reklama
reklama

Jsem celebrita, kdo je víc?

Autor: Roman Joch | Publikováno: 27.7.2007 | Rubrika: Zamyšlení
Ilustrace

http://www.blog.idnes.cz

Vždy mě udivoval zájem médií o politické názory celebrit. Myslím tím převážně herců, hereček, zpěváků a zpěvaček; nikoli výhradně českých, nýbrž obecně západních. 

Koho zajímá, co si herečky a zpěváci myslí o politice; koho zajímá, jaké mají politické názory? Evidentně hodně čtenářů. Ale otázka by měla stát jinak: proč by vůbec měl někdo jejich politickým názorům připisovat jakoukoli váhu? Být populárním hercem nebo zpěvačkou - je to snad dostatečná kvalifikace k výjimečné politické moudrosti?

Vezměme si například koncerty za odpuštění dluhů (či nové půjčky) chudým africkým zemím. Co to jsou ty - nenávratné - půjčky africkým zemím? Jsou, s mírnou nadsázkou, přerozdělováním bohatství od (i) chudých obyvatel nejbohatších zemí (daňových poplatníků západních krajin) k bohatým obyvatelům nejchudších zemí (africkým diktátorům, jejich příbuzným a kumpánům). A k tomu nás a naše politiky vyzývají západní populární zpěváci a herečky, tedy jedni z nejbohatších lidí nejen na Západě, ale i na světě?! 

Tedy ještě jednou: nejbohatší lidé nejbohatších zemí požadují, aby všichni v nejbohatších zemích, i ti chudí, byli zdaněni ve prospěch údajně nejchudších zemí, ve skutečnosti však ve prospěch těch nejbohatších v nejchudších zemích!
 
Inu, hodně „heroické“ a „morální“ je toto požadovat. Ve skutečnosti však půjčky (natož odpuštěné) chudým zemím udržují při životě a prodlužují skutečnou příčinu bídy a chudoby těch jejich nejchudších obyvatel: jejich zkorumpované, svévolné, diktátorské a neschopné vládce.
 
Alespoň že se ty celebrity pak cítí tak dobře! Vždyť nejedná se ani tak o jejich ušlechtilou snahu pomoci chudým (ušlechtilé je, když někdo dává ze svého, ne když požaduje zdanit druhého), jako spíše o uspokojení jejich ega a marnivosti: „Podívejte se všichni a obdivujte mě, jak jsem ušlechtilý, mravný a morální, když požaduji, abys byl zdaněn ve prospěch, řekněme, Roberta Mugabe!“
 
Mnohé celebrity ze showbyznysu mají naprosto rozhárané, nedisciplinované a chaotické životy, nezřídka jsou zdrogovaní a zfetovaní, navíc jsou promiskuitní jako králíci, nevědí co se sebou a celkově jsou to nešťastní lidé, kterým štěstí – eudaimonia v aristotelském smyslu - uniká. Jaké mají oni morální právo poučovat, co je správné a politicky ušlechtilé, jakýkoli normální manželský pár prostých lidí, otce a matku rodiny, kteří žijí monogamním životem, pracují, nežijí na sociální podpoře, dobře vychovávají své děti a snaží se jim vštípit ctnosti poctivosti, usilovnosti a pracovitosti? A jaký je vůbec důvod pro nás ostatní věnovat byť jen za mák pozornosti politickým názorům celebrit, těch frustrovaných nadutých nabobů snobského pozérství?
 
Raději bych byl, kdyby mi mělo vládnout dvě stě lidí náhodně vybraných z telefonního seznamu, než dvě stě celebrit.
 
