reklama
reklama

Švédsko: Socialistické království

Autor: Odjinud | Publikováno: 5.8.2007 | Rubrika: Politika
Ilustrace

Tak jsem navštívil konečně nějak podrobněji jednu z posledních zemí, kde "včera znamená zítra" (nebo naopak?) a třebaže jsem o švédském socialismu zatím hodně slyšel a měl jsem zkušeností zatím málo, byl jsem v šoku. V tomto článku se pokusím popsat aspekty švédského socialismu jak jsem je viděl na své cestě.

1) Státní hranice: třebaže je Švédsko členským státem Evropské unie (bezcelní prostor) a schengenského prostoru (volný pohyb osob), stále bdělí celníci kontrolují všechny ty dánské, norské a finské kapitalisty, jestli náhodou do Švédska nedovážejí něco co by dovážet neměli (alkohol, cigarety) a zejména na cestě z Dánska může cestovatele potkat nepříjemné zastavení na celnici, kde vytipované osoby musejí ještě otvírat zavazadla a ukazovat soudruhům, co vezou.

2) Dvojí ceny v supermarketech: Ve všech supermarketech Coop (patřící odborům, jinak největší řetězec v SE) jsou k dispozici ceny kromě pro obyčejné smrtelníky (které jsou asi o 30% vyšší proti ČR, takže dost nízké) i ceny pro odboráře, které bývají tak o čtvrtinu nižší.

3) Doprava: Nezřídka jsou k vidění prašné silnice, nicméně ty asfaltové nevypadají kolikrát o moc lépe. Když jsem přijel do Švédska, srdce Čecha rodilého se zaradovalo - vypadalo to doslova jako doma. Cestování hromadnou dopravou je ve srovnání se všemi sousedními zeměmi otřesné, obyčejné osobní vlaky a rychlíky vypadají zpravidla tak, že vagony řady B Českých drah jsou proti nim vrchol luxusu a vozy ve vlacích InterCity vypadají o něco málo lépe, než ty v našich rychlících. Tramvaje jsou tak staré, že člověk kolikrát váhá, zda se jedná o muzejní jízdu či o pravidelnou linku. Jediná doprava, která za něco stojí, je ta autobusová. Ale jeďte 1500 km autobusem. Na druhou stranu je třeba vzít v potaz, že je ve Švédsku hromadná doprava cenově na úrovni té české a ceny pohonných hmot jen mírně dražší (málokdy přešvihnou 12 SEK za litr a to jen v Laponsku).

4) Propaganda: Na to, že se jedná oficiálně o parlamentní demokracii západního střihu jí je až moc. Zprávy televize SVT jsou jako kdyby je psalo stvoření něco mezi Václavem Krasoduchem Veškrnou současné doby, Špidlou v nejlepších letech a Džamilou Stehlíkovou. Jakýsi redaktor Svenska Dagbladet se dokonce chlubil tím, že u nich jiné, než politicky korektní články nemají šanci vyjít. Okolo dálnic se občas vyskytne vojenská technika na podstavcích, krásné historické domy ve Stockholmu občas kazí reklama na státní odbory LO na střechách. V jaképak barvě? Rudé. Největší šok ale přišel právě ve Stockholmu, kde jsem narazil na jakési Centrum švédsko-kubánského přátelství, v němž se to hemžilo tituly jako "KUBA - I jiný svět je možný" s fotografií radostných pionýrů na obálce, knihami od samotného Huga Cháveze či Ernesta Che Guevary.

Samozřejmostí bylo možnost si zakoupit svého vlastního Vladimira Iljiče či takřka libovolného komunistického vraha. Pravda, Stalina jsem tam nenašel (polehčující okolnost). Zato pomníků dělníkům, rolníkům, horníkům a dalším pracujícím by se nedopočítal. Tu čtyři železničáři nesoucí traverzu, tu horník vyvážející vozík železní rudy z dolu. Jako u nás zastara. Člověk aby z toho zešílel.

