reklama
reklama

Evropská inkvizice na Pražském hradě

Autor: Benjamin Kuras | Publikováno: 18.12.2008 | Rubrika: Politika
Ilustrace

Kdyby Evropský parlament měl jen trochu soudnosti, poslal by na českého kacíře pár Italů s vlaječkou EU zapíchnutou do velkého kola parmezánu a za zpěvu “Vrať se k nám do Sorrenta“. Místo toho zdůraznil totální ztrátu historické paměti tím, že poslal tři arogantní Němce. Jejich inkvizitorské vystoupení (za vydatné podpory poslance irského, anglického a francouzského) připomnělo, že Lisabonská smlouva je i o tom, jakými manýrami se bude v Evropě vládnout a jak budou lidé s odlišnými názory a pochybnostmi ukázňováni, osočováni a pranýřováni. Soudě podle pražské europoslanecké show, politické manýry v Bruselu a ve Štrasburku jsou už teď horší než v Praze.

S tím se budou těžko vyrovnávat čeští euronadšenci, kteří chtějí “dotáhnout do konce tu naši cestu do Evropy”. Takže není divu, že si to nedokáží vysvětlit jinak, než jakousi další Klausovou provokací, které dělají českému státu v Evropě ostudu.

V českém transkriptu hradní návštěvy europoslanců však po žádné Klausově provokaci není ani stopa. Český prezident úvodem vyslovuje radost, že může europoslance na Hradě přivítat a že se těší na diskusi, která bude příležitostí “přímo a nezkresleně naše postoje diskutovat”. Předseda EP Hans-Gert Poettering (jeden z nejagilnějších federalistů a prosazovatelů ústavy, kterého německý tisk označuje za “překážku transparentnosti EU” a britští konzervativní poslanci ho pravidelně žádají, aby nepotlačoval svobodnou diskusi) děkuje za přijetí, pochlubí se, že je už od roku 1979 “ve službách Evropy” a nastoluje průběh jednání upozorněním na “zvyk“, že každý ze členů Konference EP bude mít krátký projev a klást otázky. První slovo dává Martinu Schulzovi, který se před nějakými pěti lety proslavil kádrováckým útokem na Berlusconiho a vysloužil si za to od něho nabídku role dozorce v nacistickém koncentráku.

Schulz bleskurychle nastavuje konfliktní náladu připomínkou “dlouhodobě diskutovaných problémů, které se v EU nedaří uzavřít”. Jmenovitě klimatický balíček a Lisabonská smlouva, která je “nutná, nevyhnutelná a absolutně nezbytná” a kde “v tomto ohledu máte poněkud kontroverzní názory, pane prezidente”. Klaus s úsmevem odpovídá, že kontroverzní není.

Plnou parou nastupuje inkvizice v osobě šéfa frakce zelených Daniela Cohn-Bendita, studentského revolucionáře, který svrhával kapitalismus v pařížských bitkách v roce 1968. Ten před Klauze okázale staví vlajku EU, jako by chtěl dát najevo, kdo tu bude pánem. Ujišťuje ho, že v klimatických změnách se “opírá o vědecký názor a většinový souhlas v EP”. “Můžete věřit, v co chcete, já jsem přesvědčen, že globální oteplování je realita, není to věc mé víry”.

Než mají přítomní čas se zamyslet nad otázkou, jaký je vlastně rozdíl mezi vírou a přesvědčením, Cohn-Bendit střílí dál.

“Lisabonská smlouva. Vaše názory mě nezajímají, budete to muset podepsat. Za další chci, abyste mně vysvětlil, jaká je míra vašeho přátelství s panem Ganleym z Irska. Jak se můžete scházet s člověkem, o němž není jasné, kdo ho platí? Ve vaší funkci se s ním nemáte co scházet.“

To Klausovi asi vyráží dech, ale zároveň mu to nahrává na smeč:

“Tady nejste na pařížských barikádách. Domníval jsem se, že tyto způsoby pro nás skončily před 18 lety. Vidím, že jsem se mýlil.”

A obrací se na Poetteringa s žádostí, aby dal slovo někomu jinému, má-li se nějaká racionální diskuse vejít do stanovené půlhodiny. Rozhodčí Poettering ale Klausův smeč neuznává:

“Ne, my máme času dost, můj kolega bude pokračovat a každý se vás bude ptát, co bude chtít.”

