reklama
reklama
Vkládání komentářů je povoleno jen zaregistrovaným čtenářům

Romové řádí jako pominutí. Banga se nediví, Kocáb obviňuje vládu. Co takhle zřídit „Romostán“?

Autor: Redakce | Publikováno: 6.1.2012 | Rubrika: Zamyšlení
Ilustrace

Na Šluknovsku došlo k dalšímu incidentu, který má na svědomí místní romská komunita. Muže ve středním věku a jeho rodiče napadlo šest romských mladíků. V této souvislosti není od věci připomenout nedávné vyjádření romského aktivisty Patrika Bangy z idnes.cz. Ten se v jednom z pořadů ČT nechal slyšet, že systémové změny sociálních dávek mohou vést k další gradaci násilí. V podstatě řekl, že za to všechno může současná vláda a její sociální reformy. Výsměch, co říkáte?

Poslední romský útok na Šluknovsku a zejména nedávný incident v Tanvaldu činí z romské problematiky opět téma číslo jedna ve všech médiích. A proto se k němu logicky vracíme i my na eportal.cz. Na rozdíl od Ringieru, Mladé fronty, Ekonomie a dalších vyčpělých vydavatelství placených pravdoláskaři a jimi podobnými individui si naštěstí můžeme dovolit psát o romské problematice bez špetky politické korektnosti a otrocké úcty k utopickému multikulturalismu.

 

Antipatie majority vůči romské minoritě narůstají den ode dne. Kocábové, Bangové, Peheové a další pseudohumanisté vyzývají vládu, aby konala. Ale co může vláda dělat kromě navyšování počtu policistů v místech největších násilností? Dokud si sami Romové neuvědomí, že zadarmo nic od státu nedostanou, situace se nezlepší.

 

Jen málokdo se zdravým rozumem si může myslít, že problém je v„bílé“ majoritě. Snad kromě již jmenovaných Kocábů, Bangů a Peheu...

 

Romští aktivisté by si měli uvědomit, že není chybou státu či vlády, že romové mají nízké vzdělání a malou šanci uplatnit se na pracovním trhu. Jistě, mají stíženou pozici už tím, že jejich pověst je opravdu prachmizerná. Jsme ale opět na začátku, čí vinou je pověst Romů tak špatná? Na tuto otázku si jistě čtenáři odpoví sami...

 

Oč jedndoušeji by se nám žilo v České republice a především našim východním sousedům (Na Slovensku tvoří romové podle odhadů až 10% obyvatelstva), kdyby se romská menšina více zapojila do společné práce. S touto nepřizpůsobivou komunitou však nesvede nikdo nic.

 

Po dobrém to nejde, po zlém (nejspíš) také ne.

 

Není opravdu nejvyšší čas přemýšlet o tom, že by měli mít Romové svůj vlastní stát? Romská menšina není z objektivních důvodů oblíbena nikde na světě a majorita ji nejspíš nikdy a nikde zcela nepřijme. Tedy, přijmula by, pokud by romové projevili snahu a stále si jen nestěžovali na „rasyzmus pyčo“. To se ale spíš fotbalisté Faerských ostrovů dříve stanou mistry světa ve fotbale.

 

Ale ani Romové se necíti mezi „bílou“ většinou příliš komfortně. V České republice i v ostatních státech se cíti diskriminováni. Diskriminováni tím, že se po nich žádá aktivní přístup a alespoň elementární snaha postarat se o sebe svými vlastními silami.

 

Je neekonomické, neefektivní a nelogické, aby stát věnoval tolik energie a především financí na menšinu, která netvoří v národě ani těch 10% a na oplátku nenabízí nic. A to doslova.

 

Jediným možným řešením je umožnit nepřizpůsobivým vznik romského státu. Jde pouze o to najít vhodnou oblast. Vcelku lhostejno, jestli to bude v Indii, Evropě či Ohňové zemi. Romský národ se tak může emancipovat a všichni bychom mu to přáli. V rámci soužití s majoritou ve společném státě to však není možné.

