reklama
reklama

Blob na Letné: Stádo Čecháčků zařízne dílo génia!

Autor: Zuzana Štefánková | Publikováno: 16.10.2007 | Rubrika: Zamyšlení
Ilustrace

Géniové bývají ve své době nepochopeni, zatracováni, ba i upalováni. Své by o tom mohli vyprávět vrcholní řečtí filozofové, astronomové raného novověku, impresionističtí mistři nebo třeba nejlepší němečtí vědci prchající před hnědou totalitou.

 Proč? Géniové jsou nebezpeční pro každý establishment, jenž nedůvěřuje sám sobě. Jehož představitelé jsou frustrováni, neb se jim starý obraz světa drolí v rukou, a oni se bojí, že v novějším uspořádání neobstojí. Géniové jsou autoritativními vlajkonoši nových uspořádání. Budou-li úspěšní, svět se opravdu změní.

 Ale establishment nikdy nechce měnit, chce udržet status quo. Bylo tomu tak vždy a je tomu tak dodnes.

 Establishment měl větry ze soumraku řeckého polytheismu, z krachu primitivně geocentrických představ i fantasmagorií o Zemi coby desce, z rozmazaných patlanin jakýchsi impresionistů, z lidsky obohacujících děl německých protiválečných židovských spisovatelů i fyziků.

 Pražský establishment má nyní větry z originální a krásné stavby na Letné. Z chobotnice, jež by zcela jistě obsadila první stránky v turistických bedekrech a za pár desetiletí i čestné místo na seznamu UNESCO. A zviditelnila tu naší kotlinu v Evropě, tak mrňavou, že dálkové letecké spoje hodlající přistát v metropoli, vždy začínají klesat už ve vzdušných prostorech sousedních států.

 Blob, chobotnice, budova Národní knihovny je dílo, jaké žádné podobné ve světě nenajdeme. Protože je originální, působivé, posunující hranice lidského ducha dál a výše. Protože se nebojí vybočit z řady. To jsou všechno znaky geniálního díla. Znakem geniálního díla je bohužel – právě proto, že prolamuje hranice – i nepochopení davů. Dav je mdlá veličina. To není výrok elitářů, to je skutečnost.

 Dav postrádá vkus. Raději tisíc šedivých krychlí bez nápadu, raději tisíc jedovatě zrůdných věžiček vrcholných děl podnikatelského baroka. Raději levnou šunku z diskontu, argentinskou telenovelu a z rádia nějakou tu Zagorku.

 Dav rád remcá, ale jen když může. Za komunismu se málokdo odvážil pípnout. Většina se rozpovídala až na nejbližší stanici StB, kde tajným ochotně sdělovala postřehy ze životů jiných. Remcalové nyní našli svoji ikonu v českém prezidentovi.

 Za komunismu toho příliš nenaremcal, ale nyní remcá „za svobodu“ více než kdy jindy. Ne že by v jeho postojích vůči Evropské unii či alarmistům globálního oteplování nebylo spousta tref do černého, ani určitá konzistence nechybí, jenže když byla jeho svoboda po dvě desetiletí ohrožena mnohem více, a nejen ohrožena, dokonce reálně potlačena, v zásadě držel hubu a krok.

 Proto je teď ikonou davů. I davy držely hubu a krok, pokud zrovna neudávaly. Takže když se bude přivazovat on, budeme i my, přikazuje zásadní poučka stádního chování.

 A konšelé z radnice, politikáři, přizdisráči a jiní podrždeštníci, kteří nic kloudného neumí, toto cítí a větří svoji šanci. Šanci, že vyjdou vstříc svým frustracím a zhatí dílo génia. A možná z toho bude i nějaký ten bakšiš – ať mám na víc levných šunek, ať tu Zagorku vidím i naživo při koncertě.

 Takový je dav a jeho ikony, to není kritika, jen konstatování skutečnosti. Mistr Kaplický toto hrubě podcenil. I to je úděl géniů.