Napsáno pro blog.idnes.cz

reklama
3282 čtenářů | 19 komentářů | 
HodnoceníHodnoceníHodnoceníHodnoceníHodnocení
Tisknout článek Poslat článek e-mailem
Vaše hodnocení: 

Zde můžete nastavit své hodnocení
Komentáře


Re: Jsem celebrita, kdo je víc?
(jiří, 27.7.2007 14:43:21)
Odpovědět
Naprostý souhlas, perfektně vyjádřeno.Některé celebrity snad ani nemají ukončené základní vzdělání a chtějí se vyjadřovat k něčemu, o čem nemají ani potuchy.Dík za pravdivá písmenka...
Re: Jsem celebrita, kdo je víc?
(Jana, 28.7.2007 14:07:03)
Odpovědět
Je to pěkně napsané, ale stejně záleží na lidech zda si budou těchto samozvaných celebrit považovat a všemu co uboze žvatlají.
Re: Jsem celebrita, kdo je víc?
(Maro Skřipský, 27.7.2007 15:25:28)
Odpovědět
výborně napsáno. jen bych dodal, že zatímco mezi celebritami z řad herců, zpěváků atp. se najde několik osob s více čí méně rozumnými názory, nejhorší jsou celebrity z různých reality show (ani nevím, kolik jich už vlastně je)Když je někdy vidíte v bedně, nebo o nich něco zaslechnete, tak si velmi rychle uvědomíte význam slova "ksindl"
Re: Jsem celebrita, kdo je víc?
(Dopisovatel, 31.7.2007 23:02:25)
Odpovědět
Je nutne vyhlasit referendum a ukazat tem Americanum, ze 68% nasich obcanu americany nenavidi a zbytek s nimi nechce nic mit spolecneho! Jsme v NATO a to staci!
Zobrazit/skrýt komentář | Zobrazit/skrýt větev | Zobrazit vše | Skrýt vše
Hlas lidu,hlas Boží
(Dopisovatel, 31.7.2007 22:57:18) Odpovědět
Obhájci radaru Klvaňa a Töpfer propadli

Naprosto totálním fiaskem skončil v pátek 27. července 2007 pokus o »spanilou jízdu« do obce Míšov na Plzeňsku pro vládního koordinátora komunikace protiraketové obrany Tomáše Klvaňu a senátora a herce Tomáše Töpfera (ODS).


Ve veřejné diskusi v prostorech zdejšího obecního úřadu se marně snažili přesvědčit obyvatele obcí Míšov a Teslín o nutnosti rozmístění radarové základny Národní protiraketové obrany Spojených států amerických v ČR na kótě 718,8 m ve vojenském újezdu Brdy v těsné blízkosti jejich obydlí.




Oba emisaři ve službách Bushovy americké válečnické administrativy a jejích českých nohsledů se v bouřlivé atmosféře, která by se dala nožem krájet, střetli s tuhým a rozhodným odporem lidí proti výstavbě zamýšlené základny. Často byli v debatě označováni za lháře, jindy zase sklízeli posměch. Herec a divadelní ředitel Tomáš Töpfer - známý nyní zejména z role velitele četníků v televizním seriálu Četnické humoresky - své popularitě filmové hvězdy v diskusi s místními občany obhajobou instalace radarové obludy u Padrťských rybníků nepřidal. Při příchodu do místnosti, kde se beseda odehrála, ho lidé vítali ironickým potleskem i zvoláním: »Fuj. Hanba!« . Na divadle vám to jde líp.« A během diskuse se mu názor občanů rozhodně obrátit nepodařilo. Ještě větší »dardu« dostal Klvaňa, který besedu zahájil přednáškou o tom, jak systém protiraketové obrany zvýší bezpečnost České republiky. Před svým vystoupením občanům předal svůj dopis, v němž jim zhuštěnou formou vnucuje své vysvětlení, proč být pro radar. V obličejích lidí se míhaly úšklebky nad jeho nehoráznou mystifikací, když argumentoval, že radar »je zaměřen na nestabilní státy tohoto světa, na státy fanatické, které jsou ochotny udělat všechno, aby nás zlikvidovaly. Jestli si někdo myslí, že stojí mimo zónu tohoto nebezpečí, tak se plete«. Na to však v plénu zazněla poznámka: »To vy jste ale popletený. A fanatik.« Ale Klvaňa pokračoval: »Jsme plně součástí tohoto západního světa, který se kdykoliv může stát terčem teroristů. Protiraketová obrana je jakýsi způsob národního pojištění. Pojištění celého evropského kontinentu a euroatlantického prostoru. Stanice by přispěla k zóně stability, což bude mít vliv i na prosperitu České republiky.«


