reklama
reklama

Kdy dostanou bratři Mašínové Řád Bílého lva ?

Autor: Jiří Asher | Publikováno: 25.9.2007 | Rubrika: Politika
Ilustrace

Osmnáct let letos uplyne od pádu komunistického režimu. Stejnou dobu jsem čekal na okamžik až některý z oficiálních představitelů naší země řekne nahlas, že sourozenci Mašínové jsou hrdinové protikomunistického odboje. Osmnáct let. Neuvěřitelné. Zatímco v Maďarsku byli už dávno prohlášeni za národní hrdiny všichni účastníci slavného protikomunistického povstání z roku 1956, v Česku mají bratři Mašínové stále punc obyčejných kriminálníků.

Premiér Topolánek ve svém sobotním projevu v Ostravě Mašíny za hrdiny označil a konečně nahlas řekl to co si myslí mnoho lidí. Když jsem si přečetl titulní stranu Lidových novin, okamžitě jsem zavolal paní Zdeně Mašínové, sestře slavných bratrů, abych jí pogratuloval. Znám tuto ctihodnou a charismatickou  dámu už řadu let. Patří k lidem s nimiž je úžasné si popovídat a byl jsem rovněž zvědavý na její reakci. Přiznám se, že jsem měl  velkou radost když mě řekla, jak ji těší, že Paroubek a komunisté jsou z výroku premiéra vzteky bez sebe. A jedním dechem dodala, že by měla ještě větší radost z toho, kdyby tito lidé zmizeli z české politiky nadobro. Vždyť říkám - je skvělé si s paní Mašínovou vyměnit názory. "Z článku v Lidovkách mám velkou radost. Všimněte si ale, jak novináři neustále používají zavádějící informace a matou veřejnost. Nenapsali například, že ten zabitý pokladník byl milicionář, přísahal věrnost komunismu a byl ozbrojen. Můj bratr tehdy zbraň neměl. Tyto věci mě už ale nepřekvapují,"prohlásila Zdena Mašínová. "Možná se konečně něco pohnulo. Ale nesmíme být zbytečně naivní", dodala. Její pesimizmus naprosto chápu. Iluze už totiž ztratila dávno. Když se její bratři společně s Milanem Paumerem prostříleli do západního Berlína hradbou dvoupůltisícové armády východoněmeckých policistů, tak se čeští komunisté pomstili alespoň jejich příbuzným. Těžce nemocnou maminku paní Mašínové přepadlo a zatklo po zuby ozbrojené komando estébáků, kteří ji odvlekli do vazby. Při procesu pak dostala 25 let vězení. Po roce od rozsudku zemřela ve vězení na rakovinu a komunistické úřady odmítly vydat dceři její ostatky k důstojnému pohřbu. Celý život byla Zdena Mašínová pod odhledem STB. Právem čekala, že satisfakce pro její sourozence přijde po listopadu 89. Ta se ovšem nedostavila neposud. Na místo toho dodnes v poslanecké sněmovně exhibují lidé, kteří koncem čtyřicátých let pomáhali likvidovat demokracii v naší zemi a dokonce jsou spoluautory komunistické ústavy. A protože se vůbec nezměnili dodnes vykřikují, že bratři Mašínové byli zločinci. Podle historiků povraždili komunisté 150 miliónů lidí po celém světě. To ovšem soudruhům nevadí. Sotva ale někdo při obraně svobody vztáhne ruku na komunistu je vrah a kriminálník.

Jiří Asher, šéfredaktor magazínu globalpress.cz

reklama
3693 čtenářů | 47 komentářů | 
HodnoceníHodnoceníHodnoceníHodnoceníHodnocení
Tisknout článek Poslat článek e-mailem
Vaše hodnocení: 

Zde můžete nastavit své hodnocení
Komentáře


Omluvili se vůbec Mašínové pozůstalým?
(Hořký Kozina, 25.9.2007 7:31:47)
Odpovědět
Topolánek si může říkat co chce, kdo zkrátka zabije, je VRAH. Můžete to dnes mazat na modro, nebo zeleno, je to zkrátka PRAVDA! Taky by mě zajímalo, zda se bratři Mašínové už vůbec omluvili příbuzným a pozůstalým rodinám těch zavražděných, něco ve stylu - my chtěli na Západ, tak kdo stál v cestě musel zemřít, to musíte přece pochopit. Určitě by jim příbuzní řekli - Ano jste hrdinové! Zkuste tento úhel pohledu, při zvažování návrhu na vyznamenání!!!
Re: Omluvili se vůbec Mašínové pozůstalým?
(Dracula, 25.9.2007 10:57:55)
Odpovědět
A proč by jako měli ?! Komunismus je zrůdný sám o sobě, v lágrech zahynulo nespočetně lidí jen proto, že se o nich třebas jen tušilo, že nesouhlasí s režimem. Omluvili se snad všichni slouhové komunismu, kteří posílali občany na smrt je proto, aby si zachovali svá koryta ??
Nedovolme americký radar na našem území !!!
(studenti, 26.9.2007 14:37:28)
Odpovědět
Šest nejsilnějších argumentů proti radaru :

