reklama
reklama

Klaus lisabon nepodepíše

Autor: Ladislav Jakl | Publikováno: 20.2.2009 | Rubrika: Politika
Ilustrace

To není zveřejnění politického postoje. To bych ani neudělal, pan prezident má nárok rozhodnout se v každé chvíli podle svého uvážení a určitě to tak udělá.
 
Chci se zmínit o jistém terminologickém zmatku, podle všeho úmyslně živeném těmi, kdo by z prezidenta republiky rádi udělali mechanickou figurku.

Všude v novinách čteme a v televizích slyšíme, že ratifikace Lisabonské smlouvy probíhá tak, že nejdříve ji schválí (nebo neschválí) parlament a pak ji podepíše (nebo nepodepíše) prezident.

Není tomu tak. Onen „pouhý" podpis prezidenta republiky je totiž podle čl. 63 Ústavy ČR právě onou vlastní ratifikací. Prezident tedy přesně vzato mezinárodní smlouvy nepodepisuje, nýbrž ratifikuje. Ratifikací je právě ten jeho podpis.

A ratifikovat prezident republiky mezinárodní smlouvu nemůže, pokud s ratifikací předtím nevysloví souhlas obě komory parlamentu. Parlament tedy neschvaluje, ale dává svůj souhlas s případnou ratifikací.

Podpis prezidenta tedy v žádném případě není nějakou formalitou, završující jakousi celkovou ratifikaci či schvalování v parlamentu.

Proto lze tvrdit, že ani Lisabonskou smlouvu prezident určitě jen tak nepodepíše. Buď ji za Českou republiku ratifikuje, nebo neratifikuje. A to není žádné slovíčkaření.

A to se nebavím o tom, že se k němu na stůl nejspíš ani nedostane, protože senátoři se tak snadno zmanipulovat nenechají.

Ladislav Jakl

Autor je tajemníkem prezidenta ČR.
 

reklama
4498 čtenářů | 88 komentářů | 
HodnoceníHodnoceníHodnoceníHodnoceníHodnocení
Tisknout článek Poslat článek e-mailem
Vaše hodnocení: 

Zde můžete nastavit své hodnocení
Komentáře


Re: Klaus lisabon nepodepíše
(Michal Kovács, 20.2.2009 8:59:39)
Odpovědět
Naprosto přesně a pregnantně vyjádřená informace.
Děkuji Vám.
Re: Klaus lisabon nepodepíše
(Čti., 20.2.2009 12:34:54)
Odpovědět
Když vidím snůšku našich 24 europoslanců, naprosto nechápu, koho tam zastupují. Vedle českého Gagarina je tam exředitel televize, militantní moderátorka, odborář - pozitiv.lustrát, komunistický politruk a různí političtí důchodci a uklizenci všeho druhu.
Justiční mafie a Křivanec
(občan Brych, 21.2.2009 1:10:27)
Odpovědět
To je realita dneška a jde to skutečně jenom k horšímu.Soudcům přibyla jejich nezávislost /na zákonech/,proto jsou nepostižitelní,neodvolatelní atd. a nenesou žádnou odpovědnost za nic,to je přímo katastrofa.Pan Čunek měl být vyšetřován jako každý řadový občan a ne mít privilegia.Zametat stopy po všem,co má na triku,co všecko ví na svoje kamarádíčky,ti ovšem jsou na nejvyšších postech a vytahovat něco na ně to musí zůstat tabu a kdo přece na tyto zločinnosti upozorní,hned je odstaven.Tradičně,najednou nezvládá svoji práci,je nespolehlivý,nic se nezměnilo.
Ani o kauze J.Kajínka není žádoucí hovořit,ani se nějak zmiňovat.On má pro veřejnost zůstat nájemným vrahem/přitom soudce v rozsudku uvádí,že nájemce na vraždy byl zproštěn obžaloby,protože si na vraždy nikoho nenajal!/Že je to neuvěřitelné? Je,tak se dočteme v rozsudku další nezákonnosti a pochyby,ale obnovy procesu se tento člověk nedočká,protože by museli hledat pravého vraha z řad policie a to se nesmí stát.Je otřesné sledovat tyto případy,kdy je nad slunce jasné,že vládne urputná snaha všecko ututlat,zapomenout,potrestat nepravé,to jsme svědky dnes a denně,je to hrůza.
Re: Justiční mafie a Křivanec
(Hamelková,učitelka, 21.2.2009 1:12:50)
Odpovědět
Nepleťte se, soudci na zákonech nezávislí nejsou ani náhodou, nezávislí jsou na politicích a správních úřednících. Jen proto si dr.Cepl ml. mohl dovolit vyslovit veřejně svůj názor na tzv. justiční mafii a zmanipulované vyšetřování Čunka. A musel zarazit i Ústavní soud všeználka Klause či ministra spravedlnosti, když si chtěli odvolávat soudní funkcionáře, kteří se jim svými výroky znelíbili.
Státní zástupci nejsou soudci, patří k moci výkonné a podléhají subordinaci a jsou tedy z vůle nadřízených odvolatelní. Ale toto jistě od Křivance bylo víc než křivé. Ačkoliv: kdo ví kdo mu seděl za krkem a hrozil mu sankcemi, když nesesadí Bašného?
Klaus zase hlásá nesmysly
(sahulková eva, 22.2.2009 0:29:25)
Odpovědět
Vystoupení prezidenta Václava Klause v Evropském parlamentu vyvolalo pozdvižení--zejména ale jen u nás. Všechna média o Klausově údajně kontroverzním projevu referují jako o události evropského významu. Ve skutečnosti je Klausův projev jen poněkud trapná bouře v české sklenici vody.

Nejde ani tak o to, že by Klaus na adresu Evropské unie neřekl některé věci, které nejsou pravda. Důležitější je, kdo takové věci říká a proč. Kdyby s podobnou kritikou přišel velevážený evropský státník, který je znám svojí skutečnou starostí o evropský integrační projekt, bude Evropa naslouchat. Český prezident je ovšem už dávno vnímán jako pouhá figurka, srovnatelná svou směšností snad jen s polským prezidentem Lechem Kaczynským.