 

Věříme, že založením samostatného státu by se vzájemné dosti pošramocené vztahy začaly postupně zlepšovat. Romy bychom snad začali brát jako ty, kteří se umí postavit na vlastní nohy a ne jako neschopné outsidery a pijavice. To už by se samozřejmě odvíjelo od toho, jak by na svém vlastním „dvorku“ hospodařili.

 

Škarohlídi utrousí, že výsledek je předem daný. Nemusí tomu tak vůbec být. Schopnosti lidí všech barev pleti, vyznání, pohlaví i přesvědčení se nejvíce projeví právě v situace, kdy se musí spolehnout jen a jen na své vlastní síly.

 

Romové by měli dostat příležitost dospět a vylétnout konečně z hnízda. Zkusme je, lidově řečeno, hodit do vody. Jenom tak se naučí plavat...

 

Čtěte také:

 

Patriku Bango, Váš návrh považuji za nekompetentní a rasistický

 

 

Klíčová slova: romové  | diskriminace  | národní identita
reklama
9300 čtenářů | 29 komentářů | 
HodnoceníHodnoceníHodnoceníHodnoceníHodnocení
Tisknout článek Poslat článek e-mailem
Vaše hodnocení: 

Zde můžete nastavit své hodnocení
Komentáře


Re: Romové řádi jako pominutí. Banga se nediví, Kocáb obviňuje vládu. Co takhle zřídit „Romostán“?
(jihočech, 6.1.2012 2:03:13)
Odpovědět
Oč lépe by se nám žilo, kdyby tu vůbec nebyli! Bohužel se za poslední války prošvihla možnost definitivně se cikánské škodné zbavit, takže to bohužel zůstane na nás, nebo spíš na našich dětech. Až se západní Evropa rozsype pod náporem barevných imigrantů a bude mít dost svých starostí sama se sebou, pak budeme jednat.
Re: Romové řádi jako pominutí. Banga se nediví, Kocáb obviňuje vládu. Co takhle zřídit „Romostán“?
(legr, 6.1.2012 18:32:01)
Odpovědět
No ,chtěl bych mít Váš optimismus! Ono do té doby jich tu bude víc než nás a ještě se to začne s náma mísit-katastrofa neodvratitelná!
Re: Romové řádi jako pominutí. Banga se nediví, Kocáb obviňuje vládu. Co takhle zřídit „Romostán“?
(Eva, 7.1.2012 10:49:37)
Odpovědět
Souhlas. Křesťanská Evropa končí. Katolíci se starají o majetek, ne o záchranu civilizace.Sami se tak odrovnávají.
Re: Romové řádi jako pominutí. Banga se nediví, Kocáb obviňuje vládu. Co takhle zřídit „Romostán“?
(Brabec, 6.1.2012 2:25:39)
Odpovědět
Legálně se držet zbraň a pak jednat bez zaváhání v sebeobraně ! A stát musí trestat veřejné projevy jejich rasismu a násilí. Tvrdě
Co takhle zřídit „Romostán“? ANO!!!! Aj TAK !!!
(Selucký, 6.1.2012 16:43:01)
Odpovědět
Je třeba zásadně změnit přístup. Toto etnikum je hrdá menšina, má silné rodiné vazby a umí se postarat o sebe legálním způsobem. Náš přístup je zásadně špatný, dodáváním almužen je vlastně ponižujeme a urážíme. To je naporosto nepřijatelné i pro EU a ETNO Bijce!!!! Kocábe, Džamilo a Uhlíku, okamžitě navrhněte státu zrušení veškerých dotací, osobně bych navrhoval i dávek. Nemůžeme tento hrdý a soběstačný lid urážet!!!!!
Re: Co takhle zřídit „Romostán“? ANO!!!! Aj TAK !!!
(legr, 6.1.2012 18:34:47)
Odpovědět
Máte 100 bodů! :-))
Re: Co takhle zřídit „Romostán“? ANO!!!! Aj TAK !!!
(Eva, 7.1.2012 10:52:12)
Odpovědět
Jasně. Každé etnikum ze svého. Bílí podporovat sociálně bílé a Cikáni podporovat sociálně Cikány. Ať má to hrdé etnikum stejná práva a ukáže ty své rodinné vazby. Zatím se vážou spíš na bílé pracující rodiny.
Re: Romové řádi jako pominutí. Banga se nediví, Kocáb obviňuje vládu. Co takhle zřídit „Romostán“?
(Otto, 6.1.2012 3:23:17)
Odpovědět
Vlastní stát a postarat se sami o sebe?? To je jako by se po bleše chtělo, aby místo cizí krve sála z květinek nektar.
Re: Romové řádi jako pominutí. Banga se nediví, Kocáb obviňuje vládu. Co takhle zřídit „Romostán“?
(ruda, 6.1.2012 15:31:27)
Odpovědět
Kdyby cikáni mněli vlastní stát,pravděpodobně by jako neschopný živočišný druh vymřeli,po vzoru dinosaurů.
Re: Romové řádi jako pominutí. Banga se nediví, Kocáb obviňuje vládu. Co takhle zřídit „Romostán“?
(Eva, 7.1.2012 10:53:06)
Odpovědět
Oni mají svůj vlastní stát, v Řecku...
Re: Romové řádi jako pominutí. Banga se nediví, Kocáb obviňuje vládu. Co takhle zřídit „Romostán“?
(Tonda Koniášů, 6.1.2012 4:50:30)
Odpovědět
Vážená redakce, nahlížíte na problém tak trochu divným způsobem, když se ptáte, co může vláda dělat. Ryba vždy začne smrdět od hlavy.