ČR by nemohla ovlivnit, co se na základně děje
Radar a rakety vyvolají nové kolo zbrojení
Základna může ohrozit bezpečnost ČR
Neznáme účinky radaru na obyvatele v okolí
ČR by se stala nástrojem jednostranné zahraniční politiky USA
Ochrana proti válkám spočívá ve snižování ne zvyšování počtu základen

Proto nedovolme americký radar na našem území !!!!
Re: Nedovolme americký radar na našem území !!!
(Roman, 27.9.2007 13:36:14)
Odpovědět
Naprosto souhlasím.
Re: Omluvili se vůbec Mašínové pozůstalým?
(V.N., 25.9.2007 11:11:26)
Odpovědět
Dobrá tedy, podle logiky vašeho příspěvku a i všech ostatních zde byli vrazi i Gsbčík s Kubišem a spol. Ano, VRAZI - zabili totiž člověka. Již teď vidím, kderak se na mne vrhá smečka přemoudřelců s argumentem, že Heydrich byl přece představitelem zločinné vraždící mašinérie, okupující náš stát, že byla válka a že se to s mašíny vůbec nedá srovnávat. A kolik podle vás musí režim zabít lidí na to, aby bylo legitimní proti němu pozvednout zbraň? Stovky popravených lidí a desetitisíce životů zničených nelidským vězněním je vám málo?¨
Další věc - i když přistoupím na vaši, podle mě chybnou interpretaci, že se Mašínové chtěli jen za každou cenu dostat na západ, i přesto tvrdím, že byli v právu. Je základním a nezcizitelným právem člověka opustit místo svého pobytu. Toto právo, spolu s dalšími přirozenými právy, stojí nad vším ostatním. Pokud někomu ve výkonu tohoto práva se zbraní v ruce kdokoli brání (ať už mafie obchodníků s bílým masem, nebo stát ovládaný zločineckou organizací), je zcela legitimní, se zbraní v ruce, si toto právo vynutit. A pokud někdo složí přísahu této zločinecké organizaci a zaváže se v ní položit život za obranu jejích zločinných regulí, nemůže se divit, že může být ve spravedlivém boji zabit. A to říkám bez jakékoli zášti vůči většině těchto lidí, kteří to velmi často "nemysleli zle", měli rodiny a vlastně jejich práce byla "jako každá jiná". Ale bohužel, nebyli v právu, neboť byli řadovými vykonavateli pošlapávání práv ostatních.
Re: Omluvili se vůbec Mašínové pozůstalým?
(4511, 25.9.2007 15:20:09)
Odpovědět
Pro V.N. Bez ohledu na datum, tedy i bez ohledu na režim.
Pokud použijete přirovnání ke Gabčíkovi a Kubišovi, kteří provedli atentát na "zastupujícího říšského protektora" Heydricha, prosím, použijte ho ve smyslu přirovnání kolik bratři Mašínové provedli atentátů na tehdejší čelné představitele.
Rovněž prosím porovnejte, kolik parašutisté při svém ústupu zabili lidí. Podařilo se Vám i potom vložit rovnítko mezi parašutisty a bratry Mašíny?
Re: Omluvili se vůbec Mašínové pozůstalým?
(wz, 25.9.2007 15:39:34)
Odpovědět
Jak může být někdo tak omezený.Přece Mešínové vraždili obyčejné,nevinné lidi,zatímco atentátníci zavraždili masového vraha Heidricha.To je přece podstatný rozdíl.Mašínové dodnes nenašli odvahu,pozustalým se omluvit.Takovým "hrdinům" rozhodně nepatří ani uznání,natož vyznamenání.
Re: Omluvili se vůbec Mašínové pozůstalým?
(Klasik, 25.9.2007 17:18:16)
Odpovědět
Omluvili se vrazi Mašínové manželce a synovi pokladníka Rošického, nebo rodičům a snoubence strážmistra Honzátka, který byl u VB pouhý týden? Určitě ne. A vrahy máme obdivovat a vyznamenávat? To snad ne...
Re: Omluvili se vůbec Mašínové pozůstalým?
(Jiří Asher, 28.9.2007 23:19:26)
Odpovědět
MĚ BY ZAJÍMALO ZDA-LI SE OMLUVILA RODINA POKLADNÍKA POZŮSTALÝM PO OBĚTECH BOLŠEVICKÉHO ŘÁDĚNÍ V ČESKU ZA TO, ŽE V DOBÁCH NEJVĚTŠÍHO KOMUNISTICKÉHO TERORU, PODPOROVAL ZLOČINECKÝ REŽIM ?! ZA TO ŽE V DOBĚ KDY TISÍCE LIDÍ BYLY ZA SVÉ PŘESVĚDČENÍ VĚZNĚNY V KRIMINÁLECH, V DOBĚ KDY ESTÉBÁCI ZABÍJELI LIDI PŘI VÝSLEŠÍCH, KDY STRÁŽNÍ A BACHAŘI ODSTŘELOVALI A MUČILI V TÁBORECH VĚZNĚ KAŽDÝ DEN, V DOBĚ KDY BYLI STŘÍLENI LIDÉ NA HRANICÍCH JAKO ZVÍŘATA SE SOUDRUH POKLADNÍK STAL ČLENEM DVOU ZLOČINECKÝCH ORGANIZACÍ KSČ A LIDOVÝCH MILICÍ !!! TO V TÉ DOBĚ DĚLAL JENOM OBYČEJNÝ DOBYTEK BEZ SVĚDOMÍ ! SLUŠNÝ ČLOVĚK - A V TEHDEJŠÍM ČESKOSLOVENSKU ŽILO 14 MILIÓNŮ OBYVATEL - SE TAKOVÝM KSINDLŮM VYHÝBAL NA STO HONŮ! NEHLEDĚ NA TO, ŽE TU FABRIKU KDE PRACOVAL, KOMUNISTI UKRADLI PŮVODNÍMU MAJITELI, TAKŽE SOUDRUH POKLADNÍK PŘEVÁŽEL UKRADENÉ FINANČNÍ PROSTŘEDKY! JÁ SE TEDY PTÁM: KDY SE RODINA TOHOTO KOMUNISTICKÉHO SLOUHY OMLUVÍ BÝVALÝM POLITICKÝM VĚZŇŮM A NEBO JEJICH POZŮSTALÝM !!!!!!!!
Re: Omluvili se vůbec Mašínové pozůstalým?
(Klasik, 29.9.2007 12:53:24)
Odpovědět
Pokud jste opravdu pan Asher, tak mě udivuje, že jste si nezjistil více faktů. Pan Rošický kvůli svému původu nikdy nebyl a ani nemohl být v KSČ. A už vůbec ne v lidových milicích. A pokud vím, tak ani s tím doprovodem neměl jet, zastupoval nemocného kolegu. A pokud chcete omlouvat sprostou vraždu dvou úplně nevinných lidí, kteří byli v nesprávnou dobu na nesprávném místě situací, která tehdy byla,tak to už Vás vůbec nechápu.
Re: Omluvili se vůbec Mašínové pozůstalým?
(V.N., 27.9.2007 14:09:39)
Odpovědět