Trapnost celé záležitosti spočívá nejen v tom, že prezident, coby pravý narcis, neví, že je trapný. Trapné je i to, že si to může dovolit. Koneckonců reprezentuje národ, který se dost často utápí v mesianistických bludech o vlastní jedinečnosti.

Možná proto neuškodí zasadit vše do nějakého jiného kontextu. Představme si na chvíli, že bychom měli normálního prezidenta a vládu by vedla normální pravicová strana evropského střihu, kterých je v EU spousta a které tvoří jádro Evropské lidové strany v Evropském parlamentu. V takovém případě bychom už dávno schválili Lisabonskou smlouvu a věnovali se naplno a produktivně jak evropskému předsednictví, tak řešení důležitých domácích úkolů.
Re: Klaus zase hlásá nesmysly
(rené, 22.2.2009 0:35:47)
Odpovědět
Když Klaus brojí i na půdě europarlamentu proti Lisabonské smlouvě, neuškodí možná připomenout argument, který autor tohoto textu použil už v jiném článku.

Jelikož je Česká republika poslední zemí v EU, jež se pustila do schvalování Lisabonské smlouvy, měli by odpůrci smlouvy—zejména tedy Klaus a jeho eurofóbní sekta v ODS--vysvětlit, proč si myslí, že jejich argumenty o oslabení naší suverenity, popřípadě nadvládě velkých zemí EU i neúnosného posílení Bruselu v případě přijetí smlouvy jsou relevantní právě jen pro Českou republiku. Unie se totiž skládá ze 4 velkých zemí (Německo, Velká Británie, Itálie a Francie), 3 středně velkých zemí (Polsko, Španělsko a Rumunsko), a 20 malých zemí, jejichž populace nepřesahuje 15 miliónů obyvatel.

