reklama
reklama

Radar v kontextu české politiky

Autor: Karel Ledvinka | Publikováno: 28.4.2007 | Rubrika: Zamyšlení
Ilustrace

 

Dík za to, že se lidé v listopadu 1989 spontánně rozhodli žít ve svobodě. Mnoho věcí se od té doby změnilo k lepšímu. Stačí si uvědomit, že jsme členem Severoatlantické aliance. A stačí se rozhlédnout po lidech, domech, městech a obcích, řekách a lesích a podívat se na dobové fotografie z dob totality… Co je to ale platné, když my, lidé, jsme se příliš nezměnili

Nepodařilo se prosadit novou politickou kulturu, nepodařilo se opustit v ekonomice nesmyslné třetí cesty, plné korupce, nezabránili jsme bilionovému zadlužení a hlavně jsme se nevyrovnali s minulostí. Za zločiny komunismu se udělala tlustá čára, což do paměti národa uložilo informaci, že zločiny se vyplácejí – pokud jsou konány kolektivně a jsou dostatečně velké. Místo nové politické kultury se přestaly střetávat různé politické názory a hodnoty, setřel se rozdíl mezi pravicí a levicí, mezi konzervativci, liberály, socialisty. Každý se dokáže spojit s každým, Desatero se stalo cizím slovem, natož Bůh.

Je nesporné, že současná politická scéna se právě proto nachází ve stavu degenerace. Zdá se, že pro vytváření a profilování stranických strategií je důležitější vzájemné vymezování se vůči ostatním subjektům a soustředění se na mediálně zajímavé osobní spory, zatímco ideově podložené představy a postoje ke konkrétním, občany zajímajícím problémům, se odsouvají do pozadí. Jako příklad bych uvedl nechutné výmluvy na nutnost politické podpory celého parlamentního spektra pro uskutečňování nutných reforem finanční, důchodové či zdravotní politiky. Je to jen obyčejná zbabělost a strach politiků ze ztráty voličské podpory.

Zdá se mi, že v mnohých případech jde o odpoutání pozornosti široké veřejnosti od daleko důležitějších problémů. Jako příklad si dovolím některé causy z poslední doby připomenout:

Chtěli bychom Ústav paměti národa, který by nic nezveřejňoval a v němž by jen několik poblázněných historiků bádalo nad nějakými dokumenty? Ne.

Chceme Ústav paměti národa, který by konečně dal na světlo boží utajované dokumenty z doby komunismu. Část národa přesto křičí – ne!

Chtěli bychom radarovou stanici, o níž bychom věděli, že žádnou raketu nikdy neobjeví, natož aby dala pokyn k jejímu zneškodnění, a navíc si ji zaplatíme ze svého ? Ne.

Chceme základnu USA, kterou náš spojenec sám zaplatí, která zvýší naší bezpečnost a dá jasně najevo německým neonacistům, ruským generálům, čínským hegemonistům, íránským duchovním, či teroristům na celém světě, že zdejší prostor není nic pro jejich strategické plány. Část národa přesto křičí hlasitě – ne!

Abychom věděli lépe, kdopak že to křičí ne, měli bychom si odpovědět na tyto 2 otázky:

 

1.                    Máme mít Ústav paměti národa, který provětrá paměť těch, kteří nechtějí vědět, co se dělo v minulém režimu?

 

2.                    Máme zde mít americkou radarovou stanici, protože o naší bezpečnost nejsme schopni pečovat bez NATO a Aliance nemůže existovat bez vojenské síly USA?

 

Kdo na tyto otázky odpovídá ne, musí k tomu mít jistě osobní důvod. V prvním případě to jistě není ten, jehož nejbližší „prošli komunistickými koncentráky“. Ve druhém případě by to snad mohli být ti, kteří s nostalgií vzpomínají na dvacetiletou sovětskou okupaci a kterým vadí, že po padesáti letech nejprve hnědého a pak rudého otroctví jsme si rovni se svými spojenci a kterým právě proto vadí, že podmínkou této rovnosti je, že se budeme ochotni podílet na společných zájmech – tedy i bezpečnosti a prosazování občanské svobody – se svými spojenci v dobrém i ve zlém.

Zdá se mi proto, že každý rozumný člověk by měl na tyto předložené otázky odpovědět ANO.

Proč tedy někteří politici (a část novinářů jim v tom velmi účinně pomáhá) mlží, dávají úmyslně neúplné informace, a to většinou v době, kdy sami nemají na příslušnou věc vlastní názor, či vytahují jeden zástupný problém za druhým? Protože nechtějí, aby občané věděli plnou pravdu. Ať se jedná o Ústav paměti národa, nebo o radarovou stanici, či o jinou důležitou věc.

