reklama
reklama

A největším pokrytectvím Jiřího Paroubka je…

Autor: Roman Joch | Publikováno: 12.5.2009 | Rubrika: Politika
Ilustrace

…to, že předstírá, že je sociální demokrat!

Nemám rád socialismus. Socialismus považuji za omyl, špatnou myšlenku. Za myšlenku škodlivou především pro chudé. 
 
Ano, uznávám, socialismus může za určitých okolností - krátkodobě - chudým pomoci z té nejhorší nouze. Ale jen krátkodobě. Dlouhodobě jim totiž uškodí mnohem víc - tím, že v nich vyvolá závislost na státu a státní podpoře, čímž je zbaví svobody, ale i ctností a návyků nezbytných pro produktivní život ve svobodné společnosti. Socialismus chudé lidi touto jejich závislostí na státě dlouhodobě udržuje v permanentní chudobě a znemožňuje jim se z ní vymanit. Proto je socialismus špatný, zvláště pro chudé. Proto jej nemám rád. 
 
Je jako morfium. Krátkodobě a v nejvyšší nouzi pomůže od nejhoršího. Jeho dlouhodobé užívání však vyvolá závislost, jež člověka ničí a nakonec i zabije. To je morfium. A to je i socialismus. 
 
Přesto, nemůžu si pomoct, pro sociální demokraty starého typu mám slabost. Samozřejmě, nikoli kvůli jejich socialismu; jemu navzdory. Socialismus je omyl, byť v jejich případě omyl v dobré víře. 
 
Mám pro ně slabost kvůli tomu, že byli autentičtí, opravdoví. Nehráli se na to, co nebyli. A chtěli lidem – především chudým – alespoň trochu pomáhat. Byť špatným způsobem. Nezpochybňuji tedy jejich motivy, pouze jejich moudrost. Ať už se ve svých doporučeních mýlili jakkoli, šlo jim o lidi. 
 
Proč Miloš Zeman nepodporuje dnešní Paroubkovu sociální demokracii? Proč podporuje pidi-straničku tzv. důstojného života Jany Wolfové? 
 
Protože Miloš Zeman je sociální demokrat. A protože Jana Wolfová je taky sociální demokratka. Ostatně, Zuzana Paroubková, exmanželka to Jiřího Paroubka, kterou Paroubek zanechal kvůli prestižnější blondýnce, je rovněž sociální demokratka. Ve smyslu, v jakém Jiří Paroubek sociálním demokratem rozhodně není. 
 
Kým se Jiří Paroubek obklopil? Co za „image“ vysílá k voličům? Jaký „brand“ nasadil? Dimun, Rath, Brožová. 
 
Metrosexuálové a blondýnka. 
 
To je sociální demokracie? 
 
Ještě jednou: metrosexuálové a blondýnka; arogantní floutci a umělá, chemicky konzervovaná figurína - to jsou sociální demokraté? Ne takoví, jaké jsme znali… 
 
Toto jsou příslušníci bohaté, metropolitní snobské elity, kterým nejde o lidi, natož chudé, nýbrž jen o sebe. Zmocnili se existující dělnické strany, které dělníci ze setrvačnosti stále dávají hlasy, aby je, elitáře, vyvezla k moci, slávě a prestiži. Kdyby jim totéž poskytla Dělnická strana, udělali by totéž. O dělníky (Dělníky) jim však nejde. Jsou pro ně jen politický „kanonenfutr“: šedivé, špinavé, upocené masy, které hodí lístky s jejich jmény do volebních uren. 
 
Jiří Paroubek je, přirozeně, maskot a frontman této nedělnické metropolitní elity. 
 
Proč jim to sociální demokracie trpí? Protože zatím ji to prospívá, zatím preference rostou, zatím tato nesociáldemokratická klika, která se zmocnila sociální demokracie, je pro ni jako slepice, která snáší zlatá vejce. 
 
Nedává smysl zaříznout slepici, která snáší zlatá vejce. 
 
