reklama
reklama

Zelení: Proč nás nikdo nemá rád?

Autor: Rudolf Polanecký | Publikováno: 9.1.2009 | Rubrika: Politika
Ilustrace

Volební preference Zelených zaznamenaly v poslední době po povolební stagnaci propad. Nyní by se zase vrátili tam, kam se svou politikou sami řadí. Mezi marginální a obskurní strany.

Nyní může thymolínový Martin se svou milkou přemýšlet, proč tomu tak je. Vždyť až donedávna byli Zelení docela úspěšnou stranou, na šest poslanců mají čtyři ministry a to je takřka světový unikát. Dokonce poslanci mají tak nakumulované parlamentní funkce, že je musí pouštět (a to je u politika opravdu nevídané), protože nestíhají.

Jenže ze čtveřice ministrů snese přísné měřítko pouze jeden, a to nestraník Karel Schwarzenberg. O Džamile Stehlíkové a jejích nápadech a výmyslech byly popsány stohy papíru a megabytů. Rozhodně Džamila působí jako nejsměšnější člen vlády. Každý další její nápad už zcela nezakrytě vyvolává na tvářích občanů smích, u některých doplněním přídavkem ze živočišné říše, především domestikovaného hospodářského zvířete.

Ministr Liška je prakticky neviditelný, snaživý, ale zjevně na svůj úřad nedorostlý. Ministerstvo běží setrvačností, protože to mnohdy vypadá, že ministr svému resortu prakticky vůbec nerozumí. Posledním ministrem je sám předseda Bursík.

Jím vedené ministerstvo lesů, vod a strání určitě pracuje a ani sám Bursík není špatným ministrem. Svůj resort vede a snaží se pragmaticky ze svého postu místopředsedy vlády prosadit co nejvíce zeleného programu. Jenže občas, snad jako úlitba radikálním ekologistům a "ekoteroristům" přijde s myšlenkou (a bohužel ji občas i prosadí), která je zcela nesmyslná.

Nápad zálohovat PET lahve, zrušit kontejnery na plasty a nahradit je kontejnery na bio odpad, prosazení ekologických daní ve větší míře, než po nás Brusel vůbec chtěl. A to se ještě Bursík krotil, protože v jeho původním plánu bylo platit za energie v roce 2015 několikanásobně víc než dnes.

Jeho poslední prosazený výmysl musel naštvat každého soudného člověka. Nápad zpoplatnit první převod automobilu ekologickým poplatkem, který může být mnohdy vyšší než cena vozu je zcela nesmyslný. Ano, po našich silnicích jezdí hodně starých aut.

Není to ale tím, že by si lidé nechtěli koupit lepší, neřku-li nový vůz, ale zkrátka při našich platech je to pro mnohé spoluobčany meta neprosto nedosažitelná. Auto má životnost cca 25 let. Zásahem ministerstva byly všechny vozy starší patnácti let označeny za vraky a byla na ně uvalena desetitisícová daň.

A tak jsou naštváni skoro všichni. Prodávající, že se snížila hodnota jejich vozu a navíc je kvůli tomuto rozhodnutí prakticky neprodatelný, kupující zase, že budou muset ze své peněženky zbytečně vytáhnout více peněz.

Samozřejmě nelze pochybovat o tom, že automobilový provoz má neblahý vliv na životní prostředí a že novější vozy jsou určitě šetrnější. Jenže staré škodovky se rozpadají samy ajejich majitelé jsou nuceni se poohlédnout po jiném, novějším voze, který už je konstruován tak, aby jeho ekologická stopa byla menší.

Jenže místo toho, aby si takový člověk mohl koupit za rozumný peníz lepší ojetinu než měl, je nucen uvažovat, zda si novější vůz koupit, nebo dál jezdit v rozpadajícím se a tím pádem nebezpečnějším a neekologičtějším voze dál.

Pak se nelze divit, že preference zelených klesají. Jejich strana ukázala, že není jiná a lepší než stávající zavedené strany. I zeleným jde o koryta - o tom nejlépe svědčí boj mezi radikálním a pragmatickým křídlem. Když se k tomu přidají nesmysly, omylem zaslané e-maily, kontrola poslanců při prezidetské volbě, neštěstí je na světě.

