reklama
reklama

Kdo je vaše nejoblíbenější postava a proč právě Lenin?

Autor: Finrod Felagund | Publikováno: 7.12.2007 | Rubrika: Politika
Ilustrace

Ve svém minulém článku jsem se zabýval tím, zda střet civilizací nastal či nenastal, co pod ním vidím a jaké jsou patrně jeho příčiny. V tom dnešním bych se rád věnoval dvěma civilizacím, které ohrožují Západ nejvíce, a sice ruské a arabské. Pro začátek bych rád vymezil pojmy „ruská civilizace“ a „arabská civilizace“, protože se neshodují úplně s myšlenkou profesora Huntingtona o bloku „pravoslavném“ a „islámském“. Rusko a arabské země mají jedno důležité specifikum, které je, byť jsou ve zcela odlišných kulturních celcích, sdílené oběma národy, a tím je společná zkušenost mongolského vpádu. Pokud se podíváme na historii Abbásovského chalífátu (s centrem v Bagdádu) a Rusi před vpádem Mongolů, vidíme fakticky standardní společenský vývoj, ne odlišný od toho, který probíhá jinde. Obě země víceméně tolerují cizince, jinověrce, jak už mají jednou ustálené hranice, neprojevují se příliš agresivně. Vpád Mongolů v roce 1240 do Kyjeva a v roce 1258 do Bagdádu však znamenal naprostý šok, zejména pro chalífát, neboť poslední chalífa z Abbásovské dynastie Al-Musta’sim byl Mongoly zavražděn tak, že byl zaživa zapřáhnut za koně a usmýkán k smrti. Na Rusi se Mongolové nechovali o mnoho lépe. Jistě, dalo by se říci, takových vpádů bylo hodně, vždyť i Mongolové přišli a odešli, ale stejně jako atomový výbuch nad Hirošimou má mnohem větší psychologický efekt, než poprava kulkou do týla ekvivalentního počtu obětí dotyčné pumy i zde šlo zejména o psychologický efekt, který se ukázal být u obou národů značně podobný. Bylo to právě od té doby, kdy Rusové začali být extrémně paranoidní a nedůvěřiví k čemukoliv „venku“ a kdy začali používat taktiku „nejbezpečnější ruská hranice je ta, kde jsou ruští vojáci z obou stran“, a kdy se Arabové uzavřeli do sebe a kdy vtiskli islámu podobu, jakou má dnes wahhábismus v Saúdské Arábii.

Významný ruský básník a carský diplomat Fedor Ivanovič Ťutčev řekl o Rusku jednu – myslím, že celkem vystihující větu – „Hlavou Rusku neporozumíš a jedním metrem Rusko nezměříš. Je jiné – musíš v něj prostě věřit.“ Tato věta velmi dobře popisuje charakter ruské duše – a včetně jejího charakteru ve věci interakce se svým okolím – a nejen ruské duše, ale i arabské. Laskavý čtenář by si mohl právem položit otázku, proč jsem použil nadpis tohoto článku takový, jaký jsem použil, ale odpověď je navýsost logická. Právě z té iracionality příznačné pro ruský i arabský národ vyplývá jeden aspekt, se kterým se Západ ještě nedokázal tak úplně naučit počítat, a sice nekritická úcta a zbožnost těchto národů k symbolům. Když dánský deník Jyllands-Posten otiskl karikatury Mohameda, případně Estonci přesunuli pomník rudoarmějce v Tallinnu, měli seveřané z obou zemí oprávněný pocit, že reakce protistrany je naprosto přehnaná. Ano, to, co dělali Arabové na Západním břehu Jordánu, v Gaze, Sýrii, Libanonu či dalších arabských zemích bylo naprosto přehnané. Pálení ambasád Dánského království stejně jako napadání paní velvyslankyně Estonské republiky v Moskvě a útočení na všechno estonské v Rusku není rozhodně ani uměřená, ani rozumná reakce. Problém je ovšem v tom, že se to dalo čekat – přičemž nechci rozhodně obvinit ani redaktory Jyllands-Posten ani estonskou vládu podezírat z touhy po provokaci. Možná trochu, ale domnívám se, že tohle, co se stalo, nechtěl – a hlavně nečekal – nikdo. Symboly jsou v obou národech naprosto nedotknutelné a problém nastává tehdy, když je porušeno tabu. Dovolit si v Rusku říct, že druhou světovou válku začal spolu s Hitlerem Stalin, že během „Velké vlastenecké války“ dělalo velení Rudé armády takové sprostoty vůči svým vojákům, že velká část těch vojáků zemřela naprosto zbytečně či že celá ta slavná Rudá armáda neosvobozovala, ale znovu zotročila už Hitlerem porobené země a často loupila, kradla a znásilňovala, vyvolá takřka na 100% reakci stejnou, jako dovolit si říct v centru Bagdádu, že Mohamed byl pedofil, co spal s devítiletou Ajšou, pročež je ještě ke všemu prasetem. Možná se v tomto okamžiku laskavý čtenář zasměje, ale bohužel tohle je jeden z aspektů myšlení obou národů. Proč nebyl Lenin odnikud v Rusku, kromě z názvu města Leningrad, odstraněn? Protože Lenin je SYMBOL a i kdyby ho náhodou někdo nepovažoval za největší osobnost ruských dějin, tak ho za ni považuje, jen o tom ještě neví.