5) Architektura: Jedete-li do Švédska po zemi z Čech a použijete-li úžinu mezi dánským Helsingorem a švédským Helsingborgem, už z dánského břehu se vám dostane zajímavého pohledu. Švédský břeh je lemovaný něčím, co kdyby nebylo u moře, tak řeknu, že vypadá doslova jako doma - paneláky, paneláky, paneláky a pro změnu hodně špinavé továrny - a znovu paneláky. Další překvapení: Göteborg. Krásná rotunda na kopci nad městem je v sousedství - asi kilometrovém - veliké zaprášené cementárny, od které je o kus dál ještě poměrně zrezivělá jiná továrna. O kráse měst jako je Malmö či Karesuando ani moc nemá cenu hovořit. Asi tak, jako o kráse Karviné či Havířova (karvinští a havířovští snad prominou). Stockholm je plný paneláků i v centru, kousek od Centralstation se dokonce nachází řada aspoň dvacetipatrových paneláků ve stylu budovy FJFI a MFF v pražské Troji, tzn. hliník a modré sklo. Taková Kiruna má doslova "ostravské kouzlo" - haldy, výsypky, povrchová těžba, ocelová radnice ne nepodobná té ostravské, paneláky - ale přeci jen i takového zajímavého ducha. Docela si dovedu představit Petra Bezruče, kterak básní o černé Kiruně místo černé Ostravy... Navíc Kiruně padající - celé město budou soudruzi přesouvat, protože se jaksi přepočítali a vlivem neopatrné důlní těžby je ohrožena jeho statika. Sečteno podtrženo - švédská tradiční architektura je monumentální, krásná, zdobná, vkusná, ovšem prokládáním socialistickými výplody z panelů, hliníku a modrého skla se kromě historického jádra Stockholmu, Göteborgu či Uppsaly docela ztrácí... Ale našinci netřeba příliš vysvětlovat, stačí se podívat, co napáchali rudí u nás. Jen by to člověk od země, která rudá být nuceně nikdy nemusela, nečekal.

6) Svenska polisen nebo SNB? Toť otázka. Tam, kde by policie rozhodně být měla, to znamená v ulicích nočního Stockholmu, nějak pozoruhodně chybí, pročež jsou noční stockholmské ulice dost nebezpečné i pro skupinu mužů schopných se ubránit. Být typická švédská křehká blondýnka, beru si taxi i kdybych měl obejít i jen dva bloky. To znásilnění ani okradení za to nestojí. Nicméně kde si to soudruzi policisté zhusta kompenzují, jsou takové prostory jako nádražní hala. Čekali byste, že budou vyhánět žebrající bezdomovce? Chyba lávky. Jednak si dávají soudruzi pozor na to, aby takoví lidé nebyli vidět (jejich přítomnost by znamenala chybu sociálního státu) a pak jejich pozornost se nesoustředí ani na jiná individua, jako spíše na bezbranné turisty. "Nespěte tady! To se nesmí!" křičel policista na dvě japonské elegantně oblečené turistky s kufříky čekající na vlak, z nichž jedna (dcera té druhé) odpočívala, protože jí podle slov její matky nebylo dobře. Policista ještě chvíli dělal ramena, načež Japonka-matka ukázala lístky že jedou za nějakých dvacet minut a příslušník prohlásil cosi o tom, že "no protentokrát vám to prominu". A šel buzerovat studenta vedle za totéž. Bylo zhruba 22:00. Měl jsem chuť se dotyčného zeptat, jestli jsem tu dobře ve Stockholmu a jestli nějakou chybou železnic jsem se nedostal do Minsku, ale radši jsem jeho důstojně visící pendrek neprovokoval. Jeden nikdy neví.

