reklama
reklama

Prostor pro nové (a staré) komunisty

Autor: Odjinud | Publikováno: 2.7.2007 | Rubrika: Politika
Ilustrace

Je tomu už několik let, co jsem se zařekl, že časopis Nový prostor si už nikdy nekoupím. Sice si myslím, že vydělávat prachy na bezdomovcích a ještě se tvářit jako bůhvíjaká charita je celkem hezká myšlenka, ale k popsanému rozhodnutí mě dovedla zvláště osobní zkušenost s redakcí tohoto časopisu.

Nový prostor, alespoň pokud jsem zaznamenal, procházel několika mutacemi, kdy neschopné šéfredaktory střídali většinou ještě neschopnější a prodejnost časopisu šla tím pádem do kopru. Zhruba v době největšího úpadku jsem časopis přestal sledovat úplně. Nicméně zhruba před dvěma dni jsem se nechal v metru ukecat jedním vcelku sympatickým bezdomovcem. Měl jsem v tu chvíli dobrou náladu a hodně času, tak jsem své předsevzetí porušil.

Jako první věc jsem zjistil, kdo že v redakci NP zakotvil na seslích nejvyšších. Při čtení jména pana Ondřeje Slačálka, známého to levicového anarchisty, sympatizujícího s KSČM, mnou otřásla hrůza. Podle svých slov "něco jako šéfredaktorku" činí teď dokumentaristka Erika Hníková.
Protože o šílenci Slačálkovi nehodlám dále ztrácet slovo (čtenář může případně vygooglovat jeho jméno, chce-li zjistit, co je zač), zaměřil bych se na slečnu Hníkovou. Po zhlédnutí dokumentu Ženy pro měny si jí jako filmařky vážím, o tom žádná. Po několika rozhovorech, které jsem s touto dámou četl, jsem však zjistil, že trpí podobným stigmatem jako většina "mladých nezávislých umělkyň" - tedy že se jedná o zastydle postpubertální ekoanarchohippízačku a bojovnici proti konzumu, globalizaci, McDonaldům, kariéristům, konzervativcům... další proměnné si už dosaďte sami. Něco podobného si myslím i o slečně Lindě Jablonské, autorce to dokumentu Kupředu levá, kupředu pravá, která se při jeho natáčení skamarádila s mladými komunisty, protože to byli strašně milí a otevření lidičkové a takoví zapálení a... no, děvčata, vaše ideály vám neberu, to je krásná věc. Nicméně back to reality.

V Novém prostoru jsem si ještě v metru přečetl jediný článek, a sice dvoustránkovou reportáž o návštěvě George W. Bushe v Praze. Poté jsem tiskovinu okamžitě zahodil. Nemůžu tedy přesně citovat, což mě teď docela mrzí, a nevybavím si ani jméno dívčiny, která byla pod článkem označena coby "nezávislá novinářka". Zdali je zméněná dáma novinářka, to opravdu nevím, její jméno jsem do té doby nikde nezaznamenal, "nezávislá" není ani trochu - tolik špíny, kydané na prezidenta USA, jsem nečetl ani v Haló novinách a na Blistech. Vybavily se mi vzpomínky na anarchistický samizdat A-kontra, který jsem cca před deseti lety měl možnost si přečíst.
Mé hrůzné zjištění, že Nový prostor, stejně jako před časem Literární noviny, vzali do svých rukou ideologičtí pomatenci, však mělo ještě pokračování. Ve snaze najít inkriminovaný článek jsem zabrousil na jejich internetové stránky. V seznamu autorů jsem onu "nezávislou novinářku" bohužel nenašel, objevil jsem tam však například předsedu KSČM Vojtěcha Filipa. Poslední hřebík do rakve byl ovšem editorial Eriky Hníkové v jednom ze starších čísel - z toho si teď dovolím ocitovat:

Milí naši čtenáři,
Další číslo Nového Prostoru.
Jeho hlavním tématem jsou americké protiraketové základny na našem území. Leckoho možná překvapí, že jsme se v této problematice obrátili na KSČM.


