reklama
reklama

Paroubkova svatba, Nohavicův pohřeb, STB a svědomí národa

Autor: Karel Kříž | Publikováno: 15.11.2007 | Rubrika: Politika
Ilustrace

 „Jarkovi jsem věřil každé slovo“, napsal mi asi před půl rokem jeden čtenář v diskusi ke článku o festivalu Mene Tekel, kde jsem se zabýval otázkou, kdo z je hoden obdivu a kdo je lidská hyena bez kousku svědomí a cti. Zde jen malá citace:   Mene Tekel je varování. V Praze právě probíhá festival se stejnojmenným názvem jako varování proti praktikám komunismu. Pořádají ho lidé, kteří vesměs prošli komunistickými koncetráky. Lidé jejichž hrdinství tady zatím nikdo pořádně neocenil a jejich bolševičtí bachaři, prokurátoři, vyšetřovatelé a další zrůdy se jim smějí do očí z postů poslanců, ředitelů, majitelů různých akciovek, soudců nebo policejních velitelů. Kde to proboha žijeme ? Kdo vyhrál revoluci v roce 1989 ? Jenom tady řešíme jestli Cibulka je blázen, jestli Mašínové byli vrazi, kdo víc donášel STB, ale na ty hlavní parchanty nikdo zatím karabáč nenašel, nebo snad asi ani nechce najít. Proto obdivuji lidi, kteří se tomu dokázali postavit v 50. letech, poukazují na to dnes a držím jim palce, aby opravdu jednou přišel čas a všechny ty Grebeníčky, Filipy, Kováčiky, ale i Paroubky, Krause, Sobotky a Ráthy, kteří se snaží o zmrtvýchvstání tohoto pekla, smetla vlna dějin někam do KLDR. Tam můžou za hrst rýže slavit narozeniny velkého vůdce komunismu a pak zase celý rok žrát kůru ze stromů. Toť jejich ráj a idea.

Ano, to je podstata problému. Jak Hutka, tak Nohavica jistě nebyli oblíbenci bolševických kádrováků národa. Oba dva svými písničkami a vystupováním zavdali příčinu ke spuštění estébácké mašinérie, která končila Hutkovou emigrací a Nohavicovým podpisem na archu spolupracovníka STB. Je tedy oprávněné, aby jeden o druhém dnes zpíval jako o udavači z Těšína ?

Jako ročník 1966 jsem v komunistickém totalitním koncetráku pár let prožil. Velmi dobře si pamatuji všudypřítomný strach zasévaný mezi lid samojedinou vládnoucí KSČ a jejich pohůnky z řad STB, Lidových milicí, Veřejné bezpečnosti, či obyčejnými dementy z různých uličních výborů, zvaných „šedý mor“. Celá podstata tohoto zřízení byla postavena na strachu. Strachu z udavačů, strachu promluvit, strachu z vězení, strachu o sebe, ale hlavně též na strachu o svoje blízké. Protože již od počátku vlády bolševiků bylo národu ukázáno, že nejenom onen zrůdnou komunistickou justicí odsouzený je vinen, ale i celá jeho rodina a přátelé musí pocítit tvrdou pěst vládnoucího proletariátu.

Dle skromných prohlášení Jarka Nohavici k tomuto problému, byl právě strach o svoje blízké, včetně nemocné maminky, hlavním důvodem jeho „posezení s děvkou v kavárně“. Viděl jsem jej v osmdesátých letech vystupovat na živo dvakrát. Vzpomínám na magické fluidum, které vyzařovalo z jeho hudby, textů i promluv mezi písněmi. Při každé sebemenší dvojsmyslné narážce na režim se ozýval mohutný potlesk a smích. Ten člověk byl prostě pro totalitní vládce nepřijatelný. Dával lidem v těch zlých časech iluzi svobody. Logicky tedy museli takovouto osobnost zničit. V padesátých letech by asi po jakémkoliv koncertě odešel těžit do Jáchymova uran, v této době to na něj vymysleli lépe.