Na Švédsku je nesmírně zajímavý jeden fakt: to, co se do zemí bývalého RVHP importovalo násilím, si Švédi do značné míry vybudovali dobrovolně. A navzdory tomu, že od loňského roku vládne pravicová vláda, není možné provést nějaké významnější změny, protože lidé si nejsou vědomi toho prostého faktu, že již není z čeho rozdávat. Chtějí víc a víc věcí zadarmo, protože i jejich rodiče to tak měli - tak proč ne oni. Něco jako historický vývoj nebo státní rozpočet soudruhům odborářům asi mnoho říkat nebudou. Hlavně že mají NÁROK.

http://nekorektne.blogspot.com/

reklama
5477 čtenářů | 32 komentářů | 
HodnoceníHodnoceníHodnoceníHodnoceníHodnocení
Tisknout článek Poslat článek e-mailem
Vaše hodnocení: 

Zde můžete nastavit své hodnocení
Komentáře


Re: Švédsko: Socialistické království
(jj, 5.8.2007 1:20:24)
Odpovědět
Švédsko je už od kšeftování s Hitlerem kompletně morálně zbankrotovaná země a je mi záhadou že švédští socialisté mají tu (typicky levicovou) drzost o socialistickém Švédsku prohlašovat že je morální velmoc - zřejmě tento pojem a nárok na něj odvozují od cílevědomého likvidovíní vlastního národa ,kultury i ekonomiky což je u ostatních soudruhů všeho druhu vždy důvodem k neskonalému obdivu.

PS:mimochodem někteří lidé Švédsko nevidí jakožto socialistickou zemi nýbrž Švédsko označují spíše za dokonalý příklad fašistického státu - tj. stát ovládaný odbory
Re: Švédsko: Socialistické království
(David, 10.8.2007 8:32:19)
Odpovědět
švédsko je zemí s velice nízkou korupcí a kriminalitou..
švédsko je technologickou světovou špičkou..počet patentů na hlavu je nejvyšší nasvětě, vyšší nežli v USA...
švédsko má tradičně velmi vysokou úroveň středních a vysokých škol...

několik referenčních firem....

ABB, Volvo, Elektrolux, SAAB Scania, Husqarna, Ikea, Skanska, Ericsson a další...


článek je blábol, 6 roků jsem pracoval pro ABB, ve švédsku jsem i 6 měsíců v kuse žil, navštívil jsem ho asi 65 x...
Re: Švédsko: Socialistické království
(jj, 10.8.2007 23:37:44)
Odpovědět
třeba v Maelmo je podle přepočtu na počet obyvatel vyšší kriminalita než v New Yorku,jejich střední škoy jsou pravidelně vypalovány muslimskými kriminálními gangy proti niž multikulti policie ze zbabělosti nezasahuje,dále právě ty firmy které jste vyjmenoval ve skutečnosti švédsko ovládají (či spíše už vlastní?) a samy sobě směřují pomocí velice výhodných megazakázek gigantické částky z rozpočtu vybraného pomocí konfiskačních socialistických daní od švédů - švédsko není nic jiného než korporátní fašismus ve své krystalické podobě
Re: Švédsko: Socialistické království
(reakce, 13.8.2007 7:52:40)
Odpovědět
nic takového o švédsku říci nemůžu, mám tam dodnes desítky přátel, a vážím si jich velice pro jejich vysoký morální kredit..
jedinné co bych švédům, jež jsem dobře poznal za ta léta.. hovořím tedy o osobních zkušenost neblbolím teorie, je alkoholismus, v žádném případě však žádný fašismus, či co to tady plácáte za pitomosti...
Oblíbenost jejich špičkových výrobků po celém světě, zejména pak v USA, je záležitostí spokojenosti koncových uživatelů nikoliv protěžování ze strany švédských politiků..