Klaus kroutí hlavou, že něco takového ještě nezažil.

“Protože jste tady neměl mě,” odpovídá Cohn-Bendit. “A co mi řeknete o svém postoji k anti-diskriminačnímu zákonu?”

Před povinností odpovědět zachraňuje Klause irský poslanec Brian Crowley, ale zesiluje palbu ujištěním, že “Irové si přejí Lisabonskou smlouvu“, že Klaus se “dopustil nehorázné urážky irského lidu”.

Mezitím si stručně přihazují polínko britský liberál Graham Walton ujištěním, že „lisabonská agenda musí pokračovat“ a francouzský komunista Francis Wurtz informací, že „protiraketový deštník není dobrý pro Evropu“. A nezařazená Slovenka Irena Belohorská je „nešťastná z toho, když nejvyšší představitel jedné z nových členských zemí vystupuje proti této smlouvě“.

Jediného povzbuzení se Klausovi dostává od nezávislé Dánky Hanne Dahl, kterou „potěšilo, co řekl“, postěžovala si na jeho démonizaci a pochválila ho slovy: „Nejste démon, ale statečný prezident, který obhajuje svoje názory. Jsem hrdá na to, že jste nepřijali všechno, co z Bruselu přichází“.

Ta jediná mu asi vrací trpělivost poděkovat europoslancům za tuto zkušenost a svůj zážitek shrnuje:

„Netušil jsem, že je něco takového možné a za posledních 19 let jsem nic podobného nezažil. Myslel jsem si, že to patří minulostí, že žijeme v demokracii, ale v EU opravdu funguje post-demokracie. Mluvili jste o evropských hodnotách. Evropskou hodnotou je především svoboda a demokracie, o tu jde občanům členských států EU především a dnes se v EU velmi vytrácí. Je třeba je bránit a usilovat o ně.“

A odvahu odpovědět Crowleymu:

„Největší urážkou vůči irským voličům je nerespektování toho, jak v červnovém referendu hlasovali o Lisabonské smlouvě. Vy, pane Crowley, zastáváte názor, který je v Irsku minoritní. To je hmatatelný výsledek referenda.“

Čímž Crowleyho vydráždil k výbuchu:

„Vy mně nebudete říkat, jaký názor mají Irové. To já jako Ir vím nejlépe.“

Ještě jednu lahůdku si nakonec nechává sám předseda Poettering:

„Chci z této místnosti odejít v dobrém. To, abyste nás srovnával se Sovětským svazem, je více než nepřijatelné.“

Marně se už Klaus snaží vysvělit, že slovo Sovětský svaz nevyslovil. A děkuje europoslancům za novou zkušenost.

Tuto „novou zkušenost“ bychom si s ním měli prožít všichni, ať už s ním souhlasíme nebo ne. Ona nám totiž připomíná, že ač se právem radujeme z návratu do „sféry západní latinské kultury“, od níž si slibujeme, že nám konečně vyléčí duševní nemoc komunismu, neuškodilo by nám také nezapomínat, že v této sféře vznikla i Torquemadova svatá inkvizice, Robespierrovy guillotiny a Hitlerovy koncentráky. A taky Karl Marx. Ty všechny začínaly touhou potlačovat odlišné vidění světa, umlčovat svobodnou diskusi „nevyhnutelností, nezbytností a nutností“ jediného možného vývoje. Tyto začátky už má evropská politika nastavené. Lisabonská smlouva je i o tom, jak daleko ta „nezbytnost, nevyhnutelnost a nutnost“ setrvačností povede.

Zatím sledujeme jen vrcholící vítězný „dlouhý pochod institucemi“, který neomarxistickým revolucionářům přikázal Antonio Gramsci. Jenže vítězné pochody jednou začaté se těžko zastavují. Potřebu potlačovat odlišnosti, umlčovat disidenty a upalovat kacíře a čarodějnice si dosud nevyléčil ani Západ. A nedáme-li si pozor, mohla by v plné síle vypuknout znovu.

