reklama
reklama
Čtvrtek 24. května 2012. Svátek má Jana.
Kdo jsme
Redakce
Partneři
Časopis Portál
Vydavatel
Napište nám
Ježci a lišky, Greenspan a Marx
Autor:
Lukáš Kovanda
| Publikováno: 6.3.2009 | Rubrika:
Ekonomika
kovanda.blog.tyden.cz/clanky/2767/jezci-a-lisky-greenspan-a-marx.html
reklama
2282 čtenářů | 27 komentářů |
|
Tweet
Vaše hodnocení:
Zde můžete nastavit své hodnocení
Komentáře
Zobrazit/skrýt komentář
|
Zobrazit/skrýt větev
|
Zobrazit vše
|
Skrýt vše
nesmysly a lži Lukáše Kovandy a spol.
(Dan Kratochvíl, 6.3.2009 18:19:33)
Odpovědět
před 3-5 lety jsem tu vedl vášnivou debtu s Jiřím Zahrádkou a spol. a již tehdy jsem vysvětloval proč je americký předlužený systém nefunkční jak dlouho ještě mu zbývá do bankrotu, který přišel nyní... je to dohledatelné na netu..
Když jsem hovořil s Alanem G. v Londýně v Deutsche Bank na obědě loni v létě, už tehdy Alan mluvilo maerické ekonomice jako časované bombě, podkapitalizované trosce a o velkých amerických korporacích a jejich produktech jako o nekonkurenceschopných.... netýká se to jenom automobilek, lae elktrotechnického průmyslu, energetiky a dalších odvětví.
Zobrazit/skrýt komentář
|
Zobrazit/skrýt větev
|
Zobrazit vše
|
Skrýt vše
Když jsem mluvil..:-)
(alfa, 6.3.2009 19:56:44)
Odpovědět
Loni v létě, tedy v létě 2008 už takové předpovědi běžně vynášeli prodejci hotdogů na Wall Street.
Alan Greenspan je poslední člověk na planetě, který k tomu může cokoli podotýkat. Byla-li americká ekonomika podkapitalizována, může za to on, jsou-li výrobky nekonkurenceschopné, může za to on. Před pěti lety jste to Vy věděl a šéf CB USA Greenspan ne (nebo s tím nechtěl nic dělat:-), řekl jste mu to v Londýně?
Skutečně si vážíte slov člověka, který 19 let něco řídí, a pak řekne, že je to v troskách? A ještě se u toho tváří jako pouhý vědec, který učinil vědecká objev? Za co že kritizujete Václava Klause? Mimochodem, nevadí Vám, že Alan pochází ze stejné oblasti jako podle Vás VK a dokonce si rodina poangličtila jméno???
Co přesně podle Vás pan Kovanda říká špatně?
Zobrazit/skrýt komentář
|
Zobrazit/skrýt větev
|
Zobrazit vše
|
Skrýt vše
Re: Když jsem mluvil..:-)
(Dan Kratochvíl, 7.3.2009 13:13:34)
Odpovědět
Promluvil z Vás těžký duch evropského socialisty,který neví nic o americké ekonomice.
Ta je silně decentralistická, shora jde ovlivnit jenom uuplné minimum neřku li nic... Nebyl to FED který založil americkou tradici hyperkonzumu na dluh a nebyl to FED který učinil růst amerického HDP primárně závislého právě na tomto hyperkonzumu domácností, ale i firem.. konzumu na který si ti lidé už léta nevidělali..
Tento chorobný trend spolu s neschopností vytvářet úspory čili rezervy, nýbrž veškerý kapitál ukládat do cenných papírů, tedy fiktivního flza jehož plovoucí hodnota je nanejvýš nestabilní.
Ano, to věděli už i prodejci hot dogů ?? To je zajímavý blábol, a že teda už tehdy všichni neprodávali akcie.. vy jste ale prebta...