Elitní hovada z STB jej tedy zmáčkla. Zřejmě stejně jako Dvořáka, Kanyzu, Pepu Nose a mnoho dalších, kteří nějakým způsobem vyčnívali z davu. Komunistickým ideálem je přeci mlčící šedivé stádo s mozky vymytými bolševickou propagandou o nejskvělejším společenském zřízení a čekající na drobky padající z bohatě prostřených stolů vládnoucích kreatur.

Zlomil se a podepsal. Musel ? Jistěže ne. Mohl si nechat zlámat ruce, aby nebyly schopny hry na kytaru, mohl se nechat zavřít do vězení, mohl emigrovat, mohl svoje blízké vystavit celoživotnímu traumatu jako občanů druhé kategorie. Jak by zareagoval každý z nás ?

Možná, kdyby byl sám, bez dětí, manželky, rodičů a přátel, nepovolil by. Možná by utekl za Hutkou a hráli by spolu na srazech emigrantů a promlouvali s Karlem Krylem na Svobodné Evropě. Možná by však jako mnozí skončil s kulkou v zádech od chrabrého pohraničníka, možná by okusil pohostinnost „fešáckého“ kriminálu, možná by to jeho matce zlomilo srdce. Byl by nyní opravdovým hrdinou a poslouchali bychom úplně jinou píseň. Přesto všechno věřím, že Jarek s děvkou na pokoj opravdu nešel. Jak jsem jej měl možnost poznat, není to bolševická prospěchářská zrůda mající radost z utrpení a poddajnosti druhých. Je to jen člověk, který podlehl mašinérii, která byla v patách každému z nás, kteří neskákali jak rudí drábové pískali.

Co je však úděsné ? Dodnes jsme se nevypořádali s lidmi, kteří Nohavicu do této pozice dostali. Opravdoví udavači z přesvědčení, sloužící zločinecké organizaci kvůli svému prospěchu a kariéře dnes vedou obě hlavní opoziční strany. V parlamentu s nimi bez špetky studu sedí bolševický bachař, který prý jen řádně konal svoji práci na „politickejch“, důstojníci STB si užívají klidné penze s vysokým výslužným za svoji „příkladnou“ píli, jejich mladší podřízení radí různým Stáníkům jak vydělat milióny a všichni dohromady se jen usmívají při růstu volebních preferencí spojené levice.

Píseň pana Hutky je přesně to, co tyto bezpáteřní mocichtivé pijavice potřebují. Zástupný problém s velkým jménem. Mediální bomba, která dává zapomenout na jejich levárny, podrazy, falešné sliby a hlavně osobní občanské postoje, které směřují vždy jen k jedinému cíli. Ovládat dav a vychutnávat si moc. Jak rádi by zase byli v jednom šiku s ústavně garantovanou vedoucí úlohou. Nemohou to dnes říci naplno, avšak každé jejich gesto, čin i projev to má v podtextu. Bohužel polovina národa se nepoučila, neslyšela to v povolebním projevu soudruhapřítele Paroubka, neviděla to ve zpravodajství o návštěvě Běloruska obersoudruha Filipa, nedá si do souvislosti bláboly o třetích cestách Bohouše Sobotky, přehlíží demagogické fráze různých Dolejšů a Konečných, nezabývá se ani urážkami kapitalistického revolucionáře Rátha.

Policajtům vadí číslo 88 na čepici zblblého vymýtače židů, avšak bohovorně přehlíží rudé prapory, srpy a kladiva při oslavách 1. máje, při špatném slůvku v písni na koncertě nejmenované skupiny řádí elitní jednotka „urny“ jak při útoku na WTC, avšak při projevu soudruha Grebeníčka na manifestaci revoluční síly komunistů cudně klopí zrak. Kam jsme tedy dospěli 18 let po sametovém převratu ?