Lze ji jen v tichosti závidět, mít na ní vztek, pokorně se jí klanět – „…služebníček, služebníček, pane předsedo, pane hejtmane…“ – mít zaťaté zuby, v hloubi duše ji nenávidět a těšit se na mstu; mstu malého českého plebejského sociáldemokratického človíčka, která bude strašná.

reklama
6403 čtenářů | 30 komentářů | 
HodnoceníHodnoceníHodnoceníHodnoceníHodnocení
Tisknout článek Poslat článek e-mailem
Vaše hodnocení: 

Zde můžete nastavit své hodnocení
Komentáře


Kéž by předsedou socialistů byl Foldyna...
(Glosator, 12.5.2009 1:48:05)
Odpovědět
Velmi dobrý článek, už dlouho jsem od pan Jocha nečetl něco, čím nedokazoval správnost křesťanského fundamentalismu nebo nutnost vystoupit z "Evropy" :-)

Američané tomu říkají kaviárový liberalismus, Němci limuzínový socialismus, ale jde o totéž, o dominantní proud socialistických stran dnešní doby. Dnešní mainstreamový socialista je často v myšlenkách a slovech radikálnější než dělničtí mluvčí v 19. století, ale svými činy a chováním na první pohled připomíná degenerovaného aristokrata z téže doby - má "sociální cítění" (což je vlastnost, která ho nutí občas jít mezi lid a pochovat dítě), má historický sentiment (šlechtic vzpomíná na rytířské předky, socialista na dělnické), žije v luxusu (o němž důsledně smýšlí jako o nutném zlu), je rétorem a bojuje proti buržuům kdekoli je potká, v čemž je nepochopitelně neúspěšný (a tváří se, že buržujové nějak manipulují skutečností, která je křišťálově jasná) a sám, je-li u moci, nijak tu hrůzu nezmění (šlechta říkala nedostatek dobrých mravů, když dnes nahlédnete do kdysi "logických" marxistických konstruktů, zvaných socialistický program, zjistíte, že v nich převládá pojem "nemravný" a "asociální", jakoby důvodem pro společenskou změnu snad byli subjektivní soudy, věc to navýsost pravičácká...tedy společnost je nemravná a my, soudruzi a páni, si zajdem do kavárny nebo na lov?).

Dnešní socialisté se vůbec odmítají věnovat prosté logice, typické pro úvahy přízemních socialistů 19. století. Socialista 19. století si uvědomoval, že buržuj se bohatství nevzdá (ani nemůže, to je přece historická danost!!!) a revoluce bude bolet. Dnes je každý socialistický politik bohatý a ví, že se bohatství nevzdá, ale může se tak tvářit. Dnešní socialista je jako radikálními socialisty kritizovaná konzumní společnost - prosperita je věc, kterou lze získat, když se nevážu a odvážu.
Re: Kéž by předsedou socialistů byl Foldyna...
(jj, 12.5.2009 3:20:17)
Odpovědět
Jistý Viktor Suvorov se celkem trefně vyjádřil že není nic špatného když někteří lidé bydlí v palácích, ani není nic špatného když někteří blouznivci sní o sociální rovnosti. Ovšem pokud někdo vykřikuje o sociální rovnosti a přitom bydlí v palácích - tak takové je potřeba střílet na potkání.
Re: Kéž by předsedou socialistů byl Foldyna...
(Hop, 12.5.2009 19:33:34)
Odpovědět
JJ.MÁTE PRAVDU A KOLIK JICH UŽ ZMRZLO POD MOSTEM?vEDE SE EVIDENCE.?pOČÍTÁM,ŽE JICH BUDE VÍC ,NEŽ ZA KOMUNISMU BYLO ZAVŘENÝCH.O bydlení většiny lidí v naší drahé zemi je škoda mluvit.To se nedá srovnat.Jsme bezmocní.Nechceme dostávat bydlení zadarmo,ale pomoc od státu,jak to bývalo kdysi.Potom splatit,ale mít práci a možnosti.
Re: Kéž by předsedou socialistů byl Foldyna...
(Glosator, 14.5.2009 22:08:17)
Odpovědět
A proč tedy volíte Paroubka, u nějž máte jistotu slibu, který nesplní a ani se o to nepokusí?

