reklama
reklama

Malicherné problémy „antirasistů“

Autor: Karel Kaiser | Publikováno: 1.4.2007 | Rubrika: Politika
Ilustrace

Česká politická scéna opět nemá nic lepšího na práci, než řešit výrok politické „superstar“ Jiřího Čunka. Ten měl údajně hrubě urazit cikánskou menšinu, když poukazoval na ožehavý problém, čili zvýhodnění zástupců této menšiny při pobírání sociálních dávek před domácím obyvatelstvem.

Čunek doslova řekl : To se budete muset jet někam opálit, začít dělat s rodinou binec, na náměstí dělat ohně. Opravdu, rasismus jak vystřižený. Ne že by si Jiří Čunek jakkoli zasloužil mediální, nebo politickou podporu, nicméně v tomto případě neřekl nic jiného než pravdu. Čunek nijak blíže nespecifikoval a neřekl, že každý příslušník cikánské minority je apriorně zneuživatelem sociálních dávek, jen poukázal na skutečnost, kterou zkrátka popřít nelze, jedině snad v případě, pokud bychom si zavázali oči.

Mezi Romy je spousta slušných lidí, ale to, že jsou to titíž zástupci té stejné menšiny, kteří ve velké míře zmíněné dávky zneužívají a existuje zde snaha je na základě jejich etnického původu zvýhodňovat, to je prostě holý fakt.

Že se proti Čunkovu výroku ozvaly cikánské nátlakové organizace, sociální demokracie a že zelení kvůli tomuto plánují zvláštní zasedání vlády, to vůbec nepřekvapuje. Že je však morem politické korektnosti definitivně stižena i kdysi „konzervativní“ ODS, je zajímavé. Ne že by od nich člověk už cokoli pozitivního čekal, ale že mají potřebu Čunkův výrok odmítnout s takovou vehemencí a takovou razancí jako by nešlo o politickou (notabene „konzervativní“) stranu, ale spíše o nátlakové lobby, žijící právě z pranýřování „politicky nekorektních“ výroků, to vskutku udivuje.

Patrně se však není čemu divit, vládá stojí na podpoře zelených a tak je nutno si tyto obránce „pravdy a lásky“ hýčkat a nadbíhat. Tak jen vzhůru do toho, problémů je v téhle republice málo, tak kdo zase řekl něco, co neměl ?

reklama
2067 čtenářů | 12 komentářů | 
HodnoceníHodnoceníHodnoceníHodnoceníHodnocení
Tisknout článek Poslat článek e-mailem
Vaše hodnocení: 

Zde můžete nastavit své hodnocení
Komentáře


Re: Malicherné problémy „antirasistů“
(Jiří Zahrádka, 2.4.2007 10:07:13)
Odpovědět
Přesně! A nejvíc se mi líbí, že místo toho, aby se začalo debatovat o tom, jak to, že jedno etnikum má údajně nárok na určité přídavky a jiné (dominantní) ne (slyšel jsem, že pouze Rómové mají nějaký nárok na finanční podporu pro své děti ve školách; nevím, je-li to pravda, mám ale pocit, že jsem se o tom dozvěděl z více zdrojů), dělají neschopné zelené hysterky problém z jednoho pravdivého výroku, navíc vyřčeného zjevně v nadsázce.

Tohle je hnusná společnost, která trestá za pravdu a dveře otevírá neschopným, kteří se už od školy učí, co jsou kouzelná slůvka, která ty dveře otevřou.

Pro kariéru není nutné být chytrý, ale politicky korektní. Aspoň verbálně. Dílo levicových anarchistů se bohužel již zdařilo.
dostávají-li cikánské děti
(Virus, 2.4.2007 13:07:50)
Odpovědět
nějakou mimořádnou finanční podporu na školách (nevím zda je to pravda) jsou to docela rozumně vynaložené peníze. Středoškolák bude pravděpodobně mít méně potíží s hledáním práce než někdo, kdo nedokončil ani základní školu. Tentokrát pláčete špatně a na špatném hrobě
Re: dostávají-li cikánské děti
(Jiří Zahrádka, 2.4.2007 14:35:49)
Odpovědět
Ne. Jde o rasovou segregaci.