Jen malá otázečka: Představme si hypotetickou situaci, že by došlo k přestřelce v ulicích mezi atentátníky a jednotkou gestapa spolupracující s jednotkou běžné pořádkové policie, při které by padlo i několik těchto pořádkových policistů (jistě úplně normálních lidí s ženami a dětmi, kteří zřejmě nikdy nikoho nemučili, ani nepáchali podobná zvěrstva, běžná u příslušníků gestapa). Podle Vaší logiky nechutný zločin, nemám pravdu?
Re: Omluvili se vůbec Mašínové pozůstalým?
(Pro méně dovtípné jedince:, 27.9.2007 13:55:36)
Odpovědět
Pro méně dovtípné jedince zdůrazňuji: Strážmistr Honzátko byl řadovým příslušníkem ozbrojených složek zločineckého státního aparátu. Přísahal položit život za zločineckou organizaci a byl nástrojem potlačování základních práv a svobod ostatních. A je úplně jedno, jestli svou přísahu složil před týdnem, nebo před deseti lety. V případě tolik omílaného zastřelení pošťáka je situace poněkud složitější, ale logika stejná. Listonoš byl ozbrojen malorážkou, kterou na Mašíny namířil a ohrozil je tak na životě. Asi namítnete, že byl přece v právu, protože Mašínové "kradli" a on chtěl jen poprávu zabránit loupeži. Ano, dodejme jen, podle práva, narýsovaného zločineckou organizací. Chránil majetek zločinecké organizace, majetek, který tvoří jen nepatrný zlomek toho, co předtím tato mafie ukradla obyvatelův Českých zemí. Bránil ho se zbraní, která mu byla od této mafie propůjčena - a jak známo, tak komunisté vydali zbraň jen dokonale prokádrovaným a (zločinnému) režimu loajalitu přislíbivším jedincům. De facto byl tedy v úplně stejné pozici, jako strážmistr Honzátko. Možná teď někdo namítne, že zloděj pouze okrádal zloděje, ale není tomu tak. Toto přirovnání by bylo možné použít v situaci, kdy někdo ukradl již jednou odcizenou věc v jurisdikci demokratického a svobody občanů respektujího státu s dobrou vymahatelností práva. K jaké autoritě se však mohli odvolat obyvatelé bolševiky plundrovaného Československa? Jediným vodítkem tak byla morálka a víra, že idea dobra kdesi objektivně existuje a že dobro není jen to co je podle soudobého právního řádu legální. A ta stála i na straně bratří Mašinů.
Re: Omluvili se vůbec Mašínové pozůstalým?
(Klasik, 27.9.2007 16:51:07)
Odpovědět
Vážený, ono to tak jednoduché není. Pan Rošický jel jako ozbrojený doprovod vozu, který vezl peníze na výplatu členů družstva. Takže to nebyl žádný obyčejný pošták, jak píšete. Opravdu nechápu, jak můžete obhajovat sprosté vraždy Mašínů a neznat základní fakta. A strážmistr Honzátko byl sedmadvacetiletý kluk, který byl u VB pouhý týden, když ho na služebně v Čelákovicích spoutaného podřezali.
Re: Omluvili se vůbec Mašínové pozůstalým?
(V.N., 29.9.2007 17:20:48)
Odpovědět
Vážený kolego, mě to připádá, jako když jste opravdu hloupý. Anebo neumíte číst a umíte jenom psát, což je také možnost. :) Nejenže neznalost faktů, kterou mi podsouváte z mého předchozího příspěvku nikterak nevyplývá (spíše jen vaše chorá mysl si na mou osobu projikovala některé vlastní nedostatky), ale dokonce jste se ani nepokusil zpochybnit kterýkoliv z mých argumentů a stále dokola opakujete tvrzení, které jsem těmito argumenty již zpochybnil. Proto podotýkám, že je mi sutečně známo, že pan Honzátko byl u SNB pouze týden a že onen "listonoš" nebyl "jen obyčejný pošťák", ale dělal ozbrojený doprovod. Ano, vážený kolego, ozbrojený doprovod a v tom je právě ten fór! A pokud byste se náhodou chystal absolvovat rychlokurs čtení na některé z univerzit třetího věku, pak vřele doporučuji, přečíst si můj příspěvek, na který jste se pokoušel reagovat!
Re: Omluvili se vůbec Mašínové pozůstalým?
(Klasik, 29.9.2007 18:25:40)
Odpovědět
Vážený kolego, Nevím, kdo z nás dvou neumí číst. Já jsem se opíral o fakta, která jste Vy úmyslně opomenul. Nikdy bych si nedovolil tvrdit takové bludy, které tu uvádíte vy a ještě za to hrubým způsobem napadat. Psát nesmysly, že šlo o listonoše s malorážkou!!! by asi opravdu hned tak nikdo nedokázal. A pokud to nevíte, tak v každé zemi je přepadení vozu s penězi a ozbrojeným doprovodem považováno za závažný trestný čin. A pokud chcete takové lidi glorifikovat, svědčí to o vaší morální úrovni. Tím s vámi končím diskusi a příště se držte faktů.
Re: Omluvili se vůbec Mašínové pozůstalým?
(mila dvořáková, 30.9.2007 8:59:35)
Odpovědět
Jen pro méně důvtipné jedince:Kdo z prostých lidí,kteří byli nadšeni tím, že skončila válka a konečně mají vytouženou svobodu v té době věděl,že je celý systém zločinecký?Četli jedny noviny a novinám obyčejní lidé zpravidla věřili. Nastoupili do zaměstnání,která se jim naskytla.Pro obyčejné lidi byla státní služba kus jistoty.Ale to netuší ten,kdo nežil v té době nebo žil ve velkém městě a už tehdy měl i jiné zdroje informací.Vražda je pro mě vražda a srovnávat vraždu obyčejných lidí pro vlastní prospěch s vraždou Heydricha opravdu není na místě.
Poselství pražské demonstraci
(Noam Chomsky, 28.9.2007 1:00:10)
Odpovědět
Noam Chomsky: Poselství pražské demonstraci