Jen tak na okraj, za komunismu se mrzlo stejně jako dnes, jen se na to nepřišlo, ani staří socialisté si nevěděli rady, ale aspoň snad s umrzlými poddanými soucítili, nepočítali je, aby se dostali výš, jako ti naši socialisté (jak sám dokazujete, čím víc zmrzlých, tím víc hlasů pro socany, to by byli hloupý, aby s tím něco dělali, řečeno lidově). Evidentně jste můj příspěvek nepochopil, přesně toho se týkal.

Z jakého důvodu by se o Vás měl stát postarat, Jste něčím vyjímeční??? Vyjímeční si na byt vydělají sami, nepotřebují, aby jim někdo asistoval. Ti ostatní musí čekat, až co jim stát přidělí...to je prostě logika.

Jen otázečka koho budete volit, když Vaše sociální situace bude stagnovat či upadat? Já to vím a oni taky:-) Je to přímá úměra: čím chudší, tím rudější...proč by jen na vteřinu uvažovali o pomoci Vám?
Re: Kéž by předsedou socialistů byl Foldyna...
(karel66, 12.5.2009 11:13:19)
Odpovědět
Jednoduše řečeno , socialisté typu Paroubka pijí víno a káží vodu .
Re: Kéž by předsedou socialistů byl Foldyna...
(Hana T., 13.5.2009 13:53:52)
Odpovědět
A co Topolánkovi příznivci,jsou mnohem horší,mají větší majetky,ti nepijí víno?Směšný příspěvek.Cos tím chtěl říct?
Re: Kéž by předsedou socialistů byl Foldyna...
(Glosator, 14.5.2009 21:53:48)
Odpovědět
Mně nepřijde směšný, já bych řekl, že Topolánek káže víno těm, kteří si naň vydělají a on je jedním z nich. Je pravda, že Paroubek káže víno všem, ale z hospody se vytratí před placením...
Re: A největším pokrytectvím Jiřího Paroubka je…
(Šílený Jan, 12.5.2009 14:48:32)
Odpovědět
Nu ano, to je jistě pravda. Pamatuji, že za dělnického presidenta Novotného jsme říkali: „má plnou hubu dělníků a živého dělníka viděl naposledy před dvaceti léty.“
Jenomže v rámci „vyváženosti“ jest nutno podotknout, že toto pokrytectví se vyskytuje „napříč politickým spektrem“, jak pěkně říkají naši poslancové. Vemte Bursíka. Ten v rámci ochrany přírody letí tryskáčem do Brusele na večeři s nějakým jiným melounem. Nažere se, nachlastá a letí zpátky. Doprovází ho v éru krom příbuzných také Kaťuška, pletoucí si biomasu se sadomaso. Za jediný den znečistí ovzduší víc, než dva tisíce embéček za sto let. Na dietách vyfasuje pár desítek tisíc. Důchodce, který potřebuje se svou stopětkou jezdit do města na nákupy zaplatí ekologickou daň. Takový konzistentní, neomylný a nejchytřejší Václav Klaus v počátcích svého ministrování veřejně prohlásil, že by v životě nenašel odvahu k tomu, aby podnikal. Přesto naprosto přesně ví, jak se to má dělat, kdo je dobrý podnikatel, kdo špatný. Vezměme ODS. Patnáctiprocentní daň činí něco přes 20%. Jednolistové daňové přiznání přibralo jednu přílohu, takže má těch listů devět. Počet státních úředníků se snížil tak, že je jich asi o 15 tisíc víc. O fízlování soukromí občanů nemluvě. Ostatní veletoče netřeba popisovat. Kádéúčéezel, jak si říkají, její dlouholeté průsery v ministerstvu války, lumpárny páchané na daňových poplatnících nejlepším ministrem financí na světě, nenažranost Cyrila Svobody ohledně onoho zděděného-nezděděného domu.
Pan Joch používá slovo pokrytectví. Já si myslím, že je to neovladatelná nenažranost, bezcharakternost, tupost - prostě klasické bolševické vlastnosti.
Re: A největším pokrytectvím Jiřího Paroubka je…
(kicmiz, 12.5.2009 16:13:38)
Odpovědět
Lepší to nebude.Alespoň,že je ta Smrt spravedlivá a nakonec si vezme všechny ,ať je chudák nebo boháč. Je jí jedno jestli je to slavný politik nebo zpěvák, většinou za pár let nikdo neví kdo to byl. A tak všem i sobě dnes připomínám, že jsme všichni smrtelní tak se podle toho chovejme.
Re: A největším pokrytectvím Jiřího Paroubka je…
(Ivoš, 12.5.2009 19:37:55)
Odpovědět
Sílený.hezky popisujete,jak vládla topolánkovavláda,do které patřil Bursík.Ti zadlužili stát,ne Paroubek.
Re: A největším pokrytectvím Jiřího Paroubka je…
(karel66, 12.5.2009 20:47:28)
Odpovědět
Paroubkova ekonomická genialita v praxi :