:))
Zobrazit/skrýt komentář
|
Zobrazit/skrýt větev
|
Zobrazit vše
|
Skrýt vše
Re: Když jsem mluvil..:-)
(alfa, 7.3.2009 15:25:45)
Odpovědět
Proč tak konfrontační tón? Jste ekonom nejstřednějšího proudu, no dobře, ale nemusíte se ke svému vzoru tak lísat:-)
Silně decentralistická? Takže banky si tisknou vlastní peníze? Úrokové míry se vytvářejí decentralizovaně? A A.Greenspan dělal šéfa z čiré ochotničiny a své jméno propůjčoval krachující americké ekonomice z flagelantství? Pokud Vy socialista nejste, tak zřejmě monetarismus neodmítáte...existuje jiný liberální ekonomický nástroj, než ovlivňování peněžní zásoby? A není snad tento nástroj významnější než jakýkoli jiný? A neměl ho snad Alan čistě ve své režii? Neměl snad Alan více než 19 let, aby z pozice ekonomického guru varoval před stále gradujícím konzumem? Učinil tak snad jedinkrát? Samozřejmě že ne...
Takový Stiglitz varoval už před pěti lety. Lidé neradi připouštějí, že bublina splaskla, i když je to více než evidentní. To jsou ta přehnaná očekávání postupně přerůstající v iracionální víru. Američané si od 50.let nepřipouští, že by měli polevit v optimismu a Vy se divíte, že neprodávali akcie takřka v předvečer krize? Máte pravdu, Alan Greenspan, jeden z nejinformovanějších analytiků na světě, věděl o krizi pár týdnů před ostatními.
Subjekty v ekonomice reagují se zpožděním a často neadekvátně - to byste si měl Vy, stejně jako Alan vtlouci do hlavy.
Zobrazit/skrýt komentář
|
Zobrazit/skrýt větev
|
Zobrazit vše
|
Skrýt vše
Re: Když jsem mluvil..:-)
(Dan, 8.3.2009 0:51:14)
Odpovědět
Ano i Alana se zmýlil a přiznal například, že podcenil význam a životaschopnost Eura, Klaus často a rád používal alanovi výroky o eure a jeho brzké spirále kvůli nehomogenitě evropských ekonomik..
Ale zase Vám opakuji, že FED toho moc proti dsítkám let nastartovaných trendů učinit nemůže..
zelený mužík mohl pouze oddalovat kolaps nikoliv ho zastavit, za situace kdy růst američanů šel nahoru už jenom zvyšováním konzumu, nikoliv skutečným výkonem ekonomiky, kdy lidé vyměnili systém uuspor za shromaždování akcií s jejichž hodnotou hýbe kde co a ne skutečný výkon a zdraví firem..
za situace kdy obří schodky zahraničního obchodu byly kryty kvanty dluhopisů vrhaných číňanům a japoncům nemohl FED udělat vůbec nic podstatného..
Ani drastické snížení hodnoty dolaru nezabralo, to byl začátkem konce...
Zobrazit/skrýt komentář
|
Zobrazit/skrýt větev
|
Zobrazit vše
|
Skrýt vše
Re: Když jsem mluvil..:-)
(alfa, 8.3.2009 2:36:06)
Odpovědět
Nemyslím, že bychom se zásadně lišili v hodnocení americké ekonomiky nebo některých příčin jejího neuspokojivého vývoje. Naopak se velmi lišíme v tom, jakou roli v tom hraje hlavní proud ekonomie, jedna z jeho vůdčích osobností a centrální americké úřady. To jen takové shrnutí.
Fed může řídit peněžní zásobu, může určit množství peněz v oběhu, může určit úrokové míry. To není o mnoho méně než může učinit ČNB. Svou politikou však umožňoval obrovskou peněžní expanzi a žití na dluh jen podporoval.
Zobrazit/skrýt komentář
|
Zobrazit/skrýt větev
|
Zobrazit vše
|
Skrýt vše
Re: Když jsem mluvil..:-)
(Dan, 8.3.2009 15:35:01)
Odpovědět
Ano, ale myslím že jste malinko naivní a přeceňujete vliv centrálních bank na vývoj ekonomiky, vč. té české...
Nedávno přiznal už i Nidrmajer, že čnb má pramalivý vliv na vývoj koruny a tím pádem hl. výhoda prezentovaná Klausem, machem a spol. neexistuje, tudíž je výhodnější mít v současné situaci stabilnější euro.
Zobrazit/skrýt komentář
|
Zobrazit/skrýt větev
|
Zobrazit vše
|
Skrýt vše
Re: Když jsem mluvil..:-)
(jj, 11.3.2009 0:36:29)
Odpovědět
vy jste vůbec nic nepochopil .. cenntrální banka a vlastní měna jsou dvě naprosto odlišné věci co se týče funkce
Zobrazit/skrýt komentář
|
Zobrazit/skrýt větev
|
Zobrazit vše
|
Skrýt vše
Re: Když jsem mluvil..:-)
(Dan, 12.3.2009 14:44:24)
Odpovědět
banka je vždycky institucí, pracující s penězi, i ta centrální a ovlivňující pravidla dle kterých se peníze nějak chovají, to je zcela zásadní význam centrální banky.