 Ano, i mnozí čeští architekti, zřejmě pro nedostatek zakázek sdružení v pofidérních komorách, klubech a klanech, se mohou opět poplácat na zádech. Pomohli jsme zaříznout to, co bychom sami nesvedli, sláva. Jsme z davu a dav nás bude milovat. A navíc z toho může něco kápnout, vždyť porota bude vybírat nový projekt. A tentokrát na „cizáka“ nevsadí, druhý kiks si nedovolí, příklepnou to někomu z nás. Z nás Čecháčků.

 Děl géniů je pro Prahu 21. století opravdu škoda.

 

reklama
4780 čtenářů | 41 komentářů | 
HodnoceníHodnoceníHodnoceníHodnoceníHodnocení
Tisknout článek Poslat článek e-mailem
Vaše hodnocení: 

Zde můžete nastavit své hodnocení
Komentáře


Re: Blob na Letné: Stádo Čecháčků zařízne dílo génia!
(jj, 16.10.2007 11:56:26)
Odpovědět
Pravdoláskové STBácké mafii ,která Kaplickému kryla záda a poskytla k dispozici i ono hysterické stádečko užitečných idiotů které má v záloze pro takové příležitosti,se nepodařilo pumpnout stát o miliardu určenou na tento projekt protože se ve své samolibosti vy.. na pravidla soutěže ,tak teď holt prskají a plivou na všechno a na všechny .
Re: Blob na Letné: Stádo Čecháčků zařízne dílo génia!
(lucina, 16.10.2007 12:26:30)
Odpovědět
Ta hysterie okolo je zcela zbytečná, ze spousty soutěží se nic nerealizuje, viz soutěže na dostavbu Staroměstské radnice. Jedniné, kvůli čemu je ten povyk, jsou prachy, které by z projektu Kaplického klika dál mohla mít. Nikde není zakotvena povinnost, že se vítězný projet realizovat musí (naštěstí).
Vláda ODS,vláda KATASTROFY
(Bém, 16.10.2007 21:33:18)
Odpovědět
Všímáte si, jak pod touhle vládou strany ODS a spol jde všechno d.o.p.d.e.l.e.. Jedna negativní zpráva střídá druhou. Roste kriminalita, počet nehod, všechno se zdražuje, za vše se bude platit, nebudou dotace z EU, ztrácíme všude mandáty a postavení,roste korupce, hospodářská kriminalita, demonstrují všichni kromě kojenců, snížuje se počet investorů v ČR. Zase budeme mít po vládnutí ODS všichni holé p.r.d.e.l.e.. SPÁLENÁ ZEMĚ.Tohle není má vláda
... a co vláda sosanů?!
(McGugulin, 16.10.2007 21:54:31)
Odpovědět
Ne že bych ODS nějak zásadně stranil, ale kam to směřovalo, prosím pěkne, za vlády socanů?! Teď zažíváme setrvačností dozvuky. A mnohé ještě přijde!
Protest studentů
(Studenti, 18.10.2007 0:25:33)
Odpovědět
Fandíme Matěji Stropnickému,ztotožnujeme se s jeho názory a proto půjde v čele našeho studenstského průvodu v listopadu.Nechceme,aby naše země se dostala do mezinárodní izolace,kam už pod vedením Klause a nemravního polovzdělance Topolánka dnes kráčí."Svět nás přestal uznávat". BUDEME VEŘEJNĚ A HLASITĚ PROTESTOVAT
Re: Protest studentů
(milan, 24.10.2007 10:15:34)
Odpovědět
Copak nás svět někdy uznával? Co si o sobě myslíme-myslíš?
Re: Vláda ODS,vláda KATASTROFY
(primitivní představitelé našeho státu, 17.10.2007 21:25:32)
Odpovědět
Zeptejte se Topolánka, co je to UNESCO. Vždyť on to ani neví . Ten tak akorát gule .... ze sádry...nemá ani na trpaslíka.....
Vláda ODS = katastrofa
(pražský zastupitel, 18.10.2007 0:14:59)
Odpovědět
Všímáte si, jak pod touhle vládou strany ODS a spol jde všechno d.o.p.d.e.l.e.. Jedna negativní zpráva střídá druhou. Roste kriminalita, počet nehod, všechno se zdražuje, za vše se bude platit, nebudou dotace z EU, ztrácíme všude mandáty a postavení,roste korupce, hospodářská kriminalita, demonstrují všichni kromě kojenců, snížuje se počet investorů v ČR. Zase budeme mít po vládnutí ODS všichni holé p.r.d.e.l.e.. SPÁLENÁ ZEMĚ.Tohle není má vláda
Hugo Chávez symbol svobody
(doc., 20.10.2007 21:06:08)
Odpovědět
Venezuelský prezident Hugo Chávez vyhlásil nedávno ve státě Zulia ropnou revoluci, která má zvýšit úroveň využití národních energetických zdrojů. V televizním programu Zdravíčko, prezidente připomněl, že dřívější vlády dokázaly rozvíjet nanejvýš tak zpracování ropy a plynu. My zahajujeme rekonstrukci stávajících zařízení a přistupujeme k budování nového průmyslu... Tento krok je součástí ekonomické revoluce, v jejímž rámci jsme již spustili programy v oblasti zemědělství, hornictví a zemního plynu, dodal.