Ne Eriko, nepřekvapí.

http://nekorektne.blogspot.com/

reklama
1746 čtenářů | 6 komentářů | 
HodnoceníHodnoceníHodnoceníHodnoceníHodnocení
Tisknout článek Poslat článek e-mailem
Vaše hodnocení: 

Zde můžete nastavit své hodnocení
Komentáře


Re: Prostor pro nové (a staré) komunisty SOUHLASIM
(Tomas E., 5.7.2007 18:22:22)
Odpovědět
Presne souhlasim. Ja take nemohu NP koupit - je to priserne levicove extremisticke cteni, ne ZAJIMAVE CTENI jak hlasi jeden znamy sverazny bezdomovec na hlavnim nadrazi casto prodavajici kdyz mirim na vlak domu. Je to skoda - proc se tento casopis nevenuje spise neutralnejsim tematum - cilem je prece prodat co nejvice a tim take pomoci prodejcum (bezdomovcum)... Ja finance na 2Xmesicne NP mam a rad bych dal, ale nemohu, protoze napr. ten zminovany clanek o GWB byl PRISERNY... Davam tedy na charitu jinak - ale rad bych nekdy "pokecal a koupil" i od akcniho bezdomovce. Pan Slacalek mi v tom ovsem brani. PS: Muj BRATR politolog jednou koupil NP a ja ho pak musel malem krisit (asi ten s tema zakladnama). Ja bych vedel o tolika lidech co by radi psali hezke clanky (zde by se opravdu hodilo spise apoliticky, prostor a dotace ovsem dostanou jini jak vidime)
Re: Prostor pro nové (a staré) komunisty SOUHLASIM
(ICHoCH, 6.7.2007 12:38:38)
Odpovědět
Je neustále třeba do komančů kopat, ovšem až začnou kopat jejich sympatizanti na důkaz všech lží, nepravd a polopravd, které tady různí primitivové typu Vaňka, Šinágla, Hučína, Mejstříka, Štětiny a podobných idiotů předvádějí.
Re: Prostor pro nové (a staré) komunisty SOUHLASIM
(Ladic, 20.7.2007 17:17:12)
Odpovědět
Ale soudruhu, tak se nerozčiluj, komunisté mají prostě na rukách krev, tak je potřeba na to upozorňovat, že nějaký lidský hnus v tom nevidí problém je jiná věc...
Re: Prostor pro nové (a staré) komunisty
(Vladimír Neckář jr, 5.7.2007 23:46:36)
Odpovědět
Vidím že Eportál pokračuje v tradice a přebírá články z ještě humornějších webů (i když vpravo.blog.cz trumfne všechny) ale kdybych to měl brát vážně tak nevím odkud bere že je Slačálek sympatizant KSČM. I když neznám jeho názor předpokládám že jako anarchista považuje (a oprávněně) KSČM za sbírku stalinistických autoritářských dinosaurů a stejný názor má i na režim z let 1948-89. Jestli považujete Slačálka za sympatizanta KSČM jen proto že se zastal této strany (nebo mládežníků z KSM) proti aktivitám s cílem zahnat ji do ilegality pak pokud budete důsledný musíte dojít k názoru že Barbara Amiel je sympatizantka Davida Irvinga.
Taky nevím že by se režisérka Jablonská "skamáradila" s mladými stalinisty z KSM podle debaty po promítaní dokumentu ve Filmovém klubu na VŠE to tak nevypadá http://www.csfd.cz/film/224065-kupredu-leva-kupredu-prava/
I když lidsky chápu že mladým konzervativcům ten film musí ležet v žaludku, protože odhalil něco co ovšem většina neideologicky omezených lidí ví už dávno.
http://www.blisty.cz/art/35076.html
Re: Prostor pro nové (a staré) komunisty
(Nedivící se, 7.7.2007 0:35:40)
Odpovědět