Již léta a to i na USA je patrné, že vliv např. FEDU na měnu je opravdu malý.
Dnes o užitečnosti koruny, po situaích v lotyšsku, Bulharsku či Islandu může hovořit jedině diletant Klasuova formátu...
Zobrazit/skrýt komentář
|
Zobrazit/skrýt větev
|
Zobrazit vše
|
Skrýt vše
Re: Když jsem mluvil..:-)
(alfa, 13.3.2009 0:00:56)
Odpovědět
Proč po Vašem ekonomickém soudu je Euro výhodnější než domácí měny? Já v zásadě souhlasím, ale mám k tomu výhrady. Mimojiné, ty Vaše příklady přece nesouvisí s Eurem, ale s neodpovědnou domácí politikou, kterou může praktikovat i EU vůči Euru. Zkuste své výtky v krátkosti zpracovat namísto ideologických vzdechů nad EU.
Zobrazit/skrýt komentář
|
Zobrazit/skrýt větev
|
Zobrazit vše
|
Skrýt vše
Re: Když jsem mluvil..:-)
(Dan, 13.3.2009 21:59:11)
Odpovědět
Podívejte je novinářským nesmyslem, že silná koruna vadíjenom exportérů, ona totiž komaparativně zdražuje všechny naše produkty proti dovozovým, tedy neubližuje pouze exportérům, jak je laicky prezentováno, nýbrž všem tuzemským výrobcům.
Dále je to stabilita, kurzovní výkyvy v klidu eliminují zisk firmy, a může být i hůře.
Měna jako je euro nemůže být narozdíl od pidiměn typu koruny napadena spekulanty a nemůže jí být cvičeno dle zájmů fin. inv. skupin.
Zobrazit/skrýt komentář
|
Zobrazit/skrýt větev
|
Zobrazit vše
|
Skrýt vše
Re: Když jsem mluvil..:-)
(Dan, 8.3.2009 16:40:58)
Odpovědět
Víte, je komické jak si celá řada naivních lidí myslí, že v demokracii a svobodné společnosti má vláda a státní instituce větší vliv na politické myšlení lidí a jejich pohled na zásadní společenské problémy.
Existuje totiž zcela přirozená evropská integrace, kterou dělají studenti svými pobyty, přáteltstvím a následnou prací v evropě, ale i zakládáním rodin.
Na úrovni firem, v současné době již mnoho expoertérů uzavírá smlouvy a platí fak. v eurech, mají euro uučty, popř. učty mimo uzemí čr, např. v německu.
Ta integrce je prostě něco přirozeného a pro většinu lidí užitečného a žádný Mach se svojí stranou tomu nezabrání, ani kdyby si prst v řiti zalomil.
Názor, že to probíhá nuceně jenom ze shora od politiků a Bruselu je správný jenom z poloviny.
A to připomínám, že čr je jedna z nejkonzervativnějších a nejeurosketičtějších zemí na kontinentu.
Zobrazit/skrýt komentář
|
Zobrazit/skrýt větev
|
Zobrazit vše
|
Skrýt vše
Re: Když jsem mluvil..:-)
(alfa, 11.3.2009 2:24:33)
Odpovědět
Komické je, když do ekonomických diskuzí pletete politickou integraci, promiňte ale je to tak.
Na ekonomiku mají státní instituce rozhodující dopad, který navíc stále vzrůstá. Samotná existence USA a schopnost značné ekonomické aktivity vlády je důležitým aspektm bankovní krize, neboť bankéři by nikdy nemarginalizovali riziko tak, jak to činili mimo jiné na hypotéčním trhu, kdyby pociťovali riziko.
Zobrazit/skrýt komentář
|
Zobrazit/skrýt větev
|
Zobrazit vše
|
Skrýt vše
nic jste nepochopil
(Dan, 12.3.2009 14:47:27)
Odpovědět
tak vám to zopakuji ještě jednou.. :-)
hovořil jsem o přirozené integraci, např. v rámci firem, kdy centrála je zřízena v zemi s nízkými daněmi, výrobní závody na východě evropy, design je z itálie, banka zase tam kde je to výhodné, zaměstnanci z.. atd. chápete tu ekonomickou souvislost ??