Jarek Nohavica je vyvrhel, který by se měl stydět vyjít mezi lidi a jeho noční můry se nadutě smějí z mocenských a ekonomických výšin. Udavač agentu soudruhem. Jeden se žení, druhý mu poskytne malou službičku v podobě svatebního mejdanu v jednom z nejdražších hotelů v republice. Bez veškeré soudnosti, bez ohledu na pitvořící se „lůzu“ u jejich nohou. Vzkaz je jasný. My to máme pořád pevně v rukou.

Nechcete přeci jen napsat malinko jinou píseň Jaroslave Hutko ?

reklama
3506 čtenářů | 22 komentářů | 
HodnoceníHodnoceníHodnoceníHodnoceníHodnocení
Tisknout článek Poslat článek e-mailem
Vaše hodnocení: 

Zde můžete nastavit své hodnocení
Komentáře


jak byl asi statečná Kříž v minulém režimu
(Hořký Kozina, 15.11.2007 7:13:11)
Odpovědět
Opět další HOVADINA z dílny, pardon - z pera, neschopníka Kříže. Zamotal do toho kde co. Jenom by mě zajímalo, kde on a jak statečně působil za minulého režimu. Třeba nám odpoví ...
Re: jak byl asi statečná Kříž v minulém režimu
(Karel Kříž, 15.11.2007 9:05:11)
Odpovědět
Nedělám tady ze sebe nějakého hrdinu komunistického odboje. Jen poukazuji na ne vždy příjemné skutečnosti. Věřím, že lidem jako Vy se to nikdy líbit nebude.
Paroubek je vnímán občany velmi pozitivně
(učitel, 15.11.2007 20:40:16)
Odpovědět
Paroubek je u nás jeden z politiků,kde nikdo z jeho rodiny nikdy nebyl v KSČ.To znamená,že byl vychován v demokratické rodině.Který z naších vrcholových politiků se může pochlubit takovým životopisem? Zřejmě asi žádný?Proto je Paroubek v řebříčku popularity na předním místě,před mnohými
výše postavenými.Občany je vnímán velmi pozitivně.
Re: Paroubek je vnímán občany velmi pozitivně
(steam, 15.11.2007 21:48:23)
Odpovědět
Největší propad zaznamenal u lidí předseda lidovců Jiří Čunek, který se umístil na 27. místě. V září mu důvěřovala zhruba třetina lidí, v listopadu pak 19 procent. Čunek skončil ve vládě kvůli tomu, že nechtěl ovlivňovat vyšetřování svého obvinění z korupce.

Za Bursíkem je na čtvrtém místě ministryně obrany Vlasta Parkanová (KDU-ČSL), následuje ji místopředseda ČSSD Zdeněk Škromach. U nich se popularita nijak nezměnila. Někteří politici ovšem zaznamenali určitý vzestup popularity.

Na sedmém místě, předsedu ČSSD Jiřího Paroubka podporuje 43procent lidí. Předseda vlády Mirek Topolánek (ODS) je na 14. místě, oblíben je u 31 procent dotazovaných.Před Topolánkem na 11. místě je z 32 procenty předseda KSČM Filip.
Re: Paroubek je vnímán občany velmi pozitivně
(student, 16.11.2007 0:18:59)
Odpovědět
Prosím,může mi někdo z přítomných diskutujících vysvětlit,proč v průzkumech veřejného mínění,je v řebříčku popularity,Topolánek až o několik procent méně za předsedou KSČM Filipem.Není to poprvé,opakuje se to už delší dobu.Děkuji za stručné vysvětlení.
Re: Paroubek je vnímán občany velmi pozitivně
(Též student, 16.11.2007 1:31:27)
Odpovědět
Snadno - je to drahé a má to hodně společného se stranickou pokladnou KSČM:-)
Ne, velmi rozporuplně
(Trident, 15.11.2007 23:10:59)
Odpovědět
Domnívám se, že drtivá většina podporovatelů pana Paroubka o jeho kádrovém profilu nemá potuchy a ty ostatní to nechává chladnými, neboť podporují nejen jeho ale i komunisty. Jiří Paroubek měl velmi blízko k minulému režimu, jeho strukturám i jeho oslavované a takřka zcela neprovozované ideologii (na což existuje důkaz, jehož námět...vítězný únor...je mezi lidem naopak velmi známý:-)