Jste žvanil a teoretik !
Re: Švédsko: Socialistické království
(jj, 13.8.2007 16:17:03)
Odpovědět
Ovšem jestli jste si nevšiml tak ona se ta Vaše reakce s mým příspěvkem nevylučuje - nikdy jsem netvrdil že každý Švéd je socialista(tj.narudo natřený korporátní fašista v případě švédského socialismu) - co se týče špičkových výrobků tak na to se dá reagovat tak že když má někdo neomezené zdroje ze státního rozpočtu tak prostě vyprodukuje dobré výrobky - korporace ve 3.říši také produkovaly kvalitní výrobky - tyto výrobky švédských velkých korporací jsou díky těmto extra zdrojům úspěšné (paradoxně právě především v zahraničí protože ve Švédsku na ně většina lidí nemá dost peněz - pokud nejste odborář ,zaměstnanec státní správy či několika vyvolených firem či extrémně schopný člověk tak máte smůlu nebo musíte hodně šetřit ) ovšem střední a především menší firmy jsou v situaci někoho kdo je okrádán jakousi státem organizovanou mafií vybírající krvavé výpalné zvané progresivní zdanění)
Re: Švédsko: Socialistické království
(Alice, 16.8.2007 7:14:30)
Odpovědět
Jsem švédka žijící v čr, provdaná za čecha...
I můj pravicově orientovaný muž používal stejnou reetoriku jako vy, nežli jsme tam rok žili, on tam byl pracovně.
Po návratu zpět do českého bordelu, už ani nemukl...
Opravdu plácáte nesmysly, švédsko je obrovským exportérem, ne z důvodu slabé kupní síly doma, ale ze stejného důvodu jako všechny ostatní vyspělé evropské země.
Celá polovina švédských firem má svoje výrobní závody za oceánem, severní amerika je oblíbenější destinací š. produktů nežli Evropa.
začky jako elektrolux, husqarna či volvo zná v americe každý...
životní úroveň průměrné švédské rodiny, je 3x vyšší nežli té české a je vysoko nad průměrem EU.
Re: Švédsko: Socialistické království
(Alice, 16.8.2007 7:16:40)
Odpovědět
jo a norové opravdu tradičně nesnáší švédy, bývali v jejich područí.. proto ten zaujatý a neobjektivní článek
:-)
Re: Švédsko: Socialistické království
(JK, 5.8.2007 13:26:58)
Odpovědět
Skutečně rád bych poznal autora tohoto textu osobně. Člověk s takto ideologicko-hysterickým pohledem na svět musí být už na první pohled něčím zvláštní. Kladem je, že se alespoň nesnaží ani předstírat nezaujatost. Ovšem témata kritiky si nevybral zrovna nejšťastněji a přestože se činil, vybarvit je v těch nejtemnějších(nejrudějších?) barvách, tak s podobnými znaky se člověk může setkat téměř všude. Zrovna třeba takové symboly svobody jako jsou USA a UK by na kritiku v podobně křečovitém duchu vydaly na několik svazků, od kontroly na hranicích, přes dopravu až k policejní všudypřítomnosti. Nemám, narozdíl od UK, se Švédskem osobní zkušenost, ale nemám ani důvod nevěřit lidem, kteří se tam rozhodli odejít a žít(dokonce mnoho afričanům, kterým tamní podnebí není příliš vlastní). Můj blízký známý tam žije už přes 10 let a přes klimatickou i mentální odlišnost je v této zemi velmi spokojen. Rozhodně