reklama
reklama

Mladá fronta Dnes považuje presidenta za extremistu

Autor: Petr Žantovský | Publikováno: 6.7.2007 | Rubrika: Politika
Ilustrace

„Pražský hrad obsadila extremistická organizace. Kdo nesouhlasí s našimi názory, je komouš – tak vidí svět lidé z prezidentské kanceláře. Lidé z okruhu prezidenta, jsou minimálně na hranici zdravého rozumu. Současný prezident a spol. využívají autority úřadu nejvyššího ústavního činitele k šíření názorů, které mohou negativně ovlivnit další směřování naší země.“ Tyto věty jsme se mohli dočíst ne středeční Mladé frontě Dnes (4.7.). Tu první větu dokonce autor článku, vedoucí brněnské redakce MFD Karel Škrabal vetkl do titulku. Zopakujme si ji tedy: „Pražský hrad obsadila extremistická organizace“.

Důležité je vědět, že ten článek nevyšel v  zábavné rubrice „Objev týdne“, nebyl vysázen pod čarou kurzívou, jak bývají obvykle fejetony či glosy. Naopak: skvěl se v záhlaví komentářové stránky, na samém čele názorů, z grafické podobě, kde obyčejně nacházíme texty předních komentátorů listu. Není to tak dávno,  co pod touto dvousloupcovou rubrikou bývalo poctivě připsáno: „Tyto názory vyjadřují stanovisko listu“.

Názor redakce či vydavatele (vlastníka) do novin patří. Patří dokonce opravdu na čestné místo, kam je zařazovala i MFD. Dozvíme se v nich, jakého smýšlení je tento list, jeho redakce a jeho majitel. Zvíme odtamtud, s čím a kým máme tu čest, z jakých myšlenek vydavatel vychází a jaké cíle sleduje. Je to tedy poctivá hra. Jistě jiný názor na daňovou reformu bude mít vydavatel MFD a vydavatel Práva. Jiný názor na bodové hodnocení léků bude mít věstník lékařských odborů, letáky Svazu pacientů – či firemní měsíčník zdravotní pojišťovny. Každý podle svého vydavatele – a jeho zájmů.

Článek, z něhož jsem citoval úvodem, konstatuje, že president republiky a jeho spolupracovníci jsou nebezpeční lidí, kteří sdělují veřejnosti nebezpečné, škodlivé a venkoncem nepravdivé věci. Autor článku mínil ten titulek opravdu doslova, bez nejmenší nadsázky. Inu, má na svůj názor právo. Prostě považuje presidenta a  jeho lidi z nějakého důvodu za takové, jak je popsal. To ještě nemusí nic znamenat, je to názor jednoho novináře. Kdyby…

Kdyby nebyl otištěn právě na tom místě, kde zpravidla nacházíme „komentáře vyjadřující stanovisko listu“. To může znamenat dvojí: buď nedůslednost grafika a editora (prohodili články a ten, který měl být pod čarou, pronikl do „otvíráku“), nebo je to záměr a stanovisko Karla Škrabala je opravdu stanoviskem Mladé fronty Dnes. To znamená, že vydavatel, redakce a kompletní osazenstvo tohoto listu se shoduje na tom, že „současný prezident a spol. využívají autority úřadu nejvyššího ústavního činitele k šíření názorů, které mohou negativně ovlivnit další směřování naší země“, a jsou tak „extremistickou organizací“.

To je vážná věc. Nejčtenější, za liberální se vydávající list považuje hlavu našeho státu za extremistu. Měli bychom o tom vědět, až si budeme vytvářet svůj vlastní názor – na presidenta – i na ty noviny.