Komu tento stav vyhovuje? Přece tomu, kdo se bojí pravdy, přece tomu, kdo se v pravdě bojí žít. Samozřejmě, že za nynější stav nesou největší odpovědnost politici. Ale považuji za nutné připomenout fakt, že za všechno dobré i zlé nemohou jen politici, ale i ti, kteří z nich politiky udělali. I proto jsem přijal pozvání Konzervativní strany na dnešní mítink. Protože chci podpořit základní myšlenku svobody – možnost říkat veřejně pravdu.

Naše země potřebuje, aby ji konečně řídili schopní a odvážní lidé. Jako u nás president T. G. Masaryk, či ve Spojených státech president Ronald Reagan. Ale ne lidé, schopni všeho. Hlavně však lidé, kteří sami dokáží v pravdě žít.

Co s toho vyplývá pro nás občany?

Vážené dámy, vážení pánové. Prosím Vás ve jménu pravdy – úplně obyčejně myslete, máte totiž na štěstí vlastní mozek. Ať jde o Ústav paměti národa, zadlužení občanů, nedodržování předvolebních slibů politiky, i o politiku jako fenomén – tedy také o radarovou stanici.

 

 

Karel Ledvinka

 

Předneseno 26. dubna 2007 v Brně na veřejném shromážděn „Radar? Jen malá splátka za svobodu!“ na podporu zřízení radarové stanice armády USA na území ČR pořádaného Konzervativní stranou (www.konzervataivnistrana.cz).

 

reklama
1410 čtenářů | 31 komentářů | 
HodnoceníHodnoceníHodnoceníHodnoceníHodnocení
Tisknout článek Poslat článek e-mailem
Vaše hodnocení: 

Zde můžete nastavit své hodnocení
Komentáře


Re: Radar v kontextu české politiky
(ICHoCH, 28.4.2007 12:31:09)
Odpovědět
podobný lživý blábol mohl napsat jenom gauner Ledvinka.
No žádná brilantní řečnická perla to není. Ale lež jsem nenašel. Tak zanechte osobních útoků na pisatele a nadhoďte něco. I když Váš proslulý kategorický styl opravdu moc prostoru k diskuzi nedává, že?
Re: Radar v kontextu české politiky
(MUDr.Radim Kocourek, 28.4.2007 15:29:10)
Odpovědět
Zdravím autora a děkuji za jeho stručný a výstižný článek.
Pravda, odvaha a svoboda jsou slova, které každý zná a možná je dovede i definovat, ale málo z nás jim dovede dát skutečný obsah a žít je. Je to dlouhá cesta, která nikdy nekončí, ale stojí za to tyto slova naplňovat a dávat jim smysl. Ta cesta ale není vůbec snadná a každý ji musí jít sám za sebe. Potěší, když na té cestě človek potká podobné poutníky. Díky!
Re: Radar v kontextu české politiky
(Historik F.K., 28.4.2007 21:27:24)
Odpovědět
Tento článek nic neříkající,je naprosto zbytečný,pokud budeme my všichni tolerantní k naším politikům.Vždyť většina exkomunistů nám stále "vládne" a přitom to nikomu nevadí.Ať je to soudruh Tlustý,který si dovolí vydírat premiéra.Stejně jsou na tom i další místipředsedové ODS a nikomu to nevadí,ale volame:Zřiťe Pamět národa.Takže exkomunisté by chtěli stíhat komunisty.Je to až neuvěřitelné
Re: Radar v kontextu české politiky
(Studenti, 28.4.2007 21:16:23)
Odpovědět
Většina české veřejnosti odmítá stavbu americké radarové základny na našem území. Ne každý ale má argumenty proti výstavbě tak seřazené jako následující autor. Jeho NE je podmíněno hledisky demokratickými, právními, bezpečnostními, zahraničně politickými, technickými, ekonomickými i veřejným míněním.

Jsem proti výstavbě protiraketové základny protože :

a) Demokracie

1. Vůle občanů k takto závažné otázce může být vyjádřena pouze prvkem přímé demokracie a to je referendum
2. Žádná politická strana neměla ve volebním programu do parlamentu umístění této základny na území ČR - proto o této otázce nemůže rozhodovat vláda a parlament ČR (kteří mají velice slabý a nestabilní mandát), ale pouze občané
3. Demokracie a právo občanů na informace a tím právo občanů rozhodovat o svém osudu jsou minimálně pošlapávána od roku 2002 - kdy se o této základně jedná na úrovni orgánů ČR a USA . Veřejnost o této skutečnosti není informována.
4. Orgány ČR neposkytují úplné a pravdivé informace o důsledcích umístění základny pro ČR a její obyvatele
5. V souvislosti s výstavbou základny je omezována demokracie v ČR -v iz zákaz demonstrace plánované na 29.1.2007.