Benjamin Kuras

Napsáno pro týdeník Euro.
Zveřejněno na serveru www.aktualne.cz.

reklama
2074 čtenářů | 32 komentářů | 
HodnoceníHodnoceníHodnoceníHodnoceníHodnocení
Tisknout článek Poslat článek e-mailem
Vaše hodnocení: 

Zde můžete nastavit své hodnocení
Komentáře


Re: Evropská inkvizice na Pražském hradě
(standa01, 18.12.2008 15:12:45)
Odpovědět
Alespoň si každý trochu soudný člověk uvědomí,kam se mermomocí cpeme.Díky autorovi,výborně napsáno.
Pražský hrad v moci Kremlu
(Prof., 18.12.2008 21:40:10)
Odpovědět
I nefungující hodiny mají dvakrát denně pravdu. Stejně tak ani lhář nemůže jenom lhát. Naopak musí vzbuzovat důvěru, aby mohl v pravou chvíli udělat tu svoji faleš a obehrát důvěřivce o poslední měďák. Tohle V.Klaus umí dokonale přesvědčoval nás, že je ekonom ač byl pouhým bankovním příručím a s námi si hrál jako s pokusnými krysami.Podle mého názoru pracuje už od vstupu do prognostického ústavu pro ruské služby a jejich zájmy. Takový člověk nikdy sám neodstoupí. Nemá žádnou čest a ani páteř. Záleží jen na občanech Česka jak dlouho se necháme reprezentovat tímto v podstatě parazitem !!!
Re: Pražský hrad v moci Kremlu
(ZA RUSKO!!!, 18.12.2008 23:19:47)
Odpovědět
Raději ruské vlajky ve školních třídách než jedinou vlajkou fašistů z Bruselu na Hradě!!! Vy a všichni Vám podobní jste jen zrůdní kolaboranti! Ale nebojte se EU Vám už chystá koncentráky...až dosloužíte půjdete přesně tam.
Re: Pražský hrad v moci Kremlu
(lekárník ze Smichova, 20.12.2008 0:44:26)
Odpovědět
Pokud někdo staví koncentráky,tak to jsou vetřelci-amíci v Iraku.Pokud nevíš kde to je,tak se zeptej své učitelky ve Zvláštní škole.To všichni odpůrci Lisabonské smlouvy jsou tací blbci? To je mi vás opravdu líto.
Re: Pražský hrad v moci Kremlu
(ZA RUSKO!!!, 20.12.2008 4:38:52)
Odpovědět
Jseš kretén a neumíš číst lékárníku zasranej, zkorumpovanej??? Koncentrákly plánuje jedině EU! Ty jseš zakomplexovanej idiot, co si mastí kapsu, tak jdi do sraček.

Rusko zvítězí nad zastáínci krutovlády USA stejně jako nad kretény jako jsi ty, ubožáku!!!
Re: Pražský hrad v moci Kremlu
(John Stwermak,, 20.12.2008 21:21:12)
Odpovědět
Ty blbe,zřejmě hradní,takové idioty do EU určitě nikdo nechce.Tak nějak si představuji tu teroristickou bandu v Iraku.
Re: Pražský hrad v moci Kremlu
(ZA RUSKO!!!, 21.12.2008 0:59:26)
Odpovědět
Tak nějak jako tebe si představuju agitační důstojníky CIA, hovado imperialistický!
Putinův Klaus dělá jenom chyby
(petr, 18.12.2008 21:59:22)
Odpovědět
To, co předvádí Václav Klaus v posledních dnech, je v demokratických dějinách Česka nevídané. Dokonce i v období let 1948 až 1989. Václav Klaus se přímo vměšuje do volby předsedy ODS, ačkoliv mu do ní vůbec nic není. Měl by být nadstranickým prezidentem a tím není. Měl by být uvážlivým, ale není. Měl by měřit všem stejně, ale neměří. Je něco jiného mít názor, a něco jiného je vyjadřovat se k práci například předsedy vlády.

Když Václav Havel přednesl svůj pověstný Rudolfínský projev, ve kterém kritizoval Klausův gangsterský kapitalismu, dokázali se šmelináři, vexláci, nomenklatury a všichni, co tomto Klausově kapitalismu zbohatli spojit tak, že to byl Havel a jeho političtí spojenci, kteří boj o demokracii a svobodný stát prohráli. Místo demokracie tak máme státní mafie, vydírání státními úředníky, zneužívání pravomocí, korupci a ostudu v půli Evropy. Jen krize brání tomu, aby se EU více starala o to, co se v Česku děje. Zastavení pomoci Bulharsku však ukazuje, že trpělivost EU přetéká.