Mám dluhy a nemám peníze . Řešení ? Utratím poslední zbytek peněz a udělám ještě větší dluh ! A pro jistotu vyššími daněmi přinutím ty co ještě nějaké daně platí aby skončili s podnikáním , propustili dělníky a všichi si šli pro dávky na které nejsou peníze . Takže , mám dluhy a nemám peníze .....
Re: A největším pokrytectvím Jiřího Paroubka je…
(Irena K., 13.5.2009 12:47:01)
Odpovědět
karel 66.Ty rozumpato,ty toho víš.To Ods to dělala tak,že peníze vytáhla z chudáků a sama si našetřila a žila.To už bylo a je to realita.To co píšeš ty jsou výmysly,že by to tak mohlo být.Podle tvého věštění.Nedělej hrůzu dopředu.
Re: A největším pokrytectvím Jiřího Paroubka je…
(Šílený Jan, 13.5.2009 16:27:24)
Odpovědět
Blbe, naučte se číst.
Re: A největším pokrytectvím Jiřího Paroubka je…
(ajda, 13.5.2009 20:31:44)
Odpovědět
Ivoši, vy jste ale hlupák, nemohu nic víc dodat!!
Re: A největším pokrytectvím Jiřího Paroubka je…
(Jimmy Keen, 12.5.2009 16:52:17)
Odpovědět
Jenomže nakonec se budou smát Paroubek, metrosexuálové a blondýnka. Tyhle intošské bláboly nikoho neosloví, a už vůbec ne průměrného, lehce alternativně uvažujícího voliče, který oceňuje že za paralen nebude platit poplatky, nebudou žádné bolestivé reformy a bude klídek, pohoda, pivko, cigárko a gulášek. Žádné radary a navíc ti metrosexuálové typu Ratha to konečně těm zbohatlíkům ukáží. Tento volič, vyrostlý na děsivé serálové tvorbě novoprimácké a Paroubkem pečlivě pěstovaný, bude volit i blondýnky, protože hrají v těchto seriálech a volič je transponuje do jejich rolí, které má rád. Paroubek není hloupý a přesně odhadl, kde je většina voličů. Žádná msta nebude. To jenom intoši budou dumat, jak to, že jejich krásné a logické myšlenky našly odezvu ve volebním výsledku někde 5-10%. Pochopitelně k bujarému veselí v Lidovém domě.
Re: A největším pokrytectvím Jiřího Paroubka je…
(karel66, 12.5.2009 18:41:01)
Odpovědět
Ano , Paroubek se bude smát , to je fakt a co budou dělat ti jeho zbožňovatelé co ho dosadí na trůn ? Budou brečet jak byli oklamáni , že si takhle nepředstavovali , vždyť nám ČSSD slibovala tohle , tamto , podveli nás , ....
Ono to tak chodívá , když uvěříte slibům těch co používají lež každý den , milují blondýnky co by si chudého nevzaly ani kdyby byl krásný , jsou milovníky luxusu a chvástají se slovy : No pánové kdo z vás to má !
Re: A největším pokrytectvím Jiřího Paroubka je…
(Petr G., 13.5.2009 12:52:42)
Odpovědět
karel 66,kdyby Paroubek toužil tak po moci jak jste o něm neustále psali,tak už by byl novým premiérem a vládla by CSSD,Jak vidíš,nejde přes mrtvoly a počká si až ho zvolí lidé v normálních volbách,bude li o to vůbec stát,tak z něho nedělejte to,co není.Typicky pravičácké ODS.Manipulanti už toho nechte.Po moci toužil Topolánek,držel se jak přilepený,až na po 5 ho svrhli.Tak kdo víc touží po moci?A pro sebe?
Re: A největším pokrytectvím Jiřího Paroubka je…
(občan, 12.5.2009 16:59:30)
Odpovědět
Běž do pr s těma kecama.Raději se starej a piš o tom,jak ODS veřejně rozkradla republiku.To ti ale není po chuti,že?Houby tomu rozumíš,běž se živit k lopatě a dej lidem pokoj s těma kecama a nestraš,stejně to máš marný.
Re: A největším pokrytectvím Jiřího Paroubka je…
(lordpavka, 12.5.2009 17:40:26)
Odpovědět
Ty budeš ten Paroubek,což?
Re: A největším pokrytectvím Jiřího Paroubka je…
(karel66, 12.5.2009 18:25:19)
Odpovědět
ODS rozkladla tuto zem ? no nevím , ale připsťme . ČSSD tu vládla od roku 1998 celých 8 ( slovy osm !!) let . Výsledek : v base skončil ministr vlády za ČSSD Svoboda se svojí sekretářkou , za krádež továrny na kočárky !!
Re: A největším pokrytectvím Jiřího Paroubka je…
(Janota g., 12.5.2009 19:43:45)
Odpovědět
karel66 Topolánek nás zadlužil za dva roky mnohem víc ,než Paroubek za 8 let.Sám to píšeš,tak o co ti jde?
Re: A největším pokrytectvím Jiřího Paroubka je…
(karel66, 12.5.2009 20:37:47)
Odpovědět