Politika naší a Americké vlády je velmi nebezpečná a veskrze militantní. Americká i naše reprezentace nám i všem okolo tvrdí, že zařízení je namířeno proti raketám Severní Koreje a Íránu letícím na Ameriku. Zatímco u pana Bushe neznalost zeměpisu asi nikoho moc nepřekvapí, pan Topolánek a ministr zahraničí by mohli klidně už podávat demisi, vždyť i malému dítěti, které se koukne na atlas, je jasné, že z Koreje do Ameriky se přes Prahu neletí, nelétalo a létat nebude. Naopak zcela chápu reakce Rusů. Jen naivní stát si bez povšimnutí nechá za humny vybudovat systém pokrývající půl jeho vzdušného prostoru a bude se tvářit, že se nic neděje. Politika naší a Americké vlády je velmi nebezpečná a veskrze militantní. U Bushe to je logické. Je se zbrojařskými kruhy velmi úzce spjat. A tak se dostáváme k pravým důvodům těchto snah o radar. Poté, co válka s terorismem je pomalu zastaralé téma, a jak většina prozíravější části populace tušila, ovoce nepřináší, nýbrž naopak - terorismus je na vzestupu. Válka v Iráku u konce atd. Mimochodem toto byl důvod i pro tzv. válku s terorismem. Vzpomínáte si, jak během pár dnů po útoku na New York Bush protlačil zcela nesmyslně parlamentem 54 milliard dolarů na zbrojení a jak další násobky posléze následovaly na vyvolané války? Nyní jde o identickou motivaci. Kolik by stálo pozitivně rozvíjet vztahy i s tzv. nepřátelskými režimy, podporovat demokracii a humanitu? Ve srovnání se zbraněmi skoro nic, fungovalo by to, ale není zájem. Je jasné proč. Skutečný důvod pro radar je nenápadně vyvolat další kolo zbrojení, a pořídit tak zbrojnímu průmyslu zakázky zase na pár let dopředu. O to skutečně jde. Jen se naskýtá otázka, jaký na tom může mít zájem naše politická reprezentace. Buďto je tak zabedněná, a nemá tam co dělat, anebo si tyto "vojenské" akcie před pár lety, kdy se Bush postraral o to, že půjdou velmi hbitě nahoru, pořídili také. S informacemi, které měla jen elita, vás upozorňuji, že byste si je pořídili také.
Re: Prostor pro nové (a staré) komunisty
(Ladic, 20.7.2007 17:19:57)
Odpovědět
Ale tebe ten lidský Tvrdík nepřesvědčil, že americká základna je u nás potřeba? Mne ano:
http://www.natoaktual.cz/na_cr.asp?r=na_cr&c=A021028_174839_na_cr_m00&l=1&t=A021028_174839_na_cr_m00&r2=na_cr
Ministr Tvrdík kalkuluje s tím, že zapojení do programu by výhledově zajistilo relativně levnou obranu českého vzdušného prostoru. V rámci dohod o rozmístění raketových systémů by ho mohla střežit americká letadla.

"Může umožnit při stejných, nebo nižších nákladech výrazně vyšší stupeň obranyschopnosti České republiky. Je to pohled dopředu," řekl ministr Tvrdík pro ČTK. Jak Tvrdík uvedl, při návštěvě Washingtonu zahájil první konzultační etapu.

Ministerstvo obrany doposud prosazovalo nákup 24 nových nadzvukových stíhaček. Po srpnových povodních Tvrdík variantu se stíhačkami přehodnotil a během několika následujících měsíců by chtěl podle svých slov uzavřít smlouvu, která by jasně ukázala, že Česko má zájem vstoupit do amerického projektu.

"Domluvili jsme se na tom, že vznikne pracovní tým, který povede jednání se zástupci USA. Výsledek těchto jednání bude předložen k rozhodnutí vládě a parlamentu," řekl Tvrdík.
Ministr Tvrdík již z Washingtonu předeslal, že se pokusí přesvědčit všechny politické strany včetně opozice, aby projekt podpořily
Přihlášení uživatele
Jméno:
Heslo:

Zasílání upozornění
Články autora
Reklama