Chávez připomněl, že v prosinci má být zahájen provoz závodu na výrobu polyetylenu o vysoké hustotě s kapacitou až 60 tisíc tun ročně. Spolu se současnou produkcí 100 000 tun ročně by tak měla být pokryta spotřeba země na léta 2008 a 2009. V roce 2010 pak má být uveden do provozu závod o kapacitě milion tun. Jsme na nejlepší cestě stát se světovou petrochemickou velmocí, řekl Chávez. Počet zpracovatelských komplexů vzroste ze tří na devět.

Prezident řekl, že cílem této strategie je maximálně využít venezuelský potenciál. Nejde jen o ropu. Její ložiska doprovází miliony kubíků zemního plynu. Venezuela si klade za cíl zpracovávat v budoucnosti veškeré tyto suroviny doma, získávat produkty s vyšší přidanou hodnotu a vyrábět širokou škálu produktů potřebných pro národní hospodářství.Toto je skutečný představitel země,který myslí především na své občany.
Symbol svobody?
(alfa, 22.10.2007 1:39:40)
Odpovědět
Věřím, že pan Topolánek půjde do sebe a vydá se hledat ropná ložiska a na jejich místě začne budovat významný ropný průmysl. V tomto ho jistě doplní i jeho následník. Měli bychom na tom trvat, předpokládám, že ani pan Paroubek/jiný budoucí předseda ČSSD se nebude vykrucovat a v ropném díle svého předchůdce bude v budoucnu pokračovat.