b) Porušení stávajícího práva

1. Ztráta značného území ČR – území základny nepodléhá jurisdikci ČR, ČR ztrácí postavení suverénního státu
2. Právo ČR nebude moci být vykonáváno s velikou pravděpodobností nad americkými vojáky a nad zaměstnanci základen při kriminálních, nedbalostních a jiných porušení zákona
3. Dojde k nerovnoprávnému postavení občanů ČR proti příslušníkům cizích vojsk z hlediska práva a tím k narušení principu rovnosti a reciprocity občanů ČR
4. Porušení prohlášení Severoatlantické rady z roku 1997, že v žádném novém členském státě NATO žádné základny cizích vojsk nebudou
5. Porušení dokumentu Bezpečná Evropa v lepším světě, který byl přijat na úrovni EU 12. 12. 2003 v Bruselu

c)Bezpečnostní otázky

1. Protiraketová základna – radar, v případě vojenského konfliktu USA s některou velmocí se vždy stane prvořadým cílem úderu protivníka USA
2. Území ČR se stává cílem prvního úderu ,aniž ČR by musela nutně být ve válečném stavu
3. Útok na území ČR nemůžou orgány ČR ani občané ovlivnit
4.V případě vytvoření základny na území ČR Rusko s lítostí deklaruje,že bude muset přijmou odpovídající vojenská protiopatření , nejspíše zaměření svých raket na území ČR a možnost preventivního úderu (jaderného?),těchto raket v případě globálního konfliktu
5. O použití základny rozhoduje výhradně velení armády USA, ČR bude pouze s odstupem informována
6. Protiraketový systém USA do současné doby dle stávajících zkoušek je značně nedokonalý a nespolehlivý
7. Střet raket může mít nedozírné následky pro obyvatelstvo, kam tyto zbytky dopadnou –zamoření území
8. Zvýší se nebezpečí nehod a havárií techniky základny a dochází k růstu nebezpečí pro občany ČR
9. Vzroste nebezpečí ze strany teroristů v ČR a nebezpečí teroristických útoků na občany ČR v zahraničí

d) Zahraničně politické aspekty

1. ČR se takto zapojí do preventivních válek USA, které si USA vyhrazují vést v případě ohrožení vlastních zájmů USA
2. ČR svým souhlasem s umístěním základny přispěje k růstu nedůvěry mezi světovými velmocemi ale i mezi spojenci v NATO
3. ČR svým souhlasem s umístěním základny přispěje k růstu nedůvěry mezi světovými velmocemi a ke komplikacím v oblasti nešíření jaderných zbraní , zbraní hromadného ničení a omezení raket dalekého dosahu
4. ČR svým souhlasem s umístěním základny přispěje k růstu nedůvěry mezi ČR a zeměmi bývalého SSSR
5. ČR svým souhlasem s umístěním základny přispěje k růstu závodů ve zbrojení mezi velmocemi
6. Vybudováním základny se změní k horšímu mezinárodní postavení ČR a role naší země v řešení mezinárodních problémů a posuzování zahraničně politických aktivit naší země
7. Od voleb v USA v roce 2008 se výrazně změní nazírání na řešení mezinárodních konfliktů a problémů silou. Budování základny v ČR je stejné jako budování Stalinova pomníku na konci 50let. Tenkrát svět stál před změnou ,jenom v naší republice jsme to neviděli.

d) Technické otázky

1. Bude narušen příjem televizního, radiového a telefonního signálu
2. Bude nutno vytvořit značně široký koridor omezení leteckého provozu
3. Záření radaru ovlivňuje funkce citlivých přístrojů (například v letadlech)
4. Vzroste zatížení životního prostředí zářením z radaru a zdravotní rizika pro obyvatelstvo žijící v okolí radaru
5. Pro obdobné radary jsou zřizovány jaderné zdroje pro výrobu elektrické energie

e) Ekonomické otázky

1. Vliv výstavby základny na řešení nezaměstnanosti daného regionu je zcela zanedbatelný
2. Základna USA bude zásobována z USA, ekonomická výhodnost základny pro ekonomiku ČR bude zcela zanedbatelná
3. ČR bude nucena vynaložit prostředky na zabezpečení vnější ochrany základny,což povede k růstu nákladů na armádu na úkor potřebnějších resortů

4. Základna nepřinese žádný prospěch pro růst technologických znalostí ČR, jako investice USA v Zetoru, AERU,Temelínu…

f) Veřejné mínění

1.Obyvatelé ČR v své historii vždy odmítali umístění cizích vojáků na svém území bez ohledu na své ostatní politické postoje
2. S umístěním vojenské základny nesouhlasí většina obyvatel ČR (VII/2006-83%-průzkum MfDnes, X/2006 75% -Lidové noviny)
3. Možnost české kontroly vybavení a funkce základny je nulová