Petr Žantovský

reklama
7975 čtenářů | 12 komentářů | 
HodnoceníHodnoceníHodnoceníHodnoceníHodnocení
Tisknout článek Poslat článek e-mailem
Vaše hodnocení: 

Zde můžete nastavit své hodnocení
Komentáře


Re: Mladá fronta Dnes považuje presidenta za extremistu
(LZ, 7.7.2007 11:07:31)
Odpovědět
na extremismu není nic špatného. principiální a nesmlouvavé zastávání nějakých postojů přece není negativní věci. samozřejmě různí relativisté se snaží jakýkoliv extrémně neústupný názor okamžitě přirovnat k neústupnosti a extremismu různých násilných skupin, neonacistů, anarchistů, náboženských fundamentalistů, a tímto falešným spojením jej odsoudit. Na to bychom neměli jen tak skočit. Co bychom měli posuzovat, je obsah názorů a postojů, a jejich projevy, a ne to, s jakou nekompromisností jsou zastávány.
Re: Mladá fronta Dnes považuje presidenta za extremistu
(Jirka, 7.7.2007 14:19:52)
Odpovědět
Jistě. A navíc tenhle mediálně - politický cirkus kolem změny klimatu je přímo učebnicovou ukázkou extrémismu. Změna klimatu je ovlivňována mnoha faktory (Slunce, vodní pára, skleníkové plyny, zřejmě jistou nepatrnou roli má také CO2 lidského původu). Ale extrémista udělá to jediné, co dovede. Vybere jeden faktor (který může využít) a ostatní "opomine". Už je to tak, globálně oteplení soudruzi. Jste CO2 extrémisté.
Re: Mladá fronta Dnes považuje presidenta za extremistu
(Samuel Adams, 8.7.2007 0:04:59)
Odpovědět
Ano, ale posuzovani nazoru, postoju, a jejich projevu je veci dosti osemetnou a relativni. Nicmene oznacovat Klause za extremistu je ulet. Me osobne u Klause trochu vadi to jeho beckerovske nadrazovani ekonomie a spolehani se na to, ze hospodarsky rust a technologicky pokrok vse vyresi. Ano, doted tomu tak bylo a katasrofalni vestby typu Rimsky klub dnes vypadaji smesne, nicmene budoucnost je otevrena, nikdo nevi co bude a vsichni tusime, ze neni vse dobre, co clovek cini. Napriklad me se, kdyz jdu kolem cadici tovarny, spatne dycha...
Re: Mladá fronta Dnes považuje presidenta za extremistu
(Adam Vávra, 8.7.2007 10:00:52)
Odpovědět
To jestli je pan president extremista je jeho problém a jeho kanceláře(o tom si musí udělat úsudek každý sám). Mě na něm vadí jeho všeznalost a určítá míra arogance.On jako ekonom vidí svět z pozice, která je určitě jiná než klimatologů, což je přirozené. Jenže, ať mi nikdo netvrdí, že příroda si se vším dokáže poradit. Stačí vzpomenout na 80 léta a krásné smogové období. Lesy v Krušných horách šli na úbytě a kdyby nebylo převratu, tak místo lesů byla měšíční krajina. Na druhou stranu pana presidenta chápu, jelikož se blíží volby a je třeba být v centru pozornosti,protože i negativní reklama je reklama.Tak, proč se nepustit do globálního oteplování, že?
FAKTA:
Závěry 1 rigorózní vědy (klimatologie) popírají 1 výstřední teorii spekulativně humanitní vědy (ekonomie), nazývané liberalismus.

Klaus je liberalista stejně jako další odmítači oteplování. V oblasti klimatologie samozřejmě stoprocentně nekompetentní.

Prostě 1 rigorózní věda udělala díru do spekulací jisté skupiny politických ekonomů, toť vše.
--
A je to pádným argumentem, proč vyřadit tento způsob myšlení z veřejného prostoru. Politické ekonomy by měly nehradit exaktní mozky i ve vedení podniků. Naše země je politickoekonomicky uvažujícími nedouky zaplevelena. Úplně jako v 50.letech. Viz LibInst, viz CEP, viz NHF VŠE.
Naprostý souhlas.
Re: Fakta
(Evropan Jirka, 9.7.2007 18:16:48)
Odpovědět
Kaktusi, zcela mě paralyzoval záchvat smíchu po přečtení Vaší protiliberální filipiky (na vysvětlenou ostatním - bolševik Kaktus se pokoušel o polemiku s ostrými hochy na libinst.cz. Dopadlo to tak, jak to dopadnout muselo - několikrát mu důkladně vyprášili kožich. A on teď zřejmě hledá, kde by mu jeho bebíčko pofoukali. Má -li někdo ze zde diskutujících soucit s lidmi zvláštního ražení, tak mu, prosím vás, udělejte tu radost.)