Možná Vás, pane docente, překvapí, že symbolem svobody nemůže být člověk, který blahosklonně "myslí na své poddané" a rozděluje jim ropné bohatství své země. Hugo Chávez je stejný jako všichni jeho pravicoví/levicoví souputníci v JA - patriarchální diktátor, slunce prozařující ubohé životy svých poddaných. Jediným rozdílem je, že na to má skutečné peníze. Ne, že by Venezuela někoho takového nepotřebovala, my ale rozhodně nikoho takového nepotřebujeme.
Re: Blob na Letné: Stádo Čecháčků zařízne dílo génia!
(Václav Folta, 16.10.2007 12:38:47)
Odpovědět
Ta chobotnice se tam opravdu nehodí,ale podstatné vidím v tom ,že přihrává peníze určitým lidem a hlavně z kapes nás všech. Proč si na tu Chobotnici nevyberete od těch , kterým na ni tolik záleží a nepostaví si ji třeba někde za Prahou či u jiného velkého města??Třeba se skutečně jednou proslaví, ale dělat "umění" na úkor "stáda Čecháčků" a pak ji zase za peníze "Čecháčků"udržovat a možná i zbourat, to dokáží jen nadlidi opovrhující s běžným občanem.
Re: Blob na Letné: Stádo Čecháčků zařízne dílo génia!
(Virus, 16.10.2007 19:50:18)
Odpovědět
Státní knihovnu asi nebude nikdo stavět v Horní Dolní nebo v Plzni (Plzeňáci promiňte). Tady přece nejde o blob jako takový- to přece není socha, ale o stavbu, která má sloužit určitému účelu. I knihovna přece může být nápaditá stavba a ne čistě užitkový železobetonový kvádr. Nová budova Státní knihovny je zapotřebí a bude něco stát, to je jasné. Teď jde jen o to aby také za něco stála.
Re: Blob na Letné: Stádo Čecháčků zařízne dílo génia!
(Michalsl, 17.10.2007 20:56:36)
Odpovědět
Proč by to musel být betonový kvádr? To opravdu myslíte že jsou dnešní možnosti postavit novou věc jenom dvě? Kvádr nebo tato opožděná tekoucí pomatenina ze šedesátých let?
Re: Blob na Letné: Stádo Čecháčků zařízne dílo génia!
(Virus, 20.10.2007 6:09:55)
Odpovědět
Z jednoduchého důvodu. Nemastná, neslaná krychle nebude popouzet, vyvolávat vášně. Jeden takový zázrak nám už stojí na Karláku. Mimochodem schválen byl menší, leč postavilo se monstrum tak veliké, jak to jen šlo. Zástavba proluky Myslbek je také tohoto druhu.
Viděl jste na internetu návrhy knhovny, které se dostaly do finále?
Re: Blob na Letné: Stádo Čecháčků zařízne dílo génia!
(kenny, 17.10.2007 20:50:28)
Odpovědět
Rád bych doplnil,že ať to bude stavět kdokoliv,vždy dostane za to peníze.Nerozumím tedy větě " určitým lidem ". Proč zrovna Vám vadí jeden,a nevadil by Vám jiný.Vždy realizátor něco dostane,a ať vyhraje kdokoliv,bude to vítěz.
Re: Blob na Letné: Stádo Čecháčků zařízne dílo génia!
(Xman, 16.10.2007 12:51:50)
Odpovědět
Co jste napsala je pravda, az na jednu "malickost". Jde o to, co chceme mit z Prahy. Jestli je odpoved, "Mesto plne kycovitych a levnych turistickych poutacu", pak postavme blob! Jestli je ale odpoved "Mesto s puvodnim historickym centrem, pokud mozno nezkazene modernimi novostavbami", pak ho rozhodne nestavme. Domnivam se, ze tento typ budov se hodi do americkych nebo obecneji receno, do novejsich mest, kde nebudou tolik zastinovat pamatky.
Uprimne receno, byl bych rad kdyby sem jezdilo vice turistu, ale ne za cenu blobu. (nejsem prazak)
Re: Blob na Letné: Stádo Čecháčků zařízne dílo génia!
(Virus, 16.10.2007 19:36:57)
Odpovědět
Jenže, Obecní dům, dnes jistě nezpochybnitelná stavební památka, ve své době vzbuzoval podobné vášně jako Kaplického návrh. Barokní stavby se stavěly vedle gotických, mnohdy přímo na jejich místě a dnes si medíme jak to všechno pěkně pasuje v té Praze dohromady. Z moderních staveb toho v Praze kvalitního moc není. Pokud tedy někdo není nepovažuje za vrchol moderní architektury tu příšernost co stojí na Karlově náměstí nebo dostavbu proluky Myslbek na Příkopech. Chobotnička je neobvyklá, to nepopírám. Přiznám se, že se mi velmi líbí a i na té Letné si ji dovedu představit.