Navíc k popularitě Zelených nepřidají ani pirátské akce Greenpeace, která místo toho, aby se sama starala o životní prostředí a přiložila ruku k dílu například vyčištěním nějaké plochy od odpadků, začala se míchat do politiky.

Členové Greenpeace při své akci v Brdech ukázali, jak jim jde o životní prostředí, když ničili stromy, jen aby bojovali proti radaru a nebo právě včera, kdy jeden zelený pomatenec chtěl vylézt na stožár a rozvinout vlajku spolku EU.

Celosvětově zeleným fanatikům nejde o životní prostředí, ale o to, aby se podle nich řídily všechny státy světa a vynakládaly finance (samozřejmě které plynou do zeleným spřátelených či dokonce zelenými řízených firem) na zbytečnosti.

Naši Zelení jsou možná neprávem házeni do stejného pytle, ale sami se k tomuto novému náboženství přidali. Nemohou se tedy divit, pokud je lidé a voliči posuzují podle celosvětového měřítka navíc okořeněnému o zjevné zelené nesmysly na ně dopadajícím.

Napsáno pro http://www.blog.idnes.cz

reklama
3355 čtenářů | 26 komentářů | 
HodnoceníHodnoceníHodnoceníHodnoceníHodnocení
Tisknout článek Poslat článek e-mailem
Vaše hodnocení: 

Zde můžete nastavit své hodnocení
Komentáře


Re: Zelení: Proč nás nikdo nemá rád?
(Miloš, 9.1.2009 6:33:33)
Odpovědět
Celosvětově zeleným fanatikům nejde o životní prostředí,ale hlavně o koryta-moc a také peníze.To je dokonale vystižená charakteristika těchto zelených zločinců a jen doufám,že po příštích volbách už o nich nikdy neuslyšíme a Bursík se svou Kačenou bude buď v blázinci nebo někde ve skansenu.
Proč nikdo nemá rád Zelené a ODS ?
(světluše, 9.1.2009 17:01:47)
Odpovědět
Zelení jsou v podstatě úplně stejní jako modré straky,všem jde jenom o plná koryta.Znáte nějakého pravičáka,kterému by šlo o blaho národa?
Re: Proč nikdo nemá rád Zelené a ODS ?
(miros6, 10.1.2009 9:20:48)
Odpovědět
a znáte levičáka ,kterém jde o blaho národa?
Re: Proč nikdo nemá rád Zelené a ODS ?
(Bush, 11.1.2009 0:29:03)
Odpovědět
Znám,je to venezuelský prezident Hugo Chavéz.
Gauneři z Ukrajiny : Juščenko a Tymošenková
(diplomat, 9.1.2009 18:14:37)
Odpovědět
Existuji ještě na světě větší gauneři,než Zelení nebo ODS.V současné době to jsou představitelé Ukrajiny,prezident Juščenko a premiérka Tymošenková.Oba veřejně kradou ruský plyn a vůbec se nestydí.Vyšlo také najevo,že oba jsou zapojeni v ukrajinské mafii.A kvůli nim,celá Evropa mrzne,hajzlové z Kyjeva.
Re: Gauneři z Ukrajiny : Juščenko a Tymošenková
(Vladimir, 9.1.2009 18:42:24)
Odpovědět
Největšími gaunery tohoto světa jsou jistě sociální demokraté, ostatně paní Tymošenková je právě sociální demokratka. Pro takové lidi je zapojení do struktur organizovaného zločinu typické a vlastně ani neznají jiný způsob života než kradení a jiný zločin. Slušná společnost by již dávno poslala tyto zloděje v oranžovém do vězení, kam patří.
Zvěrstva izraelců v Gaze
(MZV, 9.1.2009 18:52:40)
Odpovědět
Podle zástupců OSN a dalších pozorovatelů,Izrael
se dopustil nejtěžších válečných zločinů a měl by být postaven před Mezinárodní soud.Klima mezi OSN a židovským státem, tradičně zatížené kvůli četným porušováním rezolucí světové organizace Izraelem, je po dvou týdnech konfliktu v Gaze na bodě mrazu. Funkcionářka OSN Navi Pillayová vznesla v pátek v Ženevě proti Izraeli těžká obvinění.Nezůstalo však jen u nich. Komisařka pro lidská práva požaduje důvěryhodné a nezávislé vyšetření možného porušování lidských práv. Pokud se podezření potvrdí, šlo by podle Pillayové o válečné zločiny. Do Gazy musejí podle OSN ihned získat přístup její pozorovatelé.Dosud takových zvěrstev se nikdo a nikde nedopustil,potvrdili zástupci Velké Britnie a Kanady.
Re: Zvěrstva izraelců v Gaze
(Vladimir, 9.1.2009 19:04:38)
Odpovědět
OSN byla, je a bude vždycky legrační organizací. Rezoluce OSN se v Tel-Avivu zásadně využívají na veřejných toaletách a to nikoli k ukrácení volné chvíle.

