reklama
reklama

Lepší dobrý Rom, než špatný Čech

Autor: Petr Koutný | Publikováno: 6.7.2007 | Rubrika: Reakce
Ilustrace

Nechápu a nesouhlasím s řešením romské otázky ve stylu Vsetínské cesty. Nesouhlasím s nuceným vystěhováním a deportací ve tmě neznámo kam. Deportace a vystěhování jsme už v dějinách měli, tak proč je opakovat, když stejně v tomto případě problém neřeší, jen jej posouvají někomu jinému. Ono to s tím „ vředem lidské společnosti“ nebude tak jednoduché.

Ne, nechci tvrdit že mám lék na problémy a že jsem chytřejší než odborníci. Souhlasím, že pohled na zdevastované sídliště je šokující. Souhlasím, že novodobé ghetta jsou z velké části dílem jejich obyvatel. Můžu se pousmát nad přídavkami, které čerpají na spoustu dětiček, můžu namítat, že jsme češi, ale....

.... musím taky vidět, že tito lidé jsou od dětství vedeni k životu v ghettech. Chybějící vzdělání, špatná znalost češtiny a společenské asociace nemůže vézt nikam jinam než do pekla. A přitom, už moje babička mi říkala, že proutek se má ohýbat dokud je malý.

Proč je tak těžké si důkladně posvítit na vzdělání? Proč je tak těžké zbourat zdi, které jsme si vůči nim postavily?
 
Viděli jste někde romského policistu? Nebo starostu? Učitele? Doktora?
 
Myslíte si, že by to nedokázali?

Krást, podvádět a makat jak černý dokáže každý člověk, a nemusí být zrovna rom.

A přitom nejsme o moc chytřejší než oni. Ono vystěhovat někoho neznámo kam, uprostřed noci uměli i komunisti!
 
Napsáno pro Blog iDnes

reklama
3027 čtenářů | 33 komentářů | 
HodnoceníHodnoceníHodnoceníHodnoceníHodnocení
Tisknout článek Poslat článek e-mailem
Vaše hodnocení: 