Lumpárna za zavřenými dveřmi

Hodně lidí postávalo venku před obecním úřadem, protože se do přeplněné budovy nedostali. Jeden z nich - Miloslav Černý z Příkosic - nosil transparent s nápisem: »Topolánkova vláda - dealeři zbrojních podniků USA. 70 % občanů Příkosic odmítá americký radar kdekoliv v ČR!« Na Klvaňova slova reagoval zvenčí do otevřeného okna místnosti výkřikem, že Klvaňa je Topolánkovým člověkem na špinavou práci. Ještě před zahájením besedy se Černý vyjádřil na adresu současné vlády: »Vládní páni na lidi kašlou. A to je slušně řečeno. Oni s námi vůbec nepočítají. Lumpárna se vždycky dělá za zavřenýma dveřma.«

V obci Skořice, vzdálené 2,5 km od místa, kde by měl stát radar, se 164 občanů vyslovilo proti radaru. Pouze jediný člověk byl pro. Občan ze Skořic Jiří Frühauf přivítal radarové přisluhovače cedulí: »Kdo se bojí referenda? Topolánek, Klaus a Benda«. A ještě jeden transparent měl k dispozici a na něm zvěstoval přání obyvatel Příkosic: »Nechceme už žádná cizí vojska Brdech ani jinde v ČR!«