neuvažuje o návratu do Čech. Potom také existují různé studie, které hodnotí tuto zemi poněkud optimističtěji, než pan autor. Např. businessinfo.cz píše mj.:"Švédsko patří dlouhodobě k nejrozvinutějším a nejúspěšnějším světovým ekonomikám a zajišťuje svým obyvatelům vysoký životní standard a sociální jistoty. V celosvětovém měřítku se umisťuje na předních místech srovnávacích ekonomických studií. V posledním komplexním hodnocení indexu kvality života zveřejněném začátkem roku 2007 je uvedeno na 5. místě za Irskem, Švýcarskem, Norskem a Lucemburskem". Také statistika sebevražd je ve Švédsku, přes horší podnebí, poměrně nízká, mnohem nižší než u nás. Myslím si, že autor by se měl pokusit transformovat svoji zapšklost, nenávist a žlučovitost na hodnotnější projevy lidského ducha. Třeba joga by mohla být správnou cestou, ale i fyzická práce je dobrým absorbentem.
Re: Švédsko: Socialistické království
(Diana, 6.8.2007 17:21:36)
Odpovědět
Nějakou dobu jsem v tom vašem vysněném Švédsku žila a můj partner nepatřil zrovna k nejchudší vrstvě.Na papíře vydělával vysoké částky,ale více než polovinu odevzdával státu a že by z toho byl příliš nadšen,to nemohu říci.Také záhy ze své domoviny odešel,nyní žije v USA Zdánlivě dobře vypadají na papírech nejrůznější sociální výhody,ale zeptejte se těch,kdo na tyto výhody pro nemakačenka platí!!!
Re: Švédsko: Socialistické království
(marek, 10.8.2007 8:40:42)
Odpovědět
Máte naprostou pravdu, švédsko bylo také opakovaně prohlášeno za zemi s nejvyšší kalitou života nasvětě...
Švédsko: Socialistické království
(V., 5.8.2007 14:50:57)
Odpovědět
Sovětské Švédsko náš vzor!
Re: Švédsko: Socialistické království
(Vrána Jaroslavv, 5.8.2007 15:47:35)
Odpovědět
Autor článku zřejmě ovlivněný sedativy či jinými
halucinogeny cestoval přes Rumunsko či Albánii a
žije neustále v domnění,že to bylo Švédsko.
Aby bylo jasno,švédský sociální stát není pro mne
vzorem,protože by z něj měli užitek akorát Cikání
a společenská spodina a já jsem názoru, že Cikáni
do práce.Navíc, v roce 1990,kdy běžela velmi tvrdá
diskuze o charakter o ekonomickou transformaci v ČSFR,ani největší oponent páně Klause a spol.prof.
dr.ing. Zelený nepřipouštěl,že by Švédsko pro nás
mělo býti vzorem.....
Re: Švédsko: Socialistické království
(jj, 5.8.2007 20:16:09)
Odpovědět
ovšem realita je že dnes se (nejen)zdejší levice přímo opájí tímto zdegenerovaným totálně sociálně zkorumpovaným státem
Re: Švédsko: Socialistické království
(Haha Bimbi, 6.8.2007 12:32:20)
Odpovědět
Více méně souhlasím,jen jste přehlédnul tu Eurábii ve Švédsku.Na přistěhovaleckém úřadu je černo,jak všichni ti černí vylezli odněkud z děr a přesunuji se na sever.
Jinak jsou kupodivu Švédi snad docela spokojení lidé,pokud mohou tak odjíždějí,v zimě,v létě někam k moři.Hodně adoptují černé děti(shodou okolností i zabitého cikánka odněkud z Brna)
Tma musí být asi úmorná,tak si svítí svičkami,aby dlouhou zimu přežili.Mají krby,kamna a světlo do ulice.