Politiku jste tam namočil jenom Vy... ale možná jste Klauzovec, čili člověk popírající fakta, demagig, pak asi stěží uslyšíte na nějaký argument :-)
Zobrazit/skrýt komentář
|
Zobrazit/skrýt větev
|
Zobrazit vše
|
Skrýt vše
Vy jste nic nepochopil...
(alfa, 12.3.2009 23:52:15)
Odpovědět
Ekonomika USA nemá žádnou souvislost s evropskou integrací. Jako kdybych mluvil o pěstování jablek a Vy o struktuře atomu, jistě, společné body najdeme...
Nejsou snad regulační úřady EU stále silnější? Nenavrhují snad politici ještě silnější? Není tomu v USA stejně? K tomu použijí ty neformální vztahy, o nichž se tu rozepisujete? Euro je snad tištěno studenty v rámci projektu Erasmus? Prostě mluvíte zcesty k věcem, které spolu souvisí jen okrajově.
Současný byrokratický aparát je nesporně větší a silnější než kdykoli dříve a ve všech zemích světa se ekonomika byrokratizuje, tečka. Nevím k čemu má sloužit Váš příspěvek o EU a přirozené evropské integraci. Pokud je tu demagog, nese Vaše jméno.
Zobrazit/skrýt komentář
|
Zobrazit/skrýt větev
|
Zobrazit vše
|
Skrýt vše
Re: Vy jste nic nepochopil...
(Dan, 13.3.2009 21:54:12)
Odpovědět
Vysvětlovat jsem vám opakovaně jednu částečku z mého přízpěvku, jeho podstata je opravdu jinde výš a debata s demagogem bezpředmětným mrháním času.
Když jsem psal o integraci přirozené, mimopolitické, křečovitě jste se snažil to opět otočit na tu politiku.
Zobrazit/skrýt komentář
|
Zobrazit/skrýt větev
|
Zobrazit vše
|
Skrýt vše
Re: Vy jste nic nepochopil...
(alfa, 14.3.2009 14:52:58)
Odpovědět
To Vaše demagogické zaklínadlo si už nechte, je demagogické měnit téma diskuze, která je dána článkem ani jednou nemluvícím o čemkoli na východ od Atlantiku...což jste z nepochopitelného důvodu učinil.
Meritem Vašeho nepochopení je právě to, že jsem neměl v úmyslu v žádném případě mluvit o čemkoli týkajícím se EU. Pojem politická integrace (která se jako jediná týká meritu článku, a tudíž se nedržím křečovitě ale účelně, jinak diskuze nezadržitelně upadá do chaosu) jsem užil ve smyslu extenzivním, nikoli restriktivním.
Zobrazit/skrýt komentář
|
Zobrazit/skrýt větev
|
Zobrazit vše
|
Skrýt vše
co říká špatně pan Kovanda ??
(Dan K., 7.3.2009 13:35:53)
Odpovědět
Je to skutečně mnoho co tento pán a další zde publikující lidé občas dokomalí.
Aktuálně třeba už ta úvodní otázka.. ten kdo je expert, tak dávno věděl, že americký systém, který vysál světové finance a ty peníze utratil aniž by je měl řím krýt, to věděl již léta !
Pak je zde celá řada velmi pofiderních analytiků a pseudoekonomů jako je třeba náš prof. Klaus..
kdypak jste od toho ekonomické mudrce četl v min. letech něco o možném americkém kolapsu ??
Odpovím si sám, nikdy..
takový Buffet už předloni v Paříži začal mohutně vyprodávat americké akcie a měnit je za Evropské, taky stejně jako např. Alan a uplně proti tvrzení Klause předpověděl budoucnost spíše Euru nežli dolaru.
Je až komické, jak přihlouplý ale velmi sebevědomí Klaus nedokázal vůbec reagovat v době kdy přicházela ta katastrofální čísla z Wall streetu a jenom tupě mlčel, a to celé týdny.
Zatímco přední ameičtí ekonomičtí experti hovoří o největší krizi od 30. let /míněno v USA/ ten chlupák u nás nahradě se pořád tváří alibisticky jako by se nic významného nedělo.
Zobrazit/skrýt komentář
|
Zobrazit/skrýt větev
|
Zobrazit vše
|
Skrýt vše
Re: co říká špatně pan Kovanda ??