Všechny tyto malé země, s prozatímní výjimkou Irska, Lisabonskou smlouvu schválily. Zákonodárci ODS i Klaus by tedy měli vysvětlit, v čem se konkrétně Česká republika liší od těchto zemí natolik, že právě ona se musí bát o svou suverenitu. Pokud existenci takových výjimečných specifik neprokáží, dopouštějí se některými svými argumenty de facto urážek těch zemí, které smlouvu schválily, neboť vlastně tvrdí, že politici přinejmenším v 19 velikostně srovnatelných zemích Unie buď podlehli mámení Bruselu a obelstili vlastní lid, nebo nepostřehli v Lisabonské smlouvě nebezpečí, která v ní vidí osvícení duchové z české ODS.
Re: Klaus zase hlásá nesmysly
(dr.Štovíček, 22.2.2009 16:05:23)
Odpovědět
Pokud se Klaus vyjadřoval suverénně a nehorázně k otázkám klimatu, vědeckosti sociologie či úrovni filmového umění, kterým evidentně nerozumí, mohlo se to přejít s úsměvem. Avšak když "ekonom" Klaus banalizuje finanční krizi, které se věnují tisíce špičkových ekonomů světa, a blokuje Lisabonskou smlouvu schválenou prakticky celou Evropou, už k tomu žádný zodpovědný člověk nesmí mlčet.
Re: Klaus zase hlásá nesmysly
(Negativ, 24.2.2009 12:27:07)
Odpovědět
Ale vzdyt prave pro takove poplety jako jsi ty Klaus vydal dokonce knihu!!! Proc si ji neprectes? Proc tady volas po necem co davno existuje? Jenom proto ze jsi hlupak nebo jen ignorant? Skoda mluvit....
Re: Klaus zase hlásá nesmysly
(Fronda, 17.5.2009 17:17:10)
Odpovědět
Za vším, Negative, je obava Klause, že by nebyl
tím, čím je, toptoiž Mistrem Světa a že by ho,
kdyby neseděl na Hradě, poslal každý do řiti!
Není to ani vědec, natož ekonom, a ani politik.
Na všechno si jen hraje! Vychován v komunistickém
duchu, nikldy to z něho nevyprchá! Vždycky zůsta-
jen obyčejný plebejec - s akademickým titulem
za "zásluhy" o propagaci Velkého učení!
Re: Klaus zase hlásá nesmysly
(Pars, 17.5.2009 17:20:29)
Odpovědět
Použito slovo p....l, censura nepropustila!
Slovo "řiť" je pro ni přijatelné! Ó, jak je
ta naše mateřština "košatá" na slova! Díky!
Re: Klaus lisabon nepodepíše
(koník, 20.2.2009 9:09:42)
Odpovědět
Jisté je,že prezident dokument nepodepíše.Stařičký mocnář má holt své vrtochy.
Re: Klaus lisabon nepodepíše
(Rintintin, 20.2.2009 9:38:35)
Odpovědět
ale vzdyt ti to milacek p. Prof. vysvetlil, a zaplat Pánu Bohu ze to nebude podepisovat, ale jenom a pouze Ratifikovat ! tim bude splneno prani mnoha odpurcu Prof.Klause ze neudelal to co jsme si vzdy prali, totiz ze to osobne lidsky nepodepsal, ale podle ustavy to nasilim Ratifikoval ! dekujeme za Ratifikaci a bezte uz, prosim vas p. Prof. a nezapomente na Hrade svoje milacky, mohlo by se vam stat ze byste nevedel kudy kam az budete odchazet.
Re: Klaus lisabon nepodepíše
(lordpavka, 20.2.2009 10:30:49)
Odpovědět
Rintintine,Tebe si vezme ras!A bude gulášek!
Přijetí Lisabonské smlouvy by znamenalo právní pořádek i v Česku
(senátor, 20.2.2009 12:38:18)
Odpovědět
SOUDRUZI,uvědomte si,že příjmutí Lisabonské smlouvy,znamená,že už u nás v Česku se nebude moci krást a podvádět,poněvadž zde budou platit daleko přísnější unijní zákony. Proto my členové ODS a KSČM nedovolíme schválení Lisabonské smlouvy,naše děti by nám to neodpustili.Rozhodně nechceme připravit naše děti o další nezdaněné peníze a majetky.Přijetí Lisabonské smlouvy by znamenalo právní pořádek i v Česku a to přece nemůžeme dovolit.
Re: Přijetí Lisabonské smlouvy by znamenalo právní pořádek i v Česku
(Hustej Týpek, 20.2.2009 13:25:50)
Odpovědět
Nemas ani predstavu o tom jak jsou bruselští uředníci zkorumpování pri vydávání dotací... Tam se krade 100x vic nez u nas
Re: Přijetí Lisabonské smlouvy by znamenalo právní pořádek i v Česku
(LS, 20.2.2009 19:24:23)
Odpovědět
Ty seš ale kovanej soudruh. Já v EU pracuji, ještě před rozšířením, takže vím, jak je prohnilá. V kontextu toho, co se děje, je Klaus něco jako Jan Hus nebo Galileo Galilei ... EU je prostě placatá a basta!
Re: Přijetí Lisabonské smlouvy by znamenalo právní pořádek i v Česku
(Hájka, 17.5.2009 17:25:19)
Odpovědět
LS! Nejsi taky sgent StB, ten "chlapík statečný", něco podobného jako kpt Minařík, odsouzený na 4,5 roku za kšefty s KGB atd.?
Podle Tebe je Brusel prohnilý, a co penízky,
ty Ti nesmrdí?
Re: Přijetí Lisabonské smlouvy by znamenalo právní pořádek i v Česku
(Irena, 20.2.2009 20:23:36)
Odpovědět
Kde jsi to slyšel blbísku? Unijní právo u nás dávno platí v plném rozsahu...a právní pořádek? No, třeba britské soudy se rády poučí i z práva šaría.
Re: Přijetí Lisabonské smlouvy by znamenalo právní pořádek i v Česku
(Kamil, 20.2.2009 22:43:19)
Odpovědět
Ireno,nejsi náhodou blondýna?Klaus jednou při styku s občany,prohlásil na adresu blondýn,velmi
hanlivou poznámku,kterou nemůžu tady opakovat.
Hlavně nás nepoučuj,že u nás už platí unijní zákony,to ví každej blb i ten napravo.Souhlasím však s připomínkou,že Lisabonská smlouva značně omezí zlodějny napříč politickým spektrem.
Re: Přijetí Lisabonské smlouvy by znamenalo právní pořádek i v Česku
(Jana, 20.2.2009 22:59:19)
Odpovědět
Irenko,řekni mi,ale úpřimně,do kolika umíš počitat?Tunelpápa Klaus,také tvrdí,že je ekonom,přestože vystudoval obor:plánovač socialistického hospodářství.Vím to proto,že stejný obor v šedesátých letech jsem rovněž absolvoval na VŠE.Rozsah získaných vědomostí,nikoho neoprávňuje tvrdit,že je ekonom.
Re: Přijetí Lisabonské smlouvy by znamenalo právní pořádek i v Česku
(Irena, 21.2.2009 0:10:38)
Odpovědět
Byla součástí studia i změna pohlaví, paní Jano??? Jestli je Klaus ekonom nebo třeba obchodník kořením je vcelku irelevantní vzhledem k povaze řešené otázky. Počtářko.
Re: Přijetí Lisabonské smlouvy by znamenalo právní pořádek i v Česku
(Jan, 21.2.2009 0:14:46)
Odpovědět
Opravuji a omlouvám se za překlep.Správné jméno
je Jan.
Re: Přijetí Lisabonské smlouvy by znamenalo právní pořádek i v Česku
(Irena, 21.2.2009 0:17:40)
Odpovědět
Odlišná osoba od Jany? Nebo jste se překlepl dvakrát?
Re: Přijetí Lisabonské smlouvy by znamenalo právní pořádek i v Česku
(Jan, 21.2.2009 0:27:42)
Odpovědět
Vidíte,i v tak pokročilém věku,neustále myslím na svoji ženu,která je Jana.Ovšem zdrojem myšlenek jsem opravdu já.
Re: Přijetí Lisabonské smlouvy by znamenalo právní pořádek i v Česku
(Hustej Týpek, 21.2.2009 0:36:36)
Odpovědět
Ví vaše žena že děláte na internetu ostudu?
Re: Přijetí Lisabonské smlouvy by znamenalo právní pořádek i v Česku
(Hovorka, 21.2.2009 0:50:40)
Odpovědět
Větší ostudu než Tunelpápa Klaus už nikdo nedokáže.
Re: Přijetí Lisabonské smlouvy by znamenalo právní pořádek i v Česku
(Irena, 21.2.2009 0:58:20)
Odpovědět
Hloupější výmluvu jsem nikdy neslyšela! Jste směšný.
Re: Přijetí Lisabonské smlouvy by znamenalo právní pořádek i v Česku
(Ing. Daniel Kratochvíl MBA, ekonom DB, 21.2.2009 19:41:37)
Odpovědět
Zdravím Vás, dravá Ireno, bijete se za soudruha Pružinského opravdu jako Lev, jste také dotovaná ruskou FSB jako jeho přátelé z různých odnoží LIbertas v Evropě ??


Mám Navás ale vážně ted jeden skromný dotaz.

Děkuji za odpověď !


Věříte člověku, jež mohl volně cestovat a studovat za hluboké totality po západní Evropě, stejně jako jeho syn ??
Uvědomujete si komu byly tyto probendy za totality dovoleny ????



P.S. To že Václav pružinský zvaný Klaus není žádný ekonom, nýbrž pouhppouhý plánovač cetrální socialistické ekonomiky, dostudovával v Moskvě a přednášel např. italským komunistům o výhodách c.p. ekonomiky je fakt, stejně jako to že jeho privatizace je mezinárodně považována za fiasko s těžkým podceněním právní báze.
Daniel Kratchvíl, nacista, satanista nebo jen blázen?!
(Irena, 21.2.2009 22:37:17)
Odpovědět
Jak si představuji Dana Kratochvíla. Otitulovaný mladík, vždy perfektně oblečený, drzý, nafoukaný fracek...tolik v občanském životě. Za dveřmi jeho bytu se však člověk objeví v docela jiném světě. Zatuchlo, temno, uprostřed bytu velká místnost a v ní zvrácený obraz Klause, který každý den znovu prokleje. V noci je pronásledován strašlivými sny o Nepříteli s tisíci podobami. Všimněme si, že pan Kratochvíl nikdy nepíše, o ničem jiném, než o Něm, nic jiného ho nezajímá, nezná jiného politika...takový je pan Daniel, Klausobijec:-)

Pružinskij je jméno, které pro VK používají neonacisté a Daniel Kratochvíl a několik bláznů na eportálu, tedy vlastně jen neonacisté, že? Oficiální i méně oficiální média (mám pocit, že i Blisty), pokud toto jméno používají, nezapomenou dodat, že je to objev neonacistických "novinářů" z NO. Koho jiného než neonacistu by zajímalo, zda je VK původem z Haliče? Ostatně stejně jako T.G.Masaryk.

