl už konečně donutit pracovat Romy,ti v pohodě jen nastavují dlaně a užívají si. Tak takhle jsem si to nepředstavovala ani v nejhorším snu. Ještě že mám svůj důchod,směšný za 40 let práce,ale snad jistý.
Re: Bulvarizace politiky politickými celebritami
(Dr.Str., 6.8.2009 15:22:27)
Odpovědět
Včera jsem se o tom bavil s několika známými a dá se to shrnout do jedné věty:
Stejně jim to projde.
Re: Bulvarizace politiky politickými celebritami
(Alois Vesely, 6.8.2009 16:40:11)
Odpovědět
Podle mne to chce zrusit strany,protoze je to jenom stranicka polivcicka a na stat se hazi obrbobek.Svoje almuzny si odhlasovali a to je veskery zajem o stat.Porad se rika,ze strany musi byt,ale kdyz muze ridit velke koncerny nejaka rada,proc by to neslo v CR.Vzdyt tech 281 vyvolenych je tam stejne na prd.Pisu slusne,abych nebyl vymazan.Predstavte si tech milionu co by zustalo na neco potrebneho.Jen si vemte co debilnich zakonu vypotili.Hanba.
Re: Bulvarizace politiky politickými celebritami
(Renata J., 7.8.2009 13:52:26)
Odpovědět
Alois Veselý,ano,ano,ano,souhlasím.Jsme malý stát a máme tolik výplat obrovských platit poslanců,minisrtům,senátu atd.Polovina by byla moc.A proč si ted v době krize a zadluženosti nezkrátí platy?To by bylo gesto!Jenže toho se nedočkáme,leda tak zvýšení daní,aby oni měli dost.Ty poplatky ve zdravotnictví by také nemusely být,kdyby to nepotřebovali pro sebe.
Re: Bulvarizace politiky politickými celebritami
(Pitkin, 7.8.2009 16:59:34)
Odpovědět
Občania žijú v ilúzii, že títo ľudia sú múdrejší ako všetci ostatní. V skutočnosti je to tak, že keď človek pracuje pre štát, je zväčša sprostejší ako všetci ostatní. Druhá realita, je, že politici sa plazia po zemi, aby sa dostali na vyššie pozície. Podlizujú sa. Myslieť si preto, že títo politici sú schopní riešiť problém, je sebaklam. Okrem toho sú všetky politické organizácie v skutočnosti zločinecké organizácie. Európania a Ázijci preberajú každú sprostosť z Ameriky a všetko napodobňujú. CS (Crédit Suisse) a UBS podliehajú tej istej chamtivosti a peňažnej manipulácii ako banky v USA.
Re: Bulvarizace politiky politickými celebritami
(Alberto Kvěch, 8.8.2009 14:25:31)
Odpovědět
Ano.Minimálně 2roky v diskusních příspěvcích tvrdím ,že nás postihla tragedie v podobě zastupitelské parlamentní demokracie založené na působnosti politických stran.Nic horšího nás nemohlo postihnout a denní zkušenosti z činnosti politických představitelů to potvrzují.Jsem pro okamžitý zákaz politicých stran a běda tomu kdo by chtěl pol.stranu založit.Likvidují stát a občana.Jsou to podvodníci,lháři, politikáři, likvidátoři, brzdy státu a demokracie.ODS a socani zavedli kocourkov a zadlužili stát více než 1 bilionem.Zatím je změna možná jen když Paroubkovci a Topolánkovci nedostanou hlasy.Lidi je to na Vás. Jestli opět dostanou staří papaláši hlasy, pak je žádoucí mlčet, protože si lepší poslaneckou sněmovnu a vládu nezasloužíme.Nevolme je a nenechme se dále zneužívat, oblbovat a ochuzovat.
Re: Bulvarizace politiky politickými celebritami
(Alberto Kvěch, 8.8.2009 14:34:58)
Odpovědět
Vyhlašuji heslo pro předčasné parlamentní volby a naše heslo zní " ANI JEDEN HLAS PAROUBKOVCŮM,ANI JEDEN HLAS TOPOLÁNKOVCŮM,ANI JEDEN HLAS STARÝM PAPALÁŠŮM " jediná možná cesta !
Re: Bulvarizace politiky politickými celebritami
(ann48, 8.8.2009 20:02:08)
Odpovědět
ano, pane Kvěchu. Nevolte ODS ani ČSSD a volte nejlépe KSČM, proti těm nevyzýváte. Já si umím představit volit jinou stranu z těch začínajících, ale jak se o nich mají dovědět občané, když v mediích mají dveře zavřené? A vyzývat ke zrušení politických stran je ta největší blbost! Kdo by potom vládl, vy? Vždyť politické strany jsou i monarchiích, dokonce si na volby hrají i totalitní státy, tak nechápu, kde se pořád berou ty nápady zrušit politické strany. To je pořád ta nepolitická politika V. Havla, do všeho mluvit /viz kritizování ekonomiky a nic o ní nevědět/, ale za nic nenést odpovědnost. Máme být při volbách obezřetní koho volíme, používat preferenční hlasy, pokud máme dojem, že někdo lepší je na méně volitelném místě a hlavně být na pozoru před médií. Mám pocit, že se spousta kauz vytváří uměle a záměrně někoho cíleně poškozuje a někoho přehnaně šetří.
Re: Bulvarizace politiky politickými celebritami
(Alberto Kvěch, 8.8.2009 22:43:52)
Odpovědět
Nevyzývám k volbě komunistů.Je celkem 70dalších aktivních pol.stran.Nezajímám se o umělé otevírání kauz, ale o celkový kocourkov, který tady politici politikáři zavedli.Vy ty zavedené nedostatky ale jistě nevidíte a zadlužení státu Vás asi netíží.Za 20let je jasné že nastolený system nevyhovuje, tak proč ho nezrušit a nezměnit.Vy však máte vše jednoduché - co Vám nevyhovuje nazvete blbostí.
Re: Bulvarizace politiky politickými celebritami
(Alberto Kvěch, 9.8.2009 9:07:33)
Odpovědět
Proč nezrušit to, co je prokazatelně špatné.Sami se nezruší, to si může vybojovat jen občan.
Re: Bulvarizace politiky politickými celebritami
(VV, 8.8.2009 22:41:34)
Odpovědět
Nejsem ovce, chci změnu, podporuji Radka JOHNA a proto volím Věci veřejné:)