Už osobní nasazení Klause na likvidaci Topolánka mělo jeden chybný moment.. Domnívat se, že Bém by byl vhodnou náhražkou Topolánka byl rozhodně omyl. Prázdný a sebestředný Bém nevygeneruje ani jedinou myšlenku, která by byla nosná.
Václav Klaus byl letos zvolen způsobem, který otřásl Evropou. Nechutnost volby byla tak zřejmá, že je jeho mandát prezidenta sporný. Právně nikoliv, morálně absolutně. Vynucená volba u některých zákonodárců vydíráním či úplatky nemůže mít přízeň nikde ve slušném světě.

Václav Klaus bude úřad opouštět za čtyři roky a nebude odcházet se ctí.
Re: Putinův Klaus dělá jenom chyby
(standa01, 19.12.2008 22:15:48)
Odpovědět
Drahý Petře,toto jsem četl před chvílí pod nickem nějaké Jarmily.Opisuješ ty od ní nebo ona od tebe?Nebo jseš bukvice?
Re: Putinův Klaus dělá jenom chyby
(Učitel z Prahy, 20.12.2008 0:52:11)
Odpovědět
stando01,jak plyne z tvého příspěvku,tak jsi zrovna dočetl od Majerové Annu proletářku.Je vidět,že tento žánr,tě mimořádně zaujal,proto ti doporučuji ještě knížku s podobnou tematikou a to
od Klause Modrá planeta.
Re: Putinův Klaus dělá jenom chyby
(standa01, 20.12.2008 18:05:01)
Odpovědět
Pane učiteli,lékárníku nebo bůhví jaké máte ještě nicky.Patrně jste konečně od nikoho nic neopsal a vypotil jste něco sám.Leč-výsledek je žalostný,nebál bych se říci že přímo bídný.
Za prvé jsem vůbec nepochopil souvislost Vašeho příspěvku s diskutovaným problémem,ale na to patrně má inteligence nestačí.Ale stačí na to,bohužel na rozdíl od Vás,abych věděl že Annu proletářku nenapsala Marie Majerová ale Ivan Olbracht,vlastním jménem Kamil Zeman.
Jsem s pozdravem a jak říkal soudruh Iljič:"učit se,učit se,učit se!"
Topolánek : Anna proletářka
(konstruktér, 20.12.2008 21:36:23)
Odpovědět
Dobře si pamatuji na jednu besedu se senátorem Topolánkem,která se konala v roce 2001 v Ostravě,kde se senátor zmínil,že jako maturitní
úkol z češtiny prováděl rozbor díla Anna proletářka,za který dostal vyznamenání.Dodnes toto dílo má ve své paměti,pravil.
Re: Topolánek : Anna proletářka
(standa01, 20.12.2008 22:13:58)
Odpovědět
Tak to dopadl celkem dobře,Olbracht napsal i jiné knihy.Mě se nejvíc líbí Dobyvatel o dobývání Mexika Cortésem.Já měl u maturity z literatury naší spisovatelskou hvězdu,Toníčka Zápotockejch.Také to mám dodnes v živé paměti.20 minut o Barunce a Rudé záři-k nepřežití mluvit o něčěm a zároveň ničem tak dlouhou dobu.
Re: Topolánek : Anna proletářka
(student, 21.12.2008 1:06:06)
Odpovědět
Vidíš, já dělal maturitu po revoluci a vzhledem k tomu, že jsem mluvil hlavně o socialistických autorech z východu i západu měl předsedající pocit, že jsem komunista:-) Myslím, že Anča je skutečně dílo, které si zapamatuje každý, kdo ho četl.