Vládní verbíř prohlášen za kecala

Debata se v místnosti postupně přiostřovala. Adrenalin v žilách stoupal a lidé si nebrali servítky. V jejich hlasech byl slyšet zvon bijící na poplach. »Chodíte do divadla, když vedle sebe máte kamaráda?« zvolala paní Stachová na Klvaňu. »To se ptáte?« byl ve střehu vládní emisar, snažící se chladnou zdvořilostí zachovat dekorum úředníka. »Ano,« zdůraznila paní Stachová. A hned Klvaňovi vmetla do tváře: »Jestli do divadla chodíte nebo nechodíte, to je stejný. Protože se chováte jako kecal, který celé představení povídal a povídal, a výsledkem je, že nevíte, o co vůbec jde!« Nabitou místností zaburácel potlesk. A když už slábl, jeden z mužů podotkl: »Koho chleba jí, toho píseň zpívá. Kolaboranty nechceme!« S takovou vizitkou se Klvaňa zřejmě do historie naší země zapíše jako proklatec našeho národa.
Re: Jsem celebrita, kdo je víc?
(Zdeněk Blažek, 27.7.2007 21:49:23)
Odpovědět
Jasný souhlas, akorát nechápu, proč používáme slovo "celebrita"? Nějak se vzdalujeme své řeči mateřské, nezdá se vám? Jakápak celebrita? Slavný člověk, je to česky.
Re: Jsem celebrita, kdo je víc?
(ixka, 28.7.2007 9:53:46)
Odpovědět
V Čechách si novináři pojem celebrita zhusta pletou. Už ho naprosto zdiskreditovali. Označují jím nejen slavné lidi (těm to označení patří), ale taky pouze známé, nebo i jen neblaze proslulé, kterým už to označení vůbec nepřísluší, jelikož se ničím obdivuhodným nevyznamenali.
Co se ale týče toho, že lidi naslouchají názorům světově proslulého rockera a neměli by, tak s tím NESOUHLASÍM.
Oni jim naslouchají proto, že v těch lidech, o kterých píšete, že mají rozhárané životy, v těch lidech je nejvíc soucítění s těmi, co stojí na okraji společnosti. A proč?
Jsou totiž svobodní a mají pro tohle daleko vnímavější radary a cítění, než "spořádaní občané".
Měšťáci jsou plní předsudků a pohrdání těmi, kteří třeba i z důvodů své nedostatečnosti nebyli schopni dosáhnout v životě toho, co oni, ať už je ta nedostatečnost jakákoli. Spíš na ně sedí heslo: Sytý hladovému nevěří.
Ale ti rockeři jsou jako papoušci v dole, citliví na důlní plyn. Jsou jednou nahoře, a pak padají do hlubin dnes a denně. JSOU SVOBODNÍ, NASLOUCHEJME JIM. Připomenou nám, na co nemáme zapomínat. Každý kdo je schopen dát impuls: "tady žijí lidi bědně, pomozme!" a lidi ho slyší, je cenný. Tak je neshazujte.
Re: Jsem celebrita, kdo je víc?
(jj, 28.7.2007 11:00:24)
Odpovědět
to myslíte vážně ?
Citlivé celebrity...?? To myslíte fakt vážně? Není to spíš skutečně pózérství (objímání hubeného černouška pro kamery po příletu do jeho země soukromým jetem), či nadšený neumětelismus, viz Rowlingová s klecovými lůžky? Záchrana světa z rukou nadšených amatérských mesiášů... Když budete potřebovat operaci, požadujete automaticky lékaře, ne zpěváka; když rekonstrukci elektriky v bytě, jistě nepozvete známého herce, a představa, že by vaše letadlo na dovolenkovou destinaci měl řídit Michael Jackson je, uznáte, šílená. I kdyby byl po detoxu.. Tak proč by potom měli (s pocitem mesiášů) důležitě žvanit do věcí, o nichž vědí stejné, nu řekněme, nic?
A ještě k "měšťákovi": Vážený pane, měšťák, to je člověk snad přízemní, ale realista, žijící ze své práce a hlavně - ZA SVÉ !! Je vskutku poněkud skeptický, k nadšenému měnění světa k lepšímu, ale to jen proto že dávno ví, že nic než VLASTNÍ snaha a píle člověku fakt nepomůže, že všeliké experimenty, zejména sociální jdou proti normálnímu fungování světa a že (bohužel) to bude zase on, kdo to vše nakonec zaplatí!!
Na závěr jen naprostý a upřímný souhlas s autorem článku.
Citlivé celebrity...?? To myslíte fakt vážně? Není to spíš skutečně pózérství (objímání hubeného černouška pro kamery po příletu do jeho země soukromým jetem), či nadšený neumětelismus, viz Rowlingová s klecovými lůžky? Záchrana světa z rukou nadšených amatérských mesiášů... Když budete potřebovat operaci, požadujete automaticky lékaře, ne zpěváka; když rekonstrukci elektriky v bytě, jistě nepozvete známého herce, a představa, že by vaše letadlo na dovolenkovou destinaci měl řídit Michael Jackson je, uznáte, šílená. I kdyby byl po detoxu.. Tak proč by potom měli (s pocitem mesiášů) důležitě žvanit do věcí, o nichž vědí stejné, nu řekněme, nic?
A ještě k "měšťákovi": Vážený pane, měšťák, to je člověk snad přízemní, ale realista, žijící ze své práce a hlavně - ZA SVÉ !! Je vskutku poněkud skeptický, k nadšenému měnění světa k lepšímu, ale to jen proto že dávno ví, že nic než VLASTNÍ snaha a píle člověku fakt nepomůže, že všeliké experimenty, zejména sociální jdou proti normálnímu fungování světa a že (bohužel) to bude zase on, kdo to vše nakonec zaplatí!!
Na závěr jen naprostý a upřímný souhlas s autorem článku.
Citlivé celebrity...?? To myslíte fakt vážně? Není to spíš skutečně pózérství (objímání hubeného černouška pro kamery po příletu do jeho země soukromým jetem), či nadšený neumětelismus, viz Rowlingová s klecovými lůžky? Záchrana světa z rukou nadšených amatérských mesiášů... Když budete potřebovat operaci, požadujete automaticky lékaře, ne zpěváka; když rekonstrukci elektriky v bytě, jistě nepozvete známého herce, a představa, že by vaše letadlo na dovolenkovou destinaci měl řídit Michael Jackson je, uznáte, šílená. I kdyby byl po detoxu.. Tak proč by potom měli (s pocitem mesiášů) důležitě žvanit do věcí, o nichž vědí stejné, nu řekněme, nic?
A ještě k "měšťákovi": Vážený pane, měšťák, to je člověk snad přízemní, ale realista, žijící ze své práce a hlavně - ZA SVÉ !! Je vskutku poněkud skeptický, k nadšenému měnění světa k lepšímu, ale to jen proto že dávno ví, že nic než VLASTNÍ snaha a píle člověku fakt nepomůže, že všeliké experimenty, zejména sociální jdou proti normálnímu fungování světa a že (bohužel) to bude zase on, kdo to vše nakonec zaplatí!!
Na závěr jen naprostý a upřímný souhlas s autorem článku.
Re: Jsem celebrita, kdo je víc?
(jiří, 28.7.2007 23:06:43)
Odpovědět
Myslíš "rockery" - individua bez mozku v "kožených cárech", kteří se ve změti nesouvislých zvuků, zfetovaní potácejí po pódiu?Těmto troskám může naslouchat pouze ten, co má v hlavě - to co oni!
Re: Jsem celebrita, kdo je víc?
(jirka, 30.7.2007 9:35:56)
Odpovědět
Pane Blažku dobrý den, k tomu co píšete. Nejen, že se tito lidé označují jako celebrity, ale i to je jim asi málo, protože si říkají selebrity. Jako anglickou výslovností. Viz Lucie Borhyová.
Re: Jsem celebrita, kdo je víc?
(ondra, 28.7.2007 7:31:38)
Odpovědět
Není s čím nesouhlasit. Přesto stále zapomínáme, že je jedno, jestli se někdo nazve celebritou, hvězdou, svatým nebo vyjímečný. Vždy zůsteně jen člověk. Toto populární oslovení má lidi odpoutat od myšlenky, že tito "lidé" si zaslouží lepší život než ti ostatní, kteří dřou od nevidím do nevidím. Životní potřeby má totiž stejné jak papež, král, president, celebrita nebo bezdomovec. Proto tyto hvězdné a vyjímečné oslovení.
Re: Jsem celebrita, kdo je víc?
(jirka, 28.7.2007 21:43:28)
Odpovědět
vtip je v tom, že se žijí paralelní světy nebo životy. v tomto časopisu se účastní lidé vlastního názoru, v časopisech o plytkosti se účastní lidé jiní, nesetkáváme se, leda náhodně na ulici nebo na pracovišti, kde se diskuse na téma vnímání světa příliš nevedou z důvodu udržení posice
Já jsem taky opravdová celebrita!!!
(Jiří Korbel, 29.7.2007 11:55:05)
Odpovědět
http://korbel.blog.idnes.cz/clanok.asp?cl=6484
http://korbel.blog.idnes.cz/clanok.asp?cl=6655
Re: Jsem celebrita, kdo je víc?
(Milan, 29.7.2007 19:05:48)
Odpovědět
Jsem rád, že pan Joch konečné napsal článek na téma, na které jeho schopnosti stačí. Opravdu jsem toho názory že články pana Jocha by se do budoucna měli zabývat pouze problematikou "celebrit".