Výše uvedené problémy ohledně výstavby základny nejsou vyčerpávající, ani konečné
Re: Radar v kontextu české politiky
(Josef, 28.4.2007 22:45:19)
Odpovědět
Chybi vam nejdulezitejsi duvod "NE Radaru" ! Putin si to nepreje!
Re: Radar v kontextu české politiky
(Roman, 29.4.2007 12:41:52)
Odpovědět
Studenti, napsali jste to velmi hezky. Je vidět, že si nenecháte vymývat mozky vládními žvásty. Vaše argumenty budu využívat. Díky.
Re: Radar v kontextu české politiky
(Cruton, 29.4.2007 18:16:24)
Odpovědět
Pěkná argumentace - díky.
Exkomunista Tlustý před totální výpovědí
(Mluvčí ODS, 28.4.2007 21:47:05)
Odpovědět
S exkomunistou Tlustým se už nikdo nechce bavit.
ImageVlastimil Tlustý zažil včera ve středních Čechách další malou porážku, ale citujme rovnou ze stranického usnesení takřka všech členů Oblastního sněmu ODS v Mělníku:

„Oblastní sněm ODS Mělník vyjadřuje politování nad výroky Vl. Tlustého publikovanými v médiích k reformě veřejných financí, kterými poškozuje ODS a koaliční vládu před veřejností.“

Účastnili se jí předseda oblasti Jan Morava Oblastní sněm ODS Mělník, ministr vnitra a místopředseda ODS Ivan Langer, předseda poslaneckého klubu Petr Tluchoř, poslanec Jan Schwippel, předseda Ústavně právního výboru sněmovny Marek Benda, z domácích náměstkyně hejtmana Dagmar Nohýnková, senátor Jiří Nedoma. Byl to signál pro předsedu oblasti Tlustého, že již brzy nebude jejím pánem.


I kdyby to nakrásně Vlastimil Tlustý ignoroval, čilá aktivita jeho nepřátel na domácí středočeské půdě naznačuje, že Tlustého čas se vyplnil. Proč, když ještě před pěti lety patřil k nevlivnějším českým politikům a aspiroval dokonce na funkci předsedy celé ODS.

Faktografie Tlustého kariéry je vcelku přímočará. Vlastimil Tlustý se narodil 19.9.1955 ve Slaném, kde žije dodnes. Je ženatý, má jednu dceru. Vystudoval Fakultu mechanizační Vysoké školy zemědělské v Praze. V letech 1980 - 1983 absolvoval řádnou aspiranturu ve Výzkumném ústavu zemědělské techniky v Praze. Poté nastoupil do zaměstnání jako vědecký pracovník, později pracoval jako odborný asistent na VŠZ. Před rokem 1989 udělal chybu, za kterou neprávem platí dodnes. Stal se krátce členem KSČ. Všichni ti, kteří ho za to odsuzují, by se měli podívat do minulosti své i vlastní rodiny. Dlužno podotknout, že argument jeho kratičkého členství byl největším bičem na Tlustého při volbách do vedení ODS.

V roce 1991 se stal členem ODS. V letech 1991 - 1992 působil jako náměstek ministra zemědělství ČR. Poslancem Poslanecké sněmovny Parlamentu ČR byl poprvé zvolen v roce 1992. V letech 1998 – 2002 byl předsedou Rozpočtového výboru Poslanecké sněmovny, od roku 2002 jeho místopředsedou. Stínovým ministrem financí ODS se stal v roce 1998. V parlamentních volbách v červnu 2006 byl opět zvolen poslancem Poslanecké Sněmovny Parlamentu ČR. Dne 4. 9. 2006 byl prezidentem republiky jmenován ministrem financí ČR. Stal se zimním králem vysněného ministerstva a přišel o to nejcennější ve sv životě. Jak a proč?

Tlustého udělalo Sarajevo, kdy reorganizoval zdecimovaný klub ODS po vzniku Unie svobody. V časech opoziční smlouvy vypracoval komplexní daňovou reformu ODS, ale neúspěch Václava Klause ve volbách 2002 pohbila i jeho šance. Tlustý se nevzdal a pro svého pána vyboxoval prezidenstký stolec. Každý, kdo trochu zná situce na počátku roku 2003 ví, že Klaus je prezidentem především díky Tlustého vyjednávacím schopnostem.

Tím, že vytrhl trn z paty Mirka Topolánka v podobě neuplatněného expředsedy v poslanecké lavici, došlo k jejich sblížení a Vlastimil Tlustý se stal nejbližším spolupracovníkem Topolánka s výrazným drajvem na Pražský Hrad.

Nicméně po volbách došlo k rozkolu mezi Tlustým a Topolánkem. Nikdo dodnes neví, jak a proč se to stalo, ale roli v tom sehrálo rozhodnutí Marka Dalíka potopit nepohodlného Tlustého jako Klausův relikt.

