reklama
reklama

Brusel je jen Moskva s lidskou tváří (Svetozar Pejovich)

Autor: Lukáš Kovanda | Publikováno: 26.7.2009 | Rubrika: Rozhovor
Ilustrace

http://kovanda.blog.tyden.cz/rubrika/179/hovory-s-ekonomy.html?page=1

reklama
2988 čtenářů | 15 komentářů | 
HodnoceníHodnoceníHodnoceníHodnoceníHodnocení
Tisknout článek Poslat článek e-mailem
Vaše hodnocení: 

Zde můžete nastavit své hodnocení
Komentáře


Re: Brusel je jen Moskva s lidskou tváří (Svetozar Pejovich)
(Vanek, 26.7.2009 7:47:34)
Odpovědět
Jen stvete proti Bruselu a skoncite pod Moskvou hlupaci.

http://jiri-vanek.blogspot.com/
Re: Brusel je jen Moskva s lidskou tváří (Svetozar Pejovich)
(Kicmiz, 26.7.2009 8:02:57)
Odpovědět
Pokud někdo napíše svůj názor na EÚ, tak je hned hlupák? Já myslím,že ne. EÚ v současné době totiž připomíná chcípající kobylu - kolos nepružný,hašteřivý a s nastupující byrokratickou totalitou.
Re: Brusel je jen Moskva s lidskou tváří (Svetozar Pejovich)
(Alberto Kvěch, 26.7.2009 9:48:58)
Odpovědět
Máte pravdu.Proto dovolte můj názor.Vstup a naše možná angažovanost při tvorbě společné EU je nejlepší vklad do naší slušné národní existence, na kterou jsme všichni čekali 4O let.Sami si to neničme.Tvořme a budujme společnou EU,federalizaci EU,společnou armádu a federální policii. Budovat vlastní armádu je věc dávno překonaná a směšná.Sami nemáme ani na nákup 3 letadel,tedy armáda ani pro srandu králíků.
Re: Brusel je jen Moskva s lidskou tváří (Svetozar Pejovich)
(ok, 26.7.2009 11:00:43)
Odpovědět
Evropské vojsko? To je taky k smíchu. EU, bez transatlantické vazby na USA je naprosto bezzubá a neschopná jakékoli účinné obrany.
Re: Brusel je jen Moskva s lidskou tváří (Svetozar Pejovich)
(Alberto Kvěch, 26.7.2009 15:47:42)
Odpovědět
Kombinujete, ale špatně. Jednou si můj reálný příspěvek připomenete. Já pak žádat o omluvu nebudu.Já o voze Vy o koze. Pane ne OK.
Re: Brusel je jen Moskva s lidskou tváří (Svetozar Pejovich)
(Alberto Kvěch, 26.7.2009 15:55:31)
Odpovědět
A kdo se baví o zrušení transatlantické vazby EU na USA.Co to sem motáte pane NEOK.
Re: Brusel je jen Moskva s lidskou tváří (Svetozar Pejovich)
(hnědka, 27.7.2009 4:04:42)
Odpovědět
Ono to evropské vojsko zní jako dobrý nápad a taky jsem byl ještě nedávno pro (a to jsem euroskeptik). Nicméně si stačí uvědomit, co by se asi mohlo stát, kdyby se chtěl někdo od EU odtrhnout a vojsko podřízené Bruselu by bylo jaksi proti.
Re: Brusel je jen Moskva s lidskou tváří (Svetozar Pejovich)
(Jana Z., 26.7.2009 17:43:07)
Odpovědět
Alberto,asi máte pravdu,když už jsmejednou do toho EU vlezli,tak tam musíme být a snažit se ,aby to bylo dobré.Ale přece jenom nevím,jestli to byl správný krok.Je pravda,že jsme malý státeček,ale třeba Svýcarsko je také malé,nikam se necpou,dělají si po svém a mají se rozhodně líp než my.Co Vy na to?
Re: Brusel je jen Moskva s lidskou tváří (Svetozar Pejovich)
(Cynik, 27.7.2009 9:58:02)
Odpovědět
Európske vojsko je nezmysel, pokiaľ existuje NATO. Len po zániku NATO je možné vybudovať spoločnú európsku vojenskú organizáciu. Z vojenského, technického, ekonomického a organizačného hľadiska je to relatívne jednoduchá záležitosť, pokiaľ by bola európska vojenská organizácia budovaná ako aliancia národných armád členských štátov EÚ. Dotáciami zo spoločného rozpočtu by mohol mať funkčnú armádu aj ten nachudobnejší členský štát EÚ. Samozrejme musela by byť jednoznačne definovaná spoločná vojenská doktrína EÚ. Vojensky je EÚ bezvýznamná preto, lebo je súčasťou NATO, v ktorom má hlavné slovo USA. Navyše Brusel potláča význam národných štátov EÚ a eurooptimisti typu Kvěcha sú tým nadšení. Nechápu, že vojenská, a tým aj diplomatická slabosť EÚ je paradoxne tým vačšia, čím viac je centralizovaná. Kritici súčasného trendu v EÚ, euroskeptici, sú tak paradoxne skutoční Európania, ktorí chcú mať Európu silnú a sebavedomú; eurooptimisti síce tvrdia to isté, ale pletú si dojmy s pojmami, a preto podporujú cestu vedúcu k opaku ich zámerov. Navyše v EÚ vyčíňa zvrhlá a zhubná ideológia multikulturalizmu, ktorá kultúrne aj fyzicky oslabuje a ničí európske národy a samotných Európanov v takej miere, že členstvo v EÚ bude po ratifikácii Lisabonskej zmluvy pre každý európsky národ doslova vražedné. V tomto zmysle EÚ nemá pre európske národy a štáty žiadne pozitíva nezávisle od ich veľkosti a ekonomickej vyspelosti. Perspektíva EÚ je jej arabizácia a afrikanizácia, čiže Tretí svet.