V.Klaus nemá třista hlav, není ztělesněním české politiky, má názory sympatické i méně sympatické, toť vše.
Urážky, fantazírování, bláboly..
(Dan, 22.2.2009 19:15:14)
Odpovědět
jenom té odpovědi jsme se nedočkali, jin. obviňujete ze lží a uhýbání, sama jste tu vyprodukovala celý kopec lží, odpovědět jste mi nedokázala.

Bojíte se odpovědět na otázku Pružinského komunisté minulosti, provázanosti na KGB a STB, spisy Václava Klause byly totiž odvezeny do Moskvy hned po revoluci, zůstali pouze 2 prázdné složky v archivech STB v Praze a Bratislavě.


Jinak ano, vadí mi zamlčování komunistické ruské minulosti rodiny Klausových, není mě sympatické když se lidi přejmenovávají a maskují tak něco ...


Původ rodiny Pružinských odkryl mimochodem člen ODS Buchoj, a to i veřejně na aktualně.cz a mnohem dříve nežli na webech radikálních skupin se objevil "klausů" rodokmen na webu antikomunisty pana Cibulky.

Nedokázala jste absolutně zareagovat jenom chrlit urážky, jste opravdový Kluzovec se vším všudy !

:-))
Re: Urážky, fantazírování, bláboly..
(Irena, 23.2.2009 1:37:09)
Odpovědět
Asi jenom idiot by čekával odpověď na otázku, zda tázaný není agentem cizí mocnosti, pane inženýre.

A pokud jste nepochopil, nevěřím neonacistické propagandě, která hledá židovské předky všem politikům, kteří mají podle nich nějaký vliv..

Cibulka a Buchoj jsou velice nevěrohodné osoby. Oba jsou přesvědčeni o celosvětových spiknutích židozednářů.

Když vznesete nesmyslná obvinění, bude se pátrat po Vaší inteligenci a rozumu, asi nikoho nenapadne řešit, zda nemáte pravdu. Komunistickou minulost má celý národ, nejen Klaus.
Paměti z Prognosťáku - Zeman
(Jiránek, 23.2.2009 16:04:25)
Odpovědět
Souhlasím s Vámi,že všichni co zde žili v době socialismu maji komunistickou minulost,jenomže
někteří jako poražení a někteří jako vítězové.
Klaus,narozený jako Pružinskij v komunistické
rodině haličských Židů,patřil rozhodně mezi ty
vyvolené.Výpovědi jeho spolupracovníků z Prognostického ústavu hovoří dost přesvědčivě.
Jeho přednášky měly vždy spojitost s marxismem.
Nakonec byl jediným na pracovišti,který v květnu
1989,odmítl podepsat petici za propuštění V.Havla z vězení,zatímco pan Ransdorf podepsal.
Re: Urážky, fantazírování, bláboly..
(Irena, 23.2.2009 1:44:41)
Odpovědět
Ještě jedna poznámka, Aktuálně.cz v době, kdy jsem o "Pružinském" slyšela poprvé, neexistovalo. Už v 90.letech se tenhle "objev" objevoval mezi hledači různých pravd o UFO a jeho spřažení s vládou USA.

U Masaryka Vám velmi zvláštní nečeský a nezápadoevropský původ nevadí? Dnes se na něj odvolává každý český politik, přestože neměl český původ a své "češství" si vybral v dospělosti.
TGM byl náš osvoboditel,Klaus škoditel ...
(učitel, 24.2.2009 16:31:17)
Odpovědět
Nezdá se vám až urážlivé pro presidenta T.G.Masaryka,když ho srovnáváte se současným politikem druhé kategorie.Navíc prezident TGM pochází
z moravské rodiny z Hodonína,zatímco Klaus,dříve
Pružinskij, z komunistické rodiny z Haliče.Prokazatelně nemá české kořeny,jeho děd byl rabínem v Haliči.
Re: TGM byl náš osvoboditel,Klaus škoditel ...
(Dan, 26.2.2009 8:47:26)
Odpovědět
Srovnávat T.G. Masaryka, otce zakladatele, budovatele, válečníka který udržel a pomohl vytvořit slovákům svoji vlast, s marxistickým pseudorusem, který republiku naopak rozbil a ted se snaží rozbít EU je opravdová urážka !!