Mimochodem, jak se tobě podařilo obejít povinnost mluvit o socialistické literatuře? Fikaně jsi se vyhnul maturitě a nedodělal střední školu?
Re: Topolánek : Anna proletářka
(standa01, 21.12.2008 1:38:50)
Odpovědět
Tenkrát v roce 1978 nešlo nemluvit o socialistické literatuře.Jiná u nás pro nikoho totiž neexistovala,jen jsme o ní trochu tušili.Pamatuji si,že když jsem si chtěl v jediném knihkupectví třisetitisícového města koupit nevinná Kola Arthura Haileyho (kniha takového "kalibru" vyšla zhruba jednou za půl roku),tak jsem musel sbalit ohavnou prodavačku a ještě se jít ve dvě ráno postavit do fronty.Za vyslovení jmen jako Orwell,Škvorecký atd.se dávala podmínka.Takže se mluvilo pouze o socialistické a mluvil jsem o ní i já.Pokud jsem maturitu chtěl,musel sem.Mám ji,neboj.
Re: Topolánek : Anna proletářka
(mukl 1632, 21.12.2008 22:02:58)
Odpovědět
Z tvých příspěvků,bych nikdy nepoznal,že máš maturitu.Spíš jsem si myslel,že jsi nějaký bejvalí tajný policista,něco jako příslušník StB.
Tací lidé,měli VUML nebo nanejvýš Vysokou školu ÚV KSČ a i dnes jsou k rozpoznání,poněvadž pracuji ve vysokých vládních funkcí.Poznáš je podle toho,že neustále usiluji o zrušení KSČM.
Re: Topolánek : Anna proletářka
(student, 21.12.2008 23:23:12)
Odpovědět
Ježkovy voči ty jseš dneska v ráži:-) O StB víš evidentně tolik co průměrný žák porevoluční základní školy (tak například je prakticky nemyslitelné, že by v StB pracoval jediný absolvent VUMLu:-) Proč by pro zrušení KSČM byli jen agenti StB je taktéž záhadou...
Re: Topolánek : Anna proletářka
(Občan z Brdska, 22.12.2008 23:18:54)
Odpovědět
Soudruzi,už konečně vyserte se na toho Topolánka
a raději řekněte svůj názor na Anču proletářku.
Musela to asi bejt pěkná kost,když i dnes je často půjčována ve veřejných knihovnách.Prý je čtenější,než Klausova Modrá planeta.
Re: Topolánek : Anna proletářka
(student, 24.12.2008 8:53:53)
Odpovědět
Modrá planeta není pro každýho hlupáka, zato Anča je čtivo lidové...i pro takové komunistické voliče, co sotva složí větu...
Re: Topolánek : Anna proletářka
(standa01, 25.12.2008 17:20:58)
Odpovědět
"Je často půjčována ve veřejných knihovnách".To je základní impuls a potom se spustí uvažovací proces člověka mírně dementního,přihlouplého,vyznávajícího jen bůček a pivko.Proč je asi tak půjčována?Odpověď je nasnadě:"protože to musela bejt kost"........Vždy jsem si myslel že nejhorší blb je blb snaživý.Měním názor.Nejhorší blb je blb,který se naučil postit počítač.
Mimochodem,Vy jste v knihovně asi dlouho nebyl,že?
Re: Topolánek : Anna proletářka
(s, 22.12.2008 0:40:03)
Odpovědět
Hlupáka zase poznáš podle toho že píše místo "bývalý tajný" pro pobavení nás všech "bejvalí tajný".Možná,že ani nevíš,co slovo mukl znamená.
Re: Topolánek : Anna proletářka
(standa01, 22.12.2008 0:45:06)
Odpovědět
předchozí je taky one mne,zapomněl jsem dokliknout celý nick.
žid žijící v Británii nám káže o politice..
(Dan, 19.12.2008 20:42:03)
Odpovědět
Už v ůvodu je patrná Kurasova nenávist vůči němcům, v dnešní době naprosto směšná, zaustalá úvaha, ovšem taktéž velmi nebezpečné šíření nacionalismu a nenávisti vůči našim sousedů.

Kuras v sobě prostě nezapře žida, představitele cizí, neevropské kultury, ovšem parazitujícího v Evropě.
Rádoby čecha, žijícího v Británii a neustále horlivě kritizujícího jak Británii, tak česko.


Pane Kurasy, Vaše názory jsou židovské, nikoliv evropské, což plně chápu, pokud nejste v Evropě spokojen, můžete v klidu odejít do židovského státu, ten Vám byl koneckonců vybudován, aby jste se měli konečně dobře, proč toho tedy nevyužijete, když jste v EU tak nespokojený ?????