Ze setrvačnosti se Tlustý stal ministrem financí v první Topolánkově vládě. Získal vysněné keslo na pár měsíců, ale ztratil to nejcennější, čeho se nikdy neměl vzdávat – ztratil Poslanecký klub ODS. Volba tak byla Dalíkem nastavena – buď ministr nebo předseda klubu. Tím se za něho stal nevýrazný Tluchoř s příklonem k Topolánkovi a Langerovi.

Nenávist Topolánka vůči Tlustému se vystupňovala, když byl Tlustý ve vládě pevným spojencem 1. místopředsedy vlády Nečase a společně chystali posílení moci na úkor Topolánka. Čas na pomstu nastal na posledním kongresu ODS. Staří Klausovci byli zlikvidování koalicí Dalík – Langer – Bendl – Bém. Tlustý nedostal šanci, Němcová vypadla a Nečas se poníženě zachránil na postu řadového místopředsedy a z této porážky se dosud nevzpamatoval.

Další rána pro Tlustého bylo nejmenování do druhé Topolánkovy vlády. Topolánek elegantně využil lidovce Kalouska, aby se Tlustého zbavil. Z neznámých důvodů se Tlustého zastali Bémovi lidé, ale byla to spíše medvědí služba, protože byla spojena s Topolánkovou politickou likvidací. Topolánkův hněv se neobrátil na Béma, ale na nejslabší článek – osamoceného Tlustého, kterého protáhl negativně přes všechna média.

Opuštěný Tlustý se ocitl v bezvýchodné situaci. Místo, aby se vzepjal a požadoval okamžitě návrat do funkce předsedy Poslaneckého klubu, uzavřel se do sebe a odmítal se bavit na jiné téma než vlastní ublíženost.

Tato absolutně špatná koncepce se projevila v hloupé kritice vládní reformy financí. Tlustý má sice absolutní pravdu – reforma je útěkem od předvolebních slibů ODS, reforma je nedomyšlená, reforma není rovnoměrna rozprostřena na jednotlivé příjmové skupiny, ale přímočarost, s jakou ji zkritizoval, si mohl dovolit ve funkci předsedy Poslaneckého klubu ODS, když ještě nebyl Topolánek členem sněmovny.

Svým dosavadním ublíženým postojem si Tlustý zablokoval cestu zpět do čela Poslaneckého klubu. Navíc jeho opozice usilovně pracuje na likvidaci Tlustého pozic v rámci Středočeského kraje. Zůstali mu poslední věrní v poslancích Evě Dundáčkové, Janu Klasovi, Aleši Rádlovi a v senátorech Jiřím Oberfalzerovi a Jiřím Nedomovi. Langerovi a Bendlovi lidé už s ním nejsou a zdá se, že i Jan Vidím pochopil oslabenou situaci stávajícího předsedy regionu.

Jak z toho ven? Vlastimil Tlustý má šanci na záchranu vlastních pozic, jenže by musel nově definovat rozsah své moci a takříkajíc se o ni rozdělit, musel by získat nové spojence z řad svých nepřátel a musel by najít dostatečně silné téma, se kterým bude ODS spojovat, nikoliv rozdělovat. Předně však na něm je, aby otevřeně řekl, zda chce obhajovat dvě poslední funkce, které mu zbyly: předsedu Regionálního sdružení ODS a mandát poslance v řadných volbách v roce 2010. Jinak už nás čeká pouze nanebevzetí Vlastimila Tlustého v aktivní politice
Re: Radar v kontextu české politiky
(Vojtěch, 28.4.2007 23:49:15)
Odpovědět
O referendu. Osobně se nedomnívám, že obyčejní občané jsou hloupější než obyčejní politici. Alespoň zatím věda neprokázala, že spolu s mandátem se zvyšuje IQ, píše sociolog prof. Jan Keller v brožuře Americká vojenská základna v Čechách, která je k dispozici ke stažení na
http://www.kscm.cz/article.asp?thema=3513&item=34186
Re: Radar v kontextu české politiky
(alfa, 29.4.2007 0:41:00)
Odpovědět
Věda to neprokazovala. Ovšem existuje poměrně jednoduchý výklad - do politiky vstupují lidé s určitou nadprůměrnou (velmi mírně:) inteligencí (jak lze odvodit i z jejich vzdělání). Tudíž mandát nezvyšuje inteligenci, ale lidé s nižší inteligencí o něj obvykle neusilují, a tudíž jsou lidé s mandátem průměrně "chytřejší" než ti bez mandátu.