Dalším sdíleným aspektem ruské i arabské mentality, který se promítá do zahraniční politiky je permanentní až paranoidní pocit bytostného ohrožení, často velmi silně iracionální. Jde dokonce až tak daleko, že se nelze ani Rusku, ani Arabům příliš zavděčit – přesně podle modelu „Útočím-li na ně, budou mít pravdu, že je ohrožuji. Budu-li k nim slušný a otevřený, budou mě podezírat z přípravy na útok.“ Ono se ani není moc čemu divit, protože jak Rusové, tak Arabové mají to, co bych nazval „dlouhodobou historickou pamětí“. Stejně jako sunnitští Arabové nezapomínají šíitským a vice versa, co proti sobě mají, i když je to historie mnoho set let stará, Rusové mají pořád v kolektivní historické paměti, že byli přátelé s Francií – zaútočil Napoleon. Byli přátelé s Německem – zaútočil Hitler. Proto Západu z principu nedůvěřují a staví se proti němu a priori do útočné pozice, i kdyby se Západ stokrát změnil, respektive ho reprezentoval jiný stát, než Německo a Francie. Tato paranoia jde tak daleko, že jakýkoliv projev, byť sebemenší a sebeméně významný od země, která leží na západ od ruských hranic, je považován za útok. Když se počátkem tohoto roku běžní Rusové rozhořčovali nad tím, že si Estonci dovolili přesunout pomník rudoarmějce, brali to nesmírně osobně. Racionální úvahy typu „Ale vždyť jsou stopadesátkrát menší, než my“, případně „my máme jednu z nejsilnějších armád světa, co nám mohou udělat?“ opravdu šly stranou. Úvaha, která předcházela tomuto „frontálnímu“ útoku na Estonsko, dá-li se úvahou vůbec nazývat, vypadala totiž právě takto: „Estonsko, ten zlý západ, co nás už několikrát napadl a zradil, na nás útočí, chce zničit matičku Rus a pokud nebudeme dostatečně tvrdí, určitě to udělá.“ Matička Rus je totiž jedním ze symbolů (podobně jako Lenin), na které se v Rusku absolutně nesahá – ostatně už samo úsloví „Matička Rus“ říká mnohé, protože role matky je v ruské společnosti nesmírně silná. To, jak se Rusové chovají se tak podobá situaci, v níž čtrnáctileté děvče dští síru a bouchá pěstmi okolo sebe a křičí: „Vy mě vůbec nechápete!!! A já vás mám tak ráda a vy mě pořád napadáte!!!“, přičemž jediný, kdo tu útočí, je ona sama. Bohužel pro Západ je tato situace poněkud zapeklitá, protože téměř neexistuje způsob, jak s Ruskem vyjednávat, aby se toto nezačalo cítit uraženo, případně jako terč nějakého útoku.