Otec zakladatel a otec tunelář mohou býti porovnáni nikoliv srovnáváni !
Re: Daniel Kratchvíl, nacista, satanista nebo jen blázen?!
(Albert Niel, 17.5.2009 17:46:01)
Odpovědět
Milá dámo Ireno, slepice Páně Klausova!
Otec Klause přivandroval po vzniku ČSR do
naší země, usadil se, tuším, kolem Tachova,
mezi Němce! Jmenoval se skutečně Pružinskij,
takže žádní nepřátelé a neonacisté si nevy-
mysleli toto jméno!
Po 15. březnu 1939 museli všichni Neněmci
opustit území, které podle Mnichovské dohody
(bez nás!) připadlo Hitlerovi. Přestěhoval se
do Prahy, pojal tam za manželku Klausovu mat-
ku, již jako přejmenovavší se Klaus a ta mu
porodila syna Václav dne 19. června 1941.
Tento Václav maturopval na SVVŠ, někdo škole
říkal Škola pro vrácení školného, gymnázia
toho jména rudý dědek Nejedlý zrušil, v SSSR
nic takového neexistovalo a my jsme se nemohli
odlišovat podle toho velkého vzoru!
Vašík se pak lehce dostal na VŠE, obor jen pro
kované soudruhy, totiž zuřivě kované rodiče
(a kdo ví, jestli nebyli po vůli protektorát-
ním a jiným orgánům. Takoví lidé rychle se stali členy KSČ a jejich děti měli budoucnost
zajištěnu, atd. Mám pokračovat dál?
Přeskočme několik roků - Nastal rok 1989,
studenti 17. listopadu 1989 byli biti, a tu se
náhle a neočekávaně "objevil" osvědčený bojov-
ník, který nám vybojoval svobodu! Stal se
ministrem financí, s pomocí vyškolených soudru-
hů "vznikla" kuponová privatizace atad. a jsme
u dnešku, kdy Mistra Světa udělal takovou kariéru, že to svět neviděl. Ostatní je známo...!
Re: Daniel Kratchvíl, nacista, satanista nebo jen blázen?!
(Albert Niel, 17.5.2009 17:46:06)
Odpovědět
Milá dámo Ireno, slepice Páně Klausova!
Otec Klause přivandroval po vzniku ČSR do
naší země, usadil se, tuším, kolem Tachova,
mezi Němce! Jmenoval se skutečně Pružinskij,
takže žádní nepřátelé a neonacisté si nevy-
mysleli toto jméno!
Po 15. březnu 1939 museli všichni Neněmci
opustit území, které podle Mnichovské dohody
(bez nás!) připadlo Hitlerovi. Přestěhoval se
do Prahy, pojal tam za manželku Klausovu mat-
ku, již jako přejmenovavší se Klaus a ta mu
porodila syna Václav dne 19. června 1941.
Tento Václav maturopval na SVVŠ, někdo škole
říkal Škola pro vrácení školného, gymnázia
toho jména rudý dědek Nejedlý zrušil, v SSSR
nic takového neexistovalo a my jsme se nemohli
odlišovat podle toho velkého vzoru!
Vašík se pak lehce dostal na VŠE, obor jen pro
kované soudruhy, totiž zuřivě kované rodiče
(a kdo ví, jestli nebyli po vůli protektorát-
ním a jiným orgánům. Takoví lidé rychle se stali členy KSČ a jejich děti měli budoucnost
zajištěnu, atd. Mám pokračovat dál?
Přeskočme několik roků - Nastal rok 1989,
studenti 17. listopadu 1989 byli biti, a tu se
náhle a neočekávaně "objevil" osvědčený bojov-
ník, který nám vybojoval svobodu! Stal se
ministrem financí, s pomocí vyškolených soudru-
hů "vznikla" kuponová privatizace atad. a jsme
u dnešku, kdy Mistra Světa udělal takovou kariéru, že to svět neviděl. Ostatní je známo...!
Pan Klaus také nemá rád ignoranty a kdyby Vás poznal Kamile, mno
(Irena, 21.2.2009 0:16:10)
Odpovědět
Chcete říci, že paní Jana je blb??? Jak přesně bude unijní právo účinnější než je tomu dnes, jmenujte přesná ustanovení. Ať tu jen tak neplácáte.

Proč se Vy osobně domníváte, že si Český národ není schopen vytvářet právní stát sám a potřebuje k tomu něčí pomoc?
Důvěřuj,ale prověřuj ....
(Jan, 21.2.2009 0:35:49)
Odpovědět
Jistě je vám známo,že v parlamentním systému,
je právo tvořeno volenými politiky.Bohužel,u nás politiky bez zkušeností s demokracií.Proto
nemám k těmto politikům důvěru.
Re: Důvěřuj,ale prověřuj ....
(Irena, 21.2.2009 1:08:06)
Odpovědět
Politici se dají vyměnit. Dvacet let je více než dost, v řadě zemí to bylo ještě méně, chcete snad říci, že NSR v roce 1970 nebyla dostatečně demokratická země? Chcete říci, že dvě ze šesti zakládajících zemí ES byly nedemokratické? Chcete říci, že Český národ není schopen vygenerovat dvacet let po revoluci cca 300lidí? Jste sudeťák???
Re: Důvěřuj,ale prověřuj ....
(rené, 21.2.2009 1:20:05)
Odpovědět
Ukažte mi dvacet let po sametové revoluci,alespoň
jednoho čestného politika v ústavní funkci.Všichni jenom hledaji plný žlab a u něj
mlaskaj.Já takového ve funkci neznám.
Re: Důvěřuj,ale prověřuj ....
(Irena, 21.2.2009 1:38:19)
Odpovědět
Podle jakého hlediska hodnotíte? Ukažte takového politika v Evropě. Nemyslím, že by se ti naši vymykali obecným normám. To, že si politik přivlastní něco ze státního je docela běžné, jak se říká, moc korumpuje a jakmile politik nastoupí do funkce už je prakticky napůl v kriminále.
Re: Důvěřuj,ale prověřuj ....
(Dan, 21.2.2009 19:47:53)
Odpovědět
je to převážná většina nelevicových politiků ze západních zemí, oni neměli marxismus na vysoké, nejezdili do Moskvy jako václav k. jejich rodiče nebyli komunisté ruského původu, a hl. neprocovali v uustavu komunistických nomenklatuurních kádrů, tzv. Prognosťáku.

Takto deformovaný jedinec, navíc neuuspěšný otec privatizace, což ježek narozdíl od něj přiznal, nemůže být ani demokratem ani ekonomem.
Marxistický ekonom včele hradu, to je vážně síla, osobní přítel Putina, či starosty Petrohradu nebo šéfa Libertas...

Co od něj čekáte, službu česku ???? Za tu podle vás dostal ruský řád od Putina, či Malasova.. Za šíření ruské kultury a jazyka v zahraničí....


Jste neskutečně naivní žena :-)
Re: Důvěřuj,ale prověřuj ....
(Irena, 21.2.2009 22:44:34)
Odpovědět
A tohle je typický příklad. Já mluvím o třech stech českých politiků a o jejich srovnatelnosti s těmi evropskými, Jan mluví obecně o politicích a duševně narušený pan Daniel přináší informace o V.Klausovi, které po něm nikdo nežádá a které s tímto dílčím rozhovorem vůbec nesouvisí.

Každý evropský politik, který studoval v 60.letech měl velice dobrou průpravu v marxismu. Ostatně některé školy okupovali rudí studenti tak často, že by jinak ani nevystudovali.
žvaníte nesmysly jako zaseknutý gramofon... pořád dokola
(Dan, 22.2.2009 19:21:15)
Odpovědět
žádný předmět jménem marxismus na západních univerzitách neexistoval, Vy opakovaně lžete a kryjete tím kryptokomunistickou minulost lidí jako je Václav Pružinskij, soudruh Dyba, Dlouhý či Kočárník.