(alfa, 7.3.2009 15:45:01)
Odpovědět
Ale nic s tím experti nedělali. A Alan Greenspan s tím dělal právě tolik, pokud věděl o problémech, tak na ně neupozorňoval a naopak jejich rozsah zlehčoval. Pan Kovanda nevychází z vlastních poznatků (spíše kompiluje různé studie a názory expertů) a nedělá ekonomickou studii, naopak se zabývá spíše psychosociologickým profilem ekonomických subjektů. To je nutné si uvědomit a z tohoto pohledu se domnívám, že jeho články jsou velice trefné.
Václav Klaus není investor, analýzu americké ekonomiky nedělal a už deset let se věnuje ekonomii rekreačně, což ho omlouvá.
Zobrazit/skrýt komentář
|
Zobrazit/skrýt větev
|
Zobrazit vše
|
Skrýt vše
Re: co říká špatně pan Kovanda ??
(Dan, 8.3.2009 0:42:25)
Odpovědět
Václav Klaus je vystudovaný komunistický centrální plánovač, který díky své bolševické a estébáckobolševické rodině Livie mohl nakouknout na západ ...
Je to ekonomická nula..
V současné době bych ho nazval spíše liberálně ekonomickým filozofem bez kontaktu s realitou.
Zobrazit/skrýt komentář
|
Zobrazit/skrýt větev
|
Zobrazit vše
|
Skrýt vše
Škoditel na Hradě
(učitel OA, 8.3.2009 17:29:36)
Odpovědět
Pane Dane,přímo z duše hovoříte drtivé většině
Čechů a snad až 99% obyvatel na naší planetě.
Kdyby ten hradní šašek jen pronášel své bláboly,ale on nejvíc škodí naší zemi.
Zobrazit/skrýt komentář
|
Zobrazit/skrýt větev
|
Zobrazit vše
|
Skrýt vše
Re: co říká špatně pan Kovanda ??
(Dan, 8.3.2009 0:55:36)
Odpovědět
Alanovi vyšla mimochodem loni najaře kniha kde popisuje docela pečlivě ty problémy a hodně lidí se za něj zatu knihu zlobilo....
Zobrazit/skrýt komentář
|
Zobrazit/skrýt větev
|
Zobrazit vše
|
Skrýt vše
Re: co říká špatně pan Kovanda ??
(Josef, 9.3.2009 15:54:30)
Odpovědět
Ja jsem pred tremi tydny videl rozhovor s Greenspanem na TV a on potvrdil, ze na problemy poukazoval, ale zastavit to on pravomoc nemel, protoze davat pujcky (nizkourokove) lidem, kteri nemeli predpoklady splacet bylo nerizeno zakonem jako pomoc chudym a jedine zakonem se to dalo zastavit. Navic tvrdil ze matematickemu pocitacovemu vzorci, podle ktereho financni instituce mixovaly dobre pujcky s problematickymi on, ani jeho kolegove nerozumeli.
Zobrazit/skrýt komentář
|
Zobrazit/skrýt větev
|
Zobrazit vše
|
Skrýt vše
Blahopřejeme všem ženám k MDŽ
(M.Jelínek,SSO, 8.3.2009 17:22:57)
Odpovědět
Dnešní den patří na celém světě ženám,poněvadž
dnes je MEZINÁRODNÍ DEN ŽEN
I my muži na ePortálu,blahopřejeme všem ženám.
Zobrazit/skrýt komentář
|
Zobrazit/skrýt větev
|
Zobrazit vše
|
Skrýt vše
Re: Ježci a lišky, Greenspan a Marx
(Jouda, 6.3.2009 20:48:05)
Odpovědět
Arnulf Ivan Simmon-znáte tohoto "odborníka", českého původu? Předpověděl kolaps české ekonomiky v letech 98-99. Nějak se netrefil. V.Klaus je pro něj grolifikovaný účetní. Kde byli jeho levicoví kolegové z Arutgers University? Vytvářejí dlouhodobou strategii pro švýcar. banky, ale nejsou schopni poradít svým americkým? Zvláštní.
Zobrazit/skrýt komentář
|
Zobrazit/skrýt větev
|
Zobrazit vše
|
Skrýt vše
Re: Ježci a lišky, Greenspan a Marx
(C.Nečas, 19.7.2009 14:16:46)
Odpovědět
Ano, pana Simona či Arnulfa I.Simmona znám velmi dobře. Připravil naši společnost o téměř milion korun a ještě se chce se mnou soudit o nactiutrhání. Velmi dobře jej znám...odborník na všechno a přitom k ničemu.