Přes veškerý realismus zahraniční politiky západních zemí není Západ realismu ve vztahu k Rusku příliš schopen – protože zaujímá k Rusku od základu špatný postoj. Téměř každý dospělý člověk zažil chování pubertálního dítka, a tak podvědomě aplikuje přístup, který používá ke svému dítku v obtížném věku na Rusko, u nějž vidí podobný archetyp chování. Což je jedna z největších chyb, jakých je možno se dopustit. I když se Rusko chová jako puberťák, tak není „naše“, jako je „naše“ dítě, co máme doma. Proto přístup rodičovsko-učitelský, který Západ praktikuje, vede pouze k další eskalaci konfliktu, protože Rusko (jako správný puberťák) na takový přístup samozřejmě reaguje podrážděně a začne útočit na nás s vervou čtrnáctiletého synka, který říká, jak „naši jsou blbí a jak je nesnáším.“ Jediná rozumná pozice, kterou podle mého názoru může Západ k Rusku zaujmout, je držet se dál, než v blízkosti jeho pěstiček a snažit se přehlížet jeho pubertální výstřelky, paranoie a urážení se. Pokud bude Západ brát Rusko takové, jaké je, sice ho nepředělá, ale zůstane v bezpečí. A je na každém odpovědném člověku, aby si uvědomil, co je pro jeho zemi důležitější. Zda vlastní bezpečí, nebo touha vychovávat a misionářsky napravovat Rusko.

I když mají Rusové i Arabové ve svém myšlení mnoho společných prvků, nejsou stejní, a proto nelze na Araby aplikovat týž postup, jaký jsem výše zmínil v případě Ruska. První podstatný rozdíl je v tom, že zatímco Rusko má svou reprezentaci, která víceméně vyjadřuje touhy a myšlení obyvatelstva (dnešní období je značně atypické, protože je to snad poprvé v ruské historii, co jej vede naprostý pragmatik podobný více než pubertálnímu dítku Machiavellimu), v případě Arabů je tomu jinak. Vládnoucí režimy mívají zpravidla racionální a „dospělé“ postoje, zatímco jejich obyvatelé jsou podobně iracionální, nevyzpytatelní a symboličtí jako Rusové. Další důležitý rozdíl je ten, že zatímco v Rusku elita vládne a je schopna prosadit na úkor obyvatelstva prakticky cokoliv, mezi arabskými národy hrozí kdykoliv nebezpečí ozbrojeného „převratu ulice“ a milion rozvášněných Arabů v ulicích města s kalašnikovy nad hlavou je třeba brát na vědomí více, než vládu dané arabské země. Tato dichotomie je daná do značné míry právě tím, že neexistuje panarabský stát a mají-li jednotlivé arabské (a zároveň většinou sunnitské) země ospravedlnit svou legitimitu, nemohou se chovat podle chování svých poddaných a občanů, protože tím by existence mnoha arabských států ztratila smysl a vlády těch zemí by přišly o legitimitu. Což je ostatně další problém, v němž dělá Západ velkou chybu – zatímco v euroatlantické společnosti může demonstrovat fakticky, kdo chce – co chce a neznamená to nic pro zahraniční politiku dané země, v arabských zemích sejde-li se taková demonstrace, může to být klidně předznamenání státního převratu. Západ tak bere tyhle demonstrace na hodně lehkou váhu s tím, že „tohle přeci nemůže být jejich reálný postoj“, lež on bohužel často pak je.

Jaká by tedy měla být strategie Západu vůči Rusku a arabským zemím? Měli bychom na ně pohlížet s úctou jako k partnerovi, neměli bychom se snažit je vychovávat či „civilizovat“, omezit veškerý společný kontakt na ekonomickou spolupráci a turistiku, neslibovat žádné „věčné přátelství“, protože oba národy jsou schopné nám to, pokud něco selže, připomenout i po mnoha stech letech, ale hlavně bychom měli být vůči Rusku a arabským zemím maximálně obezřetní a na všechno, co odtud pochází, se (byť se slušností a s úsměvem) koukat jako na potenciálně nebezpečné a ohrožující a pro jistotu zbrojit co možná nejvíce. Obě civilizace jsou vůči nám totiž nezáměrně nebezpečné – v jejich očích jsme my ten arogantní agresor, který se je snaží poučovat, což nenesou dobře. Proč je ve vztahu s Araby i Rusy tak úspěšná Čína? Protože pouze obchoduje. Nepředělává, nepomáhá, na nic si nehraje. Mezi ruskou (arabskou) a západní civilizací totiž obrazně řečeno nikdy nebude láskyplné nerozborné manželství, ale společnou firmu pojištěnou smlouvou slibující sankce v případě porušení založit můžeme.