Kdyby příspěvky dostávali, řekněme, všichni rodiče, kteří mají finanční problémy starat se o děti, pak by to bylo z hlediska rovnoprávnosti OK. Jestliže ale sociálně slabá bílá rodina nárok nemá, a stejně sociálně slabá rómská rodina nárok má, pak jde o diskriminaci bílých.

V práci jsme se o tom případu bavili. Jeden kolega řekl, že takové věci (jako řekl Čunek) se prostě do médií neříkají. Když jsem začal mluvit o tom, že se má řešit, je-li to pravda, ten samý kolega mi hned řekl: "No to ví každej, že to je pravda..."

Všichni víme, že je to pravda, ale nesmíme to říkat. A naopak, jsou mnohé věci, o kterých ani nezkoumáme, jsou-li pravdou, ale víme, že je máme říkat, chceme-li např. nějakou politickou funkci.

V principu jde o téměř stejnou rovnici, jako za bolševismu. Změnily se jen proměnné.
Re: dostávají-li cikánské děti
(Virus, 2.4.2007 16:36:12)
Odpovědět
nesouhlasím. Pravdu máte v tom, že tohle řešení není o rovnoprávnosti. Jenže jak jinak chcete dosáhnout, aby se konečně vytrhli z bludného kruhu: nemám vzdělání, nikdo mne nezaměstná a zůstávám státu na krku? Pokud budou rodiče alespoŇ vyučení je velká šance, že u svých dětí se budou už sami starat, aby byly také nejméně vyučené.
Řekl bych, že hodně záleží na tom, jak je ta pomoc konkrétně nastavena. Něco jsem slyšel o tom, že jsou jim snad hrazeny učebnice. To považuji za docela rozumné a úvahy o rovnoprávnosti mne v tomto případě nepálí.
Re: dostávají-li cikánské děti
(Jiří Zahrádka, 2.4.2007 16:54:37)
Odpovědět
To se ale bavíme o dvou různých věcech.

Ale jak jsem psal v úvodním komentáři: OK, bavme se o tom, proč (a proč ne) zvýhodňovat jedno etnikum nad druhým a přitom strašně odsuzovat rasismus. Jenže když Čunek řekne pravdu, je rovnou odstřižen. To se prostě nesmí.

BTW, chceme-li zvýhodnit skupinu lidí na základě etnického principu (a nebráním se diskusím na toto téma, protože jsem sám v případě romské menšiny přemýšlel o tom, že se to možná jinak vyřešit nedá, než dočasnou pozitivní diskriminací - i když to mi jde hodně špatně přes klávesnici), tak tím implicitně potvrzujeme pravdivost nauky o různé úrovni různých ras (bílí, Židé, Asiaté pomoc nepotřebují, ale Rómům máme pomáhat. Tím implicitně říkáme, že Rómové nejsou tak schopní samostatně se o sebe postarat, jako jiné rasy). Když tohle někde řekneme, a třeba jen jako východisko pro přijetí programu na pozitivní diskriminaci, hrozí nám obvinění z hanobení rasy, národa a přesvědčení.