Umístění systému protiraketové obrany ve východní Evropě znamená prakticky vyhlášení války. Představte si jen, jak by reagovaly Spojené státy, kdyby Rusko nebo Čína nebo jiná cizí mocnost jen pomyslelo na umístění protiraketového systému na hranicích USA nebo v jejich blízkosti, o budování takového systému nemluvě. Za takových nepředstavitelných okolností by byla prudká reakce USA nejen skoro jistá, ale také pochopitelná, a to z jednoduchých a jasných důvodů. Všichni dobře vědí, že protiraketová obrana je zbraní prvního úderu. Uznávaní vojenští analytikové USA ji popisují jako „nejen prostý štít, ale umožňovatel akcí USA.“ „Umožní efektivnější uplatňování vojenské moci USA v zahraničí.“ „Tím, že ochrání naši domovinu před odvetou, [protiraketová obrana] bude zárukou schopnosti a ochoty Spojených států ,utvářet’ prostřední na jiném místě.“ „Účelem protiraketové obrany ve skutečnosti není ochrana Ameriky. Je to nástroj globální nadvlády.“ „Protiraketová obrana se týká zachování schopnosti Ameriky uplatňovat moc v zahraničí. Jejím účelem není defenzíva, ale ofenzíva. A přesně proto ji potřebujeme.“ Všechno to jsou citáty z respektovaných liberálních zdrojů hlavního politického proudu – které jsou za rozvoj toho systému a jeho rozmístění na odlehlých hranicích globální nadvlády USA.

Jeho logika je prostá a srozumitelná. Funkční systém protiraketové obrany je pro potenciální cíle následující zprávou: „Zaútočíme na vás podle libosti a vy nebudete schopni odvety, takže nás nemůžete odstrašit.“ Evropanům se teď systém prodává jako obrana proti íránským raketám. I kdyby měl Írán jaderné zbraně a rakety dlouhého doletu, pravděpodobnost, že by je použil k útoku na Evropu, je nižší než pravděpodobnost, že by Evropu zasáhl asteroid, takže pokud je důvodem obrana, Česká republika by měla zavádět systém na svou obranu před asteroidy. Kdyby Írán naznačil byť nejmenší záměr k takovému kroku, země by byla obrácena v prach a dým. Systém samozřejmě míří na Írán, ale jako zbraň prvního úderu. Je to součást narůstající hrozby útoku USA na Írán, jež je sama o sobě vážným porušením Charty OSN, i když lze připustit, že tato otázka nevyvstává v případě států postavených mimo zákon.