Zde můžete nastavit své hodnocení
Komentáře


Re: Lepší dobrý Rom, než špatný Čech
(jj, 6.7.2007 6:27:33)
Odpovědět
tento článek je z rubriky humor ? protože jestli ne tak je to dost těžký úlet
Re: Lepší dobrý Rom, než špatný Čech
(José Antonio, 6.7.2007 10:42:29)
Odpovědět
Hm, vypadá to, že se redakce skutečně obměnila :-))))))))
Re: Lepší dobrý Rom, než špatný Čech
(Jana, 6.7.2007 8:39:41)
Odpovědět
Škoda, že autor má ve svém příspěvku tolik hrubek. Nebo chtěl skutečně dokázat, že nejsme chytřejší než oni?
Re: Lepší dobrý Rom, než špatný Čech
(Milena, 6.7.2007 10:24:41)
Odpovědět
Ano, s pravopisem je autor na štíru. Ale i v dalších věcech. U nás žije kolem stovky Romů. Pracují 2, slovy dva, z nich. Ostatní by mohli, ale namají zájem. Jejich dětem je věnována mimořádná péče - veškeré pomůcky, ale opravdu veškeré zdarma. Do školy chodí jen se svačinou. A rodiče? Jednou si stěžují, že jejich děti potřebují speciální péči, jsou tedy na jejich přání zřízeny třídy, kde se vyučuje podle speciálně upravených plánů. Ponějakém čase si opět stěžují na diskriminaci svých dětí.
Re: Lepší dobrý Rom, než špatný Čech
(Liduna, 21.8.2007 16:46:41)
Odpovědět
Neznám žádného dobrého cikána, to byl snad vtip,ne? Většina parazituje na úkor druhých, protože to mají silně zažité. A diskriminovaní jsme my bílí, kteří je ještě živíme, protože oni mají větší práva na všechno. To prostě palice nebere. Ta naše slavná vláda by už v tom konečně měla udělat pořádek, sakra !!!
Re: Lepší dobrý Rom, než špatný Čech
(K.K., 6.7.2007 9:12:12)
Odpovědět
"..Viděli jste někde romského policistu? Nebo starostu? Učitele? Doktora? Myslíte si, že by to nedokázali? .."
Ne neviděl, zatím to asi žádný cikán nedokázal.
Ten "špatný Čech" je tu doma. Cikán, ať už dobrý nebo špatný je tu host, cizinec, přivandrovalec. Když je dobrý, nechť je vítán, ale už jste viděli "dobrého cikána" ? Já ano, ale toho adoptovala jako kojence česká rodina. Jinak nevím, nenapadá mě žádný, snad ten kluk co vyhrál tu "Superstar" ale toho neznám osobně.
Re: Lepší dobrý Rom, než špatný Čech
(Aleš, 6.7.2007 12:08:40)
Odpovědět
To je hezké, s jakou jistotou tvrdíte, že cikán je vždy přivandrovalec, počítám, že Váš rod je tady od samého stvoření světa, nebo že by to bylo jinak a Vaši předkové sem také přivandrovali třeba odněkud z dnešního Německa, Rakouska nebo Ukrajiny?
Mimochodem, starostu cikána taky neznám, ale znám jednoho cikánského majitele prosperující stavební firmy.
Lze naprosto zodpovědně tvrdit, že.....
(killy, 9.7.2007 12:36:36)
Odpovědět
..Každý Cikán je přivandrovalec ! Jinak lžou všichni historici !!!!
Re: Lepší dobrý Rom, než špatný Čech
(roman, 6.7.2007 10:18:13)
Odpovědět
cikán je cikán.to slovo obsahuje vše(veškerou charakteristiku).když se změní -nebudou to cikáni.a to je nemožné.cikán cikánem zůstane,kdyby se na hlavu stavěl.je to je fakt a z toho je nutno vycházet při řešení cikánské otázky.
Re: Lepší dobrý Rom, než špatný Čech
(Aleš, 6.7.2007 12:02:52)
Odpovědět
Když je to tak jednoznačné, proč také nenapíšete, co znamená ta veškerá charakteristika? A to Vaše "řešení cikánské otázky", neimponuje Vám takhle náhodou jeden pán s knírkem?
Re: Lepší dobrý Rom, než špatný Čech
(ROMAN, 6.7.2007 13:31:23)
Odpovědět
ŘEŠENÍ CIKÁNSKÉ OTÁZKY ZNAMENÁ PŘEDEVŠÍM ZRUŠENÍ VEŠKERÝCH VÝHOD,PRIVILEGIÍ A SOCIÁLNÍCH DÁVEK(ZDE NEJEN U CIKÁNŮ).A DONUTIT JE STARAT SE SAMI O SEBE A TVRDĚ VYŽADOVAT DODRŽOVÁNÍ ZÁKONŮ(OPĚT NEJEN U CIKÁNŮ)A POVINOSTÍ.
KNÍRKATÍ SOCIALISTÉ MI JSOU VŠICHNI STEJNÍ( AŤ STALIN NEBO HITLER)
A po tom všem už budou Cikáni zas táhnout světem dál......Škoda, že je to jen science fiction...
Kocourkov je sto let za opicemi
(Vanek, 6.7.2007 10:51:01)
Odpovědět
Naucte se konecne hodnotit vlastnosti jedince v prve rade jako CLOVEKA, narodnost je nepodstatna. Nekdy pred 40 lety jsem se setkal s jednim romem ktery studoval soudni antropologii, takze to zadny blbec nebyl.