A ve shodě s názorem pana Jocha píšu.
Jsem zaslepený ideolog, kdo je víc?
Koho zajímá, co si zaslepenci a zealoti (Jochova typu) myslí o politice; koho zajímá, jaké mají politické názory? Evidentně a díky bohu to zajímá málokoho. Ale otázka by měla stát jinak: proč by vůbec měl někdo jejich politickým názorům připisovat jakoukoli váhu? Být dogmatickým ideologem libovolného směru (marxismu, liberalismu, konzervatismu či neokonervatismu) - je to snad dostatečná kvalifikace k výjimečné politické moudrosti?
Re: Jsem celebrita, kdo je víc?
(jj, 29.7.2007 19:23:48)
Odpovědět
vzhledem k tomu že si politické názory vybírá každý sám tak se vpodstatě podle politických názorů dá velice dobře odhadnout charakterová a etická úroveň člověka podle toho jaké pol.názory vyznává - třeba socialisté/komunisté jsou sobečtí ,líní ,zbabělí paraziti a většinou i rádobyteroristé prolezlí všemožnými duševními poruchami - protože jedině takovému druhu "lidí" se tyto ideologie líbí
Re: Jsem celebrita, kdo je víc?
(krk, 1.8.2007 14:29:17)
Odpovědět
NĚKTEŘÍ LIDÉ JSOU NAŽIVU JEN PROTO, ŽE JE NELEGÁLNÍ JE ZASTŘELIT
Re: Jsem celebrita, kdo je víc?
(hesker, 5.8.2007 10:14:30)
Odpovědět
Například Roman Joch...
Přihlášení uživatele
Jméno:
Heslo:

Zasílání upozornění
Články autora
Reklama