Když Gorbačov souhlasil s tím, že sjednocené Německo bude členem nepřátelské vojenské aliance, akceptoval velmi vážnou hrozbu bezpečnosti Ruska, a to z tak dobře známých důvodů, že se jimi nemusíme zabývat. Oplátkou dala vláda USA závazný slib nerozšiřovat NATO směrem na východ. Tento slib byl za několik let porušen, což na Západě vyvolalo málo komentářů, ale zvýšilo hrozbu vojenské konfrontace. Takzvaná „protiraketová obrana“ zvedá hrozbu války o pár stupínků výš. „Obranou“, kterou poskytuje, je zvýšení hrozby agrese na Středním východě s nevypočitatelnými důsledky, a hrozba konečné, smrtelné jaderné války.

Více než před půl stoletím, Bertrand Russell a Albert Einstein vydali velmi zajímavou výzvu lidem světa, ve které je varovali, že stojí před rozhodnutím, které je „jasné, děsivé a nevyhnutelné: Měli bychom přivést lidstvo ke konci? Nebo by měl člověk zavrhnout válku?“ Přijetím tak zvaného „systému protiraketové obrany“ je tímto rozhodnutím a to takovým, které dává přednost konci lidstva, a to v možná ne příliš vzdálené budoucnosti.
Re: Omluvili se vůbec Mašínové pozůstalým?
(anitakanionak, 6.3.2008 20:29:33)
Odpovědět
CITUJI : "nemůže se divit, že může být ve spravedlivém boji zabit"
- tak proč podřízli toho poldu? Že by je poznal? To je spravedlivý boj? hahaha
Re: Omluvili se vůbec Mašínové pozůstalým?
(pAVLA, 27.3.2008 19:22:16)
Odpovědět
PODLE MNĚ JE HLAVNÍ PRÁVO---PRÁVO NA ŽIVOT!!!!!!!!!!!!! TO STE SI TROCHU POPLETL
Re: Omluvili se vůbec Mašínové pozůstalým?
(Lomikar, 26.9.2007 15:38:37)
Odpovědět
Kozino,Kozino, ty jsi zapomnel, jak konci rebelie proti vrchnosti? Masini asi neverili, ze pokud se nechaji vcas povesit, buh ztresta vrchnost sam. Mozna,ze to neudelali nejlip, ale lide, kteri v podobnych situacich zavahali, skoncili na popravisti. Koneckoncu, i Gabcika s Kubisem honili po atentatu sporadani obcane ceske narodnosti nahodne pritomni na miste cinu, a ten samy druh obcanu dostal na sibenici ty, co jim pomahali. Zrejme zalezi na uhlu pohledu.
PETICE za uspořádání referenda - úplné znění
(Dr.T.Kolář, 28.9.2007 0:20:50)
Odpovědět
P E T I C E

za uspořádání referenda o umístění základny Národního raketového systému obrany Spojených států v České republice

Spojené státy chtějí postavit na území ČR protiraketovou základnu, která má chránit USA proti balistickým raketám. Českou republiku ale chránit nebude, naopak ji může vystavit riziku jaderného útoku jiných států. Základna má být součástí systému Národní raketové obrany Spojených států (NMD), který sehrává významnou úlohu ve vojenské a politické strategii USA. Pokud na našem území vznikne, stala by se Česká republika součástí globální politiky Spojených států bez jakékoli možnosti tuto politiku ovlivňovat a bez záruk, že v případné kritické situaci bude brán ohled na zájmy našeho obyvatelstva. To považujeme za naprosto nepřijatelné.

Zprávy o plánu na umístění základny v ČR prosakují na veřejnost už dva roky. Velmi nás znepokojuje, že naše vláda, další političtí představitelé a převážná část médií se dosud snažila jednání s americkou stranou tajit a nepřipustit o nich veřejnou debatu.

To vše se děje pouhých patnáct let po odchodu posledních sovětských vojáků z území okupovaného Československa. Přítomnost armády cizího státu a jeho raketových základen na našem území byla důsledkem studené války a současně atmosféru studené války dál vyostřovala. Obdobný krok - tentokrát v opačném směru - by napomohl obnovení studené války v Evropě a vyvolal by další závody ve zbrojení.

Není vůbec myslitelné, aby demokratický stát přijímal tak závažné rozhodnutí, jakým je vybudování protiraketové základny jiného státu na vlastním území, bez seriózní debaty. Mandát k takovému rozhodnutí nemůže mít vláda, ba ani parlament. K této otázce se musí vyjádřit co možná největší část společnosti, protože ta by musela žít s případnou základnou dlouho poté, co mandát parlamentu zanikne stejně jako mandáty všech dnešních politiků. Jediným zodpovědným způsobem, jak rozhodnout, je referendum.