Zobrazit/skrýt komentář
|
Zobrazit/skrýt větev
|
Zobrazit vše
|
Skrýt vše
Re: Ježci a lišky, Greenspan a Marx
(bohužel, 7.3.2009 12:13:25)
Odpovědět
kolaps přijde brzy----http://www.blisty.cz/
Přihlášení uživatele
Jméno:
Heslo:
Trvalé přihlášení
Čtěte také
ePortal.cz
Rath jako Horáková? Ale fuj, paní doktorko!
Petr z Břeclavi byl nejdříve dealer drog, nyní gymnasta amatér. Co se objeví příště?
Udání na rasistu Karla Čapka
Izrael má právo zaútočit na iránská jaderná zařízení
Každý má svou cenu. A Rath byl sotva druhá liga…
euPortal.cz
Jestli si Kanada myslí, že ubližujeme Cikánům, tak ať si je nechá
Policie šetří Kalouska, Tluchoře a Kočí
Eurabia.cz
Protiimigrantské násilnosti v Řecku. Rozlícení Řekové použili proti ilegálům i bagr
Francouzský prezident vyzván k přijetí islámu
FreeGlobe.cz
Nahrávej, posílíš mír!
Špehovací motýl: Izrael vyvinul hmyzího drona pro sledování uvnitř budov
euServer.cz
Slovanské národy si dnes připomínají Den slovanského písemnictví a kultury
Kubovo ministerstvo průmyslu a obchodu rozšiřuje spolupráci s Balkánem. Je nutné se zbavit závislosti na Německu
ParlamentniListy.cz
Dienstbier ostře: Rathovy miliony nejsou moje. Jde o ubohou pomstu
Advokátka Samková po utrpení kvůli Rathovi: Rozdejme samopaly
Aktuálně nejčtenější
Další veřejnoprávní zvěrstvo ČT
Kanada má problém s českými Romy
Příčiny romské brutality v pěti bodech... A jaké jsou vaše argumenty, pánové Uhle, Kocábe, Liško a Kostláne?
Celkově nejčtenější
Jan Kraus zase převléká kabát, nyní větří modrou šanci
Dluhy Katky Neumannové, Smrt Petra Hájka
„Mohamed byl pedofil. Měl sex s devítiletou,“ šokoval kazatel
Články autora
Vyberte autora
Karel Ábelovský
Alexander Adler
David Adler
Aleš Dvořák
Ahasweb
Michael Anděl
Andrea Bartoníčková
Jiří Asher
Rodney Atkinson
Martin Bačkovský
Tomáš Balvín
Tomáš Bandžuch
Pavel Bárta
Zdeněk Bárta
Adam B. Bartoš
Marek Bartoš
Ladislav Bátora
Miloslav Bednář
Vojtěch Belling
Petr Bendl
Andrej Beňo
Jiří Berka
Alain Besançon
Štěpán Bicera
Miloš Bílý
Thorstein Bjornsson
Alena Bláhová
Jana Bobošíková
Aleš Boháč
Josef Maria Bochenski
K. H. Borovský
Pavel Bratinka
Pavel Bratinka
Štěpán Braun
Vlastimil Brázdil
Klára Bresslerová
Ivan Brezina
Ivan Březina
Tomáš Břicháček
Rebecca Brimmer
Pat Buchanan
Aleš Burda
Roman Buršík
Jiří Buzický
Milan Cabrnoch
Tania Diaz Castro
Kristýna Čechová
Martin R. Čejka
Zdeněk Čepelička
Jan Černý
Petr Černý
Andrea Cerqueirová
Miroslav Červenka
Jan Cieslar
Eva Clarová
Anthony Coughlan
Martin Daneš
Jiří Dienstbier
Petr Dimun
Jan Doležal
Michal Drotován
Jaromír Drábek