Jenom těžce prověření marxisté ovšem mohli být členy elitního komunistické ústavu pro plánovanou ekonomii, Prognostického ústavu.

A jenom ti nejvěrnější bolševici ze všech věrných nomenklaturních kádrů, suprakomouši, mohli např. nechat syna studovat ve švýcarsku či několikrát zarok navštívit Londýn či řím !


Slušný člověk, nemarxista a neestébák si toto mohl dovolit, pokud ano, nikdo by nepotřeboval emigrovat.
Re: Důvěřuj,ale prověřuj ....
(Irena, 21.2.2009 22:46:43)
Odpovědět
Nesmím zapomenout na pana Reného, který také nemluví o VK...prostě Daniel Klausobijec je jako kůl v plotě.
Re: Důvěřuj,ale prověřuj ....
(Jan, 21.2.2009 1:36:03)
Odpovědět
Na váš dotaz sděluji,oslovení sudeťák považuji za nejhrubší urážku.Můj otec byl aktivním příslušníkem zahraničního odboje až do roku 1944,kdy byl nad Francii sestřelen a zajat.V roce
1945 se mu podařil útěk.V roce 1951 byl vězněn
v Jáchymově a to až do roku 1957.Tolik na vysvětlenou.
Re: Důvěřuj,ale prověřuj ....
(Irena, 21.2.2009 1:59:30)
Odpovědět
Pokud je to pravda, pak se omlouvám, ale Vy lžete tolik, že pochybuji, že jste člověk.

Copak by Vám tatínek řekl, kdyby věděl, že se domníváte, že Němci jsou povolanějším a demokratičtějším národem, který by měl mít v Evropě větší vliv než my? Copak by Vám řekl na to, že se domníváte, že čeští politici jsou neschopní demokracie, zatímco Němci, Italové a mnichovští zrádci jsou lepší? Myslím, že by vzal rákosku...a dobře Vám tak.

A copak by Vám řekl na to, že se vyhýbáte odpovědím a kryjete se ve svém věku za jeho zásluhami jako malý uličník?
Re: Důvěřuj,ale prověřuj ....
(Dan, 26.2.2009 16:24:34)
Odpovědět
Na urážky jste Ireno jednička, argumenty nemáte žádné...

Jste typicky prázdný fanatik, který kryje Pružinskému záda aniž by vůbec tušil, komu to přisluhuje.. nebo jste také placena a vydírána FSB jako Václav Pružinskyj zvaný Klaus ??
Spravedlivé právo EU
(Jan, 21.2.2009 0:48:18)
Odpovědět
Lisabonská smlouva - Závěrečná ustanovení,hl.II.,
čl.3 nám dává odpovidající většinu (v počtu 12),což je dle mého názoru spravedlivé.Nikdy ve
své historii nám nebylo dáno takové právo.
Re: Spravedlivé právo EU
(Irena, 21.2.2009 1:19:40)
Odpovědět
To je hezké, jen škoda, že mě to nezajímá, protože jsem se tázala na něco jiného. Otázka zněla: "Jak to, že evropské právo bude po LS "účinnější"?"...Vaše odpověď je neadekvátní, píšete o něčem zhola jiném!

Ale dobře k tomuto tématu, které kdekoho tolik pálí. Máte naprostou pravdu, tohle právo nám ještě nikdo "NEDAL"!!! Protože přináleží k suverenitě tak, že ho "MÁME" a nikdo nám ho do LS nemusel dávat - otrokář má práva a otroku jich milostivě dává k užívání...hezky jste to formuloval!

Jistě, že jsme neměli takové hlasovací právo, před LS jsme totiž měli právo veta, takže bylo vlastně jedno kolik hlasů máme, že?

Ví Vaše žena o Vašich názorech?
Re: Spravedlivé právo EU
(Jan, 21.2.2009 1:23:49)
Odpovědět
Naše manželství je naprosto rovnoprávné a založeno na demokratických principech.
Re: Spravedlivé právo EU
(Irena, 21.2.2009 1:35:07)
Odpovědět
Tak odpovězte na co jste tázán, ať to nevypadá, že Vám to žena zakázala:-)

Takže Vaše žena - pod jejímž jménem jste psal - s Vašimi názory nesouhlasí, že?
Re: Spravedlivé právo EU
(Jan, 21.2.2009 1:38:58)
Odpovědět
Nechte moji ženu,unavenou po celodenní práci,
v klidu spát.
Re: Spravedlivé právo EU
(Jan, 21.2.2009 1:42:48)
Odpovědět
Já už taky půjdu spát.Tak dobrou noc a někdy snad zase na slyšenou.
Re: Spravedlivé právo EU
(Irena, 21.2.2009 2:01:34)
Odpovědět
To je správný přístup, demokracii je třeba zaspat, dobrou noc. Třeba Vám pak nepříjemná pravda příjde jako sen a Vy budete moci vstát do jasného eurorána...
Ireno nechovejte se jako zbabělý komouš
(Dan, 26.2.2009 8:52:12)
Odpovědět
a přijměte debatu o komunisticko estébácké minulosti rodiny Václava a Livie, o Václavově prázdných složkách v archivech STB, o jeho pobytech v Moskvě .. o jeho přednáškách komunistům v řecku a itálii..
O studii jeho synů ve švýcarsku..
vy nechcete vidět pravdu, chováte se jako demagog.

Pojďme si analyzovat proč dostává právě Klaus ceny od Putina, proč právě jeho syn milionové dary z čezu.

Je podle Vás morální Klausovo kurvení, opakované ???