Obracíme se proto na ústavní činitele a ústavní orgány ČR
s požadavkem na vypsání

celostátního referenda o této otázce
Re: Kdy dostanou bratři Mašínové Řád Bílého lva ?
(Vlastenec, 25.9.2007 8:04:55)
Odpovědět
..já být v té době jakoc pohraničník na hranicích, tak bych do nich nasypal celý zásobník, a bal bych taky odměněn - hodinkami, možná povýšením a opušťákem a to bych zlikvidoval vrahy bez soudu-soudcem by byl Nagan-taková byla doba...a vraždy nejsou promlčené, tak je tedy nejdřív zavřeme na doživotí když už není trest smrti a pak je vyznamenáme...tak to vidím já!!! ať žije demokracie
Re: Kdy dostanou bratři Mašínové Řád Bílého lva ?
(tomáš, 25.9.2007 15:46:36)
Odpovědět
Vlastenče,ty mi připomínáš současné americké vojáky v Iraku nebo izraelské vojáky na okupovaných územích.Ty tam vraždí o sto šest,poněvadž jsou to vycvičení vrazi,kteří neznaji hodnotu kidského života.My Evropané známe na rozdíl od nich,mravní hodnoty a lidskost a podle těchto hodnot musíme posuzovat ostatní.
Re: Kdy dostanou bratři Mašínové Řád Bílého lva ?
(vlastenec, 26.9.2007 10:25:34)
Odpovědět
..seš blbej, já nejsem američan, nebyl bych na cizím ale na našem svatém území..tak si nepleť pojmy, co by si dělal ty při mobilizaci v 38 a pak bys musel opustit své stanoviště, určitě by si jásal Wermachtě pojď dál, my ti to tu vyklidili....tak uvažuj vlastenecky...ale vím, za prachy prodáš i svojí duši...ty jo, já ani kůži....jedině tu tvojí....:-)
Re: Kdy dostanou bratři Mašínové Řád Bílého lva ?
(Lojzik, 25.9.2007 8:42:17)
Odpovědět
Vazeny pane Asher,
z vaseho clanku cisi zaujatost, neobjektivnost. To jste novinar ?
Muzete mi rici v cem spocivalo to hrdinstvi bratru Masinu ? Muzete mi rici jeden, jediny skutek, kterym dali najevo svuj projev nesouhlasu s rezimem nebo nejaky odpor ? Pokud by verejne vystoupili proti rezimu, byli nejak pronasledovani, tak pochopim, ze by utekli na Zapad. Ale to jejich hrdinstvi spociva v prachsprostem umyslu se dostat na Zapad i za cenu zabiti nevinych lidi, jenom proto, ze nechteli zit zde.
Nezaslouzili by si rad spis tisice obycejnych lidi, kteri vydrzeli ZDE zit ?

Vase argumenty, ze pokladnik byl ozbrojen a k tomu jeste byl v milicich jsou smesne - kolik byste dneska chtel zastrelit lidi, ze byli v milicich a ze jsou nebo byli ozbrojeni nejakou pistolkou 6.35 ?

A dalsi demagogicka veta - ze proti nim stalo 2.500 pohranicniku NDR (nebo jak to formulujete) - to jako chcete rici, ze vsichni byli zalehli na care a vsech tech 2.500 oni prekonali ? Prosim vas pane Asher radsi uz nic nepiste a delejte neco uzitecnejsiho
Re: Kdy dostanou bratři Mašínové Řád Bílého lva ?
(Dracula, 25.9.2007 11:01:29)
Odpovědět
Lojzíku, v mozkovně to máš krapet vydlabané, že ?! Dáváš dohromady třešničky a kaviár !
Mašínové by měli být odsouzeni !
(Jochim W., 25.9.2007 15:53:19)
Odpovědět
Draculo,cožpak lze vrahy považovat za hrdiny.Podle mého názoru,měli být souzeni za spáchané vraždy nevinných lidí.
Chovali se stejně, jako dnešní vrazi v Iraku,kteří tam vtrhli,bez vyhlášení války a bezdůvodně.
Re: Mašínové by měli být odsouzeni !
(Dracula, 26.9.2007 11:26:14)
Odpovědět
Nacističtí přisluhovači měli také rodiny, příbuzné... v tom případě, by se jim měli omlouvat všichni ti, kteří proti nim bojovali ? !
Re: Kdy dostanou bratři Mašínové Řád Bílého lva ?
(hh, 7.8.2008 12:59:21)
Odpovědět
No, ja jsem si o Masinech neco precetl, a oni udelali presne to, co vy rikate ze neudelali. Proti rezimu vystoupili, pokusili se o nekolik sabotaznich akci (min. jedna se jim podarila), byli vezneni (Radek Masin v uranovem dole) a pote se spolecne s Paumerem, Janatou a Svedou pokusili o utek na zapad. Jak si myslite ze by skoncili, kdyby zustali v Ceskoslovensku? co se tyce Volkpolizei, kteri po nich sli, bylo jich 20-30 000, ale az nekolik dnu pote, co prekrocili hranice vychodniho Nemecka.
Re: Kdy dostanou bratři Mašínové Řád Bílého lva ?
(vlastenec podruhé, 25.9.2007 12:27:50)
Odpovědět
..a co uděláte pane pisálku (Aschere) s paní Mašínovou-sestrou hrdlořezů s tímhle? ...Snadnější víza pro Balkán
Unijní ministři také na svém zasedání usnadnili pobyt v zemích EU pro obyvatele Balkánu.