www.vecierejne.cz

NAŠÍM PROGRAMEM JSTE VY:)
Re: Bulvarizace politiky politickými celebritami
(Alberto Kvěch, 8.8.2009 22:46:47)
Odpovědět
Díky. Konečně rozumné slovo.Přesně tak.Dávám hlas VV, v současné době jediné demokratické straně, která poskytuje záruku změn k lepšímu bez podvodů, lží a korupce.
Re: Bulvarizace politiky politickými celebritami
(Adéla H., 10.8.2009 15:45:33)
Odpovědět
Dávám hlas Bobošíkové,Suverenitě.Je to žena,která má zkušenosti z EU,ví co je a co bylo.Má z čeho čerpat a je velice schopná za nás bojovat.Konečně ženy mohou vše změnit k lepšímu.Muži mají jiné myšlení ,neví o čem je život.Nechci je shazovat,mám doma v rodině 3 a mám je na 1.místě,ale vládnout by měla žena.Zkusme to.
Re: Bulvarizace politiky politickými celebritami
(Alberto Kvěch, 10.8.2009 20:31:51)
Odpovědět
Adélo,Adélo. Jen to ne.Myslím ,že se spojí třeba s ďáblem, aby získala funkci.Bobošíková je euroskeptik a to je špatné.Nebýt směru proti EU, dalo by se o hlasu uvažovat-raději ne.Její křečovité jednání v EU bylo nepřijatelné a nemoudré.
Přihlášení uživatele
Jméno:
Heslo:

Zasílání upozornění
Články autora
Reklama