http://www.geocities.com/gvanek2000/Bohemia.html
Re: Kocourkov je sto let za opicemi
(587, 7.7.2007 13:24:35)
Odpovědět
to je fakt úžasné, potkat za 40 let jednoho vzdělaného cikána =o)))))))))
Re: Lepší dobrý Rom, než špatný Čech
(A. S. Pergill, 6.7.2007 16:47:13)
Odpovědět
Autor poněkud pomíjí základní fakt, totiž že vystěhováni byli chroničtí neplatiči, dlužící nájemné za léta. Ta "deportace" (tedy zajištění náhradního bydlení) byla aktem nad zákonný rámec, protože normální je v takové situaci vystěhovat rodiče i s nábytkem (pokud něco zůstane po exekuci) na ulici a děti dát do dětského domova. A tak to také probíhá, pokud těmi neplatiči nejsou Romové.
Zásadním problémem je, že Romové neumějí plánovat a hospodařit, žijí jen přítomností a o nic jiného se nestarají. Je to dáno i gramatickou strukturou romštiny, která vůbec nemá budoucí čas. Rom ve své mateřštině vůbec není schopen říct: "Tady dávám stranou peníze a těmi zítra (za týden) zaplatím nájem.", protože gramatika romštiny takovou konstrukci neumožňuje. Úspěšní Romové jsou jen ti, kteří se izolují od komunity Romů, "odnárodňují", přebírají hodnoty a způsob chování majoritní společnosti. Ti zpravidla také potíže nemají, viz např. v těchto dnech jubilující W. Matuška.
Re: Lepší dobrý Rom, než špatný Čech
(Nestor, 6.7.2007 21:51:39)
Odpovědět
Matuška je Rom? Týýý brďo, a není ještě navíc Žid? Vy národovci jste fakt paranoidní kreatůrky.
Re: Lepší dobrý Rom, než špatný Čech
(roman, 7.7.2007 9:23:42)
Odpovědět
bohužel,Židů je u nás minimum ,což je škoda.židé byli vždy přínosem pro naši společnost.což se o cikánech nedá říci ani omylem.mimochodem roli židovské diaspory u nás zaplňují a postupně nahrazují Vietnamci.neslyšel jsem o Vietnamcích na sociálních dávkách a jejich přístup ke vzdělání potomků je následováníhodný pro všechny.
Re: Lepší dobrý Rom, než špatný Čech
(jj, 7.7.2007 13:35:35)
Odpovědět
přesně tak
Re: Lepší dobrý Rom, než špatný Čech
(Virus, 10.7.2007 2:43:08)
Odpovědět
a také je příkladný přístup Vietnamců k pašovanému zboží, clům a daním, že áno.
Re: Lepší dobrý Rom, než špatný Čech
(A. S. Pergill, 7.7.2007 18:13:39)
Odpovědět
Matka WM byla jedna z mála Romů, kteří byli zaintegrováni do společnosti od dob První republiky a přežili nacistický holokaust. Mimochodem, romské národnosti je i Lucie Bílá.
Pokud vám jde o ty Židy, tak bych si dovolil jmenovat Karla Poláčka, Eduarda B@sse, Hugo H@@se a mnoho dalších. Všichni byli bezkonfliktně zaintegrováni do české společnosti a byli pro ni bezpochybným přínosem. Některé pasáže Cirkusu Humberto (EB) jsou přímo ukázkovou ódou na české vlastenectví (chcete-li "nacionalismus") a nijak se s autorovým původem z minority netlučou.
V zásadě bychom asi měli požadovat po Romech, aby se zaintegrovali do naší společnosti podobně, jako výše jmenovaní.