http://nekorektne.blogspot.com/

reklama
2827 čtenářů | 22 komentářů | 
HodnoceníHodnoceníHodnoceníHodnoceníHodnocení
Tisknout článek Poslat článek e-mailem
Vaše hodnocení: 

Zde můžete nastavit své hodnocení
Komentáře


Re: Kdo je vaše nejoblíbenější postava a proč právě Lenin?
(historik, 7.12.2007 19:07:20)
Odpovědět
Lenin především ve svém díle "Stát a revoluce"kritizuje demokracii v kapitalistické společnosti. Prohlašuje ji za falešnou, okleštěnou, ubohou, demokracií pro boháče tudíž pro menšinu. Zdůrazňuje, že teprve diktatura proletariátu, přechod ke komunismu může poskytnout demokracii pro většinový lid, ale samozřejmě bude nutné potlačit málo početnou skupinu vykořisťovatelů, kteří byli právě v kapitalismu na špici a žili si, podle jeho názoru, na úkor ostatních. Dle jeho slov, teprve komunismus může přivést demokracii úplnou, ta se ale postupně stane zbytečnou a sama se ztratí.
Jinými slovy zdůrazňuje, že v kapitalismu existuje ve státě jistý výkonný aparát, jež má sloužit k utlačování jedné třídy, a to většiny menšinou. Tento útlak je tvrdý, krvavý, nezná slitování a vyžaduje mnoho krve.
Též upozorňuje, že ovšem i za přechodu z kapitalismu do komunismu bude potlačování nutné, bude obdobně kruté, ale bude to utlačování menšiny většinou (prostým lidem). Upozorňuje však, že k tomu bude opět zapotřebí jistého aparátu, státu, který však bude plnit přechodnou funkci. Potlačování menšiny však již bude snadné a prosté a neprolije se u něho tolik krve jako při potlačování povstání otroků, nevolníků a námezdních dělníků. Toto potlačováni by mohla vykonávat většina lidí a tak by se rozšířila demokracie a speciální aparát jež měl před tím stejnou funkci by postupně zanikl. Tato potlačovaná menšina (vykořisťovatelé) by se vlastně nemohli bránit, neboť k potlačení lidu by potřebovali rozsáhlý aparát, kdežto lid k jejich potlačení potřebuje třeba jen pouhou organizaci ozbrojených mas, jakými byli dělničtí a vojenští zástupci.
Teprve v komunismu zaniká potřeba státu, neboť není zapotřebí nikoho potlačovat (ve smyslu určité vrstvy - třídy obyvatelstva). Není zde soustavný boj proti určité části obyvatelstva. Připouští, že bude možná se bude pár osob bouřit, ale kvůli nim nebude muset existovat speciální aparát, na jejich potlačení bude stačit ozbrojený lid. (Jak jsme však mohli zažít, takovýchto excesů bylo více než Lenin předpokládal, protože opět došlo k určité stratifikaci, tentokráte nebyly hlavním kritériem peníze, ale moc. Jak se Lenin zmiňuje, tak ta údajná menšina nebyla zas tak malá a bezmocná. Já osobně pohlédnu-li zpět, chápu období 1948-89 za dobu, kdy se teprve připravovala půda pro komunismus, doba kdy byl ještě zapotřebí potlačovací aparát. Lenin však mohl tušit, že v podstatě jedna generace nebude chtít žít v útisku, aby se jejich děti měli lépe a že bouřící se lidé svůj vzdor alespoň minimálně přenesli na svoje děti.). Vykořisťování mas, bída a chudoba je důvodem k excesům projevujících se porušováním pravidel společenského soužití. Pokud však tyto důvody budou odstraněny, excesy se začnou pozvolna vytrácet až zcela zaniknou a s nimi zanikne i stát, protože už by jeho existence byla zcela zbytečnou, neboť by již neplnil žádné funkce. To je ovšem podle mého názoru značně utopistický názor. Funkce státu nespočívá jenom v potlačování, ale naopak, funkce státu v demokracii spočívá především v jeho službě všem občanům. Nejenom úzké skupince lidí, která pouze masou (většinou) zaštiťuje prosazování svých zájmů. Jak znám z vyprávění o „předvoji" dělnické třídy.
Re: Kdo je vaše nejoblíbenější postava a proč právě Lenin?
(alfa, 8.12.2007 16:34:11)
Odpovědět
Víte...kdo přinesl na Zem mocenské struktury??? Vaše i Leninova analýza je velmi působivá (a také notoricky známá, netuším, proč ji máte potřebu sdělovat), ale ignoruje to, že mocná menšina (postupně se proměňující) nevznikla z božského původu, ale vyvinula se z principu, že jedni touží po moci a Ti druzí nemají dost sil, aby jim odporovali...to je nezměnitelný fakt. Současná buržoázní demokracie v kombinaci s ostatními aspekty je jediný systém, který dokáže mocenské skupiny a (mým názorem je, že imanentí a bezduchou) masu vyvažovat. Je jedno, zda je vlastnictví realizováno kolektivně či individuálně, rozhoduje vítěz mocenského sporu, který potlačí opoziční názor a nařídí mase konat (odmítám význam kolektivních zájmů, lid je zcela bez názoru, komunistická myšlenka mu byla imlantována bez jeho přičinění a stejně jako třeba válečné nadšení)...současný systém toto institucializoval, což je vrcholný úspěch egalitarismu, ničeho víc nelze dosahnout. Tento model však přirozeně lze svrhnout a znovu nastolit boj neinstitucializovaný a tím pádem pro masu ještě méně příznivý...což se samozřejmě jednou stane, ať už zatím budou stát individualisté nebo kolektivisté.
Genialita V.I.Lenina
(Prof.Dr.T.K., 9.12.2007 22:39:33)
Odpovědět
Genialitu V.I.Lenina už vidíme v jeho výroku:
Ve světě není nic než pohybující se hmota,
a ta se nemůže pohybovat jinak než v prostoru a čase
To je důkaz geniality?:-)
(alfa, 10.12.2007 0:00:47)
Odpovědět
To, že dokázal přečíst Marxe, není zas až tak geniální...to, že ho dokázal pochopit, je lepší, ale ani to není důkaz geniality.