Projevuje se u Vás typický multikulturní agresivismus, tedy silně nenávistný a tvrdě kritický postoj žida, v křesťanské civilizaci, velmi podobný postojům muslimů, taktéž cizzí kultury, v EU žijících.
Antisemito, pro strom nevidíš les!!!
(Trident, 19.12.2008 22:47:22)
Odpovědět
Jste úplně mimo, EU je nejvýznamnějším motorem multikuturalismu a negace všeho, co zavání "rasistickou" evropskou civilizací...proč myslíte, že se Svatý Stolec stále více odklání od evropské integrace?

Kuras je žid a židé žijí v Evropě déle než Slované a Maďaři (a v západní Evropě dokonce déle než Germáni). Na Británii a EU kritizuje právě multikulturalismus a odklon od křesťanské civilizace. Zcela správně vidí paralelu mezi tím, že EU sem dováží cizince a tím, že se ve vlasti svých předků nemůže po setmění volně pohybovat (tedy pokud nechce poznat kulturní kvality pákistánských gangů).

To jste skutečně slepý?
Re: Antisemito, pro strom nevidíš les!!!
(wrangler, 20.12.2008 22:29:08)
Odpovědět
Naprosto s vámi souhlasím. Navíc vůbec není podstatné je-li pan Kuras Žid či ne. A jen tak na okraj, Židů si vážím, protože dokáží zatočit s palestinskou cháskou!
Nejsem antisemita
(Dan, 21.12.2008 12:20:09)
Odpovědět
jenom kroitizuju EU ze její falešný multikulturní systém, jehož nefunkčnost vidíme nejenom na pařížských předměstích, ale i v projevu žida Kurase na těchto stránkách zveřejněném.
že je jasně antigermanistický asi těžko můžete popřít, nenávist vůči všemu německému Kuras prezentuje v mnoha svých článcích, jsou dohledatelné.

Co se týká fatální neschopnosti židů, poradit si s Palestinci to je víc než evidentní, jejich celým západním světem štděře dodotvaná armáda je poděláhrůzou z iránské chátry, ani 12 miliard USD jdoucích ze zemíEU a USA každoročně ve formě dotací na nové zbraně či přímo finančních prostředcích jim nepomohla.

Jsou připosraní strachy a bez američanů se do Iráckých lumpů nepustí, prostě se bojíí.

Jak všechny ostatní války i tuto zaně budou muset vyhrát američané, aby si izraelité mohli zachovat svébytnost.


A co se týká jejich evropského parazitování, nikdy do Evropy nepatřili, a nepatří, proto vždy byly v Evropě protižidivské pogromy, nemají zde žádný stát, ani uuřední jazyk nic.. jsou to hosté, pokud se budou chovat slušně jsou v hostitelských zemích vítáni, pokud tu ale chtějí rozmíchávat národnbí nenávisti jako Kuras, vyhoštění do jejich jedinné, západem jim uměle zřízené vlasti, o WW2 je dobrým řešením, stejně jako vyhoštění jakékoliv jin. cizzí kulturní menšiny, která bude v EU dělat bordel.
Když jsem někde na návštěvě, chovám se tam slušně, jinak se může stít že mě vykopou doprdele, Bene... ale slušnost je ti evidentně cizzí jenom zneužíváší multikulturního bruselského omylu k tvrdému šíření svých, nám cizzích idejí.
ještě ke Kurasovu ultrasionismu
(Dan, 21.12.2008 12:25:26)
Odpovědět
Klidně se může stát, že jednoho dne nějaký fanatik z KOMBAT 88, nebo jin. britské nacistická organizace někde nějakého podobného Bena provrtá kulí, a jakkoliv jsem proti těmto organizacím tvrdě zaujat a jejich postoj odsuzuji, jsou jenom reakcí na roztahovíní podobných benů v jejich zemi a jejich snahu tam ovlivňovat dění.