Dan Drápal
Jan Drbohlav
Pavel Drobil
Dušan Dvořák
Jan Dvořák
Ladislav Dvořák
Viktor Dvořák
František Enerlan
Euroskeptik
Hynek Fajmon
Zdeněk Fekar
Finrod Felagund
Ondřej Fér
Petr Fiala
Jozef Fiľko
Alain Finkielkraut
Fjordman
Egon Flaig
Oldřich Florian
David Floryk
Petra Fořtová
Martin Fott
René Franěk
Michaela Freiová
Anton Frič
Peter Frišo
Galadriel
David Goldberger
Tomáš Grulich
Zdeněk Guži
Tomáš Haas
Petr Hájek
Mojmír Hampl
David Hanák
Markéta Brožová Hanelová
Martin Hanus
Jiří Hanzlíček
Vojtěch Harok
Petr Hartman
Jaroslav Harvalík
Ivana Haslingerová
Petr Havlíček
Petr Havlík
Josef Havránek
Helm the Hammerhand
Roman Herzog
Robert Hibner
David Hibsch
Marek Hirato
Aleš Hlawatschke
Zbyšek Hlinka
Čestmír Hofhanzl
Jiří Hojer
Robert Holman
Martin Horák
Mojmir Horvath
Mojmir Horvath
Ludvík Hovorka
Radomír Hrabovský
Vladimír Hučín
Tomáš Chalupa
Pavel Chalupníček
Islám info
Ladislav Jakl
Jan Jakob
Břetislav Jakubec
Jeroným Janíček
Jaroslav Janouch
Stanislav Janský
Jana Javorková
Vít Jedlička
Richard Jecho
Zdeněk Jemelík
Ivan Jemelka
Josef Ježek
Petra Jirglová
Jiří Vyvadil
Jiří Jíše
Jan Kasal
Roman Joch
Tomáš Jubánek
Peter Jungwirth
Adam Juřica
Pavel Jurutka
Davor Kahofer
Karel Kaiser
Tereza Kakosová
Karel Kámen
Jaromír Kaňák
Jiří Karas
Lucie Kavanová
Antonín Kazda
Brian T. Kennedy
Jiří Kinkor
Václav Klaus
Zbyněk Klíč
Milan Knížák
Pavel Kohout
Jiří Kohoutek
Ondřej Kolomazník
Zdeněk Konečný
Jiří Koníček
Luděk Konopáč
Ondřej Konrád
Petr Kopáček
Karolina Kopecká
Jiří Korbel
Koruna Česká - Konzervativní platforma
Konzervativní občanské sdružení
Jan Kotlín
Robert Kotzian
Jan Koucký
Ondřej Koutník
Petr Koutný
Lukáš Kovanda
Václav Král
Jan Králík
Karel Kramář
Petr Kratochvíl
Jan Kratochvíl
Jan Kraus
Marta Krausová
Dominika Krejčí
Vítězslav Kremlík
Pavel Křepelka
Michal Kretschmer
Karel Krchňák
Lukáš Krivošík
Karel Kříž
Karel Kříž
Prof. Miroslav Krutílek
Karel Krychtálek
Tomáš Kryšpín
Vavřinec Kryzánek
Jan Kubalčík
Lenka Kučerová
Pavel Kula
Martin Kulhánek
Benjamin Kuras
Valentin Kusák
Jan Kužminski
Drahomír Kvasnička
Jaroslav Kysilko
Leopold Kyslinger
František K. Ladislav
Ivan Langer
Ivan Langer
Markéta Laryšová
Karel Ledvinka
Radim Lhoták
David Lipka
Pavel Liška
Robert Locke
Marek Loužek
LP
Jan Lukavec
Miroslav Macek
Petr Mach
Petr Mach
Tomáš Machula
Daniel Makay
Dušan Makovský
Jakub Malinovský
Michal Malý
Emanuel Mandler
Martin Mařák
Anatolij Marčenko
Rudolf Marek
Adam Mareš
Tomáš Marný
František Matějka
Tereza Mátlová
Ladislav Matuška
Marek Bartoš
Josef Mezera
Stanislav Mihulka
Aleš Misař jr.