Mimochodem, fyzikové v poslední době přemýšlejí o alternativních verzích této pravdy.
Re: To je důkaz geniality?:-)
(jj, 10.12.2007 16:18:42)
Odpovědět
já myslím že ten kdo pochopí Marxe se buď stane antikomunistou nebo někým jako byl Lenin - tj.teroristou ,masovým vrahem a neofeudálním otrokářem (tj.komunistou)
Re: Kdo je vaše nejoblíbenější postava a proč právě Lenin?
(Dr.K.L., 7.12.2007 19:12:37)
Odpovědět
Když bylo na konci 19. století v rámci "Scramble for Africa" dokončeno rozdělení tohoto kontinentu, znamenalo to současně rozdělení celého světa. Epocha imperialismu byla na samém vrcholu. Koloniální panství nejsilnějších světových mocností zaujímaly ohromné prostory. Velká Británie ovládala v roce 1914 území, které by do sebe mateřskou zemi pojalo stokrát. Impérium kontrolované Paříží bylo ve stejné době dvacetkrát větší než metropolitní území. I stále si stěžující Německo vlastnilo říši, jejíž celková rozloha byla šestkrát větší než území císařství v hranicích z roku 1871. Snad ještě zajímavější než pohled na rozlohu kontrolovaných území je se zaměřit na počet obyvatel, kteří se ocitli pod kontrolou koloniálních pánů. Největšího čísla bylo samozřejmě dosaženo v případě Británie. Jestliže měla v roce 1914 46,5 milionů obyvatel, podléhalo jí v koloniích 393,5 milionů obyvatel. V pořadí druhá Francie pak kontrolovala při svých necelých 40 milionech obyvatel 55,5 milionů obyvatel kolonií. I "odstrčené" Německo se při současné populaci 65 milionů obyvatel mohlo pochlubit nezanedbatelnými 12 miliony zámořskými poddanými. Šest největších imperialistických velmocí světa - Velká Británie, Francie, Rusko, Německo, USA a Japonsko - kontrolovalo dohromady 65 milionů čtverečních kilometrů planety - 48% celkové plochy světa a 523 milionů obyvatel světa, což znamenalo 32% světové populace.1