Nebo li, každý svého štěstí strůjcem.
Re: žid žijící v Británii nám káže o politice..
(Zdenek, 24.12.2008 22:54:40)
Odpovědět
Ty jsi primitivní rasistické pako, které umí možná číst, ale psát moc ne, nauč se trošku gramatiku a nebuď z EU tak na větvi, je to jen socialismus v globální podobě. Pokud je pravda, jak schůzka probíhala, je to děs a vyhlídky do budoucna pod laskavým velením Bruselu jsou tristní.
Re: žid žijící v Británii nám káže o politice..
(standa01, 25.12.2008 17:24:43)
Odpovědět
Myslíš "KurasY"? To nic,to si zvykneš,je to kolikrát i horší...
Re: Evropská inkvizice na Pražském hradě
(standa01, 19.12.2008 22:52:25)
Odpovědět
To,jak jednala bruselská delegace v Praze mne stále více utvrzuje v mém názoru,že se EU z původně dobře myšlené organizace stále více mění v pomalu totalitní diktaturu namyšlených úředníků,kteří si myslí,že nad ně není.
Předseda E-parlamentu označí to,že se záznam schůzky dostal na veřejnost za "skandální".Nevím co je skandálního na tom,že se občan ČR dozví co se děje za zdmi Hradu,ať už má na presidenta názor jaký chce.
Za skandální já naopak považuji jednání delegace.Jednání hrubé,až vulgární,z pozice síly.
Za skandální rovněž považuji nutit kohokoli k vyvěšování jakýchkoli vlajek.To už jsme tu také dvakrát měli a ke spokojené Evropě to nepovede.
Za skandální považuji hrozit nám vyloučením z EU,když nepřijmeme Lisabonskou-již teď neplatnou-smlouvu.Mně hrozilo v roce 1975 vyloučení ze střední školy za to,že jsem odmítl vstoupit do SSM.Paralela čistě náhodná.
Za skandální považuji nutit Iry do bůhví kolika referend,jen proto že jedině bruselský názor je ten správný.
To je můj názor na současnou EU a budu strašně rád,když se změní.Já bych tam totiž strašně rád zůstal,ale za původních smluv a dohod,jako rovný s rovným.Ne jako tajtrlík.
Re: Evropská inkvizice na Pražském hradě
(alfa, 19.12.2008 23:13:05)
Odpovědět
Ono najít cestu ze slepé uličky, do které se EU dostala je problém. LS není - bohužel - ani tak o názoru, jako spíš o zachování EU v chodu. LS je od samého počátku potracený plod, kvalitativně nesrovnatelný s perfektní euroústavou (perfektní z hlediska právního, na kvalitu materie můžou být názory různé). Je nejkrajnějím provizoriem, dokumentem se kterým se může ztotožnit leda zvrácený byrokrat (úpravní komise odstranily z euroústavy všechno, co by se dalo označit ideový základ EU). Skutečně není od věci přemýšlet o alternativách a nesnažit se prosadit další smlouvu, která záplatuje předchozí, ale je otázkou, zda jakákoli alternativa je průchozí ve světle neprůchodnosti euroústavy.

Chování zvláště jednoho člena delegace z Francie (nebo Německa, u něj lze snadno ztratit přehled) bylo naprosto neuvěřitelné.
Re: Evropská inkvizice na Pražském hradě
(standa01, 20.12.2008 20:47:12)
Odpovědět
Mám za to,že do této,jak Ty píšeš,slepé uličky vehnala EU sama sebe.Je sice pravda,že každý půlrok předsedá unii jiný stát a předseda vlády tohoto státu navenek prezentuje unijní myšlenky.Zkusme se ale zamyslet,jak nebo respektive kde tyto myšlenky vznikají.Podle mého názoru se formulují ve smetišti druhořadých politiků,kteří neměli na to,aby se prosadili ve své vlastní zemi a Brusel vyfasovali jako špidlovskou trafiku a byrokratických úředníků,kteří si myslí,že mají od Boha pověření na zákazy,příkazy,nařízení,omezení a bůh ví co ještě.Na zahnutí banánů,velikost zpětných zrcátek kolových traktorů atd.atd.Jelikož je toto všechno velice pravděpodobně doprovázené velikou korupcí,není divu že se tam drží zuby nehty,za každou cenu.Tohoto výsledekem jsou potom opakovaná irská referenda,hrozby vylučováním a pod.
Tuto unii i kdyby reprezentovala sebevětší osobnost-mám dojem,že by to nebylo nic platné,protože m u s í prezentovat výplodky tohoto smeťáku.
Podle mého jediná cesta ven je začít znovu,od začátku,ale ta zároveň z důvodů různých vzájemných vazeb,provázanosti a egoismu není možná.Takže co s tím?Možná,že by to vyloučení žádným velkým trestem nebylo...
Přihlášení uživatele
Jméno:
Heslo:

Zasílání upozornění
Články autora
Reklama