Byla to teoretická ůvaha , nauč se rozumět textu . Znovu ! ČSSD tu vládla 8 ( slovy osm ! ) let . V dobách ekonomického růstu vláda ČSSD hospodařila v minusu , místo toho aby dluhy platila vyráběla další . Je to jako v životě , když zdědíš dluhy , banku vůbec nezajímá kdo je udělal . Prostě je chce splatit a je tvůj problém čí dluhy jsou .
Re: A největším pokrytectvím Jiřího Paroubka je…
(kamil, 13.5.2009 8:08:08)
Odpovědět
To je možné,ale kde máš záruku ,že by se ODS nechovala podobně.Určitě by taky nešetřila,když se daří tak se tím volby nevyhrávají.Rozdávala by stejně i když jiným skupinám voličů.Nakonec by to vyšlo na stejno./Jo a nepiš ,že ne viz co dělal třeba až teď ve vládní agonii Nečas.Většího lidumila bys nenašel./
Re: A největším pokrytectvím Jiřího Paroubka je…
(hafusak2, 14.5.2009 13:45:13)
Odpovědět
A není pokrytectvím ODS zatajovat příčiny dluhů? Vznikly za vlády ČSSD nebo v důsledku vlády ČSSD? Proč nenapsat pravdivě, že dluh vznikl za vlády ČSSD v důsledku předchozí vlády ODS?
Re: A největším pokrytectvím Jiřího Paroubka je…
(Kicmiz, 13.5.2009 8:57:51)
Odpovědět
Chtěl bych jen říct ,že jsou zásadoví socialisté , ODS případně lidovci atd. Mnohdy člověk uvažuje v návalu vsteku atd.. ale i u sebe pozoruji že se názor vyvíjí a obrací. Není pravda,že lidovec je největší křesťan,stejně tak soc. demokrat nemusí být vždy ten nejlepší zastánce pracujících a ODS není nejlepším zastáncem živnostníků atd.. Bohužel v současné době není jen ekonomická krize ,ale i obrovská krize morální, kdy konzum se stal modlou . Rovněž politici nedávají dobrý příklad občanům a mají velký podíl na úpadku morálky , protože se někdy chovají hůř než dobytek.Neřeší skutečné problémy občanů, ale pěstují si svou důležit , nepostradatelnost,atd.... Jediné co mě do budoucna těší , tak je to ,že až natáhnou brka,tak si na ně nikdo nevzpomene tak jako na spoustu z nás a tím dojde k tomu, že si budeme všichni konečně rovni. A tímto opět všem připomínám stejně tak jako včera , pamatujte,že jste smrtelní a chovejte se slušně. PS - dle možností se snažte ať jsme si všichni rovni ve svých právech a povinnostech. Pro začátek by si mohli všichni politici zrušit imunitu, zasadit se proti jakémukoliv zvýhodňování kohokoliv,zabojovat proti lichvě a zneužívání exekutorských pravomocí. Prosím přestňte hájit zájmy stran a lobbistů a začněte hájit zájmy občanů protože Vám dali své hlasy.
Re: A největším pokrytectvím Jiřího Paroubka je…
(Stanislav B., 13.5.2009 10:44:02)
Odpovědět
kicmic ,konečně jsi na to přišel.to to trvalo.Za vlády CSSD byl zavřen Svoboda a ta jeho,sesazen Gros,ale za vlády Topolánka nic,a to rozkradli republiku veřejně.Tato vláda s tím nic neudělá,ale spravedlivost by měla být a tresty by měly spravedlivě padat.Dočkáme se?Nejsem zákeřný ,že bych čekal na tresty,ale vidím,že si někteří opravdu zaslouží.
Re: A největším pokrytectvím Jiřího Paroubka je…
(Kicmiz, 14.5.2009 12:17:21)
Odpovědět
Chtěl bych dodat,že poslanci si dělají z občanů dojné krávy a předsedové stran,parlamentu a senátu by měli začít pracovat a donutit své poslance aby si ze svých funkcí a úřadů nedělali dojné krávy a tyto krávy aby hlavně nedělali z občanů! Vážení vemte si vzor - anglie - vyčuraní politici musí vrátit to co si byť dle zákona nahrabali navíc. Zpráva z dnešního tisku - výlet poslanců / ODS,ČSSD,KSČ/ do Afriky- ptám se jako občan daňový poplatník proč tam jedou an prohlídku safari a jednají údajně s jejich poslanci? Jaká bude návratnost z z této cesty.Jaký obchod výhodný pro ČR v době krize sjednali, nebo snad zachránili nějakou loď před únosem pirátů ? Do kdy si to necháme líbit , bláboly typu poslanecká imunita,máme nárok na cesty zdarma atd.... no nic jdu poklidit do chlívku ty své prasata ,protože si jich vážím více než některých poslanců.
Re: A největším pokrytectvím Jiřího Paroubka je…
(Glosator, 14.5.2009 22:23:46)
Odpovědět
Ale ČSSD volíte, protože se domníváte, že bude morální a ona nebude, protože nikde na světě nejsou socialisté morální, protože jí jde jen o moc a protože už mnohokrát dokázala, že je nemorální, mocichtivá a zlodějská.