Při pohledu na tato dech beroucí čísla je jasné, jak ohromným dějinným fenoménem imperialismus byl. Není divu, že jeho studiu věnovala pozornost nemalá část intelektuálů. Mezi marxisty se jím vážně zabýval mimo jiné i Vladimír Iljič Lenin, dlící v roce 1916, kdy napsal své slavné dílo Imperialismus, nejvyšší stádium kapitalismu, v Curychu.
Re: Kdo je vaše nejoblíbenější postava a proč právě Lenin?
(Jirka, 8.12.2007 13:04:31)
Odpovědět
Soudruzi, nepopletli jste to nějak ? Vaše Haló noviny mají jinou adresu.
Re: Kdo je vaše nejoblíbenější postava a proč právě Lenin?
(Péťa ze Vsetína, 8.12.2007 23:15:40)
Odpovědět
Jirko,drž se tématu a neurážej diskutující.Pokud nevíš kdo to byl Lenin,tak si vem bábovičky a běž si hrát na píseček.
Re: Kdo je vaše nejoblíbenější postava a proč právě Lenin?
(jirka, 9.12.2007 6:12:49)
Odpovědět
Pepo ze Vsetina lidova moudrost pravi "bábovčičky"
a ne babovičky.
Žij pravdivě a s pravdou....Sri Chinmoy
(Prof,Dr.H.Jirsa, 10.12.2007 0:12:37)
Odpovědět
Each individual must dauntlessly proclaim
His true identity.Lidé inspirovaní životem a filozofií Sri Chinmoye založili Centra Sri Chinmoye v mnoha zemích po celém světě. Od roku 1990 působí Centra Sri Chinmoye také v České a Slovenské republice. Kurzy meditace, humanitární služba, koncerty a výstavy, běžecká a atletická setkání jsou jen částí z množství aktivit, kterými Centra Sri Chinmoye ukazují, že duchovní hledání a moderní život mohou jít ruku v ruce v harmonickém souladu. Snaží tak se inspirovat a povzbudit druhé k rozvoji jejich vlastní spirituality a rozšíření jejich každodenního života o duchovní rozměr.
Re: Kdo je vaše nejoblíbenější postava a proč právě Lenin?
(zástupce ODS, 9.12.2007 19:57:32)
Odpovědět
Lenin se narodil v ruském Simbirsku jako syn Ilji Nikolajeviče Uljanova (1831 - 1886), ruského gymnaziálního ředitele, jenž usiloval o demokratizaci a vzdělání pro veškeré obyvatelstvo Ruska a vykonal mnohé pro vzdělání neruských etnik v oblasti Povolží, a jeho liberální ženy Marie Alexandrovny Blankové (1835 - 1916). Prarodiče z otcovy strany byli Kalmyci, babička jeho matky byla Volžská Němka Luteránského vyznání, a dědeček jeho matky byl žid konvertující ke křesťanství. Sám Lenin byl pokřtěn jako pravoslavný Rus.