Osobně považuji většinu politiků, včetně značné části komunistů, za děti sametového přenosu moci...mají často podivnou minulost, jsou zvyklí se průběžně uchylovat k praktikám minulého režimu (zajímavé, že duo Zeman - Klaus možná méně, než ti pozdější), aniž by v tom viděli něco špatného a projevují výrazný "kolektivní" elitarismus typický pro novou nezaběhnutou a rozdělující se elitu (ve společnosti dochází k dějům analogickým). Jiří Paroubek se podle mého názoru vymyká - na jednu stranu dokonale, západně využívá média a vymýšlí modernizace, na stranu druhou nasává do ČSSD voliče, kteří teskní po minulosti, vystupuje často jako populistický autoritativní vůdce (občas používané slovo diktátor je velmi přehnané) a využívá nástrojů minulého režimu (např. věčný boj s vnitřním i vnějším nezcela odhaleným nepřítelem) - proto je vnímán především vyhraněně.
Re: Paroubek je vnímán občany velmi pozitivně
(mondeo, 19.11.2007 21:34:45)
Odpovědět
Z tvého článku vyplývá,že o Jiříkovi z RaJe moc nevíš.Je pravda že nebyl v KSČ,ale v tzv.národní frontě řádil jako by měl úpal.Jeho projev je k nalezení na internetu,jak hřímal z tribuny,aby dokázal před soudruhy své kvality a dostal více možností se angažovat ve výstavbě soc.vlasti !!! Budˇto nevíte a nebo jste stejného charakteru jako on .
Re: jak byl asi statečná Kříž v minulém režimu
(talman, 15.11.2007 19:30:01)
Odpovědět
Ne, ze bych Paroubka extra miloval (podobne nemiluji Klause nebo Topolanka), ale pokazde, kdyz otevru eportal, zjevi se na me jako prvni clanek o Paroubkovi. Zrejme je to pro Mlade konzervativce prece jen prijemnejsi nez psat o vladnich reformach, nebo Čunkových a Topolánkových kauzách.
A autor za peníze je schopen čehokoliv,něco jako říťovlezové A.Vondra a Topolánek.
Re: jak byl asi statečná Kříž v minulém režimu
(wz, 15.11.2007 19:35:43)
Odpovědět
Těm neschopným hovádkám z ODS se takový idiot,jakým je Kříž, naprosto hodí.Stejně i komunisté měli takového debila v osobě V.Bilaka.On si ani neuvědomuje,že konzervatismus už na celém světě umírá.
Jak může konzervativismus umírat?:-)
(Trident, 15.11.2007 22:24:47)
Odpovědět
Dalo by se možná vzletmě tvrdit, že konzervativismus je nejlidštější a tedy nejvěčnější systém - s každým jedincem umírá a s každým dalším se znovu rodí. Ostatní světonázory se vyvíjí paradoxně mnohem méně než konzervativismus - ten kráčí s dějinami, reaguje na nový svět a koriguje ho. Konzervativismus Oto von Bismarcka je dnes již mrtvý, ale navázal na něj nový...navázal, tedy nenahradil, jak se to běžně stává ostatním ideologiím.
Re: Paroubkova svatba, Nohavicův pohřeb, STB a svědomí národa
(Diana, 15.11.2007 7:53:07)
Odpovědět
Vážený pane autore,máte naprostou pravdu,sama bych mohla uvést řadu příkladů těchto soudruhů,kteří si užívají nakradeného majetku ( a to nemyslím jen materiálno) a smějí se nám do obličeje.Možná ten hořký Kozina bude jeden z nich.Neboť jak se říká...kdo první kříčí,pod ním to....
Korupce na vládní úrovni
(manžel Diany, 15.11.2007 19:42:39)
Odpovědět
Vážená soudružko Diano,zřejmě se mýlite,poněvadž toho vašeho známého "podezřelého" už Vesecká dala znovu vyšetřovat a proto odešel z Topolánkovy vlády.Máte ale pravdu,že je jich v ODS víc než dost.
Re: Korupce na vládní úrovni
(Diana, 16.11.2007 7:31:06)
Odpovědět
Vážený můj manželi,prosím neoznačujte se tak,protože takového rohatce bych si za manžela nikdy vzít nemohla.Navíc nevím,o čem to plácáte,já jsem se dovolila dotknout Vaší modly Paroblba a jemu podobných!!!
Re: Paroubkova svatba, Nohavicův pohřeb, STB a svědomí národa
(jj, 15.11.2007 9:49:32)
Odpovědět