Jsem rád, že upozorňujete právě na Izrael, místo, kde existuje a vládne jedna z nejsilnějších sociálně demokratických stran - Strana práce. Izrael je příkladem sociálně-demokratického režimu zbaveného všech limitů. Ano k tomu nás vedou sociální demokraté - zvěrstva a válečné zločiny, pozor na ně.
Juščenko a Tymošenková podle vzoru českých konzervativců
(ekonom, 9.1.2009 19:04:25)
Odpovědět
Za vlády Klause v polovině 90-tých let,došlo dosud k největším zlodějnám v historii samostatné ČR.A pokud mi je známo,Klaus není a nikdy nebyl soc.demokratem,ale konzervativcem.
Takže ne soc.demokrati,ale zkorumpovatelní liberální konzervativci byli autoři tunelování.
Nejdříve si zameťte před vlastním prahem ....
zřejmě jste nepoučitelní a také nereformovatelní.
Samozřejmě že po vzoru českých sociálních demokratů - ORANŽOVÁ!
(Vladimir, 9.1.2009 19:12:51)
Odpovědět
Ale panáčku, já nemám žádný prah před kterým bych si mohl zametat. VK toho o pravici za svého premierování hodně napovídal, ale nebyl o moc lepší než ostatní sociální demokraté. Mluvením se člověk stane leda mluvkou. Klaus mluvil po pravičácku, ale kradlo se sociálně demokraticky. Jak říkají komunisté: "Kudy chodil, tudy krad? Sociální demokrat!!!"
Re: Gauneři z Ukrajiny : Juščenko a Tymošenková
(ex poslanec, 10.1.2009 18:46:08)
Odpovědět
Nejhorší je, že Topolánek a jeho banda podvodníků nám celou dobu lhala, že to zavinilo Rusko a debilní Topolánek vykřikoval vyhrůžky Moskvě, že přitvrdí. Teď po týdnu se dozvidáme pomalu pravdu, že to vše zavinila Ukrajina, že se pokoušela vydírat EU, aby za ní ten plyn platila a také se dozvidáme, že Maďarsko, jako první podalo na Ukrajinu (Něftěgaz) mezinárodní žalobu. Také měl pravdu Putin, když tvrdil, že by to s tou kontrolou šlo vyřídit za 2 hod. ale že Baroso mu říkal, že nejrychleji za 3 dni. Je to uměle vyvolaný problém a ukazuje to na totálně nespolehlivou Ukrajinu a jeho zkorumpovaného prezidenta Juščenka.
Re: Gauneři z Ukrajiny : Juščenko a Tymošenková
(Vladimir, 10.1.2009 21:32:25)
Odpovědět
Pokud Topolánkovou bandou myslíte EU, pak máte naprostou pravdu, ale nejsem si jist, jestli je všechny zpunktoval Juščenko, to asi těžko (pokud neobjevil zlatý důl). Prostě zase akce socialistické internacionály - Tymošenková a EU a Topolánek jim k tomu pomáhá. Sociální demokracii zakázat, jsou nebezpeční, například teď nás chtěli nechat umrznout.
Re: Gauneři z Ukrajiny : Juščenko a Tymošenková
(standa01, 14.1.2009 20:30:07)
Odpovědět
Pokud nesledujete zpravodajství,které Vám denně přináší rozhlas,noviny a televize(to je ta bedýnka na skříni),ani nemůžete vědět,že soc.dem.Ukrajina takto krade již léta.Já mám jenom dojem,že veškerý plyn seknul Topolánek,protože určitě budou s Dalíkem v létě jezdit po poutích a prodávat balonky...
Re: Zelení: Proč nás nikdo nemá rád?
(Jedla, 9.1.2009 8:14:16)
Odpovědět
Dosti neinformovaný článeček. Takových lze napsat dvanáct do tuctu a na libovolná témata - autor zjevně nemá co říct a hodnotí co nezná. To už situaci zelených s Bursíkem v čele lépe popsal ex-zelený Jakub Patočka v Literárních novinách ( http://literarky.cz/?p=clanek&id=6131 ).
Re: Zelení: Proč nás nikdo nemá rád?
(Petr, 9.1.2009 14:22:01)
Odpovědět
Nesouhlasim ze Ceska republika potrebuje zelenou politiku. Zelenou politiku podle posledniho pruzkumu potrebuji 3% lidi a to je rozdil.