Lenin se pilně vzdělával v latině a řečtině. Do jeho dospívání zasáhly dvě tragédie: roku 1886 mu zemřel otec na mozkovou mrtvici, a následující rok, 8. května 1887 byl popraven jeho starší bratr Alexandr Uljanov za účast při atentátu na cara Alexandra III.. Tato událost Lenina radikalizovala a koncem roku 1887 byl po čtyřech měsících studia vyloučen z právnické fakulty Kazaňské univerzity pro účast ve studentských protestech a vypovězen pod neveřejný policejní dozor do vesnice Kokuškino. Zde se seznamuje s Hegelovými díly, díky čemu získal ponětí o dialektické metodě, což mu pomohlo lépe pochopit Marxovu teorii. Práva dostudoval dálkově na univerzitě v Petrohradě a roku 1891 získal povolení vykonávat právnickou profesi.
Re: Kdo je vaše nejoblíbenější postava a proč právě Lenin?
(alfa, 9.12.2007 21:49:51)
Odpovědět
Myslím, že jste mu důvod přítomnosti příspěvků Dr.K.L a historika moc neosvětlil:-)
Re: Kdo je vaše nejoblíbenější postava a proč právě Lenin?
(Daniel Makay, 9.12.2007 10:05:23)
Odpovědět
Chvála Bohu, že to tak bylo a je škoda, že to tak není dodnes. Koloniální politika byla velmi dobrá protože i díky ní se mohlo svobodně šířit křesťanství, které jediné přináší svaté evangelium na tento hříšný svět. Není to úžasné, svobodně zvěstovat pohanským barbarům pravdu o spasení a možnost skrze Krista vyhnutí se Božímu hněvu. Věřím, že tato politika byla inspirována Bohem. I démon Lenin na konci svého ubohého života ve lži prohlásil, že revoluce byla chyba a že vyvolala nekontrolovatelnou vlnu teroru a ekonomických katastrof. A před svou smrtí také prohlásil, že Rusku by více než revoluce pomohlo deset Františků z Asii. Kdo se ve svém životě spoléhá na Hospodina nepotřebuje, žádný pečovatelský stát, ale svobodu a křesťanskou morálku ve společnosti a taky pokoj od zrůdného levithanu jímž socialistický stát je.
Re: Kdo je vaše nejoblíbenější postava a proč právě Lenin?
(Omega, 9.12.2007 6:19:25)
Odpovědět
Lenin sem Lenin tam, ale byl to pěknej proutník. On chcíp na syfilis a ne na poranění strélnou ranou co mu udělila ta Levá či Pravá Esérka.
A to je fakt,jako že Gorkého oddělal J.V.Stalin.
Re: Kdo je vaše nejoblíbenější postava a proč právě Lenin?
(Delta, 9.12.2007 6:26:25)
Odpovědět
Majakovskij"------jsem hrdý
občan Sovětského
Svazu---------
chcíp na syfla rovněž tak.
Re: Kdo je vaše nejoblíbenější postava a proč právě Lenin?
(Karpíšek, 9.12.2007 14:19:53)
Odpovědět
Vážený pane.Doplňte si vzdělání.Majakovskij se zastřelil,protože jako skutečného komunistu ho zrůda Stalin a jeho gruzínská klika chtěli zlikvidovat.Zlikvidovat, tak jako zlikvidovali všechny Leninovi spolupracovníky ( Kameněva, Zinověva - národohospodáře a tvůrce "NEPu", návratu k tržní ekonomice - Bucharina a j.)a miliony sovětských občanů ( a statisíce občanů jiných států ).
Re: Kdo je vaše nejoblíbenější postava a proč právě Lenin?
(jj, 10.12.2007 16:21:48)
Odpovědět
Je pravda že Stalin nebyl stporocentním komunistou i když se snažil - stoprocentními komunisty (tj.revolučními Marxisty jak by řekl taktéž revoluční Marxista Uhl) byly individua jako Trockij,Tuchačevskij a PolPot
Re: Kdo je vaše nejoblíbenější postava a proč právě Lenin?
(alfa, 10.12.2007 22:28:54)
Odpovědět
Vy mne vždy zaujmete nějakou revoluční myšlenkou..:-) A propós proč byl gen.Tuchačevskij revoluční socialista?
Re: Kdo je vaše nejoblíbenější postava a proč právě Lenin?
(Alexandra Hradečná, 13.12.2007 9:28:40)
Odpovědět
No, zdá se mi, že vůči Rusům (nikoliv snad Arabům, pokud to lze takto pojmenovat a zjednodušut), tedy vůči Rusům jste paranoidní vy. Nemáte pravdu ani v záležitosti "symbolů", jak to nazýváte. Představte si, že byste zaútočil na symboly Západu, resp. na symboly jednotlivých západoevropských zemí! Nestačil byste utíkat, byť by Vás nehonili Mongolové, ale třeba Francouzi, Britové nebo Italové. V tomto ohledu se řadíte - dle mého názoru - do zástupu podobně uvažujících lidí, které pronásleduje mindrák z toho, že jsou Slovany a že nežijí v západní Evropě. A to je zlé a je to moc velká škoda. Mně spíš vadí, jak blahosklonně na nás - někdy - Západoevropané hledí. Věříte, že bych se v tu chvíli ráda změnila v Timura a jeho partu a s útrpným úsměvem hleděla na kvapný ústup jindy tak uhlazených obyvatel "Západu"?
"Lenin" se Vám nepovedl, věřte mi. Daleko lepší byl příspěvek o průšvihu Českých drah v první den nového jízdního řádu. Trpěla jsem také, na cestě z Orlických hor do Brna, kdy jsem přestupovala v Chocni a čekala na "rychlík", který měl pochopitelně zpoždění. A kolem bez zastavení svištěla Pendolína a Slovenské strely a já jsem cestujícím záviděla a netušila, že i jejich rychlovlaky mají velká zpoždění.
Zdraví Hradečná
Re: Kdo je vaše nejoblíbenější postava a proč právě Lenin?
(Finrod Felagund, 13.12.2007 15:44:30)
Odpovědět
Paní Hradečná, osobně nejsem Slovan podle krve více než ze čtvrtiny, jsem Nor českého původu a žiji v Norsku. Nemám tedy žádný komplex. Ano, západní země budou protestovat, ale jak moc? Co dělají USA, když se někde pálí americké vlajky? Když muslimové pálili dánské, norské a švédské vlajky, ani Dánsko, ani Švédsko, ba dokonce ani Norsko nereagovaly deportacemi muslimů či něčím podobným. Zato POUZE RUSOVÉ A POUZE ARABOVÉ reagují na útok na symboly brachiální agresí a zejména trpí paranoiou, že na ně někdo útočí, i když tomu tak není. Pokud vím, tak Západ tímto netrpí.