ODS volí člověk proto, aby snížila daně, nechala trh trhem a dala pokoj...a to je všechno, jestli si u toho něco nakrade je většině jejích voličů putna, protože ví, že socialisté to udělají taktéž, ale zároveň u toho daně nesníží a trh svážou, čímž jen vylepší pozici nadnárodních koncernů ve vykořisťování dělníků a sníží reálné bohatství země.

To je ten rozdíl, proč je zbytečné psát o morálce ODS...nikdo po nich nic takového nechce ani od nich nic takového neočekává (v mezích, přirozeně, ale v mezích se drží).
Re: A největším pokrytectvím Jiřího Paroubka je…
(j.Dvorská, 14.5.2009 19:08:41)
Odpovědět
Velmi souhlasím s příspěvkem. Je legrace ,když p.Brožová myslí socialisticky.Ta ,která vždy vyhlašovala,že obyčejný muž u ní nemá šanci, že peníze rozhodují...A to si dovolí myslet na kandidaturu za socany!! Fakt to je další sranda!!
Re: A největším pokrytectvím Jiřího Paroubka je…
(j.Dvorská, 14.5.2009 19:08:45)
Odpovědět
Velmi souhlasím s příspěvkem. Je legrace ,když p.Brožová myslí socialisticky.Ta ,která vždy vyhlašovala,že obyčejný muž u ní nemá šanci, že peníze rozhodují...A to si dovolí myslet na kandidaturu za socany!! Fakt to je další sranda!!
Přihlášení uživatele
Jméno:
Heslo:

Zasílání upozornění
Články autora
Reklama