je super!
(McGugulin, 16.10.2007 21:59:24)
Odpovědět
Opticky je super, jestli bude i stejně plnit stavební funkci (světlo, vytápení, chlazení atp.), to nejsem u takové stavby schopen ani odhadnout.
Re: je super!
(Virus, 16.10.2007 22:38:51)
Odpovědět
Kaplického ateliér nenavrhuje první stavbu, tak snad umí (nebo ví o specialistech), kteří stavbu dokáží řešit tak, aby se v ní lidé v létě nevařili a v zimě nemrzli. Jediné s čím bych si dovolil polemizovat je fialová barva interiéru. Nevím jak bych se ďokázal soustředit na náročný text v tak barevné místnosti. Snad by ta barva v reálu byla nějaká tlumenější, aby to nerušilo
očividně kaplického atelier neumí když jako jediný není schopen ani splnit podmínky zadání výběrového řízení-a to že byl přesto vybrán ukazuje na mafiánské praktiky bez nichž se neodejde a slabomyslní užiteční idioti podporující tuto mafii jen dokreslují situaci
Re: je super!
(Virus, 20.10.2007 6:21:49)
Odpovědět
Mafiánské praktiky tu předvádí pouze pan primátor, který si nevidá do huby a tvrdí něco "poněkud" jiného než před půl rokem.
No a pan Kaplický je cholerik, kterému je nějaké vyjednávání zřejmě cizí, takže se dějí věci.
Stádo Čecháčků zařízne díla génia našich předků
(Dracula, 16.10.2007 13:10:34)
Odpovědět
No víte, to co má stát na Letné, je arogance a necitlivost vůči architektuře minulých věků. Tento objekt by zrůznil neopakovatelné panorama Prahy. Ono stačilo, když v této lokalitě stávalo kamenné monstrun v podobě Stalina. V té době se našli samozřejmě i tací, kterým se " projekt" líbil tak, jako některý jedincům v současné době "velký flus Kaplického". Je potřebné důstojně zacházet s odkazem našich předků….. no, ale nakonec, on takovej "Kauflandiček" by tam taky nebyl marnej, že ?
Re: Stádo Čecháčků zařízne díla génia našich předků
(Virus, 16.10.2007 19:41:17)
Odpovědět
No právě, jde o to jestli na místě vyhrazeném městem pro knihovnu nevznikne náhodou v rámci "Prahy olympijské" další stadion nebo takový pěkný olympijský hotýlek. A něco takového cítím ve vzduchu
Praha moderni architekturu nepotrebuje, staci jiohavne mrakodrapy na Pankraci
(xxx, 16.10.2007 16:20:15)
Odpovědět
Praha moderni architekturu nepotrebuje, staci jiohavne mrakodrapy na Pankraci
Re: Blob na Letné: Stádo Čecháčků zařízne dílo génia!
(Jirka, 16.10.2007 17:16:16)
Odpovědět
No,ono i s podporou té šílené hrůzy se to má tak, že jí chtějí hlavně lidé mimo Prahu. Proč? Jednoduché, milý Watsone. Česká škodolibost. Jen ať ti Pražáci mají něco odporného, hnusného, patří jim to. To je hlavní příčina toho, že se najde pár idiotů jako autorka, kteří se tváří jak je to super, a ve skrytu duše se nebetyčně chechtají.......
Chceme knihovnu do Olomouce!
(hanáááák, 16.10.2007 22:02:18)
Odpovědět
Jaká škodolibost?! Sem s ní do Olomouce na Envelopu - tam perfektně sedne! A budeme tady mít aspoň státní knihovny dvě! A v Praze si trhněte...!
Re: Chceme knihovnu do Olomouce!
(Pražák, 16.10.2007 23:28:08)
Odpovědět
Souhlasím, nemusí být všechno "národní" v Praze. I když tak principiálně špatnou stavbu by nemělo strpět žádné město. Možná, že by se dala národním referendem vnutit nějaké vesnici v nějakém hlubokém údolí...
Slečna či paní autorka a PŘIZDISRÁČI
(Beran, 16.10.2007 21:30:05)
Odpovědět
Kolik jen turistů (čti internautů) se na eportal.cz přihrne, až z nějakého webového slídiče vyzví, že právě jeho adresa hostí takový skvost jako je PŘIZDISRÁČ.