Je to cyklistická země,na rozdíl od ČR mají opravdu cyklostezky.Kola různého druhu,od vraků po horská.
Milují second handy a bleší trhy,v mnohem větší míře než u nás.
Někteří jsou bohatí a někteří chudí,naprosto žádná rovnost mezi lidmi tam neexistuje,ta je stejně skrytá jako jejich rasismus.Někdo má na Volvo,někdo jen na starej křáp.
Celkem mají rádi česká auta Škoda.
Ještě by to chtělo něco o školství,zdravotnictví atd.
I na to jsou stížnosti.
Jeden čas běžel v novinách seriál na téma chudé děti ve Švédsku.
Mluví anglicky a to ve větší míře než tady.
Bezpečnosti nevěřím,noviny Aftonbladet a Expressen se vyžívají v tom,že mají každý den na titulní straně nějaký horrorový článek o tom co se kde stalo.
A jít na pivo,to si leckdo nedovolí,je to drahý.
Někteří mohou kupovat jen nejlevnější vína a piva,jinak na to nemají.
Platy nic moc,celkem nízké,žádné vyskakování.
Ženy ne že chtějí pracovat,ale musí.
Služby jako kadeřník,švec apod.drahé,pro chudé emigranty nutnost jezdit do ČR k holiči a ledacos dovážet směr sever.
V obchodě koupíte dětský školní kufřík od české firmy Kazeto s obrázkem Pippi,ale nejenom za x krát takovou cenu jako tady.
Stejně jak na kolo si můžete koupit díly od Rubeny za vyšší cenu.
Levně nakoupíte v ÖB,ale mají už i Lidl,Netto a další.
Někteří se živí sběrem vratných lahví,organizovaným stylem.Vybaveni koly,taškami a rukavicemi na vybírání lahví a plechovek z popelnice.
Občas někoho vidíte jak sáhne do koše po nedojedené pizze a dojí ji,to se mi málem obrátil kufr.
Bezdomovci jsou také jaksi organizovaní s hrníčky na peníze s názvem "hemlösa".
Jsou bordeláři,kteří nechají odpadky tam,kde zrovna poseděli,on ty krabice od pizzy,krabičky od salátu někdo časem uklidí.
Zrovna tak poletují kolem bankomatů papírky od výběru peněz.
Vždy v pátek fronta na bankomat a pak hurá fronta na krabicové víno v Systembolaget.
Nesbírají houby!Kromě lišek.
Bylo by toho ještě víc.
Záchody v Mc Donaldu špinavější než tady(od Arabů?),Ikea taky jaksi ušmudlanější(a nemají peníze Škudlíky...).
Zrušily pošty a balík nebo dopis posíláte z trafiky,tím různí arabští trafikanti povýšili na poštmistry.
Re: Švédsko: Socialistické království
(jj, 6.8.2007 14:04:52)
Odpovědět
Nejvíce děsivé na tom je že takto může civilizačně upadnout kterákoliv západní sebevíce rozvinutá země poté co by se na několik desítek let socialistům podařilo sociálně zkoumpovat dostatečné procento populace ... a levičáci v celé Evropě se ze Švédska pořád rozplývají blahem (možná že právě toto ukazuje že to jediné o co levičákům všeho druhu jde je moc - a to pokud možno trvalá a neomezená .. a to doslova za každou cenu podle hesla "po nás potopa").
Re: Švédsko: Socialistické království
(Vladimír Neckář jr, 6.8.2007 21:21:45)
Odpovědět
"Nejvíce děsivé na tom je že takto může civilizačně upadnout kterákoliv západní sebevíce rozvinutá země"