Re: Brusel je jen Moskva s lidskou tváří (Svetozar Pejovich)
(Alberto Kvěch, 27.7.2009 10:09:05)
Odpovědět
Z Vašeho příspěvku je ale zřejmé, že by to šlo. Jen chtít ,že.
Re: Brusel je jen Moskva s lidskou tváří (Svetozar Pejovich)
(Alberto Kvěch, 27.7.2009 10:25:52)
Odpovědět
Ano jsem opravdu eurooptimista, věřím ,že nám žádnou suverenitu nikdo nebere a cesta EU je správná.Žil jsem bez mála 3 desetiletí v zahraničí (ne v Rusku a jiných východních státech) a jsem přesvědčený, že můj optimismus,vztah k EU je vytvořen na základě zkušeností a dobrých reálných základech.Jdu něco dělat - jsem u poč. příliš dlouho.Hezký den a ať se Vám daří.
Re: Brusel je jen Moskva s lidskou tváří (Svetozar Pejovich)
(Alberto Kvěch, 27.7.2009 10:06:46)
Odpovědět
Paní Jano.Musím souhlasit. Ano Švýcarsko nám mohlo býti určitým vzorem a proč nebylo. Naši mocipánové si po revoluci vybrali jinou cestu.Veškeré závratné změny a směr státu jde realizovat převážně po válce, nebo po zdařilé revoluci.V jakémsi mezidobí příliš velké změny nedokážete,pokud se stát nedostane do téměř katastrofické situace finannční, společenské a pod.To zatím nehrozí a pokud, politici to dokáží záplatovat, aby nedošlo k celospolečenskému protestu..Zvolili jsme si cestu stát se součástí západní civilizace tedy EVROPSKÉ UNIE.Naši politici to opatrněji cíleně nenazývali přechod na kapitalismus, ale demokratickým procesem.Né každý by ryzí kapitalismus v té době přijímal,příliš dlouho celé generace prošli vychovou jinou.Ve skutečnosti to přechod na kapitalismus byl a mnohým to ještě dnes nedochází.Lidem také nedochází, že kapitalismus neumí řešit problem jednotlivce ,kapitalismus jen vytváří prostor pro seberealizaci,uplatnění občana a záleží jen na něm. To, že ten kapitalismus neděláme, lépe neumíme a zavádíme do systému hrozné sociální a socialistické prvky je tragedie a jiná věc.Můžete se také ptát, proč v té době politici nezajistili referendum o budoucím směru a vývoji státu.To nechtěli z obav co by občan zvolil, proto rozhodli za občana. Stejně tak rozhodli nedemokraticky i o rozdělení státu(to nenapadám ani neříkám, že to nebyl krok správný jen konstatuji).Místo kapitalismu a demokracie tady ale politikáři zavedli kocourkov, ve kterém si žijí dobře a občan jím do toho nemůže moc povídat. Tak si to prostě zavedli a dnes mají z působnosti EU obavy.Proto proti EU zbrojí sabotují a podílet se na tvorbě lepší EU nechtějí.Dnes bojují o referendu k LS.Občan je politiky vždy jen zneužíván pro cíle politiku a ty nebývají vždy státu a občanovi prospěšné.K té armádě EU.Uvedu jen příklad. Němci mají k dispozici řádově tisíce letadel, tisíce tanků a cca 230 000 profesionálních vojáků. My máme letadel asi 5 v pronájmu, protože nemáme na nákup letadel dalších.Máme 30 tanků ,které budou zakonzervovány, protože nemáme na výcvikový provoz a máme cca ve zbrani 30 tis lidí.Porovnáteli si stav s naší armádou, je třeba věci okamžitě řešit. Já jinou cestu než bezvýhradnou a námi chtěnou spolupráci s EU nevidím.Opravdu se chci stát plnohodnotnou součástí EU tvořit a nesabotovat.
Re: Brusel je jen Moskva s lidskou tváří (Svetozar Pejovich)
(Jana Z., 29.7.2009 14:39:15)
Odpovědět
Alberto dík za objasneníi když jako laik něčemu nerozumím.To,že nemáme zbraně bych viděla jako dobrou věc,že nezbrojíme,nikoho nechcem napadnout,ale nechceme být napadnuti.To asi mc nejde.Jak to tedy mají Ti Svýceři?Jak jsou zabezpečeni vojensky,kolik mají letadel atd.?Byla bych ráda,kdyby se to u nás obracelo postupně k neutralitě,jako právě ve Svýcersku.Bezhlavě jsme někam vlezli,kam jsme nechtěli.I když já jsem u voleb tehdy také EU volila.Laik neví do čeho jde.Bylo nám to málo vysvětleno se vším všudy.
Re: Brusel je jen Moskva s lidskou tváří (Svetozar Pejovich)
(férovka, 30.7.2009 7:45:20)
Odpovědět
Vaněk , a jaký v tom bude rozdíl?My musíme pořád pod někým být?Vemte si příklad ze Svýcarska.
Re: Brusel je jen Moskva s lidskou tváří (Svetozar Pejovich)
(M., 6.8.2009 19:48:46)
Odpovědět
EU je samozřejmě nutno rozpustit.
Přihlášení uživatele
Jméno:
Heslo:

Zasílání upozornění
Články autora
Reklama