Má být podle vás prezident morální člověk ???
Re: Přijetí Lisabonské smlouvy by znamenalo právní pořádek i v Česku
(Negativ, 24.2.2009 12:44:06)
Odpovědět
Dekuji za tvrdosijne hajeni Vasich nazoru nedalekych tem mym, napric celou diskuzi a dekuji tez za nove pojmenovani pomatenych troubelinu bez vlastniho nazoru - blbísek! Dekuji :-)
Re: Přijetí Lisabonské smlouvy by znamenalo právní pořádek i v Česku
(pamětník, 21.2.2009 6:12:12)
Odpovědět
je to spíše naopak.všecho je už rozkradeno. eu je bezpečnou zárukou,že zloději a podvodníci nebudou nic vracet.o potrestání ani nemluvě.soukromé vlastnictví je nedotknutelné. není rozhodující jakým způsobem bylo nabyto
Klaus,trapná figurka ....
(Vesecká,ml., 22.2.2009 15:36:42)
Odpovědět
I nefungující hodiny mají dvakrát denně pravdu. Stejně tak ani lhář nemůže jenom lhát. Naopak musí vzbuzovat důvěru, aby mohl v pravou chvíli udělat tu svoji faleš a obehrát důvěřivce o poslední měďák. Tohle V.Klaus umí dokonale přesvědčoval nás, že je ekonom ač byl pouhým bankovním příručím a s námi si hrál jako s pokusnými krysami.Podle mého názoru pracuje už od vstupu do prognostického ústavu pro ruské služby a jejich zájmy. Takový člověk nikdy sám neodstoupí. Nemá žádnou čest a ani páteř. Záleží jen na občanech Česka jak dlouho se necháme reprezentovat tímto v podstatě parazitem !!!
DĚKUJEME za schválení LISABONSKÉ SMLOUVY
(slušní občané, 23.2.2009 1:06:22)
Odpovědět
DĚKUJEME VŠEM STÁTOTVOTNÝM POSLANCŮM,že schválili
důležitý dokument pro náš stát
LISABONSKOU SMLOUVU
slušní čeští občané
Re: DĚKUJEME za schválení LISABONSKÉ SMLOUVY
(Rozumni obcane (vsichni), 24.2.2009 12:40:45)
Odpovědět
Co vite konkterniho o vyhodach ci naopak nevyhodach? Asi nic ze? Je tupe prikyvovani stada... A kde se vsichni schazite??? U tebe v garsonce?
DĚKUJEME za schválení LISABONSKÉ SMLOUVY
(slušní občané, 23.2.2009 1:07:57)
Odpovědět
DĚKUJEME VŠEM STÁTOTVOTNÝM POSLANCŮM,že schválili
důležitý dokument pro náš stát
LISABONSKOU SMLOUVU
slušní čeští občané
Re: Klaus lisabon nepodepíše
(Julie, 20.2.2009 13:34:48)
Odpovědět
Díky Bohu za Klause,jinak by nás prodali do otroctví EU.
Re: Klaus lisabon nepodepíše
(Jana, 20.2.2009 14:07:30)
Odpovědět
Presne,Ceska rep. byla vzdy nejvetsim pritelem Sovetu,a je stale.Ti si nepreji Lisabonskou smlouvu,tak nebude.Je to jiz znamo v zahranici.
Re: Klaus lisabon nepodepíše
(Hustej Týpek, 20.2.2009 16:06:58)
Odpovědět
studená válka už dávno skončila. Bohužel ne všichni si toho všimli. Někteří dokonce už ani neví že v rusku je demokracie.
Re: Klaus lisabon nepodepíše
(Vaclav, 20.2.2009 17:58:49)
Odpovědět
V Rusku nikdy demokracie nebyla a nikdy nebude.
Rusko je demokratický stát
(konzultant, 21.2.2009 0:24:12)
Odpovědět
Rusko je v současnosti jedinou velmocí na světě,
která je skutečně demokratická.Vůči žádnému státu nevede násilí a dodržuje mezinárodní právo.
Zatímco ostatní velmoci,jako je USA,VB provedly agresy do Iráku a Afganistanu a porušuji mezinárodní právo.
Re: Rusko je demokratický stát
(lunochod, 21.2.2009 23:15:51)
Odpovědět
Je dějinným paradoxem, že 20 let po skončení studené války je Rusko skutečně nejdemokratičtější velmocí ...
Re: Rusko je demokratický stát
(Dan, 26.2.2009 16:31:39)
Odpovědět
20 let po skončení studené války, Rusko nedokázalo demokraticky zvolit ani svého prezidenta, zemi vede nevolený diktátor a jeho loutka, šéf tajné služby, nástupkyně KGB.

V Rusku se ročně ztratí 20 000 lidí, politici, poslanci oponenti režimu či jejich rodiny.

Rusko vedlo válku proti čečně, dodnes ji okupuje, vedlo válku proti Gruzii a ukradlo jí 2 její uuzemí, bojuje např. proti Ingušům, vyhrožuje Evropě raketami Iskander či Topol, vydírá EU a další země surovinovou blokádou, stopne plyn uprostřed zimy.

Dodnes Rusko vyzbrojuje většina světových dikatatur, vč. Talibanu, ten používá z 90% ruskou techniku.

Kladné natom je, že je to ekonomicky bezvýznamná země, jejíž HDP dosahuje s bídou 65% Francouzského, jeho armáda je v technickém i morálním rozkladu.