Srbové, Černohorci, Makedonci, Albánci a Bosňané nebudou muset za vízum platit 60 eur, ale jen 35. Podnikatelé, novináři a studenti pak budou dostávat zvláštní víza ve zkrácené proceduře.
..a proč?? podle vás by se měli taky k nám do EU prostřílet???? nebo jsme už v jiném století??? tak co vy nato s vaší paničkou????tak už běžte do...víke sám kam!!!!
Re: Kdy dostanou bratři Mašínové Řád Bílého lva ?
(Lada, 25.9.2007 12:54:41)
Odpovědět
Bratři Mašínové se v tomto postkomunistickém bordelu ocenění nedočkají,v ODS,v ČSSD i jinde je to samý komunista.A ty kecy o tom,že se poučili a napravili jsou opravdu jen kecy,asi jako kdyby někdo tvrdil,že je bývalý Róm.Je to obrovská ubohost tohoto státu,že nedokáže ocenit své hrdiny.Uznává všelijaké bandity od Buzuluku,zlodějské partyzány a "odbojáře" ve službách gestapa, ale skuteční hrdinové se ocenění nedočkají.Ale bratři Mašínové jsou tak nad věcí,že od těchto zkorumpovaných rádobypolitiků malé zaprděné zemičky,která řve jako myš, by žádné vyznamenání nevzali,vždyť Bílého lva dostal kdejaký spřátelený komunistický zločinec - co je to za vyznamenání?
Kdy dostanou bratři Mašínové trest za spáchané vraždy?
(Krakoš z Prahy, 25.9.2007 16:00:57)
Odpovědět
Skuteční hrdinové jsou právě Ti,kteří bojovali za naše osvobození a to jak na Východě,tak i na Západě.Rozhodně to nejsou vrazi Mašínové,kteří se nestyděli vraždit nevinné lidi.
Re: Kdy dostanou bratři Mašínové Řád Bílého lva ?
(regulus, 26.9.2007 8:13:13)
Odpovědět
Lado, kolik máš roků?
Re: Kdy dostanou bratři Mašínové Řád Bílého lva ?
(Dáša, 25.9.2007 21:52:37)
Odpovědět
Pročítám příspěvky a je mi nanic z toho, kolik lidí vůbec nechápe, co to byl komunistický režim padesátých let. Kdyby se skupině těchto hrdinů nepodařilo bolševickým vrahům utéct, byli by umučeni. Nevíte nic o tzv. domečku na Hradčanech, kde se úchylní bolševičtí gauneři mstili lidem, kteří POUZE nesouhlasili s komunistickými teroristickými a zlodějskými praktikami. Byli mučeni tak podle sovětských naučných metod, které od Stalina převzali i nacisté.
Mašínové a pan Paumer byli hrdinové, pozůstalým ať se omluví bolševici!!
Re: Kdy dostanou bratři Mašínové Řád Bílého lva ?
(dracula, 26.9.2007 11:20:03)
Odpovědět
Konečně byl pregnantně pojmenoval komunismus. Děkuji
Re: Kdy dostanou bratři Mašínové Řád Bílého lva ?
(Regulus, 26.9.2007 8:17:42)
Odpovědět
Pane Asher. To je tedy článek. Měl byste dělat něco užitečného. Jenže to byste musel pracovat.
Re: Kdy dostanou bratři Mašínové Řád Bílého lva ?
(Dracula, 26.9.2007 14:19:26)
Odpovědět
Článek vyslovil nahlas to, co soudruzi skousnout neumějí a ani nechtějí, viďte rudý šmudlíku !?
Re: Kdy dostanou bratři Mašínové Řád Bílého lva ?
(Milrena, 26.9.2007 20:03:28)
Odpovědět
Doufám, že nikdy.
Re: Kdy dostanou bratři Mašínové Řád Bílého lva ?
(Franta, 27.9.2007 21:50:06)
Odpovědět
Zeptej se příbuzných těch zavražděných.Už někdo spočítal kolik mrtvých je od konce II.sv.války působením amerických bojů za tak zvanou svobodu?
Re: Kdy dostanou bratři Mašínové Řád Bílého lva ?
(Fireball, 29.9.2007 8:18:34)
Odpovědět
Pane Ashere, i vy se jednou obrátíte v prach a popel. Ostatně ten popel už máte ve svém jménu. Pání Mašíni šli vlastně krást, což je trestný čin v každé zemi i v těch vámi nekriticky obdivovaných USA. Náhodou narazili na hlídače a tak ho zastřelili. To je taky trestný čin. Až vám přibude nějaký rok, možná trochu zmoudříte. Pokud ne, jste chudák a v ten popel se obrátíte, aniž jste pochopil, co je to obyčejná lidská slušnost.
Re: Kdy dostanou bratři Mašínové Řád Bílého lva ?
(Klasik, 29.9.2007 14:43:21)
Odpovědět
Mate naprostou pravdu. Prekvapuje me, ze je vubec mozne, aby novinar v dnesni dobe napsal tak tendencni, zaujaty clanek. Nechapu, jak muze obhajovat prepadeni vozu, prevazejiciho penize na vyplaty clenum druzstva.V kazde zem je to trestny cin s tou nejvyssi sazbou. Myslim, ze je to nejhorsi novinarsky paskvil, ktery jsem kdy cetl, bez znalosti zakladnich faktu.
Re: Kdy dostanou bratři Mašínové Řád Bílého lva ?
(Jiří Asher, 30.9.2007 21:19:59)
Odpovědět
