reklama
reklama

Změna cizineckého zákona: ani svatba nezaručí občanství

Autor: Ondřej Šlechta | Publikováno: 23.5.2007 | Rubrika: Politika
Ilustrace

Ministerstvo vnitra navrhlo změnit stávající cizinecký zákon tak, aby cizinci žijící mimo EU nedostali občanství a z toho vyplývající nároky (jako např. sociální dávky) ihned, když uzavřou manželství s Češkami, nebo Čechy. Tento návrh má být změnou oproti stávající situaci, kdy je možné získat nárok na pobyt ihned.

Nové paragrafy si kladou za cíl říci stop dosavadní benevolentní imigrační politice státu. Podle průzkumů, které si ministerstvo vnitra nechalo udělat, uzavřou se v Česku ročně stovky fingovaných sňatků a do republiky se tak nezřídka dostávají cizinci s bohatou kriminální minulostí.

Proti návrhu se staví neziskové organizace a také například Strana zelených. "Takto nepřátelskou migrační politiku není možné dělat," poslanec Ondřej Liška. Podle Lišky je návrh tohoto zákona v rozporu s lidskými právy a zásadami rovnosti.

Situace v ČR však ukazuje, že problémy nejsou pouze se smíšenými páry. Řada nemocnic hlásí případy, kdy narozené dítě má hned dva otce-cizince. Cizinci se hlásí jako otcové dětí v kojeneckých nebo diagnostických ústavech, kde jsou děti, o které nikdo nemá zájem. Dosud platné zákony jsou tak obcházeny v daleko větší míře, než si je kdokoli ochoten připustit.

Návrh ministerstva vnitra je tak nutno přivítat. Není možné tolerovat zneužívání českého právního systému a umožnit získání občanství lidem, kteří už touto nelegální činností dopředu dokazují, že se zde nehodlají chovat korektně, dodržovat zákony České republiky a být přínosem.

reklama
6383 čtenářů | 11 komentářů | 
HodnoceníHodnoceníHodnoceníHodnoceníHodnocení
Tisknout článek Poslat článek e-mailem
Vaše hodnocení: 

Zde můžete nastavit své hodnocení
Komentáře


Re: Změna cizineckého zákona: ani svatba nezaručí občanství
(jj, 23.5.2007 0:35:04)
Odpovědět
Správně není jediný důvod proč by někdo měl dostávat české občanství jenom proto že si vezme Čecha/Češku.A jistá Džamila Stehlíková si asi bude muset spakovat kufry a koupit letenku zpátky do Kazachstánu jestli se začnou přešetřovat fingovaná manželství za účelem získání občanství ,jelikož občanství získané podvodem logicky nemá platnost ...
Re: Změna cizineckého zákona: ani svatba nezaručí občanství
(puka, 20.11.2007 8:37:37)
Odpovědět
Ten článek je hrůza,hodí se spíš jako příspěvek na neonacistické shromáždění.Autor si plete pojmy a dojmy. Ať si přečte cizinecký zákon a zákon o udělování státního občanství a možná
příště takovou pitomost nenapíše.
Re: Změna cizineckého zákona: ani svatba nezaručí občanství
(Milena Kučerová, 11.8.2008 15:19:56)
Odpovědět
Kolektivní vina - to je zdůvodnění novely imigračního zákona? Že bychom rovnou pozavírali všechny příslušníky nejmenovaných národností u nás, neboť většina z nich je nepřizpůsobivá, lže, krade , jsou to mafiáni apod? Lidé mají dnes konečně možnost cestovat, jasně hlavně mladí lidé při pobytu v cizí zemi navazují přátelské i milostné vztahy, proč jsou takoví slušní lidé, kteří se "provinili" tím, ža se zamilovali za hranicemi vlasti (hranicemi, které už bohudík nejsou lemovány žádnými dráty), diskriminováni, když chtějí žít v Česku a založit rodinu? Pro neschopnost cizinecké policie? Takové mladé rodiny, z nichž jeden z manželů u nás nemůže pracovat, protože nezíská trvalý pobyt dříve než za dva roky, na dítě nedostanou žádné příspěvky, přestože tyto děti jsou občany ČR,budou takové rodiny nuceni žít v hmotné nouzi? Přitom se zohledňuje přístup cizích pracovníků na náš pracovní trh, ale pokud se k nám vdají nebo ožení pracovat tady nemůžou? Vytváříme a žijeme tady v naší snad ještě pořád demokracii, kolektivní vina je nepřípustná! A obhajovat se tím, že jinde je to podobné nebo horší , my žijeme tady a jak říkávala naše maminka - když někdo skočí z okna, skočíš taky? Často se mi zdá,že některým politikům chybí kousek toho pověstného zdravého !"selského" rozumu.
Re: Změna cizineckého zákona: ani svatba nezaručí občanství
(Trident, 11.8.2008 17:49:10)
Odpovědět
Nikoli trest, ale ochrana. Není povinností státu dávat komukoli občanství. Benefity plynoucí z občanství jsou pro občany nikoli pro jejich drahé polovičky, které mají občanství své. Není trestem (a tudíž ani vinou či kolektivní vinou), neposkytuje-li se něco, na co člověk má jen teoretický nárok (jako třeba občanství). Špatnou prací kohokoli je zbytečné se ohánět, neboť pokud zákon umožňuje beztrestné, pro společnost však zhoubné, jednání (jako třeba praktiku popsanou v tomto článku), pak těžko může například cizinecká policie provádět nějaká opatření proti znění zákona.