Rusko není demokratické a není to ani žádná velmoc, ignoruje ho Ukrajina, ale i Gruzie, nikdo ho už nebere vážně.. proto ty výhružky.
Re: Klaus lisabon nepodepíše
(Toulal, 17.5.2009 18:05:39)
Odpovědět
Hustej Týpku! V kterém Rusku že je demokracie?
Máš vlčí mlhu, vládne tam plk Putin, rezident
KGB se sídlem in Dresden, s platností pro celou
Evropu! Místo prezidenta vykonává Ersatzpäsident
Medveděv, který se umí tak strašně rozčilovat a
vyhrožovat všem! Jeho věrný přítel se s ním jistě
radil, jak má posupovat v cause Lisabonská smlouva. Sám by si poradit neuměl (Klaus).
Ne nadarmo dostal 2x medaili Za zásluhuy!
No vidíte, a Anton Špelec, ostrostřelec nedo-
stalani jednu, a jak po ní toužil!
ani jednu, a jak po ní toužil!
Re: Klaus lisabon nepodepíše
(Jouda, 20.2.2009 18:11:10)
Odpovědět
Ve švédském hlasování o LS byli proti Zelení a ex-komunisti. Kdo viděl včera reakce anarchistických levičáků a má soudnost, musel být zděšen.
Re: Klaus lisabon nepodepíše
(lunochod, 20.2.2009 19:18:53)
Odpovědět
Pokud Klaus nepodepíše Lisabonskou smlouvu, pak mu odpustím všechny hříchy 90. let. Měl by ovšem přestat létat letadlem, protože jeho nástupce podepíše ...
Re: Klaus lisabon nepodepíše
(Hustej Týpek, 20.2.2009 23:27:02)
Odpovědět
a taky by mel přestat jezdit autem
Re: Klaus lisabon nepodepíše
(lunochod, 21.2.2009 16:48:05)
Odpovědět
Prezident nejezdí v autě sám a zpravidla také nejede pouze jedno auto ... tam by to neměli tak snadné, jako u Jorga Haidera ... Zato u letadla je to zaručeno: bouře, "blesk", selhání motoru, vzdušný vír, srážka s "neznámým" tělesem ... možností jsou kvanta.
Re: Klaus lisabon nepodepíše
(Nilsson, 17.5.2009 18:17:08)
Odpovědět
A taky by neměl vůbec vycházet, ale to ho čeká, až bude odsouzen pro vlastizradu a zrazování
cizí velmoci! Jako společnici by mu tam měli dolifrovat zde hustě se vyskytující a diskutu-
jící Irenu! Mohl by s ní, a ona s ním, zapřádat
nekonečné rozhovory. Vědomostí nabyla zřejmě ve
VUMlu či na pražské Sorbonně ve ve Vokovicích,
Vysoké škole politické při ÚV KSČ v Praze!
Soudruzi na argumenty měli vždycky tisíce námi-
tek, nikdy neuznali argumenty a nikdy neuznávali prokázanou pravdu, neboť ta jejich
leninsko-syfilitická byla vždy ta jediná! Zdar!
Re: Klaus lisabon nepodepíše
(Tomulda, 21.2.2009 22:48:56)
Odpovědět
jupí. To jsem moc rád. Že stačí když to pan prezident nepodepíše. Aspoň on má tu statečnost a dokáže se postavit proti proudu manipulace veřejného mínění a totality, která tu už jednou byla.
Re: Klaus lisabon nepodepíše
(Učitel, 17.5.2009 18:19:54)
Odpovědět
Jupííí! Tomuldo, Ty jsi ale vůl! Jupííí!
Re: Klaus lisabon nepodepíše
(Učitel, 17.5.2009 18:19:58)
Odpovědět
Jupííí! Tomuldo, Ty jsi ale vůl! Jupííí!
Re: Klaus lisabon nepodepíše
(... a přece podepíše :-), 24.2.2009 12:30:25)
Odpovědět
Klausova poťouchlost, Šloufův formát a Kritický klub Jana Rejžka, jemuž chybí fašank!
Re: Klaus lisabon nepodepíše
(jan, 25.2.2009 13:27:25)
Odpovědět
Pan Jakl má pravdu. Podle Ústavy ratifikuje tzv. prezidentské smlouvy prezident na základě předcházejícího souhlasu parlamentu (pokud by před ratifikací Ústavní soud nekonstatoval ve svém nálezu, že smlouva je v rozporu s Ústavou).Když prezident Lisabonskou smlouvu nepodepíše, nebude platit. rezident mimochodem už dvakrát nepodepsal (neratifikoval) mezinárodní smlouvy (Dodatkový protokol sociální charty a Římský statut mezinárodního soudního tribunálu)a náš ústavní pořádek se nezhroutil.To by se musela změnit Ústava (proces ratifikace, vyhlásit ratifikační referendum) nebo by musel prezident abdikovat jako dr.Beneš v roce 1948, když nechtěl podepsat Ústavu 9.května. Konec, tečka. Prezident podle Ústavy v jejím současném znění není žádná nula.
Re: Klaus lisabon nepodepíše
(Dan Kratochvíl, 26.2.2009 16:36:59)
Odpovědět
Klause před jeho eliminací chrání jen a pouze Topolánek, Komunisté, Zelení,Lidovci, či soc demokraté by ho svhrkli rádi.

I v samotné ODS je tento člověk méně a méně oblíben a doba jeho politického bankrotu se kvapně blíží.

smutné pro něj je, že už ho označují za šaška a hlupáka i přední světové deníky a to i z oblasti světa ekonomie a financí.

Klausovo renomé v EU i ve světě je katastrofální a u nás doma kupodivu pořád existuje celá řada lidí, která tleská neuuspěšnému a zakomplexovanému kurevníkovi, člověku který přisluhuje Rusku a stojí proti západu.
Re: Klaus lisabon nepodepíše
(Michal Vala, 26.2.2009 22:59:27)
Odpovědět
Západ je prohnilé hnízdo kurevníků. Raději padnout za Rusko, než žít v područí západních fašistů.
táhni ke svým, vlastizrádče !
(Dan, 28.2.2009 11:37:41)
Odpovědět
My jsme EU, my jsme NATO a my jsme západ a ty táhni k těm, ze něž chceš padnout, k degenrovaným mužiků, a jejich diktátorovi.

Mimochodem, v Rusku je po africe největší nárůst HIV a je to proto, že je to národ kurev a pasáků, podle OSN si v Rusku přividělává prustitucí nebo se jí přímo živí více nežli třetina všech žen !!
Re: Klaus lisabon nepodepíše
(Iveta, 1.3.2009 13:48:14)
Odpovědět
Dobře dělá.Má rozum.Máme nejchytřejšího presidenta.
Re: Klaus lisabon nepodepíše
(jenda, 4.3.2009 9:06:41)
Odpovědět
Vždyť je to koko....
Re: Klaus lisabon nepodepíše
(karlicek33, 1.4.2009 15:39:18)
Odpovědět
Klaus už přes ministerstvo F zajistil Petra Macha ve správní radě Mera. Teď už pan Mach má dost času propagovat se státním teplým místečkem nezávislost na EU. Za proklamování svobody těchto lidí se nalézají velké kecy a plné kapsy. Tyto korytáři budou vždy proti jednotné EU a skutečné svobodě jednotlivce !
Přihlášení uživatele
Jméno:
Heslo:

Zasílání upozornění
Články autora
Reklama