Samozřejmě klasický případ je Nový Zeland pochoden která ukazuje cestu jak správně dělat ty reformy. Infrastruktura je tam ovšem horší než v Thajsku.
Re: Švédsko: Socialistické království
(max, 10.8.2007 9:05:35)
Odpovědět
a v které bohaté zemi je to jinné ?
V USA už černí dohují bílé, v celé západní Evropě se to černá, stejně jako v Kanadě ...

To vážně nevíte ??
Re: Švédsko: Socialistické království
(senior co jezdil do Švédska, 7.8.2007 19:14:41)
Odpovědět
Když jsem si tu slátaninu přečetl, tak zároveň vím, co je v mozečku autora /sobectví, nenávist, zloba, opovrhování druhými, namyškšnost,..prostě samé sračkyú a zároveň vím co asi napíše příště /opět pomluvy všeho co zrovna není křištálově kapitalistickéú. Takže by mě zajímalo jediné, nebyla by foto autora, a v celé postavě, představuji si, že zuby má upíří, na čele začínají ase klubat rohy a na jedné noze kopyto.
Re: Švédsko: Socialistické království
(Patrik, 7.8.2007 20:07:46)
Odpovědět
Švédsko je černou chmurou demokracie. Předchozí příspěvek je patrně od silně levicového "seniora".
Každý, kdo tam pobýval, poznal, že údaje v článku jsou v podstatě pravdivé. Nechme Švédům jejich "království", ostatně my jsme "budovali" podobné, systém, který se zval navíc "Mládí světa", k čemuž Švédové ještě nedospěli.Ale kdo ví možná, že je to ještě čeká. Buďme tolerantní k švédskému socialismu, ale nedovolme našim obdivovatelům Švédska, aby podobné svinstvo budovali u nás. A věru je jich tady díky "sametové revoluci" hodně.
Re: Švédsko: Socialistické království
(www racek, 8.8.2007 16:46:37)
Odpovědět
Ten člověk evidentně ve Švédsku vůbec nebyl. Mám ho projeté křížem krážem, jezdím tam prakticky od roku 1964 ... fakt, tipoval bych že dorazil akorát do polska a ostatní čerpal z cestopisů předminulého století.
Re: Švédsko: Socialistické království
(Thorstein Bjornsson, 8.8.2007 22:55:30)
Odpovědět
Ale byl, to se pletete. Kde myslíte, že jsem vyfotil ty snímky, hm? To není Polsko. Sám bydlím v Norsku a do Švédska jezdím asi tak, jako Vy možná do toho Polska. Za levným nákupem - a hádejte proč. Kromě toho tohle všechno jsou mé reálné zkušenosti z cesty po Švédsku (od Svinesundu přes Göteborg, Helnsingborg, Malmö, Jönköping, Stockholm, Uppsalu, Umea, Boden, Kirunu až Karesuando, což je de facto celé Švédsko, a to, co popisuji, vypadalo přesně takhle, jak píšu v tom článku. Pro srovnání se jděte podívat do Norska, jak vypadá vyspělá země. Srovnání NO-SE je asi jako srovnání ČR a Rumunska. Což je pro Švédsko hodně nelichotivý výsledek, vzhledem k tomu, že Norsko bylo ještě před 103 lety chudou švédskou periferií, stejně jako Finsko, které je dnes také mnohem bohatší a vyspělejší. Já osobně mám Švédsko velice rád, ale přesto se mi otvírá nůž v kapse kdykoliv se podívám na to, jak jej tamní levičáci zlikvidovali. Nicméně co tak Vás znám z fóra Neviditelného psa, tak Vy jste zrovna jeden takový levičák....
Re: Švédsko: Socialistické království
(Aleš, 9.8.2007 10:26:29)
Odpovědět
Já Vám věřím, že ty obrázky jsou ze Švédska, no a co má být? Nemusel bych se ani moc snažil a mohl bych třeba z Velké Británie přivézt daleko drsnější "fotoreportáž". A srovnání s Norskem asi není zcela adekvátní, pokud vím, tak Norové zbohatli především na ropě, dokud byli odkázaní na rybolov, taky jim to tolik nešlo.
Re: Švédsko: Socialistické království
(Max, 10.8.2007 8:47:11)
Odpovědět
Norové jsou nuly žijící z těžby surovin a rybolovu.... srovnávat je s technologickou velmocí jako je švédsko je stupidní úlet..
švédové staví mrakodrapy, mosty, metra, vyrábí tryskové bitevníky, kamiony, lodě, mají vlastní steath technologii, laserem naváděné střely, nejbezpečnější auta nasvětě, ...
v čem z toho jim můžou norové konkurovat ,
:-))))))))
Re: Švédsko: Socialistické království
(Max, 10.8.2007 9:40:08)
Odpovědět
Norsko je rozvinutý průmyslový stát s výraznou odvětvovou specializací. Významnou roli hraje rybolov, těžba dřeva, těžba ropy a zemního plynu, a dalších nerostných surovin. Především kvůli případnému omezení těžby ropy a rybolovu Norsko opakovaně odmítlo vstup do EU. Norsko je velkým výrobcem poměrně čisté elektrické energie, která se z více než 99% vyrábí v hydroelektrárnách.