Jiří Mitáček
Josef Mlejnek
Jakub Moravčík
Michal Petřík
Jaroslav Mrázek
Tomáš Munzi
Petr Musil
Josef Myslín
Ladislav Nádvorník
Miroslav Návrat
Petr Nečas
Ondřej Neff
Vladislav Nejedlý
Miroslava Němcová
Jan Neoral
Miroslav Nigrín
Odjinud
Tomio Okamura
Petr Olejníček
Břetislav Olšer
Oranžáda.cz
Karel Orlík
Miroslav Orzech
Kateřina Ošlejšková
Ondřej Vašíček
Vladimír Palko
Ondřej Palkovský
Radim Pařízek
Jiří Paroubek
Jan Patočka
Petr Paulczynski
Alexandra Paurová
Jiří Payne
Bohumil Pečinka
Martin Pener
F. Peroutka Jr.
Mária Pešeková
Tomáš Peter
Petr Petr
Lukáš Petřík
Jaromír Petřík
Michal Petřík
Miloš Petřík
Jindřich Pilc
Martin Pipek
Vlastimil Podracký
Pavel Pokorný
Jan Polanecký
Rudolf Polanecký
Antonín Polický
Robert Pospíchal
Hana Potická
Hana Potocká
Renata Pourová
Martin Prášek
Milan Prášil
Roman Pražák
Pavel Přeučil
Petr Příhoda
Jitka Přikrylová
Martin Procházka
Světla Prokešová
David Prokop
Marek Prokop
Josef Provazník
Prvnizpravy.cz
Vojtěch Rajec
Ivana Řápková
David Rath
Redakce
Markéta Reedová
Martin Rejman
Milan Řeřicha
Petr Robejšek
Romea.cz
Anna Jestrzebská-Rorty
Jakub Roth
Maciej Ruczaj
Alexandra Rudyšarová
Robert Vašíček
Olga Ryantová
Jiří Rybář
Claes G. Ryn
Tomáš Samek
Fernando Santiago
Vlastimil Šantroch
Roger Scruton
František Šebej
Jiří Selucký
Michal Semín
Martin Schmarcz
František Schneiberg
Jiří Schwarz jr.
Pavel Sibřina
Markéta Šichtařová
Josef Šíma
Robert Šimarek
Robert R. Šimek
Michal Simkanič
Bronislav Šimoník
Jana Šimonová
Petr Šimůnek
Jan Šinágl
Ondřej Šindler
Jaromír Šiša
Karel Skácel
Karel Skála
Jan Skopeček
Marek Skřipský
Zdeněk Škrobák
Igor Skúpy
Tomáš Škvrna
Jan Šlajs
Michal Slánička
Ondřej Šlechta
KČ Slezsko
Nela Šmídová
Jaroslav Smílek
Petra Sokolová
SOPL
Jakub Špeta
Dušan Šrámek
Luděk Staněk
Jan Šťastný
Zuzana Štefánková
Edvard Steinský
Lubomír Stejskal
Petr Štěpánek
Martin Stín
František Stočes
Vojtěch Štorkán
Martin Jan Stránský
Dušan Streit
Ivo Strejček
Jan Suchánek
Petr Suchý
Richard Sulík
Martin Sváček
Petr Švec
Jakub Švec
Jiří Svoboda
SODATSW
Peter Szendy
Lucie Talmanová
Tanečnice
Thorstein Bjornsson
Jindřich Tichý
Tomáš Tkáč
Vlastimil Tlustý
Jaroslav Tomčík
Alexander Tomský
Mirek Topolánek
Miloš Topolovský
Lukáš Trnovský
Petr Tryščuk
Filip Tuček
Věra Tydlitátová
Ota Ulč
Gabriel Urban
Jan Urban
Petr Václavík
Oldřich Vachala
Pavel Valíšek
Robert Vašíček
Stanislav Vejvar
Radek Velička
Václav Venc
Viktor Vereš
Jiří Verner
Roman Vido
Petr Vileta
Oldřich Vinař
Lumír Vitha
Lea Vojteková
Marek Vokšay
Alexandr Vondra
Václav Voseček
Veronika Vrecionová
Radim Vysloužil
Jiří Vyvadil
Jiří Wagner
Gabriela Wagnerová
Franz Werfel
Petr Witz
Jan Zahradil
Jiří Zahrádka
Filip Zajíček
Luboš Zálom
Petr Žantovský
Richard Zatloukal
Petr Zavoral
Marie Zavoralová
Milan Zeleny
Vladimír Železný
Jan Zeman
Vladimír Zeman
Ladislav Zemánek
Jan Ziegler
Josef Zieleniec
Pavel Zikmund
Jan Zima
Ferdinand Zimmermann
Dušica Zimová
Matyáš Zrno
Anketa
Krachující Řecko by si zasloužilo:
Odpustit veškeré dluhy 17,88%
Odpustit 50% dluhů 8,51%
Být ponecháno vlastnímu osudu 51,36%
Dostat další peníze z eurovalu 7,51%
Být "propuštěno" z eurozóny 14,73%
Hlasovat můžete kliknutím na odpověď
Reklama