S pozdravem

FF, Hovik, Barum komunne, Norge
Re: Kdo je vaše nejoblíbenější postava a proč právě Lenin?
(Finrod Felagund, 13.12.2007 15:45:10)
Odpovědět
Eportál neumí unicode - Hoevik, Baerum komunne.
Re: Kdo je vaše nejoblíbenější postava a proč právě Lenin?
(Alexandra Hradečná, 13.12.2007 9:31:29)
Odpovědět
No, zdá se mi, že vůči Rusům (nikoliv snad Arabům, pokud to lze takto pojmenovat a zjednodušit), tedy vůči Rusům jste paranoidní vy. Nemáte pravdu ani v záležitosti "symbolů", jak to nazýváte. Představte si, že byste zaútočil na symboly Západu, resp. na symboly jednotlivých západoevropských zemí! Nestačil byste utíkat, byť by Vás nehonili Mongolové, ale třeba Francouzi, Britové nebo Italové. V tomto ohledu se řadíte - dle mého názoru - do zástupu podobně uvažujících lidí, které pronásleduje mindrák z toho, že jsou Slovany a že nežijí v západní Evropě. A to je zlé a je to moc velká škoda. Mně spíš vadí, jak blahosklonně na nás - někdy - Západoevropané hledí. Věříte, že bych se v tu chvíli ráda změnila v Timura a jeho partu a s útrpným úsměvem hleděla na kvapný ústup jindy tak uhlazených obyvatel "Západu"?
"Lenin" se Vám nepovedl, věřte mi. Daleko lepší byl příspěvek o průšvihu Českých drah v první den nového jízdního řádu. Trpěla jsem také, na cestě z Orlických hor do Brna, kdy jsem přestupovala v Chocni a čekala na "rychlík", který měl pochopitelně zpoždění. A kolem bez zastavení svištěla Pendolína a Slovenské strely a já jsem cestujícím záviděla a netušila, že i jejich rychlovlaky mají velká zpoždění.
Zdraví Hradečná
Přihlášení uživatele
Jméno:
Heslo:

Zasílání upozornění
Články autora
Reklama