Nemam rad, kdyz nekdo jako Patocka pise o tom co nekdo potrebuje.....to se ukaze ve volbach co potrebujeme resp. co lidi chteji.
Re: Zelení: Proč nás nikdo nemá rád?
(Jan H., 9.1.2009 8:44:08)
Odpovědět
Souhlas. Nevzpominam si, ze by z kuchyne Zelenych vypadl jakykoli chutny a stravitelny prodkut. Proto je dobre, ze zmizi v propadlisti dejin i se svymi komickymi detskymi figurkami, ktere vetsinou temer 100% tvori mentalni zakrsky a dusevne zaostale, ci postizene existence, nad nimiz by bylo adekvatni se jen usmat - kdyby ovsem nemely moc nam skodit...
Re: Zelení: Proč nás nikdo nemá rád?
(Pavel J. Hejátko, 9.1.2009 16:14:59)
Odpovědět
!!!!!!!!!!!PRAVDA PRO VŠECHNY MODRÁČKY!!!!!!!!!!!!!
Pavel J. Hejátko
www.pjh.cz

http://nod.roxy.cz/?p=592
Věřím, že se uvidíme..:-))))))
Topolánek: Řídím Evropu .....
(politolog, 9.1.2009 23:54:21)
Odpovědět
„Řídíme Evropu“ pronesl včera na TV Topolánek
Vložil/a František Rybníček, Čt, 08.01.2009

Komu není rady, tomu není pomoci. Až na to, že jeho výrok přenesly do světa ostatní televize a jejich komentátoři se mu smějí. A tím se smějí českému národu jako celku. Topolánek předsedá Radě Evropy , ale Evropu neřídí. Navíc ignoruje, že Evropa je také např. Kyjev, Minsk a Moskva. Že by Topolánek řídil Rusko? O to je ten výrok směšnější.

Topolánek řídí Sarkozyho nebo Merkelovou? Posedlost uváděním, koho že to řídí je u Topolánka hraničící s duševní nemocí. To si ostatně mysleli i dramaturgové švýcarských televizí, kde se uváděl v souvislosti s nástupem Topolánka do čela Rady EU jen jediný, ale všude stejný šot a to ten, kterak Topolánek jedoucí s kočárkem mládí dotěrného novináře. Ostuda přímo náramná. Ve Švýcarsku žije na 100 tisíc českých emigrantů a jejich potomků. Jeden z nich je dokonce neslavnějším tenistou světa. Ten večer se všichni styděli, odkud pocházejí a Topolánkovi vděčni určitě nejsou. Ukázka KDO tu představuje na půl roku předsedajícího EU, děsila každého, kdo ji zhlédl.

Marně ministr Vondra změkčoval Topolánkovy výroky, že Česko jen MODERUJE jednání Rady EU, marně se ostatní snažili upozornit, že je to EK a silné státy, které budou muset vstoupit do krizí s plynem či na Blízkém východě. Topolánek si mele svou: On řídí Evropu. Snad jsou na to nějaké léky. Přejme mu je.