A pak je tu ještě jedna věc - oni mají rozhodování o radarech i podobných věcech v popisu práce, za níž jsou navíc královsky placeni. Tudíž lze předpokládat, že poslanec věnuje (povinně) část svého času na studium problému. Narozdíl od voliče, který sice tento problém studovat může, ale taky nemusí (což mu však nebere hlasovací právo).
Re: Radar v kontextu české politiky
(Jonáš L., 3.5.2007 22:05:37)
Odpovědět
S názorem alfa,mohu souhlasit pouze z 50-ti procent a to z následujících důvodů.Mám souseda,který absolvoval jenom základní školu a už půl roku sedí ve Sněmovně za ODS.Názorově s ním nemohu souhlasit,dokonce nemohu s ním ani diskutovat,poněvadž dosud nepochopil,kdo to byl Karel IV.Takže o inteligenci většiny poslanců velmi pochybuji.
Re: Radar v kontextu české politiky
(Josef H., 29.4.2007 1:59:35)
Odpovědět
Požadavek referenda stran národní bezpečnosti je samozřejmě absurdní. Nikoli pro větší moudrost či dobře placené období politiků. Je samozřejmé, že otázky daní, lidských práv či národní bezpečnosti nemohou být "vláčeny" přes referenda.
Re: Radar v kontextu české politiky
(Cruton, 29.4.2007 18:24:51)
Odpovědět
Pokud chce 75% občanů k nějaké otázce referendum, tak bude referendum. Nejvyšší instancí pro rozhodování nejsou současné zákony ani současní zastupitelé. Nejvyšší instancí jsou ti, kteří zastupitelé volí a jejich prostřednictvím i tvoří zákony. Nejvyšší instancí jsou OBČANÉ.
Re: Radar v kontextu české politiky
(alfa, 29.4.2007 19:23:32)
Odpovědět
Ano, občané ale již rozhodli. Kdyby si 75% občanů přálo Vaší smrt, protože by Vás podezřívalo z vraždy, tak byste se nechal zabít? Minimálně 95% občanů si přeje pokoj, klid a řád. Ten zajišťují zvolení zástupci tím, že konají podle přání voličů. Referendum je zbytečné, ale hlavně přenáší odpovědnost ze zákonodárných a výkonných institucí na ulici. Státní moc existuje proto, aby občané nebojovali v ulicích.
Re: Radar v kontextu české politiky
(Cruton, 29.4.2007 20:13:15)
Odpovědět
Uvádíte jen hloupou demagogii. Ve Švýcarsku fungují referenda desítky let - a žádné občanské války ani hony na lidi se tam nekonají.
Re: Radar v kontextu české politiky
(alfa, 29.4.2007 21:14:23)
Odpovědět
"Hony" na lidi jsem uváděl jako odpověď na Vaší argumentaci, že se stane to, co řekne 75% občanů. Je štěstím financemi a neutralitou požehnaného Švýcarska, že nemusí řešit to, co musí řešit malé, reálným socialismem rozvrácené země.
Re: Radar v kontextu české politiky
(Cruton, 30.4.2007 6:53:52)
Odpovědět
1) Referendum případné hony na lidi vylučuje. Všichni odhlasují, zjistí se tak většinový názor a podle toho se postupuje. Právě odmítání referenda však může způsobit to, že většina občanů vyrazí do ulic, aby menšině ukázala, kdo je v tomto státě pánem.
2) Nepoužívejte slova, jejichž významu nerozumíte. ČR není žádná rozvrácená země. Pokud chcete vidět rozvrácený stát, tak se zajeďte podívat například do Íráku.
3) V ČR už několik referend proběhlo - jak na regionální, tak i na celostátní úrovni. Žádné nepřineslo, jak píšete, ztrátu "pokoje, klidu a řádu". Navíc je referendum předpokládáno i v Ústavě. Nic tedy nebrání tomu, aby občané v referendu rozhodli o umístění cizí vojenské základny na svém území.
Re: Radar v kontextu české politiky
(alfa, 30.4.2007 12:08:19)
Odpovědět
1i3)Referendum je, opakuji, zbytečné. Zvolení zástupci mají jednat v zájmu lidu - to ústava předpokládá především! Lidová hlasování jsou vzhledem k dogmatickému, city ovlivněnému přístupu některých lidí navíc nebezpečná.

2)Nejmenujte země, jejichž jméno neumíte napsat - ta země je Irák! Kdyby Saddám dobyl Írán, pak by se tato země mohla jmenovat Írák. Trvám na tom, že reálný socialismus tuto zemi poškodil minimálně stejně jako 2.sv.v.

3)U nás proběhlo jedno jediné referendum - o vstupu do EU. Muselo být odhlasováno jako samostatný ústavní zákon. Místní referenda nejsou závazná nebo je jejich závaznost právně napadnutelná.