Nezbývá než s článkem souhlasit - opravdu je třeba podotknout že zatímco neonácků se po megapropagaci jejich pseudodemonstrace sešlo na place možná tak 150 kusů ,tak zde existuje zločinecká strana která vůbec není "neo"(tj.ideový rádobynásledovník) ale přímo onou silou která stojí za 100 miliony zavražděných nevinných lidí a zotročení miliard dalších lidí a má podporu cca 15ti procent populace ... a hádejte která z těchto sil je zdejší havlistickou mafií pravdy a lásky vydávána za hrozbu svobodě a demokracii a nějakých 150 retardů je vydáváno za důkaz hrozícího neonacismu
Re: Paroubkova svatba, Nohavicův pohřeb, STB a svědomí národa
(bublifuk, 15.11.2007 10:00:58)
Odpovědět
O Nohavicovi platí to hamletovské být (práskačem) či nebýt. Kdyby nechtěl být, mohl to zabalit a jít dělat na šachtu, tam by ho estébáci nechali na pokoji, ovšem bolely by ho ruce.
Re: Paroubkova svatba, Nohavicův pohřeb, STB a svědomí národa
(Richard, 15.11.2007 13:39:24)
Odpovědět
A čo si za socializmu urobil Ty ? Urobil si aspoň verejne zopár narážok na socializmus ako Nohavica ? Dostal si ponuku vstupu do KSČ a verejne si ju odmietol ? Alebo si bol šedivá myš a nikto o Teba nezavadil ?
Co by měl občan vědět..
(Zeman, 15.11.2007 20:18:09)
Odpovědět
Aniž bych se nějak zastával politiky a vystupování bývalého premiéra Miloše Zemana - je znám tím, že když chtěl rozčílit Václava Klause, položil mu otázku: „Pane Klausi, kde jste byl 17.11.1989?!“ Není mi známo, že by na tuto otázku pan prezident do dnešní doby panu Zemanovi odpověděl? Údajně měl v tento den přednášet v Košicích na téma, které mělo mít blíže k marxismu-leninismu, než k demokratickým principům? V roce 1984 dekonspirovali Američané špičkového agenta KGB Karla Köchera, kterého po dvou letech vrátili výměnou za Anatolije Sčaranského. Karel Köcher pracoval po návratu z USA v Prognostickém ústavu společně s Václavem Klausem a jinými, později známými politiky. Byli si velmi podobni a pro Václava Klause měl být tento agent KGB údajně velkým vzorem?! Do té doby neznámého Václava Klause přivedl v roce 1989 do Špalíčku (OF) právě Karel Köcher. Přítomnými novináři byl odhalen a kvapně odešel. Obávám se, že pan Köcher dodnes udržuje dobré styky s Ruskem a že v Prognostickém ústavu odvedl pro KGB požadovanou práci. Zdá se, že i pan prezident, který se nestydí v Kremlu jako nejvyšší představitel České republiky mluvit na oficiálním setkání veřejně rusky?! Více podrobností v přiloženém odkazu na článek Ivo Krieshofera: Můj spolužák velešpión. Nemůžeme se potom divit, že nejenom komunisté si přejí tlusté čáry za vlastní minulost.
Re: Paroubkova svatba, Nohavicův pohřeb, STB a svědomí národa
(lucina, 15.11.2007 15:07:19)
Odpovědět
Stádo voličů bez paměti, očí, uší a soudnosti, kteří mají jen hypertrofovanou závist a nenávist k úspěšnějším, budou volit Paroubka, i když se stane nejen příznivcem ale třeba i předsedou KSČ (o ostatních jeho melodybojs dtto). Udělat z umělců svědomí národa je alibi pro ztrátu svědomí vlastního. Ať Nohavicu soudí ti, kterým ublížil. Odhalovat malé, donucené přisluhovače zločinného režimu téměř po 20 letech a přitom členstvo KSČ nechat slavit 1.máje a jejich šéfy nechat sedět v parlamentu a užívat nakradené je pokrytectví. Možná, že to Hutka opravdu doteď o Nohavicovi nevěděl, ale stejně je to příchod s krucifixem po žehu a navíc troškaření a hrdinství velmi outlé. Když nepotrestáme šéfy, není správné trestat služebnictvo.
Topolánkovy sliby jsou chyby...
(ekonom, 15.11.2007 20:27:31)
Odpovědět
To co sliboval Topolánek před volbama a co udělal ve vládě:a to ještě není všech dnů konec. Totiž agentury STEM a Faktum Invenio uveřejnily výsledky průzkumu veřejného mínění o nově schválených reformách vlády.