Neodsuzuji otevřenou diskusi i s debatou o mně principiálně nesympatickém principu diskriminace (pozitivní vůči menšinám, tzn. klasické negativní vůči příslušníkům většinové společnosti). Odsuzuji pokrytectví a fakt, že "neřijatelnost" vyslovení některých pravdivých faktů slouží jako dobrá záminka politicky korektním, aby se zbavili alternativního myšlenkového proudu.
Re: dostávají-li cikánské děti
(Virus, 2.4.2007 18:44:41)
Odpovědět
Cikáni se z té mizerie ve které jsou v současnosti vymotat sami zřejmě nedokážou. A je nutno si přiznat, že jim do ní tahle společnost (hlavně za bolševika, ale i v současnosti) sama hodně pomohla. Takže, to není o tom, že je někdo méně schopný protože je cikán nebo puntíkovanej, ale o tom, že v současnosti nemá šanci v konkurenci s těmi, kteří jejich cestou neprošli. Platí-li pro něj No future, ostatní průvodní jevy pochopitelně následují.
Srovnávání se zde usazenými Asiaty je trochu zavádějící. K emigraci se odhodlá vždy ta životaschopnější část společnosti. Cikáni, kteří emigrovali např. do UK, jsou také jiní než obyvatelé místních ghett. Setkal jsem se s nimi V UK, když jsme potřebovali něco opravit v autoservisu a nijak se neodlišovali od ostatních zaměstnanců (a ani barvou, servis byl zřejmě indický)
Re: dostávají-li cikánské děti
(Jiří Zahrádka, 3.4.2007 9:54:16)
Odpovědět
To je stále trochu posunutá diskuse. Problém s reakcí na Čunka je v tom, že tato diskuse, kterou se snažíte se mnou vést, se zásluhou zelených europionýrů i ostatních zbabělých prostě nesmí vést. Předkládáte argumenty a disputujete se mnou – a tak je to správné. Ale proto, aby tato diskuse existovala i v těch nejvyšších politických místech, je především potřeba důsledně dodržovat svobodu slova – pakliže nepůjde o skutečně nebezpečné, agresivní výroky (a ten Čunkův, to byla zjevně nadsázka, která opravu ukazovala na problém politických elit, které se naučily citlivě reagovat na cokoli, co se týká rasy, ale dokud budou mít problémy bílí, nikdo si jich nevšimne.)

Rómové v GB si myslím, že jsou podobně problematičtí – z jedné zkušenosti nemůžete generalizovat. Ostatně, k tomu komunismu – ano, stále se říká, jak byla hloupost usadit je a nenechat je kočovat. Asi to byla chyba, ale na problematičnost Rómů to asi vliv moc nemělo. Snad Kocouru Mikešovi je pasáž, kde se Mikeš setká s “cikány,” před kterými je posluchač pohádky varován. Obávám se, že potíže s krádežemi byly i před komunismem…

Migrace – Rómové tady v ČR jsou asi značnou měrou imigranti ze Slovenska. Takže je to také ta část, která se odhodlala k emigraci. BTW, slyšel jste o Rumunech v pražském metru? Nejsem si jist, zda jde o Rómy, ale myslím, že mezi nimi pár kousků bude…