4)Aby nevznikla mýlka, nejsem příznivcem radaru.
Re: Radar v kontextu české politiky
(Cruton, 30.4.2007 18:46:04)
Odpovědět
Ad 1) To, že referendum je zbytečné je pouze názor menšiny. Pokud většina občanů bude referendum chtít, tak si ho také dokáže vynutit. Váš názor a názor zastupitelů (tj. názor menšiny) může být většině srdečně ukradený.
Ad 2) Kličkujete. Tvrzení, že "reálný socialsismus rozvrátil náš stát" a "reálný socialismus tuto zemi poškodil minimálně stejně jako 2.sv.v." nejsou stejná. Jinak Vám děkuji za upozornění ohledně správného názvu Iráku.
Ad 3) No a co?
Re: Radar v kontextu české politiky
(alfa, 1.5.2007 14:17:04)
Odpovědět
1)Žádné referendum neproběhlo, jak tedy víte, že je to názor menšiny? K čemu je voličům referendum, když má volené zástupce, kteří jsou nebo mají být znalý odborné stránky věci, neb je to jejich práce a navíc mají plnit přání občanů.

2)Dost už se slovíčkařením, válka i následující léta tuto zemi dílem rozvrátily. Válka po stránce národnostní, politické a hospodářské, reálný socialismus po stránce morální, sociální a opět hospodářské.

3)Tvrdil jste něco jiného.
Re: Radar v kontextu české politiky
(Cruton, 1.5.2007 14:31:23)
Odpovědět
Ad 1) To, že si většina občanů přeje referendum, vyplývá z průzkumů veřejného mínění.
Ad 3) Co jsem tvrdil jiného?
Re: Radar v kontextu české politiky
(alfa, 1.5.2007 20:32:36)
Odpovědět
1)Průzkumy veřejného mínění jsou jen orientační. Nikdo se například také nedotazoval, jestli by za referendum byli lidé ochotni aktivně bojovat.

3)Použil jste "několik" referend jako precedens. Nemyslím, že by jedno referendum mělo zakládat tradici. Bylo použito jen jako demonstrativní a populistické potvrzení nevyhnutelného.
Re: Radar v kontextu české politiky
(Cruton, 1.5.2007 22:32:39)
Odpovědět
Ad 3) Napsal jsem: "V ČR už několik referend proběhlo - jak na regionální, tak i na celostátní úrovni." Celostátní referendum proběhlo jedno, ale také proběhla řada referend místních. To jsou přece také referenda a také se konaly v ČR. Proto lze konstatovat, že se v ČR konalo několik referend. Nechápu s čím máte problém.
Ad 1) No, s tím referendem tady už mlátíme prázdnou slámu. Já jsem nepřesvědčil Vás a Vy mne. Alespoň jsme si vyměnili své názory na tuto věc. Závěrem bych Vám chtěl poděkovat za slušně a korektně vedenou diskusi.
S pozdravem Cruton.
Re: Radar v kontextu české politiky
(Pražský volič, 3.5.2007 22:17:03)
Odpovědět
ROZHODNĚ OBČANÉ BY NEMĚLI DOVOLIT NAŠÍM ZKORUMPOVANÝM POLITIKŮM,ABY ZA NĚ ROZHODOVALI V ZÁLEŽITOSTI AMERICKÉHO RADARU.Vždyť už půl roku je obviněn z korupce místopředseda vlády Čuněk,který si ztoho nic nedělá a ostatní ministři i s předsedou vlády jenom prohlašuji,že s tím nemohou nic dělat.Naším politikům nelze věřit ani slovo,natož jim dát možnost rozhodovat za občany.
Re: Radar v kontextu české politiky
(Vojt, 29.4.2007 15:59:05)
Odpovědět
Teorie přímé, resp. polopřímé demokracie je rozpracována např. v publikaci Přímá demokracie pro ČR. Autoři v ní vyvracejí u nás rozšířenou představu, že přímá demokracie znamená požadavek, aby všichni rozhodovali o všem. Stejně tak polemizují s tezí, že řízení státu je věci vysoce kvalifikovaných odborníků, do něhož občané nemohou zasahovat. Objasňují skutečný význam a podstatu přímé demokracie. Ukazují, že jim jde vlastně o demokracii polopřímou, v níž jsou běžné instituce zastupitelské demokracie zachovány, ale jsou doplněny nástroji přímé demokracie a institutem „občanských komisí“ vyvinutým a osvědčeným hlavně v Německu a USA. Návrh na změnu stávajícího politického systému obsahuje dále požadavek na přímou volbu hlavy státu všemi občany, odvolatelnost reprezentantů i během mandátního období aj. Publikace Přímá demokracie pro Českou Republiku obsahuje návrh Občanské ústavy - první toho druhu v dějinách. Navržená Občanská ústava vychází z nyní platné ústavy přijaté parlamentem, ale odstraňuje její některé nedemokratické prvky a nahrazuje je takovými, které umožňují přímou účast občanů podle výše uvedených zásad. Publikace je k dispozici na
www.pdemokracie.ecn.cz
Re: Radar v kontextu české politiky
(Arthur, 29.4.2007 17:23:10)
Odpovědět
Článek je pěkný a objektivní. V článku a v realcích na něj (zvláště tzv. "studentů") chybí argument nejdůležitější. Je protiraketová obrana potřebná? Já se domnívám , že je nutná, vzhledem k velkým penězům teroristů a jejich postoji k životům druhých i k vlastnímu. Na světě je mnoho nekontrolovaných míst, oodkud lze rakety s atomovými hlavicemi poslat, přitom výroba se může dít třeba v Iránu nebo KLDR. Sestřelení rakety zabrání válce. Na obranu má každý právo, stejně jako mám právo na bezpečnostní zámek na dveřích svého bytu, i když tím ohrozím sousedy tím, že na ně zloděje nasměruji. Nedivím se, že Rusové protestují, ale je to jen zase taktizování souseda,který prostě na bezpečnostní zámek nemá. Ale není mojí povinností jeho problém řešit.
Re: Radar v kontextu české politiky
(Cruton, 29.4.2007 18:14:44)
Odpovědět
Pro případné teroristy je pořízení balistické střely s jadernou hlavicí ekonomickým nesmyslem. Cena takovéto střely (pokud by ji vůbec dokázali sehnat) je v řádu miliard dolarů. Za takové peníze mohou podniknout tisíce rozsáhlých útoků po celém světě (např. vypuštění jedovatého plynu do metra, otrávení vody pro velkoměsto apod.).
Re: Radar v kontextu české politiky
(vojt, 29.4.2007 21:23:46)
Odpovědět
(...) Možná by stačilo, kdybychom si uvědomili, koho či čeho je nutno se především bát. Ani Írán, stejně jako předtím Irák, neměl nic společného s útoky z 11. září. Avšak hodně teroristů pocházelo ze zemí s autokratickými, nábožensky fundamentalistickými režimy, podporovanými vládou USA. To vláda USA cvičila a vyzbrojovala nejrůznější teroristy jako nástroj pro prosazování svých mocenských a ekonomických zájmů. Nástroj se nyní vymknul kontrole.