Někdy v minulosti jsem zavítal do TS Přerov na Velké Dlážce. Obraz, který se mi naskytl mám v paměti dodnes. Na nádvoří doslova černo, kolik tam bylo cigánů vybavených metlou, lopatou a dvoukolovou károu. Seřazení jako vojáci při rozkazu. Ano, doslova vzorové seřazení. Před každou skupinkou stál zřejmě parťák. Pracovník TS vydal rozkazy a ze dvora se táhl černý had, který pohltilo město. V tu dobu snad neexistoval žádný problém s cigány v Přerově, narozdíl od dnešních dnů.
Kdo je tedy odpovědný za dnešní problémy?
Když to šlo před čtyřiceti roky, proč by to nešlo dnes?
Pokud dnes chce někdo z tohoto dělat neřešitelný problém, ať jde od válu a předá to těm, kteří problém umí - uměli řešit. Totéž se zadlužením státu a další spoustou dnešních neřešitelných problémů.
Re: Romové řádi jako pominutí. Banga se nediví, Kocáb obviňuje vládu. Co takhle zřídit „Romostán“?
(xx, 6.1.2012 13:36:49)
Odpovědět
Pracovni povinnost v komunistickem lagru jim zarucovala alespon jakous - takous obzivu. Nabytou svobodu neumeji pouzivat, a proto se projevil jejich historicky sklon k paratizovani.
Re: Romové řádi jako pominutí. Banga se nediví, Kocáb obviňuje vládu. Co takhle zřídit „Romostán“?
(xx, 6.1.2012 13:37:48)
Odpovědět
Opr: parazitovani
Re: Romové řádi jako pominutí. Banga se nediví, Kocáb obviňuje vládu. Co takhle zřídit „Romostán“?
(C.S, 6.1.2012 17:04:20)
Odpovědět
Rasistická diktatura KSČ a koncentráky...
Re: Romové řádi jako pominutí. Banga se nediví, Kocáb obviňuje vládu. Co takhle zřídit „Romostán“?
(Tonda Koniášů, 6.1.2012 19:11:23)
Odpovědět
Jako občanovi je úplně jedno jaký to neslo název.
Podstatné bylo, že byl klid.
Po Přerově se nechalo chodit i pěšky, dnes je problematické projet v určité hodiny autem kolem policejní stanice, natož na odlehlejším místě.
Re: Romové řádi jako pominutí. Banga se nediví, Kocáb obviňuje vládu. Co takhle zřídit „Romostán“?
(Jirka, 6.1.2012 9:13:35)
Odpovědět
Odposlechnuto v hospůdce:

"Cikánský problém je řešitelný snadno, jednoduše a levně. Stačí všechny Cikány svolat do jedné velké oplocené ohrady. Při stupu každého vybavit litrovou flaškou rumu a kudlou. Za tři dny posledního bžalovat z masové vraždy a pověsit!"
Re: Romové řádi jako pominutí. Banga se nediví, Kocáb obviňuje vládu. Co takhle zřídit „Romostán“?
(Pavel, 6.1.2012 12:12:53)
Odpovědět
Dát flašku rumu je drahé.Stačí je zavřít do ohrady,každý si přinese kudlu,kterou stále nosí,týden jim nedat najíst a pak mezi ně hodit buřta.
Re: Romové řádi jako pominutí. Banga se nediví, Kocáb obviňuje vládu. Co takhle zřídit „Romostán“?
(tazzz, 6.1.2012 20:26:47)
Odpovědět
V tomto případě je nějaký ten šnaps super investice.Jenom se mezi ně nesmí pustit cikny, protože by spíše nastala populační exploze jako po spartakiádách.
Re: Romové řádi jako pominutí. Banga se nediví, Kocáb obviňuje vládu. Co takhle zřídit „Romostán“?
(Medikolog, 6.1.2012 10:51:12)
Odpovědět
Dovoluji si upozornit na zajímavou skutečnost. Oblíbenost Cikánů a Romů roste s čtvercem vzdálenosti od nejbližšího Cikána nebo dokonce Roma. U jednotlivců se liší pouze v jednotkách měření vzdálenosti. Navrhuji jeden zeměpisný stupeň...
Re: Romové řádí jako pominutí. Banga se nediví, Kocáb obviňuje vládu. Co takhle zřídit „Romostán“?
(Sousedka, 6.1.2012 15:48:45)
Odpovědět
Prvotně oni nás neměli nikdy rádi a teď se jim to vrací.
Re: Romové řádí jako pominutí. Banga se nediví, Kocáb obviňuje vládu. Co takhle zřídit „Romostán“?
(Pamětník, 6.1.2012 16:04:42)
Odpovědět
Mentalitu mnohých našich novinářů, politologů a jinýc lidí charakterizuje anekdota, kterou vypráví v jedné ze svých knih Dick Francis. Popisuje tam, jak dva psychologové našli mrtvolu muže zřejměubitého krutým způsobem. Jeden k druhému prohodil: Kdo tohle udělal, zaslouží náš soucit. Co k tomu dodat?
Re: Romové řádí jako pominutí. Banga se nediví, Kocáb obviňuje vládu. Co takhle zřídit „Romostán“?
(bublifuk, 6.1.2012 16:58:44)
Odpovědět
Prý se ten škuner s vaškovými věnci do Hamburku vrací. kocáb ho nechal otočit do Tanvaldu, že je to škoda jen je tak mrsknout do vody. Dají je tomu cikánovi na bednu a kluk bude mít aspoň krásný funus.
Re: Romové řádí jako pominutí. Banga se nediví, Kocáb obviňuje vládu. Co takhle zřídit „Romostán“?
(richard25, 6.1.2012 18:13:48)
Odpovědět
Ten vas romostan uz je tady. V celem Cesku. Jeste jste si nevsimli, ze P:S: A mimochodem pockejte, az vam tady nase levice doveze islam, to budete jeste rikat zlati romove. Ruku v ruce s temi, co si rikaji "konservativci" a tady na eurabii misto s komunistickymi prisluhovaci islamu bojuji s temi, co proti komunismu bojovali. Viz Havel.
Re: Romové řádí jako pominutí. Banga se nediví, Kocáb obviňuje vládu. Co takhle zřídit „Romostán“?
(Eva, 7.1.2012 10:12:41)
Odpovědět
Čech se islámu podvolí, neboť Češky jsou poddajné a masochisticky obětavé a čeští chlapi si budou hloupě myslet, že na oficiálním mnohoženství vydělají jak v sexu tak v kuchyni - ale nedovedu si představit Cikána - islámce. Asi se ta dvě etnika u nás mezi sebou vybijí.
Re: Romové řádí jako pominutí. Banga se nediví, Kocáb obviňuje vládu. Co takhle zřídit „Romostán“?
(legr, 6.1.2012 18:46:14)
Odpovědět
Jo,jo,už jsem to někde psal: Každý parazit,když najde vhodného hostitele,tak se začne rychle množit!
Re: Romové řádí jako pominutí. Banga se nediví, Kocáb obviňuje vládu. Co takhle zřídit „Romostán“?
(von Prakwitz, 6.1.2012 19:06:54)
Odpovědět
Kde jsou ty časy kdy je Sládek učil plavat...
Re: Romové řádí jako pominutí. Banga se nediví, Kocáb obviňuje vládu. Co takhle zřídit „Romostán“?
(hitler, 6.1.2012 20:05:56)
Odpovědět
cikani pouzit jako palivo do kotelen
Re: Romové řádí jako pominutí. Banga se nediví, Kocáb obviňuje vládu. Co takhle zřídit „Romostán“?
(Eva, 7.1.2012 10:05:15)
Odpovědět
Správný článek. Až na image, které si u nás Cikání vytvářejí - jsou u nás zcela plnohodnotnými občany, ba co víc, pobírají privilegia, např. porodné - která jsou pracujícím bílým upírána. Jsou líní, vzdělávat se nechtějí, jsou neovladatelní a neovládající se, hluční, hrůza. Za vše si mohou sami. Toho důkazem jsou jiná etnika, např. Vitnamci či Číňané - kteří se v naší společnosti hezky aklimatikozovali, vzdělání si váží a nejsou agresivními parazity v této zemi.
Re: Romové řádí jako pominutí. Banga se nediví, Kocáb obviňuje vládu. Co takhle zřídit „Romostán“?
(Josef H, 12.1.2012 19:25:13)
Odpovědět
Tento a podobné návrhy patří do říše fantasmagorií. Je třeba jim přestat cpát peníze horem dolem a pokud se jim nějaké dají, tak poskytnutí dalších prostředků vázat na průkaz toho, jak smysluplně se využily prostředky předchozí. V tomto státě nemáme peníze pro invalidní, nemáme na zajištění potřebné lékařské péče a pořádají se sbírky, nemáme peníze pro učitele, lékaře, vědce ve výzkumu, ALE NEPŘIZPŮSOBIVÝM SE CPE A CPE A CPE A ONI TO VŠECHNO STAČÍ PRODRBAT A ROZKRÁST.
Přihlášení uživatele
Jméno:
Heslo:

Zasílání upozornění
Čtěte také

ePortal.cz

Co je horší, náhodná plíseń v jednom vzorku piva či fakt, že se nesvéprávný podnikatel neobejde bez dotací EU?Demokracie není v krizi, ale v nebezpečíVyhodili z okna neuvěřitelný balík peněz a ještě mají tu drzost si hrát na zachránce světaLhali jsme, lžeme a budeme lhátČeši po 2. sv. válce zavraždili milióny Němců a Rakušanů. Neměli bychom se za to už konečně omluvit?

euPortal.cz

Ať se Amnesty International o romské děti postará sama. Postarejte se o ty, kteří zdevastují své bydlení a nájem považují za diskriminaciKalousek půjde s kýmkoli. Chová se jako k. ..., říkají ódésáci

Eurabia.cz

Švédka popisuje nepokoje: Není to chudobou, mají prostě rádi násilíDvě verze islámu

FreeGlobe.cz

Pochválit Zemana jsem už nestihl Klesající spotřeba alkoholu je příznakem našeho civilizačního úpadku

Nezdravi.cz

USA schválily pesticidy spojované s masovým vymíráním včelstev, EU zatím vzdorujeJaké je skutečné pozadí kauzy Uříznutá ňadra Angeliny Jolie? Miliardový byznys s oklamanými ženami a s genovými patenty

euServer.cz

Řád Křížovníků finančně pomohl postiženému čtyřletému Kubovi, pomozte takéVideo s ruským Terminátorem šokovalo svět. Kulku z kalašnikova si z hlavy nechal vyndat kleštěmi

ParlamentniListy.cz

Boris Šťastný otevřeně: Už jen čekám, kdy Nečas se Svobodou ODS zničíMluvčí českých "vymahačů": Ty mediálně známé případy jsou jen extrémní výjimky
Články autora
Reklama