a teď něco ke švédům, marně jsem hledal nějaké norské technologické vojenské projekty...
:-)
ty komplexy norů jsou namístě.

http://www.army-technology.com/projects/bamse/
http://www.army-technology.com/projects/bofors/
http://www.army-technology.com/projects/bv2065/
http://www.army-technology.com/projects/cv90/
http://www.army-technology.com/projects/sep/
http://www.naval-technology.com/projects/landsort/
http://www.naval-technology.com/projects/gotland/
Re: Švédsko: Socialistické království
(Givi, 10.8.2007 9:02:48)
Odpovědět
Nemáte pravdu, vaše články jsou prakticky všechny zaujaté a velmi neobjektivní..
Vy žijete v Norsku nebo proč máte tyto komplexy ??
Re: Švédsko: Socialistické království
(Dana, 10.8.2007 9:43:19)
Odpovědět
tak oni žijí jenom z ropy stejně jko arabáši, popř. z plundrování lesů či rybolovu..
jejich struktura HDP odpovídá spíše rozvojové zemi, nežli vyspělému státu...
Dlouhodobě se norům nedaří vyniknout v žádném průmyslovém odvětví.. odtud ty komplexy..
Re: Švédsko: Socialistické království
(Aleš, 9.8.2007 10:18:27)
Odpovědět
Tohle mi silně připomnělo jeden socialistický pořad, myslím, že se jmenoval Maják. Občas tam přivedli nějakého emigranta, který se vrátil ze západu a ten tam pak půl hodiny vyprávěl o tom, jak je to v tom kapitalismu hrozné, že to vlastně není k žití a že byla hloupost utíkat.
Re: Švédsko: Socialistické království
(Přítel, 9.7.2009 23:39:58)
Odpovědět
Větší blábol jsem snad ještě nečetl...
Pracoval a žil jsem v Norsku 30km od švédských hranic, tenhle článek je prostě snůška pitomostí
Re: Švédsko: Socialistické království
(Socialista, 17.8.2009 22:47:25)
Odpovědět
Problém neni ve Švédsku. Problém je v hlavě autora článku, v níž se rodí takové bláboly ...
Re: Švédsko: Socialistické království
(Darrel, 15.1.2010 16:13:49)
Odpovědět
Něco na tom článku pravdy bude. Po dostudování medicíny se chystám odjet pracovat do Švédska. Mají tam nedostatek doktorů, poměr plat/ceny o něco lepší než u nás, lepší systém získání atsestací než v ČR(to platí údajně pro celý zbytek EU) a jako země EU mají kompatibilní atestační a důchodový systém. Na cca 10 milionů obyvatel vyjde školu cca 1100 lékařů, jako u nás. Tak proč ten nedostatek? Třetina odchází do Norska za daleko příznivějšími výdělky. A kdo neodejde úplně, jezdí si tam přivydělávat. Socialistický systém neumožňující velké přesčasy je pro to stvořen.
Re: Švédsko: Socialistické království
(P.Kastner, 5.9.2010 23:28:01)
Odpovědět
Letos jsem navštívil Švédsko. Autor článku se zbláznil, jinak si tu slátaninu nelze vysvětlit...
Re: Švédsko: Socialistické království
(Honza Vávrů, 23.11.2010 23:01:04)
Odpovědět
Nějaký nácek psal článek a pár lidí - mezi nima pár nácků - to okomentovalo. Moc fajn, o Švědsku jsem se nic důležitého nedozvěděl...
Přihlášení uživatele
Jméno:
Heslo:

Zasílání upozornění
Články autora
Reklama