Je zjištěno,že 80% dotazovaných je přesvědčeno, že schválená reforma bude mít negativní vliv na jejich život. To je dost vysoké číslo. Tady je nutno hledat důvody pádu preferencí.

Se zvýšením DPH souhlasí jen 3% dotazovaných. 16,6% si myslí, že to nebude mít žádný vliv na jejich životní úroveň. To jsou optimisté. Ale 80,4% si myslí, že zvýšení DPH je velmi špatné.

Poplatky ve zdravotnictví uvítalo 4,3% lidí. Šestnácti procentům lidí to nevadí. Bohužel, 79,7% lidí si myslí, že je to špatné, a že to omezí přístup lidí ke zdravotnictví.

Redukce sociálních dávek – tu schvaluje jen 4,9% dotázaných. Jedno je to 31,2%. Naštěstí se ukazuje, že u nás existuje 63,8% lidí se sociálním cítěním, kteří si uvědomují, že mnozí z nás by bez pomoci druhých nemuseli přežít vládu ODS.

Jednotnou sazbu daní přivítalo 15,5% lidí. To jsou ti, co na tom vydělají. Jedno je to 41,8% lidí, kteří si už spočítali, že na tom ani nevydělají ani neprodělají. Asi 42,7% lidí si spočítalo, že budou mít asi méně než dosud a proto s reformou nesouhlasí.

Druhá část výzkumu je trochu diskutabilní a zasloužila by si vysvětlení od autorů výzkumu. Podle tohoto průzkumu s reformou souhlasí 25% dotazovaných. Tady je disproporce – když dvaceti procentům lidí vadí dopady reformy, jak je možné, že s reformou souhlasí? A ještě horší je to s dalším výzkumem, když 25% dotazovaných si přeje, aby ODS s reformami pokračovala. To už musí být vyložení altruisté, kteří si nepřejí zadlužování našich dětí, se kterým straší školáky politici ODS. Ale stejně je tady 75% lidí, kteří si nepřejí pokračování reforem.

Je s podivem, že ODS proti absolutní většině národa a proti jeho vůli prosazuje svoje zvrácené reformy. Navíc s pomocí dvou bezcharakterních přeběhlíků a dvou stran, které pro svoji účast u koryta jsou ochotni udělat cokoli. S takovými reformami, které negativně ovlivňují životní úroveň obyvatelstva, by měla souhlasit výrazná většina sněmovny – minimálně dvoutřetinová. Jde o život lidí a to nemůže prosazovat strana, která má podporu 15% obyvatel státu. To číslo není chyba. ODS má podporu jen 15% občanů s volebním právem. Nelze počítat s podporou od lidí, kteří odmítli se účastnit volební frašky. Navíc těchto 15% přesně odpovídá počtu lidí, kteří schvalují, nebo maximálně tolerují jejich reformy podle výzkumu. Ovšem počítat s tím, že ODS bude brát ohled na mínění obyčejných lidí, je směšné. Pro ODS nejsou obyvatelé tohoto státu schopni pochopit jejich velikost. Voliči jsou hloupí a nevzdělaní
Vtip roku - Talmanová bude slaďovat rodiny
(Topol, 15.11.2007 20:31:21)
Odpovědět
Vtip roku - Talmanová bude slaďovat rodiny