Když by Letná mohla být domovem blobovize pana Kaplického, proč ne Eportál zase domovem exkrementálu paní či slečny autorky?

Beran
(http://vpravo.blog.cz)
Re: Blob na Letné: Stádo Čecháčků zařízne dílo génia!
(AndyO, 17.10.2007 6:55:31)
Odpovědět
tak neuvěřitelný článek jsem snad ještě nečetla. Autorka uráží každého,kdo nezapadá do jejích představ stylem rádobyintelektuální hokynářky.
Pokud se vám, autorko nelíbí, že před Kaplického geniálním návrhem nepadnou všichni nadšením na záda, budete muset k přesvědčení těch zločinců volit uvážlivější slova. O genialitě, vkusu a schopnostech pana Kaplického si myslete co chcete, nechte ale ostatním stejnou volbu. A bez urážek.
Re: Blob na Letné: Stádo Čecháčků zařízne dílo génia!
(štefan zuzánek, 17.10.2007 17:30:25)
Odpovědět
... měla jste během tohoto hysterického záchvatu orgasmus?
Re: Blob na Letné: Stádo Čecháčků zařízne dílo génia!
(Michalsl, 17.10.2007 21:18:20)
Odpovědět
Paní autorky je mi líto.Podlízavě padá na zadek jako každý kdo si nevěří a přitom nabubřele používá expresivní výrazy které jen umocnují jak je hloupá.Já naopak prohlašuji,že jen sebevědomý občan umí říci v této době/trapného podlízání tzv.světovosti/svůj názor.Já jsem viděl ve světě několik staveb pana Kaplického a v Praze bych nechtěl vidět ani jednu.Vy ani nevíte kolik měst je zničeno kvůli snahám takových lidí jako Vy za každou cenu udělat aktuální zářez do architektury města.Prahu musíme před Vámi chránit!
Re: Blob na Letné: Stádo Čecháčků zařízne dílo génia!
(jj, 17.10.2007 21:45:38)
Odpovědět
Také jsem toho názoru že dnes se čecháček bezpečně pozná skrze svou patologickou podlézavost ke všemu euro - ať už k sudeťákům,němcům, Bruselské nomenklatuře ,třetiřadým "světovým" architektům co si zde chtějí léčit své komplexy,atd
Nevím jak autor přišel na to, že je to dílo genia. Co je na tom prosím geniálního. Zkuste si ten tvar tochu přebarvit, třeba do žlutohněda. a v tu ránu jsme doma, že?
Re: dílo genia
(Dracula, 18.10.2007 11:30:04)
Odpovědět
Ano, ano a ještě jednou ano. Praha je těch malejch a hnědejch "staveb" plná (tedy její chodníky). Nevím jediného důvodu, aby její horizont zdobilo ještě jedno velké ("ENÓNO").
Provize ze stavby nejsou pod kontrolou, tak zapojime vox populi.
(XXX, 18.10.2007 17:42:17)
Odpovědět
Achjo, jste jak stado. Predne misto stavby a zakladni dispozice byli dany v podminkach souteze. Mezinarodni soutez byla vypsana nesikovne (viz 20 minut martina veselovskeho na CRO s Daliborem Borakem), takze komise v prubehu akceptovala standardni pojeti zadani (nejsou strikne a detailne dana reseni, ktere nejsou podstatna z technickych duvodu), jako je bezne v zahranici u mezinarodnich tendru. Vyber viteze byl ANONYMNI, vyhral to navrh, u ktereho se az pozdeji zjistilo, kdo je autorem. V komisi byl Bem a jeden z radnice za ODS. Se vsim souhlasili, viteze souteze schvalili a potvrdili. A TED nastal humbuk. Ze by to misto kolidovalo se stavbama pro Prahu Olympijskou? Parkoviste pro Spartu? Ma na misto spadeno nejakej developer, ktery umi byt vdecny? V kazdym pripade takove ideologicke odmitani (a zapojovani laiku a verejnosti do posuzovani vitezneho projektu technicke budovy vybraneho odbornou porotou) zavani nejakym skrytym zajmem. Takze cekam, ze zruseni NK za 2Mld znamena NK za miliardy 4. Jojo, z dalnic moc provizni vaty pro Prahu asi neni.
Re: Provize ze stavby nejsou pod kontrolou, tak zapojime vox populi.
(jj, 18.10.2007 17:51:59)
Odpovědět