Ano, u rómské komunity je to trochu začarovaný kruh. Když navíc (jak jsem slyšel) v cikánských pohádkách je hrdinou ten, kdo okrade bílé, je jasné, že to vede další generace k hnusnému způsobu života. Ale o tom to je – proč Rómové mají takový způsob výchovy, a Asiaté ne? Celou otázku poukazem na problémy od dětství jen přesunete o kousek jinam, ale problém zůstává. Rómové nejsou schopni své děti vychovat k poctivému životu, Asiaté, Židé, značná část bílých… ano. Samozřejmě mohou existovat výjimky, ale oba se shodujeme na problémech Rómů a právě Rómů.
zase dost nesouhlasím
(Virus, 3.4.2007 15:40:31)
Odpovědět
Tak postupně: Po r. 1945 sem nikoli migrovali, ale byli PŘESUNUTI Cikáni ze Slovenska, Maďarska a Rumunska.U maďarských a rumunských Cikánů šlo o důsledky WWII a nějakých mezivládních dohod, podrobnosti už si nepamatuji a nemám čas je hledat. Další vlny ze Slovenska byly opět PŘESUN na příkaz, průmysl si žádal kvanta nekvalifikovaných pracovníků. Až teprve v 70. a 80. letech šlo o dobrovolné stěhování za prací, bydlením a příbuznými, kteří už tu žili. V 90. letech se stěhovali někteří ze Slovenska sem, ale i naopak (problémy s přiznáním české státní příslušnosti). Zákaz kočování byl asi špatně, ale to je už dnes asi jedno, broušení nožů, opravy kotlů...nikdo už nepotřebuje. Občas při tom zmizela i nějaká místní slípka, to je zřejmě pravda, ale z vyprávění prarodičů vím, že slepice se zavíraly i když přijeli "světští" (kolotočáři).
Žebrající Rumuni v metru (alespoň ti, které jsem viděl, podle vzhledu Cikáni nebyli.
V UK asi zůstali ti, kteří se uchytili pracovně. Ti co zkoušeli žít z dávek jsou zřejmě zpět. Britové nějak zpřísnili podmínky pro vyplácení dávek přistěhovalcům.
Cikánské ohádky- z toho co jsem někde na netu četl, jde spíš o "přečůrání" gadžů než okradení. Tenhle motiv přelstění je přece v našich pohádkách taky.
Váš obdiv k Asiatům zas až tak nesdílím. Neřvou po ulicích a nekapsaří v MHD, to je pravda. Oni jsou dost uzavřená komunita a tak si i vyřizují účty mezi sebou. Kriminalita je tam taky, včetně prodeje drog ve velkém. Jenže policie se s tím většinou dostane do kontaktu, jen když někde zůstane mrtvolka...Navíc jejich přístup k dodržování zákonů v ekonomické oblasti (pašování, padělání značek, černé výrobny cigaret, cédéček) je velmi "svérázný". Jenže nehlučí, nevyhazují odpadky a lidé si u nich rádi koupí levné zboží. Daňové úniky nikoho nepálí (narozdíl od dávek pro Cikány), to je přece v pořádku oholit celníky, finančák...
Souhlasím s Vámi, že mlčení o problému není řešení. Netoužím po tom, dočkat se pogromů na Cikány, což tak do 10 let reálně hrozí, pokud se bude mlčet. Je to běh na dlouhou trať a bude to něco stát. Podle mého, cesta jen represí a ořezání dávek (vzor Slovensko) je jen jedno z "jednoduchých" řešení, stejně tak jako "dáme vám dávky a nechceme o vás vědět". Řešení vidím spíše v regionech než z centra zřizováním komisí a podobných nesmyslů, z nichž mají užitek hlavně zřizovatelé.
Osobně celou záležitost vidím spíš jako problém sociální než etnický
Re: Malicherné problémy „antirasistů“
(Mila, 2.4.2007 22:13:02)
Odpovědět
přejato z novinek:
"Prezident Václav Klaus kritizoval vicepremiéra a předsedy KDU-ČSL Jiřího Čunka za jeho výroky o Romech. Považuje je za naprosto nepřijatelné. Zároveň v pondělí v TV Nova vyzval politiky, "aby se nevezli na vlně laciného populismu a aby neakceptovali předsudky nemalé části české veřejnosti"."

Klause vubec nemam rad ale za tohle mu musim dat kredit a musim rict ze je to po hodne dlouhy dobe, pro me duvod byt pysny na sveho prezidenta. Opravdu si pana Klause za toto prohlaseni velmi vazim. (Samozrejme jen do doby nez vyrukeje s nejakym dalsim silenym prohlesenim o globalni oteplovani)
(Samozrejme jen do doby nez vyrukuje s nejakym dalsim silenym prohlesenim o globalnim oteplovani)
Topolánka dnes vypískali .......
(R.K., 2.4.2007 22:57:02)
Odpovědět
"Tisíckrát máme ověřeno, že rovnostářství přináší ještě větší a horší nerovnosti," uvedl svůj projev Mirek Topolánek u příležitosti zahájení Evropského roku rovných příležitostí pro všechny v pražském divadle Archa. Svými výroky pobouřil přítomné a byl vypískán. Přesto si však Topolánek myslí, že jeho vláda udělala pro oblast rovných příležitostí více než vlády předchozí.Opak je pravdou.Topolánek nikdy nemůže udělat pro český národ to,co udělal v předchozím období Paroubek.
Re: Topolánka dnes vypískali .......
(Jirka, 3.4.2007 21:48:39)
Odpovědět
Jestli chcete, strávím klidně zbytek večera kritikou Topolánka.Ale preferujete - li Paroubka, nezlobte se, ale diskvalifikuje Vás to pro jakoukoli seriózní diskusi.
Přihlášení uživatele
Jméno:
Heslo:

Zasílání upozornění
Články autora
Reklama