A, mimochodem, nechápu, proč by mělo být konstatování něčí národnosti "paranoidní"
Paranoidní
(A. S. Pergill, 7.7.2007 18:15:43)
Odpovědět
je zde akorát cenzor, který odmítá příjmení autorů "Cirkus Humberto" a "Bylo nás pět".
Re: Paranoidní - Pardon
(A. S. Pergill, 7.7.2007 18:18:43)
Odpovědět
známého prvorepublikového herce - milovníka
Re: Lepší dobrý Rom, než špatný Čech
(lucrecie, 7.7.2007 9:27:39)
Odpovědět
milý autore, z negativních příspěvků si nic nedělejte, neuznání, nebo povyšování člověka nad člověkem, ať z jakéhokoliv důvodu, neuznává sám sebe, a to je jeich problém, ne Váš
Re: Lepší dobrý Rom, než špatný Čech
(kweka, 7.7.2007 21:40:55)
Odpovědět
Je zajímavé,že vietnamci tu žijí přibližně 50 let a jejich děti chodí do školy a učí se,většinou dobře ,kdežto cikáni jsou tady 500 let a do dneška neumí česky,/ až na vyjímky,/ a do školy nechodí,doma se mluví jen cikánsky .Ale co s tím uděláme? Neporadili si s nimi nikde na světě.Radši jim všude vyplácejí dávky,protože jsou to příživníci a jiní nebudou !
Re: Lepší dobrý Rom, než špatný Čech
(Virus, 10.7.2007 2:46:51)
Odpovědět
Odpovím jednoduše. K emigraci se vždy rozhoduje ta životaschopnější část národa. I těch Romů odsud emigrovalo dost. A venku žijí bez problémů.
Re: Lepší dobrý Rom, než špatný Čech
(C4, 8.8.2007 22:43:25)
Odpovědět
Hele ebolo, nezajímá mě jak žijí ani kam se odstěhovali, ale jsem si jist že nepracují a neplatí daně. Jinak ale je to první příspěvěk,/gratuluji/který má alespoň kladnou myšlenku-ať jdou třeba do p..dele hlavně když zmizí.
Re: Lepší dobrý Rom, než špatný Čech
(MRKEW, 7.7.2007 23:13:35)
Odpovědět
Takový vznešený ... rasistický článek. Proč autor nenapíše "Lepší dobrý člověk než špatný člověk"?
Re: Lepší dobrý Rom, než špatný Čech
(Houmr, 8.7.2007 6:31:14)
Odpovědět
Nebude politicky nekorektní, když řeknu: Lepší dobrý Čech, neš špatný Rom?
Re: Lepší dobrý Rom, než špatný Čech
(anonym, 8.7.2007 13:10:31)
Odpovědět
Pane Koutný,místo urážek (viz nadpis),byste jako rom měl dát návrh jak tento problém řešit,pokud tedy nebudete trvat na větších finančních tocích do řešení této problematiky,jinak ti špatní češi dávají na tuto problematiku ročně přes 100milionů korun-myslím tím všechny občany co platí daně, a ted mi řekněte jak se na tom koláči podílí naši romští spoluobčané (kromě toho že si z něj každým rokem ukousnou těch zmíněných 100miliónů),neberte to ve zlém ale problémy s romy mají v celé evropě copak nečtete noviny prostě někteří z nich (nechci je všechny házet do jednoho pytle)-dle mého většina nemají zájem se vzdělávat-netlačí je do toho rodiče, jsou s nimy obrovské problémy na školách prostě nemají chut do ničeho co by jim nepřineslo okamžitý užitek a parazitování na systému berou jako přirozenou věc, máte pravdu v tom že v případě Vsetína se mělo postupovat jinak-prostě neplatiči neměli dostat náhradní bydlení tečka taková rozhodnutí(dát neplatičům náhradní bydlení) dělají u všech poctivých lidí zlou krev a prohlubují odstup od této komunity a na to doplácejí i SLUŠNÍ ROMOVÉ.
Re: Lepší dobrý Rom, než špatný Čech
(barbarela, 9.7.2007 8:50:44)
Odpovědět
Nevím nevím kde autor žije co vystudoval,ale pokud se mu podařilo to co většině ostatní populaci např.bílí doktor,policista a starosta tak mu gratuluji jistě rád ze svých daní také přispívá na integraci a zbourání těch zdí kam jsme my bílí ty černý zahnali svoji pracovitostí,dodržování zákonů,placení daní a je hrdý na to,že jako rom nepobírá soc.dávky co téměř 100%jeho komunity.
Re: Lepší dobrý Rom, než špatný Čech
(anonym, 9.7.2007 14:36:15)
Odpovědět
možná,že celej tento článek a i ostatní s tímto tématem slouží jen(hlavně reakce na ně) určitým?zájmovým skupinám kteří si z tohoto problému udělali zaměstnání(dobře placené)aby dále dojily stát o příval prostředků na Tzn. řešení tohoto problému.Jednou jsem náhodou vyslechl v nějakém pořadu od nějaké romské aktivistky,že u nás se romským problémem zabývá 100organizací(na plný úvazek) a jen jedna je vlastně sestavena výhradně z romů, takže je jasné že čím více se tady bude řvát jak se romové mají špatně,tak tím déle se bude mít pár darmošlapů a darmožroutů dobře.
Re: Lepší dobrý Rom, než špatný Čech
(Corleone, 8.4.2008 12:33:20)
Odpovědět
nejsem clenem zadne oreganizace,nicmene-cikani si za svou povest mohou pouze a jen sami.Bzdlim v e meste na severni morave u cikanske ctvrti a je to tady fakt sila.Mili cikani delaji bordel,obtezujou kde koho a mesto je chrani. nejsou vsichni stejni,ale kolik z nich je slusnych a ma zajem vest normalni zivot?Navrhuji toto-slusne nechat a ostatni utratit-bude to konecne reseni romske otazky-rychle a levne.
mrtvý Rom, dobrý Rom,
(petr, 25.1.2009 16:00:48)
Odpovědět
mrtvý Rom, dobrý Rom,
Přihlášení uživatele
Jméno:
Heslo:

Zasílání upozornění
Články autora
Reklama