Pokud se tato stavba na něco hodí tak dejme tomu na muzeum moderního umění ( a to myslím bez urážky )a to by musela stát někde kde neničí panoráma města, ale jako národní knihovna je to typický projev arogance a dokonce jak se ukázalo i agresivity všech těch rádoby in havlistů jež považují tento stát ,společnost i národ za své nepřátele ( což jim ovšem nebrání na této společnosti ze všech sil parazitovat - ono to možná spolu souvisí)takže se není co divit že tato knihovna je vlastně takový typicky levicově antikulturní plivanec na její obsah(pokud by byla postavena)
Re: Provize ze stavby nejsou pod kontrolou, tak zapojime vox populi.
(XXX, 19.10.2007 2:20:33)
Odpovědět
Vy jste mi takovej starocech, "kazi to panorama", tady oblibene "havlovci" atd. Praha neni zadne goticke nebo barokni muzeum, ale velkomesto, mimochodem velmi hnusne smerem na Pankrac, Pocernice i Dejvice atd. Stavba takoveho rozsahu (at je ucel uziti jakykoliv) je monumentalni dilo, zadna kancelarska budova, ktera ma neurazit a vysedit misto. Vsichni ted jsou moudry jak muj pes, ale za 50let to bude pycha prahy a na vsech pohlednicich. Tim chci rict, ze ten navrh je tak uplne jinej, ze to opravdu je nova architektura nejen pro prahu. BTW proti teto stavbe neprostestuje UNESCO, naopak protestuje proti sedivym mrakodrapum na Pankraci, kteri developeri s pozehnanim radnich zenou do vyssich pater bez ohledu na realne riziko odebrani statusu pamatky UNESCO pro Prahu. Praha, stejne jako kazde druhe mesto, je hnusna skrumaz baraku, krasne jsou v ni budovy, ktere ve sve dobe predstavovaly klenot a architektonickou odvahu a pokrok. Nejsem architekt a fundovany estet, ale verim, ze komise z prihlasenych navrhu v teto prestizni soutezi vybrala to nejlepsi a tim to pro me jako pro laika konci.
Konečně,že ODS už v Česku končí........
(zastupitel pražský, 20.10.2007 20:24:39)
Odpovědět
Předseda státostrany na Hradě je přece univerzálním odborníkem na počasí, ekonomiku a ještě si střihnul architekturu.No soudruzi ze státostrany přece nebudou pozadu a primátor Bém, ač se mu vše okolo knihovny velmi zamlouvalo, po vyjádření svého předsedy je velmi disciplinovaný.Další vítězství tuposti, ulhanosti a arogance moci bolševiků, tentokrát modrých.Snad už dost ostudy v zahraničí nám napáchali tito představitelé ODS.
Re: Blob na Letné: Stádo Čecháčků zařízne dílo génia!
(Pete, 19.10.2007 7:59:50)
Odpovědět
Jeden z přelomových uměleckých činů bylo prý ?Duchampovo? ZAVĚŠENÍ PISOÁRU NA ZEĎ ve výstavní síni. Spustilo prý lavinu POSTMODERNY. Zajímavý nápad to bezesporu je a oproti mnoha abstraktním fádním mazanicím alespoň pobaví, což je hodnota sama o sobě. Pak to bylo PLASTIKOVÉ KOUŘÍCÍ H...O, také to do jisté míry pobaví atd. atd. Kaplického chobotnice je něco podobného a minimálně to upoutá a pobaví. Avšak je tu vážná potíž - umístíte-li plastikové kouřící h...o vedle ČESKÉHO KORUNOVAČNÍHO KLENOTU, dostáváte konotace, které jsou prostě nepřípustné pro určitou, možná citlivější část publika. A VOVOVO, VO TO DE. Paní autorka je dle mého soudu husička, ovšem o to usilovněni kejhá.
Re: Blob na Letné: Stádo Čecháčků zařízne dílo génia!
(Kelner, 19.10.2007 15:35:51)
Odpovědět
Pokud se ctěná autorka stydí za to, že je příslušnicí čecháčkovského národa, nic jí nebraní se odstěhovat.I když se mi Kaplického stavba líbí, považuji za nehoráznost se vyjadřovat o lidech, kteří mají jiný názor, tímto způsobem
Re: Blob na Letné: Stádo Čecháčků zařízne dílo génia!
(mlg, 20.10.2007 17:06:52)
Odpovědět
Slečno/paní, z celého přípisu není vůbec vidět stopa věcných znalostí o problematice, natož argumentů. Před vypuštěním dojmů by možná neškodilo trochu informací, např. ze stránek NK, Neviditelného psa /jen věcný vývoj/ nebo časopisu e-Architekt. Takhle Vám z toho vyšla "svazácká agitka z 50. let"
Přihlášení uživatele
Jméno:
Heslo:

Zasílání upozornění
Články autora
Reklama