Tak to je tedy vážně gól. Hořký vtip, který ovšem zřejmě myslí naprosto vážně, připravila veřejnosti česká vláda. Žena, která pomohla rozbít premiérovi vlastní rodinu, bude stát v čele instituce, jejímž úkolem je „zatočit s alarmující situací v zemi, kde se každé druhé manželství rozvádí“. Sexuálně nenasytná a stále ještě slečna Lucie Talmanová bude teď “slaďovačkou českých rodin”. Páni!Kozel zahradníkem.Ještě Topolánek by měl být předsedou spolku "Vzorný otec rodiny".

Vláda, v jejímž čele stojí člověk, který se do premiérského křesla protlačil pod vlajkou milujícího manžela a otce rodiny, aby se takřka vzápětí ukázalo, že celou dobu v této věci veřejnost i onu tolik milovanou rodinu klamal, jelikož “na prahu jeho srdce” již natěšeně podupávala jiná žena, a tak rodinu i manželku jednoduše – navíc tak, že to manželce jaksi zapomněl říct – opustil, vymyslela úžasnou instituci s názvem “Výbor pro slaďování rodinného a profesního života”. A hádej hadači, koho postavila do jejího čela? No přece onu novou premiérovu milenku Lucii Talmanovou!

Řekněme si to poněkud explicitněji: Dbát na to, aby se v Česku změnila k lepšímu alarmující situace, kdy se rozvádí každé druhé manželství, bude žena, která má:

za sebou nedávný rozpad jednoho vlastního (ne)manželství
před sebou kdoví jak dlouhé další (ne)manželství (přece by pan premiér nebyl takový osel, aby se rozvedl se svou dosud právoplatnou manželkou a dobrovolně si na krk uvázal ženskou s dítětem; takhle bude – kdyby něco – volný jako pták. Nicolas to určitě pochopí, a těm exkrementním a dementním novinářům to vždycky nějak vysvětlí, aby voličové, ti holky a kluci pitomí, mu zase poklepali na rameno, jaký “ty jsi ale, Mirku, pašák!”, a šup do urny s hlasem)
a rovněž už za sebou rozvrácení (jistě, že za to nemůže sama, kdyby pan premiér nechtěl, tak by z rozvracení nebylo nic) té báječné ostravské rodiny z předvolebních plakátů z loňského června.
Nu, možná právě proto, že o tom dost ví, tam vláda dosadila právě (ne)paní premiérovou. A možná ne proto. Možná premiér prostě třísknul do stolu: “Buď bude slaďovat Lucie, nebo vám to osladím já!” A možná to ani takhle nebylo. Možná je to jen kachna. Žel, nejspíš není. Ale líbí se mi to. Je to moc hezké. Hezké a vtipné. Je vidět, že to s námi vláda myslí opravdu dobře. Protože přece smích léčí. A tohle je vážně, ale vážně moc legrační!
Re: Paroubkova svatba, Nohavicův pohřeb, STB a svědomí národa
(vlada_doma, 24.11.2007 1:01:06)
Odpovědět
Důvodem napsání Hutkovy písně jsou dle mého názoru hlavně "kyselé hrozny", jemu na rozdíl od Nohavici na koncerty diváci nechodí. Viz film Amadeus od Formana..
Ale autor článku by si měl osvěžit pravidla pravopisu - ve slově vymítat je měkké i. jinak článek není špatný.
Přihlášení uživatele
Jméno:
Heslo:

Zasílání upozornění
Články autora
Reklama