Soudruhu Klasiku, skutečnost, že zrovna vy označujete můj článek za paskvil pokládám za nebývalou poklonu a mám upřimnou radost. Pro Vaši informaci - můj článek otiskly Lidové noviny (rubrika Dopisy čtenářů) ve zkrácené verzi, Neviditelný pes, v kompletní verzi pak EUportál a Eportál. Četlo jej tedy velmi slušné množství lidí. Jako reakci jsem dostal asi osmdesát emailů z domova i ze zahraničí. Asi v deseti mejlících mě soudruzi nazvali ksindlem, hajzlem a fašistou a v několika mi vzkázali, že budu viset. V naprosté většině jsem ale dostal úžasné a nádherné dopisy, v nichž se čtenáři absolutně ztotožnili s obsahem mojeho článku, mnozí mi děkovali a vyjadřovali podporu paní Mašínové, nádherné emaily mi napsali krajani z USA,Austrálie a Kanady¨, a dokonce jsem od nich dostal i nabídku přispívat jako redaktor do jejich tisku. Jednu věc měli pozitivní emaily společnou. Na rozdíl od výhružných dopisů, byly psány velmi kultivovaným jazykem a je na první přečtení patrné, že je psali inteligentní lidé na jisté úrovni. To ovšem lze pozorovat i ve zdejší diskusi. Koneckonců to tak vždycky. Na jedné straně stál asociální jedinec, tupý bezohledný primitiv vybavený absurdní ideologií, na druhé straně barikády stáli slušní lidé,kteří svobodu a demokracii považovali a považují doposud, za největší dar pro lidské společenství. A není náhoda, že jejich přesvědčení je natolik silné a pravdivé, že nepodlehlo vraždám, mučení a zločinům všeho druhu včetně genocidy.
Re: Kdy dostanou bratři Mašínové Řád Bílého lva ?
(Klasik, 30.9.2007 22:45:46)
Odpovědět
Jen pro upřesnění: nejsem a ani jsem nikdy nebyl V KSČ, v době, kdy Mašínové spáchali svůj zločin jsem ještě nebyl na světě. A paní Mašínovou také znám osobně z doby, kdy bydlela v Konstantinových Lázních. Jde mi jen a pouze o to, aby se uváděla pravdivá, nezkreslená fakta. A to jste, alespoň podle mě, neudělal. Já jsem si dal tu práci a snažil se vše dohledat. Připouštím, že dobové materiály nemusí být úplně přesné, ale základní fakta zůstávají. A ještě něčím Vás překvapím: tatínkův bratr byl také novinář a v červnu 1951 byl nalezen s prostřelenou hlavou, zbraň se nikdy nenašla a přesto to bylo uzavřeno jako sebevražda.A můj tatínek byl také zavřený za spolupráci a následky si nesl celý život. Takže vidíte, že i moje rodina patří mezi ty, které byly komunismem postiženy. Proto znovu opakuji, šlo mi jen a jen o pravdu.
Re: Kdy dostanou bratři Mašínové Řád Bílého lva ?
(mila dvořáková, 1.10.2007 21:03:26)
Odpovědět
Pane Ashere,vaše vidění je hodně černobílé,ale skutečnost bývá občas jiná.Je hezké,jak jste všechny,kteří s vámi nesouhlasí zařadil k těm neslušným,omezeným, případně ke komunistům a na druhou stranu ty slušné,vnímavé.Ale už ta vaše poslední odpověď Klasikovi slušností neoplývá.Návrat komunistů k moci bych si rozhodně nepřála,současně bych si nepřála,aby byli vyznamenávání vrazi,jakými pro mě bratří Mašínové jsou.Když někdo na útěku zabije svázaného člověka, nemůže být označen jinak.
Re: Kdy dostanou bratři Mašínové Řád Bílého lva ?
(lada, 2.3.2008 22:10:18)
Odpovědět
Mašínové byli obyčejní vrahové. Jejich otec byl hrdina,to je pravda. Oni byli jen sprostí vrahové, kteří vraždili nevinné lidi za účelem obstarání si zbraní a peněz.Momo to také loupili. Používali válečné metody v době míru. Topolánek a spol. by se měli zodpovídat za schvalování vražd.
Re: Kdy dostanou bratři Mašínové Řád Bílého lva ?
(František Dobrota, 8.3.2008 15:18:55)
Odpovědět
Právo zabíjet občany tady mají jen komunisti?Všem ostatním ho upírají.Když zabiješ komunistu jsi vrah,když komunista tebe pro budování lepších zítřků,je vše v pořádku.Komunisti zabili mnohonásobně víc lidí než Mašíni,většinou neozbrojených.Přesto Mašíni mají u veřejného mínění smůlu.
Re: Kdy dostanou bratři Mašínové Řád Bílého lva ?
(Jirouš, 20.3.2008 19:21:08)
Odpovědět
Peníze, které Mašínové ukradli při loupežné vraždě, nebyly použity k útěku do zahraničí, jak bývá někdy interpretováno. Mladíci si sumu zčásti rozdělili a za peníze nakoupili nové motorky, dva gauče, alektrický ohřívač a nové oblečení. O většinu peněz přišli po měnové reformě. Teprve potom utekli do zahraničí.
Přihlášení uživatele
Jméno:
Heslo:

Zasílání upozornění
Články autora
Reklama