Škody, které Topolánek svým chvastounstvím vyvolává v celé Evropské unii, se však promítají do obchodních a jiných vztahů a Češi s tím mají nemalé problémy. Takové škody se navíc špatně a dlouhodobě napravují. Není možné, aby v čele EU stál člověk s takovým omezeným viděním světa a s takovým politicky a diplomaticky nevhodným slovníkem. Leč stalo se a pro EU je to poučením, že není a nemůže být ostatním státům lhostejné, kdo v které zemi EU vládne. Poučení si zřejmě neberou Češi. Ti se pochvalují, jak to předsednictví oslavili. Oslavili? Proboha co to slavíte?
Jediným "lékem" jsou asi předčasné volby, které tohodle tajtrlíka, který není schopen řídit ani vlastní zemi definitivně odsunou včetně strany, která si ho zvolila, na smetiště dějin. On a Klaus už napáchali na mezinárodním fóru pro naši zemi takové škody, že se z toho dlouho nevzpamatujeme. Pryč s nimi, čím dříve tím lépe.
Heh, co sis to zas vymyslel?
(alfa, 10.1.2009 3:14:47)
Odpovědět
Prosímtě Daníku, kdes to sebral? Prošel jsem kvůli tobě pár zahraničních internetových deníků a kupodivu jsem žádnou kritiku nenalezl. Snad jen něco o tom, že Topolánka pochválil Obama, což asi není ono (to tedy bylo na českém).

Podobné řeči jsou u politiků běžné a takový Sarkozy měl chování i slovník ředitele planety. Jinak evropští politici říkají rádi "Evropa", protože tím dávají najevo, že mimo EU je Evropa nižšího druhu. Topolánek se tak svým projevem zařadil mezi pravé eurofederalisty, které přece máš tak rád.

Myslím, že předčasné volby by staly tou největší ostudou vůbec, pokud by EU vydržela 200let, tak by se vždy při podobné příležitosti říkalo - ti bordeláři Češi byli první.
Re: Topolánek: Řídím Evropu .....
(Živnostník z Prahy, 11.1.2009 0:33:49)
Odpovědět
Velmi pravdivý a výztižný příspěvek.Současná vládnoucí garnitura je opravdu jenom ostudou
našeho státu.Je nejvyšší čas,to změnit v předčasných volbách.
Re: Topolánek: Řídím Evropu .....
(alfa, 11.1.2009 2:34:17)
Odpovědět
Chválíš sám sebe? Není ti to hloupé, Daníku?
Re: Topolánek: Řídím Evropu .....
(standa01, 11.1.2009 19:55:44)
Odpovědět
Všímáte si toho,že když si navzájem chválí příspěvek,tak je vždy "velice výZtižný"?Již asi pětkrát,vždy jsem to opravil...Skutečně nevím,jestli se mám smát anebo plakat...Bože,my jsme národ...
Re: Zelení: Proč nás nikdo nemá rád?
(Liška, 13.1.2009 17:41:44)
Odpovědět
Je legrace,ja dost občanů vytočily proslulé poplatky zvané cikrtné a nezaznamenal jsem někde, co nás,tedy jednotlivce bude stát tzv. zelená politika.To až někdo zprůměruje a dá na stůl,tak mnozí budou v mrákotách.Samo,zastánci zeleného náboženství budou tvrdit,že vše je v našem zájmu,ale argumeny budou hypotetické! zatím je vše umně skryto do nesrozumitelného hávu ochrany planety,velekněží zeleného náboženství mají své jisté.Doufám,že to nebude na věky!
Re: Zelení: Proč nás nikdo nemá rád?
(redy, 14.1.2009 18:31:07)
Odpovědět
Jasně, jde jim jen o peníze a o pocit moci nad ostatními občany,ty jejich rádoby ekologické nápady v zájmu všech jsou do nebe volající,jsou to zelení teroristi.
Re: Zelení: Proč nás nikdo nemá rád?
(Richard, 17.1.2009 22:05:27)
Odpovědět
S návrhy zelených plně souhlasím, ale jen s podmínkou, že si na jejich realizaci zajistí peníze z jejich stranických příspěvků. Jinak jsou brzdou rozvoje velkých i malých projektů. Ku příkladu vedení dálnice na sever. Ať dálnice vede tudy, kudy budou chtít zelení, ale rozdíl nákladů ať zaplatí zelení a ať si na to seženou peníze. Ale ne ze státní pokladny. Pak se hned uvidí, jak to s nimi opravdu je. Myslím si, že se jejich stavy rychle ztenčí.
Re: Zelení: Proč nás nikdo nemá rád?
(2rarasek, 28.1.2009 4:26:11)
Odpovědět
zelení jsou největší škůdci národa.Nejde jim o přírodu ale o svoje blaho.
Přihlášení uživatele
Jméno:
Heslo:

Zasílání upozornění
Články autora
Reklama