"Kapitalista není člověk". Kaktus
ekonomy by měli nahradit ... šamanové (aneb vivat zelený socialismus)
KOMU DÁTE PŘEDNOST ?
(Joseff, 9.7.2007 20:02:45)
Odpovědět
KOMU DÁTE PŘEDNOST ?

ANDĚLŮM – VESMÍRNÝM LIDEM Z NEBE ?

NEBO JEŠTĚRŮM Z PEKEL ?

KOHO UVÍTÁTE, LIDÉ ?



Pan prezident ČR Václav Klaus SE SEZNAMUJE S VESMÍRNÝMI LIDMI – ANDĚLY NEBE od září 1997, kdy v Šumperku na tenise obdržel od Iva A. Bendy výtisk 1. dílu „Rozhovory s poučením od mých Přátel z Vesmíru“. Četl také knihy „Hovory s Bohem“ a dnes se seznamuje na našem webu ( www.andele-svetla.cz - sdělení 1761, 1925, obr. 688, 811, 2000, 2002 ) se skutečnou situací lidstva, tedy negativní ovládací stav z 90 % ovládaného lidstva entitami z Temných světů V 60. letech četl Orwella a už tehdy si uvědomoval nebezpečí čipové totality. Nyní jej vnímá z centra EU – Bruselu a varuje před totalitní ústavou. Na rozdíl od předešlého prezidenta ČR Václava Havla se neschovává před lidmi, je čtenář a komunikativní. Také pro něj platí nabídka na osobní setkání s Vesmírnými lidmi někde na letišti s nabídkou POMOCI v řešení současných problémů lidstva, zvláště ničení planety Země hrubými vibracemi – negativním myšlením lidí a teď navíc ČIPOVÉ TOTALITY. Foto je ze setkání se světelnými pracovníky v České Lípě na jaře 2005.
Re: KOMU DÁTE PŘEDNOST ?
(Petr, 10.7.2007 19:32:19)
Odpovědět
A co zkusit omývat přirození vlažnou vodou?
Re: Mladá fronta Dnes považuje presidenta za extremistu
(Semiconductor, 13.7.2007 10:44:56)
Odpovědět
Jako pravičák a volič ODS /nikdy jsem jin. stranu nevolil/ a také někdejší Klauzův příznivec, zcela důrazně odmítám jeho současné postoje a fatálně chybné pózy, týkající se témat jemuž on vůbec nerozumí a zesměšňuje nejenom sebe, ale dělá opravdu ostudu nám všem !!
Doufám, že profesor ješita opustí navždy po příštích volbách úřad a konečně odejde na odpočinek.
Mimo zcestných neerudovaných tlachů o klimatu mě osobně velice sklamal jak postojem k průserům kolem financování ODS a svojí neschopností opakovaně vyhrát volby.
Je to především on, jehož neúspěchy nás vrhly do lůna socialistických gaunerů typu Grose či Paroubka, to je třeba si uvědomit.
Re: Mladá fronta Dnes považuje presidenta za extremistu
(Jana, 27.3.2008 13:07:06)
Odpovědět
Naprosto souhlasím. Připadám si jak za totality, jen název režimu se změnil. Je to škoda, spousta lidí viděla po revoluci šance na lepší život. Pravda je však ta, že jsme se dobře ještě neměli a už zase živoříme (aspoň ti, kdo pracují poctivě).To, že statistiky mluví o obrovském utrácení lidí v Česku (jako o důsledku pozvednutí životní úrovně), je jen klišé, protože jedním dechem NEDODÁVAJÍ, že Češi žijí HLAVNĚ na dluh, jelikož si přímo ze svých platů vyskakovat nemohou. To se pak utrácí!A nejvíce mrhá penězi naše vláda. To se to utrácí na úkor nás všech, kteří platíme daně!!!
Přihlášení uživatele
Jméno:
Heslo:

Zasílání upozornění
Články autora
Reklama