Máte pravdu, nemusíme skákat ze stejného okna jako Američané a čelit neskutečným sociálním problémům, které přinášejí chudí přistěhovalci, můžeme imigraci tvrdě regulovat. Tento zákon je jen slabým odvarem skutečného imigračního zákonodárství, které tato země, a celá EU, potřebuje.
Re: Změna cizineckého zákona: ani svatba nezaručí občanství
(milan, 11.8.2009 1:39:36)
Odpovědět
mám manželku Rusku, je to milá mladá žena, ale když přijde do nemocnice bez soukromého pojištěné, nedostane se jí ani takové péče jaké by se jí dostalo v Rusku. Nemůže najít práci, protože nikdo není odhoten podstoupit dané papírování. Nemůžeme mít dětim protože nemá nárok na mateřsjý příspěvek.

Tak tomu ty říkáš spravedlnost? Jsi ubohý!
Re: Změna cizineckého zákona: ani svatba nezaručí občanství
(Jonas, 6.9.2008 15:16:50)
Odpovědět
Ochrana pred čím ,to zase na hranice dáme ostnaté dráty ? Jsou lidé ,kteří se chtějí vzít a milují se,ať žíjí kdekoliv. A zákony
takové aby jim to umožnily a oddělily poctivé lidi od těch co chtějí na svatbě s cizincem vydělat.Ale naše zakony jsou obrazem společnosti ,která je vytváří . A xenofobie je pořád v naší společnosti hluboce zakořeněna .
Re: Změna cizineckého zákona: ani svatba nezaručí občanství
(Trident, 7.9.2008 15:30:19)
Odpovědět
Jaké zákony? Jak rozpoznáte "lásku". Jedinou možností by byl jakýsi úřad, který by úroveň lásky posuzoval - nechcete dráty...Vy chcete kádrováky!!! Jistě na první pohled je úředník či psycholog mnohem přívětivější než drát, ale uvědomte si, že koncentráky byly v první řadě úředníci a odborníci!!!

Třeba se pletu, dejte příklad nějakého zákona, který by tento problém řešil (Váš vlastní, ze světa, z minulosti). Vymýšlíte si nesmysly.
Re: Změna cizineckého zákona: ani svatba nezaručí občanství
(anonym, 20.11.2008 18:27:21)
Odpovědět
Pokud se mají rádi, mohou spolu přece žít i bez udělení občanství.

Patříme mezi bohaté země, ať si to věčně stěžující populace přizná nebo ne.

A když se jeden z občanů se zamiluje do cizince tak to přeci automaticky nemá znamenat, že si další sníží kvůli tomu životní standard ->což imigrace z chudých zemí fakticky provádí.
Re: Změna cizineckého zákona: ani svatba nezaručí občanství
(KIki, 12.11.2008 0:00:51)
Odpovědět
Ten "novinar", ktery tento clanek napsal pravdepodobne vubec netusi, ktera bije:) Reknu to jinak, ted vetsina cizincu, co tu podnika NECHCE obcanstvi ani trvaly pobyt. Spousta cizincu, co tu rozjizdi podnikani vi, ze trvaly pobyt jsou silene dane. Vetsina z nas plati az 51% z vydelku. ZA CO? se Vas ptam? Treba muj manzel, je programatorem a ma tady dlouhodoby pobyt. Vydelava 3.000 dolaru mesicne(pracuje ve firme, ktera ma sidlo v USA) tzn. na dalku! a plati tu dane kolem 25.000 (soc, zdravotni, dan z prijmu atd) Nema narok na NIC! Ale platit MUSI!!!! Takze chci Vas vsechny vyvest s toho omylu, ze cizinci sem jedou pobirat davky....ONY UZ SKORO ZADNY NEJSOU!!!!!
Co tu melete? O tom, o cem sami nevite!
Re: Změna cizineckého zákona: ani svatba nezaručí občanství
(COO, 16.6.2009 21:26:32)
Odpovědět
Ty jsi asi nejak chytra a co jako maji delat pary ktery se opravdu vzali protoze se maji radi a doplati na to takhle............. NESOUHLASIM S TIM to uz je moc proc to maji odnaset i pary kteri se vzali z lasky.. Kdyz se cizinec provda za obcana CR ok souhlasim s tim ze ne hned ceske obcantsvi treba po 5letech a s cestinou nebo tak nejak ale tohle uz je moc
Re: Změna cizineckého zákona: ani svatba nezaručí občanství
(Trident, 17.6.2009 3:43:21)
Odpovědět
Jak přesně se občanství kryje s láskou? Můžou mít každý své občanství, co by měli dělat?
Přihlášení uživatele
Jméno:
Heslo:

Zasílání upozornění
Články autora
Reklama