To vláda USA, největší vojenská mocnost světa, provádí agresivní zahraniční politiku a vojensky napadá jiné státy, kdykoliv se jí zlíbí. Tyto vojenské agrese, tisíce mrtvých a raněných vyvolávají hněv postižených obyvatel a nahánějí je do náruče teroristických skupin.

Ochrání nás radarová základna USA před politikou vlády USA a před jejími nevyhnutelnými důsledky?

čtěte na

http://www.blisty.cz/2007/4/20/art33944.html
OZÓNOVÁ DÍRA a varování před atomovou energií
(Karel, 30.4.2007 18:06:48)
Odpovědět
OZÓNOVÁ DÍRA a varování před atomovou energií

Člověk,“ se vydal na cestu sebezničení. Neváží si přírodního bohatství Země.Znečistil životní prostředí a tak tisícinásobně ničí život, aniž by si uvědomil, že on sám je součástí tohoto života.Nukleární pokusy a havárie(Černobil!) neutralizovaly ochrannou ozónovou vrstvu, která chrání před slunečním zářením. Tím utrpěla atmosféra silnou ionizační ztrátu.Více na našem webu(www.andele-svetla.cz)- sdělení 1661

Sluneční záření, které vyvolává změny na Zemi, ve vodě a ve vzduchu, mění rovněž život flóry i fauny. Zesílené sluneční záření vede k určité stimulaci jejich molekul. Solární záření je energie, která se vymkla kontrole bez přirozené filtrace ozónovou vrstvou, a tak působí přímo na všechny molekuly
Vzniknou nové viry, nové nemoci a již známé viry se stanou odolnějšími. Stimulovat se budou i cerebrální neurony a bude docházet k neurofyziologickým změnám u lidí. Jako první pocítí tyto změny paměť a inteligence. Změní se charakter každého jednotlivce, ať již ve smyslu negativním, nebo pozitivním. Budou se šířit abnormální neurózy, stejně jako agresivita, dekadence, degenerace a duševní nemoci a také změny v DNA. Objeví se nemoci, pro které nebudete znát léčbu (AIDS !). A v příštím desetiletí bude docházet k dalším nukleárním haváriím, které způsobí další ztenčování ozónové vrstvy (Černobyl)
Re: OZÓNOVÁ DÍRA a varování před atomovou energií
(Petr, 1.5.2007 10:05:46)
Odpovědět
Zkuste studenou sprchu a potom se třít froté ručníkem.
Přihlášení uživatele
Jméno:
Heslo:

Zasílání upozornění
Články autora
Reklama